» »

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Zakaj so električni avtomobili prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
32 / 1220
»»

WarpedGone ::

Kar se tiče vzporedne in zaporedne vezave akumulatorjev, mislim da je bila nevarnost poškodbe enega zapornedno vezanega člena eden od glavnih razlogov da so pri tesli šli v uporabo posameznih litijevih celic velikosti 14500 katere uporabljajo tudi v laptopih in podobnih rečeh, tako da je bila na koncu še cena ugodnejša. Pa tudi možnost okvare se zaradi velike količine vzporedno vezanih celic zmanjša.


Tesla uporabla 69P99S, kar pomeni da je po 69 celic vezano vzporedno, nato pa je 99 takšnih "vzporednih blokov" vezano zaporedno, da pridejo na nazivno napetost 367V.

Kaj misliš, da so tiste 260Ah baterije od ThunderSkya al pa 240Ah plate od Kokama? Ogromno število vzporedno vezanih celic. Na koncu jih morš ti zaporedno zvezat in poskrbet za potreben nadzor. Lijeve baterije majo napetost od 2,5V (prazno) do 4,2V (totano polno). Takšna napetost je dobra za gnat kakšno digitalno uro, če potrebuješ kilovate moči, pa morš na takšni napetosti furat tisoče in desettisoče amperov. To so tokovi, ki tečejo pri električnem varjenju. Ja, neuporabno. Serijska vezava je zato nujna, da ti tok pade na obvladljive vrednosti.
Zbogom in hvala za vse ribe

Pyr0Beast ::

Kaj misliš, da so tiste 260Ah baterije od ThunderSkya al pa 240Ah plate od Kokama? Ogromno število vzporedno vezanih celic. Na koncu jih morš ti zaporedno zvezat in poskrbet za potreben nadzor. Lijeve baterije majo napetost od 2,5V (prazno) do 4,2V (totano polno). Takšna napetost je dobra za gnat kakšno digitalno uro, če potrebuješ kilovate moči, pa morš na takšni napetosti furat tisoče in desettisoče amperov. To so tokovi, ki tečejo pri električnem varjenju. Ja, neuporabno. Serijska vezava je zato nujna, da ti tok pade na obvladljive vrednosti.
Računaj na 2.6V in 4.15V, da celice ne pocrkajo že po parih ciklih.
Serijska vezava je do neke meje še izplačljiva, nato pa ne več, ker pomeni, da potrebuješ debelejšo izolacijo in boljše FET-e, kateri zdržijo višje napetosti.

Seveda pa ne bo nobeden normalen človek fural 40kW na 3.7V .. no, razen če elektro-galvanizira :)
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

WarpedGone ::

>> Računaj na 2.6V in 4.15V,

U bistvu niti to ne. Kokami majo priporočeni minimum 3,2V ThunderSky pa okrog 3V.
Vseeno izkoristiš 80% vsebovane energije, če omejiš polnjenje na 4V in praznjenje do tega minimuma.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

Pyr0Beast ::

Vseeno izkoristiš 80% vsebovane energije, če omejiš polnjenje na 4V in praznjenje do tega minimuma.
Čisto odvisno od tehnologije ... sicer pa pod 3V nimaš kaj za počet ..
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

SmeskoSnezak ::

Fisker Karma avto se bo začel izdelovati že naslednje leto in to na Finskem. Bom z zanimanjem spremljal "splavitev" :)
@ Pusti soncu v srce... @

Zgodovina sprememb…

SmeskoSnezak ::

No, kogar zanima. Specializirano podjetje za tunning, RUF, je izdelalo električni Porsche 911. Baje, da ima dosegljivost 300km, pospeši pa od 0 do 100km/h v manj kot sedmih sekundah. Torej je kar dober športnik.
@ Pusti soncu v srce... @

echo ::

Če se že gre o športnikih http://www.wrightspeed.com/x1.html

El Barto ::

Charger: onboard conductive. Input 100-250V 50 or 60 Hz. Current: user adjustable up to 80A

Domača jederska elektrarna anyone (mogoče Mr. Fusion>:D) :))

PS
Boljša je original varjanta: http://www.arielatom.com
"You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa - until you've
experienced that rollercoaster of pain, disappointment, and agony for that
brief moment when everything works and you're on a nice road". Jeremy Clarkson

TribesMan ::

Če koga zanima, Tesla zapira svoj razvojni center...

http://www.leftlanenews.com/tesla-to-cl...
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

SmeskoSnezak ::

Citroen je zelo inovativen. Z modelom Cactus predstavlja kar tri načine/nove motorje. Posebej zanimiv je 100% električni motor za po mestih in primestjih. Škoda, da ni več informacij. Piše samo, da bo model kot tak šel direktno v serijsko izdelavo.
@ Pusti soncu v srce... @

ros ::

Najprej obvezno branje: Tesla Motors

V blogu so objavili prezentacijo s primerjavo energetske učinkovitosti različnih tipov pogonov avtomobilov.

