Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Zakaj so električni avtomobili prava stvar
Temo vidijo: vsi
ros ::
Ros - že lavfaš hišo na sončne celice in dokumentiraš izkušnjo?
Ne, ampak tale avto od genepaxa bom pa enkrat mel! Pa Akvarij vode v bajti, ki mi bo delala elektriko. Sej tko al tko sončne celice ne bodo potrebne :) No mogoče bom mel sončne celice vseeno zarad tega da bom lahko poslušal radio :)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: ros ()
Zheegec ::
Ros - že lavfaš hišo na sončne celice in dokumentiraš izkušnjo?
Ne, ampak tale avto od genepaxa bom pa enkrat mel!
Zakaj potem to zagovarjaš, če pa še nisi sprobal? Jaz sem svojo idejo sprobal in deluje. Recimo zdajle. Ti pa uporabljaš način električne distribucije, za katerega praviš da je slab. Pričakujem, da se ne boš več oglasil dokler ne boš dokazal, da je tvoj način boljši in bomo vsi prešli na ta tvoj, boljši, način. Drugače pa ne govori neumnosti.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
ros ::
Ros - že lavfaš hišo na sončne celice in dokumentiraš izkušnjo?
Ne, ampak tale avto od genepaxa bom pa enkrat mel!
Zakaj potem to zagovarjaš, če pa še nisi sprobal? Jaz sem svojo idejo sprobal in deluje. Recimo zdajle. Ti pa uporabljaš način električne distribucije, za katerega praviš da je slab. Pričakujem, da se ne boš več oglasil dokler ne boš dokazal, da je tvoj način boljši in bomo vsi prešli na ta tvoj, boljši, način. Drugače pa ne govori neumnosti.
Vse ''neumnosti'', ki sem jih po tvojem izrekel se bodo uresničile! Pa te ne mislim dol tlačit. Sej nisem hudoben. Samo veš v humorju je skrito veliko resnice, pa tudi v najbolj norih idejah, pa če tudi tega ne morem dokazat. Vsega se še ne da takoj. Dobro da obstajaš ti- ti si namreč tip, ki so mu dokazi neobhodno potrebni takoj. Jest pa sem hvala Bogu malo drugačen, sej ne zameriš :).
Zheegec ::
Torej ostajaš priključen na električno omrežje, čeprav to ni dobra rešitev?
Jah, če ni dokazov, potem nam drugega tako in tako ne preostane... seveda hočem dokaze, špekulacije me ne zanimajo.
Jah, če ni dokazov, potem nam drugega tako in tako ne preostane... seveda hočem dokaze, špekulacije me ne zanimajo.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
Pyr0Beast ::
Taksno omrezje kot ga imamo danes je kar u redu, ni popolno ni pa slabo. Vse skupaj tako plava v zraku, brez kakrsnihkoli baterij, poraba je dokaj stalna, pravtako produkcija.
In ponavadi s tem ni tezav.
Paneli so pa drk kar se energije tice, mogoce odlicni le za kako vikendico, akkumulator in varcno zarnico, katera gori le ob posebnih priloznostih. Ko pa hoces kaj priklopiti gor jim pa kmalu zmanjka sape, se posebno pozimi. Been there done that ..
In ponavadi s tem ni tezav.
Paneli so pa drk kar se energije tice, mogoce odlicni le za kako vikendico, akkumulator in varcno zarnico, katera gori le ob posebnih priloznostih. Ko pa hoces kaj priklopiti gor jim pa kmalu zmanjka sape, se posebno pozimi. Been there done that ..
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Matev ::
za razvajen folk, muhasti alternativni viri vsekakor še niso zreli
so pa dobri za kakšno afriko, kjer je sonca v izobilju in ljudje tudi ne kuhajao, pečejo, poganjajo račuanlnikov vsak dan 24h
so pa dobri za kakšno afriko, kjer je sonca v izobilju in ljudje tudi ne kuhajao, pečejo, poganjajo račuanlnikov vsak dan 24h
imagodei ::
Glede tiste goreče vode me zanima... Kot je videti, voda gori samo, dokler je v EM polju... Koliko energije je treba dovajat v EM polje in koliko je potem dobiš ven?
Ker, če je razmerje ugodno, oz. če dobiš ven več energije, kot jo vložiš (na račun uskladiščene energije, da me ne bo kdo obtoževal, da promoviram perpetuum mobile), potem smo ŽE rešili vse energetske probleme.
Ker, če je razmerje ugodno, oz. če dobiš ven več energije, kot jo vložiš (na račun uskladiščene energije, da me ne bo kdo obtoževal, da promoviram perpetuum mobile), potem smo ŽE rešili vse energetske probleme.
- Hoc est qui sumus -
jest10 ::
Kdo je pa rekel, da bi na rekah, kot je Soča gradili sploh elektrarne? To bi bila velika napaka! Sava, Drava in male hidroelektrarne so bolj primerne, kot pa velike.
