engadget - Honda bo marca v Veliki Britaniji poslala na tržišče model Accord ADAS. Kaj je na tem tako posebnega? Zajec (upajmo, da ne tudi hrošč) tiči v ADAS, ali bolj izpovedno, Advanced Driver Assist System. Na kratko gre za sistem, ki v sebi združuje adaptivni tempomat in samodejno sledenje cestišču.
Prvi z radarjem neprestano meri razdaljo do naslednjega vozila ali ovire in glede na to prilagaja hitrost tako, da je zadoščeno varnostni razdalji in kar se da časa potujemo z željeno hitrostjo.
Sledenje cestišču je evolucija že poznanega in uporabljanega opozorilnega sistema proti zapustivi voznega pasu. Razlika je predvsem v tem, da medtem ko slednji zaznavajo le kdaj smo prepeljali čez črto, ADAS aktivno skuša ohranjati konstantno razdaljo do robov cestišča.
Da pa se ne bi preveč zaupali avtomobilu in povsem odmislili dogajanje okoli sebe, ADAS vsakih deset sekund zapiska. Druga, še bolj pereča, omejitev je, da v trenutni inkarnaciji še ne razpoznava prometnih znakov ter signalizacije in je tako omejen bolj ali manj na avtoceste.
Honda načrtuje, da bo do leta 2016 z ADAS oplemenitil vozniško izkušnjo v vseh svojih vozilih.
Novice » Znanost in tehnologija » Avtovoznik
Microsoft ::
ADAS vsakih deset minut zapiska
Itak. Ce se tole ne da izkljucit, razderem cel avto, da najdem ta brenkac in ga zakopljem v zemljo. Prav tako bi me totalno motilo, ce se ne bi dalo izkljucit onega radarja, ki ti drzi razdaljo. Jebat ga, vcasih je treba komu za ritjo peljat, da si zrajta, da je "prejse" omejitve konec.
by Miha
Itak. Ce se tole ne da izkljucit, razderem cel avto, da najdem ta brenkac in ga zakopljem v zemljo. Prav tako bi me totalno motilo, ce se ne bi dalo izkljucit onega radarja, ki ti drzi razdaljo. Jebat ga, vcasih je treba komu za ritjo peljat, da si zrajta, da je "prejse" omejitve konec.
by Miha
s8eqaWrumatu*h-+r5wre3$ev_pheNeyut#VUbraS@e2$u5ESwE67&uhukuCh3pr
RiNC ::
...da najdem ta brenkac in ga zakopljem v zemljo.
CURIOSITY did not kill the cat...
...it was the BUS!
...it was the BUS!
minmax ::
a mercedesovo blamažo je bilo treba pa odstranit iz novice?
mislim, ej dobro je pokazat tako uspeh tehnologije, kot njen padec.
mislim, ej dobro je pokazat tako uspeh tehnologije, kot njen padec.
OwcA ::
Ja, je bilo, ker je bila novinarska, ne tehnološka blamaža.
Otroška radovednost - gonilo napredka.
minmax ::
owca: Tehnološka _najprej_, potem so ugotovili, da je šlo celo za prevaro novinarjev. in še naknadno, da je šlo za sodelovanje enega izmed novinarjev v kratkomalo goljufiji.
ampak vse se je začelo s tehnološko blamažo, ker sistem preprosto ni deloval in so prepozno ugotvoili, da bi morali test narediti na odprtem potem so pa z zaroto skušali stvar prikrit.
ampak vse se je začelo s tehnološko blamažo, ker sistem preprosto ni deloval in so prepozno ugotvoili, da bi morali test narediti na odprtem potem so pa z zaroto skušali stvar prikrit.
OwcA ::
Nakladaš, vsakdo ki malo boljše ve kako radar deluje, ve da v železni hali s takšnim radarjem ne bo šlo. To je kot da bi trdil, da je tehnologija zatajila, če te varnostna kletka ne reši, ko v avto naleti tovorni vlak.
Halo so novinarji želeli uporabili zato, da so lahko naredili predstavitev bolj nazorno s simulacijo noči in megle danem časovnem okviru za oddajo.
Halo so novinarji želeli uporabili zato, da so lahko naredili predstavitev bolj nazorno s simulacijo noči in megle danem časovnem okviru za oddajo.
Otroška radovednost - gonilo napredka.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: OwcA ()
OwcA ::
Po vsej verjetnosti ne (velja samo za prilaganje hitrosti).
