» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
8 / 14
»»

Utk ::

TheBlueOne je izjavil:

Utk je izjavil:


Nerad ti jaz to povem, ampak ta hyundai se vozi bolje od vsake c klase za manj kot 50, 60 jurjev.


Sem ze vozil Hyundaie in niso bili niti blizu. Kaj je tale kaj posebnega?

Samo, da vemo o cem govorimo...

To:
https://www.avto.net/Ads/details.asp?id......

Se vozi slabse kot Ioniq?! Si preprican?

BigWhale je izjavil:

Utk je izjavil:

Ja, zoe je predrag, nič novega. Ni pa veliko dražji od navadnega cliota, in vozi se stokrat bolje.


Ne. Vozi se nekoliko bolje kot Clio. Hnadling je prakticno isti, je bolj smooth in tisje, ni pa lih stokrat bolje. :)


Vprasanje je, ce je C Klasa za 50k€ med Ioniqom in Cliom ali slabsa od Clia po tem, kako se vozi. :D

Sej sem napisal, da moras C naložit do 50 jurjev, potem je to nečemu podobno. Ampak to je 15 jurjev več v štartu in še par jurjev letno na gorivu, zavarovanju in vzdrževanju.
A ne šteje pri avtih vsak cent?

BigWhale je izjavil:

Utk je izjavil:

Ja, zoe je predrag, nič novega. Ni pa veliko dražji od navadnega cliota, in vozi se stokrat bolje.


Ne. Vozi se nekoliko bolje kot Clio. Hnadling je prakticno isti, je bolj smooth in tisje, ni pa lih stokrat bolje. :)

Aktualni clio je sekret in ni nobenega razloga, da bi ga kdo kupil poleg ice konkurentov. Zoe je vsaj električen. Pa še večji prtljažnik ima.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

J.McLane ::

imagodei je izjavil:

Utk je izjavil:

Mene ne zanima kaj folk kupuje, ker ga nimam za posebno pametnega. Če narediš obratno kot večina, si najbrž kar dobro zadel. Gledam kaj na trgu za kak denar.

Jaz pa debatiram o naslovu teme: Zakaj so električni avtomobili prava stvar.

In res ne vidim, po katerih kriterijih bi v temle trenutku bili prava stvar.


Prevoznih sredstev jo toliko različnih vrst da prav za nobenega ne moreš rečt da je "prava stvar". Saj U-bahn je tudi prava stvar, samo ne v LJ ker ga ni. Prav tako je EV prava stvar za nekoga ki se dnevno vozi 100 km in ima doma itak še en večji avto "za na morje", takemu je vsak dan po skoraj 2 uri sedenja v zastoju EV sigurno prava stvar.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

imagodei ::

Utk je izjavil:

Pol od tega kar si naštel je danes pač skoraj nujno da. Luči, radar, avtomatski vklopi brisalcev, dolgih luči, tudi ogrevani sedeži, če nimaš garaže. Ostala šminka ni potrebna, zarad mene.

Nobena od naštetih stvari ni niti od daleč nujna za "družinski" avto. Kakšna stvar je fina, ampak, če smo se do sedaj lahko vozili brez radarskega tempomata, se mogoče lahko še par let. Sicer pa lahko kupiš tudi 5-6 let star avto, ki ima precej od naštete opreme, pa je veliko cenejši od novega, hkrati pa mladi družini ne predstavlja takega stroška.

Kar govoriš ti, je vse luksuz. Glede na to, da si nam še par postov nazaj predstavljal nakup avta za 25.000 € kot nekaj, kar danes počne povprečna slovenska družina, je jasno tudi, koliko si v kontaktu z realnostjo.

Skratka: s polno ritjo je lahko srat. Tesle so takim seveda dosegljive. Kot tudi špekulacije, kaj se splača na dobo 10-15 let (dvomim sicer, da bo nekdo, ki bo kupil avto za npr. 40 jurjev, najsi bo ICE ali EV, čez 15 let še vedno vozil taisti avto).

Drugi živijo s plačo 800-1.400 €, kreditom ali najemnino za stanovanje, in ostalimi problemi, ki jih prinaša življenje. Taki pač ne gledajo avtov za 25.000 € in več.

J.McLane je izjavil:

Prevoznih sredstev jo toliko različnih vrst da prav za nobenega ne moreš rečt da je "prava stvar". Saj U-bahn je tudi prava stvar, samo ne v LJ ker ga ni. Prav tako je EV prava stvar za nekoga ki se dnevno vozi 100 km in ima doma itak še en večji avto "za na morje", takemu je vsak dan po skoraj 2 uri sedenja v zastoju EV sigurno prava stvar.

Jasno - zato pa jaz že več let trobim, da je to subjektivna stvar in da se v temi čisto preveč operira z neko ekonomiko. Če ti je všeč Lexus in si ga lahko privoščiš, se pač ne sprašuješ, koliko kuri in koliko stane zavarovanje. Če si lahko privoščiš Teslo, ne prepričuješ cele Slo-tech srenje, kako je to ekonomično in zeleno. Kupiš, ker ti je všeč.

Ko bodo pa EV postali dostopni širši javnosti in cene primerljive, ne da bi pri tem trpela dodatna oprema, ko bodo problemi polnjenja in dosega v veliki meri rešeni, takrat bo pa to objektivno postala prava stvar.
- Hoc est qui sumus -

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: imagodei ()

celada ::

BigWhale je izjavil:

hammock je izjavil:

Vec moci je vedno bolje.


Vedno? Ne. Vec moci je bolje do neke mere, potem je pa samo strosek. Strosek za gume, registracijo, ...

Ce prihajas v situacije kjer 'je vec moci bolje za varno prehitevanje', pol bi se ze zdavnaj moral preseliti na dirkalisce.

Utk je izjavil:

Ampak problem je v količinah. Sam VW pravi, da več kot 200,000 kosov letno ne bo šlo.


Po mojem ni take krize s kolicino. 200.000 kosov je neka taka stevilka, ki za VW ni previsoka in po prvem letu lahko vidijo kak je odziv in kolk se bo teh avtov res prodal.


200k/letno je vec kot prodajo npr passatov v evropi. To ni malo za nobenega proizvajalca.

Utk ::

Že par strani ti skušamo dopovedati, da si povprečna Micka/Janez ne more kupiti EV, ker ni v tem trenutku toliko finančno zmožen! Tudi ti nimaš tako opevanega EV, čeprav je TCO boljši od ICE!

A se ti zdita trenutno povprečna Micka in Janez strašno pametna? Tu imamo en drugega za bedaka, zakaj misliš, da je zunaj na cesti kaj drugače?

Magic1 je izjavil:

Bencin lahko nekako prilagodiš. Se manj voziš, varčneje, več ljudi v avtu... Kreda je pa fiksna(še prej celo višja).

V teoriji, v praksi pa ni tako. Prej se bo folk odpovedal marsičemu drugemu.

200k/letno je vec kot prodajo npr passatov v evropi. To ni malo za nobenega proizvajalca.

To je res, vseeno je pa malo za dober EV.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

nekikr ::

Kar se samih stroskov tice, so gume za Smarta za vsaj tretjino cenejse od tega kar imam zdaj. Prvi in drugi servis sta v rangu ~80 EUR, tretji vecji servis je ~250 EUR, odvisno kaj vse menjajo.

