» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
948 / 1133
»»

codeMonkey ::

pegasus je izjavil:

codeMonkey je izjavil:

Sam sem sicer zelo za open source. Ampak, ko gre za avtomobilsko industrijo, se je potrebno lotiti stvari nekoliko drugace. Npr takole: https://slo-tech.com/forum/t774005/p713...
Lepo, torej se da. Kaj torej manjka, da taka open+certificirana rešitev ne zavzame sveta čez noč? Marketing? Ekosistem? Infrastruktura?


To je le mali del softverja. Pa tudi softver je le en produkt sistemskega inzeniringa, pri katerem ne mores zanemariti sistema. Ce hoces open source softver v taki meri, kot si ga ti predstavljas, potem potrebujes tudi sistem. Oziroma neke predpostavke o sistemu. Softver, open source ali ne, lahko certificiras kot SEooC ("safety element out of context"), kjer naredis dolocene predpostavke o sistemu (od senzorjev, procesorjev, do na koncu tudi fizikalnih lastnosti vozila) in nato, ko nekdo ta softver integrira v "item" (vozilo ali del njega), mora skrbno analizirati ali predpostavke drzijo. Ce ne drzijo, moras kot razvijalec/dobavitelj nazaj skozi drag postopek spremembe in ponovnega certificiranja. Verjetno si lahko predstavljas, da zato ni ravno pametno predpostavljati prevec :)

Ce bi neka softverska resitev zavzela svet cez noc, bi bilo to zato, ker bi bila del sirse resitve, npr. celega ADAS sklopa, ali pa kar celega vozila. Kdo bo preprical ljudi s potrebnim znanjem v to, in tak projekt tudi financiral?

Zgodovina sprememb…

europenian ::

kow je izjavil:

Si pa dal veliko 9tk prevec... Ne bodi naiven.
Ja tako hudo ni, ampak vemo, da ni tako enostavno, da nek programer v garazi sklamfa skup kodo za nek security feature, potestira 10x v garazi in rece good enough. Standardi in zahteve se razlikujejo zelo zelo zelo in hvala bogu, se nekatere stvari testirajo tudi na dolgi rok ne samo hitro hitro hitro.

Ampak to potem vidis, ko kupis poceni moderen pralni stroj ali poceni smart salterje, kjer software spackajo skup neki kitajci, pa pol funkcij ne dela in je zbugganih, cez 2 leti pa vec o firmi ne duha ne sluha.

pegasus ::

codeMonkey je izjavil:

Kdo bo preprical ljudi s potrebnim znanjem v to, in tak projekt tudi financiral?
Hm, gor sem zrasel v jugoslaviji, zato mogoče bolj cenim sodelovanje kot pa tekmovanje. Drži, da je okolje drugačno kot je bilo pred 30 leti za linux, a vseeno, linux je trenutno najboljša analogija tu. Rabimo dovolj ljudi, da sestavijo skupaj nek dovolj uporaben kos softvera, da pritegne kritično maso, da se tekmovanje spremeni v sodelovanje. A je tu več težav, najbolj očitna ta, da nimamo standardne hw platforme za vozila, kot jo je linuxu predstavljal pc. Lahko vi, ki ste bliže tej sceni, malo poveste, kakšne embedded igrače so tu aktualne? Verjetno kaki mikrokontrolerji in armi s can busi? In verjetno 100+ instanc z lasnim OSom namesto ene centrane?

codeMonkey ::

pegasus je izjavil:

Rabimo dovolj ljudi, da sestavijo skupaj nek dovolj uporaben kos softvera, da pritegne kritično maso, da se tekmovanje spremeni v sodelovanje.


Podobno (oz. nekaj vmes) razmisljajo tudi OEMi, zato so skupaj z dobavitelji razvili standard - AUTOSAR. Ta je odprt, je pa uporaba pogojena s partnerstvom, da se stvar razvija dalje. Njihova logika je: "Cooperate on standards, compete on implementation."

pegasus je izjavil:

A je tu več težav, najbolj očitna ta, da nimamo standardne hw platforme za vozila, kot jo je linuxu predstavljal pc. Lahko vi, ki ste bliže tej sceni, malo poveste, kakšne embedded igrače so tu aktualne? Verjetno kaki mikrokontrolerji in armi s can busi? In verjetno 100+ instanc z lasnim OSom namesto ene centrane?


