» »

pretvorba toplote v energijo

pretvorba toplote v energijo

baker ::

Ko vržemo kamen iz neke višine na tla se mu kinetična energija spremeni v notranjo, tako se kamen segreje.
Zdej razmišlam zakaj nebi nardil stroja, ki bi delal ravno obratno. Seprav bi se neka snov (zrak) ohlajevala s tem pa bi telo dobilo kinetično energijo. Zakaj to nebi blo možn?



Pa ne mi ukradt zamisli za avto, ki deluje na zrak:D

Thomas ::

Nasprotuje drugemu zakonu termodinamike. Zato ne gre.

Ni važna samo energetska bilanca, pač pa tudi bilanca nekakšne kvalitete energije. Toplota je najmanj kvalitna. Jo ne spraviš več nazaj v mehansko, najbolj kvalitetno.

To je pač (najverjetneje) eden tistih naravnih zakonov, ki nas res omejujejo.

Za razliko od onih, ki jih trosi takoimenovana zdrava pamet. Naprimer - "človek ne more do Lune, ker je predaleč" ali "starost je nepremagljiva" ali pa "računalnik ne bo nikoli premagal svetovnega prvaka v risantancu" ...
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

gzibret ::

No, sej taki stroji obstajajo. Reče se jim parni stroj, ki deluje na podlagi termične ekspanzije plina oz. pretvorbe vode v paro.

Samo nekje drugje je fora:

a) 2. zakon termodinamike pravi, da nikoli ne moreš pretvoriti energije v delo brez toplotnih izgub. NIKOLI!

b) s temi izgubami pa se bavi enačba izkoristka carnottovega krožnega procesa. Ta enačba pravi, da večja je razlika med maksimalno in minimalno temperaturo, boljši je izkoristek stroja.

Torej - energije temperaturne razlike med globokim oceanom in površino morja nikoli ne boš mogel pridobivati, ker je temperaturna razlika minimalna, zato so tudi izkoristki minimalni. Po drugi strani imajo bencinski motorji večje izkoristke, ker je temperatura gorenja dosti višja od temperature okoliškega zraka. Dizelski motorji imajo še boljše izkoristke, ker dizel gori še pri višji temperaturi.
Vse je za neki dobr!

Fizikalko ::

Hmmm.... meni pa ni popolnoma jasno, zakaj moj dizel precej več pije pozimi, ko je -20? Izkoristek bi moral biti največji... Sumim, da je izkoristek pri neogretem motorju zelo odvisen še od česa in tu ogromno izgubi. Ampak zanimivo - tudi na dolgo progo, ko je torej 95% časa motor ogret na delovno T, kuri več kot poleti. Pravzaprav najmanj kuri pomladi in jeseni.

Pyr0Beast ::

Hmm, zdi se mi, da imaš napačno nastavljeno pumpo.

Ti kadi, ko hitro dodaš gas, če ja, probi menjati filter za zrak.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

dragana ::

Da več pije pozimi so krive tudi zimske gume in verjetno zagnan motor tačas ko ribaš šipe, ker so ledene.

:roketa> ::

Še ena stvar je. Pozimi je zrak hladnejši in zato bolj gost. Zračni upor se poveča.

gzibret ::

Carnotov proces je idealizacija toplotnega stroja. V resnici se izkoristki dizlov računajo malo drugače (enačba operira z volumni in toplotnimi kapacitivnostmi pri konstantnem tlaku in volumnu), ampak vseeno nisem imel namena preveč komplicirat (za ilustracijo je bilo čisto dovolj).

Carnot Cycle
Vse je za neki dobr!


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Koliko € me stane, da mi bojler segreje 60L vode? (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
7328044 (27235) korenje3
»

VPP Naprava za dodajanje vodika v diesel motorje (strani: 1 2 )

Oddelek: Znanost in tehnologija
7816223 (12489) overman
»

Fizika - različne naloge

Oddelek: Šola
83177 (3063) darkolord
»

Avto na vodo - SPET (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
6922132 (20204) T0RN4D0
»

Izkoristek (strani: 1 2 )

Oddelek: Znanost in tehnologija
5319944 (19091) BigWhale

Več podobnih tem