Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi

Gregor P ::
Še vedno ne bi kupil nobenega od teh.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

FireSnack ::
Vse polno je teh firm, ki kao delajo EV. Večina ni še nobenega naredila a jih je veliko pobralo predplačila. Da se nategnit fane EV komot, to že takoj vidiš ko so pripravljeni devat po 50k za polizdelke. Za ta denar dobiš direktorski tank od avta vožen 4 lete, ki plava po slovenskih razjebanih cestah.
Preprodajalec NFT umetnin
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: FireSnack ()

Utk ::
pač pošteno povem, da ko se danes pogovarjamo o nakupu novega EV, se večini pač (še) ne izplača tovrsten nakup.
Dokler se v Sloveniji proda tam 5-7% električnih od vseh novih avtov, je precej vseeno kaj se splača "večini". Ko se bomo približevali 50% bo to postalo relevantno. Čeprav, bolj se bomo tej meji približevali, bolj bojo postajali EV cenejši ali pa konkurenčnejši - če ne, se meji niti ne bomo približevali - in večim ljudem se bo v resnici EV splačal. Takrat pač ti ne boš več govoril o večini, ampak "vseh". Vsem se pa niti danes avto ne splača.
In večina v resnici ni pomembna, niti povprečje. Večini golf ne ustreza, če bi, bi večina vozila golfa. Pa ga ne. Katerikoli razred avto si zamisliš, nobenega nima _večina_. So zato vsi razredi slepa veja?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()

DuleSy1 ::
Narobe si dojel, gremo po vrsti.
35 km na dan je povprečje, vendar to ne pomeni da vsi vozijo toliko, nekateri tudi precej več. V Sloveniji je cca 30.000 ljudi ki vozijo preko 200 km na dan.
Če vozijo 35 km na dan potem v 15 letih samo na gorivu prišparajo 17.500 EUR, kar nikakor ni malo. Še več, je ogromno. In sej Tesla ni toliko dražja od ostalih ekivalentnih bencinskih avtov. Celo za nakup ni čisto nič dražja. Povej mi kateri bencinski avto z 3,3 sekunde do 100 km, z 534 konjev in z takšnim dobrim infotaiment sistemom dobiš za pod 50k kot stane Tesla model 3 Performance po subvenciji? Tako je, nobenega. Edini ki se self owna tle si ti, moje sožalje.
Torej to pomeni da se Tesla glede na bencinsko konkurenco splača že od prvega dneva od nakupa dalje. Torej ne 20 let, ampak 0 let.
In ker v realnosti folk vozi 33 km na dan, se po tvojih izračunih EV ne splača niti v 20 letih.
35 km na dan je povprečje, vendar to ne pomeni da vsi vozijo toliko, nekateri tudi precej več. V Sloveniji je cca 30.000 ljudi ki vozijo preko 200 km na dan.
Če vozijo 35 km na dan potem v 15 letih samo na gorivu prišparajo 17.500 EUR, kar nikakor ni malo. Še več, je ogromno. In sej Tesla ni toliko dražja od ostalih ekivalentnih bencinskih avtov. Celo za nakup ni čisto nič dražja. Povej mi kateri bencinski avto z 3,3 sekunde do 100 km, z 534 konjev in z takšnim dobrim infotaiment sistemom dobiš za pod 50k kot stane Tesla model 3 Performance po subvenciji? Tako je, nobenega. Edini ki se self owna tle si ti, moje sožalje.
Torej to pomeni da se Tesla glede na bencinsko konkurenco splača že od prvega dneva od nakupa dalje. Torej ne 20 let, ampak 0 let.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: DuleSy1 ()

Mato989 ::
Narobe si dojel, gremo po vrsti.
In ker v realnosti folk vozi 33 km na dan, se po tvojih izračunih EV ne splača niti v 20 letih.
35 km na dan je povprečje, vendar to ne pomeni da vsi vozijo toliko, nekateri tudi precej več. V Sloveniji je cca 30.000 ljudi ki vozijo preko 200 km na dan.
Če vozijo 35 km na dan potem v 15 letih samo na gorivu prišparajo 17.500 EUR, kar nikakor ni malo. Še več, je ogromno. In sej Tesla ni toliko dražja od ostalih ekivalentnih bencinskih avtov. Celo za nakup ni čisto nič dražja. Povej mi kateri bencinski avto z 3,3 sekunde do 100 km, z 534 konjev in z takšnim dobrim infotaiment sistemom dobiš za pod 50k kot stane Tesla model 3 Performance po subvenciji? Tako je, nobenega. Edini ki se self owna tle si ti, moje sožalje.
Torej to pomeni da se Tesla glede na bencinsko konkurenco splača že od prvega dneva od nakupa dalje. Torej ne 20 let, ampak 0 let.
Ti meni povej kateri avto ima dosega tako malo kot Tesla z polnim tankom vs polna baterija
3,3sek do 100 je POPOLNOMA NEUPORABNO ker nismo na dirkališču
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115

codeMonkey ::
Problem hitrih pospeskov je, da glede varnosti, vcasih koristijo, drugic skodijo. In ljudje nismo ravno znani po samoomejevanju. Bomo videli kaj pravi statistika. Ce bi ugibal, bo po mestih povozenih vec pescev (ceteris paribus).
Govorimo o res ekstremnih pospeskih. Govoriti o neki varnosti pri pospeskih okoli 3s nima smisla. Drugo je 12s napram 5s, pri 5s vs 3.3s pa ni nobenega smisla vec.
Sam sem dozivel okoli 3s do 100 km/h na vozilu, kjer sem pomagal pri razvoju pogonskega krmilnika, pa tudi motorist sem. Zato vem, da inzenircek malo naklada.

