» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
7 / 14
»»

Unknown_001 ::

Truga je izjavil:

Unknown_001 je izjavil:

Truga je izjavil:

lmao, kdo si je pa to zmislil? komot dobis izpit za avtomatike pri nas, veliko ljudi nikoli ne vozi s salterji.


In to je kretenizem. Ker potem si obsojen samo še na avtomatiko. Dejansko je to nek polovičarski izpit ki ti realno ne omogoča vozit kateregakoli vozila.

Vsaj tako so nam v avtošoli razložili. Avtošola te mora izšolat tako, da boš zmožen obvladovati vsa vozila, ki spadajo v poučevano kategorijo.

wat? Na izpitu ti pol pise "kategorija X auto" al neki podobnega, in smes vozit avtomatike. Teh je tudi pri nas vedno vec, in ga komot dobis, ni nobenega problema z dobavo zaradi prevelikega povprasevanja ali kaj podobnega. Kje tocno je tu problem?


Na šalthebl ne smeš vozt, če si z avtomatikkm delal izpit.

Obratno pa gre.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

Zgodovina sprememb…

Machete ::

To nima nobenega smisla. Kašno potico. Če so delali za avtomatika, potem mislijo furat avtomatika.
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-5080 GAMING|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+

Unknown_001 ::

Machete je izjavil:

To nima nobenega smisla. Kašno potico. Če so delali za avtomatika, potem mislijo furat avtomatika.


In potem bo dal avto na popravilo, dobil za nadomestnga na šalthebl in si lahko samo prst v rit vtakne.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

BigWhale ::

jb_j je izjavil:

In najbrž ima podporo oz. bi dobil podporo vseh teh podjetij, ki jih je ustanovil. (paypal, spacex)


Joj, nehaj nakladat nekaj brez veze.

Ne SpaceX in ne PayPal nimata nobenega interesa resevati Teslo, ce bi jo bilo treba resevati. SpaceX ne zato, ker nima nic od tega, ceprav je Musk zraven, PayPal pa ne zato, ker tudi Muska ni vec zraven.

kow ::

@codeMonkey
Umetno ali naravno - ista stvar. Bos moral dokazati prvo, da se razlikujejo po nacinu delovanja. Saj verjetno se, samo ce ne znas dokazati... Se vec, moral bi tudi dokazati, da ne bo v prihodnjih letih nobenega preboja na podrocju nevronskih mrez.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

BigWhale ::

kow je izjavil:

@codeMonkey
Umetno ali naravno - ista stvar. Bos moral dokazati prvo, da se razlikujejo po nacinu delovanja. Saj verjetno se, samo ce ne znas dokazati... Se vec, moral bi tudi dokazati, da ne bo v prihodnjih letih nobenega preboja na podrocju nevronskih mrez.


Najprej bos ti moral povedati kako delujejo cloveski mozgani, potem se bomo pa lahko pogovarjali o tem kaksne so razlike med ANN in mozgani. Do takrat si pa lahko samo domisljamo, da so ANN priblizno podobne delovanju mozganov. Zdi se nam, da so, v resnici pa pojma nimamo. :)

Aja, ene 15 sekund googlanja.
https://www.quora.com/What-are-the-key-...

hammock ::

SimplyMiha je izjavil:

Tesla veliko preveč investira v hype. Naj se raje zgledujejo po reku, da se dobro blago samo hvali.

Vsaj nekaj novega so naredli. Brez Tesle bi VAG svoj 25 let star dvolitrski dizelski motor proizvajal se naslednjih 25 let.

Tesla morda proizvaja nekakovostne avte (ali pa tudi ne, ne vem, nisem se nobenega peljal). Ampak njihova vrednost je nekje drugje - celotno avtoindustrijo so brcnili v rit, da so se zmigali razvijat elektricne avtomobile. Tudi ce Tesla danes crkne je vseeno, industrije gre v pravo smer.

Emobi ::

tomaz- je izjavil:

Ja, bo kar držalo.. Imam kolega, ki načeloma PRISEGA na ročno kvačkalico, v stilu, da ima ON kontrolo, da ima tako fuul občutek, kdaj šaltat in podobne finte.. No, zdej je že nekaj časa v službenem avomatiku - madona, mu je všeč, sam kaj, ko je to fuuul dražje.. Ja, velikokrat v tem grmu tiči zajec ( cena ) :)
Zdaj mu je sicer včasih mal "nerodno", ko sam sebe zaloti, kako hvali avtomatiko..


Ročni menjalnik je primernejši za prvinske občutke v vožnji in športno vožnjo. Avtomatski menjalnik pa je bolj enostaven za upravljanje in primernejši za tiste, ki niso tako spretni in bi lahko imeli probleme z motoriko in sinhronizacijo upravljanja vseh štirih okončin. Avtomatski menjalnik je tudi lagodnejši, primeren za dolgočasne, penzionerske vožnje tipa 'od točke A do B'. Za zahtevne pa ni in zato imajo resnično pravi športni avtomobili ročni menjalnik. Avtomobilski športni vozniki seveda ne smejo imeti težav z motoriko, so pa vseeno(dobesedno) 'prešaltali' na avtomatske menjalnike, ker se tako lažje posvetijo sukanju volana in iskanju idealne linije ter meji zdrsovanja koles in so tako lahko hitrejši; hkrati pa se ne morejo tako hitro zašaltati, kar lahko privede do okvare motorja.

Avtomatski menjalniki so vse bolj dovršeni, vendar pa še vedno ne morejo predvideti vseh situacij. Tako eni menjajo kar v ovinkih. Z ročnim menjalnikom nikoli ne menjam prestave sredi ovinka, saj če si na meji zdrsa, bo vsaka nagla sprememba navora botrovala zdrsu koles. Pa ni treba voziti hitro, dovolj je, da je cesta mokra ali mastna. Ravno tako se avtomatski menjalnik pri strmem klancu pri hiši ne zna odločiti, v kateri prestavi bi zvozil klanec in se mora voznik prilagajati avtomatiki. Zato je seveda boljša avtomatika z obvolanskimi ročicami oziroma ročno pretikanje prestav pri avtomatskem menjalniku. Moteče je tudi to, da ko pohodiš plin, avtomatika nekaj desetink sekunde zamuja, ko računa in pretika navzdol.

Res pa je, da se je že vsakemu pri ročnem menjalniku zgodilo, da se je 'zašaltal' in so zobniki škrtali. Je pa vsem jasno, kater menjalnik se prej pokvari in katera popravila so dražja.

Ko sem kupoval prejšnji avto, sem zahteval ročni menjalnik, saj je le-ta bolj zahteven, zahteva več koncentracije in spretnosti pri vožnji ter omogoča več nadzora nad dogajanjem; s tem pa so vozniški užitki večji, kar je pač meni najpomembneje. Ni ga večjega užitka, kot pred ovinkom hkrati zavirati z zavoro in motorjem oziroma s prefinjenim dodajanjem sklopke in popuščanjem zavore. Pri avtomatskem menjalniku nadzor nad sklopko ni mogoč in ni zabave, leva noga pa je v nevarnosti, da bo zakrnela.

Zato bi, če bi bil šef formule 1, zahteval vrnitev ročnega menjalnika in sklopke, pa da vidimo, kdo je boljši...:)

Ker je bil motor trilitrski bencinar (530i), pa je ročni menjalnik brez problemov omogočal tudi preskakovanje prestav; dejansko je bilo možno prestavljati popolnoma poljubne kombinacije prestav, celo iz prve v šesto, kajti šesta je vlekla od 50 do 250 km/h. No, to je v praksi pretirano, kajti prva prestava se uporablja samo za speljevanje, ne pa za do 50 km/h; v praksi sem pri zmerni vožnji po mestu uporabljal prvo-drugo-šesto prestavo. Popolnoma poljubnega prestavljanja avtomatski menjalnik ne zmore.

EV-ji v bistvu nimajo avtomatskega menjalnika, imajo samo reduktor iz katerega se sile prenašajo na diferencial in nato na kolesa. To pa je prava stvar. Ni nobenega šaltanja, cukanja, še najmanj pa polsekundnega čakanja da se bo kaj zgodilo pri pohojenem gasu. Vse je instantno, konstantno vleče, je močno, lahkotno, brez napenjanja in tiho.

Da pa mi ne bi leva noga zakrnela, jo uporabljam pri ostri, športni vožnji - z levo pritiskam na zavoro, z desno gas, tudi hkrati. Reakcijski čas pri zaviranju je veliko krajši, saj je levo stopalo konstantno v pripravljenosti in v stiku s stopalko zavore. Zelo zabavno in adrenalinsko, vendar tega nikomur ne priporočam, ker zahteva precej koncentracije in spretnosti. Hkrati pa je potrebno redefinirati neke dolga leta priučene spretnosti.