Drava? Pokaži mi prosim, kje na Dravi še lahko zgradiš elektrarno?
Sava? Max 300MVA bi se lahko še dobilo iz nje, če jim uspe zgraditi vseh 10+ elektraren, ki so v načrtu.
Male elektrarne? Prdec v morje. Poleg tega niso ravno dobrodošle za pri regulaciji omrežja.
Pyr0Beast ::
Ze HE so tezavne kar se moci tice, se posebno poleti, ko ze tako zmanjkuje vode, priznam pa, so pa uporabne za regulacijo spic.
Termicne elektrarne v sloveniji proizvedejo 2/3 vse energije.
Termicne elektrarne v sloveniji proizvedejo 2/3 vse energije.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Matev ::
>>> Ker, če je razmerje ugodno, oz. če dobiš ven več energije, kot jo vložiš (na račun uskladiščene energije, da me ne bo kdo obtoževal, da promoviram perpetuum mobile), potem smo ŽE rešili vse energetske probleme.
a vidiš kje kakšno takšno "vodno" elektrarno?
a vidiš kje kakšno takšno "vodno" elektrarno?
Pyr0Beast ::
Crpalna elektrarna s pritokom :P
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Pyr0Beast ()
snow ::
Sem gledal tale Topgear.
Je šel avto 55 milj potem pa ga je bilo potrebno polnit.
V isti oddaji so testirali tudi Honda FCX Clarity, avto na vodik, ki uporablja gorivne celice in potem poganja električni motor. Dosti bolje - večji doseg, hitreje polnenje.
Je šel avto 55 milj potem pa ga je bilo potrebno polnit.
V isti oddaji so testirali tudi Honda FCX Clarity, avto na vodik, ki uporablja gorivne celice in potem poganja električni motor. Dosti bolje - večji doseg, hitreje polnenje.
Random mutation plus nonrandom cumulative natural selection - Richard Dawkins
WarpedGone ::
Snow, uradno sm razočaran nad tvojim intelektualnim dosegom.
Najprej sm ti spisal en dolg odgovor, pa sm pol obupal. Brezveze, naj bo le komentar k:
Od 10x dražjega avtomobila pač pričakujem da je vsaj v nečem boljši.
Žal pa je v tej oddaji bila povedana le cena za Teslo. Ceno tega FCXa so lepo po đentelmensko zamolčali. Čista proizvodna cena za FCX Clarity se vrti okrog 3/4 milijona USD. Cena ENE črpalke z vodikom, ki bi bila sposobna nafilat vsaj par avtomobilov na dan se vrti okrog 30 MILIJONOV USD.
In potem jamrate da so električni avtomobili predragi? Žal niste niti spodoben sogovornik.
Najprej sm ti spisal en dolg odgovor, pa sm pol obupal. Brezveze, naj bo le komentar k:
Dosti bolje - večji doseg, hitreje polnenje.
Od 10x dražjega avtomobila pač pričakujem da je vsaj v nečem boljši.
Žal pa je v tej oddaji bila povedana le cena za Teslo. Ceno tega FCXa so lepo po đentelmensko zamolčali. Čista proizvodna cena za FCX Clarity se vrti okrog 3/4 milijona USD. Cena ENE črpalke z vodikom, ki bi bila sposobna nafilat vsaj par avtomobilov na dan se vrti okrog 30 MILIJONOV USD.
In potem jamrate da so električni avtomobili predragi? Žal niste niti spodoben sogovornik.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()
Ciklamen ::
Jaz bi tak rekel...Električni avtomobili za v VELIKA mesta, ali pa za v mesto nasploh, ti avti, s katerimi se vozimo na dolge ture (dopusti, razne službe na velike razdalje itd.) so itak vredu...Za to, da se pa ti v mesto pelaš po kruh z tem smrduhom, pa ti pride električni avto zelo prav.
WarpedGone ::
Za dolge ture bodo še vedno turbodizlerji.
Za preganjanje po dirkališčih bodo še vedno turbobencinarji.
Ni najmanjše potrebe da jutri 100% avtomobilov zamenjamo z električnimi avtomobili.
Bodo pa električarji super zadeva za vsak dan se furat pa km na šiht pa po kruh in solato.
A da ne marate met več avtomobilov? Zakaj imate pa že sedaj po dva al pa tri?
Za preganjanje po dirkališčih bodo še vedno turbobencinarji.
Ni najmanjše potrebe da jutri 100% avtomobilov zamenjamo z električnimi avtomobili.
Bodo pa električarji super zadeva za vsak dan se furat pa km na šiht pa po kruh in solato.
A da ne marate met več avtomobilov? Zakaj imate pa že sedaj po dva al pa tri?
Zbogom in hvala za vse ribe
Pyr0Beast ::
Folk bo hodil tako rad s strom avtom v trgovino, kot gre sedaj s kolesom ..
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Ciklamen ::
Kolo je pa nekaj čisto drugega Pyr0...To si zdaj dal primerjavo z Fičekom in Lamburghinijem...