Otroška radovednost - gonilo napredka.
minmax ::
hmmm res je, očitno so torej prevaro načrtovali že na začetku. še vedno pa sem mnenja šlo v prvi vrsti za blamažo tehnologije. ne za tehnologije radarja. kako je izvedeno ni važno. tehnologijo so predstavili kot samodejno zaviranje in več kot očitno tega ne počne dobro, torej gre za screwup tehnologije. če gre za tehnologijo, katere namen je samodejno zaviranje bi morali pač poskrbeti, da bo to dejansko počela.
to da so poskušal prekrit je pa svoja zgodba
to da so poskušal prekrit je pa svoja zgodba
OwcA ::
Ta tehnologija je pomagalo, dokler ne škodi in povečini deluje, se mi to nikakor ne zdi blamaža, le omejitev (ki jo lahko že v naslednji inkarnaciji odpravijo). Tudi če pogledaš statistično, se zgodi zelo malo nesreč ravno v tunelih.
Otroška radovednost - gonilo napredka.
McAjvar ::
Jebat ga, vcasih je treba komu za ritjo peljat, da si zrajta, da je "prejse" omejitve konec.
jaz bom pa vesel, ce bodo ravno zaradi taksnihle voznikov res koncno zaceli vgrajevati podobne sisteme v avtomobile.
ja, zacetki so bolj buggy in manj zmogljivi ter funkcionalni, tako kot vse. saj bo dal cas svoje, zadeva pa bo znala bolje asistirat tudi na navadnih cestah, ne le na avtocestah.
edino... tezko se bom poslovil od dobrega prijatelja jugeca... ;)
"[...] the advance of civilization is nothing
but an exercise in the limiting of privacy."
- Isaac Asimov
but an exercise in the limiting of privacy."
- Isaac Asimov
Spock83 ::
Temu sploh ni za zaupat. Kaj, če se računalniku strga in na avtocesti zabremza z vso močjo?!
Daedalus ::
Še huje. Kaj če računalnik prevzame kontrolo nad avtom pa te odpele v Irak
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]
Defender_X ::
Nene se bojimo pač je ena vlka bedarija če avto zna sam vozit.Jaz mam rajši,da se naučim avto obvladat kot,da mi on pomaga,zato tudi rajši nimam ESP-ja vkloplenega
necromncr ::
tak. Ce se tole ne da izkljucit, razderem cel avto, da najdem ta brenkac in ga zakopljem v zemljo. Prav tako bi me totalno motilo, ce se ne bi dalo izkljucit onega radarja, ki ti drzi razdaljo. Jebat ga, vcasih je treba komu za ritjo peljat, da si zrajta, da je "prejse" omejitve konec.
Tolk o strpnosti pri voznji.. Par dni nazaj je pred mano en avto odneslo v ograjo cez oba pasova avtoceste in potem nazaj cez na odstavni pas. Ce bi mu vozil za ritjo, bi bil se jaz kriv. Tolk o pameti in divjanju.
necromncr ::
Da pa se ne bi preveč zaupali avtomobilu in povsem odmislili dogajanje okoli sebe, ADAS vsakih deset minut zapiska.
Na originalni strani pise:
Avent said that, every 10 seconds, the ADAS system will bleep to check that the driver still is alert.
Zdi se mi bolj logicno 10 sekund, saj vsakih 10 min zapiska.. to je 2x od Kr do Lj.. + tega pa ne ves, kaj ti piska sploh.
djurodrljaca ::
Za večino nesreč na cesti je kriva neumnost ali pa neznanje voznikov, zato bi bilo ob uvedbi "avtovoznika" (po vsej verjetnosti) manj nesreč.
Znaki in predpisi so zato da se jih spoštuje in ne da se jih krši (kot večina počne), saj so (ponavadi) osnovani na podlagi večletnih izkušenj iz raznih nesreč!
Znaki in predpisi so zato da se jih spoštuje in ne da se jih krši (kot večina počne), saj so (ponavadi) osnovani na podlagi večletnih izkušenj iz raznih nesreč!
Zgodovina sprememb…
- spremenil: djurodrljaca ()
Microsoft ::
Znaki in predpisi so zato da se jih spoštuje in ne da se jih krši (kot večina počne), saj so (ponavadi) osnovani na podlagi večletnih izkušenj iz raznih nesreč!
