» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
619 / 1165
»»

Gregor P ::

Lahko pa je to tudi vprašanje kvalitete izdelave oz. kontrole kvalitete.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

nekikr ::

Kdor se misli za glavo držat in bruhat kako so EV pozim zanič, NAJ NE GRE GLEDAT TRENUTNE PORABE SVOJEGA DIZLA, KO ZJUTRI ŠTARTA PRI -16.

Kljub tej porabi vseeno brez najmanjšega problema prideš do službe in nazaj. Brez, da bi sploh pomislil o porabi, dometu, črpalki. Če ti pa sveti lučka zjutraj, ko se vsedeš v leden avto, greš pa do prve črpalke po coffee to go, natankaš in znotraj 5 minut si dober za naslednjih 800km :)

Gregor P ::

... še največ časa pa ti pobere to čakanje na kavo :P
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

MrNighthawk ::

Gregor P ::

Ok težko rečem, da me sedaj "vizualno zelo spominja na teslin model X":|
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

nekikr ::

Bolj malo, ja. Ampak cena...spodobna velikost avtomobila za normalen denar. Ne pa te evropske cene šajtrg tipa Kona za ceno avtomobila. Čeprav se v tem najbrž nočeš zaleteti v kaj tršega kot peno :)

Spock83 ::

Hm taki pospeški pri taki moči motorja? Pa ni mi všeč to kopiranje kitajcev. Iz principa ne bi kupil.

Emobi ::

To je cena za kitajsko tržišče, ki je v Evropi nikoli ne bo. Je pa zunanjost in notranjost čista kopija Tesle. Poraba 13,4kWh/100km je za lase privlečena; pri takšnih dimenzijah in teži varnostnih sistemov (ki jih verjetno ni) je realno okoli 18, torej je realen doseg okoli 260 km. Pospešek bi mogoče lahko bi takšen, če je avto zelo lahek zaradi varnostne neopremljenosti in če je baterija lahko izjemno obremenjena, kar pa seveda vpliva na to, da je kratkega veka. Takšnega avtomobila za takšno ceno ne bo pri nas. To novinarji samo malo dražijo ljudi z bojda poceni avtomobili.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

Webmojster ::

Za vse, ki se bojijo teh "ekstremnih -20 stopinj celzija" v Sloveniji.

K0l1br1 ::

Emobi je izjavil:

To, da turbo dizle tudi ogrete ni za tiščat na polno, pa prvič slišim; je pa kar verjetno - zdaj mi je jasno, zakaj večina dizelskih motorjev razpade, še preden napolnijo 400 kkm starosti...

Precej jih razpade takoj, ker talenti takoj ko vžgejo, stisnejo na polno.
Potem pa menja 3, 4 turbino do 100 kkm.
En kup nepotrebnih stvari imajo ICE.ti.

nekikr ::

Webmojster je izjavil:

Za vse, ki se bojijo teh "ekstremnih -20 stopinj celzija" v Sloveniji.


Če bi recimo samo letna povprečja dal, ne po mesecih, se ti pa sploh ni treba ničesar bati ;)

Medtem je pa za jutri zjutraj pri nas v Mengšu napovedanih -11 in niti slučajno ne spadamo pod hladnejšo regijo. Je pa res, da -20 pri nas praktično nikoli ni, če pa je, pa tista dva dni pač malo drugače organiziraš. Ni optimalno, ampak tudi če je napovedanih 20cm snega se pač malo drugače obrneš, ni konec sveta zaradi tega.

jernejl ::

Mesečna povprečja so v tem primeru vredna približno nič, ali pa malo manj, ker doseg avtomobila ni odvisen od povprečne mesečne temperature.
V Ljubljani se recimo v povprečju ~80 dni na leto temperatura spusti pod ledišče.

Stari maček ::

WarpedGone je izjavil:

To je zato, ker tip ne zna uporabljat avtomobila, za katerega je placal 50 jurjev al kolk ze ...


