» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
507 / 1221
»»

Okapi ::

VaeVictis je izjavil:


Ali AP ni prepoznal betonske ovire kot oviro?

Mogoče lahko nekdo drug, ki bolje pozna AP sistem, odgovori na tole vprašanje?

Saj se ni treba spoznati, čisto jasno je, da ni prepoznal ovire kot ovire. Bodisi je sploh ni videl, ali pa jo je videl, ampak je ni prepoznal kot ovire.

frudi ::

Autopilot za preprečevanje trkov uporablja radar in namerno ignorira stacionarne ovire, ker gre večinoma za ob cesti stoječe objekte (table, prometni znaki, itd.). Ni naključje, da so vse tri dosedanje žrtve Autopilota umrle v podobnih nesrečah, ko jih je avto zabil v od daleč vidno stacionarno oviro.

Ni pa to problem samo Autopilota, ampak vseh asistenčnih sistemov, ki se za vzdrževanje razdalje in preprečevanje trkov zanašajo primarno na radar.

Mene bolj zanima, zakaj je Autopilot tako slepo sledil napačni črti na ne-vozni del cestišča. Baje je v preteklosti imel Autopilot nagnjenje, da je ob vožnji na skrajno desnem voznem pasu želel zapeljati z avtoceste na izvozni pas. Ena nedavnih OTA nadgradenj naj bi bila to popravila (kot pravijo drugi Tesla lastniki po forumih), ampak kot kaže, so to "popravili" tako, da sistem sedaj bolj sledi levi kot pa desni črti. V nekaterih primerih kot kaže z usodnimi posledicami. V vsakem primeru je pa očitno, da je Autopilot kar se tiče zaznavanja voznih pasov še zelo, zelo primitiven in je še vedno, kot svarim že mesece in leta, gladko pripravljen slepo slediti črti na cesti tudi direktno v betonsko ograjo.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

WarpedGone ::

Človek je verjel, da sistem dela.

Potem ko se je baje že 7 do 10 krat pritožu, da ne dela?
In če je testiral, zakaj on ni bremzal (ne vemo če res ni), oseba na zgornjem videu pa je lahko?

Tule se je zgodilo nekaj, kar je povzročilo da voznik ni zaviral niti obrnil volana. Je bil nepozoren na odseku ker je baje v preteklosti mel tolk težav, da se je pritoževal?

Stavim na nepozornost + zunanji neznan dejavnik (vozilo).
Zbogom in hvala za vse ribe

Lonsarg ::

"šaltati" iz autopilota na neko človeško akcijo seveda da traja PRECEJ dlje, kot pa narediti neko akcijo, ko si že itak v kontroli. Nič ti ne pomaga roka na volanu, če pa rabiš nekaj trenutkov da ugotoviš kaj se dogaja predno lahko reagiraš.

Če mene vprašaš bi beta vozniki morali bili zgolj plačani profesionalci in ne navadni kupci. Navaden kupec nima kaj videt autopilota, dokler firma ne dobi končne licence.

frudi ::

Fatal Tesla Crash Raises New Questions About Autopilot System

“At the very least, I think there will have to be fundamental changes to Autopilot,” said Mike Ramsey, a Gartner analyst who focuses on self-driving technology. “The system as it is now tricks you into thinking it has more capability than it does. It’s not an autonomous system. It’s not a hands-free system. But that’s how people are using it, and it works fine, until it suddenly doesn’t.”

Bistvo problema. Eni so zadovoljni preprosto s kazanjem prsta na nepozorne voznike, ampak problem je v tem, da sistem po naravi svojega delovanja voznike dela nepozorne.

WarpedGone je izjavil:


Stavim na nepozornost + zunanji neznan dejavnik (vozilo).

