» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
733 / 1135
»»

codeMonkey ::

No, na koncu vseeno stejejo le stevilke. Sicer pa je ravno ta marketing ena od stvari, ki jih Tesla oz. Musk pocne bolje od vseh proizvajalcev skupaj.

Ko bi vedel, koliko denarja zmecejo v to... Nekje sem bral o nekem mozakarju, ki je treniral prodajalce za Mercedes. Ne spomnim se ravno veliko, ampak prva stvar, ki jim je zelel dopovedati je bila to, da naj imajo v glavi, da je Mercedes investiral 500 EUR v vsakega potencialnega kupca, ki je stopil v salon. Tj. obiskal, ne dejansko tudi kupil vozilo.

Zgodovina sprememb…

Gregor P ::

Mimogrede Kitajci imajo mirno že EV, kjer lahko menjaš tudi baterijo.

The ES8 is powered by a lithium-ion battery pack, a package that is also swappable.




... otroci se kar veselo pogovarjajo z "robotskim" pomočnikom na armaturni plošči (na sredini)8-)



Sicer pa tudi tu in tam kakšen zagori.

The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

BigWhale ::

Gradualism je odgovor na vse. Zdej vrzt 'aptero' med ljudi in pricakovati, da jo bodo vsi razgrabili, je neumnost. Ne bodo je. Obkljuka premalo kljukic za povprecnega uporabnika prevoznih sredstev. Ce potem pri tem se trdis, kako so vsi, ki v 'apteri' ne vidijo prihodnosti, neumni, je ucinek se toliko slabsi.

Bolj se splaca vrzt med ljudi Teslo, iPacea, Zoe in Leafa in pocakat. Ljudi moras pocasi dregati v pravo smer, ce jih porines premocno, dobis komolec v oko.

Inziner brez social skills ne bo dosegel nic.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BigWhale ()

pegasus ::

O tem sem veliko razmišljal, da. In prišel do zaključka, da deluje le v omejenem obsegu, praviloma samo v smeri poželenja. Kaj si ljudje želijo? Moč in oblast, torej indice, da si lahko privoščijo večjo porabo energije, kar sporoča okolici, da jo imajo na voljo. Evolucija, razplod in te zadeve. Kar deluje ok, dokler so energetski viri dejansko na voljo. Tudi v naravi vidiš ekscese, ki nastanejo v takih situacijah (npr. pavji rep), to ni lastnost samo človeške družbe.
Problem nastane, ko energetski viri usahnejo. Kdo preživi takrat? Samo najbolj učinkoviti. Kaj se zgodi z vsemi potratnimi? Nič prijetnega. In če v naravi govorimo o extinction eventih, nekako pričakujem od človeške družbe (po definiciji kaj človeka ločuje od živali), da jih bo sposobna predvideti in se nanje pripraviti. A zaenkrat še nič ne kaže v to smer ... tisti, ki so dovolj daljnovidni, ugotavljajo, da bo potrebnega precej odrekanja. In po tvoji zgornji ugotovivi odrekanje ne bo sprejeto. Iz česar sledi sklep, da je a) ali potrebno zamenjati ljudstvo ali b) kolaps civilizacije kot jo poznamo danes.

Vidim dve poti ven iz tega klopčiča: ena je zgodovinska, budizem in asketi, druga je moderna tehnološka, kitajski social bonus sistem, ki bo omogočil "nežno" dresiranje populacije v željeno smer, tudi če se posamezniki s tem ne bodo strinjali.

Kakorkoli, zahodnjaškemu individualizmu, ki ga omogočajo energijski krediti v obliki fosilnih goriv, so šteti dnevi. V tem prostoru imamo še zelo živo izkušnjo z državo, ki je skušala živeti od finančnih kreditov, pa se ji ni izšlo. Zato bom osebno delal na tem, da se pripravim na naslednji tak scenarij, a ker na planetu nisem sam, vas vabim, da se mi pri tem pridružite. Če nas preveč ostane na današnji dekadenci, bodo račune za to plačevali naši potomci. Odločite se, ali je to sedaj vaš problem ali ne.

mikhaair ::

Pozabil si na tretjo opcijo, ki se vedno realizira. Vojna, ki pobije reveže, nahrani bogate in spremeni svet v neko drugo smer. Če pa ne, sledi nova vojna. :)

codeMonkey ::

Ste fino zasli s tem filozofiranjem. Problemi, o katerih govorite, so zadnja stvar pri tem avtu. V prvi vrsti so tukaj tehnicni izzivi, ki pridejo zaradi uporabljenih tehnologij - in-wheel motorjev, kompozitne zasnove, ipd.