Ne, to je zato ker ne razume kaj se dogaja in zato narobe posplošuje.
V eksperimentu je dvakrat štartal z zelo mrzlo baterijo (-16 C) in jo med 'poskusom' dvakrat ogrel tja proti 30stopinj C in pri tem porabljal v bateriji shranjeno energijo. Delta T je ~50K, baterija ~500kg, recimo samo železo (460J/kgK), dvakrat: 23MJ energije oz. 7 kWh samo za ogrevanje baterije, to je cca 8% SOC.

Zato velja priporočilo, da naj bo avto ponoč štekan in filanje naštimano tako, da ko se zjutri vsedeš je baterija še topla zarad filanja.

Kdor se misli za glavo držat in bruhat kako so EV pozim zanič, NAJ NE GRE GLEDAT TRENUTNE PORABE SVOJEGA DIZLA, KO ZJUTRI ŠTARTA PRI -16.
Js sm to naredu samo enkrat in nočem več gledat takih cifer porabe ...

Imam enega dizla za po mestu, ki mi pozimi res grozno žere....na cele 4 litre pridem....

D3m ::

Včasih se mi dozdeva, da ljudje sploh ne vejo kaj avto je in si domišlja, da avto poganja black voodoo magic.
|HP EliteBook|R5 6650U|

Nikec3 ::

Kdor se misli za glavo držat in bruhat kako so EV pozim zanič, NAJ NE GRE GLEDAT TRENUTNE PORABE SVOJEGA DIZLA, KO ZJUTRI ŠTARTA PRI -16.
Js sm to naredu samo enkrat in nočem več gledat takih cifer porabe ...

Trenutne porabe ne gledam nikoli. Zanima me samo to, da imam po 6000 km na svojem avtomobilu povprečno porabo 5,2 l/100km.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

BigWhale ::

Webmojster je izjavil:

Za vse, ki se bojijo teh "ekstremnih -20 stopinj celzija" v Sloveniji.


Zgodnje jutro v Kranjski Gori, -10, zgodaj popoldan v Piranu +10, v povprecju pa vemo kako je. Poiskati je treba povprecne jutranje in dnevne temperature po krajih. :)

jype ::

Predvsem je pomembno, da je vedno več poženščenih moških, ki ne morejo z avtobusom v Saturnus in Litostroj.

Kje so časi, ko so tudi moški nosili trivremenski taft in jih ni ustavilo vreme?

MrNighthawk ::

Webmojster je izjavil:

Za vse, ki se bojijo teh "ekstremnih -20 stopinj celzija" v Sloveniji.



Mnja…

TheBlueOne ::

Glede na to, da je tema od 2006, vas mora biti kar nekaj na elektro avtih. Me zanima, ali ste zadovoljni, vam je morda zal, vas kaj moti, ko ga enkrat imate doma? Ali ste se odlocali med EV in ICE, ce da, med katerimi?

WarpedGone ::

Audi A5 Da/Ne?
-- Ne
Zbogom in hvala za vse ribe

Emobi ::

Ni treba delati nobene panike glede temperatur.
Slovenija leži v zmernem podnebnem pasu, zato pri nas EV-ji nimajo problemov zaradi naših relativno blagih ekstremnih temperatur. S tem se bolj soočajo Skandinavci in tisti bliže ekvatorju, kjer so temperature pod -15 in nad 38 stopinj. Pa še pri njih ne gre za to, da bi avto obstal, pač pa je moč nekoliko manjša zaradi slabšega delovanja baterije, ki pač v ekstremnih temperaturah ne more delovati optimalno.

Tega ne gre primerjati z dizli, ki obstanejo zaradi pregoste nafte v mrazu ali podhlajenega akumulatorja. Tako da, če ima kdo probleme z mrazom, so to v prvi vrsti ICE-ji. Tretjina primerov, ko ICE obstane, je odpoved akumulatorja, ki v mrazu še prej rikne. EV-ji tega problema enostavno nimajo, ker njihov mali svinčeni akumulatorček skrbi samo za napajanje elektronike, s čimer je zanemarljivo obremenjen v primerjavi z akumulatorjem, ki zaganja motor.