Zgornji video jasno kaže, da je že par sekund nepozornosti več kot dovolj, da pride do usodne nesreče. Ni potreben noben zunanji dejavnik. Ni izključen, ampak tudi ni potreben. Dokler torej ne izvemo uradne razlage, je po Occamovi britvi brezveze izmišljevati si dodatne nepotrebne faktorje.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

jernejl ::

BigWhale je izjavil:

Zaupati avtopilotu na tako katastrofalno oznacenih cestah je kr ruska ruleta. Iz tega se v bistvu lahko naucimo nekaj stvari:

- ceste so katastrofalno oznacene in ze zaradi tega nevarne, pri nas tezko vidis tako zanic narejen odcep

Pri nas, recimo, pa ni toliko Tesel, ki bi se tolikokrat peljale čez različne odseke cest in učile umetno inteligenco, kako je treba peljati po naših cestah. Kaj je slabše?


- ce ti avtopilot desetkrat crkne na enem in istem odseku ceste, ga ne uporabis se enajstic ampak napises mail Tesli, da majo bug, ki bo nekoga enkrat ubil

Pri tako hvaljenem zbiranju vseh mogočih podatkov o vožnjah in posodobitvah OTA bi človek pričakoval, da se bo umetna inteligenca medtem že sama naučila, kako je treba ravnati, ne pa, da je treba po pošti prositi za rešitev težav.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jernejl ()

Nikec3 ::

Ko gledam te zanič označene ameriške ceste, si mislim, a bi moral AP v Evropi delovati bolje.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

telexdell ::

Če se pogleda avtopilot v letalu ima ta za upoštevati bistveno manj spremenljivk kot pa avtopilot na cesti, pa kljub temu pri npr. čez oceanskih letih pilot in kopilot ne spita skupaj s potniki ampak kljub avtopilotu spremljata vožnjo da lahko po potrebi ukrepata. Na cesti pa je kriv avtopilot, če v avtu sedi idiot?
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

BigWhale ::

telexdell je izjavil:

Na cesti pa je kriv avtopilot, če v avtu sedi idiot?


Kdo je pa kadarkoli krivil avtopilota za nesreco? Kriv je nepozoren voznik, to je povsem jasno. Se vedno pa ostaja dejstvo, da je avtopilot odpeljal narobe in se zabil v pregrado med dvema pasovoma.

In kot je nekdo zgoraj povedal, pri vsem tem zbiranju podatkov in bojda ze veckratnem posredovanju istega soferja z istim avtomobilom na istem odseku je tole nekaj kar bi moralo pri Teslinih inzeninirjih prizgati ene pet rdecih semaforjev, da naj pogledajo kaj se dogaja tam.

Magic1 ::

Piloti so preklemano dobro izučeni in natrenirani, česa je avtopilot zmožen. Teslo z "avtopilotom" pa lahko vsako teslo vozi z izpitom delanim pol stoletja nazaj.
Magic

mikhaair ::

AP v letalu ne odkriva ovir (jadralci, vojska npr.). Tudi na stezi ne. Odlično nadzira input, upravlja z motorji, drži parametre, ampak je še vedno neumen oz.je narejen da se z njim upravlja.

Tody ::

No v reviji Monitor so objavili novico, da ga je sistem večkrat opozoril, da je nekaj ni prav pa ga je človek čisto ignoriral, pač problem, ko nisi pozorn, vrjetno se je igral s telefonom al pa spal.

frudi ::

V Monitorju so slabo povzeli Teslino izjavo, voznik ni prejel opozoril v sekundah pred trkom, ampak pač enkrat prej med vožnjo. Kdaj točno, ni jasno, lahko minuto prej, lahko tudi pol ure prej.
Tesla ne trdi, da je avto v zadnjih sekundah dajal kakršna koli opozorila, ne glede rok na volanu, ne glede neizogibnega trka v betonsko pregrado.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

Okapi ::

Sploh pa Tesla ne bi smela dajati teh podatkov v javnost, ker uradna preiskava še ni zaključena.

borisk ::

tu se ne gre za preiskavo ampak preprečevanja padca TSLA

WarpedGone ::

Sploh pa Tesla ne bi smela dajati teh podatkov v javnost, ker uradna preiskava še ni zaključena


Zakaj se torej ti ne vzdržiš presoje kdo je kriv in kaj se je zgodilo?