Uf. Dolga tema, pa ze zdaj smo offtopic. HW platforma ni le procesor in prikljucena naprava, kot pri Linuxu, ampak skupek ECU-jev, senzorjev in aktuatorjev. Bolj je podobno nekemu oblacnemu sistemu, ki sicer uporablja tudi Linux, ampak ga moras razviti za dolocen namen, porabo, ceno, obremenitve itd. Pa lahko tudi koga ubije, ce ne dela :)

Ce se omejimo le na procesorje, potem rabis namenski hardver za krmilnike, gatewaye in centralni HPC. Nekaj takega je state of the art:
- za gateway: https://www.nxp.com/products/processors...
- za krmilnik kriticne funkcije: https://www.infineon.com/cms/en/product...
- in HPC: https://www.nvidia.com/en-us/self-drivi...

Zgodovina sprememb…

BigWhale ::

pegasus je izjavil:

europenian je izjavil:

- nevem kako je z vami, ampak jaz
Tu se skriva bistvo. Nove tehnologije zahtevajo določene spremembe obnašanja in vedno se bodo našli posamezniki z "over my dead body" mentaliteto. Kar je popolnoma naravno, na koncu bo narava dosegla svoje.


Narava ti bo na koncu stolkla te solarne panele na avtu. :>

Avto parkiras v garazi in v senci zato, da je v njem vsaj priblizno prijetno, ko se vsedes not. In ne, delujoca klima, medtem, ko avto stoji, ni odgovor na to, ker armaturke ti noben klima ne ohladi v doglednem casu.

Nekatere prilagoditve so sprejemljive, vse pa ne in ljudi bos tezko preprical, da udobje vrzejo skozi okno.

</head> ::

Jaz absolutno podpiram, da pegasus nabavi aptero. Razvoj je treba podpirat in fajn imet nekoga, ki ima dejansko izkušnjo.
V najslabšem primeru bo katastroifa od avta in se bomo lahko malo norca delali. :)

a_borlak ::

Jaz bi takoj kupil Aptero, če bi stala toliko, kot Twingo, in slednji je verjetno bolj zapleten za izdelavo.

Gregor P ::

Jaz bi jo morda kupil za do 7000,- evrov, od tu naprej pa potem sledijo "prava" vozila.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Senior Dev ::

a_borlak je izjavil:

Jaz bi takoj kupil Aptero, če bi stala toliko, kot Twingo, in slednji je verjetno bolj zapleten za izdelavo.

Tvingec za 25 jurjev? Pa saj niste normalni.
ZenaDeva d.o.o. - Oddaja nepremičnin

pegasus ::

In related news, za zainteresirane je sedaj na voljo invest.aptera.us. Mogoče malo bolj predvidljiva in malo manj tvegana naložba kot crypto, pa še vedno dovolj donosna. Mogoče ;)

europenian ::

Minimum investment: $1,000

Uff, to pa niso nizke zahteve

hojnikb ::

za rich japije je to dnevna poraba v starbucksu pa olive garden, tko da glih prav postavljena cifra.
#brezpodpisa

Senior Dev ::

pegasus je izjavil:

In related news, za zainteresirane je sedaj na voljo invest.aptera.us. Mogoče malo bolj predvidljiva in malo manj tvegana naložba kot crypto, pa še vedno dovolj donosna. Mogoče ;)

Ne vem če je to kaj manj tvegano od najbolj obskurnih kripto projektov. Srečno pa vseeno!
ZenaDeva d.o.o. - Oddaja nepremičnin

codeMonkey ::

Mogoce :)

Forward-Looking Statements Disclaimer

The offering materials and this letter may contain forward-looking statements and information relating to, among other things, the company, its business plan and strategy, and its industry. These forward-looking statements are based on the beliefs of, assumptions made by, and information currently available to the company's management. When used in the offering materials, the words "estimate," "project," "believe," "anticipate," "intend," "expect" and similar expressions are intended to identify forward-looking statements, which constitute forward looking statements. These statements reflect management's current views with respect to future events and are subject to risks and uncertainties that could cause the company's actual results to differ materially from those contained in the forward-looking statements. Investors are cautioned not to place undue reliance on these forward-looking statements, which speak only as of the date on which they are made. The company does not undertake any obligation to revise or update these forward-looking statements to reflect events or circumstances after such date or to reflect the occurrence of unanticipated events.