Danes je bilo zjutraj zunaj -4 in EV je vlekel normalno, čeprav je bil celo noč zunaj. Baterija sigurno ni imela -4, ker se je počasi polnila. Jutri bo baje -8, jo ne bom polnil, pa da vidimo...

Ko je baterija zelo hladna, pod -5, občutim, da po nekaj sekundah avto malo slabše vleče, manjša pa je tudi regeneracija zavorne sile. Nič drastičnega, od krožišča na obvoznici, do znaka, kjer pri polni obremenitvi motorja vedno dosežem 100km/h, je pri hladni bateriji ta hitrost 97km/h, pri bateriji na -15 bi ta hitrost verjetno bila okrog 90km/h.
Tudi sem opazil, da je nekoliko zmanjšan doseg EV-ja (za okrog 15%) pozimi predvsem zaradi povečane porabe zaradi hladnega zraka in zimskih gum ter gretja kabine, ne pa zaradi zmanjšanja kapacitete hladne baterije.

Če pa nastavim uro odhoda, se pa tako notranjost avta kot baterija ogrejeta, tako da v tem primeru sploh ni nobenega zmanjšanja zmogljivosti.

Te primere iz celega sveta, kjer uporabniki bodisi ne znajo uporabljati možnosti nastavitve EV-ja, ali pa gre za slabo sestavljene beta pol-izdelke, pa ne gre posploševati na vse EV-je.

Vazelin ::

Ker ev imaš?

WarpedGone ::

Če so stvari švoh narejene ...

Zbogom in hvala za vse ribe

Emobi ::

BMW i3. Ta je bil edini (in je še) na našem trgu z zadnjim pogonom. Bolj praktičnega avtomobila za mestno in primestno vožnjo ni in ga bo težko kdo dosegel. Skratka, idealen za razmere v Sloveniji in za dinamično vožnjo ter skrajšanje časa vsakodnevnih obveznosti.

Thetilko, nisem še videl nezadovoljnega lastnika EV-ja; prednosti odtehtajo slabosti.

Res pa je, da je nemški okoljski minister zaradi nepoznavanja problematike bil nezadovoljen z EV-jem, ampak če avto kupiš za svoj denar, malce zadevo preštudiraš in preizkusiš.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

nekikr ::

WarpedGone je izjavil:

Če so stvari švoh narejene ...


Pa saj malo nazaj je en to pisal za M3 ali S....očitno nihče ne zna rešiti tega problema. No, saj ga ne moreš rešiti brez, da povečaš baterijo. Ampak s sabo konstantno voziti dve toni baterij, da greš tudi pozimi lahko na daljši (150km) izlet, je pa že absurdno tudi iz ekološkega vidika.

pegasus ::

Baterije ni treba povečati, treba jo je samo pogreti. Fizika pravi, da se za vsakih 10 stopinj več hitrost kemične reakcije poveča za 100%. Večja hitrost kemične reakcije -> več toka bo baterija sposobna dat od sebe. Tako enostavno je to ...

Kdor vozi z mrzlimi baterijami naokrog, rine z glavo skozi zid. Nekateri se ob tem počutijo še užaljene. Očitno so v osnovni šoli prespali fiziko in kemijo ...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: pegasus ()

Vazelin ::

Nismo vsi strokovnjaki za baterije

BigWhale ::

pegasus je izjavil:

Baterije ni treba povečati, treba jo je samo pogreti. Fizika pravi, da se za vsakih 10 stopinj več hitrost kemične reakcije poveča za 100%. Večja hitrost kemične reakcije -> več toka bo baterija sposobna dat od sebe. Tako enostavno je to ...

Kdor vozi z mrzlimi baterijami naokrog, rine z glavo skozi zid. Nekateri se ob tem počutijo še užaljene.


To je tisto udobje o katerem ves cas govorim. Skrbi katerih nimas, ce imas ICEja. Little annoyances, ki kvarijo UX. In tudi nekaj malega stanejo.