SklogSKF ::
codeMonkey je izjavil:
Problem hitrih pospeskov je, da glede varnosti, vcasih koristijo, drugic skodijo. In ljudje nismo ravno znani po samoomejevanju. Bomo videli kaj pravi statistika. Ce bi ugibal, bo po mestih povozenih vec pescev (ceteris paribus).
Govorimo o res ekstremnih pospeskih. Govoriti o neki varnosti pri pospeskih okoli 3s nima smisla. Drugo je 12s napram 5s, pri 5s vs 3.3s pa ni nobenega smisla vec.
Sam sem dozivel okoli 3s do 100 km/h na vozilu, kjer sem pomagal pri razvoju pogonskega krmilnika, pa tudi motorist sem. Zato vem, da inzenircek malo naklada.
Ne, prav nič ne naklada,. Pogleg tega pozabljaš na fun faktor, ki je ključen.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: SklogSKF ()

Mato989 ::
codeMonkey je izjavil:
Problem hitrih pospeskov je, da glede varnosti, vcasih koristijo, drugic skodijo. In ljudje nismo ravno znani po samoomejevanju. Bomo videli kaj pravi statistika. Ce bi ugibal, bo po mestih povozenih vec pescev (ceteris paribus).
Govorimo o res ekstremnih pospeskih. Govoriti o neki varnosti pri pospeskih okoli 3s nima smisla. Drugo je 12s napram 5s, pri 5s vs 3.3s pa ni nobenega smisla vec.
Sam sem dozivel okoli 3s do 100 km/h na vozilu, kjer sem pomagal pri razvoju pogonskega krmilnika, pa tudi motorist sem. Zato vem, da inzenircek malo naklada.
Ne, prav nič ne nagladam. Pogleg tega pozabljaš na fun faktor, ki je ključen.
Meni je največji FUN factor to, da avta ne rabim polnit prej kot na 1 mesec

Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115

SklogSKF ::
S tem se celo lahko strinjam. Avant2go je začel precej drugače: na začetku si moral opraviti kratek tečaj, kjer so ljudem pokazali kako stvari delujejo.
Točno tako. Če bi pri podjetju Hertz to naredili, potem problemov ne bi imeli, kupci bi bili zadovoljni, oni pa bi kasirali ogromne profite zaradi nižjih stroškov vožnje in vzdrževanja. Računati na pamet kupcev je pač velika napaka. Tudi stari mami ne potisneš pametnega telefona v roke in rečeš "boš že pogruntala". Ne, potisneš ga ji v roke in ji LEPO RAZLOŽIŠ vse podolgem in počez. Tako se stvari delajo in nič drugače.
codeMonkey je izjavil:
Problem hitrih pospeskov je, da glede varnosti, vcasih koristijo, drugic skodijo. In ljudje nismo ravno znani po samoomejevanju. Bomo videli kaj pravi statistika. Ce bi ugibal, bo po mestih povozenih vec pescev (ceteris paribus).
Govorimo o res ekstremnih pospeskih. Govoriti o neki varnosti pri pospeskih okoli 3s nima smisla. Drugo je 12s napram 5s, pri 5s vs 3.3s pa ni nobenega smisla vec.
Sam sem dozivel okoli 3s do 100 km/h na vozilu, kjer sem pomagal pri razvoju pogonskega krmilnika, pa tudi motorist sem. Zato vem, da inzenircek malo naklada.
Ne, prav nič ne nagladam. Pogleg tega pozabljaš na fun faktor, ki je ključen.
Meni je največji FUN factor to, da avta ne rabim polnit prej kot na 1 mesec![]()
Ti si v bloku in nimaš stalnega parkirnga mesta, spadaš pod izjeme in si nerelevanten primer. Zate EV še ni. Kdor pa je v hiši ali v takšnem bloku z možnostjo filanja doma pa nima nobenih problemov vštekat kabel vsake nekaj dni, kar je še lažje kot hodit na črpalke.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: SklogSKF ()

Gregor P ::
Zanimiv (plačljiv) članek na Financah danes:
Zeleni paradoks: električni avto zaradi bonitet in subvencij, ne pa, ker je dober
Nekaj izsekov:
... je pa res, da ste/smo itak sami podjetniki, normirnci tukaj in potem postane vse skupaj malo bolj razumljivo
Zeleni paradoks: električni avto zaradi bonitet in subvencij, ne pa, ker je dober
Koliko so "trajnostne" odločitve za električne avte povezane z davčno optimizacijo in odpustki ter kako se v Sloveniji najbolj splača biti normiranec z električnim avtom
Nekaj izsekov:
Na elektriko ni nobenega plačila bonitete ne glede na vrednost avta ... Pri avtomobilih na bencin ali dizel, kijih zaposleni dobi v zasebno uporabo, boniteta seveda je. In to visoka. V davčno davčno osnovo se všteva 1, 5 odstotka nabavne vrednosti vozila na mesec. Od vrednosti 30 tisoč je to 450 evrov, od vrednosti 60 tisoč je to 900 evrov na mesec. To je 5. 400 oziroma 10. 800 evrov bonitete na leto, ki vam jo pobere država. Če delodajalec zagotovi še gorivo za zasebno uporabo vozila, se davčna osnova poveča še za 25 odstotkov. V Sloveniji tudi več nimamo omejitve pri ceni električnega avtomobila, do katere ni bonitete. Kakorkoli je drag- naj bo to 50, 80 ali sto tisoč evrov- bonitete na električni avto ni. ... Pustimo še druge ugodnosti, ki so preveč zapletene, da bi se podjetjem in direktorjem sploh dalo ukvarjati z njimi- denimo odbijanje vstopnega DDV.
...
Davčna pravičnost Levice seže do zdravstva, ne pa do tesel ... Kumer je še februarja pri subvencijah za električne avte tudi obljubljal davčno pravičnost in solidarnost, revnejši bi dobili več subvencije.
...
Enkrat smo že šli na led: subvencije vedno pomenijo višje cene; zdaj bomo pač sli še enkrat ... Višje subvencije so torej povzročile, da so avtomobilski trgovci postavljali višje cene.
...
Nekateri električni avti, še posebej, če že ob odhodu baterije niso polne, ne zmorejo niti tega, da bi se človek varno pripeljal iz Ljubljane v Maribor in nazaj, temveč se ljudje za vsak primer v Ljubljani ustavijo na neproduktivnih kavah in sestankih in napolnijo baterije. O tem, koliko produktivnosti vzame to čakanje, polnjenje, kalkuliranje poti, kdaj drugič.
...
Iz odprtih podatkov na ministrstvu za javno upravo o prvič registriranih vozilih po mesecih- starih in novih- je razvidno, daje delež podjetij (oziroma pravnih oseb) med lastniki električnih avtov največji, večji od deleža pri dizelskih ali bencinskih avtomobilih. Leta 2022 so bile pravne osebe lastnice 66 odstotkov prvič registriranih električnih avtov, v prvih petih mesecih tega leta pa je delež podjetij med lastniki električnih avtov preskočil na 72 odstotkov. To je največ med primerjanimi avti po "gorivu". Pri dizlih so pravne osebe tudi lastnice prek 60 odstotkov avtov, pri bencinskih motorjih pa smo že na polpol. Bencinski avto se kupi, ker ga potrebujemo, ne pa zato, ker ni bonitete in ker je subvencija.
...
Zgodba Hertza in električnih vozil: ne pritiskajte na plin, izklopite klimo in gretje ... Že konec leta 2022 so nekateri mediji opozarjali, da električnih avtov nihče noče najeti, da torej ni povpraševanja. Po družbenih omrežjih so se delile slike, kako Hertzeve tesle samevajo.
...
Kaj je najkrajši sklep zgodbe? V Sloveniji se najbolj splača biti normiranec z električnim avtom. Vsi drugi smo in moramo biti visoko solidarni do te politike in sistema.
... je pa res, da ste/smo itak sami podjetniki, normirnci tukaj in potem postane vse skupaj malo bolj razumljivo

