» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
6 / 14
»»

telexdell ::

BigWhale je izjavil:

...
Najbrz bomo res po slovensko resevali probleme. Vsak bo razkopaval parkirisce za svoj avto in vsak posebaj bo pridobival vsa dovoljenja. High tech gajbicarstvo. :D

Stvar je povsem preprosta- kjer se bodo zmenili, bodo imeli, kjer pa ne pač ne bodo imeli.
Ne gre pa se zgolj za napeljavo vtičnic na parkirna mesta pred blokom. Iz teh vtičnic se bo namreč pretakala elektrika iz omrežja v avtomobil. Energija pa stane. Eden z avtom prevozi 20 km/dan, drugi mogoče 50 km/dan, tretji... Da se bi elektrika iz polnilnic pred bloki plačevala kot elektrika za skupne prostore je čista utopija. Sistem bo moral biti narejen tako, da bo vsak plačal toliko energije, kot jo bo iz omrežja prevzel. Takoj, ko pa je treba stvari evidentirati, razdeljevati, izstavljati račune... pa ta zadeva no več primerna za skupnost stanovalcev ampak za firme, katere se s tem ukvarjajo. Torej se boste stanovalci morali zgolj zmeniti, kateri firmi boste dali "koncesijo" da postavi polnilne postaje na vaših skupnih parkiriščih, sami pa ne boste imeli nobenega stroška za postavitev. Plačevalo se bo le parkiranje na teh mestih (da ne bo kdo le zasedal prostor tako, da drugi ne bo mogel polniti...) in pa pretočena energija.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

frudi ::

WarpedGone je izjavil:

Tesla NE oglašuje level 5, oglašuje FSD. Njihova trditev je, da trenutna senzorska oprema zadostuje, kompjuter bo pa v primeru nezadostnosti brezplačno zamenjan.

Oh, glej, Warpi spet laže. Šokantno! V drugih novicah, voda je še vedno mokra.

Oktobra 2016, ob najavi AP 2.0:

Elon Musk: The basic news is that all Tesla vehicles exiting the factory have the hardware necessary for Level 5 Autonomy. So that’s in terms of the cameras, the compute power. It’s every car we make on the order 2,000 cars a week are shipping now with Level 5, meaning hardware capable of full self-driving for driverless capability.

So it’ll take us some time, you know, into the future to complete validation of the software and to get through required regulatory approval, but the important thing is that the foundation is laid for the cars to be fully autonomous at a safety level we believe to be at least twice that of a person, maybe better.

Ampak hej, tudi Musk je tule lagal, tako da se lahko Warpi tolaži, da je v dobri družbi :P

Elon Musk: This is all Tesla Vision, this software, so we are not using any third-party software or anything for for the vision processing, this is a Tesla developed neural-net

Oh, glej, še ena laž, njihove nevronske mreže temeljijo na GoogLeNet. No third party software or anything my ass.

Elon Musk: We did pick in the Nvidia Titan GPU as the main chip for the neural-net

Še ena laž, AP 2.0 uporablja GP106, ne Titan-a.

Zakaj bi zaupali nekomu, ki tako lahkotno laže o povsem trivialnih stvareh, za katere ni nobenega pametnega razloga za laganje? To je pač karakteristični znak patoloških lažnjivcev.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

lufthammer ::

niso nikoli srečali nobeno vozilo

NOBENEGA VOZILA, jebeštrga, kakšna slovenština...

RedDrake ::

Zanima predvsem investitorje in delničarje.
In realno nobenega drugega.
Za tistih 100 sekund, ki jih letno izgubiš ker pospešuješ počasneje za kamioni, pa mislim, da se nihče ne sekira preveč.

WarpedGone ::

DamijanD je izjavil:

Če sem prav razumel Bjorna, je problem pregrevanje motorja in ne same baterije. A je to pregrevanje zaradi obratov (EVji imajo ponavadi samo single speed menjalnik, ne vem kako ima model X) ali zaradi moči? Kar me dejansko zanima je ali bi se EV tudi toliko pregrel, če bi se dalj časa vozil v nek strm klanec (po možnosti s slabo podlago), kjer bi bila poraba enakovredna tej po AC@200kmh a hitrosti (in s tem obrati motorja) bistveno nižje?


Najprej: tle ni nobenega pregrevanja. Žal je stvar bol zapletena kot otročje jokcanje o pregrevanju. Fizikalno dejstvo je, da dovolj visoka temperatura pomeni uničenje komponente. Katerekoli.
Avtomobil (računalnik, ki nadzoruje delovanje) zato upošteva temperaturo posameznih komponent. Skozi "mrzel" motor spusti višji tok, kot ga spusti skozi "vroč" motor. Iz "mrzle" baterije vleče nižji tok kot ga vleče iz tople baterije. Iz vroče baterije zopet vleče nižji tok, kot ga vleče iz 'vroče'. Kakšne cifre pomenijo mrzlo, toplo, vroče je odvisno od komponente. 60 stopinj je že vroča baterija, 60 stopinj rotorja motorja je še vedno mrzel rotor. Kdaj točno bo temperatura baterije, kontrolerja, rotorja, statorja, kontaktorjev, DC2DC konverterja, polnilca, ... dosegla svojo max delovno temperaturo je odvisno od marsičesa - od zunanje temperature, od zahtev, od zgodovine (kolk je že zdelana), od zabasanosti toplotnih izmenjevalcev, ...
V Model X sta vgrajena dva motorja. Po wikiju sodeč ima sprednji max moč 193kW, zadnji pa 357 kW, kar se sešteje v 550 kW ampak avto na cesto tega nikoli ne spusti, ker je to več kot je še varno vlečt iz baterije (1700A varovalka, 400V odprtostična napetost, ki pri polnih 1700A zaradi interne upornosti pade tja proti 300V in rezultira v kakih 500kW max moči). Tudi če je cel sistem 90% učinkovit in je samo 10% izgub, to še vedno pomeni 50kW toplote, ki ogreva motorja, kontroler, baterijo. Pa je verjetno pri max outputu učinkovitost pod 80% i.e. toplotne izgube nad 100kW. Na daljši rok je itak nemogoče vlečt polnih ~500kW, je pa možno pri teh bajeslovnih 200kmh dlje časa vlečt kakih 150kW. To je še vedno okrog 20kW gretja komponent, nekatere izmed njih morajo bit pod 100 stopinjami da so "srečne". Če kakšna temperatura prileze nad mejo se zniža max prepustnost (i.e. kompjuter skozi zadevo spusti/vleče/whatever nižji tok). Posledično lahko da stvar iz sebe manj moči, in generira manj nove toplote, in dopušča da temperatura komponenti ne narašča več.

EV (in bencinarji/dizlarji) ki se "ne pregrevajo" (i.e. ne omejijo max sposobnosti zaradi narasle temperature), bodo ob nadaljevanju dovolj grdega ravnanja enostavno crknili.

Direkt odgovor: ali bo ob temperaturni limit najper prišla baterija, kontroler, rotor ali stator je odvisno od konkretnih okoliščin in zgodovine. Najpogosteje je to rotor motorja. Sami obrati s celo zadevo nimajo nič. S celo zadevo ima vezo le nekaj: delovna temperatura skoraj vseh komponent EV je pod 100 stopinjami, baterija pod 50. Le kak rotor je še srečen pri 150, pri 200 že bistveno manj. Zagotavlanje takšnih temperatur komponente v kateri se sprošča tudi nad 100kW toplote, ni ravno enostavna reč.

Kolk je to enostavno bo pokazal Porsche, ki za svojega Mission E trdi, da bo zmogel 'dirkanje'. Se bojim da jih je večinoma samo gobec, ker PR šefeti nimajo treh čistih o inženirskih zahtevah in ne razumejo detajlov fizike hlajenja zadeve ki ima delovno temperaturo 800 stopinj in drugo ki jo ima 80.
Sama ušesa so me, kakšni kompromisi bodo potrebni za to (i.e. kolk kg hladilnikov in čaranja s kakšnimi toplotnimi črpalkami...).
Zbogom in hvala za vse ribe

BigWhale ::

Povprecno letno obsevanje je napacna stevilka s katero se operira. Pa niti ne vem katera bi bila prava. Problem je predvsem v tem, da poletnih presezkov ne mores shraniti za zimo.