Pyr0Beast ::
Niti ne, misli !
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Okapi ::
Za dolge ture bodo še vedno turbodizlerji.
Za dolge ture bi bili lahko tudi avtovlaki, na katerega naložiš svojega urbanega električarja.
O.
edge540 ::
>>Za dolge ture bi bili lahko tudi avtovlaki, na katerega naložiš svojega urbanega električarja.
Seveda, in se od Frankfurta do Ljubljane 'voziš' dva dni, ker je z avtom prestopit pač malo težje kot peš.
Seveda, in se od Frankfurta do Ljubljane 'voziš' dva dni, ker je z avtom prestopit pač malo težje kot peš.
Ciklamen ::
Niti ne, misli !
To je avto za ljudi predvsem ki so izven mesta, tako rečeno v odročnih krajih.
Okapi ::
in se od Frankfurta do Ljubljane 'voziš' dva dni,
Vlak lahko vozi veliko hitreje kot avto. In seveda ne mislim na današnje avtovlake, ampak na avtovlake, ki bodo prilagojeni električnemu prevozu prihodnosti.
O.
WarpedGone ::
ampak na avtovlake, ki bodo prilagojeni električnemu prevozu prihodnosti.
Naj bo vsem jasno: NOČEM avtovlakov prilagojenih "električnemu prevozu prihodnosti".
Ker to zahteva top down pristop, kar pomeni "država plača". To pa spet pomeni, da nam bo politika solila pamet, kaj je dobro za nas in nam nabijala dodatne davke. NE.
Hočem električen avto, ki samo izpolnjuje moje potrebe. Država pa prste stran. Zahtevam le dovoljenje, da ta avto polnim doma v lastni garaži in elektriko plačam po rednih/običajnih cenah brez dodatnih taks. Če mi tko paše, lahko to elektriko kuham tudi z lastnimi veternicami in naj država nima nič proti (v stilu barvanja kurilnega olja).
Hehe, tisti, ki pravte da je 55 milj (90 km) malo. Mate kratek spomin?
Sezona 11, epizoda 1, Ferrari 599, ena galona bencina (4,25l). Crknil je po eni milji in pol (2.7km). Njegov tank drži 105 litrov. Ta Ferrari bi s polnim tankom naredu kakih 70 km, kar je kakih 30% manj kot je naredu Tesla. Doseg na dirkališču z "enim tankom" je torej povsem primerljiv z drugimi športnimi avtomobili. Aja, ta Ferrari košta 240.000 EUR (več kot dvakrat več kot Tesla). Se kdo joka da je predrag? Ne?
Normalni ljudje, ki dirkajo (in delajo prekrške) le po civilnih cestah poročajo o dosegu okrog 160 milj (300km) - to vključuje tudi močna pospeševanja, zaviranja, prehitevanja po AC in hitro vožjo v hribe.
Pri polnjenju pa še vedno drži matematika. V baterijo je treba spravt 55kWh, ob najhitrejšem polnjenju je še kakih 20% izgub s hlajenjem, tko da je treba notr spravit kakih 70kWh. Odvisno od največje moči vašega električnega priključka lahko to traja skoraj poljubno dolgo. Če boste gonili dinamo na pedala boste razvijali le kakih 500W moči, polnjenje pa bo tko trajalo čez 100 ur. Če pa boste uporabil uradno polnilno postajo, ki da od sebe 17kW, pa polnjenje traja kake 4 ure. Seveda, če je bila prej baterija čisto prazna, sicer traja ustrezno manj.
Zbogom in hvala za vse ribe
T0RN4D0 ::
Okapi, glede na stanje infrastrukture česarkoli na tirih, pozabi kakršnekoli vlake še za en 100 let minimalno. Tvoja ideja je pa od tam naprej še precej bolj oddaljena. Električni avtomobili bi lahko bili v uporabi že prej. :) V mestih je zadeva spet tko rahlo vprašljiva, saj folk svojih elektroavtekov ne bo imel kje filat.
(\__/) This is Bunny. Copy and paste bunny
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.
Okapi ::
saj folk svojih elektroavtekov ne bo imel kje filat.
Elektroavtov, ko/če bodo nekoč bolj ali manj nadomestili bencinarje in naftaše, ne bodo ljudje sami polnili, razen mogoče kdaj izjemoma. Na to lahko mirno & takoj pozabiš - je preveč komplikacij in ovir.
Od elektropolnilega podjetja, ali kakor se bo pač imenovalo, boš imel v najemu akumulator, ki ga boš na polnilni postaji preprosto v dveh minutah zamenjal s polnim. Nekako tako, kot se sedaj dela s plinskimi jeklenkami. Elektropolnilno podjetje bo poleg polnjenja skrbelo tudi za zamenjavo & reciklažo izrabljenih akumulatorjev.