The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Senior Dev ::
Se ustaviš, dofilaš, spiješ kavo, narediš strečing in gremo dalje. Nobenega problema ni ko imaš enkrat čez 500km dometa.
ZenaDeva d.o.o. - Oddaja nepremičnin

kow ::
Senior Dev je izjavil:
Se ustaviš, dofilaš, spiješ kavo, narediš strečing in gremo dalje. Nobenega problema ni ko imaš enkrat čez 500km dometa.
Ce se to zgodi poleti, lahko na kavo v vrsti cakas 15min. Zato ni vseeno ali se ustavis 1x ali 2x. Ko je res gneca, raje malo potrpim in se sploh ne ustavim, ce je mogoce.
Drugace se pa z veseljem ustavim vsakih 200-300km.

kow ::
No zdaj pa poracunaj se koliko je to od vse porabe. Pa upostevaj se rast porabe energije. Danes sem videl novico, da je letalskegi promet ujel predkoronsko raven.
Nobenega drasticnega padca ne bos videl samo od EV vozil. Zal.
Nobenega drasticnega padca ne bos videl samo od EV vozil. Zal.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

kow ::
Evo, jaz pravim, da bo 90 milijonov sodckov (leto 2033, vir IEA). Torej, nobenega drasticnega padca. Cakam na tvojo stevilko.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

Mato989 ::
No zdaj pa poracunaj se koliko je to od vse porabe. Pa upostevaj se rast porabe energije. Danes sem videl novico, da je letalskegi promet ujel predkoronsko raven.
Nobenega drasticnega padca ne bos videl samo od EV vozil. Zal.
Ampak ce imas ti prav si se pravkar posral vsem ekologom ki forsirajo evje v usta ker je torej to pickin dim
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115

kow ::
No zdaj pa poracunaj se koliko je to od vse porabe. Pa upostevaj se rast porabe energije. Danes sem videl novico, da je letalskegi promet ujel predkoronsko raven.
Nobenega drasticnega padca ne bos videl samo od EV vozil. Zal.
Ampak ce imas ti prav si se pravkar posral vsem ekologom ki forsirajo evje v usta ker je torej to pickin dim
- rekel sem ceteris paribus ter se obregnil ob besedo 'drasticno'
- definitivno ni pickin dim, ampak bo poraba nafte padla
- prednost EV niso samo emisije, cisti zrak v mestih je izjemna izboljsava kvalitete zivljenja v mestih
SambaShare je izjavil:
Kje je bilo govora o tovornem prometu? Mimogrede, kaksno projekcijo imas za rast tovornega prometa v naslednjih 10 letih? Kaksno za rast letalske industrije?
Letalski promet porabi ~8% nafte (2019) in tudi ne more rasti v nedogled. Skratka ni nek faktor.
Zakaj "ne more rasti v nedogled". Bo zmanjkalo prostora v zraku? Zemlje za letalisca? Neumnost - letalski polet bo rasel z "norimi" stopnjami naprej.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

Gregor P ::
Itak nobenega ne zanima okolje, samo klestenje stroškov za (na drugi strani) čim več denarja. Človek bi si mislil, da bi morala biti vsi ti produkti z EV vred veliko cenejši ob vseh teh "novih" tehnologijah, a je vse vedno dražje in bolj kompleksno, ljudje pa imamo vedno manj časa; namesto da bi ga imeli več. Tudi sedaj pri vse teh orodij UI, se že kaže, da bodo ljudje kvečjemu delali še več in ne manj (ker bo sedaj lahko en sodelavec ob pomoči UI nadomestil vsaj še tri druge, bodo te tri odpustili, sam pa bo moral pokriti za vse in še veliko več ter bo v službi kvečjemu več ur kot pa manj ipd.).
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Kodrnusa ::
Naj se javijo tisti EV zagovorniki, ki imajo družino in samo EV avto...
Najbrž ni nobenega a ne. Jaz tudi gledam za 2. avto EV, ampak da bom dal 40k za grdo teslo zato da bom delal 8k ali manj na leto se mi ne izide racunica. Za 1. avto pa nikakor ne pride racunica ven, da si nabavim EV, ker je prevec kompromisov potrebnih
To je moj izracun zame. Vsak lahko za sebe izracuna, in vidi kako pa kaj...
Najbrž ni nobenega a ne. Jaz tudi gledam za 2. avto EV, ampak da bom dal 40k za grdo teslo zato da bom delal 8k ali manj na leto se mi ne izide racunica. Za 1. avto pa nikakor ne pride racunica ven, da si nabavim EV, ker je prevec kompromisov potrebnih
To je moj izracun zame. Vsak lahko za sebe izracuna, in vidi kako pa kaj...

J.McLane ::
Malo za šalo malo za res
Vsak ICE lahko kuri neomejno na 100 km, samo prižgeš ga in čakaš, da skuri cel tank in pri tem ne prevozi niti metra.
Prepiranje kako nekomu lahko Passat TDI kuri 7,5 nima nobenega smisla, nekomu kuri 4 litre nekomu 10 litrov, vožnje so si pač različne.
Vsak ICE lahko kuri neomejno na 100 km, samo prižgeš ga in čakaš, da skuri cel tank in pri tem ne prevozi niti metra.
Prepiranje kako nekomu lahko Passat TDI kuri 7,5 nima nobenega smisla, nekomu kuri 4 litre nekomu 10 litrov, vožnje so si pač različne.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Zgodovina sprememb…
- spremenil: J.McLane ()

Pithlit ::
Absurditizem it is then. Jaz ti res ne morem pomagat če nočeš nobenega argumenta slišat ampak bluziš nekaj čisto tretjega. No ti kr. Imaš prav. Dajem rep med noge in grem nekaj pametnejšega delat... recimo z zidom se kregat.
Life is as complicated as we make it...