Okapi zgoraj:
Saj se ni treba spoznati, čisto jasno je, da ni prepoznal ovire kot ovire. Bodisi je sploh ni videl, ali pa jo je videl, ampak je ni prepoznal kot ovire.


Dobri stari: mi te bomo pljuval, obtoževal, pribijal na križ in linčal.
Ti pa ne smeš niti odgovarjat na očitke, dokler ...
Zbogom in hvala za vse ribe

frudi ::

Če lahko Tesla kar sredi preiskave javno obtožuje voznika, da je sam kriv, lahko tudi naključni opazovalci na naključnem forumu debatiramo, kako je Autopilot zajebal in voznika razmazal ob betonsko ograjo. Se ti ne dopade, da lahko debatiramo? Tough fucking shit.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

DarkSite ::

frudi je izjavil:

Če lahko Tesla kar sredi preiskave javno obtožuje voznika, da je sam kriv, lahko tudi naključni opazovalci na naključnem forumu debatiramo, kako je Autopilot zajebal in voznika razmazal ob betonsko ograjo. Se ti ne dopade, da lahko debatiramo? Tough fucking shit.


Niso obtoževali so le povedali kaj se je dogajalo tik pred nesrečo.

Na vozniku pa je, da prevzame nadzor nad avtom kadarkoli je to potrebno, saj to lepo piše v navodilih predno vklopiš AP.

Ne vem, mogoče pa nekateri niti ne veste česa je trenutno AP zmožen? Očitno ga tretirate kot pravega AP.

frudi ::

V svoji izjavi Tesla eksplicitno poudarja, da je imel voznik na voljo 5 sekund, pa ni prevzel nadzora. Ta del je bil v izjavi povsem nepotreben in ne služi ničemer drugemu, kot prelaganju krivde na voznika.
Zraven pa še prikladno napišejo, da je že pred tem med vožnjo prejel opozorila, ker avto ni zaznal rok na volanu. Ta del je še posebej zlonameren, saj je spisan tako, da nepozornemu bralcu daje vtis, da je avto tik pred trkom sprožal opozorila, ki jih je voznik ignoriral; čeprav to sploh ni res, omenjena opozorila so bila ob neznanem času prej, ne v sekundah pred trkom. Ampak namen je bil dosežen, večina medijev je poročala natanko tako, tudi zgoraj omenjena novica v Monitorju.

Sicer pa, primerjajte kako sta se na nesreče odzvala Tesla in po drugi strani Uber. Čeprav je v primeru slednjega peška prečkala cesto nepravilno, Uber v svojih izjavah tega ni nikjer omenjal. Izrazili so sožalje in sporočili, da sodelujejo z organi nadzora. Še Uber, ob vsem svojem slovesu kot eno bolj gnilih in nemoralnih podjetij, je premogel več takta in sočutja do žrtve, kot Tesla. Slednja v enem odstavku piše, kako so prizadeti in izražajo sožalje, v drugem pa, kaj vse voznik ni storil, da bi preprečil svojo smrt. Podlo in netaktno.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

DarkSite ::

frudi je izjavil:

V svoji izjavi Tesla eksplicitno poudarja, da je imel voznik na voljo 5 sekund, pa ni prevzel nadzora. Ta del je bil v izjavi povsem nepotreben in ne služi ničemer drugemu, kot prelaganju krivde na voznika.
Zraven pa še prikladno napišejo, da je že pred tem med vožnjo prejel opozorila, ker avto ni zaznal rok na volanu. Ta del je še posebej zlonameren, saj je spisan tako, da nepozornemu bralcu daje vtis, da je avto tik pred trkom sprožal opozorila, ki jih je voznik ignoriral; čeprav to sploh ni res, omenjena opozorila so bila ob neznanem času prej, ne v sekundah pred trkom. Ampak namen je bil dosežen, večina medijev je poročala natanko tako, tudi zgoraj omenjena novica v Monitorju.