A lahk zato pokuris manj premoga poleti in ga prisparas za zimo? Verjetno. Hidro elektrarne imajo lahko poleti problem z vodostaji zato vprasanje, ce lahko pri njih kaj prisparas.

Za poletje ni nobenega dvoma, solarne elektrike je vrh glave za avtomobile in se za marsikaj. Pozimi je pa stvar drugacna.

WarpedGone ::

Za poletje ni nobenega dvoma, solarne elektrike je vrh glave za avtomobile in se za marsikaj. Pozimi je pa stvar drugacna.


Odlično, iz "premalo sončne energije" smo prišli na "pol leta jo je več kot dovolj, pol leta jo je premalo".

Ampak tudi pozimi ni tema ampak je obsevanja manj. Letno povprečje 100kWh/m2 pomeni "celo-letno-dnevno" povprečje 270Wh/m2.
Pozimi cca 5x manj kot poleti, ergo je razpon nekje med 100Wh/m2 pozimi n 500Wh/m2 poleti.
To samo pomeni, da nucamo ene 3x več panelov za pokritje komplet prometa z EV.
Najprej pa se je znebit miselnosti iz-rok-v-usta. Sončno energijo filaš najprej v stacionarno baterijo. In z baterijo napajaš porabnike.
Kolk mora bit baterija velika je stvar statistike.

Ali morda mislite da vse pumpe v sloveniji hranijo dovolj bencina za sočasno nafilanje tankov celega milijona avtomobilov?

Ne. Zakaj bi to zahtevali od baterij in solarnih elektrarn?
Zbogom in hvala za vse ribe

WarpedGone ::

Nobenega 'but' ni tle, realnost produkcije materialnih stvari.

>> W1 sprejmi dejstva, Tesla dela 8000€ izgube na min. Dolgo ne bo šlo tako. Ali bo kdo pošteno podmazal firmo, ali pa bo šlo v stečaj.

:)

>> Proizvodnja trojke pa je daleč pod obljubami!

Samo če verjameš debilnim novinarjem in si še hkrati nepismen in glup.
Če znaš brat in seštet 1 + 1 vidiš, da je proizovdnja točno tam kot je bila napovedana: "production in end 2017"
Ampak ja, svet je poln debilov in idiotov, ki ne znajo brat, še manj seštevat, znajo pa ponavljat debilnosti drugih debilov in se met za strašno pametne.
Zbogom in hvala za vse ribe

Magic1 ::

Kaj me jezi, ker ne navajajo nobenega podatka o bateriji. Moč motorja je tudi glupo na polno napisano.

PS: 1.5kWh je kapaciteta baterije. plug-in je samo, da lahko rečejo, da je plug-in...
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

nevone ::

ki med ljudmi brezplačno širijo strah pred novim in s tem podaljšujejo življenje množičnim zastrupljevalcem.


Tale izjava ni ravno odraz kakšne visoke inteligence.

Avtomobili na bencin tako malo onesnažujejo okolje, da je to zanemarljivo glede na vse pluse, ki jih imajo. Sploh so pa tudi avti na bencin vedno bolj čisti, s CO2 pa itak ni nič narobe.

Jaz nimam nič proti električnim avtomobilom pravzaprav, se mi pa zdi, da tole demoniziranje ICE mašin, kako da onesnažujejo je zgolj poceni in populističen PR. Ni ravno višek inteligence.

Ampak je pač tako, da če se hoče prodreti z elektičnimi avtomobili, morajo nekateri kupiti električnega namesto bencinskega. Da pa bi zato morala industrija ICE avtomobilov kar crkniti, pa ni nobenega razloga.

o+ nevone
Either we will eat the Space or Space will eat us.

Okapi ::

Tudi če bi jo danes (uspešno) odpeljali, ne pomeni čisto nič, razen reklamnega učinka na vrednost delnic.

V ZDA afaik še ni niti enega testnega avta na cesti brez voznika (ali stalnega daljinskega nadzora), ki bi v sili posredoval. Trajalo bo vsaj par let testiranja avtov, v katerih dejansko ne bo voznika, preden bo sploh mogoče pomisliti na to, da bodo dovolili množično rabo takšnih avtov. Če bo šlo vse po sreči in ne bodo v tem času nobenega povozili.

Po mojem sploh nihče dobro ne ve, kako bi se tak avto dejansko obnašal v prometu. A bi se v primeru težav varno ustavil, prižgal varnostne luči in poklical na pomoč. Kaj naredi tak avto, če se v križišču vanj nekdo zaleti od zadaj, ali če se sam zaleti v nekoga, ki ga je izsiljeval. Kaj naredi pri vključevanju na prednostno cesto, če je na njej gost promet? Bo kar čakal 3-4 ure, če se ga nihče ne bo usmilil in spustil naprej?

Jaz sem še vedno precej prepričan, da avti še dvajset let ne bodo smeli sami voziti po javnih cestah. Enkrat okoli 2025 bodo mogoče, če bo šlo vse po sreči, dovolili konvoje tovornjakov, z voznikom v prvem vozilu. V tem času bodo verjetno tudi dovolili, da vozniku osebnega avta ne bo treba ves čas držati volana v rokah in bo lahko med vožnjo počel kaj drugega, moral pa bo imeti vozniški izpit in biti trezen. Ampak od tu do avta brez voznika je večji preskok, kot si očitno večina predstavlja.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

Okapi ::

Dokler bodo na cesti vozniki, bo res počasnejši, ko jih ne bo več, bo pa gladko stekel. Nobenega odvečnega čakanja pred semaforjem, nobenih kolon, ki se vsakih par sto metrov ustavijo ...

Okapi ::

Ja, če si kar po svoje izmišljaš stopnje, potem mogoče res. Stopnja 4 je, da ima vsaj en v avtu vozniški izpit, je trezen in sposoben odpeljati, ko se avtu zatakne. Stopnja 5 je, da v avtu ni nobenega, ki bi bil sposoben avtu pomagati - bodisi ker ne zmore, ne sme ali ker v avto sploh ni nikogar.

frudi ::

Utk je izjavil:

frudi je izjavil:

A želiš reči, da obstajajo danes avti višjega razreda, ki jih lahko pustiš same vozit po avtocesti, medtem ko si ti za volanom ogledaš kak youtube video, brez da bi ob tem tvegal, da te recimo avto spešta v ustavljen tovornjak nekje malo naprej na cesti ali kaj podobno neprijetnega?
Če veš za kakšen takšen avto, ga kar prilepi sem.

Brez da bi kaj tvegal se ne vozis niti z vlakom. Po svojem pasu jih vozi kar nekaj, tesla in mercedes s menjata pasove na zmigavec, a8 vozi do 60 sam v guzvi, drugo leto naj bi dobil updajt do 130, s tem da ta tudi uradno do te hitrosti vozi sam, oz bo ko spremenijo zakon. Zakon je itak eno, kaj zmore avto drugo, kaj si upajo ljudje pa cisto nekaj tretjega. Pogosto to troje ni kaj dost povezano.

Bullshit premikanje vratnic in pretepanje slamnatih mož, tole neko primerjanje z vlaki. Ves čas so vas polna usta varnosti, potem pa kvasite take kozlarije. Varnost vlakov in avtopilota nista niti na istem planetu velikostnih razredov.
Nobenega od naštetih sistemov ne smeš pustiti nenadzorovanega. Ne po zakonu, ne po navodilih prizvajalca in ne po zdravi jebeni pameti. No, lahko se požvižgaš na vse to in se pretvarjaš, da sediš v samovozečem avtu, pa potem kaj hitro pristaneš kot tisti revež, ki ga je Tesla zarila pod prikolico šleparja, brez glave. Darwinova nagrada za kreativno samoodstranitev iz genetskega bazena ti ne uide.