Zadnjič, ko ste se spraševali ali bi bilo smiselno, da bi EV-ji imeli dodatno prestavo za vožnjo po avtocesti, moram reči, da to ni smiselno. Res je sicer, da ima elektromotor nad (in pod) nekim področjem obratov manjši izkoristek, vendar pa je ta razlika zelo majhna (za nekaj procentov pri maksimalnem izkoristku 95%) in zato vgradnja menjalnika in sklopke v pogonski sklop EV-ja ni niti energijsko in niti ekonomsko smotrna.

Sem pa zadnjič doživel kulturni šok, ko sem vozil enega VW passata avtomatika dizel. Daš ročko menjalnika naprej in avto gre nazaj. Daš ročko nazaj, avto gre naprej! Za nameček pa avto, brez da bi pritiskal na gas, leze naprej oziroma nazaj s kakšnimi 3 do 4 km/h...

Pri i3 daš ročko naprej (to je možno celo z roko na volanu oziroma palcem na volanu ali pa celo z levo roko) in avto nič ne leze; naprej gre, ko pritisneš gas. Če ročko suneš nazaj (tudi to je možno z roko na volanu oziroma palcem na volanu ali pa z levo roko) in avto nič ne leze; nazaj gre, ko pritisneš gas.


Ko bodo ICE-ji izumrli, bodo hkrati z njimi šli v pozabo tudi menjalniki, ročni in avtomatski. S starodobniki pa bomo še imeli možnost doživeti tisto prvinsko vozniško izkušnjo ... ampak tudi ta bo šla z novimi generacijami v pozabo.

Gagarin ::

Emobi je izjavil:

Gagarin je izjavil:

Subvencije od mobilnih operaterjev ja, zaradi mene naj vam tudi za el. avte dajo distributerji el. energije subvencije če imajo računico, ne pa da jih dobite od davkoplačevalcev.


Sedaj se od vsake prodane kWh, kot tudi od vsakega litra goriva, odvaja denar za subvencije, se pravi da to že je. Ne samo za avtomobile, pač pa za vse naložbe v ekologijo, kar je bolj pravično.


No shit captain obvious. Vsi plačujemo da sofinanciramo par Musk obsedencev in samega Muska. Učinka na okolje pa nobenega. Bi rajš plačal kolesarjem za kolesarske steze in kolesa kot pa tole.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Gagarin ()

Emobi ::

Ko sprejmeš dejstvo, da so stroški lastništva ICE-ja in dvakrat dražjega EV-ja v desetih letih izenačeni, ne vidiš nobenega nenormalnega denarja. Gre za enako količino denarja, ki pa je lahko celo enako časovno razporejen z ekološkim kreditom do 10 let.

J.McLane ::

Za avto vedno obstaja en čist preprost davek, ki se mu reče letna dajatev, nobenega kompliciranja ni treba z obešanjem davkov na energent. Res je da je to pavšalna obdavčitev, ne glede na to koliko se voziš, ampak cesto enako krvavo potrebuje tisti, ki gre za praznike do sorodnikov ali tisti, ki se dnevno vozi po njej v službo.

Zaračunavanje po prevoženem kilometru pa verjetno tudi pride malo kasneje, najprej morda samo za AC, potem pa za kar celotno območje Slovenije.

Vi si kar kuhajte svojo elektriko, vam ne bo nič pomagalo, pri sami ceni vožnje.

Zanimivo je tudi to, da med tem ko nekateri jokajo kako bo omrežje počepnilo, se omrežnina z novim letom ceni, narobe svet, vam rečem :))
https://www.zurnal24.si/slovenija/odlic...
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

WarpedGone ::

Catch je da lidar ni dovolj... enostavno zato, ker je komplet organizacija prometa organizirana na predpostavki človeškega vida.

Vid v tem primeru pomeni razlikovanje barv i.e. prepoznavanje EM v območju, ki jih razpoznavamo mi.
Brez delujočega vida samodejne vožnje ne more bit.
Ko maš delujoč vid, ti lidar ne da nobenega profita več.

Lidar je bergla, ki relativno uspešno reši omejeno podmnožico problemov in zato daje videz, kako je uspešna in nujna reč.

Lidar je slep, samo tipa.
Zbogom in hvala za vse ribe

Okapi ::

Ko maš delujoč vid, ti lidar ne da nobenega profita več.
To seveda niti slučajno ni res. Vid+lidar(+radar) pomeni precej varnejšo vožnjo od samo vida. Lidar bi recimo preprečil veliko verižnih trčenj na avtocestah, zaradi megle ali dima, z množico mrtvih.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

7982884e ::

WarpedGone je izjavil:

Catch je da lidar ni dovolj... enostavno zato, ker je komplet organizacija prometa organizirana na predpostavki človeškega vida.

Vid v tem primeru pomeni razlikovanje barv i.e. prepoznavanje EM v območju, ki jih razpoznavamo mi.
Brez delujočega vida samodejne vožnje ne more bit.
Ko maš delujoč vid, ti lidar ne da nobenega profita več.

Lidar je bergla, ki relativno uspešno reši omejeno podmnožico problemov in zato daje videz, kako je uspešna in nujna reč.

Lidar je slep, samo tipa.

ja seveda da ni dovolj.
in ja, seveda je kamera dovolj - ce je problem racunalniskega vida resen. trenutno pa pac ni, in je se zelo, zelo dalec od tega.

tako da tale "Ko maš delujoč vid, ti lidar ne da nobenega profita več." nima nekega smisla. delujocega vida ne bomo imeli se lep cas, in tesla ni nobena izjema.

z lidarjem samo poenostavis problem trenutno zelo omejenega strojnega ucenja, da ima boljse sanse bolj pravilno razpoznat pomembne stvari v okolici.

Gregor P ::

7982884e je izjavil:

WarpedGone je izjavil:

Catch je da lidar ni dovolj... enostavno zato, ker je komplet organizacija prometa organizirana na predpostavki človeškega vida.

Vid v tem primeru pomeni razlikovanje barv i.e. prepoznavanje EM v območju, ki jih razpoznavamo mi.
Brez delujočega vida samodejne vožnje ne more bit.
Ko maš delujoč vid, ti lidar ne da nobenega profita več.

Lidar je bergla, ki relativno uspešno reši omejeno podmnožico problemov in zato daje videz, kako je uspešna in nujna reč.

Lidar je slep, samo tipa.

ja seveda da ni dovolj.
in ja, seveda je kamera dovolj - ce je problem racunalniskega vida resen. trenutno pa pac ni, in je se zelo, zelo dalec od tega.

tako da tale "Ko maš delujoč vid, ti lidar ne da nobenega profita več." nima nekega smisla. delujocega vida ne bomo imeli se lep cas, in tesla ni nobena izjema.

z lidarjem samo poenostavis problem trenutno zelo omejenega strojnega ucenja, da ima boljse sanse bolj pravilno razpoznat pomembne stvari v okolici.

Sploh, če to učenje danes zgleda takole ...

The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

BigWhale ::

WarpedGone je izjavil:

Vse res ampak dokler se ponavlja "pozimi ni sonca", "ponoči ni sonca", "ko je slabo vreme ni sonca", ... to ni ne debata, ne napredek, ampak metanje dreka.


Ne ni. Zato ker nekega pametnega nacina shranjevanja energije nimamo. Glej spodaj.

WarpedGone je izjavil:

Pomeni samo, da je za letno samooskrbo izključno s tem, zmontirat nekaj več panelov.


Ne nekaj vec ampak 5x vec panelov. Se pravi, ce ti je poleti dovolj 100kW potem potrebujes 500kW, da tudi pozimi ne bos brez elektrike. Ce ze govorimo o samooskrbi.

WarpedGone je izjavil:


Ampak vse skup je še vedno otročje bebavo, dokler se zanika baterijsko skladiščenje energije. Najprej je treba porihtat skladiščenje, potem nenadoma postane smiselno počet marsikaj.


Seveda, ampak nobenega pametnega skladiscenja se nimamo in nihce se pravzaprav se ni ukvarjal s tem koliko skladiscenja bi potreboval za samooskrbo. A je dovolj 100kWh? 200kWh? A se bos sel doma pozimi redukcije in izklapljal hladilnik, da bos prezivel z elektriko tisti najbolj oblacen in temacen mesec? Stvar na papirju sicer lepo izgleda ampak v praksi je pa malenkost drugacna in nekega resenga komercialnega ponudnika, ki bi mi to lahko prodal enostavno ni. Ne, Powerwall od Tesle ni dovolj. :)

WarpedGone je izjavil:


Ja, EV so prava stvar. Tudi če se imagodei utaplja v solzah, temu ni nič drugače.