Sicer pa, primerjajte kako sta se na nesreče odzvala Tesla in po drugi strani Uber. Čeprav je v primeru slednjega peška prečkala cesto nepravilno, Uber v svojih izjavah tega ni nikjer omenjal. Izrazili so sožalje in sporočili, da sodelujejo z organi nadzora. Še Uber, ob vsem svojem slovesu kot eno bolj gnilih in nemoralnih podjetij, je premogel več takta in sočutja do žrtve, kot Tesla. Slednja v enem odstavku piše, kako so prizadeti in izražajo sožalje, v drugem pa, kaj vse voznik ni storil, da bi preprečil svojo smrt. Podlo in netaktno.


Vse lepo piše.

"In the moments before the collision, which occurred at 9:27 a.m. on Friday, March 23rd, Autopilot was engaged with the adaptive cruise control follow-distance set to minimum. The driver had received several visual and one audible hands-on warning earlier in the drive and the driver’s hands were not detected on the wheel for six seconds prior to the collision. The driver had about five seconds and 150 meters of unobstructed view of the concrete divider with the crushed crash attenuator, but the vehicle logs show that no action was taken."

"We would like to extend our deepest sympathies to the family and friends of our customer."

Poleg tega pa ne moreš primerjati Uberja in Teslo(ni pravi AP).

frudi ::

Nisem primerjal tehnologije Uberja in Tesle, primerjal sem njun odziv na nesrečo.

In kot sem zgoraj napisal:
The driver had received several visual and one audible hands-on warning earlier in the drive and the driver’s hands were not detected on the wheel for six seconds prior to the collision.

Kdor ni pozoren zlahka spregleda povdarjen del, EARLIER IN THE DRIVE, ali ne pomisli na njegove implikacije. Kup ljudi, tudi novinarjev, ki so povzeli izjavo in poročali o njej naprej, je nasedlo Teslinemu namenu in verjelo, da je avto tik pred trkom opozarjal voznika, ta pa je opozorila ignoriral.

In še naprej, kot sem zgoraj napisal:
The driver had about five seconds and 150 meters of unobstructed view of the concrete divider with the crushed crash attenuator, but the vehicle logs show that no action was taken.

Ta del je povsem nepotreben in ne komunicira nič druga, kot da je voznik zajebal in je sam kriv za kar se je zgodilo. Ni važno, da ga je avto brez opozorila peljal dol z vozne površine in v betonsko ograjo, glavno je, da voznik ni reagiral na to.

Kot rečeno, še jeben Uber ni omenjal napak peške, sploh pa ne v isti sapi z izražanjem sožalja.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: frudi ()

Okapi ::

Pri Uberju tudi niso v isti sapi napisali, kako njihov sistem rešuje življenja. Med vrsticami so pri Tesli napisali da, hebiga, tu in tam se kdo tudi ubije, ampak končna avtopilotova bilanca je vseeno zelo pozitivna.

imagodei ::

DarkSite je izjavil:

"In the moments before the collision, which occurred at 9:27 a.m. on Friday, March 23rd, Autopilot was engaged ...

Ampak, še vedno vztrajajo pri tem, da je to avtopilot. Kar daje uporabnikom napačno sporočilo.

Če je neka reč, magari zaradi buga, sposobna zapeljat človeka v betonsko oviro na cesti namesto mimo nje, potem je to več kot očitno lahko kvečjemu "Asistent pri vožnji", ne pa "Avtopilot".