BigWhale ::
Zašel si. Tole tvoje sedaj je res nabijanje way off. Vidim, da si EV fan, zato mi je jasno vse, kar pišeš, da upravičiš razloge za in razloge proti prikažeš kot razloge za.
Ne, vi ste zasli. Jaz sem kupil EV zato ker sem si ga zelel kupiti. Tako kot si nekdo kupi Audija. Ne rabim nobene argumentacije za to.
Ampak tole nabijanje o tem kolk se lahko stvar napolni v enem dnevu je resnicno nabijanje in preracunavanje kilovatov gor in dol nima nobenega smisla, ker vsi operirate z nekimi robnimi pogoji. Tako un, ki se vozi 400km s svojo Kono in tako vi, ki zivite v smrtnem strahu, da boste za vsakim vogalom ostali brez elektrike in potem boste od tipa, ki igra banjo morali nafehtati hrcka, da vam bo poganjal generator.
Kar se pa smartwatchev tice, jaz svojega polnim enkrat na deset dni. Avto pa tudi priblizno tako pogosto. V povprecju. Pa sem dalec od EV fana, glede na to, da me EV fani zmerjajo da sem ICE fan. :D
Torej če ima avto android in ogrevanje sedežev ki so leseni je ok, če pa ima udobne sedeže neogrevane in visok doseg brez android auto pa ti je polom... ja ok, fair enough.
Je pa subjektivno to se strinjam, ampak še vedno so objektivne primerjave popolnoma na mestu in te naj zavzamejo celoten spekter primerjave.
Ne. Nehaj. Zdaj bom zacel verjeti, da si res butast, ne da se samo delas butastega.
AmPaK nE pOzAbItE. BMW je propadel že 3 leta nazaj. Drugi ICE makerji pa so na robu propada.
Any day now.
Daj ne nabijat, no. Taksne neumnosti so tukaj trdili zgolj nekateri, in nekateri izmed njih so ze pobegnili, nekatere pa redno brisemo in blokiramo zilijon accountov, ki jih naredijo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: BigWhale ()

damirj79 ::
Zašel si. Tole tvoje sedaj je res nabijanje way off. Vidim, da si EV fan, zato mi je jasno vse, kar pišeš, da upravičiš razloge za in razloge proti prikažeš kot razloge za.
Ne, vi ste zasli. Jaz sem kupil EV zato ker sem si ga zelel kupiti. Tako kot si nekdo kupi Audija. Ne rabim nobene argumentacije za to.
Ampak tole nabijanje o tem kolk se lahko stvar napolni v enem dnevu je resnicno nabijanje in preracunavanje kilovatov gor in dol nima nobenega smisla, ker vsi operirate z nekimi robnimi pogoji. Tako un, ki se vozi 400km s svojo Kono in tako vi, ki zivite v smrtnem strahu, da boste za vsakim vogalom ostali brez elektrike in potem boste od tipa, ki igra banjo morali nafehtati hrcka, da vam bo poganjal generator.
Kar se pa smartwatchev tice, jaz svojega polnim enkrat na deset dni. Avto pa tudi priblizno tako pogosto. V povprecju. Pa sem dalec od EV fana, glede na to, da me EV fani zmerjajo da sem ICE fan. :D
Ne vem, če smo ravno zašli takrat. Pač debata je bila, da se da EV z lahkoto da napolnit tudi prek šuko vtičnice za 400km. (namenoma pretiravam z rezimejem debate). Po en kup trililitralala smo dobili:
Wall Plug (2.3 kW) 230V / 1x10A 2.3 kW 32h45m
32h45min je zaokroženo en dan in pol s katerimi naredi Kona 450km. Po 400km prideš na cilj, kamor si šel smučat in čaka te samo šuko vtičnica za polnit. Scenarijev je več. Polniš čez noč, 10ur in to imaš dovolj če tko počneš vsak dan, da prideš na smučišče, odsmučaš in greš nazaj v apartma. Ker verjetno narediš s tem fijakanjem manj kilometrov, kot jih napolniš vsak dan, lahko po enem tednu švigneš proti domu in se kvečjemu pol urce ustaviš na hitri polnilni postaji. Sej se da preživet z EV tudi tako. Ta drug malo bolj grd scenarij je, da prideš tja in nimaš kam dat polnit. OK, greš pač smučat tja, kjer polnilnica je ali pa ti v apartmaju dovolijo še napolnit EV. Hoteli pa celo lahko že imajo svoja polnilna mesta. Super in vsi kontenti. Izvedljivo - DA. Praktično - nekaterim DA. Butasto - skrajno.

Gregor P ::
codeMonkey je izjavil:
Ce gre kampirat na primer 10x na leto je pa alternativa kaj?Aptera. Avto je tudi šotor in postelja.
Ali pa npr. avto, ki dejansko obstaja: https://newatlas.com/outdoors/vw-id-buz...
Ja, z njim se pa lahko pelješ do kampinga na Ježici pa nazaj

Ta avto ima res smešno nizek doseg 423-km WLTP glede na to čemu je namenjen. Je pa res, da ga lahko na koncu vsaj na avtokampu priključimo na elektriko. Le da smisel tako majhnega potovalnega kombija je ravno v tem, da greš tudi na oddaljene destinacije, kjer ni nobenega avtokampa naokoli, kaj šele polnilnih postaj ipd. Bo treba še malo počakat.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()

codeMonkey ::
codeMonkey je izjavil:
Ce gre kampirat na primer 10x na leto je pa alternativa kaj?Aptera. Avto je tudi šotor in postelja.
Ali pa npr. avto, ki dejansko obstaja: https://newatlas.com/outdoors/vw-id-buz...
Ja, z njim se pa lahko pelješ do kampinga na Ježici pa nazaj
Ta avto ima res smešno nizek doseg 423-km WLTP glede na to čemu je namenjen. Je pa res, da ga lahko na koncu vsaj na avtokampu priključimo na elektriko. Le da smisel tako majhnega potovalnega kombija je ravno v tem, da greš tudi na oddaljene destinacije, kjer ni nobenega avtokampa naokoli, kaj šele polnilnih postaj ipd. Bo treba še malo počakat.
Pa saj ga vmes napolnis. Na 300-400 km se pa ze ustavis. Ce si pustis nekaj rezerve za strom, gres vseeno lahko do 100 km iz civilizacije, v smislu, da ni nikjer nobenega prikljucka. Jaz sicer ne kampiram, ampak dvomim, da imamo za vikend kampiranje take destinacije v blizini. Bjorn je izmeril 10h30m za 1000 km, kar ni slabo.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

J.McLane ::
Pač, infrastruktura je narejena za neko velikost vozil, nobenega smisla ne vidim v tem, da greš eno številko nižje, edino če imaš doma samo en majhen plac za parkirat.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

jernejl ::
Če lahko ima vsak avtomat, ki prodaja sendviče po 2 evra ali kavo za 50 centov, POS terminal, ni nobenega razloga, da ga ne bi mogle imeti tudi polnilnice. Tudi ne more biti to nek omembe vreden strošek.
Pravzaprav bi lahko polnilnice imele tudi režo za gotovino, kar prav tako ima vsak avtomat. Alternativa včasih pride prav, ker kartice ali POS terminali kdaj tudi zatajijo.
Pravzaprav bi lahko polnilnice imele tudi režo za gotovino, kar prav tako ima vsak avtomat. Alternativa včasih pride prav, ker kartice ali POS terminali kdaj tudi zatajijo.