Gorivne celice na vodik: 1MWh elektrike, ki je potrebna za elektrolizo in transport etc, na koncu zadostuje: 1440 milj
Avto na LiIon baterijo z 1MWh: 4900 milj.
Rezultat: električni pogon na baterije več kot 3x bolj učinkovit kot pogon na gorivne celice

1 tona biomase predelane v etanol: 2900 milj
1 tona biomase porabljenene za pridobivanje elektrike: 4900 milj
Rezultat: električni avtomobil na baterije skoraj za 2x bolj učinkovit kot na etanol

1 akra (0,4 hektara) rastlinja, ki zraste v enem letu, predelanega v etanol: 58.000 milj
1 akra (0,4 hektara) puščave prekrite z PV (letna produkcija energije): 1.862.000 milj
Rezultat: Električni pogon 32x bolj učinkovit kot pogon na etanol iz poljubnega rastlinja

1 galona biodizla: 38 milj
1 golona biodizla pokurjena v generatorju: 89 milj
Rezultat: več kot 2krat večja učinkovitost kot dieselski ICE

Električni avtomobil je dejansko abstrakcija izvora energije. Nenadoma ni več važno od kje se energija pridobiva, magari maš doma hrčke, ki ti poganjajo generatorali pa ganjaš svoj lastni jedrski reaktor al pa kuhaš šnopc in generator ganjaš na etanol. Elektrika je elektrika, ki zelo učinkovito poganja avtomobil. Plus: neki energije (v obliki elektrike) se da dopit nazaj ob samem zaviranju, kar lahko precej poveča učinkovitost mestne vožnje. Noben ICE (ni važno na kaj laufa) ni sposoben regeneracije energije.



Podatki so izdračuni, s čimer pa se ne morem strinjati, ker je praksa drugačna.

Gorivne celice na vodik: 1MWh elektrike, ki je potrebna za elektrolizo in transport etc, na koncu zadostuje: 1440 milj
Avto na LiIon baterijo z 1MWh: 4900 milj.


1.Avto na vodik je dejansko avto na vodo!
Potrebujemo le energijo! Vodik je le prenašalec te energije in ne engrija sama. Ta bo v prihodnosti prihajala od sonca. Gorivna celica bi bila enako ali pa še bolj učinkovita v takem primeru, saj bi za gorivo namesto bencina vlili v rezervoar vodo. To vodo bi s pomočjo sončnih celic na strehi avtomobila (razbili iz njega pridobili vodik) in ga shranili v drugem rezervoarjiu (tukaj je problem varnost in skladiščenje, saj vodik potrebuje veliko večji prostor in posebne pogoje za shranjevanje). Motor bo lahko direkten, kot je to pri BMV Hydrogen 7, kjer se bo vodik spajal skupaj z zunanjim zrakom in tako poganjal avto (končni produkt tega je vodna para) ali pa indirekten, kjer bi vodik spajali s kisikom v gorivni celici (končni produkt prav tako vodna para in električna energija. Zakaj baterije, ki jih poznamo do danes niso dobre: Bistveno bolj obrememnjujejo okolje, kot vodik. Ko se iztrošijo jih ne moremo več uporabiti oziroma jih je treba reciklirati, za kar bi potrebovali ogromno več energije, kot pa da bi jih izdelali! Če bi se baterije spremenile do te mere, da bi bile organskega izvora potem je možno za pogon uporabiti le takšne.. japonci imajo že baterije ki delujejo na sladkor. Do tega bo še kar nekaj časa, preden jih bodo implementirali v vozila. Lahko pa baterije postanejo tako učinkovite, da jih ne bo potrebno več menjati...razvoj baterij s pomočjo nanotehnolgije, ko bi bila njihova življenjska doba tako dolga, da bi jih ne iztrošili vse življenje. Edino v takem primeru, bi bile le enako dobre gorivnim celicam. Mogoče pa bodo v prihodnosti združili tehnologijo baterij in gorivnih celic, kdo ve?

2. Gorivne celice imajo že danes to prednost, da se lahko znova napolnijo in njihova življenjska doba traja veliko dalj, kot pa baterije. Smisel seveda ni, da postavimo črpalke, ker bi potem morali za to gorivo ravno tako plačevati, kot to delamo sedaj za bencin. Po mojem mnenju je treba avto narediti tako, da črpalk sploh ne bo potreboval. To pomeni da bo energijo kuril in tudi pridobival del energije nazaj ali pa da bo dejansko rabil tako malo goriva za pogon, da ga bo gnala lastna vztrajnost (da bi lebdel na magnetih -magnetna kolesa), s čimer bi povečali število prevoženih km in zmanjšali porabo energije. Tu bi bilo treba razviti seveda primerne zavorne mehanizme.

3. Letenje- to bi odpravilo trenje in stik s tlemi, zračne ladje bi zlahka uporabljale primerno uskladiščen vodik in gorivne celice, ki bi poganjali elektromotorje oziroma kombinacijo elektro in magnetnih motorjev. Hitrosti bi se povečale, s tem bi bilo potrebno dodelati gps krmiljenje do te mere, da bi v primerih, ko odpove tehnologija na vozilu bil možen ročen vklop dodatne vzporednega krmiljenja (ki bi delovala le v primeru določenih okvar).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: ros ()

WarpedGone ::

>> To vodo bi s pomočjo sončnih celic na strehi avtomobila

Pri telem stavku sem nehal brat. Nimaš razčiščenih osnov.

Recimo, da maš 100% učinkovite sončne celice. Recimo, da maš take sončne celice v sami barvi avtomobila in tudi steklih. Kolilšna je max površina, ki jo zaseda avtomobil? Kakih 5kvadratnih metrov. Torej je maks površina sončnih celic na avtomobilu kakih 5 kvadratnih metrov. Sončno sevanje na ekvatorju ob 12ih je kakih 1kw na kvadratni meter, če ura ni 12 in nisi na ekvatorju je to lahko bistveno manj. Pa recimo da je 1kW. Torej v eni uri tak tvoj superduper optimaln avto od sonca prejme 5kWh energije. Sonce sije največ 12ur na dan. Torej dnevno ta tvoj super duper optimalno učinkovit avto prejme 60kWh energije čez cel dan.
Ampak tak super duper optimalno učinkovit avto je praktično nemogoč. Če upoštevaš šibkejše sončno sevanje, manjšo površino in nižjo učinkovitost padeš na kakih 5kWh na dan.