No, jest se tud strinjam, da so prava stvar ampak ne za vsakogar. Ne se.

jernejl ::

Okapi je izjavil:

Tako, kot imamo sedaj dve tarifi, da je poraba bolj racionalno razporejena, bo pri pametnem omrežju poljubno mnogo tarif.

Če bom lahko kot potrošnik vsaj pogledal graf cene za naslednjih 24 ur, potem to še razumem kot napredek.
Če pa se bo cena lahko v vsakem trenutku poljubno spremenila, potem tu ni nobenega napredka, le večje tveganje, ker nikoli ne bom vedel, koliko me bo energija koštala, ko bom vklopil pečico ali pralni stroj. Nekako tako kot če se peljem z vlakom, ceno pa mi bodo povedali šele ob izstopu, ker jo bodo med potjo "pametno" obračunavali glede na zasedenost, vreme, ceno elektrike in podobno.

Okapi je izjavil:

A bi raje ostal brez elektrike sploh, ali morda vseeno raje vidiš, da je onemogočen samo pralni stroj?

Torej se izklop ne bo dogajal takrat, ko bo cena energije visoka, ampak zgolj takrat, ko bi sicer ostal brez elektrike? Ker slednje se (vsaj pri meni) izjemno redko dogaja.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jernejl ()

Okapi ::

jernejl je izjavil:

Okapi je izjavil:

Tako, kot imamo sedaj dve tarifi, da je poraba bolj racionalno razporejena, bo pri pametnem omrežju poljubno mnogo tarif.

Če bom lahko kot potrošnik vsaj pogledal graf cene za naslednjih 24 ur, potem to še razumem kot napredek.
Če pa se bo cena lahko v vsakem trenutku poljubno spremenila, potem tu ni nobenega napredka, le večje tveganje, ker nikoli ne bom vedel, koliko me bo energija koštala, ko bom vklopil pečico ali pralni stroj. Nekako tako kot če se peljem z vlakom, ceno pa mi bodo povedali šele ob izstopu, ker jo bodo med potjo "pametno" obračunavali glede na zasedenost, vreme, ceno elektrike in podobno.

Okapi je izjavil:

A bi raje ostal brez elektrike sploh, ali morda vseeno raje vidiš, da je onemogočen samo pralni stroj?

Torej se izklop ne bo dogajal takrat, ko bo cena energije visoka, ampak zgolj takrat, ko bi sicer ostal brez elektrike? Ker slednje se (vsaj pri meni) izjemno redko dogaja.
Pregled nad ceno boš seveda moral imeti, vnaprej. Mogoče na prikazovalniku na sami pametni napravi, mogoče na telefonu/računalniku, mogoče na pametnem števcu ...

In jasno, izklapljajo se bo samo takrat, ko bo to nujno. Natanko tako, kot se izklaplja že sedaj, samo da gospodinjstvom izklopijo vso elektriko naenkrat. Še prej pa izklopijo velike industrijske porabnike, recimo kakšen Talum.

nekikr je izjavil:


Se tebi ne zdi bizarno, da namesto, da energijo vlagamo v drugi blok JE, debatiramo o tem kako fino bo, ko ne bomo mogli prati cunj, ko se nam dvigne in da je to celo napredek?
Jaz vedno zagovarjam 3 nove jedrske elektrarne v Sloveniji, in zaprtje vseh na premog, in konec uničevanja rek z jezovi za nove hidroelektrarne, in ukinitev subvencij za sončne celice.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

Stari maček ::

J.McLane je izjavil:

Ker tvojega dizelčka pa lahko mirno pritisneš do blokade ko celo noč stoji na -18° :)) To da je moč omejena ko je baterija ekstremno mrzla še ne pomeni, da avto ni normalno vozen.

Nobenega dizla s turbino hladnega ni pametno tiščat. Pa tudi toplega tiščijo le cepci. V naših krajih to vedo tudi otroci... Zato imam na Multivanu 380.000 km brez okvar. Avto mi pa lepo zjutraj Webasto ogreje, če je že hud mraz. In vem, da je do prve črpalke 800 km. Za spuščanje adrenalina pa imam motor in štirikolesnik. In ko sešteješ vse skupaj, še vedno nisi na ceni ene klinčeve Tesle.

Zgodovina sprememb…

J.McLane ::

Tako blok motorja kot baterija ne marata -18°, oboje se rešuje tako ali drugače in oboje ima določeno omejitev pri uporabi v takih pogojih (kot sam praviš, avta mrzlega ne tiščiš). Kakšna točno je omejitev je močno odvisno od same tehnične rešitve (gretja). Če je EV na kablu, se pač baterija ogreje in ni nobenega problema, če ni na kablu, nekaj energije avto v prvih km pokuri zato da baterjo ogreje. Kako pa to stori navaden avto? Tako da v prvih km kuri 10 l/100 km, potem ko se ogreje pa samo še 5 l/100 km.

A samo jaz vidim neko podobnost v delovanju?
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

ginekk ::

J.McLane je izjavil:

Tako blok motorja kot baterija ne marata -18°, oboje se rešuje tako ali drugače in oboje ima določeno omejitev pri uporabi v takih pogojih (kot sam praviš, avta mrzlega ne tiščiš). Kakšna točno je omejitev je močno odvisno od same tehnične rešitve (gretja). Če je EV na kablu, se pač baterija ogreje in ni nobenega problema, če ni na kablu, nekaj energije avto v prvih km pokuri zato da baterjo ogreje. Kako pa to stori navaden avto? Tako da v prvih km kuri 10 l/100 km, potem ko se ogreje pa samo še 5 l/100 km.

A samo jaz vidim neko podobnost v delovanju?


Bloku motorja je čisto vseeno, važno da je olje ustrezno. In večina folka pozimi zalaufa ICE avto in spelje, morda še kaj očisti vmes. Tišanje pomeni vrtenje v obrate - to je tisto kar škoduje ležajem, če oljni film ni še ustrezen. Danes skorajda nihče več ne vozi čez 3k obratov.

Po drugi strani v EV 3 ure vnaprej moraš vedet kdaj greš na pot, če ne imaš lahko težave z doseganjem hitrosti po omejitvah. Pa še to moraš imet posebno L2 polnilnico, navadna vtičnica ne zadostuje. Jaz se ga še ne bi upal imet za edini avto.

Emobi ::

Ni treba delati nobene panike glede temperatur.
Slovenija leži v zmernem podnebnem pasu, zato pri nas EV-ji nimajo problemov zaradi naših relativno blagih ekstremnih temperatur. S tem se bolj soočajo Skandinavci in tisti bliže ekvatorju, kjer so temperature pod -15 in nad 38 stopinj. Pa še pri njih ne gre za to, da bi avto obstal, pač pa je moč nekoliko manjša zaradi slabšega delovanja baterije, ki pač v ekstremnih temperaturah ne more delovati optimalno.

Tega ne gre primerjati z dizli, ki obstanejo zaradi pregoste nafte v mrazu ali podhlajenega akumulatorja. Tako da, če ima kdo probleme z mrazom, so to v prvi vrsti ICE-ji. Tretjina primerov, ko ICE obstane, je odpoved akumulatorja, ki v mrazu še prej rikne. EV-ji tega problema enostavno nimajo, ker njihov mali svinčeni akumulatorček skrbi samo za napajanje elektronike, s čimer je zanemarljivo obremenjen v primerjavi z akumulatorjem, ki zaganja motor.

Danes je bilo zjutraj zunaj -4 in EV je vlekel normalno, čeprav je bil celo noč zunaj. Baterija sigurno ni imela -4, ker se je počasi polnila. Jutri bo baje -8, jo ne bom polnil, pa da vidimo...

Ko je baterija zelo hladna, pod -5, občutim, da po nekaj sekundah avto malo slabše vleče, manjša pa je tudi regeneracija zavorne sile. Nič drastičnega, od krožišča na obvoznici, do znaka, kjer pri polni obremenitvi motorja vedno dosežem 100km/h, je pri hladni bateriji ta hitrost 97km/h, pri bateriji na -15 bi ta hitrost verjetno bila okrog 90km/h.
Tudi sem opazil, da je nekoliko zmanjšan doseg EV-ja (za okrog 15%) pozimi predvsem zaradi povečane porabe zaradi hladnega zraka in zimskih gum ter gretja kabine, ne pa zaradi zmanjšanja kapacitete hladne baterije.