Avtovlake pa se lahko spodobno organizira v recimo 10 letih na obstoječem omrežju, če se le zato pojavi potreba, v naslednjih recimo 30 letih pa se zgradi še omrežje novih hitrih prog.
Vmešavanje države je pa tudi nesmiseln zadržek, saj ima tudi sedaj čez cestno omrežje, brez katerega si z avtom ne moreš čisto nič pomagat. Električno omrežje je pa tudi v bistvu državno - naj poskusi kdo izračunati, kaj bi za njegovo obremenitev pomenilo, če bi vsi čez noč uporabljali one 17 kilovatne polnilne postaje, ki jih omenja warpedone.
O.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Okapi ()
Snohman ::
Moj oče je pravi petrolhead, vozi turbobencinarja s 300 konji. Pa že kako leto govori o tem, da bi si z veseljem kupil električni avto za v službo in takšne manjše opravke, da bi zamenjal drugi avtomobil pri hiši.
Na trgu pa še vedno nič pametnega. Mogoče v 2011 z VWjem Up oz. Lupo.
Tudi jaz se ne bi branil nečesa podobnega.
Vsi pa vemo, da bodo davki na takšne polnilne postaje nabiti do neba(poglejte koliko priteče v proračun skozi trošarine od bencina, da ne govorimo o današnjem dogajanju s trošarinami), država se bo spet prekomerno vmešavala. Za nas, končne uporabnike stvar ne bo cenejša, predragi nam CO2 izpusti pa ne bodo bistveno manjši v seštevku.
Na trgu pa še vedno nič pametnega. Mogoče v 2011 z VWjem Up oz. Lupo.
Tudi jaz se ne bi branil nečesa podobnega.
Vsi pa vemo, da bodo davki na takšne polnilne postaje nabiti do neba(poglejte koliko priteče v proračun skozi trošarine od bencina, da ne govorimo o današnjem dogajanju s trošarinami), država se bo spet prekomerno vmešavala. Za nas, končne uporabnike stvar ne bo cenejša, predragi nam CO2 izpusti pa ne bodo bistveno manjši v seštevku.
WarpedGone ::
kaj bi za njegovo obremenitev pomenilo, če bi vsi čez noč uporabljali one 17 kilovatne polnilne postaje, ki jih omenja warpedone.
Zakaj zopet vsi? A znaš razmišljat samo črno belo? A se vsi vozimo s traktorji, ker se z avtomobili ne da orat njiv? A vsi nosimo isto številke čevljev in gat? Zakaj se nekateri gonijo v SUVih, drugi v karavanih, treji pa v dizl kupejih?
Sicer pa naše elektro omrežje in proizvodne kapacitete so že itak tako zelo v kurcu, da mormo elektriko uvažat tudi ponoči, da se jezovi HE zopet napolnijo. Razlog: nimamo dovolj vode v rekah, da bi te naše HE lahko delovale s polno močjo 24/365.
So pa preračunali te zadeve za ZDA. Njihove obstoječe električne kapacitete naj bi zadoščale da se 40% obstoječih ameriških avtomobilov zamenja z električnimi. To brez ene dodatne elektrarne ali kakšne nadgradje omrežja. Edina zahteva je, da bi se ti avtomobili polnili ponoči oz. ob znižani potrebi po energiji.
Tuhta se o V2G principu oz. Vehicle To Grid - ideja je da bi te avtomobilske baterije delovale tudi kot začasni dvosmerni buffer energije za pokrivaje špic. Računi zaenkrat kažejo da se to ne splača, da je elektrika iz teh baterij ene desetkrat dražja kot sicer, ma pa stvar drug potencial. Avto je lahko "pameten", nikjer ne piše da se mora začet nujno filat takrat ko vštekaš. Ideja je da ti v avtomobilu nastaviš do kdaj mora bit nafilan, ta podatek pa avtomobil pošlje v center kjer se zbirajo podatki o obremenitvi omrežja, center pa avtomobilu nazaj pošilja komande kdaj se naj polni kdaj pa naj malo počaka. Na ta način bi polnjenje avomobilov delovalo kot posebni balanser obremenitve sistema, do neke mere namesto posebnih velikih namenskih vztrajnikov, HE in vsega boga kar se sedaj uporablja.
Seveda bi to balansiranje bilo narejeno pametno in ne tako kot ste si vi sedajle zamislili: da prideš čez pol ure predčasno nazaj, avto je še vedno prazen ti ga pa nujno nucaš. Ne. Nimam nujno najbolj pametne rešitve ampak js bi razmišljal v smeri, da se takoj nafila do kakih 80%, potem pa se poljnjenje raztegne do nastavljenega roka kdaj mora nujno bit polno. Če se omrežje tko odloči, je lahko max že prej, lahko pa glih ob roku, garancija je, da bo ob nastavljenem roku. Seveda, več časa ko daš omrežju da ti fila avto, cenejša je tista elektrika. Če hočeš takojšnje in maks filanje, plačaš malo več.
@MihaJe:
Vidm, da podobno trezno razmišljaš.