Je pa zanimivo, kako hitro se obračate. Ko se avtopilot nekam zaleti, valite krivdo na voznika, zakaj ni upošteval navodil in je pustil sistem nenadzorovan. Če pa ja v navodilih jasno piše, da tega ne sme početi. Neumen voznik, sam si je kriv. Potem pa se obrnete in skoraj v isti sapi razlagate, kako se lahko že danes avti sami vozijo brez nadzora po avtocesti :S
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

LeQuack ::

Nemci tudi še zmeraj niso poslali nobenega avta v vesolje, medtem ko ga Tesla je.
Quack !

7982884e ::

LeQuack je izjavil:

Nemci tudi še zmeraj niso poslali nobenega avta v vesolje, medtem ko ga Tesla je.

tesla ga ni, spacex ga je, placal je pa musk sam

RedDrake ::

WarpedGone je izjavil:

... predvidena proizvodnja pod 30k enot letno (naročili so 60k motorjev)...

Jaguar letno proda manj kot 150k vozil, afaik nobenega modela več kot 50k letno.
Torej je za njih to "normalna" proizvodnja.

vostok_1 ::

CO2 ne bo nobenega ubijal. CO2 bo naredil novo zeleno renesanso.

A vi čete razumet že enkrat, da CO2 se umetno dodaja v akvarije, če želite bujne rastline?
Treba povečat ppm, pa vam bo raslo ko zmešano.

Prevelike količine CO2ja pa zemlja praktično nima, razen če ne gremo ga izločat iz kakih kamnin itd.

Tisti, ki je začel strašit z CO2jem si zasluži, da ga dobijo v kaki temni ulici.

KAR PA NE PMENI DA ONESNAŽEVANJA NI!!

Svinjarija, ki prihaja iz termoelektrarn je zmes najgnjusnejših snovi. Radioaktivni delci, težke kovine, toksične spojine itd.
Na srečo se vsaj velik trdnih delcev filtrira v naših elektrarnah...sam pol vam jih kar zakopljejo pred vrt, kjer itak črpate podtalnico.

Ni problem ne v dizlu ne v bencincu....problem je povsem drugje. Ampak people are stupid, kaj čmo...grem jz na pivo raje.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

telexdell ::

Invictus je izjavil:

telexdell je izjavil:


Če pa naprimer na avtomobilski alternator namestiš razsmernik iz 12/230V pol pa s tem polniš električni avtomobil, pol bodo ti imeli vsaj 2x večje izpuste CO2 kot motorji z notranjim izgorevanjem.

Sam v info...

Na avtomobilski alternator ne moreš priklopiti razsmernika...

Toliko o nivoju debate, ko folk ne pozna osnov elektrotehnike... >:D

A bejž no bejž. Zakaj ga ne bo mogel priključiti? A misliš, da zato, ker je trifazni generator? Če se delam neumnega kot ti in če bi tudi ti poznal osnove elektrotehnike, potem bi vedel, da ga lahko priključim. Kaj bo tam počel je pa drugo vprašanje.

Da ti bo zadovoljeno- odklopiš akumulator, odklopiš regulator polnjenja in odklopiš trifazni usmernik ter priključiš alternator direktno na električni avtomobil ali pač v vtikač z enosmerno napetostjo vključiš razsmernik...

Stari maček je izjavil:


In če greš na Mars, odkoder štrom verniki ste, je vpliv TEŠ6 praktično zanemarljiv....

Ne samo praktično ampak tudi dejansko. Ti lahko z gotovostjo zatrdim, da na Marsu ni nobenega TEŠ-a. >:D>:D
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Zgodovina sprememb…

WarpedGone ::

Še več klasične slotech refukcije na posamrzne detajle, kenlanje detajla izoliranega od ostalih in zaključek da čelits ne drži.

Absilutno nobenega razumevanja celote ali povrzanosti vseh detajlov.

Kakršen koli scenarij ti dam, ga boš ovrel kot nepomembnega, ker drži mogoče v 0,00001% primerih. In je to tut res. Ampak različnih scenarijev je milijon, vsak drži le v par primerih. Skupaj pa se sestavijo v pomembne spremembe.

Obsodili ste se na poenostavljeno razmišlanje o enem ločenem detajlu na črno bel način.
Nujno vedno narobe.
Zbogom in hvala za vse ribe

Utk ::

BigWhale je izjavil:

Dejmo ne kr na pamet govoriti zadev? A lahko najdemo kaksno primerjavo med cistostjo gorilcev v peceh in diesel motorjev?

V diesel motorju ni nobenega gorilca. Da bi bili izpuhi enega od drugega kakorkoli podobni je veliko veliko manj verjetno kot da so popolnoma drugačni. Zato naj linke priskrbi tist, ki to sploh primerja.

BigWhale ::

Utk je izjavil:

BigWhale je izjavil:

Dejmo ne kr na pamet govoriti zadev? A lahko najdemo kaksno primerjavo med cistostjo gorilcev v peceh in diesel motorjev?

V diesel motorju ni nobenega gorilca. Da bi bili izpuhi enega od drugega kakorkoli podobni je veliko veliko manj verjetno kot da so popolnoma drugačni. Zato naj linke priskrbi tist, ki to sploh primerja.


Emmm ... Gorilec je v bistvu ena soba, ki ni povsem drugacna od injektorja pri motorju. Gorivo je pa prakticno enako. O verjetnostih kaj je bolj podobno in bolj razlicno od cesa, je pa takole na pamet brez predmetno razglabljati. Bo ze nekdo povedal zakaj sta ti dve reci tako zelo drugacni in koliko sta drugacni.

Jaz v bistvu ne vem, kako je s tem ampak glede na podoben mehanizem izgorevanja v obeh primerih, bo moral nekdo kaj bolj konkretnega pokazati, da mu bomo kar na lepe oci verjeli, da sta ti dve stvari popolnoma drugacni. :)

vostok_1 ::

Pesek ni tak problem. Se pač da za kako stopjno trše steklo. Sicer pa z praskami, ni da zgubiš ogromno energije.
Kot drugo, enkrat ko so tla v puščavi osenčena, se kar shladijo čez noč, tako da bi nudili hladni rezervoar za rit panelov.
Nobenega vodnega hlajenja in podobnega bullšita.

Pri CSPju pa niti tega problema ni.

Skratka, puščavam v tem day and age, manjka predvsem človeškega kapitala, da bi bile prosperirajoče.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: vostok_1 ()

feryz ::

telexdell je izjavil:

Ne vem no- nekako na cestah ne vidim zgolj disle stare 0...3 leta, s servisnimi intervali 30.000 km in EUR6 oznakami. Da pa je nekaj takih je pa dejstvo. A to so zgolj izjeme, katere potrjujejo pravilo.
Lastniki teh avtomobilov ne bi preveč jamrali, da je 3000 € nek blazno velik denar. Bi pa to jamrali tisti, kateri imajo starejše avtomobile s porabo 7+ l/100 km in servisnimi intervali 10...15.000 km. In ti so v veliki, veliki večini.
S čim pa ti primerjaš?
Jaz tudi ne vidim ravno dosti EV starih 3 - 7 let na cesti. Mogoče bi moral bolje pogledati, kaj pa vem.

Okapi je izjavil:

BigWhale je izjavil:

Samodejna voznja ni killer feature na nobenem avtomobilu.
Ker je sploh še ni. Ko enkrat bo, bo pa naredila tak prevrat, da si ga danes težko predstavljamo. Taksisti bodo tako rekoč čez noč postali odveč, avtošole bodo lahko zaprle svoja vrata ...
Vožnja v avtu pa bo postala takšna muka, kot je danes v avtobusu ali na vlaku. Mogoče kdo celo uživa v tem početju, ampak ravno dosti jih ne poznam. Pravzaprav nobenega ne poznam.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: feryz ()

Okapi ::

Machete je izjavil:

Ni nobene drame potrebne. Tudi peric, ki s čolni pobirajo perilo vzdolž Ljubljanice ni več, pa mislim, da niso pogrešane :D
A kdo kakšno dramo omenja?

Dejstvo je, da bo samodejni avto povzročil prevrat v našem vsakdanjem življenju, kot mu že dolgo nismo bili priča.