Sicer pa, ce ze filozofiramo, zakaj bi revolucija v dizajnu avtomobila morala v prvi vrsti resevati omenjene tezave. Tukaj ne gre le za spremembo ideje, kako naj avto zgleda, ampak za nesteto tehnicnih, politicnih in ekonomskih omejitev. Seveda je potrebno na tem podrocju ukrepati, vseeno pa ne razumem zakaj so danes, po vseh napredkih v IT, state of the art orodja za delo na daljavo Outlook, Skype in VPN. Ogromno poklicev bi lahko ljudje opravljali od doma, ali pa v nekem neodvisnem centru v blizini, pa nekako ni platforme/resitve, ki bi lahko konkretno opravicila njihovo fizicno odsotnost na sedezih organizacij. Tako ostaja vozilo za mnoge predvsem pogoj za delo.

IT-jevci, opravite torej svoje delo za ta cilj, inzenirji pa bomo poskrbeli za vozila.

Zgodovina sprememb…

kow ::

Se vedno ne razumem ideje, da boljsa energijska ucinkovitost resi karkoli. Ce bi se vsi vozili z apterami, bi v povprecju naredili 10x vec kilometrov. Se vec onesnazenja.
Jevonsov paradoks.

J.McLane ::

Nekaj se da narediti če istočasno še dvigneš ceno energenta, torej da je strošek prevoza enak kot včasih.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Gregor P ::

Medtem ko mi tukaj fantaziramo, a si je kdo že ogledal nor, kitajski seznam proizvajalcev EV? Tam so dobesedno podjetja, ki so jih odprli čez noč in že danes prodajajo dokaj dovršena EV (je seveda pri tem kup vprašanj o kvaliteti itd. a vseeno)8-O

Poslušam direktorje zahodnih podjetij (med njimi tudi slovenskega), kako gredo sedaj rajši na kitajsko prodajati svoj "know-how" (odpirajo tam podjetja, tovarne itd.), dokler še lahko oz. Kitajci v tem sodelovanju vidijo še smisel in kaj kupijo, ker pravijo da se bojijo, da jih bodo v nekaj letih povozili in bodo lahko pri nas le še zaprli svoja podjetja.

Mi v EU pa vidim filozofiramo o nekih apterah 2,3,4 ...;(( ... sam to kupim edino, če zna še leteti poleg8-)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

kow ::

J.McLane je izjavil:

Nekaj se da narediti če istočasno še dvigneš ceno energenta, torej da je strošek prevoza enak kot včasih.


Seveda. To je ravno moja poanta. Ampak taksna davcna politika ni ravno politicno spremenljiva. Vse kar rabimo so vecji davki na premog v Aziji ter vecji davki na nafto v razvitem svetu.
Pa ni potrebno nobenega filozofiranja. In Gret.

Okapi ::

Vprašanje, če bi to kaj rešilo. Ljudje bi pač več porabili za energijo in manj za kaj drugega. Pomagalo bi, če bi recimo za en dan na teden prepovedali promet z osebnimi vozili. Ali pa redukcija elektrike vsak dan za 3 ure.

kow ::

Ce te prav razumem, se ti zdi, da bi ljudje vozili ENAKO, ce bi bili naftni derivati drazji?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

vostok_1 ::

BigWhale je izjavil:

Gradualism je odgovor na vse. Zdej vrzt 'aptero' med ljudi in pricakovati, da jo bodo vsi razgrabili, je neumnost. Ne bodo je. Obkljuka premalo kljukic za povprecnega uporabnika prevoznih sredstev. Ce potem pri tem se trdis, kako so vsi, ki v 'apteri' ne vidijo prihodnosti, neumni, je ucinek se toliko slabsi.

Bolj se splaca vrzt med ljudi Teslo, iPacea, Zoe in Leafa in pocakat. Ljudi moras pocasi dregati v pravo smer, ce jih porines premocno, dobis komolec v oko.