Če bi bil tako tudi uradno (in neuradno) predstavljen, bi lahko Tesla zlahka zapisala, da njihov "Asistent pri vožnji" ni bil uporabljan v skladu z navodili, da sicer obžalujejo smrtno nesrečo, ampak da je uradno stališče Tesle, da mora voznik ves čas aktivno spremljati situacijo v prometu in obvladovat vozilo. Brez nekih podrobnejših pojasnil, koliko časa ni imel rok na volanu in koliko opozoril je prejel. Nenazadnje je človek morda ravno v tistem trenutku utrpel hemoragično možgansko kap zaradi anevrizme, zato je vsakršno razpravljanje v medijih o tem, kaj voznik je in česa ni storil, najmanj neokusno.
- Hoc est qui sumus -

Gregor P ::

The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

stjan ::

Ok, kriva ni firma, kriv je programer.
Če je avtopilot opozoril voznika da je nekaj narobe, pa se on ni odzval, zakaj se avtomobil ni ustavil?
Mogoče je imel voznik kakšne zdravstvene težave (infarkt recimo), pa bi ga avtopilot lahko rešil, tako pa je šel v steno.
Bi bilo težko sprogramirati mašino, da bi ob neodzivu voznika ustavila avtomobil?
Imam občutek, da ti avtopiloti delujejo po sistemu bosanskega cegla :(

Okapi ::

Sploh ne bi bilo treba ustavit, samo zaviti levo ali desno in peljati naprej.

BigWhale ::

V bistvu je vse, razen ustavljanja, vcasih pa se ustavljanje, nekaj kar bi znalo biti precej nevarno. Avtopilot ne ve kam se umika in kaj je tam in niti ne ve ali je tam cesta, kamor bi se algoritem odlocil umakniti.

SmeskoSnezak ::

Nek fail safe bi se lahk sprogramiral. Ob petih opozorilih in x metrih do nevarnosti, se avto zapelje ob stran ceste in ugasne. Ker ne ve, al je clovek spal, ali pa se kaj hujsega zgodilo.
@ Pusti soncu v srce... @

SmeskoSnezak ::

Nek fail safe bi se lahk sprogramiral. Ob petih opozorilih in x metrih do nevarnosti, se avto zapelje ob stran ceste in ugasne. Ker ne ve, al je clovek spal, ali pa se kaj hujsega zgodilo. (navadna cesta, za avtoceste veljajo druga pravila)
@ Pusti soncu v srce... @

Zgodovina sprememb…

Okapi ::

BigWhale je izjavil:

V bistvu je vse, razen ustavljanja, vcasih pa se ustavljanje, nekaj kar bi znalo biti precej nevarno. Avtopilot ne ve kam se umika in kaj je tam in niti ne ve ali je tam cesta, kamor bi se algoritem odlocil umakniti.
???? Avtopilot bi moral vedeti, da vozi po večpasovni avtocesti, in levo in desno od pregrade videti pas. Saj zna prehitevati počasna vozila. Glede na cilj bi moral zaviti levo ali desno, če cilja ni imel, pa pač levo, kot bi prehiteval.

BigWhale ::

Odvisno kako so stvari narejene. Ze pred tem se je sistem zmedel zaradi crt, ker so bile slabo narisane. Ne mores se kr ustavit in zapeljat na stran, ker ne ves kaj je na strani. Sistem najbrz ni vedel kam je voznik zelel iti. Lahko bi najbrz kaj naredili ampak avtopilot je zaenkrat samo malenkost bolj napreden tempomat.

RedDrake ::

SmeskoSnezak je izjavil:

Nek fail safe bi se lahk sprogramiral. Ob petih opozorilih in x metrih do nevarnosti, se avto zapelje ob stran ceste in ugasne. Ker ne ve, al je clovek spal, ali pa se kaj hujsega zgodilo. (navadna cesta, za avtoceste veljajo druga pravila)

Mhm.
Problem je samo, kako definirati ta "ob stran ceste", brez da ogroziš druga vozila. A kamera vidi, da je naklon bankine prevelik, in bo šel avto v jarek, a vidi, količke ob robu ceste, a vidi ...
Tega trenutno ne morejo narediti.
Za to rabiš pravi AI, že na avtocesti, za kakšne regionalke pa še sve in svašta, ker še človeka mimogrede kaj zavede - ravno včeraj sem na avtu skoraj uničil gumo, ker je bil na prehodu med makedamskim "počivališčem" in cesto tak lep asfaltni žlebiček, tam cca 30 cm širok in kakih 10cm ali več globok. Ne vem kater idiot od cestne je to naredil, ampak tako pač je.