Če nisi ravno zelo mlad taksist, se lahko tolažiš, da boš prej v pokoju, kot bodo smeli avti sami na cesto. Podobno recimo velja za prevajalce.

Če si Uber, pa vlagaš čim več v razvoj, v upanju, da te drugi ne bodo prehiteli.

feryz je izjavil:

Vožnja v avtu pa bo postala takšna muka, kot je danes v avtobusu ali na vlaku. Mogoče kdo celo uživa v tem početju, ampak ravno dosti jih ne poznam. Pravzaprav nobenega ne poznam.
Problem avtobusov je, da imajo precej neudobne sedeže (ker hočejo čim več potnikov spravit noter). Drugače je pa recimo vožnja z vlakom neprimerno udobnejša od vožnje avta. Lahko spiš, lahko kartaš, lahko bereš knjigo, lahko gledaš film ...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

BigWhale ::

Eno je imeti tovarno in proizvodne linije katere potrebujejo ustrezno predelavo, da lahko zacnejo s proizvodnjo, drugo pa je to, da nimas niti tovarne oziroma imas samo prazno halo in nimas nobenega stroja. Tesla je imela slednjo varianto. Kljub vsemu so v dobrem letu uspeli zagnati proizvodnjo.

Ostali vecji proizvajalci se ne rabijo ukvarjat s tem, kje bodo kupili robote, ki jim bodo sestavljali avtomobile ali pa kje bodo postavili tovarno. Vse to ze imajo. To so proizvodne kapacitete, ki jih imajo.

telexdell ::

Gregor P je izjavil:

telexdell je izjavil:

Postaviš si lastno sončno elektrarno (po novem jo bodo verjetno lahko postavili tudi stanovalci v blokih)
... tole z bloki. Kako? Misliš, če se uspejo skupaj dogovoriti zanjo? Pa bo ta potem zadostovala za vse stanovalce v bloku?


Predlog je, da se bodo lahko stanovalci blokov ali skupina posameznikov dogovorila, da postavijo SE npr. na strehi vrtca ali strehi bloka ali strehi nekega skladišča ali... koliko bo te elektrike bo odvisno od velikosti elektrarne. Torej, če vsi stanovalci prvega bloka ne bodo za to, da se SE postavi na streho njihovega bloka bodo pa mogoče za to stanovalci nekega druge bloka. Če bo soglasje med njimi se bodo njim lahko pridružili tudi voljno stanovalci prvega bloka. Tako si bodo vsi delili tako stroške izgradnje, kot kasneje proizvedeno energijo. OB pametnih števcih takšen obračun ne predstavlja nobenega problema.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Emobi ::

Stroški servisiranja EV-ja so neprimerljivo manjši in bolj predvidljivi, zato ker ni sklopke, turbine, izpušnega sistema, menjalnika, svečk, vbrizga goriva, jermenov, verige... ICE motor ima 600 vrtljivih delov, ki morajo biti zelo dobro med seboj usklajeni, dobro podmazani, elektromotor pa ima 3 vrtljive dele in nobenega vzdrževanja. Prvi servis elektromotorja je po 500.000 kilometrih! In toliko km bo zdržala tudi dobro narejena, hlajena in ogrevana baterija.

EV-ji bodo pozitivno diskriminirani (imeli privilegije) še dolgo časa, več kot 10 let, vsaj dokler jih v voznem parku ne bo večina; pa tudi še potem zaradi tega, ker ne usmrajajo zraka mimoidočim. Kaj je boljšega v prometu, kot zastonj parkirati v centru Ljubljane in še zastonj tankati?
Cena elektrike je in bo predvidljiva in majhna, kar za fosilna goriva sigurno ne velja.

Res je, da imajo ICE-ji dolge, tudi 7 letne garancije. Kupcem se to lepo vidi in vsi vedo, da garancija velja le, če servisiraš na uradnem servisu; večina pa ne ve, da jim tam lepo ožemajo denarnice.

Če delaš samo 5000km na leto, se bolj splača avto si sposodit ali pa kupit staro kripo. Če pa denar ni problem, potem pa je bolje star EV, kot pa nov ICE, ki ga moraš pogosteje servisirati.
In EV tudi lahko dela veliko kilometrov; poznam tipa, ki letno dela 70.000km z 30kWh baterijo.

Če si postaviš sončno elektrarno, v začetku mogoče ni ceneje, ko pa se elektrarna amortizira si pa na boljšem, ker si neto plačnik.

Za BMW i3 pa velja: ni se za bati, da katera resna tovarna ne bi suportirala svojega 10 let starega modela, sploh pa ne BMW.

Karbonski okvir se tudi popravlja, seveda ne pri kakšnih šušmarjih.

Poraba je pri vožnji na polno 17, pozimi ma 22kWh, kar energetsko ustreza dobrim dvem litrom bencina. Vendar se s tem ne gre obremenjevati, ker so stroški elektrike, torej goriva) pri EV-jih 7-8% stroškov lastništva (TCO), pri ICE-jih pa so od 30-40%.

Eni se nikoli ne naveličamo dobrih pospeškov v tišini in z užitkom prehitevamo smrdljivce iz slow-motion filma. Eni smo strastni vozniki in tehnofili ter ekologi - in za take je tudi ta avto narejen. Kot tudi vsi BMW-ji. Lahko ga pa voziš tudi v slow-motion načinu. Konjev pa ni nikoli preveč, ker te lahko izvlečejo iz zagate. 19 colske gume so pravi biser in zelo dobro primejo, seveda pa se tudi hitro obrabljajo, ker je navor neprimerno eksplozivnejši kot pri ICE-jih. Zadnji pogon pa je sploh boljši in varnejši od prednjega.

Ko je tank bolj prazen, pa voziš lepo penzionersko, slow-motion, in tudi uživaš v tišini. In lažje slediš ženi, ki skoz in skoz govori same pametne stvari. Poraba se zmanjša na tovarniških 12,6 kWh in elektrike ne zmanjka.

Če ga hočeš prižgati ali ugasniti, pritisneš tipko Start-Stop, tako kot v vseh novih avtomobilih, isto je z nastavitvijo sedežev. Pravzaprav ga sploh ni treba ugasniti, ker ko odpneš pas in odpreš vrata, se sam postavi v Park pozicijo, ko ga pa zakleneš, se vse izklopi.

Za 5 člansko družino pa res ni, ampak take so v manjšini.

Manevriranje je zelo enostavno in priročno, menjalnik je dobesedno pri roki; tudi je idealen za zelo počasno vožnjo s hitrostjo hoje. Za premikanje po centimetrih pa pač nežno po gasu, grobo pa ni.

Zaviranje pri rekuperaciji je športno močno in se ga ne da nastavljati, to se regulira z nežnejšo nogo na gasu.

Kdor se vozi v ICE-jih v leru, je nevaren šofer, ker mora biti pri vožnji menjalnik vedno v prestavi.

Preglednost je zaradi debelega A stebrička okrnjena, ampak ta problem imajo vsi sodobni avtomobili, ker je v njem airbag zavesa.

Okapi ::

telexdell je izjavil:

Gregor P je izjavil:

telexdell je izjavil:

Postaviš si lastno sončno elektrarno (po novem jo bodo verjetno lahko postavili tudi stanovalci v blokih)
... tole z bloki. Kako? Misliš, če se uspejo skupaj dogovoriti zanjo? Pa bo ta potem zadostovala za vse stanovalce v bloku?


Predlog je, da se bodo lahko stanovalci blokov ali skupina posameznikov dogovorila, da postavijo SE npr. na strehi vrtca ali strehi bloka ali strehi nekega skladišča ali... koliko bo te elektrike bo odvisno od velikosti elektrarne. Torej, če vsi stanovalci prvega bloka ne bodo za to, da se SE postavi na streho njihovega bloka bodo pa mogoče za to stanovalci nekega druge bloka. Če bo soglasje med njimi se bodo njim lahko pridružili tudi voljno stanovalci prvega bloka. Tako si bodo vsi delili tako stroške izgradnje, kot kasneje proizvedeno energijo. OB pametnih števcih takšen obračun ne predstavlja nobenega problema.
Na strehi našega bloka je dobrih 500 m2 prostora za sončne celice. Z veseljem bi ta prostor oddajali, poceni, ampak doslej nismo dobili še nobene ponudbe ljubiteljev sončnih elektrarn. Kako to, če se jih pa tako splača postavljati?