Medtem Lordstown: https://www.theverge.com/2021/6/14/2253...

Zgodovina sprememb…

SambaShare ::

Senior Dev je izjavil:

pegasus je izjavil:

In related news, za zainteresirane je sedaj na voljo invest.aptera.us. Mogoče malo bolj predvidljiva in malo manj tvegana naložba kot crypto, pa še vedno dovolj donosna. Mogoče ;)

Ne vem če je to kaj manj tvegano od najbolj obskurnih kripto projektov. Srečno pa vseeno!


Saj on nima nobenega namena investirati, samo hypa tu. Seveda pa nima ta reč nobene prihodnosti.

pegasus ::

SambaShare je izjavil:

Saj on nima nobenega namena investirati,
Slabo bereš. Bil sem med prvimi stotimi investitorji še ko so bili na wefunderju.

europenian ::

Tisto zgoraj je bolj malenkost raztegnjen Aixam, za enega 150cm visokega kitajca ok. V istem stavku omenjati Polota je pac mimo, Polo je ze konkreten avto, nekdanji Golf 2, ki je bil druzinski avto pa v 2021 modelu imas lahko taksno opremo o kateri si v tem rangu pred recimo 3 leti samo sanjal. Anywa.

Normalno, da se tista konzerva na kitajskem dobro prodaja. Tam se marsikaj poceni dobro prodaja, fejk jajca, plastik fantastik, kar hoces, ker pac place niso glih 2000 netto ane, pa ljudje so vajeni ziveti na tak nacin, poglej si kak blok v hongkongu, kjer se stiskajo v propadlih blokih, kot kure v kletkah.
Tam se tudi ponarejeni telefoni odlicno prodajajo in tako naprej. Drug svet drugacni standardi in zahteve.

Je pa med tisto kozervo zgoraj in Teslo, ogromno manevrskega prostora. Sicer pa tist EV ni nic kej takega, kitajci se v taksnih konzervah vozijo ze desetletja, samo ne na EV, ampak motor podoben kaksnemu mopedu. Ja, ze 20-30 let. Ni fora v EV. Kitajci se oblacijo tut v 100% sinteticna oblacila tanka, kot folija za hrano. Skratka, to je pac drug svet in potem tu en SWERF sklepa, da se evropejcem sline cedijo po takih AIXAM konzervah. Dej poteni mal glavo iz riti.

PS: Majhni obstajajo ze dolgo. Naprimer i10, Citigo, Up, Yugo Koral, Twingo, pa se tej so boljsi od tiste konzerve zgoraj.

Lej tu na sliki so teoreticno trije sleperji.

Utk ::

Jaz se bi s tistim "avtom" lahko komot v službo vozil. Dosega za skoraj cel teden, 100 na uro mi je dost, ker ne grem po AC. Ne rabim strašne moči, ker ni nekih klancev. Še v trgovino itd, 10 do 12,000 letno bi komot z njim naredil. Baje je to v povrečju slovenskega avta. Tudi z veseljem kje prišparam, če se da. No, pa ne bom. No faking way. Dokler si lahko privoščim karkoli drugega, ni šans.

europenian ::

Oh lej 20 let stari mikroavto, enak kot zgoraj. 20 let !!! Ljudje se kr tepejo za njih in v vrstah cakajo.

hojnikb ::

tale igracka ni nova, pa tut EV nwm ce je :)
#brezpodpisa

europenian ::

Clio je clio, twingo pa twingo in Aixam pa aixam. 1,40cm kitajka pa je 1,40cm kitajka in ima 45 kil z 5 kilami riza v gepeku.

Zgodovina sprememb…

Mike_Rotch ::

Stane ja. Potem pa še jurja do dva vsako leto za gorivo in servise, sepravi 15.000 EUR v 15 letih po tamalem, boh ne daj da se ti kanta za 300 EUR začne kej kvarit, pol za kar je glede na zakompliciranost precej velika možnost.. Kolikokrat vam moremo še povedat da strošek avta ni samo nakupna cena? Vidi se da se nisi popolnoma nič pozanimal: Wuling Mini EV je štirisedežnik, ne pa dvosedežnik tako kot ti napačno misliš. Odličen bi bil kot drugi mestni avto, za Ljubljančane da grejo na šiht, po futr v štacuno in podobno (zadnji zici se podrejo).