Na trgu pa še vedno nič pametnega. Mogoče v 2011 z VWjem Up oz. Lupo.
Si si pogledal Project Better Place? Majo pogodbo z Renaultom, da jim priskrbi električne avtomobile za v Izrael. Leta 2010 naj bi bili pripravljeni. Prototipi električnih Lagun in Meganov se že furajo okrog, samo hvalijo se še ne z njimi. Pač, razvoj. Tiho upam, da bo kaka eLaguna kapnila z Izraelske mize še na kak drug trg :)
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()
Okapi ::
Če hočeš takojšnje in maks filanje, plačaš malo več.
Ampak možnost z menjavo akumulatorjev je še cenejša. Polnilna postaja, ki polni nekaj tisoč akumulatorjev, lahko to vsekakor počne ceneje kot posameznik doma. Poleg tega lahko tako bolje izkoristiš te možnosti za izravnavo omrežja, ki jih omenjaš.
In za povrhu se tako znebiš še visokega enkratnega stroška za akumulator pri prvem nakupu avtomobila, oziroma kasneje, ko bi moral akumulator zamenjati z novim. Ker bi akumulator imel le v najemu, bi ga odplačeval obročno, pri vsaki menjavi za polnega. Mogoče bi njegovo ceno celo subvencionirala elektropolnilna podjetja, da bi privabila več strank.
Individualno domače polnjenje elektroavtov je IMHO smiselno & ekonomično le v primeru, da imaš svojo malo elektrarno.
O.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Okapi ()
SmeskoSnezak ::
WO, saj o tem sem jaz nekajkrat govoril. Šele nekje po letu 2011 lahko pričakujemo resno masovno proizvodnjo, sem bral v novicah. Pa sn sam še kar skeptičen okol tega, jaz bi rekel okoli leta 2015 bi znalo kaj "poceni" že bit na trgu, prej ne. Čeprav sn dal dosti linkov, kaj bi naj vse začeli masovno proizvajat od 2010 dalje.
@ Pusti soncu v srce... @
T0RN4D0 ::
Hmja, elektropolnilna podjetja že. Samo en konkretn akumulator bo mel par 100 kg, kakor kažejo zadeve. Če bojo polnjenja mela čez takšna podjetja, bo pršla zraven država, s kakšnimi 70% davkov,še najem akumulatorja, in boš mel elektriko na isti ravni ko benz.
W1 ma zanimivo idejo [najbrž ni čisto njegova]... je pa potem spet problem da mora bit potem vsaka polnilna postaja povezana še na internet, oziroma na dodatno komunikacijsko omrežje. Druga stvar je, da se tesla roadster recimo polni že tko cel dan, če hočeš tle lovit cenejši tok morš razdelit na dva dni polnjenje... Pa če bi enkrat vsi ponoč filal avte, bi bla kmal situacija takšna da bi bla dražja tarifa ponoči :D
W1 ma zanimivo idejo [najbrž ni čisto njegova]... je pa potem spet problem da mora bit potem vsaka polnilna postaja povezana še na internet, oziroma na dodatno komunikacijsko omrežje. Druga stvar je, da se tesla roadster recimo polni že tko cel dan, če hočeš tle lovit cenejši tok morš razdelit na dva dni polnjenje... Pa če bi enkrat vsi ponoč filal avte, bi bla kmal situacija takšna da bi bla dražja tarifa ponoči :D
(\__/) This is Bunny. Copy and paste bunny
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.
Okapi ::
morš razdelit na dva dni polnjenje...
Kar je samo še en argument več proti domačemu polnjenju in za menjavanje akumulatorjev na postajah.
Kar se davkov tiče, so države dovolj zvite, da jih znajo naviti tudi fizičnim osebam, tako da glede tega domače polnjenje nima nobene prednosti.
In kar se cen tiče, je tudi precej jasno - dokler bo nafta tako poceni, kot je, električni avti nimajo nobenih možnosti. Ko bo enkrat sodček po recimo 300 ali 500 evrov, bo pa čisto druga pesem.
O.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Okapi ()
T0RN4D0 ::
Slabo mu kaže. Sodčku namreč. ;)
(\__/) This is Bunny. Copy and paste bunny
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.
El Barto ::
Idej, fantaziranja za polno skledo, le nič otiplivega in uporabnega ...
Bom zase nekaj izluščil iz izjave Jaya na koncu - šparajte, bo za nas več ostalo ...
PS
True american V8 (or V10) anyone ?
Bom zase nekaj izluščil iz izjave Jaya na koncu - šparajte, bo za nas več ostalo ...
PS
True american V8 (or V10) anyone ?
"You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa - until you've
experienced that rollercoaster of pain, disappointment, and agony for that
brief moment when everything works and you're on a nice road". Jeremy Clarkson
experienced that rollercoaster of pain, disappointment, and agony for that
brief moment when everything works and you're on a nice road". Jeremy Clarkson
tlozej ::
En zelo dober članek o električnem avtomobilu in problemih:
http://www.rtvslo.si/modload.php?&c_mod...