WarpedGone ::

Ne, morali bi poizkusiti prodati čim več modelov X in S, ki jim prinašajo dobiček. Ali pa začeti proizvajati Model 3 v bistveno večjem številu, ne pa že spet zapirati tovarne za retooling.


In ko tole označim za bebavost, kar je, si ti ožaljen, js grd, moderator pa pleza po stropu ...

Povečanje proizvodnje se ne zgodi, ker se je teb zjutraj dvignil K ampak ker se v proizvodni proces vnese potrebne spremembe. Nekatere so take, da je treba linijo ustavit, da se zamenjava lahko sploh sprovede.

Nedoumljivo za BeboTech?

To mi je jasno, problem je, da so bistveno pod targetom.


So 2x višje kot so bili en mesec nazaj.
So 4x višje kot so bili 2 meseca nazaj.
Beboti ne vidijo sploh kaj se dogaja, njihova sposobnost se konča pri primerjavi dveh (njim ljubih) številk.

Problem bi bil, če bi kak bebo znal vaserdiht razložit, zakaj v prihodnje ne more bit več nobenega napredka in bodo ostali na lansko-mesečnih 2k/teden.

Torej:
- se bo zgodil 5k na teden ali se ne bo. Da/Ne?
- se bo zgodil 10k na teden ali se ne bo. Da/Ne?

Da že obstoječih 2k teden pomeni PODVOJITEV letne proizvodnje bebotom ne pomeni nič.
Hkrati so jim že zdavnaj iz spomina ušla njihova pridiganja, kako Modela 3 sploh ne bo, kako da bo zanič, kako da bo crkoval, kako da bo držaji, kako da ne bodo niti na 1k/w, kako XYZ.

Poln K vas že mam z enimi in istimi debilnostmi. Nepismeni al samo zabiti ko štanga?

Ne bit užaljeni, če se prepoznatev med temi beboti, nehite bit beboti in ne bo bolelo. Pod črto, se ste trop nategnjenih ovc (useful idioti) v rokah težkokategornikov:
The Fascinating Tesla Short Story
Zbogom in hvala za vse ribe

Magic1 ::

Emobi je izjavil:

Pri 130km/h avto porablja približno 25kWh/100km, se pravi, da bi za vožnjo po predpisih po avtocesti 60kWh baterija morala zadostovati. Povprečna hitrost po avtocesti pa seveda ni 130, pač pa manj, zaradi gostote prometa, omejitev... Torej bi bila poraba takega avtomobila pod 25kWh/100km.
Z drugim odstavkom pa se popolnoma strinjam.

Primbližno 25kWh/100km. Torej obvezno vsak dan 100% polna baterija, nobenega obvoza, pozimi ob zmanjšani kapaciteti boš ti pričaral zadosti energije, podobno čez čas in degredirani bateriji... Kako se lahko potem strinjaš z drugim odstavkom, če promoviraš vožnjo vsak dan na zadnje atome energije?!?
Magic

lufthammer ::

to bi pomenilo tudi več poškodb in smrtnih žrtev v prometu

Leta 1974 je bilo v SLO regisriranih cca 250000 vozil in letno dobrih 400 mrtvih, lani 1.470.000 vozil in 100 mrtvih...
Ostalega dolgovezenja se sploh ne da komentirat

Relevantno branje - 500km izlet v alpe, enostaven in učinkovit :)
https://siol.net/avtomoto/zgodbe/visoko...

- doma na nočnem toku napolnili baterijo
- Radovljica - V pol ure smo baterijo napolnili na 97 odstotkov.
- Pri Flattachu smo se za kosilo ustavili ob tamkajšnji hitri polnilnici (DC, 50 kW) in polnili 35 minut.
- Avtomobil smo priključili na najvišje ležečo električno polnilnico v Evropi...smo počakali, da se je baterija napolnila do 53 odstotkov...
- Do kraja Heiligenblut smo se v 15 kilometrih spustili za 1.216 metrov in v tem času je napolnjenost baterije narasla za deset odstotkov.
- V omenjenem Heiligenblutu smo med večerjo avtomobil priključili na navadno 22-kilovatno polnilnico (dvosmerni tok AC). Baterija se je s 63,5 odstotka v dobri uri popolnoma napolnila.
- v 170 kilometrov oddaljeni Radovljici v bateriji še vedno 26 odstotkov energije
- Če predpostavljamo, da smo pred odhodom baterijo napolnili doma in izkoristili nočno tarifo, je bil strošek tega polnjenja skoraj zanemarljiv. Za preostanek 480 kilometrov dolge poti smo za polnjenja (dvakrat DC v Sloveniji, v Avstriji enkrat DC in enkrat AC) plačali 28 evrov.

Vse to za 480 km dolg izlet, za katerega bi z mojim avtom porabil za 33 € dizla torej, nikakor trikrat cenejše! Če pa prištejem še prehranjevanje (ker nimaš kaj počet med čakanjem na vtičnici), je pa lahko že dražje. In to z avtom, ki sploh ni poceni, pa še konforta ne nudi nobenega in je tak izlet že matranje (mogoče je to opravičilo za polurne postanje na 100 km).
Še dobro, da je na koncu smeško...

Ga še ne kupim, pa če mi ga dajo po polovični ceni, grdobo.

J.McLane ::

lufthammer je izjavil:

to bi pomenilo tudi več poškodb in smrtnih žrtev v prometu

Leta 1974 je bilo v SLO regisriranih cca 250000 vozil in letno dobrih 400 mrtvih, lani 1.470.000 vozil in 100 mrtvih...
Ostalega dolgovezenja se sploh ne da komentirat

Relevantno branje - 500km izlet v alpe, enostaven in učinkovit :)
https://siol.net/avtomoto/zgodbe/visoko...

- doma na nočnem toku napolnili baterijo
- Radovljica - V pol ure smo baterijo napolnili na 97 odstotkov.
- Pri Flattachu smo se za kosilo ustavili ob tamkajšnji hitri polnilnici (DC, 50 kW) in polnili 35 minut.
- Avtomobil smo priključili na najvišje ležečo električno polnilnico v Evropi...smo počakali, da se je baterija napolnila do 53 odstotkov...
- Do kraja Heiligenblut smo se v 15 kilometrih spustili za 1.216 metrov in v tem času je napolnjenost baterije narasla za deset odstotkov.
- V omenjenem Heiligenblutu smo med večerjo avtomobil priključili na navadno 22-kilovatno polnilnico (dvosmerni tok AC). Baterija se je s 63,5 odstotka v dobri uri popolnoma napolnila.
- v 170 kilometrov oddaljeni Radovljici v bateriji še vedno 26 odstotkov energije
- Če predpostavljamo, da smo pred odhodom baterijo napolnili doma in izkoristili nočno tarifo, je bil strošek tega polnjenja skoraj zanemarljiv. Za preostanek 480 kilometrov dolge poti smo za polnjenja (dvakrat DC v Sloveniji, v Avstriji enkrat DC in enkrat AC) plačali 28 evrov.

Vse to za 480 km dolg izlet, za katerega bi z mojim avtom porabil za 33 € dizla torej, nikakor trikrat cenejše! Če pa prištejem še prehranjevanje (ker nimaš kaj počet med čakanjem na vtičnici), je pa lahko že dražje. In to z avtom, ki sploh ni poceni, pa še konforta ne nudi nobenega in je tak izlet že matranje (mogoče je to opravičilo za polurne postanje na 100 km).
Še dobro, da je na koncu smeško...

Ga še ne kupim, pa če mi ga dajo po polovični ceni, grdobo.