Tepček. EV ne potrebujejo nobenega servisa. A ne spremljaš teme?

Utk ::

nekikr je izjavil:

Kar se samih stroskov tice, so gume za Smarta za vsaj tretjino cenejse od tega kar imam zdaj. Prvi in drugi servis sta v rangu ~80 EUR, tretji vecji servis je ~250 EUR, odvisno kaj vse menjajo.

Tepček. EV ne potrebujejo nobenega servisa. A ne spremljaš teme?

Potrebujejo dokler je garancija. Ko je ICE izven garancije tudi ne bi nihče delal rednih servisov, če ne bi bilo potrebno menjat olja. Ker ostalo se dela po potrebi. EV rabi servise, ampak ni potrebe, da so na točno nek interval.

kow ::

Poznam pa tudi take, ki bi si lahko privoscili 2 avta, pa nimajo nobenega. Recimo, da se "skrajnosti" odstejejo.

Utk ::

Ma kaj ti sploh blebečeš? Nobenega _ekstra_ davka na električne avte ne bo. Davki, ki bojo, bojo na vse avte, na ne-električne kvečjemu višji.
Pa to sploh niti ni tehničen problem. Država (in proizvajalci) mora do 2030 na ceste spravit par 100,000 (bolj ali manj) električnih avtov, če ne, se bojo plačevali davki od nafte in novih umazanih avtov za dodatne subvencije električnim avtom, ne pa obratno. Tega sigurno ne bo naredila z višjimi davki na električne avte, ki jih dizli ne bojo plačevali.

MrNighthawk ::

Utk je izjavil:

Nobenega _ekstra_ davka na električne avte ne bo

:)):)):)):)):)):)):)):)):))

codeMonkey ::

kow je izjavil:

Imas tudi primer, ko je umrl Applov inzenir, ker ni predvidel situacije, da se je zaletel nekdo pred njim in unicil tisto 'varovalno zmeckljivo cono' - kar je vplivalo na autopilota.

Verjetno se je prej na autopilotu mimo peljal ze velikokrat in ni pomislil. Gotovo pa je zavestno TVEGAL. Tako kot ljudje tvegajo ves cas, ko pisejo sms med voznjo. Verjetno ni tako majhna verjetnost, da se ravno takrat zgodi na cesti nepredvidena situacija. To se vedno ne odvrne vseh ljudi.

Kako bos vedel za kaksen faktor ljudje podcenjujejo tveganje? Mogoce pa je pri pisanju sms-ov faktor se vecji... Bi moral telefon operacijski sistem domnevati, da vozis in ti onemogociti pisanje SMS-ov?


Mobilni telefon ni klasificiran kot varnostno kriticna naprava in zato ni nobenega standarda, ki naj bi kaj podobnega od tega produkta zahteval. Asistencni sistem v avtu pa je, zato razvoj takega sistema zhateva drugacen pristop. Primerjava s telefonom torej nima smisla.

Se pa strinjam, da je tvegal. Ampak bistvena razlika pri tem je, da je pri tveganju zaupal napravi, torej avtomobilu. Zaradi tega ga ne mores enaciti z nekom, ki spusti volan in tipka po telefonu brez asistencnega sistema. Sistem se sicer lahko izrabi na mnogo nacinov, nekateri pa so predvidljivi za clovesko naravo in pri varnostno kriticnih napravh je to potrebno upostevati.

kow ::

fikus_ je izjavil:

Tesla počasi zgublja prednost pred ostalimi.


Nobenega dokaza ni za to tezo. Ne izgubljajo trznega deleza na trgu elektricnih avtomobilov. Kot je ze zgoraj povedal Nikec3:
"Model 3 je Tesla killer."

RedDrake ::

kow je izjavil:

fikus_ je izjavil:

Tesla počasi zgublja prednost pred ostalimi.


Nobenega dokaza ni za to tezo. Ne izgubljajo trznega deleza na trgu elektricnih avtomobilov. Kot je ze zgoraj povedal Nikec3:
"Model 3 je Tesla killer."

Glede na kdaj ga ne izgubljajo? A glede na pol leta nazaj?
Na katerem trgu ga ne izgubljajo? A na kitajskem, morda v EU?
Model 3 je pa Tesla killer iz dveh razlogov:
1. povsem primerljiv z MS za dobesedno pol cene. (veliko MS lastnikov menja za M3, kar je katastrofa za Teslo na dolgi rok, ker tisti ki so lahko kupili MS očitno lahko plačajo mnogo več)
2. razmerje med kvaliteto in ceno je na nivoju stoenk. (to je fanatikom vseeno - splošna populacija se pa zgraža in ustvarja se negativno mnenje o celotni znamki)

RedDrake ::

mikhaair je izjavil:

Dejstva po W1 se vedno ostanejo. Tesla bo se nekaj casa delala izgubo, medtem ko prehod klasikov na elektriko ne bo poceni. Tudi Audi in MB and co. ne proizvajajo EV s profitom. Imajo ICE za delat profit. Ampak tukaj predvidevamo, da Tesla niza cene ker ji gre slabo. Pozablja pa se, da zagotovo ne spijo. Optimizirajo, cenijo proizvodnjo, delajo na novih modelih. Mogoce nas preseneti pomlajeni S kmalu? Zagotovo pa vec avtov oz. konkurence najverjetneje generira tudi vecje povprasevanje, ki pa ga zaenkrat lahko zadovolji le Tesla.
Prav manjka W1, da bi malo pokomentiral. :)

Mhm.
Zakaj pa se tebi zdi, da ceno nižajo?
Imajo preveč dobička na prodano vozilo?
Ne, razlog je očiten, MS in MX se ne prodajata več, ker jih je M3 skupaj z njuno "konkurenco" (i-pace ter e-tron) spravil med manj željena vozila. M3 je tehnološko bolj napreden, i-pace ter e-tron sta pa predvsem drugačna in bolj luksuzna. M3 se cena afaik ne niža, ampak hkrati ni nobenega indikatorja, da bi lahko prodali mnogo več če bi želeli (pri trenutnih cenah).
Poleg tega imajo bottleneck, ker njihova lakirnica preprosto nima kapacitete za več. Malo poguglajte kako gre lak z barvo vred v maloro na par mesecev starih avtih zaradi hitenja pri barvanju.
Ja prehod na EVje ostalih ni poceni, ampak ko se bo valjar premikal, potem bo Tesla spet med manjšimi.
Ideja o njihovi dominaciji je bila, da bodo rasli tako hitro da jih nihče ne bo mogel ujeti. Trenutno jih po proizvodnih kapacitetah vsi dohitevajo. Avti "klasikov" se bodo pa prodajali tudi če bosta pospešek in domet 10-20% slabša. Če bi se prodajali samo "najboljši" avti iz svojih razredov potem bi bilo na cestah samo kakih 5-10 modelov in ne 100+. In več kot bodo proizvedli, več bodo prodali.
Še enkrat, kje jaz vidim Teslo. V proizvodnji recimo LR AWD in perf M3 in kakšne prenovljene perf MS v rangu 100-150k kosov letno skupaj pa za povrh še par k roadsterjev 2.0 po visokih maržah (a-la Porsche). To bi bilo lahko izjemno profitabilno podjetje. Ampak to bodo mogoče zastavili po reorgu, če do njega pride, Musk ima drugačne "sanje".