LP
http://www.rtvslo.si/modload.php?&c_mod...
LP
WarpedGone ::
Okapi:
Seveda bodo te postaje za menjavo akumulatorjev zrasle kr same ko gobe po dežju, brez kakih stroškov. Prav tako bodo baterije, ki si jih bi sposojali nastale kr same in nam jih bojo kar šenkali...
Če malo pomisliš, itak da ne. Postaje za menjavo akumulatorjev so strošek, ki ga je treba pokriti z najemnino baterij. Enako je strošek tudi sama baterija. V svoji življenski dobi mora vsaj pokrit stroške svoje izdelave. Če jo direkt kupiš, plačaš samo ta strošek. Če jo pa vzameš v najem pa preko najemnine plačaš njeno izdelavo, neki profita firmi, ki skrbi za te postaje pa še plače vseh zaposlenih. Kaj bo na koncu cenejše?
Poleg tega bo avto, kateremu se bi dalo baterije na tak enostavn način menjat, nujno imel precej krajši doseg, ker bo morala bit baterija manjša, kot bi lahk bila za točno ta avto. Avto velikosti pasata bo moral imet baterijo, ki bo pasala tudi v avto velikosti fičota. Z drugimi besedami: pozabite na par 100km dosega s takšno baterijo, ker bo morala biti standardne velikosti. Tudi tanki so v avtomobilih precej različni, od 40 pa tja do 150 litrov. A pri baterijah bi pa nenadoma ena velikost morala ustrezat vsem? Al mislite da se bomo pol nenadoma vsi vozili v točno 4,25m dolgih avtomobilih? Ne, socializem je mrtu.
Ampak možnost z menjavo akumulatorjev je še cenejša. Polnilna postaja, ki polni nekaj tisoč akumulatorjev, lahko to vsekakor počne ceneje kot posameznik doma.
Seveda bodo te postaje za menjavo akumulatorjev zrasle kr same ko gobe po dežju, brez kakih stroškov. Prav tako bodo baterije, ki si jih bi sposojali nastale kr same in nam jih bojo kar šenkali...
Če malo pomisliš, itak da ne. Postaje za menjavo akumulatorjev so strošek, ki ga je treba pokriti z najemnino baterij. Enako je strošek tudi sama baterija. V svoji življenski dobi mora vsaj pokrit stroške svoje izdelave. Če jo direkt kupiš, plačaš samo ta strošek. Če jo pa vzameš v najem pa preko najemnine plačaš njeno izdelavo, neki profita firmi, ki skrbi za te postaje pa še plače vseh zaposlenih. Kaj bo na koncu cenejše?
Poleg tega bo avto, kateremu se bi dalo baterije na tak enostavn način menjat, nujno imel precej krajši doseg, ker bo morala bit baterija manjša, kot bi lahk bila za točno ta avto. Avto velikosti pasata bo moral imet baterijo, ki bo pasala tudi v avto velikosti fičota. Z drugimi besedami: pozabite na par 100km dosega s takšno baterijo, ker bo morala biti standardne velikosti. Tudi tanki so v avtomobilih precej različni, od 40 pa tja do 150 litrov. A pri baterijah bi pa nenadoma ena velikost morala ustrezat vsem? Al mislite da se bomo pol nenadoma vsi vozili v točno 4,25m dolgih avtomobilih? Ne, socializem je mrtu.
Zbogom in hvala za vse ribe
Okapi ::
WarpedOne, se bojim, da ne štekaš najbolje ekonomije. Vprašaj se, zakaj ljudje praktično vse nove avte kupijo na kredit ali leasing. A misliš da električne bodo pa s kešem kupovali? In akumulator je pri elektroavtu daleč največji strošek.
Vprašaj se tudi, zakaj nimaš doma cisterne za nekaj tisoč litrov goriva za avto, ampak raje v ceni goriva plačuješ tudi stroške bencinskih črpalk.
Elektroavti brez omrežja polnilnih postaj za menjavo akumulatorjev tudi nikoli ne bodo postali kaj več kot mestni avtomobilčki, ker moraš v tem primeru njihov praktični doseg takoj razpoloviti. Če ima akumulator recimo doseg 300 km, bi to pomenilo, da z njim ne moreš iti več kot 150 km daleč. Z enim polnjenjem akumulatorja se moraš namreč tudi vrniti domov, ali pa nekje prespati, da ga čez noč napolniš.