1. Če bi imel majhne otroke nebi razmišljal o 500 km izlet v enem dnevu, brez postanka, brez kosila, tudi sicer je to bolj napor kot pa nek lep izlet, vsaj zame.
2. Če bi bil pismen bi videl, da je bil strošek 28 € za 480 km + dodatnih 130 km, ki so ostali v tanku (torej 4,6 €/100 km).
3. Koliko % vseh voženj je 500 km "izletov" kjer je strošek goriva "neverjetno velikih" 4,6 €/100 km? Koliko je pa voženj znotraj 200 km kjer je samo domači štrom po nizki tarifi?

Emobi je lepo opisal realno stanje, pač za večino EV še ni prava stvar, iz leta v leto bo pa več takih, ki bodo o EV razmišljali, pa ne zaradi stroška, ampak zaradi vsega drugega.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Gavran ::

RedDrake je izjavil:



Btw, prodaja != proizvodnja. Lahko sva 100%, da tisto kar je bilo izdelano v zadnjem tednu še ni bilo prodano.


A nima prodane že vse proizvodnje za letos in še več? Mogoče ni bilo dobavljeno, pa še to dvomim - nobenega smisla nima držati izdelano vozilo teden ali dva na parkirišču.
Bodimo strpni do virusov. Tudi virusi gripe, prehlada in AIDSa morajo živeti.

telexdell ::

BigWhale je izjavil:



Tvoj argument je kar precej neumen.

Meni pet ur voznje ni problem in avto ponuja bistveno vec komforta kot avtobus, sploh ce se pelje stiri clanska druzina. Hkrati pa se lahko vmes ustavim kjerkoli in naredim postanek takrat, ko se mi zljubi in ko meni pase in ne takrat, ko potniki na avtobusu demokraticno izglasujejo postanek.

Hec pa je, da je v bistvu vseeno kaj je nama ok. Pomembno je kako vecina ljudi pocne te stvari in ce jih bo moc prepricati, da je bolj pametno iti z avtobusom ali pa avtomobilom in narediti en 45 minutni postanek, ki pet urno potovanje spremeni v sest urno potovanje. :)


Le zakaj je neumen? Sediš za volanom 5 ur in buljiš v cesto pred sabo ali pa udobno sedim v turističnem avtobusu in opazujem pokrajino? Ti avtobusi imajo običajno na vsaki 2 uri pavzo. Na njih imaš tudi WC in kakšno vodo. Torej ni nobenega izsiljevanja kdaj in kje bi naredili postanek.

Sicer pa, če želiš videti kaj sveta ti ostane itak le vožnja z EV do bližnjega letališča- avion v svet- ren-a-car ali javni prevoz za odkrivanje dežele. Iz katerega koli konca Slovenije do letališča Jožeta Pučnika pa je itak dovolj 200 km dosega EV.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Emobi ::

Ah, mladost je norost ...
Znanstveniki so ugotovili, da hrup večino ljudi po tridesetem letu moti; tisti ki smo stari čez trideset, to dobro vemo.
Hrup je čedalje večji onesnaževalec okolja, zato ga tudi zakonodaja regulira; smiselno pa se ga je izogibati, ker povzroča stres in deluje škodljivo na živčni sistem ter psihično počutje.
Verjamem, da voznike zelo hrupnih motorjev zabava, ko delajo neznosen hrup celo v urbanih središčih, vendar se morajo zavedati, da je to veliko onesnaževanje in da takšno infantilno, pobalinsko dejanje večino ljudi, sploh odraslih, moti in ga ne sprejema z odobravanjem. Večina ljudi, ko se ozira za takšnimi vozili, si misli: poglej ga norca. Vozniki pa zmotno menijo, da si večina ljudi misli: poglej ga frajerja.

Podzavestno pa gre seveda za prizadevanje samcev za naklonjenost samic. :)

V današnjih časih splošne degradacije okolja, pa je vsakršno namerno in nepotrebno onesnaževanje zelo neodgovorno in družbeno nesprejemljivo.
Pri svojem EV-ju ne pogrešam nobenega hrupa motorja, ker tako bolje slišim predvajajočo glasbo, ki je sicer tudi lahko hrupna, vendar je to s strani genialnih skladateljev umetniško organiziran in strukturiran zvok oziroma hrup in ni primerljiv s kaotičnim hrupom motorja F1, ki izgleda, kot da se bo zdaj zdaj razletel v prekomernem napenjanju...
Bistveno pa je, da se ta 'hrup' sliši samo v potniški kabini in mi na misel ne pride, da bi s kakršnimkoli zvokom posiljeval kogarkoli izven potniške kabine. Na dirkališču je hrup seveda sprejemljiv in za več dramatike potreben, drugje pa ne.
Leta 2019 bo v Evropi stopila v veljavo uredba, da morajo vsi novi EV-ji oddajati opozorilni zvok za pešce; leta 2017 sem pri nakupu EV-ja moral za to zvočno opozorilo za pešce doplačati 150 €, ker je to dodatna oprema. Zvočnik nekje odzunaj in spredaj oddaja neko precej tiho in diskretno ter konstantno hropenje, kot bi se nekaj kuhalo, kar uspešno opozarja pešce; je pa možno ta zvok do ponovnega 'vžiga' avtomobila tudi izklopiti. Nad 30 km/h se ta zvok samodejno izklopi, saj ni več potreben, ker ga preglasi zvok pnevmatik, tako da je nad to hitrostjo vsako dodajanje kakršnihkoli zvokov nepotrebno zvočno onesnaženje. Tehnično s pedalom za pospešek in pojemek ni težko povezati kakršenkoli zvok poljubne jakosti, upam pa, da bo zakonodaja dovoljevala nepotrebno zvočno onesnaževanje samo v potniški kabini, kjer lahko po svojem okusu vsakdo posluša karkoli, kar za zunanjost vozila seveda ne velja.
To kar počne Audi pri iskanju ustreznega zvoka za električna vozila je pohvalno in potrjuje njihov sloves proizvajalca, ki vsak detajl zelo dobro preuči. Ne verjamem pa, da bo končna rešitev problema zvočnega opozorila za pešce nekakšen beden sintetizatorski zvok, kot je, verjetno namerno, prikazano v videu. Vsak enostaven sintetični zvok, ko ga prvič slišimo, je v začetku zelo zanimiv, nato pa se ga hitro naveličamo, saj je naše uho in vse kar stoji za njim analogno in naravnano na naravne zvoke, tako da sintetični zvoki, ki ne dobro imitirajo naravne zvoke, nimajo prihodnosti, ker jih imamo kmalu poln kufer. Se pravi, v poštev pridejo naravni zvoki kamor spadajo tudi hropenje, kuhanje, klokotanje, brbotanje in tudi hrumenje hudih ICE motorjev in akrapovičevih ogluševalskih naprav. Ne pridejo pa v poštev posamezne frekvence - spomnimo se bednih zvokov prvih PC-jev. Zvok mora imeti cel, kompleksen diapazon frekvenc da bi nam bil lahko všeč.

Tako da, Vostok_1, imej to v mislih pri svoji ideji za zvok električnih vozil, lahko nam pa tudi poveš, kaj imaš v mislih, razen seveda, če to ni poslovna skrivnost, ki bi jo lahko prodal Audiju...

vostok_1 ::

Emobi je izjavil:

Ah, mladost je norost ...
Znanstveniki so ugotovili, da hrup večino ljudi po tridesetem letu moti; tisti ki smo stari čez trideset, to dobro vemo.
Hrup je čedalje večji onesnaževalec okolja, zato ga tudi zakonodaja regulira; smiselno pa se ga je izogibati, ker povzroča stres in deluje škodljivo na živčni sistem ter psihično počutje.
Verjamem, da voznike zelo hrupnih motorjev zabava, ko delajo neznosen hrup celo v urbanih središčih, vendar se morajo zavedati, da je to veliko onesnaževanje in da takšno infantilno, pobalinsko dejanje večino ljudi, sploh odraslih, moti in ga ne sprejema z odobravanjem. Večina ljudi, ko se ozira za takšnimi vozili, si misli: poglej ga norca. Vozniki pa zmotno menijo, da si večina ljudi misli: poglej ga frajerja.