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: RedDrake ()

imagodei ::

J.McLane je izjavil:

Če bi bil cenovni vidik avtomobilo tisto kar ga naredi kot "pravo stvar" potem se sigurno nebi okrog vozili v SUVih.

Prava stvar lahko pomeni mnogo vidikov: okoljski, stroškovni, udobje...

Ja, in večna električnih danes ne izpolnjuje nobenega od naštetih. Pogojno okoljskega, s tem da okoljski odtis pri rudarjenju kobalta, litija, niklja ipd. ni ravno zanemarljiv. Plus, pridobivanje elektrike ni (vedno) brez posledic za okolje... No, pa recimo, da ne bom pikolovski in da okoljski vidik priznam. Stroškovni? Udobje? WTF? Med udobje prištevam tudi to, da mi ni treba načrtovati nedeljskega izleta z družino in prilagajat lokacijo ter čas kosila na polnjenje baterij. Pa da, če se mi pojavi potreba po neplaniranem opravku, nimam komedij, ker imam preračunano, da je baterija ravno še dosti napolnjena, da pridem do doma.
- Hoc est qui sumus -

telexdell ::

Emobi je izjavil:

Seveda baterije pri reciklaži separiraš kemijsko, ker pa so avtomobilske veliko večje, jih najprej mehansko razstaviš.
Računalniške in telefonske baterije so veliko manjše in ni nujno, da bo reciklaža enaka.

Če si videl kdaj- v drobilnike mečejo cele avtomobile, pa cele gume od tovornjakov, pa cela drevesa, pa... in na drugi stani dobijo sekance. Nobenega problema ni, da ne bi mogli razrezati celega avtomobila, takoj ko ga bi pripeljal na odpad. Da ga prej razstavijo je vzrok v različnih surovinah v njem in kasnejšem ločevanju. Tako bo tudi z baterijo- če bo ceneje in hitreje bodo pač naredili male močnejši mlin (šreder) in zrezali celo ali jo pač bodo raztavili, kolikor bo smiselno in ostalo zdrobili.

PS podobno danes reciklirajo Pb akumulatorje. Avtomobilski gredo direktno v drobilnik, baterije za viličarjev pa najprej razstavijo in v drobilnik mečejo posamezne celice baterije.

BigWhale je izjavil:

Ce Li-Ion celico preluknjas se ne zgodi nic dobrega, zato jih verjetno ne bodo kar v grinder vrgli. :)...

Si preletel članek, katerega link sem prilepil? Če ni kisika, potem litij nič ne gori. Če je torej drobilnik v zaščitni atmosferi iz npr. CO2 jih lahko direktno mečejo vanj.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Zgodovina sprememb…

Cange ::

Še dobre baterije reciklirat ali završt nima nobenega smisla. S trenutno tehnologijo bo potrebno zamenjat vse baterije vsakih ~15let, nedvomno bo dovolj še dobrih baterij za vse "sam svoj mojster".

kow ::

Moja poanta je bila, da je pri reciklazi velik faktor cena delovne ure in da nima nobenega ekonomskega smisla reciklirati v razviti zahodni evropi - razen, ce je reciklaza zelo avtomatizirana.

telexdell ::

kow je izjavil:

Moja poanta je bila, da je pri reciklazi velik faktor cena delovne ure in da nima nobenega ekonomskega smisla reciklirati v razviti zahodni evropi - razen, ce je reciklaza zelo avtomatizirana.

Očitno še nisi videl sodobnega obrata za recikliranje baterij. V edinem Slovenskem obratu reciklaže predelajo tam 50.000.0000 kg baterij/letno. V Nemčijo pa so obrati, kateri predelajo 20..30 x več, kot naš obrat. Misliš, da bi to lahko delali ročno?
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

J.McLane ::

Nikec3 je izjavil:

To najbrz enga in istiga srecujes. :>

Razen če ima Nissan funkcijo spreminjanja barve, potem ne. ;)

Btw, majska prodaja EV-jev na Norveškem:
https://insideevs.com/news/353698/may-2...

Na letni ravni: +10,6%
BEV: +60%
PHEV: -44,5%

Toyoti želim pri njihovi strategiji veliko sreče.


PHEV manjkajo subvencije in konkreten produkt. To kar delajo Nemške firme ni spodobno za nobenega hibrida, to kar dela Toyota (Prius PHV) je ža samo compliance car za USA, drugje je pa predrag. Toyota nima nikjer zapisano kakšen delež bo PHEV in kakšen HEV, pri njih je to eno in isti avto samo baterija je pri enem malo večja. Tako da tu se lahko obračajo čisto po povpraševanju in jih ne bo stalo nič, za njih je pomembno samo da je skupen delež PHEV in HEV dokaj velik. Sam sem mnenja da je HEV pač en navaden bencinar, ki ima pač nekaj boljših kakrakteristik kot konkurenčni bencinarji, tako da upam da se bo ta tip pogona hudo zajedal v konkurencno navadnih dinozavrov in s tem pač večal delež.

Trenutni svetovni market share BEV+PHEV je 2%, rast je bila preko 50%, kdo je tak car da pravilno napove market share leta 2030? Bomo na 10% res 2025, kot naj bi nakazovala trenutna rast? Bomo prej, bomo kasneje? Toyota je 2017 naznanila samo da bodo do leta 2030 proizvajali 1 milion BEV+FCEV letno, 1 milion je za Toyoto ravno 10%. V tej zadnji objavi tega grafa iz 2017 sicer niso popravljali so pa dodali en drug graf koliko so presegli te plane glede HEV. Torej so se znali odzvati na povpraševanje in ponudit več hibridov, ki jih je samo Toyota lani proizvedla 1,5 miliona, za letos številke kažejo na 1,8 miliona. Jaz se nebi preveč obremenjeval s Toyoto, bolj bodo problem drugi, morda bodo imeli večji delež BEV, bodo pa popušili na svojih dinozavrskih pogonih, ker bo njihov delež še destletje preko 70% svetovne prodaje in bo vse več teh kupcev vseeno raje izbralo preizkušen in poceni Toyotin hibrid.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Utk ::

Ma kakšen hibridni dizel, to je ultimativna neumnost, ne pa pogon. Dizel (motor) je postal tako drag in kompliciran, da hibridni pogon stane drobiž proti njemu, kaj šele njegovo vzdrževanje. Klasičen bencinar, ne rabi bit niti turbo, če mu pomaga baterija, je pa itak poceni, enostaven in dolgo zdrži.
Dizel v mestu nima kaj delat, niti z baterijo niti brez nje, ker nikoli ne veš kdaj bo sprožil regeneracijo, in takrat bolje da te ni zraven. Jebe se mi za teste, jaz voham to sranje na cesti, na pa na testih, in na cesti tudi novi dizli zelo zasmrdijo in vsaj upam da samo takrat ko delajo regeneracijo in ne stalno. Po mestu se s hibridom itak ne boš vozil ravno dolgo na elektriko, če ni plugin, če je plugin, se pa samo še bolj podraža, plugin pa porabi tako malo, da če dizel porabi še pol litra manj, vseeno nima čisto nobenega smisla. Dizel hibrid so poskusili naredit, ni deloval, v glavnem zato, ker niso znali naredit dobrega hibrida, tisti ki ga znajo, pa imajo nizko porabo tudi z bencinom.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

fikus_ ::

Mislim, da ni v serijski proizvodnji nobenega avtomobila z In-wheel motorji. V SLO je Elaphe naredil nekaj prototipov, celo za motorne sani za firmo v AT.
Potem je še en naredil ta tip motorja za jadralno letalo. Od koga pa ima EM Pipistrel pa ne vem.