Problemov zaradi univerzalnih akumulatorjev pa v resnici tudi ne bo. Ko razmišljaš o elektroavtih, ne smeš razmišljati o današnjih avtomobilih, predelanih na električni pogon, ampak o električnih avtomobilih, ki jih bodo razvili čisto na novo. Skoraj zanesljivo bodo na primer imeli elektromotorje v kolesih. Tako bodo odpadle pogonske gredi, osi, prenosi in še marsikaj, kar sedaj v precejšnji meri narekuje zgradbo avtomobilov. Skratka, elektroavti bodo oblikovani tako, da bo nekje lahko dostopen prostor za akumulator, ki bo bolj ali manj standardiziran. Za povrhu nikjer ne piše, da bodo morali imeti vsi enako velik akumulator. Eni bodo imeli večjega, eni manjšega, obstajalo bo verjetno nekaj različnih tipov, recimo 5 ali 6, ki jih bodo vse imeli na polnilnih postajah. Ali pa bodo morda akumulatorji manjši in bo v manjših avtomobilih po en, v večjih pa dva, trije ...
O.
Vprašaj se tudi, zakaj nimaš doma cisterne za nekaj tisoč litrov goriva za avto, ampak raje v ceni goriva plačuješ tudi stroške bencinskih črpalk.
Elektroavti brez omrežja polnilnih postaj za menjavo akumulatorjev tudi nikoli ne bodo postali kaj več kot mestni avtomobilčki, ker moraš v tem primeru njihov praktični doseg takoj razpoloviti. Če ima akumulator recimo doseg 300 km, bi to pomenilo, da z njim ne moreš iti več kot 150 km daleč. Z enim polnjenjem akumulatorja se moraš namreč tudi vrniti domov, ali pa nekje prespati, da ga čez noč napolniš.
Problemov zaradi univerzalnih akumulatorjev pa v resnici tudi ne bo. Ko razmišljaš o elektroavtih, ne smeš razmišljati o današnjih avtomobilih, predelanih na električni pogon, ampak o električnih avtomobilih, ki jih bodo razvili čisto na novo. Skoraj zanesljivo bodo na primer imeli elektromotorje v kolesih. Tako bodo odpadle pogonske gredi, osi, prenosi in še marsikaj, kar sedaj v precejšnji meri narekuje zgradbo avtomobilov. Skratka, elektroavti bodo oblikovani tako, da bo nekje lahko dostopen prostor za akumulator, ki bo bolj ali manj standardiziran. Za povrhu nikjer ne piše, da bodo morali imeti vsi enako velik akumulator. Eni bodo imeli večjega, eni manjšega, obstajalo bo verjetno nekaj različnih tipov, recimo 5 ali 6, ki jih bodo vse imeli na polnilnih postajah. Ali pa bodo morda akumulatorji manjši in bo v manjših avtomobilih po en, v večjih pa dva, trije ...
O.
TESKAn ::
Skoraj zanesljivo bodo na primer imeli elektromotorje v kolesih.
Skoraj zanesljivo ne. Par kilogramov mase, ki skače gor in dol po naših cestah - strošek mehanično tako močnega motorja ne odtehta dveh kratkih pogonskih gredi. Večja verjetnost je, da bomo videli štiri manjše elektromotorje, vsakega direkt ob kolesu.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
Okapi ::
Elektromotor v kolesu, ki so ga pred kratkim predstavili pri Michelinu, je IMHO kar obetavna zadeva.
O.
O.
WarpedGone ::
Elektromotor v kolesu, ki so ga pred kratkim predstavili pri Michelinu, je IMHO kar obetavna zadeva.
Elektromotorje v kolesih je imel že Porsche v svojem električnem avtomobilu pred 100 leti. To je še ena tak "red herring". Sliš se ful dobro, hudič je pa v detajlih. Obstajajo razlogi, da se tazga motorja z visokimi performansami še ne da dobit. Pa ta razlog ni politika.
Štirje motorji, vsak ob svojem kolesu se znajo pojavit v zmogljivih terenci, civilni avtomobili bodo imeli pa kvečjemu dva, enga spredaj in enga zadaj, vsak s svojim diferencialom. Pa maš lowcost 4WD.
Tista michelin zadeva je vsekakor zanimiva, je pa žal nepremičnina. Gledaš ga lahk v vitrini. V praksi še ne deluje.
Zbogom in hvala za vse ribe
TribesMan ::
Hehe, tisti, ki pravte da je 55 milj (90 km) malo. Mate kratek spomin?
Sezona 11, epizoda 1, Ferrari 599, ena galona bencina (4,25l). Crknil je po eni milji in pol (2.7km). Njegov tank drži 105 litrov. Ta Ferrari bi s polnim tankom naredu kakih 70 km, kar je kakih 30% manj kot je naredu Tesla. Doseg na dirkališču z "enim tankom" je torej povsem primerljiv z drugimi športnimi avtomobili. Aja, ta Ferrari košta 240.000 EUR (več kot dvakrat več kot Tesla). Se kdo joka da je predrag? Ne?