Če pa nastavim uro odhoda, se pa tako notranjost avta kot baterija ogrejeta, tako da v tem primeru sploh ni nobenega zmanjšanja zmogljivosti.

Te primere iz celega sveta, kjer uporabniki bodisi ne znajo uporabljati možnosti nastavitve EV-ja, ali pa gre za slabo sestavljene beta pol-izdelke, pa ne gre posploševati na vse EV-je.

Gregor P ::

WarpedGone je izjavil:

Kdo zdrav v glavi z lastnim denarjem danes kupi nov dizl?
... sam tega nisem razumel tudi že prej? Zakaj bi človek kadarkoli sploh kupil karkoli na dizel; razen če morda res naredi na sto tisoče km po možnosti z veliko tovora.

Podobno se sprašujem sedaj pri EV, zakaj bi povprečen potrošnik danes sploh kupoval EV, saj to nima nobenega smisla?!?>:D Mislim, lahko da ga bo imelo jutri, ampak danes ...:8)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

telexdell ::

Gregor P je izjavil:

... sam tega nisem razumel tudi že prej? Zakaj bi človek kadarkoli sploh kupil karkoli na dizel; razen če morda res naredi na sto tisoče km po možnosti z veliko tovora.

Podobno se sprašujem sedaj pri EV, zakaj bi povprečen potrošnik danes sploh kupoval EV, saj to nima nobenega smisla?!?>:D Mislim, lahko da ga bo imelo jutri, ampak danes ...:8)

Kdor mora kaj takega spraševati, verjetno tudi odgovora ne bi razumel>:D

Zakaj kupiti dizla ali EV...? Ker jih izdelujejo in prodajajo. Če jih nihče ne bi kupoval, jih tudi izdelovali in prodajali ne bi več.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Emobi ::

Lonsarg je izjavil:

Poceni EV-ji v naslednjem desetletja bodo, ampak bo pač doseg pod 100km, ker je baterija tisti večji strošek. Rešitev ki jo napovedujem je masovno proizvodnjo kakih malih agregatkov za range-extension da spravijo ceno takih agregatkov pod 1000EUR.

Mali agregatki? BMW je v Evropi pri i3 z novo baterijo 42 kWh ukinil mali agregatek (range extender), ker nima več nobenega smisla, prej z manj zmogljivimi baterijami ga je za koga še imel. Torej gre razvoj v nasprotno smer kot napoveduješ. Ravno tako prodaja hibridov pada, EV-jev pa raste!

Emobi ::

Če naj bi imela elektromotorja različno razmerje, potrebuješ dva različna menjalnika oziroma reduktorja. Dva manjša ali več manjših elektromotorjev in reduktorjev bi poleg večje teže prineslo tudi višjo ceno. To nima smisla tudi zato, ker je malo manjši izkoristek motorja pri visoki hitrosti zanemarljiv v primerjavi z zelo povečanim zračnim uporom in s tem povečano porabo energije.

EV ima lahko tudi običajne pospeške kot ICE, samo na gas bolj nežno pritiskaš in ni nobenega problema. Za prehitevanje in kritične situacije pa je ogromen navor po celem območju vrtljajev in samo ena prestava v 'menjalniku' velika prednost v primerjavi z ICE-ji.
Zato ideje, ki bi izničile to prednost, nima smisla uresničevati.

jb_j ::

Utk je izjavil:

jb_j je izjavil:

Ali bi bilo možno, da bi bilo na eni osovini več elektromotorjev, za prestave (oz. njihovo imitacijo)?
(ki bi imeli le različna prestavna razmerja in bi se le vklapljali glede na določeno hitrost)

Ker sedaj je pogojeno pri električnih vozilih, da imajo "močne elektromotorje", z zelo visokim navorom.
(in nekako ni električnega vozila, ki bi imelo "običajne pospeške")
Samo iz razloga, da se lahko elektromotor zavrti do končnih obratov. So na baterijski sklop vezani zelo močni elektromotorji.
(elektromotor rabi določeno moč, da se vozilo premakne)
(če je elektromotor prešibek, se vozilo z veliko težo ne premakne in se le pokadi iz elektromotorja)

Spet ti s tem. Zakaj bi to delal? Motor v tesli stane 700$ in je težak manj kot 50 kil. To ni predrago niti za cliota.


Zarad tega, ker mislm, da bi lahko bili manjši elektromorji, če bi jih bilo več. (ker bi lahko bili motorji z manj moči, in posledično z manj porabe)
predvsem na račun skoraj konstantnega navora do določenih obratov. (in ko pri določenih obratih motor začne močno izgubljati moč, se vklopi naslednji)
elektromotorji imajo to prednost, da se lahko vrtijo tudi na zelo visokih obratih, če niso v uporabi. (le električni preklop/izklop bi moral bit med njimi oz. na vsakem motorju)

Emobi je izjavil:

Če naj bi imela elektromotorja različno razmerje, potrebuješ dva različna menjalnika oziroma reduktorja. Dva manjša ali več manjših elektromotorjev in reduktorjev bi poleg večje teže prineslo tudi višjo ceno. To nima smisla tudi zato, ker je malo manjši izkoristek motorja pri visoki hitrosti zanemarljiv v primerjavi z zelo povečanim zračnim uporom in s tem povečano porabo energije.

EV ima lahko tudi običajne pospeške kot ICE, samo na gas bolj nežno pritiskaš in ni nobenega problema. Za prehitevanje in kritične situacije pa je ogromen navor po celem območju vrtljajev in samo ena prestava v 'menjalniku' velika prednost v primerjavi z ICE-ji.
Zato ideje, ki bi izničile to prednost, nima smisla uresničevati.


reduktor na vsakem elektromotorju ni drag, niti zakompliciran.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jb_j ()

Emobi ::

Zarad tega, ker mislm, da bi lahko bili manjši elektromorji, če bi jih bilo več. (ker bi lahko bili motorji z manj moči, in posledično z manj porabe)
predvsem na račun skoraj konstantnega navora do določenih obratov. (in ko pri določenih obratih motor začne močno izgubljati moč, se vklopi naslednji)
elektromotorji imajo to prednost, da se lahko vrtijo tudi na zelo visokih obratih, če niso v uporabi. (le električni preklop/izklop bi moral bit med njimi oz. na vsakem motorju


Emobi je izjavil:

Če naj bi imela elektromotorja različno razmerje, potrebuješ dva različna menjalnika oziroma reduktorja. Dva manjša ali več manjših elektromotorjev in reduktorjev bi poleg večje teže prineslo tudi višjo ceno. To nima smisla tudi zato, ker je malo manjši izkoristek motorja pri visoki hitrosti zanemarljiv v primerjavi z zelo povečanim zračnim uporom in s tem povečano porabo energije.

EV ima lahko tudi običajne pospeške kot ICE, samo na gas bolj nežno pritiskaš in ni nobenega problema. Za prehitevanje in kritične situacije pa je ogromen navor po celem območju vrtljajev in samo ena prestava v 'menjalniku' velika prednost v primerjavi z ICE-ji.
Zato ideje, ki bi izničile to prednost, nima smisla uresničevati.


reduktor na vsakem elektromotorju ni drag, niti zakompliciran



Definitivno z več elektromotorji v primerjavi z enim večjim nič ne pridobiš, ampak obratno: dobiš večjo težo, več ležajev, več vzdrževanja, več volumna, več potrebnega denarja.
To pride v poštev samo če hočemo štirikolesni pogon, ali pa če hočemo EV z večjo močjo od 350kW, ker večjih elektromotorjev za avtomobile ni.

Ker imajo elektromotorji majhne izgube skorajda po celem območju vrtljajev (od 5-8%), ravno tako imajo konstanten navor in moč po skoraj celotnem območju vrtljajev, je skorajda vseeno, ali na primer trenutno zahtevanih 50kW moči zagotavlja 60 ali 120kW motor.
Poleg tega se motorji ne zavrtijo do obratov, kjer bi se jim opazno zmanjšal izkoristek, saj je končna hitrost EV-jev računalniško omejena. To pa zaradi tega, ker visoka hitrost zaradi velikega zračnega upora enormno prazni baterijo - poraba je do 3x večja. Tudi če bi elektromotor prišel v obrate z manjšim izkoristkom, je to zanemarljivo glede na porabo pri veliki hitrosti.