Podzavestno pa gre seveda za prizadevanje samcev za naklonjenost samic. :)

V današnjih časih splošne degradacije okolja, pa je vsakršno namerno in nepotrebno onesnaževanje zelo neodgovorno in družbeno nesprejemljivo.
Pri svojem EV-ju ne pogrešam nobenega hrupa motorja, ker tako bolje slišim predvajajočo glasbo, ki je sicer tudi lahko hrupna, vendar je to s strani genialnih skladateljev umetniško organiziran in strukturiran zvok oziroma hrup in ni primerljiv s kaotičnim hrupom motorja F1, ki izgleda, kot da se bo zdaj zdaj razletel v prekomernem napenjanju...
Bistveno pa je, da se ta 'hrup' sliši samo v potniški kabini in mi na misel ne pride, da bi s kakršnimkoli zvokom posiljeval kogarkoli izven potniške kabine. Na dirkališču je hrup seveda sprejemljiv in za več dramatike potreben, drugje pa ne.
Leta 2019 bo v Evropi stopila v veljavo uredba, da morajo vsi novi EV-ji oddajati opozorilni zvok za pešce; leta 2017 sem pri nakupu EV-ja moral za to zvočno opozorilo za pešce doplačati 150 €, ker je to dodatna oprema. Zvočnik nekje odzunaj in spredaj oddaja neko precej tiho in diskretno ter konstantno hropenje, kot bi se nekaj kuhalo, kar uspešno opozarja pešce; je pa možno ta zvok do ponovnega 'vžiga' avtomobila tudi izklopiti. Nad 30 km/h se ta zvok samodejno izklopi, saj ni več potreben, ker ga preglasi zvok pnevmatik, tako da je nad to hitrostjo vsako dodajanje kakršnihkoli zvokov nepotrebno zvočno onesnaženje. Tehnično s pedalom za pospešek in pojemek ni težko povezati kakršenkoli zvok poljubne jakosti, upam pa, da bo zakonodaja dovoljevala nepotrebno zvočno onesnaževanje samo v potniški kabini, kjer lahko po svojem okusu vsakdo posluša karkoli, kar za zunanjost vozila seveda ne velja.
To kar počne Audi pri iskanju ustreznega zvoka za električna vozila je pohvalno in potrjuje njihov sloves proizvajalca, ki vsak detajl zelo dobro preuči. Ne verjamem pa, da bo končna rešitev problema zvočnega opozorila za pešce nekakšen beden sintetizatorski zvok, kot je, verjetno namerno, prikazano v videu. Vsak enostaven sintetični zvok, ko ga prvič slišimo, je v začetku zelo zanimiv, nato pa se ga hitro naveličamo, saj je naše uho in vse kar stoji za njim analogno in naravnano na naravne zvoke, tako da sintetični zvoki, ki ne dobro imitirajo naravne zvoke, nimajo prihodnosti, ker jih imamo kmalu poln kufer. Se pravi, v poštev pridejo naravni zvoki kamor spadajo tudi hropenje, kuhanje, klokotanje, brbotanje in tudi hrumenje hudih ICE motorjev in akrapovičevih ogluševalskih naprav. Ne pridejo pa v poštev posamezne frekvence - spomnimo se bednih zvokov prvih PC-jev. Zvok mora imeti cel, kompleksen diapazon frekvenc da bi nam bil lahko všeč.

Tako da, Vostok_1, imej to v mislih pri svoji ideji za zvok električnih vozil, lahko nam pa tudi poveš, kaj imaš v mislih, razen seveda, če to ni poslovna skrivnost, ki bi jo lahko prodal Audiju...



Že že, ampak don't tell me you don't get a little hard on ko se turbina odpre


Sicer pa, ne bom povedal zvoka, ker maybe i will someday sell it.
Je pa definitivno boljši kot tisto sranje od Audija.
Ni ne ICE ne EV, neko sranje napol wannabe.

Granted, ne vem pa še kako bi to izpeljal fizično. Sintetično ni problema. Fizično bi terjalo dodatne module zgolj za zvok.
Da bi bil zvok ne fejk, pa žal res ne vem kako.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21

Okapi ::

Kakšna je razlika med avtopilotom pri tesli 3 in S? Ker sodeč po tem testu je ogromna - S je naredil 13 prekrškov (najslabši od vseh preizkušenih), 3 pa nobenega (najboljši od vseh).

feryz ::

Oni bi. Par teh avtov in nobenega drugega. Od jutri dalje.

Kim to že ima. Gugel in ostali gredo lahko tja testirat svoje igrače. Osem pasovnice in vsake kvatre kakšen kolesar. Ups, pa ne kolesar, nooo!!!

Utk ::

http://www.revoz.si/sl/inside.cp2?cid=D...

Revoz dobi dobrih 8 jurjev na avto, tu not je "1200" bruto plače (pustimo točno koliko je res plača). Tesla gre ven iz tovarne za 40 jurjev, z res trikrat več zaposlenimi za en avto. Ampak a je lažje pokrit 1200 evrov z 8000 kot 5000-6000 z 40,000?

Če revoz dvigne ceno za jurja, ne bojo več nobenega avta prodali. Če to naredi tesla, ne bo neke razlike.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Nikec3 ::

Kot prvo, a si v "smislu prodaje" upošteval tudi hibride, in kitajske proizvajalce?

Upoštevam vse plug-ine.

Kot drugo, pri Tesli gre za kar nekaj vprašanj, od katerih je profit samo eno. Recimo, kako bo s prodajo, ko začnejo čez 3 mesece usihati ameriške subvencije?

To povem kaj bo... čisto nič. Že zdaj v ZDA z lahkoto prodajo Model 3, pa je povprečna cena 55 000$. Morajo pa še začet z izvozom v Evropo in Azijo.

Kako bo s prodajo, ko pridejo na trg konkurenčni modeli?

Emmm, kakšni konkurenčni modeli? Daj bodi malo kritičen in mi povej kateri modeli bi naj bili konkurenca Tesli Modelu 3? Še dve leti ne bo nobenega. Vse kar pa bi naj bila konkurenca Modelu S in X, pa se bo itak delalo v malih številka ala iPace in Taycan.

Kdaj bodo ponudili nove modele? Kje jih bodo delali? Kje bodo dobili denar za nove tovarne (če bodo hoteli narediti več kot pol milijona avtov na leto)?

To pa so primerna vprašanja, se strinjam. In so vsa nekako povezana s profitom. Če Tesla dokaže, da lahko Model 3 proizvaja profitabilno, bodo dobili denar tudi za ostale projekte.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

jernejl ::

Utk je izjavil:

feryz je izjavil:

Katerega maš že ti? Sem pozabil.

Moj naslednji sigurno bo električni, tudi če mi še danes trenutni crkne. Ne bom ga pa menjal dokler je dober samo zato, da bi tebi nekaj dokazal.

Če se ti zdi, da boš z EV profitiral, potem ni nobenega razloga, da ne bi že danes svojega avta zamenjal za EV. Razen, če se raje voziš bolj umazano in dražje?

az se furam na plin z 8 let starim avtom. To poslat na odpad in kupit karkoli drugega, bi bilo daleč od ekološkega, da ne govorimo o ceni (zame).

Aha, torej si ugotovil, da imajo tisti, ki jih zanimajo čim nižji stroški, boljše alternative od nakupa EV.

Utk je izjavil:

1) ko/če se bo flota selila na električne in bo padal izplen iz trošarin na bencin bo država primaknila lonček s trošarinami na el. energijo.

To bojo nadoknadili z višjo ceno goriva tisti, ki nujno morajo imet bencinarja in dizla, tam do 2030. Do takrat se bo moralo marsikaj okoli tega uredit.

To je čista špekulacija.

Na baterijo ti praktično vse firme dajo 8 let garancije. Če kupuješ EV zaradi kilometrov, ki jih boš delal to pomeni da boš po osmih letih imel vsaj 300 000 km

Nekateri imajo omejeno garancijo, npr. Ioniq na 200.000 km. To je morda polovico tega (ali še manj), kar so v življenjski dobi sposobni prevoziti današnji avtomobili.