Tesla Roadster drži 50kWh s katerimi pride 400km daleč.
In ljudje jamrajo, da je 400km premalo.

Kolikšen doseg bo imel ta tvoj avto s sončnimi celicami v strehi? S 5kWh - en drek.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

ros ::

Sonče celice, ki bi bile 100% učinkovite, bi bile več kot dovolj. Nano tehnologija se razvija v to smer, da gre vse v nanometre- kar pomeni da ne boš potreboval 5 kvadratnih metrov ampak le 5 milimetrov in bo proizvedla energijo, ki jo sedaj dobimo na 5 kvadratih.
Sonče celice, ki jih razvijajo Izraelci bodo koncentrirane, bodo visoko učinkovite (nanontehnologija) in bodo poizvajale na 5 kvadratnih metrih toliko energije, kot jo sedaj od sonca pridobimo na 5 kvadratnih kilometrih.

Glede dosega, ki si ga omenil pa tole: Jest nisem rekel, da bi avto dirjal direktno na sončne celice, ampak da je v shranjevanju v baterije problem, ker so neekološke. Vodik je ekološki, ker je plin in uskladiščen vodik, ki ga uporabimo v gorivnih celicah pa lahko da precej večji domet, kot 400 km. Ti bi se z enim polnim tankom na vodik peljal 4000 km, z baterijo pa 400.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: ros ()

CaqKa ::

Sonče celice, ki bi bile 100% učinkovite, bi bile več kot dovolj. Nano tehnologija se razvija v to smer, da gre vse v nanometre- kar pomeni da ne boš potreboval 5 kvadratnih metrov ampak le 5 milimetrov in bo proizvedla energijo, ki jo sedaj dobimo na 5 kvadratih.

sonce odda tolko energije kolkor jo odda. ne moreš dodatne energije vzet kar iz niča.

ros ::

Ne moreš jo vzeti iz niča, lahko pa jo uskladiščiš ins kombinacijo učinkovitih sončnih celic in vodikovo tehnologijo precej več, kot s katerokoli drugo! Danes imaš že celice, ki delujejo v oblačnem vremenu!
Avto bi se polnil tudi ko vozi in tudi ko počiva, tko da tista ura na črpalki ne bi bila več potrebna in skrb kdaj bom tankal bi bila odpravljena, ker bi sam, ko bi prišel domov nalil notri vodo, al bi pa vodo dobil tud ko dež pada. :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: ros ()

WarpedGone ::

kar pomeni da ne boš potreboval 5 kvadratnih metrov ampak le 5 milimetrov in bo proizvedla energijo, ki jo sedaj dobimo na 5 kvadratih.


Sedi, cvek, pa starši v šolo!
Pozanimaj se, kaj pomeni 1000W/m2 in ti bo jasno zakaj je ta tvoj princip ne bo NIKOLI zaživel. Ne vem zakaj ne predlagaš še vetrnic na avtu?
Zbogom in hvala za vse ribe

imagodei ::

ros, še vedno te jebejo osnove. W1 je napisal:
Sončno sevanje na ekvatorju ob 12ih je kakih 1kw na kvadratni meter

Ti zdaj lahko uvajaš ne vem kakšno nanotehnologijo, ampak gostote sevanja sonca pač ne moreš povečat. Kapiš?
- Hoc est qui sumus -

gzibret ::

Brisana offtopic (pod)debata o perpetuum mobile. Ros - tukaj naj kraljuje konvencionalna znanost. Za ostale znanosti (nove, prepovedane itd...) imamo oddelek loža.

Drugače pa ros, glede tehle tvojih celic... Saj si prav napisal in vse... samo spregledal pa si, da poleg teh celic rabiš zraven še velika OGLEDALA, ki usmerjajo sončevo sevanje na te celice. Montirat kakšno parabolično ogledalo polmera 10 m na avto pa ni ravno praktična rešitev, se strinjaš?
Vse je za neki dobr!

Pyr0Beast ::

Ti zdaj lahko uvajaš ne vem kakšno nanotehnologijo, ampak gostote sevanja sonca pač ne moreš povečat. Kapiš?
Black hole anyone ? [:D]
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

ros ::

No ja ne rabiš ravno velika ogledala...sploh ne gre za to. Mislim da ste vsi tole malo pogledali z napačnega zornega kota. Tud če bi iz sonca pridobili recmo le 1kw, in če bi bil avto tehnološko dovršen- da bi imel osi na kolesih (na lebdečih magnetih)in z enim polnejnjem vodikovega rezervoarja, bi s tem lahko naredil veliko več, kot pa Tesla roadster, ki napravi z enim tankom baterije le 400 km. Bistvo, ki sem ga hote izpostavit je v združevanju energije- pomeni da združimo vse alternativne možnosti za pridobitev elektrike (sončne celice, energija iz generatorjev na kolesih, celo veter bi se dal uporabit....ja bi se dal- to ni nemogoče, če bi uporabli Windbelt tehnologijo!). Sej pravim da niti ne rabiš 10 kvadratnih metrov celic! Celice s 100% izkoristkom pa bi bile več kot dovolj, ker bi izredno pomagale pri pridobivanju elekrtične energije. Če pa bi imeli večje zračne ladje, pa bi lahko pridobivali energijo za zračna plovila neposredno, ker se z nadmorsko višino intenziteta sončnega sevanja povečuje! Če jo na zemljo pade npr. 70% in se tistih 30% izgubi v vesolje, ker se od oblakov odbije preden pride na zemljo. Da tukaj ne štejemo smoga, ki ravno tako zmanjšuje intenziteto sevanja, ampak za to smo pa posebej krivi ljudje.