Inziner brez social skills ne bo dosegel nic.


mikhaair je izjavil:

Pozabil si na tretjo opcijo, ki se vedno realizira. Vojna, ki pobije reveže, nahrani bogate in spremeni svet v neko drugo smer. Če pa ne, sledi nova vojna. :)


Počasi počasi boste morda res dojeli, zakaj se vas/nas elita želi znebiti.
Čemu mučiti z herdanjem plebsov, ko pa lahko jih zreduciramo.
Ni conspiracy theory. Isto počnete vi, zgolj denarja nimate dovolj, da bi na kogarkoli vplivalo.


Druga točka...seveda...če bi ljudje imeli cenejše energente, bi jih več trošili. To je osnovna postavka.
Zgolj močno religiozni se temu lahko zoperstavijo. Materialisti nikakor.

There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

codeMonkey ::

kow je izjavil:

Ce te prav razumem, se ti zdi, da bi ljudje vozili ENAKO, ce bi bili naftni derivati drazji?


Zagotovo tisti, ki bi jim podrazitev pomenila manjsi strosek, kot je izguba sluzbe. Lahko pa jih podrazimo do te mere, da se brezposelnost dvigne do tocke, ko tudi avtomobili niso vec tezava. Problem resen.

Zgodovina sprememb…

vostok_1 ::

Heh.
Kako smešno mi je vse skupaj.
Zaradi interneta, plebsi mislijo, da njihovo mnenje kaj velja. V resnici



Not that much has changed.

There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: vostok_1 ()

kow ::

codeMonkey je izjavil:

kow je izjavil:

Ce te prav razumem, se ti zdi, da bi ljudje vozili ENAKO, ce bi bili naftni derivati drazji?


Zagotovo tisti, ki bi jim podrazitev pomenila manjsi strosek, kot je izguba sluzbe. Lahko pa jih podrazimo do te mere, da se brezposelnost dvigne do tocke, ko tudi avtomobili niso vec tezava. Problem resen.


Ne razumem kaj hoces povedati. Se trudim, pa ne razumem.

codeMonkey ::

Razmisli kdaj je najvec vozil na cesti tekom dneva in zakaj.

kow ::

Ti pa razmisli, ce se 100 ljudi vozi v sluzbo, zakaj je dovolj da samo 1 od njih pricne deliti voznjo s prijateljem.

codeMonkey ::

ker mora prijatelj priblizno ziveti in tudi delati tam kjer ti? Pa imeti podoben urnik. pa imeti otroka v vrtcu tam kjer ti. Pa...

In btw. problem si resil za 1%

Zgodovina sprememb…

BigWhale ::

kow je izjavil:

Ce te prav razumem, se ti zdi, da bi ljudje vozili ENAKO, ce bi bili naftni derivati drazji?


Glede na to kaksni so trendi cen ni niti najmanjsega indikatorja, da bi dvig cene zmanjsal porabo. Skupaj s porabo narascajo cene.

Ceno bi moral drasticno dvigniti, ce bi zelel zmanjsati porabo. Recimo, ce bi bil bencin 15 EUR na liter, potem bi veliko ljudi razmislilo ali ne bi sli raje na vlak, kot se peljali z avtomobilom. :)

Gregor P ::

Ali pa če bi začeli še kurilno olje drugače zaračunavati >:D
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

codeMonkey ::

Cena na liter bo verjetno ze sla cez to vrednost enkrat. Vprasanje pa, ce bo vlak takrat prava resitev.

Zgodovina sprememb…

kow ::

Govorita neumnosti. Ko je bila nafta cez 100 dolarjev, je bil cel kolaps porabe.

vostok_1 ::

BigWhale je izjavil:

kow je izjavil:

Ce te prav razumem, se ti zdi, da bi ljudje vozili ENAKO, ce bi bili naftni derivati drazji?


Glede na to kaksni so trendi cen ni niti najmanjsega indikatorja, da bi dvig cene zmanjsal porabo. Skupaj s porabo narascajo cene.

Ceno bi moral drasticno dvigniti, ce bi zelel zmanjsati porabo. Recimo, ce bi bil bencin 15 EUR na liter, potem bi veliko ljudi razmislilo ali ne bi sli raje na vlak, kot se peljali z avtomobilom. :)


Cena vozovnice za vlak 100km, basically.


Res me firbec koliko časa bo lakho zahod hordal vse resurse preden se bo preostali svet spravil nadenj.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

kow ::

Tudi ti govoris neumnosti. Zahod ni zahordal vse resurce, ampak delez Zahoda v svetovni ekonmiji ze nekaj casa pada. Sedi ena.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

hormilo ::

Jaz resitev vidim bolj v smislu manjse povrsine ki jo vozilo zaseda. Trenutni problem je da vozilo povprecno 90% casa zaseda samo voznik. Torej po nepotrebnem trosi 3/4 prostora ki ga zaseda. Vse skupaj za sabo povlece tudi celotno verigo energetske neucinkovitosti.