Strošek goriva je odvisen od kilometrine, ki jo delaš. 2 jurja na leto za bencin pomeni okoli 25.000 kilometrov. Take kilometrine ne boš delal ne s tem wulingom ne s cliotom za 300 eur.

Za po mestu je pa dovolj kolo, ni treba biti potraten in si kupovati električnega "avtomobila", ki niti na avtocesto ne more.

Kar se tiče 4 sedežnika pa lahko rečem samo LOL.

codeMonkey ::

Pri nas bi bil na drugi strani veliko bolj verjetno BMW X6 :)

Jaz sicer sem za vozila L kategorije v mestih, ampak nekako bi to moralo biti usklajeno ter celo stimulirano z infrastrukturo, v smislu omejitev, dovolilnic, posebnih voznih pasov, ipd.

Zgodovina sprememb…

a_borlak ::

Ne rabiš, ponavadi te male električne igrače čisto spodobno pospešijo, 70, kolikor je max omejitev v Ljubljani pa tudi brez težav držijo hitrost. Skratka, če v EU začnejo prodajati tega kitajskega malčka za 5k, bo na listi za nakup.

codeMonkey ::

Niti ne mislim le z varnostnega in prometnega vidika, ampak tudi z ekoloskega.

Pa tudi z oblikovnega vidika se da ta vozila narediti se precej bolj privlacna. Microlino je kar kul npr.

Zgodovina sprememb…

J.McLane ::

Sploh se ne gre zato kaj se da in kaj se ne da, ampak za to v čem se človek hoče vozit. In v majhni kitajski piksni se nihče noče vozit, tudi kot izposojen carsharing se folk niče v vozit v takih kantah. Ljudje smo razvajeni.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Mike_Rotch ::

potem se se nikol nisi peljal cez primorko z tolk konji in polno nalozenim avtom :)


Moj prvi avto je bil Renault Twingo s 60 konji dobrih 20 let nazaj. Nikoli nisem imel težav na primorki niti nikjer drugje.

smesno je, ko je sploh diskusija avtocesta za avto, kateri je primarno misljen kot 2/3 avto pri hisi za po mestu oz. do sihta. Zakaj bi kupoval tak avto za ac, ce temu ni namenjen?
Skor tko bed, k bi kupo golfa karavan tdi za po stezi vozit.


Ravno to je moj point. 3. avto pri hiši je potrata denarja in resursov. Mestni avtomobili so fail, problem mestnega transporta se lahko reši veliko bolj učinkovito kot tako, da ima vsak od nas še en dodaten avto. Veliko bolj smiselno je kupiti avto, ki je mogoče malenkost bolj umazan in dražji ampak je vsestransko uporaben.

codeMonkey ::

J.McLane je izjavil:

Sploh se ne gre zato kaj se da in kaj se ne da, ampak za to v čem se človek hoče vozit. In v majhni kitajski piksni se nihče noče vozit, tudi kot izposojen carsharing se folk niče v vozit v takih kantah. Ljudje smo razvajeni.


Razvajeni smo tam kjer smo lahko. Zato pa sem omenil, da bi bilo to smiselno stimulirati, pa bi se pogled na to tudi spremenil. Saj v resnici z EV pocnemo podobno in ni razloga, da bi veljalo za vozila L kategorije drugace. Mi je pa precej jasno, da tukaj in zdaj tak avto nima sans in da je na Kitajskem trg prcej drugacen. Tam je zanimiv podobno kot so bila mala vozila v evropskih drzavah, ko so pomagala pri razvoju po npr. drugi svetovni vojni, naftni krizi ipd.

Francoska verzija takega vozila je cisto OK:

Zgodovina sprememb…

IL_DIAVOLO ::

Kar je želel povedati, navadili smo se na nek standard, noben ne bo sel na slabse.

Razvajeni v narekovajih.
Con il Milan nel cuore!
https://www.youtube.com/watch?v=fS58IQczWWE&ab_channel=MariusMotora
Forza ragazzi!

codeMonkey ::

Ne vem no. Na zacetku faksa sem parkiral avto 5 minut stran, proti koncu pa sem ga bil prisiljen deliti z drugimi, ki so delali v LJ in imeli kje za parkirati, ter koristil vlak in motor. Vmes se je precej spremenilo :)

Zgodovina sprememb…

TheBlueOne ::

To pocasi izgleda kar dostojno:

https://www.autoscout24.at/angebote/sko...