Ja seveda! Tamle "ponavadi" zamenjaj z "v redkih izjemah", pa se bom mogoce celo strinjal. Prevec je totalno glupih pravil + nadleznih policistov, ki to izkoriscajo in na lahek nacin lepo kasirajo. Varnost tu sploh nima pomena.
by Miha
Ja seveda! Tamle "ponavadi" zamenjaj z "v redkih izjemah", pa se bom mogoce celo strinjal. Prevec je totalno glupih pravil + nadleznih policistov, ki to izkoriscajo in na lahek nacin lepo kasirajo. Varnost tu sploh nima pomena.
by Miha
s8eqaWrumatu*h-+r5wre3$ev_pheNeyut#VUbraS@e2$u5ESwE67&uhukuCh3pr
Matevžk ::
Ponavadi je bila kar prava beseda. Večina pravil ima smisel. Večino časa ni posebnih omejitev glede hitrosti, recimo, in 50 skozi naselje ter 90 izven naselja se mi zdijo prav posrečene meje. Seveda obstajajo naselja s široko cesto in blabla, pa ima tudi tam ponavadi 50 svoj smisel; v večini primerov, če ga nima, dodajo kakšno tablo, ki omejitev zviša.
lp, Matevžk
Matevžk ::
Nene se bojimo pač je ena vlka bedarija če avto zna sam vozit.Jaz mam rajši,da se naučim avto obvladat kot,da mi on pomaga,zato tudi rajši nimam ESP-ja vkloplenega
Ti imaš avto za nedeljske izlete, očitno o ekonomiji (sorry, Thomas, zaenkrat je še glavno vodilo civilizacije) nimaš veliko pojma.
Pa vseeno. ESP ni ravno "avto zna sam vozit", vseeno pa ti, ne glede na to, koliko se naučiš, ne moreš obvladat avta bolje kot dober ESP. Ker pač nimaš nadzora nad vsemi štirimi kolesi posamično itd.
lp, Matevžk
Jux ::
Ja seveda! Tamle "ponavadi" zamenjaj z "v redkih izjemah", pa se bom mogoce celo strinjal. Prevec je totalno glupih pravil + nadleznih policistov, ki to izkoriscajo in na lahek nacin lepo kasirajo. Varnost tu sploh nima pomena.
Mhm. Če bi se vsi držali znakov bi posledično padla količina nesreč in posledično bi lahko razmišljali o temu da lahko mogoče dvignemo omejitev. Ne pa da je omejitev na dolenjki nečloveških 50 km/h.
web&blog&etc: http://lukabirsa.com
Ch4N93 ::
glede 10 minutnih (sekundnih) opozoril:
nazadnje bo tako kot pri lokomotivi, da je treba vsako minuto (pribl.) pritisnit na gumb, drugače se vlak ustavi.
nazadnje bo tako kot pri lokomotivi, da je treba vsako minuto (pribl.) pritisnit na gumb, drugače se vlak ustavi.
Ni nam lahko...
Stepni Volk ::
1. Sistem dela "približno" samo na avotcestah, kjer so krivulje zvojev relativno blage.
2. Opozarja na vsakih 10 sekund
3."10s" - Citroen ima podobno stvar, samo da trese sedež, ko povoziš črto.
4. O Mercedesu, novinarju Auto Bilda in Stern TV smo že: Mercedes in njegovi "testi" - imate tudi povezavo do filmčka :)
2. Opozarja na vsakih 10 sekund
3."10s" - Citroen ima podobno stvar, samo da trese sedež, ko povoziš črto.
4. O Mercedesu, novinarju Auto Bilda in Stern TV smo že: Mercedes in njegovi "testi" - imate tudi povezavo do filmčka :)
Izi ::
Jaz zase priznam, da zaenkrat nisem tak junak, da bi vožnjo avta kompletno prepustil računalniku
Sploh pa ne na avtocesti, kjer pri 130km/h vsaka napačna odločitev računalnika lahko pomeni mojo smrt.
V avto se vsedem samo, če sem jaz voznik. Tudi človeku ne morem zaupati svojega življenja, kaj šele računalniku.
Preden bo to v praksi popolnoma zaživelo, se bomo morali ljudje psihološko še precej spremeniti.
Če je voznik ženskega spola se še nekako spravim na sovoznikov sedež, pri moškem vozniku pa ga ni denarja, da bi se jaz peljal kot sovoznik.
Preveč poznam moške in njihovo precenjevanje svojih sposobnosti.