Okapi ::

Ampak mogoče je pa tisti, ki ga ni kupil. Enako velja za ostale električarje.

En dejavnik je tudi hitrost razvoja tehnologije. Pri klasičnih avtih
že lep čas ni nobenega pomembnega napredka (ki bi bistveno vpival na ceno ali vrednost avta), električni avti pa hitro napredujejo. Danes recimo tesline trojke kupujejo ljudje, ki imajo dovolj denarja za S, ampak kupijo 3, ker je v bistvu sodobnejši avti. Posledično cene rabljenim modelom S padajo razmeroma bolj, kot bi padale samo zaradi obrabljenosti avta.

jernejl ::

Okapi je izjavil:

Pri klasičnih avtih že lep čas ni nobenega pomembnega napredka (ki bi bistveno vpival na ceno ali vrednost avta)

Čisto tako ravno ni, saj smo ravno v obdobju razvoja pametnih avtomobilov, z različnimi asistenti, ki pomagajo pri vožnji (ohranjanje voz. pasu, radarski tempomat, samodejno zaviranje ob nevarnosti...), pa tudi pri udobju (povezljivost s telefonom, digitalni radio...).
Če so pred desetletjem praktično vsi avtomobili bili neumni, si danes lahko omislimo že majhen avto, ki zna zadovoljivo voziti po avtocestah in samodejno zavirati ob nevarnosti, stanje pa se bo iz leta v leto izboljševalo. Čez nekaj let bo najbrž marsikateri kupec zavijal z očmi, če avto ne bo znal delno voziti sam in se ne bo zmogel povezati z njegovim pametnim telefonom.

Seveda to ni povezano z vrsto motorja, ki tak avto poganja. Morda si imel v mislih napredek, ki je specifičen za ICE.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jernejl ()

VaeVictis ::

jernejl je izjavil:

Okapi je izjavil:

Pri klasičnih avtih že lep čas ni nobenega pomembnega napredka (ki bi bistveno vpival na ceno ali vrednost avta)

Čisto tako ravno ni, saj smo ravno v obdobju razvoja pametnih avtomobilov, z različnimi asistenti, ki pomagajo pri vožnji (ohranjanje voz. pasu, radarski tempomat, samodejno zaviranje ob nevarnosti...), pa tudi pri udobju (povezljivost s telefonom, digitalni radio...).
Če so pred desetletjem praktično vsi avtomobili bili neumni, si danes lahko omislimo že majhen avto, ki zna zadovoljivo voziti po avtocestah in samodejno zavirati ob nevarnosti, stanje pa se bo iz leta v leto izboljševalo. Čez nekaj let bo najbrž marsikateri kupec zavijal z očmi, če avto ne bo znal delno voziti sam in se ne bo zmogel povezati z njegovim pametnim telefonom.

Seveda to ni povezano z vrsto motorja, ki tak avto poganja. Morda si imel v mislih napredek, ki je specifičen za ICE.


Nekdo, ki kupuje rabljen avto za cca. 10k EUR te sisteme bolj gleda, kot "Še ena zadeva, ki se lahko pokvari".

Edino kar ljudje bolj gledajo je povezava s telefonom, da ne dobijo kazni zaradi telefoniranja v avtu.

FSD bo game changer, sam ga še kar nekaj časa ne bomo videli!

codeMonkey ::

VaeVictis je izjavil:

jernejl je izjavil:

Okapi je izjavil:

Pri klasičnih avtih že lep čas ni nobenega pomembnega napredka (ki bi bistveno vpival na ceno ali vrednost avta)

Čisto tako ravno ni, saj smo ravno v obdobju razvoja pametnih avtomobilov, z različnimi asistenti, ki pomagajo pri vožnji (ohranjanje voz. pasu, radarski tempomat, samodejno zaviranje ob nevarnosti...), pa tudi pri udobju (povezljivost s telefonom, digitalni radio...).
Če so pred desetletjem praktično vsi avtomobili bili neumni, si danes lahko omislimo že majhen avto, ki zna zadovoljivo voziti po avtocestah in samodejno zavirati ob nevarnosti, stanje pa se bo iz leta v leto izboljševalo. Čez nekaj let bo najbrž marsikateri kupec zavijal z očmi, če avto ne bo znal delno voziti sam in se ne bo zmogel povezati z njegovim pametnim telefonom.

Seveda to ni povezano z vrsto motorja, ki tak avto poganja. Morda si imel v mislih napredek, ki je specifičen za ICE.


Nekdo, ki kupuje rabljen avto za cca. 10k EUR te sisteme bolj gleda, kot "Še ena zadeva, ki se lahko pokvari".

Edino kar ljudje bolj gledajo je povezava s telefonom, da ne dobijo kazni zaradi telefoniranja v avtu.

FSD bo game changer, sam ga še kar nekaj časa ne bomo videli!


Zakaj sele FSD. L3 in L4 so lahko cisto koristni. Ze ce operacijska domena pokriva voznjo v zastoju, je to precej uporabna rec.

Okapi ::

jernejl je izjavil:

Okapi je izjavil:

Pri klasičnih avtih že lep čas ni nobenega pomembnega napredka (ki bi bistveno vpival na ceno ali vrednost avta)

Čisto tako ravno ni, saj smo ravno v obdobju razvoja pametnih avtomobilov, z različnimi asistenti, ki pomagajo pri vožnji (ohranjanje voz. pasu, radarski tempomat, samodejno zaviranje ob nevarnosti...), pa tudi pri udobju (povezljivost s telefonom, digitalni radio...).
Stvar je v tem, da se vsa ta elektronika, zlasti pa zabavna, hitro ceni. Si pred nekaj leti kupil malo dražji avto, ker je imel bluetooth in prostoročno telefoniranje. Danes ima to skoraj vsak in vsa ta "dodatna vrednost", zaradi katere je bil tvoj avtov včasih dražji od osnovne različice, je do danes izpuhtela v zrak.

Druga stvar je pa to, da pri nas še avtomatski menjalnik nič ne doda k ceni, kvečjemu ti zoži nabor potencialnih kupcev.

Emobi ::

Nobenega izpada denarja ne bo, pač pa obratno. Država danes od trošarin na pogonsko gorivo dobi okrog 600 milijonov evrov letno. Ker pa vpliv izpuhov ICE-jev povzroča državi prek predčasnih smrti, bolezni in bolniških škodo okrog milijardo evrov letno, bo država v plusu: 1 G€ - 0,6 G€ = 0,4 G€. Torej 400 milijonov plusa.

Seveda pa bo vse postopno kot tudi EV-ji bodo postopno vse bolj obdavčeni, kot pravi J.McLane.
Država je pa itak pri davkih zelo kreativna, tako da ni bojazni pred pomanjkanjem prepotrebnega denarja.