Je pa tak "I'm better than everyone" pristop tudi nekaj, kar ljudi odvraca od EVjev.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BigWhale ()

pegasus ::

Ni treba bit strokovnjak za baterije, vse kar je treba je poslušat v šoli. Zato je tam. In če me to dela "better than everyone" ... ne vem kaj naj rečem. Bog vam pomagaj, če si sami ne znate ...

Emobi ::

Hm, 65km z 85kWh baterijo? Angleži že dolgo ne delajo dobrih avtov. Tudi ne pomaga, če ga v Evropi oziroma Gradcu sestavijo. Vsekakor je dizajn zgrešen, če ne ogreje baterije avtomatsko, brez (ne)poseganja (neukega) uporabnika.

nekikr ::

pegasus je izjavil:

Baterije ni treba povečati, treba jo je samo pogreti. Fizika pravi, da se za vsakih 10 stopinj več hitrost kemične reakcije poveča za 100%. Večja hitrost kemične reakcije -> več toka bo baterija sposobna dat od sebe. Tako enostavno je to ...

Kdor vozi z mrzlimi baterijami naokrog, rine z glavo skozi zid. Nekateri se ob tem počutijo še užaljene. Očitno so v osnovni šoli prespali fiziko in kemijo ...

Kar si napisal je total BS. Vse pravilno, ampak BS. Torej recimo, da ima srečnež Janez doma ogrevano garažo in avto priklopljen na elektriko. Super. Potem gre ta Janez v službo, kjer pa nimajo ogrevane garaže in polnilca. Zunaj je pa mrzlo. To ni nek fiktivni scenarij, to je realnost (s tem, da večina Janezov nima ogrevane garaže, zgolj kakšen nadstrešek in polnilec). Glede na tvoje prejšnje pisanje je seveda kriv sam, kaj pa ne zamenja službe s tako, ki bi imela ogrevano garažo, ampak svet ne deluje tako.

MrNighthawk ::

nekikr je izjavil:

WarpedGone je izjavil:

Če so stvari švoh narejene ...


Pa saj malo nazaj je en to pisal za M3 ali S....očitno nihče ne zna rešiti tega problema. No, saj ga ne moreš rešiti brez, da povečaš baterijo. Ampak s sabo konstantno voziti dve toni baterij, da greš tudi pozimi lahko na daljši (150km) izlet, je pa že absurdno tudi iz ekološkega vidika.


Meni se zdi tale podatek težko verjeten in že skoraj absurd.
Potem pa naletiš na tole...
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads...
https://insideevs.com/tesla-model-3-ran...
https://insideevs.com/tesla-model-3-win...
...in malo spremeniš mnenje

pegasus je izjavil:

Kdor vozi z mrzlimi baterijami naokrog, rine z glavo skozi zid. Nekateri se ob tem počutijo še užaljene.


In kaj je rešitev?

En teden me je ICE čakal na -5 stopinj. Edina težava, ki sem jo imel je bila ta, da je notranja vlaga na šibi zamrznila in bilo treba šipo od znotraj obrisat. Polovica tanka, ki je ostala v avtu je bila še vedno not. Mogoče sem kakšen liter več pokuril ker sem dal takoj vse skup na maksimum, ker sem sredi noči avto vžgal-

WarpedGone ::

Pa saj malo nazaj je en to pisal za M3 ali S....očitno nihče ne zna rešiti tega problema. No, saj ga ne moreš rešiti brez, da povečaš baterijo. Ampak s sabo konstantno voziti dve toni baterij, da greš tudi pozimi lahko na daljši (150km) izlet, je pa že absurdno tudi iz ekološkega vidika.


75kWh v Tesli (2x štart z zmrznjeno baterjo):
Max range at 3 degrees F is 93 miles


90kWh v iPace:
... 50 miles ...


Nihče ne zna čarat, vseen je pa stvar možno narest različno dobro/slabo.
Vse kar je res je to, da "stari" niti pod razno ne "lako ćemo". Niti pod razno ni dobr EV narest simpl oz. enostavn.