Saj sem že rekel.
W1 lahko mimogrede zasluži par tisočakov.
Ko dobi svoj M3, naj ga hands-off pripelje do Kekčeve domačije v Trenti v mesecu Juliju ali pa Avgustu, pa mi je vseeno al' čez Trento al' pa čez Vršič. I'd pay good $$$ for that. Ko bo avto zmogel to, bom verjel v FSD.
Do takrat, pa gre zgolj za adaptivni tempomat 2.0.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: RedDrake ()

Okapi ::

BigWhale je izjavil:

Odvisno kako so stvari narejene. Ze pred tem se je sistem zmedel zaradi crt, ker so bile slabo narisane. Ne mores se kr ustavit in zapeljat na stran, ker ne ves kaj je na strani. Sistem najbrz ni vedel kam je voznik zelel iti. Lahko bi najbrz kaj naredili ampak avtopilot je zaenkrat samo malenkost bolj napreden tempomat.
Kakorkoli so že stvari narejene, tako, da se s polno hitrostjo zaletiš v oviro, ne morejo biti. Sploh pa ne take, ki dopuščajo možnost, da voziš brez rok na volanu, pa čeprav le za kratek čas.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

mikhaair ::

A sedaj bi se pa morala vsa podjetja opravicevat za smrtne zrtve na cestah v njihovih vozilih? Saj tudi airbag kaksnega ubije namesto resi, pa varnostni pas tudi itd.
Uber je pa testiral in peska je preckala cesto, kar ni prepovedano. Zakaj se stalno ponavlja, da je nepravilno to pocela. Kako pa pravilno preckas cesto?
Tesla je pa produkcijski avto z navodili za uporabo.
Meni se zdi to konkretna razlika. Tesla gre pac marsikomu v nos ocitno zacensi z W1 :)

BigWhale ::

mikhaair je izjavil:

AZakaj se stalno ponavlja, da je nepravilno to pocela.


Eni stalno ponavljamo, da ni pomembno ali je peska pravilno ali nepravilno preckala cesto. Pomembno je to, da sistem ni odreagiral na to.

In tako je tudi v primeru Tesle. Pomembno je ali je sistem odreagiral na to, da je avto drvel proti betonski ograji in kako je na to odreagiral.

feryz ::

To bi morali blokirati, ker gre za nevaren polizdelek. Tako vozniku, kot ostalim udeležencem v prometu.
Poleg tega ne vem, kako ljudje vozijo s tem. A jim avto pusti? Jaz imam tudi avtopilota, po kakih 5-ih sekundah opozarja z rumeno, da ni rok na volanu, po 10-ih začne zvočno opozarjati in se čedalje bolj dere. Tako da ni vzdržno.
Enostavno mora biti vsaj ena roka na volanu.

Po avtocesti, pri kruzanju, deluje ok, po naših navadnih cestah se avtopilot zgubi v par sekundah. Šele ko imaš to, postaneš pozoren na cesto in vidiš, kakšno kozlarijo od oznak imamo.

Okapi ::

mikhaair je izjavil:


Uber je pa testiral in peska je preckala cesto, kar ni prepovedano. Zakaj se stalno ponavlja, da je nepravilno to pocela. Kako pa pravilno preckas cesto?
Pogleda se levo in desno in gre čez cesto, ko je prosto. Cesto lahko prečkaš, ampak imajo avti na njej prednost. Ona je izsiljevala prednost, kar je seveda prepovedano.

VaeVictis ::

BigWhale je izjavil:

mikhaair je izjavil:

AZakaj se stalno ponavlja, da je nepravilno to pocela.