Osebno si zelim vozilo v stilu Piaggo motornih trikolesnikov z zaprto ogrevano kabino in normalnima sedezema... https://www.piaggio.com/us_EN/models/bv...

Se najblizje temu je svedski startup Uniti...
https://www.uniti.earth/

Na tak nacin lahko na povrsino ene Tesle S ali mercedesa S spravimo 4 vozila.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: hormilo ()

pegasus ::

Japonci imajo nekaj dizajnov, ki se "zložijo" ko jih parkiraš. Tam je prostor zelo dragocen, kar jih motivira v razvoj takih rešitev. Recimo toyotin hiriko ...

vostok_1 ::

kow je izjavil:

Tudi ti govoris neumnosti. Zahod ni zahordal vse resurce, ampak delez Zahoda v svetovni ekonmiji ze nekaj casa pada. Sedi ena.


Zadnjih nekaj let imaš prav, ja.

Še vedno pa se obnašamo, kot da imamo primat. Kar bi bilo sicer ok, če bi imeli vojaške in kadrovske zmogljivosti, ampak te tudi močno padajo.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

ziga1990 ::

Bolj kot bo šel bencin gor bolj se bojo hibridi prodajali in več bo predelav na LPG,CNG,....

EV avtomobili so za večino še prenova tehnologija in večino ljudi odvrne domet, čas filanja in cene vozil
Ryzen 1700, 16gb RAM, GTX1070, NH-D15, Bequiet Darkbase pro 900

mikhaair ::

Večina je pač povprečna. Oz. podpovprečna. Glupa. Vendar vseeno nekoliko, da ne zna pogledat preko ograje kaj so nabavili sosedje. Pa melo primerjati in preračunati. EV bo gladko pometel z ICE.

ziga1990 ::

^^ampak trenutno so cene še previsoke in so EV avtomobili nekonkurenčni ampak opazam čedalje več Toyotinih hibridov
Ryzen 1700, 16gb RAM, GTX1070, NH-D15, Bequiet Darkbase pro 900

kow ::

Ja, samo Toyotina strategija neumornega inkrementalnega izboljsevanja, se zdi tvegana. Sploh, ce bodo BEV se naprej tako hitro napredovali.
Saj to je centralna tocka nestrinjanja. Ali bo "elektrifikacija" postopna ali pa bo zmagal tisti, ki gre 100p v novo paradigmo, i.e. Tesla.
Mislim, da bo na koncu odlocilo hitro polnenje in dolgozivost baterij. Ce imas zanesljivo hitro polnenje (v rangu 200 do 300 kw), vec kot 400-500km realnega dosega ne potrebujes.

ziga1990 ::

^^^niti ne če greš počasi pridobiš na zanesljivosti ker imaš elemente naštudirane.Ljudje nebojo kar skakali kupovati EV vozila, ker EV vozilo zahteva drugačen pristop ker ne filaš več 5-15min na bencinskem servisu ampak doma ali na javni polnilnici in to traja dlje časa
Ryzen 1700, 16gb RAM, GTX1070, NH-D15, Bequiet Darkbase pro 900

energetik ::

No če imaš 200kW polnilnice na vsakem vogalu, je tudi 200-250km dosega dovolj. Na taki razdalji se moraš ustavit že zaradi sebe, in če ti v 15min nafila za novih 200km, je že OK. Oziroma mora to zase vedeti vsak zase, kaj potrebuje. Če imam avto večinoma za commute, mi je tudi 30kWh baterija samo z nočnim polnjenjem dovolj, to kar se dobi sedaj za nekih 28k€ s subvencijo.
Sicer pa se mi zdi razglabljanje o smislu HEV v vmesnem obdobju odveč. EV so zaenkrat za povprečneža predragi. Do HEV se pa že marsikdo stegne. Sploh pri Toyoti, kjer za malenkostni dodatek že ponujajo svoj HSD.

kow ::

Da so EV predragi za povprecneza je popolnoma nepomembno, ker je trzni delez v evropi nekaj cez 2 odstotka. Ko bo trzni delez blizu 20 odstotkov, bi to postal argument.

ziga1990 ::

^^ je pomembno dokler EV vozila nebojo navoljo navadnim ljudem bo prestop na EV počasen
Ryzen 1700, 16gb RAM, GTX1070, NH-D15, Bequiet Darkbase pro 900

Zgodovina sprememb…

  • predlagal izbris: pumaxx ()

BigWhale ::

kow je izjavil:

Govorita neumnosti. Ko je bila nafta cez 100 dolarjev, je bil cel kolaps porabe.