RedDrake ::

Emobi je izjavil:

Nobenega izpada denarja ne bo, pač pa obratno. Država danes od trošarin na pogonsko gorivo dobi okrog 600 milijonov evrov letno. Ker pa vpliv izpuhov ICE-jev povzroča državi prek predčasnih smrti, bolezni in bolniških škodo okrog milijardo evrov letno, bo država v plusu: 1 G€ - 0,6 G€ = 0,4 G€. Torej 400 milijonov plusa.

Seveda pa bo vse postopno kot tudi EV-ji bodo postopno vse bolj obdavčeni, kot pravi J.McLane.
Država je pa itak pri davkih zelo kreativna, tako da ni bojazni pred pomanjkanjem prepotrebnega denarja.

To je neumnost velikostnega reda Xx. Vsaka prezgodnja smrt privarčuje državi denar pri pokojninah. Če bi vsi "riknili" na dan upokojitve bi bila pokojninska postavka proračuna 0 EUR, vsi pa bi še vedno plačevali pokojninsko zavarovanje. Ergo, bi imela država tisto dobro miljardo letno "gratis". Po drugi strani, če bomo vsi dočakali 120 let, bo država v roku 15 let še kako miljardo več v minusu.
Daljša življenska doba pomeni več odhodkov v proračunu.
EVji bodo postali obdavčeni, slej kot prej. Oz. zelo verjetno bomo dočakali prenos iz "trošarin" na cestnino in bo bencin 50% cenejši, ampak se bo cestninilo po prevoženih km. To je precej bolj realno, kot pa neki magični izračuni, kako bo 15% škodljivih izpustov manj pomenilo 1B manj stroškov za državo ...

BigWhale ::

jernejl je izjavil:

BigWhale je izjavil:

Leaf s 40kWh baterijo.

Kako se pa Leaf sicer obnese, če izvzamemo polnjenje? Hrup v kabini, udobje, asistenti za pomoč pri vožnji?


Za vozit je precej fajn. Mehkejsi od nemcev, sedezi so udobni, tri ure sedenja v sedezu ne predstavlja nobenega napora. Ne za rit in ne za hrbet. Vsa pomagala pri voznji so ok vendar niso cudezna. Propilot lepo dela in kr olajsa voznjo na avtocesti, ni pa na nivoju Teslinega enhanced autopilota. Zna slediti bolj ali manj lepo narisanim crtam na vecpasovnih cestah ob mocnem nalivu se pa sistem sam izklopi. V traffic jamih se obnese zlo fajn.

Avto pride v treh verzijah opreme in v srednji verziji je ze loaded z vso opremo, zraven pa lahko dokupis se propilota (brez park pilota). Nima elektricno nastavljivih sedezev in gretja sedezev ter volana. Ostala oprema je precej klasicna: led luci, avtomatske dolge luci, zasencena ogledala, kamera spredaj/zadaj + 360 stopinjski top down pogled na vozilo.

Po mojem je neka verzija e-pedala nekaj kar bodo na koncu imeli vsi elektricni avtomobili. Imas en pedal s katerim kontroliras gibanje naprej, zavoro pa uporabljas v sili, o cemerkoli drugem pa ti sploh ni treba razmisljati. Ustavljanje na klancih, speljevanje na klancih, noben 'hill start' sistem se ne more primerjati. Ko se navadis e-pedala je super za vozit, trenutno imam kakih 1300km prevozenih in ne vem, ce sem zavoro uporabil kaj vec kot 10x. Vecine vozenj se je sploh ne dotaknem. Pri 120km/h na AC je v kabini obcutno tisje kot je v povprecnem Renaultu ali Skodi.

BigWhale ::

GenZNPC je izjavil:

Nimam nic proti elektro avtom, ampak ko sem tist tvoj mini izlet prebral, sem se samo za glavo prijel. Jaz grem na tak izlet z enim tankom in pridem se z kr nekaj goriva domov in zapravim tocno 0 minut stresa okoli tega. Sele po 700km si recem, jah pocas bo treba na tankstello za 5 minut.


Slabo si bral, ce nisi iz posta razbral, da sem avto uporabljal na nacin za katerega v resnici ni bil narejen? Tko iz celotnega mojega spisa nisi tega uspel razbrati? Pa tud nisi uspel razbrati, da mi vse skupaj ni predstavljalo nobenega stresa, ker sem se v tako neobicajno situacijo sam spravil. Namerno!

A k bo nekdo napisal, da se experimentalno s Smartom spravil iz Nemcije v Dalmacijo za dva mesca na morje, se bos tud za glavo drzal in razlagal, da lahk to v svojga karavana spakiras pet koles, dva kanuja in se sotor?

GenZNPC je izjavil:


Seveda je pa to sam po sebi en nov trend, gremo merit kurce kdo zna boljse planirati tankanje in vmes jesti, kupovati, se sprehajati (lol)


Ok, ti RES nimas pojma kaj beres in preberes.

GenZNPC je izjavil:

Jah in tudi vsak dan vtaknit tist kabel in zjutraj vtaknit ven je ena tecna stvar vec, namesto tega da samo odpres vrata, obrnes kljuc in adijo.


Po pravici povedano, je tole s kablom manj dela, kot hodit na pumpo vsake 14 dni. Skupno vzame manj casa in tudi precej manj denarja.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BigWhale ()

2dark ::

BigWhale je izjavil:



Slabo si bral, ce nisi iz posta razbral, da sem avto uporabljal na nacin za katerega v resnici ni bil narejen? Tko iz celotnega mojega spisa nisi tega uspel razbrati? Pa tud nisi uspel razbrati, da mi vse skupaj ni predstavljalo nobenega stresa, ker sem se v tako neobicajno situacijo sam spravil. Namerno!




Na hitro sem preletel tvoj roman,ki se vozniku z navadnim avtom ne dogaja in prišel do zaključka, da si bil živčen, pod stresom , ves čas si kalkuliral koliko km boš naredil, kjer je močnejša polnilnica, ali bo ta sploh delovala, ali boš moral celo klicat avto vleko ( smeh ), po drugi strani pa si veliko denarja potrošil za polnjenje.

Ob omenjeni hitrosti 70 km/H, kar je absurd in hitrost za mazohiste dizel porabi 4 litre.

GenZNPC ::

BigWhale je izjavil:

GenZNPC je izjavil:

Nimam nic proti elektro avtom, ampak ko sem tist tvoj mini izlet prebral, sem se samo za glavo prijel. Jaz grem na tak izlet z enim tankom in pridem se z kr nekaj goriva domov in zapravim tocno 0 minut stresa okoli tega. Sele po 700km si recem, jah pocas bo treba na tankstello za 5 minut.


Slabo si bral, ce nisi iz posta razbral, da sem avto uporabljal na nacin za katerega v resnici ni bil narejen? Tko iz celotnega mojega spisa nisi tega uspel razbrati? Pa tud nisi uspel razbrati, da mi vse skupaj ni predstavljalo nobenega stresa, ker sem se v tako neobicajno situacijo sam spravil. Namerno!

A k bo nekdo napisal, da se experimentalno s Smartom spravil iz Nemcije v Dalmacijo za dva mesca na morje, se bos tud za glavo drzal in razlagal, da lahk to v svojga karavana spakiras pet koles, dva kanuja in se sotor?