Mato989 ::
Od Lj do Zadra brez avtoceste je 330-350 km, odvisno kod. 6 ur, se pravi povprečna hitrost pod 60. Če ti tega ne zmore EV, well, potem se z njim ne odpravljaš v Zadar.
https://www.zurnal24.si/avto/prima-veli...
https://www.zurnal24.si/avto/testi/z-el...
V bistvu je to, da greš na takšno pot z EV lahko dosti odvisno od sreče (beri zasedenosti polnilnic), lahko polniš 10min in bo OK, lahko boš pa tam eno uro in več.
Sej smo videli to ja. Tu not je tolk failov, da škoda naštevat. Vseeno:
V Ljubljani smo pot začeli s polnimi baterijami. Vsak novinar v enem od 13 vozil, je lahko načrtoval pot proti Zadru po svoje. Cilj je bil do 12. ure prispeti do hitrih polnilnic Ionity v Zadru. Tako je večina postanek načrtovala v Novem mestu,
Zakaj zaboga v Novem mestu? Do tam so spraznili morda 20% baterije.
Če nimate nameščenega sistema za dvojno identifikacije, tudi ne boste mogli plačati za elektriko in niti polniti ne.
To prvič ugotoviš z nekim avtom v drugi državi 200 km od doma? "Doma" nisi še nikoli polnil?
na srečo novinarji pomagali drug drugemu, da je polnjenje preko aplikacije plačal nekdo drug.
Sej se mi je zdelo da je problem v uporabniku.
Zanimivo da noben ICE nima problema da bi moral prej ugotavljat kako lahko nafila svoj ICE

Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115

BigWhale ::
Se pravi, spet, EV je za entuziaste, za splošno razširjenost pa bodo morali še kar precej stvari dodelati in narediti enostavnejše?
Ne, EVji so za ljudi, ki so kdaj prijeli v roke telefon in instalirali kaksno aplikacijo. Za boomerje pac niso, to je pa to.
Zanimivo da noben ICE nima problema da bi moral prej ugotavljat kako lahko nafila svoj ICEsamo greš vstaviš "lulčka" (pravega) napolniš, greš do kokenca in plačaš z kešom ali kartico... preprosto, ni nobenega nalaganja na fone ipd...
Pred par leti na pumpi pride do blagajne vidno razburjen dedec: "a se da kako pomagat, dizel sem nalil namesto bencina (ali obratno)".
Glej, ce se ti zdi, da je tak problem s polnjenjem in placevanjem polnjenja, potem pac NE KUPIT EVja. A ni to resnicno enostavno?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: BigWhale ()

J.McLane ::
Čustveno razburjen človek, ki se boji, da mu bodo prepovedali dizla
Ista reakcija ko kdo reče, da pojemo preveč rdečega mesa
Ista reakcija je bila kadilska prepoved v zaprtih prosotrih
Cela drama, potem pa nobenega resnega pretresa zaradi tega
Ista reakcija ko kdo reče, da pojemo preveč rdečega mesa
Ista reakcija je bila kadilska prepoved v zaprtih prosotrih
Cela drama, potem pa nobenega resnega pretresa zaradi tega
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Gregor P ::
...No, za nas nekadilce, je sedaj zoprno, ker več ne moreš sedeti zunaj, ker vsi kadijo
Ista reakcija je bila kadilska prepoved v zaprtih prosotrih
Cela drama, potem pa nobenega resnega pretresa zaradi tega

The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Pithlit ::
Večini, razen nekaterim EV-filom, ki pravijo, da je vožnja z e-skirojem bolj zelena od peš hoje. Pa sončne elektrarne so bolj zelene od tropskih gozdov, pa vetrne elektrarne so bolj zelene od množice fitoplanktona ...
Aha iz "VSI, ampak res VSI!!!" si neverjetno hitro prešaltal na "nekateri". Bravo, lepo da vsaj enkrat stopiš tiste dva koraka nazaj pa mal rasmisliš (ne, ne zajebavam).
Mogoče se zdaj tudi zavedaš kolk hitro lahko nekdo stopi v drek, brez da bi to nameraval, kaj šele planiral.
...No, za nas nekadilce, je sedaj zoprno, ker več ne moreš sedeti zunaj, ker vsi kadijo
Ista reakcija je bila kadilska prepoved v zaprtih prosotrih
Cela drama, potem pa nobenega resnega pretresa zaradi tega![]()
Zakaj bi bil zunaj če si lahko notri?
Life is as complicated as we make it...
Zgodovina sprememb…
- spremenila: Pithlit ()

BlaY0 ::
Saj jaz ne vozim po AC med 100 in 110, toliko je samo povprečje na koncu kompletne poti (750 km) in kot sem omenil praktično sploh ni variante da se to povprečje dvigne čez 115. Drugače vozim po omejitvah in hkrati ne več kot 130 (sem probal tudi 150 in 160 pa ni bilo nobenega bistvenega efekta razen precej večje povprečne porabe). Vožnja večinoma po skrajnem desnem pasu na tempomatu, prehitevanje tovornjakov po srednjem, če je možno (in večinoma je) brez pospeševanj. Odsekov brez omejitev je kumulativno zelo malo, večinoma je omejitev 120 (še posebej od Minhna do AT meje, če je dež še manj), vmes so odseki z raznimi deli na cesti (100, 80 in tudi 60), potem kakšna nesreča ali več njih (stop and go tudi do 10 km v kosu ni nobena posebnost), tuneli (večinoma 100), Avstrija (ponoči Lärmschutz 110 in IG-L 100). Skratka realna vožnja (če ne drugega pa v AT perejo kak tunel ali se v njem kdo "zatakne" in je treba dol na regionalko). In to je to, v bistvu ne rabiš hudega avta, konjev, pospeškov, nevem kakšne kubature, nič od tega tukaj ne igra bistvene vloge in ti nikjer ne pride kaj posebej prav. Skratka res mora bit človek tu umetnik, da porabi 6,5+ l/100km bencina ali pa je bistvo njegove vožnje, da pač čim več pokuri.