Res? URLPLS, sej ne da imam najboljsi spomin, sam nobenga konkretnega kolapsa ni bilo za obcutiti. Avtomobili so se prodajali, in ni nekega znaka, da bi ljudje doma ostajali, ker je bil bencin predrag. Cena bencina je sicer narascala od leta 2004 pa do 2016. Potem je mal padla, zdaj gre pa spet gor.

kow ::

Poglej si podatke, kaj naj ti recem. V Evropi tega verjetno nisi zaznal, ker so bile ze pred tem davscine vecine cene naftnih derivatov. Drzava je tudi znizala trosarino, da je ublazila rast cen. Kar pomeni, da je slo manj v proracun in ti je razliko castil davkoplacevalec. Tudi tisti, ki si ne lasti avtomobila. Kaj se je zgodilo v ZDA? Ustavil se je 20 letni trend.

https://www.calculatedriskblog.com/2019...

kow ::

Se prevozeni kilometri (ZDA) :

https://www.fhwa.dot.gov/policyinformat...

BigWhale ::

kow je izjavil:

Poglej si podatke, kaj naj ti recem. V Evropi tega verjetno nisi zaznal, ker so bile ze pred tem davscine vecine cene naftnih derivatov. Drzava je tudi znizala trosarino, da je ublazila rast cen. Kar pomeni, da je slo manj v proracun in ti je razliko castil davkoplacevalec. Tudi tisti, ki si ne lasti avtomobila. Kaj se je zgodilo v ZDA? Ustavil se je 20 letni trend.

https://www.calculatedriskblog.com/2019...


Razlogov za ustavitev trenda je seveda vec in cena nafte je najbrz eden izmed dejavnikov. V grafu so sicer precej zmesane stvari. SUV ni light truck, nikoli ni bil in nikoli ne bo, zakaj jih skupaj tlacijo nimam pojma. Ampak, kot ze receno, prodaja avtomobilov se ni bistveno zmanjsala. Se je pa zmanjsala rast prodaje avtomobilov, ki imajo bistveno visjo porabo.

Pri prevozenih kilometrih pa ni neke blazne razlike in je razlike pripisati ceni nafte.

WhiteAngel ::

kow je izjavil:

v rangu 200 do 300 kw)


Človek, pa ti veš koliko je 300kw?! Pa pplnilnica ne bo ena, ampak recimo 6 tako kot danes za bencin. Boš vlekel 2mw daljnovod do navadne pumpe?!

pumaxx ::

Nekateri nimajo občutka za elektriko.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: pumaxx ()

kow ::

Rast prevozenih kilometrov se je ustavila ze leta 2006 (prebivalstvo namrec narasca). Trajalo je skoraj desetletje, da so potrosniki spet verjeli, da cena nafte ne bo (prevec) narascala in zaceli mnozicno kupovati ogromne SUVe.

WhiteAngel je izjavil:

kow je izjavil:

v rangu 200 do 300 kw)


Človek, pa ti veš koliko je 300kw?! Pa pplnilnica ne bo ena, ampak recimo 6 tako kot danes za bencin. Boš vlekel 2mw daljnovod do navadne pumpe?!


Zakaj domnevas, da bo vseh 6 polnilic vleklo hkrati 300kw? Ce bo nekdo skocil na kavico in sendvic, bo raje polnil pocasneje (in placal manj).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

fikus_ ::

" Zakaj domnevas, da bo vseh€ 6 polnilic vleklo hkrati 300kw? "

Čisto realen scenarij na avtocestnem počivališču!

kow ::

To potem ni "navadna pumpa".

roCkY ::

kow je izjavil:

Rast prevozenih kilometrov se je ustavila ze leta 2006 (prebivalstvo namrec narasca). Trajalo je skoraj desetletje, da so potrosniki spet verjeli, da cena nafte ne bo (prevec) narascala in zaceli mnozicno kupovati ogromne SUVe.