GenZNPC je izjavil:


Seveda je pa to sam po sebi en nov trend, gremo merit kurce kdo zna boljse planirati tankanje in vmes jesti, kupovati, se sprehajati (lol)


Ok, ti RES nimas pojma kaj beres in preberes.

GenZNPC je izjavil:

Jah in tudi vsak dan vtaknit tist kabel in zjutraj vtaknit ven je ena tecna stvar vec, namesto tega da samo odpres vrata, obrnes kljuc in adijo.


Po pravici povedano, je tole s kablom manj dela, kot hodit na pumpo vsake 14 dni. Skupno vzame manj casa in tudi precej manj denarja.

Kako za boga je z kablom manj dela, ce se stem kablom drkas vsak dan, ko ga polnis doma in nekaj ur, ce si na izletu?
Precej manj denarja?
Po trenutni racunici elektrike, koliko km se je treba voziti, da prisparas za 10 jurjev goriva, ki se jih preplaca za EV?
Slabo si bral, ce nisi iz posta razbral, da sem avto uporabljal na nacin za katerega v resnici ni bil narejen?
Za kaj pa je narjen tako velik avto za slabih 40 jurjev potem? Ker za sluzba-dom je dovolj tudi twizy. Ali pa se je treba avtu za 40 jurjev bolj prilagajati, kot avtu za polovico te cene (naprimer neko dizel astro za 18 jurjev)?
No pa ce smo ze pri tem, torej kok kilometrov bos moral narediti, da prides na nulo, namesto da bi vzel enako velikega dizla za pol manj?
Razumem, da je treba sprobat, zdaj rabim samo se info, cez koliko km prisparamo dobrih 10k evrckov. V primeru Astre se veliko vec.

Ali pa to sploh ni vazno, ker je EV trenutno ultimat kar se tice eko statusnega simbola ne glede na ceno?
skibidi

J.McLane ::

Dajte no srat, avti so od znamke do znamke od modela do modela zelo različni. Jasno da z nekaterim ne bo nobenega problema drugi bodo gnili ne glede na zunanje vplive.
Ampak še vedno, fizikalno dejstvo je, da bo sol na kovini več škode naredila v garaži pri 15°, kot pa zunaj pod nadstreškom pri 0°. Jasno čisto druga zgodba je pa avto na prostem brez zaščite.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

RedDrake ::

In other news ...
Hyundai madžarska ima objavljen cenik za Ioniqa z 38kWh baterijo.
Tam bo osnovni (nivo ranga kolesa, volan in klima) stal 30k EUR, tisti "ok" pa okoli 33k EUR. Če prenesemo na naše cene, zna biti pri nas cena nekje okoli 35k EUR (oziroma enako kot sedaj stane 28kWh model).
To je potem zelo spodoben deal.

J.McLane je izjavil:

Dajte no srat, avti so od znamke do znamke od modela do modela zelo različni. Jasno da z nekaterim ne bo nobenega problema drugi bodo gnili ne glede na zunanje vplive.
Ampak še vedno, fizikalno dejstvo je, da bo sol na kovini več škode naredila v garaži pri 15°, kot pa zunaj pod nadstreškom pri 0°. Jasno čisto druga zgodba je pa avto na prostem brez zaščite.

Ja in vsakič ko se zunaj zgodi prehod iz +2°C na -3°C je storjene več škode na avtu, kot jo potencialno kemično rahlo bolj aktivna sol.
Pa tisti '91 letnik je Renault z zasnovo iz 60-ih let, tisti '09 pa moderen korejski avto. Le kateri bi moral bolj rjaveti, kaj misliš?

gensi ::

vostok_1 je izjavil:

@hammock
Sedaj pa za miselno igro si predstavljate indijce, kitajce in afričane, ki bi želeli imeti isti standard. Govorimo o 15.000 konkretnih tankerjih zgolj za to, da gre lahko naključen kitajec na pjačo s kolegi. Trenutna celotna flota je 7.500.
Da ne govorimo še vso ostalo porabo.


Visoki davki v Sloveniji ne bodo imeli nobenega vpliva na odločitve Kitajcev ali koga drugega.
Davki bi morali biti nizki na vse. Predpisi enostavni.

pegasus je izjavil:

gensi je izjavil:

Če je kdo dovolj pameten, naj naredi super duper učinkovito prevozno sredstvo s katerim bo presegel Teslo in ostale. Hvala.
Dejanja štejejo, ne besede.
To delajo študentje po svetu: https://www.shell.com/make-the-future/s...


Super, da študenti izvajajo projekte in pri tem nabirajo dragocene izkušnje.
Ampak tako učinkovito vozilo je praktično neuporabno.
Enaki koncepti so na tekmovanjih v varčnosti vsaj 50 let, vozila pa še danes ni mogoče kupiti (in ga tudi nikoli ne bo).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: gensi ()

BigWhale ::

joggi79 je izjavil:

BigWhale je izjavil:

Konkretno, Leaf stane 325 EUR na mesec, za naslednjih deset let, ce vzames kredit pri eko skladu.

To resno ali je zajebancija (priznam nisem sel preverjat)? Ker ce je resno, mi potem zares ni jasno ker kreten gre to naredit.


No, niso vsi, ki ne razmisljajo tako kot ti, kar kreteni. Veliko vecja moznost je, glede na tvojo retoriko, da si kreten v prvi vrsti ti. Poleg tega pa govoris nekaj na pamet, ampak naj ti bo, ti bom mal razlozil kako to gre.

Bistvo vsega je, da zmanjsas mesecni obrok na minimum kar gre. Subvencija odbije skoraj dve leti odplacilne dobe (23 mesecev, ce smo natancni). Torej, kar naenkrat ni vec na deset let ampak na osem let. Nekateri ljudje nismo redno zaposleni in delamo bolj po projektih. To pomeni, da kak mesec dobimo denar, kak mesec ga pa ne dobimo in zivimo s tistim kar imamo prihranjeno in kar je ostalo od prejsnjih projektov. Zato je precej pomembno, da so redni mesecni stroski cim nizji. Mogoce naslednje tri mesece ne bo nobenega projekta?

Vsake toliko casa pa uleti se kak projekt, ki prinese extra denar, ki ni bil planiran in ta denar se vrze takoj v odplacilo avtomobila. Koncna odplacilna doba je pa bolj v rangu 4-6 let. Banka ni bla se nikoli jezna, ce je kdo prej odplacal kredit.

kow ::

Ker nisi predlozil nobenega izracuna, vemo da nakladas.

joggi79 ::

kow je izjavil:

Ker nisi predlozil nobenega izracuna, vemo da nakladas.

J.McLane je izjavil:

Itak, nakladač.

Prav veliko izracunov tudi od vaju nisem videl ;)

BigWhale ::

joggi79 je izjavil:

kow je izjavil:

Ker nisi predlozil nobenega izracuna, vemo da nakladas.

J.McLane je izjavil:

Itak, nakladač.

Prav veliko izracunov tudi od vaju nisem videl ;)


Sej ne rabmo racunat, da vidmo, ce EVji manj smrdijo kot ICEji. Sam pogledamo. Evo, sem se enkrat preveru, men se zadi NIC ne kadi ven.

joggi79 je izjavil:

BigWhale je izjavil:

VSI EVji skupaj nardijo manj svinjarije pod tvojim oknom kot en bencinc in en dizlas.