kow ::
Na PC-ju mas kolikor hoces operacijskih sistemov, zato je tvoj argument napacen.
Sej v avtu jih imaš tudi lahko. Samo smiselno ni.
Za ljudi je absolutno smiselno. Za zmagovalne korporacije, ki podkupujejo politike pa res ni. Na PC zlahka namestis ali Ubuntu, ali Fedoro ali Windowse. Nobenega problema ni v praksi. Tudi aplikacije razviti in distribuirati je danes prakticno trivialno. Morda ne bodo na vseh enako kakovostne ipd., ampak zakaj bi morale biti?

Utk ::
Na PC-ju mas kolikor hoces operacijskih sistemov, zato je tvoj argument napacen.
Sej v avtu jih imaš tudi lahko. Samo smiselno ni.
Za ljudi je absolutno smiselno. Za zmagovalne korporacije, ki podkupujejo politike pa res ni. Na PC zlahka namestis ali Ubuntu, ali Fedoro ali Windowse. Nobenega problema ni v praksi. Tudi aplikacije razviti in distribuirati je danes prakticno trivialno. Morda ne bodo na vseh enako kakovostne ipd., ampak zakaj bi morale biti?
Avto ni naprava za take hece. Si poskusil kdaj odnesti nov PC na reklamacijo, ker ti ni zagnalo neke igre zarad sw napake? Smejali se ti bi. V avtu pa ne bo tako smešno ko gumb za klimo ne bo zagrabil. Kdo bo to reševal? Servis ali sosedov mulc, ki ti je namestil OS? Ne gre to tako. Nek model ima en OS, ki ga je požegnal proizvajalec in pika. Da ne bo več kot par takih OS-ov sem mislil v smislu, da bojo proizvajalci izbirali med enim in drugim, ne pa vsak kupec avta posebej.
Ne rabi.
Samo nategnil so te, da ga potrebuje. To je vse.
V 21. stoletju ga pač rabi. Morda bojo obstajali še zmeraj neki osnovni modeli dacie brez radia, ampak jaz tega ne bom kupil.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()

bciciban_ ::
Za faking radio se ne rabi OS-a.
To bo cel cluster fuck čez 10+ let ko bo polno "računalnikov na kolesih" in morje exploitov zanje. Pa seveda nobenega supporta iz strani proizvajalcev, ki ti bodo kvečjemu svetovali da kupi novejši model.
To bo cel cluster fuck čez 10+ let ko bo polno "računalnikov na kolesih" in morje exploitov zanje. Pa seveda nobenega supporta iz strani proizvajalcev, ki ti bodo kvečjemu svetovali da kupi novejši model.

Mato989 ::
Na PC-ju mas kolikor hoces operacijskih sistemov, zato je tvoj argument napacen.
Sej v avtu jih imaš tudi lahko. Samo smiselno ni.
Za ljudi je absolutno smiselno. Za zmagovalne korporacije, ki podkupujejo politike pa res ni. Na PC zlahka namestis ali Ubuntu, ali Fedoro ali Windowse. Nobenega problema ni v praksi. Tudi aplikacije razviti in distribuirati je danes prakticno trivialno. Morda ne bodo na vseh enako kakovostne ipd., ampak zakaj bi morale biti?
Avto ni naprava za take hece. Si poskusil kdaj odnesti nov PC na reklamacijo, ker ti ni zagnalo neke igre zarad sw napake? Smejali se ti bi. V avtu pa ne bo tako smešno ko gumb za klimo ne bo zagrabil. Kdo bo to reševal? Servis ali sosedov mulc, ki ti je namestil OS? Ne gre to tako. Nek model ima en OS, ki ga je požegnal proizvajalec in pika. Da ne bo več kot par takih OS-ov sem mislil v smislu, da bojo proizvajalci izbirali med enim in drugim, ne pa vsak kupec avta posebej.
Ne rabi.
Samo nategnil so te, da ga potrebuje. To je vse.
V 21. stoletju ga pač rabi. Morda bojo obstajali še zmeraj neki osnovni modeli dacie brez radia, ampak jaz tega ne bom kupil.
Če ti radio ali klima brez OSa ne dela potem smo nekje tekom razvoja zašli v napačno smer... klime ipd. je vedno delovalo brez OSa...
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115

kow ::
Brez tezav v smislu nobenega vecjega stroska. Normalna popravila, nekaj 100e na leto. Vsak taka izkusnjo sem imel jaz pri 2 avtomobilih.
Saj se ves cas kaj kvari, ampak nominalni stroski niso bili veliki. Bolj izguba casa - zivljenje je kratko.
Saj se ves cas kaj kvari, ampak nominalni stroski niso bili veliki. Bolj izguba casa - zivljenje je kratko.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

Utk ::
Brez tezav v smislu nobenega vecjega stroska. Normalna popravila, nekaj 100e na leto. Vsak taka izkusnjo sem imel jaz pri 2 avtomobilih.
Saj se ves cas kaj kvari, ampak nominalni stroski niso bili veliki. Bolj izguba casa - zivljenje je kratko.
Ja, če te ne motijo take mušice, avti zdržijo praktično neomejeno. Do 20 let bojo zdržali tudi električni, nad 20 pa...tudi ICE so v resnici potem bolj v rangu "dokler dela, dela, ko mi dopizdi, gre pa na odpad". In isto bo z električnimi.
... in tudi svoje hibride (ki jih proda 2 miliona letno), kjer so baterijo še bolj na udaru (1 kWh je redno podvržena 8C in več praznjenim/polnjenim) ...Sicer nikoli nisem preveč razmišljal o tem, ampak zdaj ko si že omenil hibride in njihove baterije, popravite me, če se motim, ampak ti v bistvu dobiš garancijo le na to, da bo baterija še 10 let delovala, ne pa na to, koliko je v teh letih degradirana. Na servisu kot vem, ti vedno le testirajo to baterijo, če še dela, nikoli ti pa ne dajo podatka o stanju baterije in ti recimo ne bi povedali, če bi bila baterija v bistvu le še na 10% in praktično hibridne funkcije ni več. Ampak dobro Toyotinih hibridov je v teh desetletij že kar veliko na cestah in imamo verjetno že dokaj dobre povprečne podatke o stanju njihovih baterij po 10-ih in več letih.
Ne, ni samo da "dela", je točno predpisano kolk degradacije pomeni, da več "ne dela".
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()

