ZDNet - Ste se kdaj vprašali, kako pred vesoljskimi poleti (predvsem) Nasini strokovnjaki preverijo, kako se bodo aparature in ljudje obnašali ob povratku na normalno, torej zemeljsko, gravitacijo (v primeru, da ne bo "pene")? Ker so breztežnostni poleti še vedno zamudni in tudi ne ravno poceni, pri Nasi in dveh sodelujočih univerzah uporabljajo centrifugo, ki je sposobna razvitja do dvajsetkratnega pospeška g. Naprava vsebuje dve komori za opremo, ki delujeta pri pospešku 20 g, in eno za človeško posadko, ki je omejena na 12,5 g.
Znano je namreč, da stanje zmanjšane gravitacije zmanjša gostoto kosti, povzroči pa tudi ohlapnost mišic in prerazporeditev telesnih tekočin, kar lahko ima usodne posledice ob vrnitvi na Zemljo. Tako lahko s simulatorjem ustvarijo pogoje povečanja težnosti, ki nastane ob povratku. Rezultati pa niso uporabni samo za Naso, ampak tudi za raziskovanje bolezenskih stanj pri geriatričnih pacientih, ki so prav tako večji del časa mirujoči. Še klik.
Uredništvo Slo-techa ne prevzema odgovornosti za vrtoglavice, bruhanje in podobne težave, ki so posledica branja novice.
Novice » Znanost in tehnologija » Centrifuga z 20 G-ji
sverde21 ::
Vse lepo in prav dokler ne vtrga vse skup in poleti proti zidu, kjer nastene ena rdeča packa
<?php echo `w`; ?>
NeOman ::
Znano je namreč, da stanje zmanjšane gravitacije zmanjša gostoto kosti, povzroči pa tudi ohlapnost mišic in prerazporeditev telesnih tekočin, kar lahko ima usodne posledice ob vrnitvi na Zemljo.
ce poklicete v naslednjih 15min vam namesto trajne 90% invalidnosti po pristanku iz vesolja to naredimo kar doma na zemlji. prihranite miljon dolarjev, vse kar storite je da se prijavite pod opisom: bel, kosmat in rdece oci. postanite poskusni zajcek tudi vi!
ce poklicete v naslednjih 15min vam namesto trajne 90% invalidnosti po pristanku iz vesolja to naredimo kar doma na zemlji. prihranite miljon dolarjev, vse kar storite je da se prijavite pod opisom: bel, kosmat in rdece oci. postanite poskusni zajcek tudi vi!
sverde21 ::
Če kaj ostane od zidu
Če ne poruši zida.Ah dejta no, sei nimajo "kartonastih zidov" . Pomoje to že prej preračunajo, da je možnost kakšne packe in seveda nebi želeli kakšnega ponesrečenega izstrelka izstreliti na sosedov vrt
<?php echo `w`; ?>
Sandoval ::
sverde21
Pa menda ja ni to narejeno kot hobi program v enem popoldnevu. Pa moj post je bil ironično mišljen.
Nazaj na temo:
-enkrat bi rad poskusil nekaj podobnega, ker mi tisto v raznih zabaviščnih parkih ni dovolj.
Rad bi občutil pošten pospešek(seveda ne prek meja)
EDIT: sem opazil, da smo vsi trije "resno" mislili
Pa menda ja ni to narejeno kot hobi program v enem popoldnevu. Pa moj post je bil ironično mišljen.
Nazaj na temo:
-enkrat bi rad poskusil nekaj podobnega, ker mi tisto v raznih zabaviščnih parkih ni dovolj.
Rad bi občutil pošten pospešek(seveda ne prek meja)
EDIT: sem opazil, da smo vsi trije "resno" mislili
Kr3nU_X JAZZ-WA Sandoval
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Sandoval ()
Pyr0Beast ::
Hmm, če bi se tisto 'odtrgalo', pa nebi prebilo zida, bi se kr fajn not prenetavalo :)
Me prov zanima, če bi lahko stal pri 3G
Me prov zanima, če bi lahko stal pri 3G
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Tattoo- ::
Enkrat bi rad poskusil nekaj podobnega, ker mi tisto v raznih zabaviščnih parkih ni dovolj. Rad bi občutil pošten pospešek(seveda ne prek meja)
HINT: Akrobatsko letenje!
HINT: Akrobatsko letenje!
Racing is in my blood - Ayrton Senna
sverde21 ::
Jah v zabaviščnih parkih ne morjo tolk pospeška dovolit, ker tam nimaš posebne obleke gor, ki te ščiti pred učinki pospeška
<?php echo `w`; ?>
user4683 ::
Kakšen prosti pad? Akrobatsko letenje. Tam pa so sile kar precejšnje (wiki pravi da tut +-10g).
TekO ::
Kdo ve koliko G-jev je nardilo tisto "kladivo", k te je dvignilo 20 m v zrak pa tam vrtelo (glavna atrakcija:P), ki je bilo v zabaviščnem parku v BTCju? ...mislim da je pisalo 4G, nisem pa prepričan .