Pyr0Beast ::

In, postavil n-alternativnih elektrarn za proizvodnjo vodika, katerega bos nato zakuril v motorju ? Ja, res lepa poteza. Zakaj nebi raje vezali ogljika v visokoenergetske derivate in tega kurili v masinah, aj pocakaj, saj to ze obstaja, imenuje se rastlina. Ojoj ..
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Zgodovina sprememb…

ros ::

In, postavil n-alternativnih elektrarn za proizvodnjo vodika, katerega bos nato zakuril v motorju ? Ja, res lepa poteza. Zakaj nebi raje vezali ogljika v visokoenergetske derivate in tega kurili v masinah, aj pocakaj, saj to ze obstaja, imenuje se rastlina. Ojoj ..


JA se strinjam... to bi bilo še bolje...samo tam še ne bomo nekaj desetletij!

Pyr0Beast ::

Preprosto z alternativnimi viri ne bomo prisli dlje od te umazane situacije, kjer smo zdaj. Potrebna je ucinkovita raba energije, za to prehodno obdobje lahko na komot postavimo se par blokov v krskem, kateri bi proizvajali trenutno najcenejso in najzelenejso energijo.

Veternice so dobre le za kaksne odrocne vasi, njihova moc je zdalec premajhna, sonca ni cez cel dan, jezovi pa unicujejo reke in doline.
Alternativnost se ne pomeni prijaznost okolju.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Azrael ::

Vodik je svinjarija, še hujša kot traktor s svojimi sajami in ozonom. Plamen vodika je zelo vroč in ga moraš kuriti v čistem kisiku, da ne proizvaja dušikovih oksidov, seveda tudi kisika mora biti ravno prav, drugače kuhaš ozon. Če so zraven še kakšna maziva pa postane še malo bolj popoprano.

Aha, pa rezervoarja za vodik pravzaprtav nimamo, iz teh, ki jih imamo, vodik uhaja.

Alternativni viri, kot je v tej temi že velikokrat izpostavljeno, ne morejo zamenjati obstoječih primarnih virov in so uporabne samo za zelo specifične in posledično redke slučaje.

Tesla Motors. pa postaja vsak dan večji vapoware in se na njega ne bi zanašal.
Nekoč je bil Slo-tech.

ros ::

Preprosto z alternativnimi viri ne bomo prisli dlje od te umazane situacije, kjer smo zdaj. Potrebna je ucinkovita raba energije, za to prehodno obdobje lahko na komot postavimo se par blokov v krskem, kateri bi proizvajali trenutno najcenejso in najzelenejso energijo.

Veternice so dobre le za kaksne odrocne vasi, njihova moc je zdalec premajhna, sonca ni cez cel dan, jezovi pa unicujejo reke in doline.
Alternativnost se ne pomeni prijaznost okolju.



S tem se pa nikakor ne strinjam! Kam bomo pa potem dajali odpadke iz nukleark? NA dno morja ne bo šlo- prvič predrago, če to izvažamo predrago. Taki odpadki so potencialno bolj nevarni kakor vsa svinjarija sedaj, ker gre zraven za radioakrtivno sevanje! Ne, ne rabimo novih nukleark! Veliko bolj je, da pol zajezimo reke in delno uničimo favno in floro (v okolici elektrarne, kot pa da takšni odpadki na dnu morja ali v zemlji čakajo kot tempirana bomba za naše zanamce. NA žalost so zame bolj sprejemljivi alternatinvni viri, ker je izvor njihove energije že prisoten a ne izkoriščen. Če bi napravili na vseh slovenskih strehah sončne elektrarne ne bi rabli nobene nuklearke!

ros ::

Vodik je svinjarija, še hujša kot traktor s svojimi sajami in ozonom. Plamen vodika je zelo vroč in ga moraš kuriti v čistem kisiku, da ne proizvaja dušikovih oksidov, seveda tudi kisika mora biti ravno prav, drugače kuhaš ozon. Če so zraven še kakšna maziva pa postane še malo bolj popoprano.

Aha, pa rezervoarja za vodik pravzaprtav nimamo, iz teh, ki jih imamo, vodik uhaja.

Alternativni viri, kot je v tej temi že velikokrat izpostavljeno, ne morejo zamenjati obstoječih primarnih virov in so uporabne samo za zelo specifične in posledično redke slučaje.

Tesla Motors. pa postaja vsak dan večji vapoware in se na njega ne bi zanašal.