Upam, da bodo mladi kaj bolj pogumni in bo kakšen celo kupil tak avto, drugače se bo razvoj ustavil.
Jaz zase vem, da dokler bom lahko vozil, hočem imeti popolno kontrolo nad avtom.
Malo sem se že vdal in ABS že uporabljam
O kakšnem avtomatskem menjalniku in podobnem pa nočem nikoli niti slišati.
Grem pa že raje na vlak, kot da bi sedel v avtu, ki bi me sam peljal.
Sploh pa ne na avtocesti, kjer pri 130km/h vsaka napačna odločitev računalnika lahko pomeni mojo smrt.
V avto se vsedem samo, če sem jaz voznik. Tudi človeku ne morem zaupati svojega življenja, kaj šele računalniku.
Preden bo to v praksi popolnoma zaživelo, se bomo morali ljudje psihološko še precej spremeniti.
Če je voznik ženskega spola se še nekako spravim na sovoznikov sedež, pri moškem vozniku pa ga ni denarja, da bi se jaz peljal kot sovoznik.
Preveč poznam moške in njihovo precenjevanje svojih sposobnosti.
Upam, da bodo mladi kaj bolj pogumni in bo kakšen celo kupil tak avto, drugače se bo razvoj ustavil.
Jaz zase vem, da dokler bom lahko vozil, hočem imeti popolno kontrolo nad avtom.
Malo sem se že vdal in ABS že uporabljam
O kakšnem avtomatskem menjalniku in podobnem pa nočem nikoli niti slišati.
Grem pa že raje na vlak, kot da bi sedel v avtu, ki bi me sam peljal.
flipflop ::
Izi ti pa že pretiravaš. Takih sistemov bo čedalje več in enkrat jih bo dovolj in bodo dovolj sposobni da zamenjajo človeškega voznika. ne mislit da do tega ne bo prišlo. Res pa da še ne jutri. Prej kot leta 2020 pa verjetno že.
Microsoft ::
...pri moškem vozniku pa ga ni denarja, da bi se jaz peljal kot sovoznik.
To mas ti neko fobijo no.
by Miha
To mas ti neko fobijo no.
by Miha
s8eqaWrumatu*h-+r5wre3$ev_pheNeyut#VUbraS@e2$u5ESwE67&uhukuCh3pr
BigWhale ::
No, ce bi nas Miha vozil avto, potem bi tudi jaz imel fobijo... ;)
Sicer pa ne.
Pametne racunalnike v vse avte! Bo precej manj mrtvih.
Sicer pa ne.
Pametne racunalnike v vse avte! Bo precej manj mrtvih.
Daedalus ::
Sploh pa ne na avtocesti, kjer pri 130km/h vsaka napačna odločitev računalnika lahko pomeni mojo smrt.
Ti si pa verjetno nezmotljiv, a?
Jaz se prav veselim dneva, ko se bom lahko vsedo v avto, pa reko - "Peli me na morje" med potjo pa bom lahko počel kaj bolj produktivnega, kot je pritiskanje pedal, gonjenje prestavne ročice, obračanje volana, vklapljanja/izklapljanja raznih signalnih napravic in seveda koncentriranja na norce, ki mislijo, da so sami na cesti. Če bom pa htel nadzor, se bom pa vsedo na kaj dvokolesnega pa po kakem dirkališču...
Ti si pa verjetno nezmotljiv, a?
Jaz se prav veselim dneva, ko se bom lahko vsedo v avto, pa reko - "Peli me na morje" med potjo pa bom lahko počel kaj bolj produktivnega, kot je pritiskanje pedal, gonjenje prestavne ročice, obračanje volana, vklapljanja/izklapljanja raznih signalnih napravic in seveda koncentriranja na norce, ki mislijo, da so sami na cesti. Če bom pa htel nadzor, se bom pa vsedo na kaj dvokolesnega pa po kakem dirkališču...
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]
Microsoft ::
BigWhale, dej ne pretiravaj. Jst sem top voznik v slo! Resno!