Glavni problem oziroma najpomembnejši del pri EV-jih ni motor, kot je to pri ICE-jih, pač pa baterija, ki zmore bolj ali manj motorju konstantno dovajati tok. Običajno baterija po treh do štirih sekundah ne zmore več zagotoviti enako količino toka, kot na začetku, saj se segreva in elektronika preprečuje nadaljnje močno praznjenje in pretirano segrevanje, ki bi skrajšalo predvideno življenjsko dobo baterije.

Tako se Porsche hvali, da se pri njegovem taycanu baterija zlepa ne bo utrudila, Tesla pa je morala več sto lastnikom najmočnejšega modela S plačati odškodnino, ker je zatrjevala, da ima avto toliko in toliko kW, v resnici pa je šlo za moč motorjev, ki pa je baterija ne zmore zagotoviti.

Bistvena je torej zmogljivost baterije, elektromotor pa je dimenzioniran glede na baterijo, da ga premočan tok ne poškoduje. Tako da ni problem elektromotor nekoliko predimenzionirati, saj malo močnejši elektromotor ni veliko dražji in energetsko potratnejši.

Vsekakor pa je dražja varianta dva motorja polovične moči in dva reduktorja; zaradi večje teže in večjih izgub bi bila poraba lahko še večja.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

jb_j ::

Emobi je izjavil:

Zarad tega, ker mislm, da bi lahko bili manjši elektromorji, če bi jih bilo več. (ker bi lahko bili motorji z manj moči, in posledično z manj porabe)
predvsem na račun skoraj konstantnega navora do določenih obratov. (in ko pri določenih obratih motor začne močno izgubljati moč, se vklopi naslednji)
elektromotorji imajo to prednost, da se lahko vrtijo tudi na zelo visokih obratih, če niso v uporabi. (le električni preklop/izklop bi moral bit med njimi oz. na vsakem motorju


Emobi je izjavil:

Če naj bi imela elektromotorja različno razmerje, potrebuješ dva različna menjalnika oziroma reduktorja. Dva manjša ali več manjših elektromotorjev in reduktorjev bi poleg večje teže prineslo tudi višjo ceno. To nima smisla tudi zato, ker je malo manjši izkoristek motorja pri visoki hitrosti zanemarljiv v primerjavi z zelo povečanim zračnim uporom in s tem povečano porabo energije.

EV ima lahko tudi običajne pospeške kot ICE, samo na gas bolj nežno pritiskaš in ni nobenega problema. Za prehitevanje in kritične situacije pa je ogromen navor po celem območju vrtljajev in samo ena prestava v 'menjalniku' velika prednost v primerjavi z ICE-ji.
Zato ideje, ki bi izničile to prednost, nima smisla uresničevati.


reduktor na vsakem elektromotorju ni drag, niti zakompliciran



Definitivno z več elektromotorji v primerjavi z enim večjim nič ne pridobiš, ampak obratno: dobiš večjo težo, več ležajev, več vzdrževanja, več volumna, več potrebnega denarja.
To pride v poštev samo če hočemo štirikolesni pogon, ali pa če hočemo EV z večjo močjo od 350kW, ker večjih elektromotorjev za avtomobile ni.

Ker imajo elektromotorji majhne izgube skorajda po celem območju vrtljajev (od 5-8%), ravno tako imajo konstanten navor in moč po skoraj celotnem območju vrtljajev, je skorajda vseeno, ali na primer trenutno zahtevanih 50kW moči zagotavlja 60 ali 120kW motor.


What will happen if an electric motor is run at a higher RPM than the rated RPM?

Saurabh Pitre
Saurabh Pitre, Electrical Engineer

As given in one of the answers, there's no such thing as not being able to run the motor above its rated speed. The thermal capacity of the motor decides at what speed it can run and for how long. Now, concerning the question of what exactly happens if the motor is run above rated speed, look at the following diagram

The diagram describes torque speed characteristics of a DC motor, however the same (or similar) is applicable to almost any electric motor.



1) The knee point here gives the rated speed

2) After the knee point the back EMF of the motor (which is directly proportional to the speed) increases such that the motor is no longer able to maintain the current supply. Any increase in current would require a proportional increase in supply voltage, which is generally fixed. Hence after this point the motor operates in constant power mode (The back EMF keeps on increasing and the current keeps on reducing)

3) As the current is reducing continuously, the motor torque also reduces in proportion.

To conclude, with speed increase beyond the rated speed, torque reduces, power remains constant. This continues till the maximum permissible speed, operation beyond which causes damage to the motor (Thermal and Mechanical).

Baje naj bi motor izgubljal navor po določenih obratih

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jb_j ()

feryz ::

Še kdor je kupil EV, je po začetni evforiji ugotovil zgolj eno stvar.
ICE avto je bil suženj njemu, EV avtu je pa suženj on.
Za tiste, ki v bistvu ne rabijo sploh nobenega avtomobila, zgornje ne velja. Za vse ostale pa.

Je pa fajn, EV. Soseda je včeraj zavrnila kolegico, ki jo je prosila, da jo zategne do doma, ker je imela avto na servisu.
Baje, v kolikor bi zavila s poti, ne bi imela dovolj štroma za priti domov.
Lepa. Si velja zapomniti.

MrNighthawk ::

Emobi je izjavil:

Za Avant2Go so projekcije, da bi lahko bilo zaradi izposoje njihovih EV-jev v Ljubljani 15.000 avtomobilov manj. Zadeva očitno deluje, kot marsikdo tukaj piše in tudi moj prijatelj ne potrebuje še enega avta pri bloku.


jaz ga kar pogost uporabljam. je pa res, da morajo še malo aplikacijo in celotno storitev izpilit. Se mi je zgodilo, da se rezerviral avto, prišel do avta in se ga ni dalo odklenit. Operater mi je povedal, da je sistem odpovedal in se ni dalo nobenega odklenit tudi preko njih ne. Ampak to bi mi lahko povedali pred rezervacijo. ;) sicer pa pozitivne izkušnje.

Emobi ::

Še kdor je kupil EV, je po začetni evforiji ugotovil zgolj eno stvar.
ICE avto je bil suženj njemu, EV avtu je pa suženj on.
Za tiste, ki v bistvu ne rabijo sploh nobenega avtomobila, zgornje ne velja. Za vse ostale pa.

Je pa fajn, EV. Soseda je včeraj zavrnila kolegico, ki jo je prosila, da jo zategne do doma, ker je imela avto na servisu.
Baje, v kolikor bi zavila s poti, ne bi imela dovolj štroma za priti domov.
Lepa. Si velja zapomniti


S kakšno lahkoto eni svoje razmišljanje posplošujejo na vse ostale. Če pisec teh vrstic dela dnevno več sto kilometrov, potem zdajšnji EV-ji pač niso zanj in bi resnično lahko bil suženj EV-ja oziroma polnjenja.

Večina ljudi pa ne rabi dnevno delati velikih razdalj. Jaz delam letno nadpovprečno število km; torej avto potrebujem; moj znanec z istim avtom dela 70kkm letno. Nisem še naletel na nezadovoljnega EV lastnika in nimam občutka, da bi bil suženj EV-ja, prej obratno, prej sem bil suženj ICE-ja, zato ker:

- rokovanje z EV-jem je enostavnejše, vožnja enakomernejša - ni cukanja menjalnika; tudi menjalnik nikoli ne zaškrta, ker ga v bistvu ni; je samo reduktor
- ni potrebno pritiskati na zavoro, le-ta se uporablja samo v skrajnem primeru
- na klancu pri ustavitvi ni potrebno pritisniti zavore, ker avto ne leze nazaj
- pri odločnem pritisku na gas ni nobenih zakasnitev menjalnika in podobno
- z EV-jem sem hitrejši v mestnem in primestnem prometu, četudi je imel prej ICE 257 konjev; EV jih ima 170
- zjutraj me EV nikoli ne zagifta s strupenimi plini in trdimi delci, ko ga pripeljem izpred garaže na vhod hiše in vanj stopijo žena in otroka
- tudi pri neogretem motorju lahko takoj pritisnem gas do konca, ker to motorju prav nič ne škodi; tu berem, da pri dizlu kakršnokoli tiščanje v visoke obrate ni dobro - ti lastniki so šele sužnji svojih avtomobilov.
- ni mi potrebno hoditi na bencinske servise in vohati bencinske hlape; 94% polnim doma na običajni vtičnici
- zjutraj me avto ob mrzlih dneh pričaka primerno ogret, tudi ko grem iz službe ali iz trgovine, je avto primerno segret ali ohlajen
- temperatura v kabini je stabilnejša, saj ni odvisna od obratov motorja.
- servisov je pol manj, okvar bo pa tudi najbrž vsaj pol manj, torej manj zapravljenega časa na servisih
- ne rabim kontrolirati nivo olja v motorju, ker ga ni, kot tudi ni stroška s tem
- pri zastojih ali čakanju pred semaforom ni nobenih tresljajev motorja, niti pri vožnji
- motor je praktično neslišen, tudi pri hitrem pospeševanju in visokih obratih
- ne potrebujem več spremljanja cen naftnih derivatov ob ponedeljkih vsaka dva tedna, ko se cene spremenijo; tudi cen motornega olja ne primerjam več

Verjamem pa, da je takšnih primerov - pelji me, ker imam ICE avto na servisu - veliko, ker se ICE-ji veliko kvarijo... no saj se Tesle tudi, ampak to je drug problem.:)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

Truga ::

Nikec3 je izjavil:

Sicer to ni dobro za okolje in ljudi

No, za ljudi je tudi dobro, ker smo s tem dobili nižjo ceno nafte.

nizja cena nafte ni dobra za nobenega ki namerava zivet vec kot se ene 10-20 let.