Ideas are bulletproof.
user4683 ::
Obicajno majo rollercoasterji tam okol 3g.
3.5g dozivis takrat ko zakasljas, 2.9g pa ko kihnes.
Eh... read
3.5g dozivis takrat ko zakasljas, 2.9g pa ko kihnes.
Eh... read
Zgodovina sprememb…
- spremenil: user4683 ()
0r9h3us ::
Snake, pozorno preberi, piše na navadno rollercoasterji ne izpostavljajo ljudi več kot 3g (izjema on v Texasu). To si jst bolj predstavljam, da je na vseh ostalih 3G makismalen pospešek, ki ga dosežeš in je samo na enem ali parih delih, pa še to samo na "boljših" napravah, na Gardaland in raznih premičnih zadevah, pomojem kr pozab na 3G.
user4683 ::
Ja, to so sigurno "top" rollercoasterji.
Pise pa tudi da obicajen clovek prenese 5g. So pa negativni g-ji problematicni (zaviranje), kjer clovek lahko zacasno zgubi zavest ze pri -2 do -3g.
Pise pa tudi da obicajen clovek prenese 5g. So pa negativni g-ji problematicni (zaviranje), kjer clovek lahko zacasno zgubi zavest ze pri -2 do -3g.
matildas ::
Snake, pozorno preberi, piše na navadno rollercoasterji ne izpostavljajo ljudi več kot 3g (izjema on v Texasu). To si jst bolj predstavljam, da je na vseh ostalih 3G makismalen pospešek, ki ga dosežeš in je samo na enem ali parih delih, pa še to samo na "boljših" napravah, na Gardaland in raznih premičnih zadevah, pomojem kr pozab na 3G.
Dobro da si napisal po tvojem lahko pozabimo na visje g-je od 3.
Izbrskal sem namrec podateke o Blue Tornadu iz Gardalanda in max. g dosezen je 4,5. Proga je dolga 765m, max. visina 34m, max hitrost 80km/h,...
Sem se ze vozil s tem pa mi ni vec bilo do ponovne voznje.
Evil mind ::
Jst pa sm gledaw eno oddajo na Discoveryi in so rekli da v zabaviščnih parkih na teh vlakci in jih je tudi pokazalo in predstavilo ampak samo najbolše. In na najbolšem je bila sila 3.5 G. Se pa ne spomnem kje bi bil ta vlak.
0r9h3us ::
Blue Tornado je ena bolj zabavnih stvari v Gardalandu, enkrat je blo slabo vreme, pa ni blo gužve, smo se cel dan vozil, pa prav ne morem rečt, kje bi bil nek hud pospešek? Težko verjamem da je kje več kot 3G.
Drugače eden največjih, če ne največji je v Ohiju, bla odaja na Discovery. Pač tam je začetni pospešek narejen z zrakom in, ker majo varnostno omejitev v pospešku, prvo sistem vse udeležence stehta in na osnovi tega zračuna kakšno moč rabijo za pospešek. Točno se pa ne spomenm kok je bil, menda okol 5G.
p.s. Tega sem mislil, samo nič ne piše o Gju
Drugače eden največjih, če ne največji je v Ohiju, bla odaja na Discovery. Pač tam je začetni pospešek narejen z zrakom in, ker majo varnostno omejitev v pospešku, prvo sistem vse udeležence stehta in na osnovi tega zračuna kakšno moč rabijo za pospešek. Točno se pa ne spomenm kok je bil, menda okol 5G.
p.s. Tega sem mislil, samo nič ne piše o Gju
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: 0r9h3us ()
matildas ::
Sem nekaj podobnega gledal na Discovery. Samo v oddaji so bili tam predstavljeni vlaki, ki dosegajo koliko g-jev pri pospesevanju pretezno po ravninskem delu (iz ene visinske tocke do druge) in zato dosegajo znatno vecje hitrosi kot 80km/h.Vendar zaradi visjih hitrosti na takih progah vlaki ne delajo spinov in zelo ostih zavojev. Ravno v zavojih pa se najbolj obcuti pospesek zaradi spremembe smeri in je lahko zelo velik tudi pri manjsih hitrostih.
0r9h3us ::
Tudi Wikipedia ima nekaj o tem, velja za najhitrejšega in najvišjega. Piše da pospeši do 120mph v 4.2s, če preračunamo, je to 4.5G. pa mislim da je to daleč največ, tako da Blue Tornado sigurno nima čez 3G, če sploh.
Osprey ::
Or9h3us: Tu bo nekaj narobe! To, kar si povedal, lahko znaša kvečjemu 1.3G.
Morda je pri tem vlaku 4.5G v kakih zavojih, kjer deluje radialni pospešek, nikakor pa ne pri hitrosti in času, ki ju omenjaš.
Morda je pri tem vlaku 4.5G v kakih zavojih, kjer deluje radialni pospešek, nikakor pa ne pri hitrosti in času, ki ju omenjaš.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Osprey ()
matildas ::
Da obcutimo 4,5 g in vec pri 80km/h se moramo zapeljati v rondo, ki v premeru meri najvec 22,3 m.