Daedalus, ce bi tolko denarja, kot ga bodo zmetali v ta "pametna" avtomobila, zmetali v zeleznico, bi se ti na morje peljal po magnetni progi z 400 na uro in tam bil v 10 minutah. Vmes bi ti pa stevardesa prinesla se en cajcek in araside.
by Miha
Daedalus, ce bi tolko denarja, kot ga bodo zmetali v ta "pametna" avtomobila, zmetali v zeleznico, bi se ti na morje peljal po magnetni progi z 400 na uro in tam bil v 10 minutah. Vmes bi ti pa stevardesa prinesla se en cajcek in araside.
by Miha
s8eqaWrumatu*h-+r5wre3$ev_pheNeyut#VUbraS@e2$u5ESwE67&uhukuCh3pr
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Microsoft ()
OwcA ::
Se opravičujem (in s pepelom posipam) za napako, moralo bi seveda pisati 10 sekund. Hvala.
Otroška radovednost - gonilo napredka.
Izi ::
Če za avto dovolj skrbiš, ti brez problemov zdrži 20 let.
Ali bodo po tvoje čez 10 let prepovedali uporabo avtov katere moraš kontrolirati sam?
Precej dvomim v to.
Preden ne bomo iznašli dovolj pametno umetno inteligenco in preden avti ne bodo letali po zraku,
sem jaz trdno prepričan, da bo potrebno vrtenje volana upravljati z svojimi čuti.
Samo zamisli si astromomske tožbe, ki bodo sigurno sledile, če bo slučajno elektonika kakorkoli odpovedala in ti v nesreči postaneš inavalid.
Dve ali tri take nesreče bosta dovolj da, bo vsaka tovarna nehala razmišljati o elektroniki, če bodo seveda sploh zmogli plačati tožbe.
Če se vsaj malo spoznaš na svetovno ekonomijo, potem je lahko jasno, da se to ne bo obneslo.
Še v vlaku je in bo tudi v bodoče potreben visoko usposobljen vlakovodja (človek), pa vlak sploh ne more zaviti nekam po svoje.
Vi kar sanjajte. Jaz vem, da si nihče ne bo upal prevzeti odgovornosti za vašo morebitno smrt.
Seveda se bodo preizkušanja novotarij nadaljevala, dokler se ne bo zgodila prva nesreča. Potem pa se bo spet vse ustavilo za kar nekaj let. Potem se bo počasi spet nadaljevalo spet do prve nesreče.
In ko bo čez stoletja tehnologija res zrela, pa nas, ki smo trenutno na tem forumu, že davno ne bo več
Ali bodo po tvoje čez 10 let prepovedali uporabo avtov katere moraš kontrolirati sam?
Precej dvomim v to.
Preden ne bomo iznašli dovolj pametno umetno inteligenco in preden avti ne bodo letali po zraku,
sem jaz trdno prepričan, da bo potrebno vrtenje volana upravljati z svojimi čuti.
Samo zamisli si astromomske tožbe, ki bodo sigurno sledile, če bo slučajno elektonika kakorkoli odpovedala in ti v nesreči postaneš inavalid.
Dve ali tri take nesreče bosta dovolj da, bo vsaka tovarna nehala razmišljati o elektroniki, če bodo seveda sploh zmogli plačati tožbe.
Če se vsaj malo spoznaš na svetovno ekonomijo, potem je lahko jasno, da se to ne bo obneslo.
Še v vlaku je in bo tudi v bodoče potreben visoko usposobljen vlakovodja (človek), pa vlak sploh ne more zaviti nekam po svoje.
Vi kar sanjajte. Jaz vem, da si nihče ne bo upal prevzeti odgovornosti za vašo morebitno smrt.
Seveda se bodo preizkušanja novotarij nadaljevala, dokler se ne bo zgodila prva nesreča. Potem pa se bo spet vse ustavilo za kar nekaj let. Potem se bo počasi spet nadaljevalo spet do prve nesreče.
In ko bo čez stoletja tehnologija res zrela, pa nas, ki smo trenutno na tem forumu, že davno ne bo več
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Izi ()
Daedalus ::
Samo zamisli si astromomske tožbe, ki bodo sigurno sledile, če bo slučajno elektonika kakorkoli odpovedala in ti v nesreči postaneš inavalid.
Dve ali tri take nesreče bosta dovolj da, bo vsaka tovarna nehala razmišljati o elektroniki, če bodo seveda zmogli plačati tožbe.