Verjamete da bo Audi eTron boljši/enak/slabš kot Tesla M3?

Potem gre ta Janez v službo, kjer pa nimajo ogrevane garaže in polnilca. Zunaj je pa mrzlo.


Če ta janez nima več kot 200km v eno smer do fabr'ke - nobene panike, lepo se bo usedel v topel avto zjutri in zvečer in na toplem pripeljal na šiht/domov. Zvečer bo avto dal lepo na kabl, kjer ga bo zjutri pričakal poln tank.

Če ima več kot 200km v eno smer do fabrke pa EV ni njegov največji problem.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

TribesMan ::

WarpedGone je izjavil:


75kWh v Tesli (2x štart z zmrznjeno baterjo):
Max range at 3 degrees F is 93 miles



Nope, not true... avto je bil pred-ogret.
I leave the car plugged in over night to my Tesla charger and it is charged to 90% when I leave in the AM. I to preheat the car for about 45 min in the AM while still plugged in. I unplugged just before I leave.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

WarpedGone ::

Hvala za popravek, ergo je bil zmrnjen samo enkrat, enako kot iPace.
Še vedno je v Tesli doseg v takih pogojih dvakratnik.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

pegasus ::

MrNighthawk je izjavil:

In kaj je rešitev?
Slavni "battery thermal management". Ja, to ni samo hlajenje, je tudi gretje. Posebej pozimi.

TribesMan ::

Kako slabo izolacijo pa imajo baterije da se lahko v dobrih 8 urah popolnoma "zamrznejo"?
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

nekikr ::

Ja pojdi na -16°C enkrat z debelo bundo za 8 ur, pa poročaj, če te bo vsaj malo zazeblo ;)

Verjamete da bo Audi eTron boljši/enak/slabš kot Tesla M3?

Boljši kar se tiče izdelave, materialov, vsega pač kar ni zgolj pospešek. Slabši kar se tiče porabe. Ampak primerjaš dva popolnoma različna avtomobila tako da seveda da bo poraba slabša.

Še vedno je v Tesli doseg v takih pogojih dvakratnik.

Oba sta zanič v teh pogojih. En malo bolj kot drugi.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: nekikr ()

Emobi ::

Baterije sploh nimajo neke omembe vredne izolacije, saj ni veliko prostora zanjo, ni pa tudi potrebe, če ima baterija dober (vodni) sistem hlajenja in gretja.

TribesMan ::

Če baterija nima nobene izolacije, nevem kako lahko pričakuješ da bo pri 100 na uro, ko je prepih pod avtom res konkreten in posledično ogromen odvod toplote, kakršenkoli heat management sistem sploh lahko segrel baterijo pri zelo nizkih temperaturah...
Čisto možno da se pod določeno temperaturo cel sistem ujame v "začarno zanko" kjer začne kurit nenormalne količine energije za ogrevanje baterije, hkrati pa je odvod toplote prevelik da bi lahko vzdrževal temperaturo, ali pa ta celo pada tudi če je bila baterija pred-ogreta.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

Truga ::

Ce izoliras baterijo, se ti bo zakurla se prej, lmao

Vazelin ::

Načrtovanje poti, skrb za baterijo ko ni idealna temperatura... kar nekaj stvari je;)

Cange ::

Bateriji se zmanjša kapaciteta tudi do 30% med -10 in 25 stopinj celzija. Verjetno se splača segret baterije če je preveč hladno, 30% ni malo. Izoliran 300kg cegu je tudi težko ohladit čez noč oz ne potrebuje veliko dodatne energije za vzdrževanje temerature. Zračni kanal skozi baterijo za hlajenje je pa potem speljan na gretje kabine v primeru, da se zapeljemo na AC in bo potrebno odvajat toploto iz baterij.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Cange ()

WarpedGone ::

Belgija ...
In short: secondhand diesel become unsellable, with prices falling 11% last year, causing diesel lease prices to go up 2 to 4% compared to last year due to lower resell value at the end of lease. Even export to other countries becomes difficult as those countries also start to have cities with diesel bans.