Nikec3 ::

Truga je izjavil:

Nikec3 je izjavil:

Sicer to ni dobro za okolje in ljudi

No, za ljudi je tudi dobro, ker smo s tem dobili nižjo ceno nafte.

nizja cena nafte ni dobra za nobenega ki namerava zivet vec kot se ene 10-20 let.

LOLZ. Torej v naslednjih 20 letih ti napoveduješ konec človeštva?
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Cange ::

Kakor je meni znano ni problem promet ampak onesnaževanje s prometom. EV nima izpušnih plinov, torej ni nobenega problema če je Slovenija čista in mobilna.

J.McLane ::

Se lahko zgodi če bi bilo moči premalo v 1,5t vozilu, recimo samo nekih 10 kW. Do tega pojava lahko pride pri Priusu, ki za vzvratno prestavo lahko uporablja samo moč iz baterije.

Mislim da je vse odvisno od motorja, karakteristike in prestavno razmerje. Če bi imel nizko prestavno razmerje, nebi imel nobenega problema pri speljevanju imel bi pa bolj omejeno končno hitrost.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Vazelin ::

Gregor P je izjavil:

A ni ravno prej nekdo tukaj napisal, da strašno uživa z ročnimi menjalniki, tako da ...:P

V Ameriki lahko izbiraš avto, ročni. Nobenega doplačila. Pri nas pa je avt. menjalnik 10% avta:))
I got 99 problems but 4 usd XTZ ain't one...

nekikr ::

Tudi jaz ne poznam res nikogar, niti slišal nisem za nobenega, ki bi avto vozil od novega do odpada. Moraš pa razumeti s kom imaš opravka Gavran:

Imam precej dobro idejo kako, a se na žalost svet ne strinja z mano.

To je isti Pegasus, ki je, potem ko se izračun TCO ni in ni izšel, klub vedno novim mahinacijam in spremenljivkam, izjavil, da so za to krivi lastniki ICE avtomobilov, ker s svojimi avtomobili ne delajo toliko kilometrov, kot bi jih lahko glede na maksimalno možno prevoženo razdaljo z njimi.
Tak lep, romantičen, zasanjan pogled na svet. Ampak svet pa ni tak, nikoli ni bil in nič ne kaže, da bo kaj kmalu.

Utk ::

Da nekateri ne poznate nobenega pametnega človeka ni nič čudnega.

Okapi ::

nekikr je izjavil:

Tudi jaz ne poznam res nikogar, niti slišal nisem za nobenega, ki bi avto vozil od novega do odpada.
Ker to niti ni racionalno. Kdor ima dovolj denarja, da kupi nov avto, se verjetno ne bo hotel čez 25 let vozit s staro, zdelano in za odpad zrelo kripo.

Načeloma imaš tri razrede lastnikov avtov.
1) Kupijo nov avto, in ga po določen času (ki je lahko zelo različen) zamenjajo za nov avto.
2) Kupijo zmerno star avto in ga po določenem času prodajo in kupijo drug rabljen avto.
3) Kupijo star zdelan avto in ga vozijo, dokler ni za na odpad.

kow ::

Software bo boljsi kot cloveski voznik, tu ni nobenega dvoma. Naravne zakonitosti so enake za ogljikovodike kot silicij.
Pa v resnici software ne rabi biti kaj dober voznik, samo zanesljiv voznik. Prometne nesrece se ne zgodijo zaradi preslabe koordinacije oz. spretnosti voznika, temvec zaradi utrujenosti, divjajnja, alkohola itd.

Kdaj bo software dovolj dober, pa nimamo niti priblizno ideje. Lahko cez 10 let, lahko pa cez 50. Ocitno Musk misli, da prej kot v 10 letih.

Okapi ::

TESKAn je izjavil:

S "par grami" za ptičje možgane sem v bistvu pretiraval. Možgani kolibrijev tehtajo okoli 0,2 g.

Je vprašanje, ali trenutno vgrajenih par gramov silicija lahko simulira 0,2 gramov možganov katerekoli živali v real - timeu. In ali lahko trenuten HW v real - timeu poganja algoritme, ki bi teh 0,2 g možganov simulirali.

Seveda je vprašanje, ampak teoretično je mogoče. Ni nobenega znanega fizikalnega ali kakšnega drugega zakona, ki bi to onemogočal. Tako da ni mogoče trditi, da obstoječa strojna oprema ni dovolj.

Bodo pa sigurno prvi robotski avti imeli precej zmogljivejšo strojno opremo od te, ki je sedaj v teslah, in bo, če bo, šele nekoč (precej) kasneje programska oprema tako napredovala, da bi lahko avte sama vozila tudi z obstoječo strojno opremo.

Nikec3 ::

Utk je izjavil:

Čak mal, a pravite, da je edini zaresni tesla killer tesla? O kakšno presenečenje...kaj so pa potem vsi drugi, jaguar, audi, kia?

Nehaj provocirat, ker v tej temi nihče že 100 strani ni omenil nobenega “Tesla killerja”. Edini Tesla killer je Musk.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Okapi ::

WarpedGone je izjavil:

In ker bo problem, če bo cestni jašek brez pokrova, boste tule rajal kako pa to sploh ni FSD.
Al pa zbuta srna sredi ceste, al pa iz tovornjaka dol-padel stožec, al pa rumen trak čez cesto al pa prazna guma al pa ...

FSD ni točka ampak gradient, stvari bodo boljše in boljše.
BS

FSD je točno točka. Tisti hip, ko bo avto imel vozniški izpit, bo FSD. In to se bo zgodilo na en točno določen datum nekoč v prihodnosti. Dokler tega ni, in boš moral biti za volanom buden in trezen in z vozniškim izpitom, to ni FSD, in avto ne bo služil denarja v Tesla Network.

Čisto nobenega gradienta ni. Ali bo avto smel sam na cesto, vozit potnike, ali pa ne bo smel. Točka za FSD bo sicer od države do države drugačna (verjetno enotna za vso EU).

Okapi ::

But building a car suitable for use as a driverless taxi requires a second stage of development--one focused on mastering the complex interactions with other drivers, pedestrians, and other road users. Without such mastery, a self-driving car will frequently get frozen with indecision. It will have trouble merging onto crowded freeways, navigating roundabouts, and making unprotected left turns. It might find it impossible to move forward in areas with a lot of pedestrians crossing the road, for fear one might jump in front of the car. It will have no idea what to do near construction sites or in busy parking lots.
Smo večino tega že omenjali tule - krožišča, vključevanje na prednostno cesto, ko je gneča, delo na cesti (po avtocesti težko narediš par sto kilometrov, da ni nobenega odseka, kjer se kaj dela)...

Me prav zanima, koga bo vse okrivil Musk, ko se bo konec 2019 (in potem še konec 2020) izkazalo, da so približno tako daleč od robotaksijev, kot so danes.

jernejl ::

imagodei je izjavil:

Letala nihče pri zdravi pameti ne zaupa avtopilotu pri taksiranju po stezi, med vzletanjem in pristajanjem, pri čakanju na dovoljenje za pristanek... Takoj ko je okoli "gneča" in so inputi nepredvidljivi, je pilot še kako prisoten z možgani, če avtopilot ni popolnoma izklopljen.