Vodik ni nobena svinjarija, tudi vodna para, ni svinjarija (bistveno bolj so svinski bencin in drugi nafni derivati, ker v zrak spuščajo poleg toplogrednih plinov tudi pline ki so škodljivi za zdravje), vendar jo je potrebno pri izpuhih utekočiniti, drugače je to res lahko toplogredni plin. Tehnologija čez 20 let bo to omogočala. Prototipe imamo že danes, samo izdelava vsega tega je pregrešno draga, tega pa se danes nočejo na široko lotiti, ker nimajo širokega trga, ki bi to pokril. V ozadju je prej ekonomski razlog, kot to, da tehnologije ni mogoče dodelati. BMW je šel s svojim modelom Hydrogen 7 20 let v prihodnost in naredil avto, ki dejasko čisti svinjarijo, razen kadar nima tudi vklopljenega bencin modusa (ker lahko deluje tudi kot hibrid). Poganja ga pa tako danes na tem forumu osovražen vodik!

dzinks63 ::

Daj zbudi se,ne sanjaj in ne fantaziraj, to niso risanke. A misliš vodik dobit kar tako na lepe oči, tudi za to rabiš energijo. Zaenkrat so fisijske elektrarne edine elektrarne s katerimi bi lahko dobili v kratkem roku zadosti električne energije, v prihodnosti pa fuzijske, se dela intenzivno na tem, pa čeprav jih prav kmalu še ne bo na obzorju. Če se bo v prihodnje večina prometa preusmerilo na elektriko, bomo le te potrebovali enormno veliko in vse neke, kao alternativne energije, bodo v skupnem merilu manj kot pljunek v morje .

Zheegec ::

Preprosto z alternativnimi viri ne bomo prisli dlje od te umazane situacije, kjer smo zdaj. Potrebna je ucinkovita raba energije, za to prehodno obdobje lahko na komot postavimo se par blokov v krskem, kateri bi proizvajali trenutno najcenejso in najzelenejso energijo.

Veternice so dobre le za kaksne odrocne vasi, njihova moc je zdalec premajhna, sonca ni cez cel dan, jezovi pa unicujejo reke in doline.
Alternativnost se ne pomeni prijaznost okolju.



S tem se pa nikakor ne strinjam! Kam bomo pa potem dajali odpadke iz nukleark? NA dno morja ne bo šlo- prvič predrago, če to izvažamo predrago. Taki odpadki so potencialno bolj nevarni kakor vsa svinjarija sedaj, ker gre zraven za radioakrtivno sevanje! Ne, ne rabimo novih nukleark! Veliko bolj je, da pol zajezimo reke in delno uničimo favno in floro (v okolici elektrarne, kot pa da takšni odpadki na dnu morja ali v zemlji čakajo kot tempirana bomba za naše zanamce. NA žalost so zame bolj sprejemljivi alternatinvni viri, ker je izvor njihove energije že prisoten a ne izkoriščen. Če bi napravili na vseh slovenskih strehah sončne elektrarne ne bi rabli nobene nuklearke!

Problem "alternativnih" virov je, da so nezanesljivi in zato ne morejo predstavljati velikega % proizvodnje energije. Če bi večino energije pridobivali iz sonca/vetra/vode, bi se lahko omrežje kar hitro sesulo. Nuklearke so čiste, zanesljive in proizvajajo veliko energije. Seveda so daleč najboljši vir energije, vse ostalo je pa za zapolniti viške električnih potreb.
Vodik ni nobena svinjarija, tudi vodna para, ni svinjarija (bistveno bolj so svinski bencin in drugi nafni derivati, ker v zrak spuščajo poleg toplogrednih plinov tudi pline ki so škodljivi za zdravje), vendar jo je potrebno pri izpuhih utekočiniti, drugače je to res lahko toplogredni plin

Nehaj s temi toplogrednimi plini, to tukaj nobenega ne skrbi. Problem večine "alternativ" je, da so točno to - alternative. Šele zadnje čase so sončne celice v energijskem plusu, pa so jih že prej hoteli zeleni za prozivodnjo energije - zakaj že? Naftni derivati imajo poleg JE in premoga najboljše energijske izkoristke. Vodik je super, samo trenutno še ni ekonomsko/energijsko smiseln. Znanstvena fantastika nas ne zanima. "toplogredni" plini pa še manj, poglej malo temo o "global warming".
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Zheegec ()

TESKAn ::

Nekateri si zelo preprosto predstavljajo elektroenergetsko omrežje, kot da lahko kar tako priklopiš gor generatorček in bo vse delovalo. Ne zavedajo se, da je to ogromen sistem, da je celotna evropa praktično eno samo veliko omrežje in ne zavedajo se, da v takem omrežju, če hočeš, da deluje zanesljivo, nočeš milijon majhnih, nezanesljivih bvirov (v smislu - danes ne veš, koliko energije bodo dali jutri). Podjetja, če hočejo delovat, morajo danes z gotovostjo vedet, da bo jutri energija tekla iz vtičnic. Ali bomo po novem imeli "jutri oblačno, 50% tovarn ne obratuje zaradi pomanjkanja energije" napovedi?
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

Matev ::

a sedaj pa tega ni?

A. Smith ::

Ob pomanjkanju energije se trg odzove z višjo ceno.
To pa je možno samo, če je mogoče proizvodnjo kolikor toliko natančno napovedati.

Zelo zanimiv primer omrežja z vetrnimi elektrarnami je Nemčija.
Nemški elektroenergetski koncerni se čedalje bolj bojijo sesutja omrežja, saj morajo prenesti čedalje več električne energije, posledično pa so čedalje bolj preobremenjeni tudi obstoječi prenosni daljnovodi. Sporočajo celo, da so že dosegli mejo varnosti delovanja sistema, kar potrjujejo tudi čedalje pogostejši kritični obratovalni trenutki. Po podatkih Vattenfall Europe Transmission GmbH so leta2006 predvsem zaradi tega zaznali kar 80 dni, ko se je pojavilo kritično stanje. Leta 2007 je bilo takšnih dni že 155. Med prvimi 29 dnevi leta 2008 so bili vsi, razen enega (torej 28 dni) kritični, in pravijo, da so takšni izredni primeri pri njih postali ne več izjema, temveč so skoraj že pravilo.