WhiteAngel je izjavil:

kow je izjavil:

v rangu 200 do 300 kw)


Človek, pa ti veš koliko je 300kw?! Pa pplnilnica ne bo ena, ampak recimo 6 tako kot danes za bencin. Boš vlekel 2mw daljnovod do navadne pumpe?!


Zakaj domnevas, da bo vseh 6 polnilic vleklo hkrati 300kw? Ce bo nekdo skocil na kavico in sendvic, bo raje polnil pocasneje (in placal manj).

Cene se bodo nastavile tako, da se ne bo splačalo vleči manj, če bo akumulator zmožen. Edino s ceno se da zmanjšat kampiranje na chargerjih - povečati pretočnost.
Kako bo zgledalo polnenje 6-8* 300KW na vsaki trenutno bencinski pomoje še nikomur ni povsem jasno. Bolj realno je, da se bodo delale baterije, ki bodo omogočale tam do 150 KW maksimum polnenje. Dvomim da bodo čez 5 let sploh že standard baterije kot so trenutno v E-tronu.
Tesla je sicer poglavje zase. Vsaj zgleda tako. Ampak ali so njihove baterije res zmožne filat 2.5C na dolgi rok. Torej 80KWh baterije precej časa 200 KW. Imajo odličen sistem za vzdrževanje temperature. Ampak tesla je tesla in nisem ravno zaupljiv, da bo tak accu fural 10-15 let. Nenazadnje je na letniku 2016 po nekaj 10 ciklih na superchargerjih zmanjševala maksimalno moč polnenja za 20%.

energetik ::

kow je izjavil:

To potem ni "navadna pumpa".
Ko bo delež EV večji, potem bo to čisto navadna pumpa! Poglej si poleti pumpe ob AC, kjer turisti tankajo fosilce po 5min, imaš ene 10 ročk, zadaj pa 30 vozil v koloni. No, zdaj si pa to pomnoži z vsaj 3x daljšim časom, pa rabiš 10x 200kW, pri tem da čaka zadaj še ene 100 EV...

Že če greš po sendvič in kavo rabiš 200kW, da si nafilaš za nadaljnih ~200km! Menda ne ješ sendviča in kave več kot 20min?
Tisti, ki si bo privoščil pa konkretno kosilo, se bo morda zadovoljil s 50kW.

telexdell ::

pumaxx je izjavil:

Nekateri nimajo občutka za elektriko.

Se 100% strinjam! Na našem koncu imamo 20 kV daljnovod. Nanj je priključeno tam 1000 gospodinjstev oz. tam 2 MW (to je že več, kot 6*300 kW). Pol je poleg še nekja obrtnikov, manjših firm, ustanov... kar zopet da tam 2 MW. Pol pa je na njem še velika firma, katera ima skupno konico tam 10 MW. Pa še se najde kaj novoletno razsvetljavo ali...
Če se vozite ob magistralnih cestah ali avtocestah so praktično povsod ob njih daljnovodi. Narediti odcep, postaviti transformatorsko postajo in nekaj 300 kW polnilnic tam ni noben problem. Ob regionalnih in lokalnih cestah pa ni nobene potrebe po takšnih polnilnicah. Mogoče tu pa tam kakšna 110 kW drugače pa bodo 22 in 50 kW povsem dovolj. Je pa tudi ob precej regionalnih cestah napeljan kakšen 20 kV daljnovod, tako tam ni problemov. Problemi bodo v mestih in strjenih naseljih, kjer so že zdaj transformatorske postaje marsikje na skrajni meji dovoljenih obremenitev. Z rastjo TČ in EV pa bodo slej ko prej odpovedale.
Torej se ne rabite bati za 300 ali celo 1000 kW polnilce. Bojte se raje za 7 kW na domači vtičnici.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

IL_DIAVOLO ::

Ne želim imeti nad glavo par 10kV elektromagnetnega sevanja. Rajši voham naftne hlape.

kow ::

energetik je izjavil:

kow je izjavil:

To potem ni "navadna pumpa".
Ko bo delež EV večji, potem bo to čisto navadna pumpa!

Delez ne bo se kmalu tako velik, da bi bili zastoji na AC polnilnicah. Trenutno je med 2-3 odstotkov letne prodaje. To je koliko avtomobilov? 0,2 odstotka flote?
No, saj bomo kmalu videli kako se bodo s tezavami spopadali na Nizozemskem (ki je gosto naseljena).
««
733 / 1135
»»