Ne samo pilot, ampak tudi kup ljudi v kontroli zračnega prometa. Tudi letalski promet je precej daleč od tega, da bi bil avtomatiziran do te mere, ko bi pilot zgolj vnesel ime ciljnega letališča, pa bi letalo samo varno prispelo tja in se parkiralo na ustreznem mestu. Kljub temu, da imajo letala nameščene precej drage elektronike, še precej pa je obstaja na zemlji.
Nekateri pa bi popolni avtomatizem radi dosegli v cestnem prometu, kjer je nepredvidenih dogodkov še bistveno več in je potreben reakcijski čas še bistveno manjši.

To dvoje primerjati nima nobenega smisla. Teslin avtopilot in avtopilot v letalu imata skupno točno eno stvar: ime.

Nikec3 ::

Še nekaj. Ta teden si bom dal duška, ker sem zadel več stvari kot @Warpy od ustanovitve teme naprej. Po predstavitvi Modela Y sem omenil, da zadeva ne prinaša nobenega wow efekta in da ne morejo pričakovati veliko rezervacij. Številk rezervacij seveda ne razkrivajo (ker so slabe), cash iz depozitov pa jasno kaže, da nekih bajnih številk nimajo.

Tesla je do daj furala na hypu in Elonovi viziji. Kaj ostane od Tesle ko ji to dvoje vzameš stran?
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Emobi ::

J.McLane je izjavil:

Lepo napisano


Hvala ti, J.McLane, racionalist in konstruktivni skeptik!

J.McLane je izjavil:

Reven ali bogat nima prav nobene veze, dejstva so da se v Sloveniji proda kar velik deleĹž avtov ki stanejo preko 30k âŹ, tak kupec pa brez problema gleda na TCO in vzame malo veÄ kredita.


Tako je. Najbolj bistveno za razvoj in usvojitev novih tehnologij je razmišljanje v naših glavah. Slovenci smo bolj konzervativni od Norvežanov, kar je poglavitni razlog, da se procentualno pri nas ne proda toliko EV-jev kot pri njih, ne pa njihova prodaja nafte in obilje hidroelektrarn. Imajo večje razdalje in nizke temperature ampak te probleme rešujejo in presežejo s pametnim razmišljanjem ter ukrepanjem tako državljanov, kot tudi predvsem vlade.

Okapi je izjavil:

Če odštejemo vse napaka in zablode.
Revni si dragega avta ne morejo privoščit, četudi je po desetih letih v resnici cenejši Ker ne morejo sami sebe kreditirati za deset let, posojila pa ne dobijo.

Da bomo povečali proizvodnjo elektrike za 20% kar tako, brez težav, je hudo naivno prepričanje. Novih hidroelektrarn nočemo, novih jedrskih elektrarn nočemo, novih vetrnic nočemo ...

Videti je kot pisanje nad novimi tehnologijami navdušenega devetošolca, ki se mu o resničnem življenju kumaj kaj sanja.


Heh, Okapi, oprosti, ampak to ti vidiš tako v svoji glavi, ker, verjetno nehote, obračaš moje besede.

Nisem napisal, da bi 20 % povečanje porabe elektrike lahko reševali kar tako, brez težav, pač pa, da to ne bo takšen problem. To pa sklepam zaradi tega, ker imamo šesto najkvalitetnejše omrežje na svetu, kar dokazuje, da imamo sposoben kader, ki bo ta problem, ki bo nastajal ne naenkrat, pač pa postopoma, v naslednjih 20 do 30 letih, uspešno reševal. Resni problemi se ne rešujejo kar tako in zlahka, vendar jih sposobni rešujejo, nesposobni pa samo tarnajo.

Nadalje, nisem napisal revni, pač pa revnejši od bogatih. In ti večinoma prejemajo plačo in lahko najemajo kredite za (nove) avtomobile. Eko krediti pa so še veliko bolj ugodni od navadnih kreditov in je zaradi tega odstotek revnejših, ki si lahko privoščijo tak kredit, večji.

Pri nas pa je odstotek resnično revnih med najnižjimi v Evropi, kar ni samo posledica preteklega gnilega - kot zmotno menijo nekateri - socializma, pač pa tudi naše, v socialno pravičnost usmerjene, nove države!


Imaš pa prav, ko pišeš, da sem navdušen nad novimi tehnologijami. Ker so večinoma genialne, kot tudi ljudje, ki stojijo za to rehnologijo in znanostjo. In predvsem ti vlečejo, skupaj s pametnimi politiki (Merklova, ne Trump!), voz stran od prepada.

Seveda pa je skepsa do novosti potrebna, mora pa temeljiti na znanstvenih dejstvih. Tako na primer, nikoli nisem uporabljal varčnih žarnic - zaradi živega srebra, ki je v njih; nadalje gensko spremenjene in visoko pprocesirane hrane, ker je to škodljivo za uživanje; in ne nazadnje dizelsko tehnologijo, ker so izpuhi dizelašev bolj škodljivi od izpuhov bencinarjev. V zadnjem času so sicer izpuhi teh dveh tehnologij podobni, zato pa so EV-ji prava stvar in to tehnologijo ne velja preskočiti!

Velja pa seveda počakati, da bo EV prava stvar za individualne zahteve kupca, ki so si seveda različne.
Moje zahteve so bile minimalne - zadnji pogon, okrog 200 km dosega, 50 kW polnjenje in najmanj štirje sedeži,

Tako da to tehnologijo uporabljam dobri dve leti, odkar se je na trgu pojavil EV, ki izpolnjuje te zahteve.

Moje izkušnje s to tehnologijo so pozitivne in sem zelo zadovoljen, kot tudi vsi lastniki EV-jev, s katerimi sem se pogovarjal.

Nakup te 'igrače za velike' ni bil neracionalen, kot menijo nekateri, pač pa je temeljil na izračunih stroškov lastništva, parametrih življenjskega stila in osebnih zahtev.

Tako da vsem priporočam, da dobro razmislijo o svojih minimalnih zahtevah, ki naj bi jih vozilo izpolnjevalo in ko se takšen izdelek pojavi, da se postavijo v vrsto zanj. Do takrat pa seveda potrpežljivo čakajo in štedijo denarce ter jih ne preveč zapravljajo za zastarelo, izpeto in škodljivo tehnologijo.

Najbolj pa se bodo seveda načakali trgovski potniki, menedžerji (in tisti, ki hodijo v München na kavo - zelo ekološko!:)), ki jim je čas preveč dragocen, da bi po vsakih okrog 300 km čakali na polurno polnjenje.

Kakor obrneš, tako zvrneš.
Tako z denarjem, kot s časom.
Oboje je podobno, ker nobenega ni na pretek in obojega vedno primanjkuje. Je pa razlika - čas velja čim bolj kvalitetno preziveti, na primer v uživanju umetnosti, znanosti, kulture, poglobljenem razmišljanju in ne nazadnje v čisti tehnologiji.

Zato raje izberem daljše postanke pri polnjenju EV-ja, kjer lahko uživam v skoraj vseh prej naštetih disciplinah, kot pa da predčasno boleham in čakam po zdravstvenih čakalnicah na predčasno smrt, katere vzrok so izpušni plini zastarele tehnologije

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

roCkY ::

Emobi je izjavil:

J.McLane je izjavil:

Lepo napisano


Hvala ti, J.McLane, racionalist in konstruktivni skeptik!

J.McLane je izjavil:

Reven ali bogat nima prav nobene veze, dejstva so da se v Sloveniji proda kar velik deleĹž avtov ki stanejo preko 30k âŹ, tak kupec pa brez problema gleda na TCO in vzame malo veÄ kredita.


Tako je. Najbolj bistveno za razvoj in usvojitev novih tehnologij je razmišljanje v naših glavah. Slovenci smo bolj konzervativni od Norvežanov, kar je poglavitni razlog, da se procentualno pri nas ne proda toliko EV-jev kot pri njih, ne pa njihova prodaja nafte in obilje hidroelektrarn. Imajo večje razdalje in nizke temperature ampak te probleme rešujejo in presežejo s pametnim razmišljanjem ter ukrepanjem tako državljanov, kot tudi predvsem vlade.

Okapi je izjavil:

Če odštejemo vse napaka in zablode.
Revni si dragega avta ne morejo privoščit, četudi je po desetih letih v resnici cenejši Ker ne morejo sami sebe kreditirati za deset let, posojila pa ne dobijo.

Da bomo povečali proizvodnjo elektrike za 20% kar tako, brez težav, je hudo naivno prepričanje. Novih hidroelektrarn nočemo, novih jedrskih elektrarn nočemo, novih vetrnic nočemo ...