Vzroke takšnemu stanju gre iskati predvsem v tem, da se je v preteklosti električna energija proizvajala bolj ali manj tam, kjer je bila potem tudi porabljena. Danes vetrne elektrarne proizvajajo električno energijo na severovzhodu Nemčije, večino te energije pa porabijo na zahodu. Kar 40 odstotkov novih konvencionalnih elektrarn je nastalo na vzhodu, kjer pa poraba električne energije upada. Poleg tega prenosna podjetja z gradnjo omrežja naraščajočim potrebam in čedalje večjim zahtevam nikakor več ne morejo slediti.
Objavljeno v reviji Naš Stik.

Sicer sem pa tisti famozni izračun E.on-a, kako se ob večanju deleža vetrnih elektrarn v omrežju njihova dejanska zmožnost nadomeščanja ostalih virov zmanjšuje, tudi že prilepil. Večkrat.
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis

Azrael ::

@Matev

JA so, nažalost.

Ampak Nemci so že skapirali, kaj so klopotci (po razpadu elektro energetskega omrežja pred leti) in novih, že zgrajenih klopotcev ne priklapljajo več v omrežje. Tiste na Danskem zaenkrat še krotijo nuklearke na Švedskem. Koliko čas še, je pa vprašanje.

Odpadkov iz nukleark je malenkostno proti tem, ki jih proizvedejo drugim viri el. energije, tehnologije za varno skladiščene v skladu z izjemno strogimi predpisi in striktnimi kontrolami obstajajo, tako, da je argument kam z jedrskimi odpadki puhel.
Nekoč je bil Slo-tech.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Azrael ()

Pyr0Beast ::

'Odpadke' iz nukleark, ce temu lahko tako pravimo, ker se dajo se vedno uporabiti (reciklirati) ze vsaj 20 let znamo izredno dobro shranjevati, tako da to ni nobena tezava. Tezava je v tem, ker jih nobeden noce imeti zraven svoje hise zaradi strahu in panike povzrocene zaradi Chernobila.

eliko bolj je, da pol zajezimo reke in delno uničimo favno in floro (v okolici elektrarne, kot pa da takšni odpadki na dnu morja ali v zemlji čakajo kot tempirana bomba za naše zanamce.
Hitroelektrarne izjemno skodijo okolju kot take, posledicno spremenijo cel ekosistem, na koncu tudi delte, na katerih se pridela 90% svetovne hrane ostanejo brez hranil in blata, katero ostane za elektrarnami. Tako jih cez cas voda preprosto odplakne.

Si upas pomisliti, kaj bi bilo s sosko postrvijo, ce bi na soci zgradili HE ? .. Poleg tega so vse kapacitete ze prakticno zasedene.

Vodik je najvecja svinarija, kar so si ga nekateri izmislili. Uhaja iz posode, v prostoru se ga kmalu nakopici do eksplozivnih meja. Pridobivati ga je silno tezko, in za njegovo pridobivanje porabis ogromno energije da ga locis od vode, da ne omenimo se slabega izkoristka in tega, da ga je treba oladiti in stisniti, da ga sploh lahko spravimo v jeklenke.

Idealno automotivno gorivo je propan in ne vodik, saj ima ta kot tak dalec previsoko temperaturo izgorevanja. Ce te ne skrbijo emisije lahko posledicno mocno nabijes kompresijo in s tem tudi izkoristek a pri zelo vrocem plamenu, ce ga vezes s zrakom, nastajajo rakotvorni dusikovi oksidi, ce pa ga vezes s cistim kisikom pa izjemno strupen ozon. Poleg tega vse skupaj se mocno najeda kovine, vodik kot sam pa povzroca mikrorazpoke v materialu, kateri nato oslabi in razpade.

Gorivne celice bi bile idealne za kaj takega vendar so tezke in imajo se vedno zanic izkoristek za karkoli uporabnega.

Soncni paneli pa so se vedno smrt za okolje, ne zaradi tega ker proizvajajo -zastonj- elektriko, temvec zaradi tega, ker se pri proizvodnji panelov uporabljajo strupene kemikalije.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Okapi ::

Si upas pomisliti, kaj bi bilo s sosko postrvijo, ce bi na soci zgradili HE ?


Na Soči so že dolgo tri HE. In največje soške postrvi ujamejo v akumulacijskem jezeru. Elektrarne postrvim ne škodujejo, če poskrbijo za ribji obvozni kanal mimo jezu, jim lahko celo koristijo.

O.

ros ::

'Odpadke' iz nukleark, ce temu lahko tako pravimo, ker se dajo se vedno uporabiti (reciklirati) ze vsaj 20 let znamo izredno dobro shranjevati, tako da to ni nobena tezava. Tezava je v tem, ker jih nobeden noce imeti zraven svoje hise zaradi strahu in panike povzrocene zaradi Chernobila.

Si upas pomisliti, kaj bi bilo s sosko postrvijo, ce bi na soci zgradili HE ? .. Poleg tega so vse kapacitete ze prakticno zasedene.

Vodik je najvecja svinarija, kar so si ga nekateri izmislili. Uhaja iz posode, v prostoru se ga kmalu nakopici do eksplozivnih meja. Pridobivati ga je silno tezko, in za njegovo pridobivanje porabis ogromno energije da ga locis od vode, da ne omenimo se slabega izkoristka in tega, da ga je treba oladiti in stisniti, da ga sploh lahko spravimo v jeklenke.