Pa imamo cestni Gardaland.
Pa imamo cestni Gardaland.
0r9h3us ::
Jap, mal sem se zaračunal.
Ti trenutni pospeški, ki trajajo 0.1s, kot kihanje, tud če so 3g nimajo nekega vpliva, kot pa recimo 4.2s trajajoč 2g pospešek. Tak da pri radialnih, večinoma trajajo pol 0.5s mislim da niso tok problematični. Jst sem prepričan, da 90% navadnih ljudi, pri 5s pospešku 3G pade skup.
Ti trenutni pospeški, ki trajajo 0.1s, kot kihanje, tud če so 3g nimajo nekega vpliva, kot pa recimo 4.2s trajajoč 2g pospešek. Tak da pri radialnih, večinoma trajajo pol 0.5s mislim da niso tok problematični. Jst sem prepričan, da 90% navadnih ljudi, pri 5s pospešku 3G pade skup.
AIRMAN ::
+3 G ne bi smel bit problem niti za penzioniste. Pri pospeških G, ki delujejo na telo je precej pomembno trajanje in prehodi med pozitivnimi ter negativnimi obremenitvami. Profesionalni akrobatski piloti lahko za kratek čas zdržijo zelo visoke pospeške, medtem ko se striktno izogibajo akrobacij, kjer so hitri prehodi med velikimi + in - G, ki lahko povzročijo G-lock oz. instanten blackout. Pri vojaških reaktivcih pa je jeba, ker pospeški trajajo dlje časa, denimo v zavoju pri veliki hitrosti.
Pri +G najprej najkrajšo potegnejo receptorji za barve v očesu (čepki, če se prav spomnim). Torej slika postaja čedalje bolj črnobela, nadalje se nam oža periferni vid (tunelski efekt) ... potem je blackout in šele nato izguba zavesti (btw, blackout /= izguba zavesti). Blackouta še nisem doživel, ga je pa kolega, ki ima nizek krvni tlak.
Za višjo odpornost na pospeške G napnemo vse mišice (ko slika postaja črnobela napneš mišice in kar naenkrat postane vse lepo barvito, kot da bi v sekundi nabil barve na televizorju na max, hehe), obstaja tudi posebna vrsta sunkovitega dihanja in seveda razni pripomočki (anti-g-pantz). Precej pripomore tudi trening. Zmotno je prepričanje, da visoke pospeške najbolje prenašajo nabildani ljudje, ki lahko z mišicami zadržujejo uhajanje krvi v noge. Precej ljudi, ki se profesionalno ukvarjajo z akro letenjem (recimo v najhudejši kategoriji unlimited) je po letih in po videzu takih, da bi jim na ulici takoj pomagal čez prehod za pešce, ne pa da bi dedka postavil v +300HP akro letalo
Zanimivo je, da je efekt pri negativnih pospeških (redout) pri večini letelskih simulacij močno zapretiravan.
Moj rekord je zaenkrat +5,5 -2,5G
Pri +G najprej najkrajšo potegnejo receptorji za barve v očesu (čepki, če se prav spomnim). Torej slika postaja čedalje bolj črnobela, nadalje se nam oža periferni vid (tunelski efekt) ... potem je blackout in šele nato izguba zavesti (btw, blackout /= izguba zavesti). Blackouta še nisem doživel, ga je pa kolega, ki ima nizek krvni tlak.
Za višjo odpornost na pospeške G napnemo vse mišice (ko slika postaja črnobela napneš mišice in kar naenkrat postane vse lepo barvito, kot da bi v sekundi nabil barve na televizorju na max, hehe), obstaja tudi posebna vrsta sunkovitega dihanja in seveda razni pripomočki (anti-g-pantz). Precej pripomore tudi trening. Zmotno je prepričanje, da visoke pospeške najbolje prenašajo nabildani ljudje, ki lahko z mišicami zadržujejo uhajanje krvi v noge. Precej ljudi, ki se profesionalno ukvarjajo z akro letenjem (recimo v najhudejši kategoriji unlimited) je po letih in po videzu takih, da bi jim na ulici takoj pomagal čez prehod za pešce, ne pa da bi dedka postavil v +300HP akro letalo
Zanimivo je, da je efekt pri negativnih pospeških (redout) pri večini letelskih simulacij močno zapretiravan.
Moj rekord je zaenkrat +5,5 -2,5G
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Sony ustrelil še enega DRM kozlaOddelek: Novice / Avtorsko pravo | 4143 (2789) | mumbley |
» | Oracle Unbreakable Linux (in morebitne posledice)Oddelek: Novice / Ostala programska oprema | 3893 (3218) | 3p |
» | Mikroreaktorji za pridobivanje vodikaOddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 6620 (6226) | Thomas |
» | Microsoft na pragu (r)evolucije?Oddelek: Novice / --Nerazporejeno-- | 4300 (2447) | Matevžk |
» | Resna varnostna pomankljivost v Mac OS XOddelek: Novice / Varnost | 3632 (2393) | klemen22 |