Direkt pod tvojim okno definitivno, ampak je fino ce pogledas malo sirse na svet kot zgolj pod tvojim oknom, ker svet je vsaj za vecino (no ne vecino prisotnih) krepko vecji kot zgolj 5 kvadratov pod tvojim oknom. Ampak vidim da je tako omejeno razmisljanje kar standard, zato pa tudi pri vseh ostalih stvareh pri EV vidis zgolj pluse. Bo treba malo razsirit pogled in obzorja, pa ven iz sobe stopit kdaj, da bos videl da obstaja se veliko vec kot zgolj tisto kar vidis skozi okno ;)


Nisi razumel. Ne pogovarjava se o mojem oknu ampak o tvojem. Jaz ti ne smrdim pod tvojim oknom, vsi ostali ti pa. Tvoje okno pa ne pomeni dobesedno tvojega okna ampak okna nas vseh. A ne bi blo fajn, da bi lahko zivel v mestu kjer se po cestah vozijo samo EVji? Jaz sem dobre pol leta zivel 1m stran od Dunajske ceste. Stanovanja se ni dalo prezraciti prej kot po enajsti uri zvecer, ko se je promet zmanjsal.

Kontrolirat izpuste desetih elektrarn je lazje kot kontrolirat izpuste nekaj milijonov avtomobilov. Hkrati pa lahko elektrarne postavimo tja, kjer ne bodo motile ljudi.

IL_DIAVOLO je izjavil:

Plin je za Slovenijo(med najrevnejsimi članicami EU) bolj optimalen. To bi ze bil odločilen korak stran od fosilnih goriv.


Emmm, plin je fosilno gorivo. :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BigWhale ()

fikus_ ::

Vitamix, vidim da si zelo ogret za EV! Te lahko vprašam, kateri EV voziš? Da ne bo na koncu izpadlo, da nimaš nobenega vozila in pišeš zaradi predsodkov!

Smo že debatirali tukaj, da si mnogi ne morejo privoščit vozila z višjo začetno ceno, lahko pa "požrejo" višjo ceno energenta! Poleg tega smo ugotovili, da se EV v npr. 10-ih letih splača (tako kot pišeš, da privarčuješ s ceno elektrike), moraš narediti več precej km kot povprečen SLO voznik (v spominu imam podatek 12-15 kkm)! In tako trčimo v nasprotje! Redki EV omogočajo primerljive km z ICE (potrebno več načrtovanja polnjenja baterij; verjamem, da se na to da navaditi in planirat) oz. cena EV z primerljivim dosegom je krepko višja od ICE in po opremi se ne moreta primerjat!

Poleg tega na podlagi preteklih podatkov predvidevaš gibanje cen elektrike vnaprej! Na borzi takšni najprej zgubijo svoj kapital! Cene energije se bodo dvigovale in v veliki meri je razmerje med gorivi ter elektriko odvisno od "politike", kot sem že pisal zgoraj.

Me pa tvoje pisanje spominja na pisanje W1. Trdiš svoje in drugih mnenj/argumentov ne sprejemaš.

energetik ::

GenZNPC je izjavil:

Elektricne stvari se kvarijo kot kup dreka, od tiskalnikov, telefonov, nb/pcjev pa vse do bormasin in kärcherjev.
Bolj kot je zadeva kompleksna bolj se kvari, dodaj se nevarno baterijo, temperature od -10 do +50 in vlago, si v kurcu.
Ze na normalnih avtih je najvecji drek elektricna servo ali vodna pumpa...
Govoris kot, da se te stvari ne kvarijo.
Si ze kdaj pogledal elektro smetisce?

Ker tvoj ICE pa nima celega kupa elektronike??
Vsak ICE ima cca. 10 el. senzorjev, praktično vsak od njih je bistven za delovanje motorja oz. ne deluje brez njega. Tudi brez ECU ne deluje.
Elektromotor ne rabi praktično nobenega senzorja za delovanje (morda senzor obratov oz. pozicije gredi), rabi delujoč inverter ter ECU.
Veš kako zanesljiv je inverter? Skoraj vsaka TČ na bajti ga ima, v delovanju praktično 24/7. Velika večina deluje v takem režimu že skoraj 10 let, pri tem da je stalno izpostavljen strelam, prenapetostim v omrežju itd.

Karkulator ::

fikus_ je izjavil:

Vitamix, vidim da si zelo ogret za EV! Te lahko vprašam, kateri EV voziš? Da ne bo na koncu izpadlo, da nimaš nobenega vozila in pišeš zaradi predsodkov!

Smo že debatirali tukaj, da si mnogi ne morejo privoščit vozila z višjo začetno ceno, lahko pa "požrejo" višjo ceno energenta! Poleg tega smo ugotovili, da se EV v npr. 10-ih letih splača (tako kot pišeš, da privarčuješ s ceno elektrike), moraš narediti več precej km kot povprečen SLO voznik (v spominu imam podatek 12-15 kkm)! In tako trčimo v nasprotje! Redki EV omogočajo primerljive km z ICE (potrebno več načrtovanja polnjenja baterij; verjamem, da se na to da navaditi in planirat) oz. cena EV z primerljivim dosegom je krepko višja od ICE in po opremi se ne moreta primerjat!

Poleg tega na podlagi preteklih podatkov predvidevaš gibanje cen elektrike vnaprej! Na borzi takšni najprej zgubijo svoj kapital! Cene energije se bodo dvigovale in v veliki meri je razmerje med gorivi ter elektriko odvisno od "politike", kot sem že pisal zgoraj.

Me pa tvoje pisanje spominja na pisanje W1. Trdiš svoje in drugih mnenj/argumentov ne sprejemaš.


Nima nobene veze, kateri EV jaz vozim, niso zato moji argumenti NIČ MANJ veljavni ;) Reciva da recimo da vozim doma izdelan EV, ki sem ga naredil za 5 jurjev € ;)

Greva še ostale tvoje izjave lepo po vrsti:

Živjenska doba avtomobila NI samo 10 let. Tudi če si povprečen voznik in avto "zvoziš do konca" se ti EV ZELO SPLAČA že sedaj. ;)

Kar lahko z gotovostjo trdimo je: cene fosilnih goriv se bodo dvignile v prihodnosti MNOGO BOLJ kot cene elektrike. To je dejstvo. To je dejstvo, ki izhaja iz tega, da je proizvodnja elektrike mogoča z MNOŽICE različnih primarnih energentov in podražitev enega ne vpliva skoraj nič na podražitev cene električne energije.

Še ENKRAT: če politika pobere ENAKO pri EV-jih kot pri ICE-jih so EV-ji še vedno 4 x cenejši za vožnjo ;) Seveda pa se ji splača spodbujati nakupe EV-jev, ker ma tako manjši strošek za zdravstveno blagajno (beri:boljša kakovost zraka v mestih) IN ima večji bruto domači proizvod (zaradi izboljšane produktivnosti ljudi, ker niso izpostavljeni vdihavanju škodljivih plinov in trdih delcev, PM10, PM2,5 ipd.)