Idealno automotivno gorivo je propan in ne vodik, saj ima ta kot tak dalec previsoko temperaturo izgorevanja. Ce te ne skrbijo emisije lahko posledicno mocno nabijes kompresijo in s tem tudi izkoristek a pri zelo vrocem plamenu, ce ga vezes s zrakom, nastajajo rakotvorni dusikovi oksidi, ce pa ga vezes s cistim kisikom pa izjemno strupen ozon. Poleg tega vse skupaj se mocno najeda kovine, vodik kot sam pa povzroca mikrorazpoke v materialu, kateri nato oslabi in razpade.

Gorivne celice bi bile idealne za kaj takega vendar so tezke in imajo se vedno zanic izkoristek za karkoli uporabnega.

Soncni paneli pa so se vedno smrt za okolje, ne zaradi tega ker proizvajajo -zastonj- elektriko, temvec zaradi tega, ker se pri proizvodnji panelov uporabljajo strupene kemikalije.


Okej, pol bom pa mojstrom, ki ravnajo z odpadki v Krškem naročil naj na tvojem vrtu skopljejo luknjo, naredijo deponijo in vržejo odpadke notr! Me zanima kolk boš pol rad jedel zelenjavo s tega vrta :). Kaj pa če bo čez 150 let nekdo drug tam živel ko tebe ne bo več? Sevanja bodo še vedno prisotna!

Kdo je pa rekel, da bi na rekah, kot je Soča gradili sploh elektrarne? To bi bila velika napaka! Sava, Drava in male hidroelektrarne so bolj primerne, kot pa velike. Problem v zahodnjaški filozofiji je, da mislimo na ''veliko'', kar se v končni fazi izkaže lahko za veliko napako. Če bi naprave, ki jih imamo sedaj porable 50 ali celo 80% manj energije, kot jo sedaj bi uporaba alternativnih virov še kako prišla prav. tudi vodik, ki je kot semže na začetku povedal le prenašalec energije in ne energija. In ni res, kar praviš, da je za pridobivanje le tega potrebno ''neskončno nebeško veliko energije''. Tvoja filozofija o svinjskem vodiku ne bo vzdržala, ker bomo na cestah čez 20 let videli, da bo vse poganjal vodik!

O sončnih paneli pa tole: Ma ja, kemikalije- čez 20 let bodo sončne celice iz materialov iz kateih se tebi še sanja ne- tudi iz plastičnih mas, ki pa se bodo reciklirale. Kemikalije so tudi v navadnih baterijah, bolj škodljive in e kar to odvržemo smo na istem, kot če naredimo sončne celice iz kemikalij. Sončne celice bodo pa v prihodnosti tudi organskih materialov - biocelice- samo do tja je še daleč.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: ros ()

Zheegec ::

Okej, pol bom pa mojstrom, ki ravnajo z odpadki v Krškem naročil naj na tvojem vrtu skopljejo luknjo, naredijo deponijo in vržejo odpadke notr! Me zanima kolk boš pol rad jedel zelenjavo s tega vrta :). Kaj pa če bo čez 150 let nekdo drug tam živel ko tebe ne bo več? Sevanja bodo še vedno prisotna!

Kakšno sevanje? Saj odpadki niso v kartonskih škatlah.

Kot rečeno - več manjših in manj zanesljivih "alternativnih" virov lahko sesuje omrežje. Vse, kar rabi Slovenija so 3 jedrske elektrarne in nič drugega. Francija ima ogromno število JE. Edino pametno.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Matev ::

ne vodik

elektrika bo ...

elektriko pa že iz neba lahko vsak dobi več kot jo potrebuje

ros ::

ne vodik

elektrika bo ...

elektriko pa že iz neba lahko vsak dobi več kot jo potrebuje



Valjda, sam skuri ti gate! :)

ros ::

Kakšno sevanje? Saj odpadki niso v kartonskih škatlah.

JA ampak to ni ravno poceni. Za to da vse to zalijejo s svincem. Zato jih pa mi izvažamo!

kdo je pa rekel, da je omrežja sploh treba- o tem že govorim cel dan- OFF THE GRID. Imej sam svojo streho in svoje omrežje, pa ti ne bo nikdar žal.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: ros ()

Pyr0Beast ::

My bad za HE na soci ....

No, tako lepo reko so ze veckrat zajezili, skupna moc na pragu je 160MW, to pomeni okoli 100MW trajne moci mogoce, ce je dosti vode.

NEK - Termicna moc 1994MW, moc na pragu 696MW ... napram neku so te elektrarne prdec v veter.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Zheegec ::

kdo je pa rekel, da je omrežja sploh treba- o tem že govorim cel dan- OFF THE GRID. Imej sam svojo streho in svoje omrežje, pa ti ne bo nikdar žal.

O tem smo že govorili. Praktično vsi, ki imajo mini-elektrarne to energijo (ki je precej neuporabna) prodajajo Elesu in potem za svojo uporabo kupujejo iz omrežja. Le zakaj?
Kako si pa predstavljaš to, da ima vsak svoje mini-elektrarne?
Najbrž celo streho pokrito s sončnimi celicami, za hišo pa par vetrnih elektrarn. Potem pa še v kleti en mini jedrski reaktor (prodaja jih AFAIK Toshiba) za tistih 75% časa ko ni sonca in ne piha?
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Matev ::

>>> za tistih 75% časa ko ni sonca in ne piha?

za hranilnik energije verjetno še nisi slišal

Zheegec ::