Ampak dve toni in 190 konjev je verjetno dosti polzasta zadeva?

Spock83 ::

Odvisno kaj je za tebe polžasta zadeva. Odzivnost je dobra kot vsak električni. Mogoče najbolj da probaš testno ali pa bratranca ID.4.

Mike_Rotch ::

Sicer ima 179 konjev, ne 190, ampak po mojih izkušnjah so EVji dovolj hitri za normalno vožnjo. Instant navor dela svoje, postanejo pa malo bolj polžasti na avtocesti.

Recimo ta škoda ima 8,7s do 100, kar ni ravno hitro, ampak ni pa počasi. Pa nasploh EVji dajejo občutek, da so hitrejši pri nizkih hitrostih kot kažejo številke.

Malidelničar ::

A poznate kitajskega proizvajalca NIO? Oni so njihov model naredili okoli t.i. 'battery swappinga'. Menite, da bo NIO prišel v Evropo, ga lahko pričakujemo v Sloveniji? Koncept ni napačen, pred nekaj leti ga je neuspešno preizkušal izraelski startup Better Place v sodelovanju z Renaultom, se mi zdi.
Don't invest like a Joe. Invest like a Simon.

kow ::

Verjetno je bila ta tema ze 10x obdelana. Bos moral pojasniti zakaj "koncept NI napacen".

Utk ::

Kaj se dogaja s proizvodnjo/prodajo id3/4? Do konca maja so jih v Nemčiji prodali samo 15,000 skupaj. Zaposleni v VW naj ne bi več dobivali teh avtov, ker jih hočejo čim več prodat. VW nima baterij ali jih ljudje nočejo? Kapaciteto imajo baje za 300,000 teh avtov. Letos ne bojo niti blizu tega.
Kot sem napovedal, v 2021 bo najbolj prodajan EV v Evropi še zmeraj tesla. Morda celo tudi v Nemčiji. Ima kdo kakšen pameten izgovor za to?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

BigWhale ::

Izgovor? Zakaj bi pa za to potrebovali izgovor? Dejstvo je, da je (nemska) avto industrija v buli. Iskat tocne razloge zakaj ljudje ne kupujejo njihovih EVjev pa ni tko enostavno. Tesla jim sigurno odnese velik del trga, razlogov za to pa je vec.

Utk ::

Če VW ne more niti v Evropi, še v Nemčiji na tesno, prodat več električnih avtov od tesle, zdaj ko ni več izgovora, da enostavno nima pametnega EV modela (čeprav so VW verniki govorili, da je e-golf čisto v redu), potem ja, rabi preklemano dober izgovor. Ker tako na daleč id3 ni slab. Je ravno prave velikosti, prostoren, takih avtov se proda ogromno v Evropi. Id4 pa tudi. Če s tem ne morejo prehitet tesle, s čim je bojo?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

lejko0 ::

Trg je se vedno majhen, EVji pa relativno dragi (relativno glede na ICE vozila), zato bo nekdo, ki ze kupuje EVja raje doplacal 10k in dokupil wow faktor Tesle kot pa vzel id3.

Preostali, ki jim je 10k pomebnih pac tezko zberejo ze za ICE kaj sele za EVja.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: lejko0 ()

lejko0 ::

Od kje pa so ti podatki o prodaji? Jaz berem, da je trg EV odskočil za 37% v maju, po prodaji pa je v vseh severnih dezelah in DE vodi id3/id4...

Utk ::

Sej je, samo ne zarad VW:

europenian ::

Utk je izjavil:

Kaj se dogaja s proizvodnjo/prodajo id3/4? Do konca maja so jih v Nemčiji prodali samo 15,000 skupaj. Zaposleni v VW naj ne bi več dobivali teh avtov, ker jih hočejo čim več prodat. VW nima baterij ali jih ljudje nočejo? Kapaciteto imajo baje za 300,000 teh avtov. Letos ne bojo niti blizu tega.
Kot sem napovedal, v 2021 bo najbolj prodajan EV v Evropi še zmeraj tesla. Morda celo tudi v Nemčiji. Ima kdo kakšen pameten izgovor za to?
Nov trend je, da ga vzames na "narocnino" oz. leasing:
https://www.vwfs.de/autoabo.html
https://nextmove.de/vw-id-3-mieten/ nextmove
https://www.carvia.de/vw-id3-mieten/