Trenutno so cene EV-jev take kot so (prodajne cene seveda). Vendar ne več dolgo! EV-ji se cenijo iz leta v leto. Že sedaj je strošek za izdelati EV enak kot strošek za izdelati ICE avto ;) Kar poglej ogromne količine majhnih "delčkov", ki jih moraš izdelati recimo samo za ICE motor, kaj šele vsi podporni sistemi motorja.

lufthammer ::

A lahko izvem, zakaj mi je bilo tole brisano?
"Ker je govora o polnjenju, redno videvam na parkirišču v Tivoliju Teslo X, parkirano na navadni polnilni postaji, pa nobenega kabla! Skratka, zaseda prostor na polnilnici... Koliko bo še prepirov, me prav zanima."
Je mogoče tvoj frend?

jype ::

Nikec3 je izjavil:

jaz sem inženir.
Seveda, absolutno. Nobenega dvoma ni, da si inženir. Naučen, da ti morajo biti všeč mainstream reči, kljub temu, da so strahotno neučinkovite. To ni noben inženir, lepo te prosim.

Nikec3 je izjavil:

povsem vseeno mi je za njo
Aha, torej le nisi inženir. Me veseli, da smo te reči razščistili.

Zgodovina sprememb…

  • predlagal izbris: Okapi ()

kow ::

J.McLane je izjavil:

Nekaj se da narediti če istočasno še dvigneš ceno energenta, torej da je strošek prevoza enak kot včasih.


Seveda. To je ravno moja poanta. Ampak taksna davcna politika ni ravno politicno spremenljiva. Vse kar rabimo so vecji davki na premog v Aziji ter vecji davki na nafto v razvitem svetu.
Pa ni potrebno nobenega filozofiranja. In Gret.

lufthammer ::

kow je izjavil:

Tudi na hitri polnilnici bos nekje med 5 in 15 minut. Kar pomeni, da bos cas nekako zapolnil. Verjetno bodo EV vozniki imeli bolj ciste sipe :D

Pod pogojem, da te bo polnilnica čakala prazna. Redkokdaj se na avtocesti pripeljem na pumpo in lahko takoj polnim, pa je vsaj 10 polnilnih mest. Če je pred tabo par avtomobilov, danes res čakaš od pet do petnajst minut, na elekrtiki bo to hitro ura... in na petnajst minut bo treba it avto prestavljat, nobenega miru med prisilnim kosilom. Na srečo to še ne bo kmalu.

EV je smiseln le, če lahko tankaš doma ali med službo in ga uporabljaš za razdalje, ki ti jih tako tankanje omogoča. Vse ostalo je žalost, pa naj bo polnilnica še hitrejša.

Emobi ::

To goljufanje se zgodi takrat, ko je pohlep večji od etike. Volkswagna bo to stalo 29 milijard, tudi Audi in Mercedes bosta plačala visoke kazni. Volkswagnovim takratnim vodilnim pa grozi tudi zapor. Dvomim, da jih bodo res zaprli, ker so preveč bogati, tistega Nemca, ki so ga zaprli v Ameriki, ga ne bi, če bi bil Američan.

Moralna škoda zgleda ni velika, ker VW kuje še naprej velike dobičke in ogromna kazen ni preveč oklestila dobička. Očitno kupci proizvajalcem niso zamerili tega goljufanja.

Resnici na ljubo je potrebno povedati, da so nemški dizli zelo dodelani in ne onesnažujejo več kot pa ostali, kljub goljufanju. Šlo je pač za marketingški nateg, da bi prodali čim več avtov v primerjavi s konkurenco. Ameriški ICE-ji pa so v primerjavi z nemškimi bolj zastareli in bolj onesnažujejo, zato so drastične ameriške kazni in zapor pretirane ter kažejo na to, na kakšen način bi radi pometli s konkurenco.

Takrat, ko je v Ameriki okrog 150 ljudi umrlo v terencih zaradi slabih gum ameriškega izdelovalca gum, ni bilo nobenega pogroma...

J.McLane ::

Nikec3 je izjavil:


Jebat ga, stvari ki ne pobijajo "direktno" je težko naračunat. Dizli hkrati proizvedejo manj CO2 in manj ljudi pobijejo iz naslova globalnega segrevanja in ekstremnih pojavov.


Ali pa so samo izgovor da lahko nekdo kupi večji bolj potraten avto zato ker dizel itak pokuri manj, pa si na istem. Dizel je družbi prinesel kvečjemu več udobja za enako ceno, predvsem na račun nižje trošarine, kar totalno izkrivi prosti trg.

Sicer pa samo dizelsko gorivo izpusti za 13% več CO2 pri gorenju (če merimo količino v litrih), večina pa gleda samo v litrih kao koliko manj dizel pokuri, litri so pa samo del zgodbe. Prava meritev količine goriva bi bila v masi in tudi če gledaš neke energetsko statistiko za celo državo boš ponavadi dobil podatek v tonah in ne ve litrih.

Če potegneš statistiko čez celoten spritmonitor za avte stare do 5 let, dobiš take povprečne porabe:
Dizel: 6,5 l/100 km, kar pomeni 172 g CO2 na km (5,5 kg/100 km)
Bencin: 7,29 l/100 km, kar pomeni 169 g CO2 na km (5,4 kg/100 km)
LPG: 9,15 l/100 km, kar pomeni 150 g CO2 na km (5,2 kg/100 km)
CNG 4,2 kg/100 km, kar pomeni 117 g CO2 na km

Za nizek CO2 je treba gledati tudi gorivo z nižjim deležem C in višjim deležem H, ICE izkoristki (energetski izkoristek in ne tisti v litrih) so se pa v zadnjih letih med sabo zelo približali, ja dizelski motor je res da še malenkost bolj učinkovit v resničnem svetu (nekje 10%), ampak pravi prihranki CO2 se delajo s samo obliko, maso in kotalnim uporom vozila. Ljudje smo razvajeni in edini način za nižji izpust CO2 je podražitev vseh vrst goriv, predvsem pa dizelskega izenačit z ostalimi, ker ni popolnoma nobenega razloga da je na dizel trošarina nižja.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

BigWhale ::

Emobi je izjavil:

Takrat, ko je v Ameriki okrog 150 ljudi umrlo v terencih zaradi slabih gum ameriškega izdelovalca gum, ni bilo nobenega pogroma...


To ni cist res. Je kr bil pogrom. Globalno gledano pa dizli povzrocijo vec bolezni/smrti kot so jih tiste gume.

Firestone and Ford tire controversy @ Wikipedia

Emobi je izjavil:

Hm, 'čisti dizel' še sedaj pobija. Kdo naj bi nasrkal? Vsi proizvajalci dizlov?


Al pa ce bi nehal derailat vsega skupaj? Eno so dizli, ki svinjajo, drugo je pa to, da bi vsak s pet minut casa lahko sprintal svoj blatnik in ga nasraufal na avto.

Homologocije so mogoce za marsikoga res birokratska neumnost in vcasih so res ampak, ce se jih pravilno uporablja imajo svoj namen. Preden gre vozilo na cesto mora biti ustrezno opremljeno in mora zadoscati dolocenim varnostnim standardom.

Ko gradis hiso, ti mora elektriko potegniti nekdo, ki je za to usposobljen, ne mores kar sam kablov okrog vlacit in tisti tudi odgovarja, da je elektrika napeljana tako kot treba. Gre za splosno varnost in odgovornost tudi do drugih, ne samo do samega sebe.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BigWhale ()
««
8 / 14
»»