BlaY0 ::
Zato ker ima izbiro in je to njegova odločitev. Nobenega se ne sili v early adoption.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlaY0 ()

Pithlit ::
PS: Dejta mir s to homologacijo.
Hvala ker si pobrisal moj post kjer sem točno to povedala. Pa nobenega drugega.
Life is as complicated as we make it...

damirj79 ::
Ljudje kupujejo avte za 5 oseb, in s prtljažnikom za pet kovčkov, čeprav se vsak dan sami vozijo v službo, z eno aktovko.
Tokrat si me pa nasmejal. Sebe ne šteješ v to množico, ker ... ?
Ampak relano gledano, koliko pa je ponudbe za enoseda, dvoseda in cena seveda temu primerna? Dokler bo za 1-2 potnika koštal popolnoma enako, kot tisti za 4-5 potnikov, ni nobenega razloga za nakup prvega. Lahko da se bo to nekoč spremenilo, ampak ne izgleda da bo to kmalu, avti so namreč vse večji, tudi EVji.

codeMonkey ::
Vsekakor ni nobenega pametnega razloga, da bi se orientirali le na Nemce. Tudi na podlagi mojih izkusenj, je z Americani pri softverju bistveno lazje. Vseeno pa ne more nek takle garazist kar tako ekstrapolirati svoje izkusnje na celotno industrijo.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

Gregor P ::
Ne, tako kratkovidno prosim. Kaj boš pa potem naredil, ko praktično ne bo nobenega, ki bo sploh še znal popravljati vozila (vključno z EV)? Boš naročil servis kar prek interneta, bi kar vse samo še OTA? Najbrž ne.

The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()

Sparkxl ::
https://ev-database.org/#sort:path~type...
Naj ti pomagam, vsi ti avti piše da majo real range čez 300 (Highway - Cold weather: 'worst-case' based on -10°C and use of heating. For 'Highway' figures a constant speed of 110 km/h is assumed. )
18 strani je teh avtov.
Izmišljaš si zadeve da bi dobil izgovor da ne kupiš. Če pa na slovenski AC narediš povprečje več kot 110 pa tudi svaka ti čast.
Pozabi te pravljice. Kako ti in ostali evjaši vozite je meni vseeno. 110? Ne se hecat. Vozim konstantno med 120 on 150 in pri tej vožnji ga ni evja, ki naredi 300km . Pika.
Moe_Lester je izjavil:
Za začetek, 90% slovencev si teh cen ne more privoščit, tudi če cele dneve razmišljajo o tem.
Prodajne številke kažejo drugačno sliko. EVji so sicer še vedno prisotni predvsem v višjem srednjem razredu, ampak najbolj prodajan avto pri nas v 2023 je Škoda Octavia, če se ne motim. Tesla Y in 3 sta precej visoko na lestvici, ker je dejanski TCO nekje tam tam z neko Octavio, karavanskim Golfom itd.
Tudi sam sem razmišljal, kar dolgo. Prišel sem do ugotovitve, da se mi bi tesla 3 celo izplačala pri trenutnih cenah štroma. Zakaj se nisem odločil? Ker ga ni evja, ki bi pri normalni AC vožnji naredil 300km. Kar je epski fail.
Tako z Y kot s 3 long range brez težav narediš 300km po avtocesti. Pa ne v idealnih pogojih ampak pri zimskih temperaturah in hitrostih nad omejitvami.
Cene elektrike bodo prej kot slej dvignili za EV, saj to je menda vsakemu jasno. In potem tisto famozno zastonj polnjenje odpade. In ko se to zgodi, zakaj bi se potem še sploh ubadal s tem, če pa z normalnim avtom naredim vsaj 800km v enem šusu?
- Zato, ker bo elektrika še vedno cenejša, tudi, če jo podražijo na nerazumne ravni.
- Ker bo ta dvig cen mogoče enkrat v prihodnosti, do takrat pa voziš VELIKO ceneje.
- Zato, ker ima elektrika veliko drugih prednosti.
- Ker izjemno malo ljudi potrebuje avtomobile, ki v enem šusu naredijo 800km.
Ne ti meni o prodajnih številkah in tco. Kot prvo, ogroomno je nakupov na firmo. Kot drugo, tco nobenega ne zanima. Edino kar večino zanima je znesek za lizing obrok.
Dvig štroma enkrat v prihodnosti? Si malo na hece, ali spiš zadnje 2 leti?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Sparkxl ()

Sparkxl ::
Da so cca tretjino dražji v življenjski dobi proti tesli? Imamo.
Koga točno, razen tebe in še ene par čudokov zanimajo stroški v življenjski dobi? Nobenega. 99% ljudi si tega niti ne zna izračunat in jim je komplet vseeno. Edino kar šteje je: lizing obrok, koliko pije in ali so stroški obratovanja znosni. Pika.

Utk ::
Da so cca tretjino dražji v življenjski dobi proti tesli? Imamo.
Koga točno, razen tebe in še ene par čudokov zanimajo stroški v življenjski dobi? Nobenega. 99% ljudi si tega niti ne zna izračunat in jim je komplet vseeno. Edino kar šteje je: lizing obrok, koliko pije in ali so stroški obratovanja znosni. Pika.
Se strinjam. Če si kje prebral od mene, da mislim da so ljudje na splošno pametni, mi kar pokaži, oz. se takoj opravičujem, če sem kje tako neumnost napisal. Meni je jasno, da so ljudje v veliki veliki večini zelo neumni.
Za bencin si pa siguren, da ne bo po 2 evra in čez leta 2030?
Veš da ne vem, ker črne napovedi za nafto so bile že pred desetletji, pa se še vedno niso uresničile - zdaj imamo bojda nafte dovolj vsaj do leta 2100. Se zna zgoditi, da ne bo toliko dražje, sploh če vas večina resno misli voziti EV-je.
To niso nobene strašne črnoglede napovedi. Bencin je marsikje čez 2 evra, ali pa blizu. Črnoglede napovedi bi ble po 5-10 evrov.
Kolk rezerv nafte je pa itak nima kaj dost s tem.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()