Utk ::

Nima veze, tudi ti so prodani. Čeprav z namenom prodajalca in "kupca", da se pobere subvencija države, Nemčije. Tam to poteka tako, da vzameš EV na lizing za 3 leta in ga dobiš praktično zastonj, ker ti cel lizing pokrije država, 10 jurjev. Kaj bo čez 3 leta ko bo treba te avte prodat za realen denar, subvencije pa na rabljene ne bo še enkrat, se bomo pa sekirali čez 3 leta. Moja napoved je, da bo takrat kar nekaj poceni rabljenih EV na prodaj...

Recimo to: https://www.leasingmarkt.de/leasing/pkw...
Plačaš 150 evrov na mesec in to je to. Če prišparaš 100 evrov na gorivu, se voziš skoraj zastonj. Tistih 6000 evrov dobiš na koncu nazaj.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

a_borlak ::

Zanimivo, da se ti bolj splača vzeti leasing na 24 mesecev kot 36. Je pa cena res taka, da ne bi smel preveč razmišljat. BTW, tisti 6k ostane firmi ali ti vrnejo, moja nemščina ni tako dobra.

Utk ::

Tistih 6 jurjev ti pokrije njihov "ekosklad". Ti jih daš, ampak jih dobiš nazaj, moraš pa imet avto vsaj 24 mesecev. Ti pravim, ta shema obstaja samo zarad teh 6 jurjev, plus 3 jurje popusta VW. Avto stane "30" jurjev, trgovec dobi 6 jurjev plus tvojih 3600 na obroke. Zasluži 9500 evrov, čez 2 leti dobi nazaj avto s 30,000 prevoženimi km, ki ga naj bi lahko prodal za 20 jurjev, če se do takrat ta shema že podere. Če ne, bo pa pač žur...ampak to se bojo sekirali čez 2 leti, zakaj se bi danes.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

a_borlak ::

Če bi to obstojalo pri nas, takoj prodam prvi avto in ga nadomestim s tem. Ker mi zadošča.

Mikrohard ::

Utk je izjavil:

Kaj se dogaja s proizvodnjo/prodajo id3/4? Do konca maja so jih v Nemčiji prodali samo 15,000 skupaj. Zaposleni v VW naj ne bi več dobivali teh avtov, ker jih hočejo čim več prodat. VW nima baterij ali jih ljudje nočejo? Kapaciteto imajo baje za 300,000 teh avtov. Letos ne bojo niti blizu tega.
Kot sem napovedal, v 2021 bo najbolj prodajan EV v Evropi še zmeraj tesla. Morda celo tudi v Nemčiji. Ima kdo kakšen pameten izgovor za to?

Če bi malo spremljal, kaj se dogaja po svetu, bi videl, da je glavni razlog za probleme v proizvodnji pomanjkanje čipov.

Sicer pa seštej vse prodane Volkswagen EV-je (od e-UP do ID.4), Škoda EV-je (od CitiGo do Enyaq), Audij (vse različne etrone), Posche Taycane, ... pa potem te številke v Evropi primerjaj s Teslo. Mogoče bodo imeli najbolj prodajan model... ampak kaj jim to pomaga, če imajo iz leta v leto manjši tržni delež že v tako majhnem trgu EV-jev. Ni naključje, da Tesla hiti s kitajskim Model Y v Evropo... saj so jih že vse znamke na EU trgu v tem segmentu prehitele.

Utk ::

Problem s čipi imajo tisti, ki so odpovedali naročila. Je VW odpovedal naročila za id3? Res pametno...
Matematika ti ni močneja stran, a.

Mikrohard ::

Probleme s čipi imajo vsi... https://www.n-tv.de/wirtschaft/Insider-...

Matematika je pa čisto preprosta... VW grupa je maja v Nemčiji prodala 3x več EV-jev od Tesle... in ta razlika bo z novimi modeli iz leta v leto večja.

Utk ::

Po 10+ letih te teme se še zmeraj najde talent, ki gleda prodajo tesle v enem mesecu. Ti pravim, matematika ni zate.
««
948 / 1133
»»