BTW, prve Tesle Model S so stare že 6 let, pa ni z baterijami nič narobe.

To ni čisto res. Nekatere baterije so se pokvarile. Nekatere pa se še bodo. Če si lastnik takega avtomobila, je zgolj vprašanje, ali se bo pokvarila tvoja baterija ali sosedova.

Utk ::

Če se ti zdi, da boš z EV profitiral, potem ni nobenega razloga, da ne bi že danes svojega avta zamenjal za EV. Razen, če se raje voziš bolj umazano in dražje?

Z EV sigurno ne bom na cenejšem kot imam zdaj, to je praktično nemogoče. Tudi avta za 35-40 jurjev sicer ne bi kupil, za elektriko pa se morda bi stegnil. Torej ni vse v ceni.

Aha, torej si ugotovil, da imajo tisti, ki jih zanimajo čim nižji stroški, boljše alternative od nakupa EV.

Absolutno. Dacio.

To je morda polovico tega (ali še manj), kar so v življenjski dobi sposobni prevoziti današnji avtomobili.

ICE avti imajo garancijo 2 leti, kje kakšen 4, oz. 100,000 km, nekatere bolj cheap znamke se trudijo celo s 5 ali 7 let (wau). Je to kaj več kot polovica kot so sposobni prevozit?

To ni čisto res. Nekatere baterije so se pokvarile. Nekatere pa se še bodo. Če si lastnik takega avtomobila, je zgolj vprašanje, ali se bo pokvarila tvoja baterija ali sosedova.

Tudi kje kakšen dizel ali bencinar se razpade še pred 100,000 km. In redko znotraj garancije.

Tule je lepo spisan članek kaj na to temo:
https://www.avto-magazin.si/novice/eksk...
pa še en:
https://www.avtomobilizem.com/novice/ev...

Tu je do leta 2030. Problem je že leto 2020, ko bojo morali povprečje spustit na realnih 95g. Tolk nima praktično noben ICE avto danes, razen hibridov in električnih. Kako bojo dosegli 95g brez hibridov, naj kar kakšen "strokovnjak" tu razloži. Tudi če bi imeli same dizle v floti, bi bilo to nemogoče. Pa dizlov več nihče niti noče.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Gregor P ::

S tem, da si v resnici nobenega od teh avtov ne želiš zares kupiti, ker čakaš na neke nove generacije malo bolj dodelanih in stestiranih EV.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

nekikr ::

Zheegec je izjavil:

Ane! :)

Pa to ne bo klasičen stealership. Nič 3rd party rezervnih delov in pa 3rd party servisov. Rezervni deli samo preko Tesle, Tesla rezervne dele prodaja samo certificiranim servisom.

Pa dobro, to počne tudi kakšna druga firma. Poglej si zadnje postopke pri Applu. Če kupci zavestno to požrejo, potem je to pač poslovni model. Saj dejansko tudi ni prav nobenega razloga, da za moj Audi plačam 3x več za servis kot za enega Renaulta, ampak to požreš, ker ima druge prednosti. Tudi ti že v naprej veš, da pol elektronike pri Alfi ne bo delalo, ostala bo pa crknila v roku enega leta, pa se s tem sprijazniš in popravljaš :) Pri Tesli je/bo enako in to se mi zdi še najmanj sporno. Bili bi neumni, če bi zastonj popravljali avtomobile izven garancijskega obdobja, če so pa ljudje pripravljeni to plačati.

Gregor P ::

WarpedGone je izjavil:

"I loved all the articles about how Elon doesn't know what he is doing, the pictures of him smoking dope, you know, and The Wall Street Journal writing all these articles [saying] he is going to have to go out for money," he said. "This is not just about The Wall Street Journal."

He asked, "Why should I believe you as opposed to my friend Elon while I am out here watching this rocket land, which I think is really cool, and you are there in front of your Apple Mac typing up an article saying Elon is an idiot?"

... razen če hočeš tudi ti povedati, da si prijatelj Elona, sicer tvoj prilepljen citat nekoga drugega (brez vira!) brez kakršnegakoli tvojega komentarja nima nobenega smisla ali dodane vrednosti na forumu:|
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

jb_j ::

Še vedno sem mnenja, da je bolj eko avto, na baterije, pri elektrarni ki kuri lignit,
oz. tisto kar lahko še bolj onesnažujoče, npr. kurilnica smeti, ali kaj podobnega.

Proti avtu na bencin, ki nafto vozijo skoraj čez pol sveta, rafinerirajo, in potem vozijo še naprej do avta oz. črpalke.
(pa recimo, da ni nobenega naftnega razlitja bilo kdaj, da lahko nekak vsaj prevoz, kao smatramo za eko)
dejstva so sicer drugačna.
(čeprav je masovna proizvodnja bencina, kar pomeni, da je zelo pocen, se mi zdi, da je še zmer ceneje od "butičnih" EV)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jb_j ()

Unknown_001 ::

jb_j je izjavil:

Še vedno sem mnenja, da je bolj eko avto, na baterije, pri elektrarni ki kuri lignit,
oz. tisto kar je lahko še bolj onesnažujoče, npr. kurilnica smeti, ali kaj podobnega.

Proti avtu na bencin, ki nafto vozijo skoraj čez pol sveta, rafinerirajo, in potem vozijo še naprej do avta.
(pa recimo, da ni nobenega naftnega razlitja bilo kdaj, da lahko nekak vsaj prevoz, kao smatramo za eko)
dejstva so sicer drugačna.
(čeprav je masovna proizvodnja bencina, kar pomeni, da je zelo pocen, se mi zdi, da je še zmer ceneje od "butičnih" EV)



Ma pozabljaš da tist prevoz s tankerjem ni nič. Ladijski prevoz je ful đabe na prepeljano tono tovora. Veliki zweitakt dizel motor, ki počasi prdka čez ocean. Fuel efficient za svoj namen ZELO.

S frakcionarno destilacijo oa sproti iz nafte rafiniraš, plin, bencin, kerozin, dizel, ELKO, mineralna olja, bitumen,
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

Zgodovina sprememb…

jb_j ::

Unknown_001 je izjavil:

jb_j je izjavil:

Še vedno sem mnenja, da je bolj eko avto, na baterije, pri elektrarni ki kuri lignit,
oz. tisto kar je lahko še bolj onesnažujoče, npr. kurilnica smeti, ali kaj podobnega.

Proti avtu na bencin, ki nafto vozijo skoraj čez pol sveta, rafinerirajo, in potem vozijo še naprej do avta.
(pa recimo, da ni nobenega naftnega razlitja bilo kdaj, da lahko nekak vsaj prevoz, kao smatramo za eko)
dejstva so sicer drugačna.
(čeprav je masovna proizvodnja bencina, kar pomeni, da je zelo pocen, se mi zdi, da je še zmer ceneje od "butičnih" EV)



Ma pozabljaš da tist prevoz s tankerjem ni nič. Ladijski prevoz je ful đabe na prepeljano tono tovora.


Pa ja, če se tanker ne zvrne, in naredi največjo ekološko katastrofo.

Drugje imajo luksuz oceana, da jim to odplakne nekak.
Na jadranu in tem morju na jugu evrope pač nimajo tega luksuza.

Truga ::

Unknown_001 je izjavil:

Truga je izjavil:

lmao, kdo si je pa to zmislil? komot dobis izpit za avtomatike pri nas, veliko ljudi nikoli ne vozi s salterji.


In to je kretenizem. Ker potem si obsojen samo še na avtomatiko. Dejansko je to nek polovičarski izpit ki ti realno ne omogoča vozit kateregakoli vozila.

Vsaj tako so nam v avtošoli razložili. Avtošola te mora izšolat tako, da boš zmožen obvladovati vsa vozila, ki spadajo v poučevano kategorijo.

wat? Na izpitu ti pol pise "kategorija X auto" al neki podobnega, in smes vozit avtomatike. Teh je tudi pri nas vedno vec, in ga komot dobis, ni nobenega problema z dobavo zaradi prevelikega povprasevanja ali kaj podobnega. Kje tocno je tu problem?
««
6 / 14
»»