Relebus4 ::
Da so cca tretjino dražji v življenjski dobi proti tesli? Imamo.
Koga točno, razen tebe in še ene par čudokov zanimajo stroški v življenjski dobi? Nobenega. 99% ljudi si tega niti ne zna izračunat in jim je komplet vseeno. Edino kar šteje je: lizing obrok, koliko pije in ali so stroški obratovanja znosni. Pika.
Pa tole. Kdo pa misliš da bencin plača, misliš da zraste na drevesu in ga gratis narabutaš tako kot jabolka v parku? Pametnemu človeku je ŠE KAKO važno kakšni so stroški v življenjski dobi. Ljudje so pred leti masovno nabavljali dizle, ker so bli 1 EUR na 100 km cenejši za vozit od bencinarjev, pa misliš da električnih ki so 8 EUR cenejši za vozit pa nebojo al kaj? V kakšnem imaginarnem svetu ti živiš?
Saj je v bistvu simpl...noben jih noče. Ne glede na ceno
Seveda, pol pa svizec zavije čokolado v folijo.
Moe_Lester je izjavil:
RAV4 za isto ceno kot Model Y ponuja manj prostora za potnike in prtljago, slabšo opremo, je počasnejši, porabi bistveno več. Če počakaš kak mesec ali 2 da Tesla spet začne s popusti, je povrhu vsega še vsaj 3-4k dražji.
Ima sicer tudi kakšno prednost, ki mogoče komu odtehta vse zgoraj našteto. Odvisno od specifičnih potreb. Ampak za večino je Model Y hands down boljši avto.
Tako, da konsenza žal tukaj ni.
Neekaj si tukaj spregledal...ima eno bistveno prednost in sicer, ni EV. Ker vem da je za vas zblazneleže nepredstavljivo, ampak obstajajo ljudje, ki preprosto nočejo imeti evja.
Pa da dava to v številke, gugl pravi da toyota proda ca 50k rav4 mesečno. Tesla jih je lani prodala v celem letu nekaj pod 100k. Tako da takih čudakov je očitno kar dosti.
Vceraj sem po dolgcem casu fural elektricarja (Smart), Avant2go. Izstekam avto, zapeljem in po kilometru na instrumentu velika baterija, da bo zmanjkal stroma, lol. No, v resnici ni bilo nobene panike in sem se zapeljal do doma - pisal je, da mi je ostalo 11km. Ampak, tile smarti so res zakon za mestno voznjo oz. rental. Simpl kot pasulj, po vec kot letu dni sem se vsedel v avto in se odpeljal. Kaksen modern avto, verjetno se vzgati ne bi znal brez, da malo pogledam.
Končno se 1x strinjava...za po mestu so te EV igrače res vrhunske
Spet še ena neumost, oziroma pomoje kar namerna laž. Tip trdi da je Tesla lani prodala samo nekaj pod 100k avtomobilov. Resnica je 1,8 milijona, torej 18x več kot je tip trdil..
https://www.google.com/search?q=how+man...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Relebus4 ()

mehatronik12 ::
Enostavno poraba je 26kW/100km pri mirni vožnji na videju!
21 po Board computerju, natankal pa je 26kW/100km ==> torej 26kW/100km, saj tudi plačaš 26kW
Zakaj bi se moral lastnik ubadati zakaj so te izgube pa kje, toliko ga nafilaš potem pač toliko porabi ;)
Odgovor za Nejca:
==> 280km...ob umirjeni vožnji lahko mirno narediš pozimi tam do 250km (ker ne verjamem,da si upa kdo vozit pozimi EV-ja do 0%
Kaj res ni nobenega zakona /predpisa, da board computer ne sme bit namerno netočen?
==> za vse EV fanatike ne trdim, da tesla počne to! So pa zanimiv e te razlike
Ne razumem vas zakaj branite Teslo, povedal sem samo , da sem pričakoval da bo ID7 porabil več to je vse (težji, malo večja baterija, VW ma pač manj izkušen,itd...) !
21 po Board computerju, natankal pa je 26kW/100km ==> torej 26kW/100km, saj tudi plačaš 26kW
Zakaj bi se moral lastnik ubadati zakaj so te izgube pa kje, toliko ga nafilaš potem pač toliko porabi ;)
Odgovor za Nejca:
==> 280km...ob umirjeni vožnji lahko mirno narediš pozimi tam do 250km (ker ne verjamem,da si upa kdo vozit pozimi EV-ja do 0%
Kaj res ni nobenega zakona /predpisa, da board computer ne sme bit namerno netočen?
==> za vse EV fanatike ne trdim, da tesla počne to! So pa zanimiv e te razlike
Ne razumem vas zakaj branite Teslo, povedal sem samo , da sem pričakoval da bo ID7 porabil več to je vse (težji, malo večja baterija, VW ma pač manj izkušen,itd...) !
Zgodovina sprememb…
- spremenil: mehatronik12 ()

K Leonard ::
Ma tale obsesija s tipkami je bolj novinarsko testersko onaniranje. Sam ne vidim nobenega problema da se recimo klima nastavlja na ekranu, jaz jo tako ali tako zelo redko spreminjam - enkrat nastavim na 21 in avtomatiko in to je to. Kaj maš za drkat klimo me vožnjo mi tudi ni jasno. Pa tipke na volanu, ajde, je bolje ročica, pač leta navade ampak tudi tipke niso nek bavbav.

BigWhale ::
Ma tale obsesija s tipkami je bolj novinarsko testersko onaniranje. Sam ne vidim nobenega problema da se recimo klima nastavlja na ekranu, jaz jo tako ali tako zelo redko spreminjam - enkrat nastavim na 21 in avtomatiko in to je to. Kaj maš za drkat klimo me vožnjo mi tudi ni jasno.
Ej ne vem, sam men je bolj vroce, ce sonce sije name ali pa ne. Takisto me manj zebe. Jaz redno spreminjam te nastavitve, ker ne maram svicat v avtu. Tud gretje sedeza si po dolocenem casu izklopim, ce ga imam vklopljenega.
Pa tipke na volanu, ajde, je bolje ročica, pač leta navade ampak tudi tipke niso nek bavbav.
Daj, pejd probat peljat, pa potem govori, no.
Volan imas zasukan za 160 stopinj, na volanu imas dve puscici eno pod drugo, ena gleda priblizno levo, druga priblizno desno, ti pa ravno zapuscas krozisce, gledas desno nazaj da preveris pesce in kolesarje, zdaj pa pritisni pravo tipko brez da pogledas volan.
Stvar NI intuitivna.