Eni stalno ponavljamo, da ni pomembno ali je peska pravilno ali nepravilno preckala cesto. Pomembno je to, da sistem ni odreagiral na to.

In tako je tudi v primeru Tesle. Pomembno je ali je sistem odreagiral na to, da je avto drvel proti betonski ograji in kako je na to odreagiral.


Točno zato se gre, v primeru Uber-ja ali Tesla-e, ni problem v tem, da je uporabnik nepravilno reagiral ali da je peška narobe prečkala cesto, ali celo, da so oznake na cesti slabo narisane, ali pa, da je slaba osvetlitev ceste.

Problem je v tem, da sam sistem ni niti reagiral na oviro v enem primeru niti na peško v drugem primeru!

Dodaten problem je pa še v tem, da se ga oglašuje kot nekaj (AutoPIlot) kar zadeva niti pod razno ni!

BigWhale ::

Okapi je izjavil:

Kakorkoli so že stvari narejene, tako, da se s polno hitrostjo zaletiš v oviro, ne morejo biti. Sploh pa ne take, ki dopuščajo možnost, da voziš brez rok na volanu, pa čeprav le za kratek čas.


No, se strinjam. Glede na to, da je ze avtopilot narejen tako, da se ne zaleti v avto pred seboj, ki nahitro zabremza. Tukaj zgleda, kot bi avtopilot izgubil cesto in vozil kar naravnost. Na koncu je pa samo cvilil, da naj da voznik roki na volan.

VaeVictis je izjavil:

Problem je v tem, da sam sistem ni niti reagiral na oviro v enem primeru niti na peško v drugem primeru!
Dodaten problem je pa še v tem, da se ga oglašuje kot nekaj (AutoPIlot) kar zadeva niti pod razno ni!


Razlika med sistemoma je predvsem ta, da eden svoj sistem prodaja in zraven nalima obsezen 'Terms of Service' in neko click-wrap opozorilo, hkrati se pa povsod hvali kako dober sistem imajo. Drugi pa svoj sistem se testira v nekih vsaj priblizno kontroliranih pogojih, ceprav je v enem primeru zatajil.

Smesno, ker mi je Tesla bolj vsec, kot Uber. :D

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BigWhale ()

imagodei ::

mikhaair je izjavil:

A sedaj bi se pa morala vsa podjetja opravicevat za smrtne zrtve na cestah v njihovih vozilih? Saj tudi airbag kaksnega ubije namesto resi, pa varnostni pas tudi itd.
Uber je pa testiral in peska je preckala cesto, kar ni prepovedano. Zakaj se stalno ponavlja, da je nepravilno to pocela. Kako pa pravilno preckas cesto?
Tesla je pa produkcijski avto z navodili za uporabo.

Jao. V navadnem avtu brez "Avtopilota", če je človek pijan in ni sposoben reagirat, vemo kdo je kriv. Če je zaspan, takisto. Če nima časa reagirat, ker pač omejitve fiziologije, potem tudi to razumemo in upoštevamo.

Takoj ko imamo v avtu elektroniko in aktivne sisteme za odločanje, ki ga hkrati še oglašujejo kot "avtopilota", iste situacije moramo presojat čisto drugače. 1 sekunda za reakcijo je za elektronko toliko, kot za človeka "celo popoldne" in to, da ne trzne pravočasno niti v človeških merilih, je pod vsemi tolerancami sprejemljivosti. To da radarji, lidarji, sistemi za prepoznavo slike in kajvemkajše ne dešifrirajo solid ovire na sredi ceste kot nevarnost, je resen problem. To, da firme, ki testirajo takšne sisteme, ne povedo 100.000x dovolj glasno in jasno, da ti sistemi niso noben avtopilot ampak samo asistenca, meji najmanj na kaznivo dejanje povzročanja splošne nevarnosti.
- Hoc est qui sumus -

mikhaair ::

Vleces nekam, kar nisem trdil. Pijanost? Reagiranje? Pravim, da lahko te airbag ubije namesto resi v doloceni situaciji. Ravno tako varnostni pas. Asistence pa vsi opisejo kot take, le Tesla se je zaletela v prihodnost s poimenovanjem AP.