Misliš razne baterije/akumolatorje? Kot prvo tiste sončne celice ne proizvedejo veliko energije in tisto energijo povprečno gospodinjstvo že sproti porabi. Razne (velike) baterije so precej slabe za okolje, imajo slabe izkoristke.
V vsakem primeru je to bistveno bistveno slabša in dražja varijanta, kot pa ena nuklearka in omrežje do tvoje hiše. Seveda pa to ne pomeni, da ne bom vesel, če se ti odklopiš iz omrežja in poganjaš svojo hišo na "alternativo". Kar izvoli, imaš vse tehnične predispozicije, da to uresničiš. Poročaj, kako se izide. Ali boš ostal samo pri teoriji? Jaz sem svojo idejo že udejanil, plačal sem račun Elesu.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Lonsarg ::

Subvencionirane cena za odkup elektrike prozivede iz sončnih celic je45centov/kWh, kar je za faktor 5 več, kakor stane elektrika...

ini kjub tej visoki ceni, se ti povrne strošek sončnih celic po 7ih letih približno, to je pač en primer, odvisno od izvajalca. Torej če boš OFF THE GRID, se ti bo povrnil v 45 letih, sam kaj ko je treba po kake 15letih sončne celice zamenjati. Nimaš kej ceneje je kupovati zanekrat, al pa dajati v omrežje, v upanju da država ne ukine subvencionirane cene.

Jaz samo upam da bodo mini jedrski reaktorji od Toshibe uspeh. Ker če se že država ne more odločit gradit nuklearke, ker so tam pa politiki, ki se jim gre za položaj in ne za dobro ljudi, tako da noben politik ne forsira nukleark, ker se boji, da bo s tem zgubil podporo 90% neupočenih ljudi, ki so proti nuklearkam...

Drugi razlog je privatizacija, ker privatniki niso propravleni investirati v tako dolgoročen projekt, s toliko tveganja, tako da bi morala to financirati država, ki pa ma itak vseskozi premalo denarja...

S temi Toshibinimi napravcami pa je dobvol da se ena vas strinja, enga nabavi in ma poceni elektriko, morda vseeno lažje poučiti eno vas kaj pravite? Al se morajo čisto povdos najti ljudje, ki so toliko nepoučeni da jim jaz ne bi dovolil iti na referendume, ker ne vejo kj je dobro za njih...

A. Smith ::

Jaz samo upam da bodo mini jedrski reaktorji od Toshibe uspeh.


Uspeh bo imel, ampak ne na krajih, kjer mu lahko konkurira klasično omrežje.

Podjetje Westinghouse (ne boš verjel, kupila ga je ravno Toshiba), ki je zgradilo NEK, je leta 99 na trgu ponudilo novo 600MW enoto.

Doslej niso zgradili še nobene.


Razlog? Premajhna ekonomičnost. Do posla so prišli šele z 1GW izvedbo istega reaktorja.
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: A. Smith ()

Okapi ::

S temi Toshibinimi napravcami pa je dobvol da se ena vas strinja


Utopist. Že cela vas se ne bo nikoli strinjala, ker bo vedno kakšen sosed proti. Pa ena vas ni dovolj, ker bodo vse druge v občini proti. Pa če bi bila cela občina za, bi bile sosednje proti. Za tako stvar se mora strinjat cela država (če predpostavimo, da sosednje lahko samo protestirajo, ne morejo pa se vmešavati v naše notranje zadeve).

Sicer pa bo v par letih referendum za novo jedrsko, in se bo hitro videlo, a se da ljudi spravit k pameti.

O.

ros ::

http://www.genepax.co.jp/en/- kaj sem vam rekel- avto na vodo! Genialno! O tem kar mi razpravljamo japonci že imajo imenuje se WES. Jest verjamem, da tega še ne bodo razkrili takoj-sicer pa je na njihovi strani tudi link do pdf datoteke, kjer je postopek delovanja zelo dobro prikazan! Razkriti niso le materiali ki jih uporabljajo za plasti med elektrodami. To je avto na vodo, ker za gorivo uporablja le vodo in iz njega je končni produkt voda. Izjava, da bi rekel, da bencinski avto ni na bencin bi bila smešna, saj tudi pri bencinskem motorju potrebujemo akumulator in svečke za vžig- to pa je že elektrika!

-še demonstracija v japonščini
-in animacija delovanja

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: ros ()

WarpedGone ::

Hmm, le zakaj oceani ne zgorijo? Le zakaj voda ponavadi pogasi ogenj?

Tisti avto definitivno NI na vodo. Če je voda že zraven, je kvečjemu nosilec kisika, podobno kot je v običajnih motorjih to zrak. Pa ne vpijemo da se vozimo na zrak, ampak na bencin oz.nafto.

Tile zgornji tipi pa še niso povedal kaj je tisto zraven vode, kar omogoča da stvar dela. Komot je to navadna baterija, ki preko elektrolize vodo najprej razbije na H2 in O2 ter to spet skuri nazaj v H20. Ampak to ni avto na vodo. To bi bil avto na elektriko.

Morda uporablja neoksidiran aluminij. Če ga potopiš v vodo, izhaja ogromno H2 in O2, ampak spet, ta aluminij se porablja in ga moraš slej ko prej zamenjat. To spet ni na vodo ampak pravzaprav na elektriko, ker jo nucaš da skuhaš neoksidiran aluminij.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

ros ::

Hmm, le zakaj oceani ne zgorijo? Le zakaj voda ponavadi pogasi ogenj?
!


Voda gori pod posebnimi pogoji (no jasno da gori vodik), če ne verjameš si poglej tole!

Zheegec ::

Ros - že lavfaš hišo na sončne celice in dokumentiraš izkušnjo?
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
««
32 / 1220
»»