Videti je kot pisanje nad novimi tehnologijami navdušenega devetošolca, ki se mu o resničnem življenju kumaj kaj sanja.


Heh, Okapi, oprosti, ampak to ti vidiš tako v svoji glavi, ker, verjetno nehote, obračaš moje besede.

Nisem napisal, da bi 20 % povečanje porabe elektrike lahko reševali kar tako, brez težav, pač pa, da to ne bo takšen problem. To pa sklepam zaradi tega, ker imamo šesto najkvalitetnejše omrežje na svetu, kar dokazuje, da imamo sposoben kader, ki bo ta problem, ki bo nastajal ne naenkrat, pač pa postopoma, v naslednjih 20 do 30 letih, uspešno reševal. Resni problemi se ne rešujejo kar tako in zlahka, vendar jih sposobni rešujejo, nesposobni pa samo tarnajo.

Nadalje, nisem napisal revni, pač pa revnejši od bogatih. In ti večinoma prejemajo plačo in lahko najemajo kredite za (nove) avtomobile. Eko krediti pa so še veliko bolj ugodni od navadnih kreditov in je zaradi tega odstotek revnejših, ki si lahko privoščijo tak kredit, večji.

Pri nas pa je odstotek resnično revnih med najnižjimi v Evropi, kar ni samo posledica preteklega gnilega - kot zmotno menijo nekateri - socializma, pač pa tudi naše, v socialno pravičnost usmerjene, nove države!


Imaš pa prav, ko pišeš, da sem navdušen nad novimi tehnologijami. Ker so večinoma genialne, kot tudi ljudje, ki stojijo za to rehnologijo in znanostjo. In predvsem ti vlečejo, skupaj s pametnimi politiki (Merklova, ne Trump!), voz stran od prepada.

Seveda pa je skepsa do novosti potrebna, mora pa temeljiti na znanstvenih dejstvih. Tako na primer, nikoli nisem uporabljal varčnih žarnic - zaradi živega srebra, ki je v njih; nadalje gensko spremenjene in visoko pprocesirane hrane, ker je to škodljivo za uživanje; in ne nazadnje dizelsko tehnologijo, ker so izpuhi dizelašev bolj škodljivi od izpuhov bencinarjev. V zadnjem času so sicer izpuhi teh dveh tehnologij podobni, zato pa so EV-ji prava stvar in to tehnologijo ne velja preskočiti!

Velja pa seveda počakati, da bo EV prava stvar za individualne zahteve kupca, ki so si seveda različne.
Moje zahteve so bile minimalne - zadnji pogon, okrog 200 km dosega, 50 kW polnjenje in najmanj štirje sedeži,

Tako da to tehnologijo uporabljam dobri dve leti, odkar se je na trgu pojavil EV, ki izpolnjuje te zahteve.

Moje izkušnje s to tehnologijo so pozitivne in sem zelo zadovoljen, kot tudi vsi lastniki EV-jev, s katerimi sem se pogovarjal.

Nakup te 'igrače za velike' ni bil neracionalen, kot menijo nekateri, pač pa je temeljil na izračunih stroškov lastništva, parametrih življenjskega stila in osebnih zahtev.

Tako da vsem priporočam, da dobro razmislijo o svojih minimalnih zahtevah, ki naj bi jih vozilo izpolnjevalo in ko se takšen izdelek pojavi, da se postavijo v vrsto zanj. Do takrat pa seveda potrpežljivo čakajo in štedijo denarce ter jih ne preveč zapravljajo za zastarelo, izpeto in škodljivo tehnologijo.

Najbolj pa se bodo seveda načakali trgovski potniki, menedžerji (in tisti, ki hodijo v München na kavo - zelo ekološko!:)), ki jim je čas preveč dragocen, da bi po vsakih okrog 300 km čakali na polurno polnjenje.

Kakor obrneš, tako zvrneš.
Tako z denarjem, kot s časom.
Oboje je podobno, ker nobenega ni na pretek in obojega vedno primanjkuje. Je pa razlika - čas velja čim bolj kvalitetno preziveti, na primer v uživanju umetnosti, znanosti, kulture, poglobljenem razmišljanju in ne nazadnje v čisti tehnologiji.

Zato raje izberem daljše postanke pri polnjenju EV-ja, kjer lahko uživam v skoraj vseh prej naštetih disciplinah, kot pa da predčasno boleham in čakam po zdravstvenih čakalnicah na predčasno smrt, katere vzrok so izpušni plini zastarele tehnologije

Na norveškem je zaradi davčne politike navaden golf mesečno 300 € dražji od osnovnega model X. Ne spomnim pa se pri koliko kilometrih vožnje.
Ko bo v SLO tako bo tudi 50% EV prodanih na silo. Sicer nas bodo morali proizvajalci s uporabnostjo in vgrajeno tehnologijo prepričat.
Norveškega modela si zapufana država kot je SLO ne more privoščit. EV ji bodo k nam masovno prišli morda v 3-4 generaciji razvoja.

BigWhale ::

No, zdej pa en konkreten primer, da vidimo prihodnost in pravo stvar. :) Trenutno je drugi avto Scenic, letnik 2008, cca 140.000km, poraba okrog 7,8l/100km. Na mesec se nardi v povprecju 1250km (15000km letno), od tega je za cca 560km kratkih relacij, max 25km v eno smer in za 720km daljsih relacij, 120km v eno smer. Cez palec je stroskov z avtomobilom cca 2600 EUR letno oziroma 215 EUR mesecno. Stel sem bencin, registracijo in cca 300 EUR ostalih stroskov, skupaj z vinjeto.

Elektricnihi opcij v recnici ni prav veliko, ce postavim pogoj, da zelim odpeljati 240km v enem kosu, torej v sluzbo in nazaj, brez vmesnega polnjenja.
Ce recem, da je 120km v enem kosu pogoj in da se ne peljem ravno 80km/h, potem pri -15 stopinjah vse kar ima manj kot 40kWh baterij avtomatsko odpade, z 40kWh bi bil pa range anxiety nabit na maximum. Pri -5 stopinjah bi bil pa na 90% below the max, recimo. :))

3 povratne karte na mesec z vlakom v Lj me stanejo 648 EUR na letni ravni. S sedanjim avtomobilom je cena bencina za enako pot je okrog 900 EUR. Vcasih grem lahko v Ljubljano popoldan, ko je prvi avto na voljo. Izgubljeni cas, cca 2 dodani uri na dan tezko ovrednotim, ker tisto uro in pol na vlaku lahko marsikaj naredim. Prav tako nisem stel tudi parkiranja v Ljubljani, ki je okrog 18 EUR za en dan, ce parkiram na Kongresnem trgu.

Ce bi imel EV s porabo 150Wh/km bi me 15.000km goriva stalo 450 EUR (0.2 EUR za kWh, vzel sem neko priblizno ceno za elektriko, naj me kdo popravi). Sedaj za bencin dam malo manj kot 1600 EUR. Letni prihranek za gorivo se mi zdi kar velik. A hkrati se vedno ne opravici nakupa novega avtomobila. S sedanjo konfiguracijo se za ceno novega avtomobila (25.000 EUR) lahko vozim se 20 let. Blargh.

Problem je, ker bi se avtomobila resnicno rad znebil. V vukojebini kjer zivim ni nobenega vecjega ponudnika rent-a-car storitev in tudi Avant2Go je se dalec. Kar je se najbolj nerodno je pa to, da je zelezniska postaja 15km dalec, zato kolo ni ravno najbolj privlacna opcija in ni za vsako vreme.

In zdaj ... A se je ze kdo vozil z Renault Tweezy? Razen Tesel je to edino elektricno vozilo, ki ga se nisem sprobal. Tweezy mi trenutno pokrije vse potrebe, razen voznje v Ljubljano. Porabo ima pa smesno majhno - 76Wh/km. Omejitev Tweezija je predvsem to, da prtljaznika prakicno ni oziroma moras raskirati tisti dodadni sedez in da je samo pogojno uporaben za dve osebi. Mesecni stroski z najemom baterije vred so smesno majhni. Ce sem prav videl je za Tweezija subvencija 4500 EUR in tako dobis najboljso konfiguracijo ze za 11000 EUR ozrioma 5490 z najemom baterije. Cez palec so mesecni stroski malenkost vec kot 50 EUR, kolikor je najem baterije. Se pravi skupaj s kartami za vlak okrog 100 EUR.

V primerjavi s sedanjo konfiguracijo bi bil letni prihranek malenkost manj kot 1400 EUR.

In tukaj se poraja vprasanje ali je to prava stvar ali ne? :)
««
7 / 14
»»