Invictus ::

Škoda je samo, da v te električne avte tlačijo cel kup nepreizkušene tehnologije.

Kar bo uvedbo le teh avtov še bolj zamaknilo, saj nihče noče biti povožen s strani "pametnih" avtom.

Ljudje bodo to pač hitro povezali...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

imagodei ::

mikhaair je izjavil:

Vleces nekam, kar nisem trdil. Pijanost? Reagiranje? Pravim, da lahko te airbag ubije namesto resi v doloceni situaciji. Ravno tako varnostni pas. Asistence pa vsi opisejo kot take, le Tesla se je zaletela v prihodnost s poimenovanjem AP.

Ne, samo ti si prebral tako, kot tebi paše. Tvoje vprašanje je bilo, če se bodo sedaj morala podjetja zagovarjat za smrtne žrtve v njihovih vozilih?

Če odpremo pandorino skrinjico in je za varnost potnikov nenadoma odgovorna elektronika, potem imamo od te elektronike neka pričakovanja. Npr. ta, da znajo reagirati v tisočinki sekunde namesto v 2 sekundah. Če padejo na lastnih specifikacijah, mora za to pač nekdo odgovarjat.
- Hoc est qui sumus -

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: imagodei ()

WarpedGone ::

To, da firme, ki testirajo takšne sisteme, ne povedo 100.000x dovolj glasno in jasno, da ti sistemi niso noben avtopilot ampak samo asistenca, meji najmanj na kaznivo dejanje povzročanja splošne nevarnosti.

In smo spet pri metanju dreka. Nekaj se ga bo itak prijelo.
NHTSA je o tem že odločal in reku - case closed.
Sedaj zopet.
Mark my words: Zopet bo reku - case closed.

Drekači pa boste še vedno metali drek.
Zbogom in hvala za vse ribe

Truga ::

Invictus je izjavil:

Škoda je samo, da v te električne avte tlačijo cel kup nepreizkušene tehnologije.

like smartphone.. but car :D

imagodei ::

WarpedGone je izjavil:

Drekači pa boste še vedno metali drek.

Tvoj "raunchy" smisel za izražanje je žalosten pokazatelj, kdo tukaj je zares drekač... Saj veš tisto, prosto po Mt 15,11:
Človeka ne omadežuje to, kar gre v usta, ampak kar prihaja iz ust, to omadežuje človeka.

Sicer pa, če nekaj zadosti zakonodaji še ne pomeni, da je stvar v praksi zares dobro urejena. Kot bi ti nemara lahko povedali črnci v ZDA.
- Hoc est qui sumus -

Vazelin ::

Musk dejansko shitposta na Twitterju:)) S

Okapi ::

W1 je seveda zamolčal, da NHTSA ni glavna ustanova za presojo teh reči.
To je NTSB, ki je ugotovila tudi par pomanjkljivosti pri Tesli.
https://www.ntsb.gov/news/press-release...
If automated vehicle control systems do not automatically restrict their own operation to conditions for which they were designed and are appropriate, the risk of driver misuse remains.

The way in which the Tesla "Autopilot" system monitored and responded to the driver's interaction with the steering wheel was not an effective method of ensuring driver engagement
.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

nevone ::

ti sistemi niso noben avtopilot ampak samo asistenca


V bistvu so avtopiloti z asistenco. :)

o+ nevone
Either we will eat the Space or Space will eat us.

imagodei ::

In ko se zapletamo v izraze, ko pa vendar točno vemo, kaj je sogovornik želel povedati, to nikoli ni dobro znamenje za nadaljno debato ...
- Hoc est qui sumus -
««
507 / 1221
»»