Kdo zdrav v glavi z lastnim denarjem danes kupi nov dizl?

Danes na Siolu, Financah, CNN, zvečer bo pri dnevniku ...



Čisto možno da se pod določeno temperaturo cel sistem ujame v "začarno zanko" kjer začne kurit nenormalne količine energije za ogrevanje baterije, hkrati pa je odvod toplote prevelik da bi lahko vzdrževal temperaturo, ali pa ta celo pada tudi če je bila baterija pred-ogreta.

Možen scenarij, naloga vgrajenega kompjuterja pa je, da takšno zanko prepozna in se ji prilagodi i.e. neha/zmanjša aktivno ogrevanje če to očinto nima smisla.
Zato ni čisto vseeno ali je neki tvoj prvi EV al pa tvoj četrti, 10 let kasneje. Izkušnje so tisto kar se težko plonka.
Zbogom in hvala za vse ribe

D3m ::

Danes pri poročilih

|HP EliteBook|R5 6650U|

Gagarin ::

Nabolje da začnejo oblekce za baterije zraven prodajat, pa naj lastniki EV glede na zunanjo temperaturo sproti slačijo in oblačijo baterijo. Saj imajo cajt ko čakajo da se jim nafila avto.

Emobi ::

TribesMan je izjavil:

Če baterija nima nobene izolacije, nevem kako lahko pričakuješ da bo pri 100 na uro, ko je prepih pod avtom res konkreten in posledično ogromen odvod toplote, kakršenkoli heat management sistem sploh lahko segrel baterijo pri zelo nizkih temperaturah...
Čisto možno da se pod določeno temperaturo cel sistem ujame v "začarno zanko" kjer začne kurit nenormalne količine energije za ogrevanje baterije, hkrati pa je odvod toplote prevelik da bi lahko vzdrževal temperaturo, ali pa ta celo pada tudi če je bila baterija pred-ogreta.

Pri 100 na uro ni velike potrebe za gretje baterije, ker se sama greje dovolj. I3 ima grelne cevi s hladilno tekočino na dnu baterije, kjer je vpliv zraka pod vozilom občuten in toplotna črpalka lahko temperaturo baterije brez velikih izgub optimizira. Na zgornji strani baterije pa je baterija izolirana s potniško kabino, tako, da nikjer ni potrebe po izolaciji. Seveda pa mora biti tudi software dober, kot pravilno ugotavlja Warpy.
Za baterijo so slabše visoke temperature kot pa nizke, zato jo nima smisla izolirati, ker sama proizvaja odvečno toploto; tako, da ima Truga prav.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Emobi ()

Vazelin ::

A je dosti hrupa pri i3 pri avtocestni hitrosti? Je dobra izolacija?

Emobi ::

Izolacija potniškega prostora ni tako dobra, ker avto nima okenskih okvirjev na vratih. Vendar pa odsotnost hrupa motorja to odtehta. Pri maksimalni hitrosti 150km/h se povsem normalno pogovarjaš zaradi šumenja vetra.

Prej sem se pa pri BMW 530i in njegovi maksimalni hitrosti 250km/h zaradi šuma zraka težko pogovarjal.:)
No ja, ženino vreščanje sem slišal...:(

WarpedGone ::

I have yet to drive a Model 3, but as for BEVs, I have test-driven a Zoe, two e-Golf, an i3, two Model S and an Ioniq. In all of them the road and wind noises seemed more prominent than in an ICE, but my impression was that this was due to the lack of engine noise. Also, there were some differences. While the e-Golf, the Model S and the Ioniq seemed quite well insulated against exterior noise, the Zoe and the i3 were less satisfactory in that regard. If I had to rank the models I have driven for overall perceived quietness, it would be as follows
1. Model S
2. e-Golf
3. Ioniq
4. Zoe
5. i3
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

««
619 / 1165
»»