Ferrari 599 je komfortni superšportnik, ne pa drekecpekec kot recimo Tesla ali Lotus Elise na katerem je Tesla grajen. Pa tudi 599 pride okrog Top Gear kroga v 1:21.2, kar je celih 6 sekund manj kot Tesla. Tako da če bi Ferrarija vozil z "pedestrian pace" ki ga dosega Tesla, bi verjetno zdržal glih dvakrat toliko kot Tesla ;)
Aja... pa ko mu zmanjka bencina ga napolniš v 5 minutah... :) Aja, pa če ga tiščiš 10 krogov po pisti se načeloma ne preklopi v "safe mode" ker se motor/baterija/krmilnik pregreva.
Tesla je ql, vendar nekako ni prilagojen načinu uporabe, ki smo ga vsi vajeni in zaradi katerega je avtomobil postal to kar je. Ljudje pa gremo zelo neradi na slabše.
In ja... elektromotorji v kolesu so bedarija. Razen za golf vozičke, skuterje in električne viličarje ki vozijo po proizvodnjih halah.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: TribesMan ()
gruntfürmich ::
En zelo dober članek o električnem avtomobilu in problemih:
http://www.rtvslo.si/modload.php?&c_mod...
LP
končno se je nekdo spomnil in nekaj pametnega zapisal! hvala.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
WarpedGone ::
Spomnil se je že, ampak o kaki resni pameti pa skorajda ni sledu.
Naj dvigne roko tisti, ki vsak dan znova tanka 50 litrov bencina v svoj avto. Mišo namreč veselo računa, kot da bo nujno treba vsak dan znova nafilat celih 150kWh. Jajca.
Naj dvigne roko tisti, ki vsak dan znova tanka 50 litrov bencina v svoj avto. Mišo namreč veselo računa, kot da bo nujno treba vsak dan znova nafilat celih 150kWh. Jajca.
Zbogom in hvala za vse ribe
TribesMan ::
Ah, mišo je kr uredu cifre skupi vrgel. To kolikokrat na teden bo pa kdo avto filal pa mislim da ni glih debata, ker avto bo vsak filal takoj ko pride domov. Ker realno gledano noben električen avto niti približno ne bo imel 700km dosega. Tako da bo moral lastnik "pazit" da bo avto pripravljen.
Tudi glede kapacitete baterij, bo v najboljšem primeru polovica tega kar je mišo napisal.
In tak "realen" avto ki bo imel dosega 300km (hopefully) bi jaz recimo moral filati na 3 dni, če bi se vozil samo v službo (80km na dan). Povprečno pa delam 95km na dan vključno z vikendi.
Torej ja kot drugi družinski "mestni" avto. In ne kot avto za vsakogar.
Mestni avto pa ima lahko dosega samo 150km in bo popolnoma sprejemljiv, kar pa je dost realno izvedljivo, če odštejemo baterije, ki so vseeno predrage.
Tudi glede kapacitete baterij, bo v najboljšem primeru polovica tega kar je mišo napisal.
In tak "realen" avto ki bo imel dosega 300km (hopefully) bi jaz recimo moral filati na 3 dni, če bi se vozil samo v službo (80km na dan). Povprečno pa delam 95km na dan vključno z vikendi.
Torej ja kot drugi družinski "mestni" avto. In ne kot avto za vsakogar.
Mestni avto pa ima lahko dosega samo 150km in bo popolnoma sprejemljiv, kar pa je dost realno izvedljivo, če odštejemo baterije, ki so vseeno predrage.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Lonsarg ::
Sej ne da agregat sploh ni drag, in ne vpliva kaj velikona ceno električnega avtomobila, ozioma jo zmanjša, ker potem dejansko rabiš samo za 50km baterij.
TribesMan ::
Agregat je kurac od ovce. Za električen avto peljat udobno rabiš vsaj 10kW agregat. Tak agregat+generator+elektromotr+baterije kombo nima kej iskat v avtu, ker bo samo težji in na koncu en mišji drek čistejši.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
gruntfürmich ::
Spomnil se je že, ampak o kaki resni pameti pa skorajda ni sledu.
Naj dvigne roko tisti, ki vsak dan znova tanka 50 litrov bencina v svoj avto. Mišo namreč veselo računa, kot da bo nujno treba vsak dan znova nafilat celih 150kWh. Jajca.
daj daj daj! elektro omrežje se sesuje, elektrarn je premalo, avti so predragi. ktir minus še hočeš? ker je vsak za sebe že dovolj velik.
in seveda se pogovarjamo o sedanjosti! nobeden ne omenja 50 let v prihodnost!
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
WarpedGone ::
>> in seveda se pogovarjamo o sedanjosti!
V kateri hočeš kar vse avtomobile zamenjat z električnimi. Jezus.
V kateri hočeš kar vse avtomobile zamenjat z električnimi. Jezus.
Zbogom in hvala za vse ribe
tlozej ::
Spomnil se je že, ampak o kaki resni pameti pa skorajda ni sledu.
Naj dvigne roko tisti, ki vsak dan znova tanka 50 litrov bencina v svoj avto. Mišo namreč veselo računa, kot da bo nujno treba vsak dan znova nafilat celih 150kWh. Jajca.
Kje si pa to prebral?!?