To se ti lahko tudi tako zgodi. Elektronika pač zmanjšuje (v rezumnih mejah, če greš premagovat fiziko, ti tak nič ne pomaga) možnost za nesreče. Kar se pa tiče nadzora...v eni temi je bil lepo opisan primer, kako lahko elektronika obvlada avto v razmerah, ko postane tudi za profi voznika popolnoma neobvladljiv. Ti bi se recimo v takem (hipotetičnem) primeru zaradi ludističnega zavračanja tehnologije lepo ubil, nekdo, ki ma pa malo več zaupanja v čipovje in softver pa bi se zvleko nepoškodovan. Je že tako...elektronika lahko nazoruje vsako kolo posebej, po potrebi zmanjšuje/prerazporeja zavorno moč, prekinja delovanje motorja... precej hitreje kot katerikoli človeški voznik. Pa če to sprejmeš al ne.
p.s. - tud avioni padajo dol...pa jih nihče nima namena prepovedat. Rizik vedno bo...samo elektronska pomagala ga že zdaj precej zmanjšujejo.
Dve ali tri take nesreče bosta dovolj da, bo vsaka tovarna nehala razmišljati o elektroniki, če bodo seveda zmogli plačati tožbe.
To se ti lahko tudi tako zgodi. Elektronika pač zmanjšuje (v rezumnih mejah, če greš premagovat fiziko, ti tak nič ne pomaga) možnost za nesreče. Kar se pa tiče nadzora...v eni temi je bil lepo opisan primer, kako lahko elektronika obvlada avto v razmerah, ko postane tudi za profi voznika popolnoma neobvladljiv. Ti bi se recimo v takem (hipotetičnem) primeru zaradi ludističnega zavračanja tehnologije lepo ubil, nekdo, ki ma pa malo več zaupanja v čipovje in softver pa bi se zvleko nepoškodovan. Je že tako...elektronika lahko nazoruje vsako kolo posebej, po potrebi zmanjšuje/prerazporeja zavorno moč, prekinja delovanje motorja... precej hitreje kot katerikoli človeški voznik. Pa če to sprejmeš al ne.
p.s. - tud avioni padajo dol...pa jih nihče nima namena prepovedat. Rizik vedno bo...samo elektronska pomagala ga že zdaj precej zmanjšujejo.
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Daedalus ()
Izi ::
Daedalus, zgrešil si point.
Tudi v avionu, avtobusu in vlaku je voznik, ki sam, bolj ali manj z pomočjo pomagal, upravlja vozilo.
Če pa bi se ti vsedel v avto in bi se avto peljal brez da bi ti vrtel volan. Potem pa bi bil ti v bistvu potnik v vozilu brez voznika.
In to se nikoli ne bo zgodilo.
Dokler ti vrtiš volan (pa čeprav vse drugo upravlja elektronika) si voznik in sam odgovoren.
Tisti hip ko pa ti prepustiš volan elektroniki pa postaneš potnik in kot potnik je nekdo drug odgovoren zate in bo šel v primeru nesreče v zapor.
Se strinjam, da bi bilo verjetno precej manj mrtvih kot sedaj.
Ampak za vse te smrti so sedaj odgovorni vozniki in ne tovarne avtomobilov.
Če pa bi se v primeru samovoznih avtomobilov na celem svetu zgodilo samo 10 nesreč na leto pa bi bilo že dovolj, da bi prepovedali uporabo takih avtomobilov.
Sedaj ko se jih ubije milijon, to ni problem, ker za njihovo smrt ni nihče odgovoren razen umrlih samih.
Mogoče se sliši kruto ampak razvoj je soodvisen z odgovornostjo.
Če obstaja najmanjša možnost nesreče nihče ne bo hotel nase prevzeti odgovornosti.
Pri vožnji avtomobila pa bo možnost nesreče vedno obstajalo in zato ni pričakovati, da bo kdajkoli elektronika v popolnosti prevzela nadzor nad avtom.
Tako, da pozabite, na ukazovanje avtu v smislu: "Odpelji me na morje", ti pa boš na zadnjem sedežu igral video igre.
Razvoj raznih pomagal se bo seveda nadaljeval, ampak NIKOLI ne bo avto vozil sam !
Tudi v avionu, avtobusu in vlaku je voznik, ki sam, bolj ali manj z pomočjo pomagal, upravlja vozilo.
Če pa bi se ti vsedel v avto in bi se avto peljal brez da bi ti vrtel volan. Potem pa bi bil ti v bistvu potnik v vozilu brez voznika.
In to se nikoli ne bo zgodilo.
Dokler ti vrtiš volan (pa čeprav vse drugo upravlja elektronika) si voznik in sam odgovoren.
Tisti hip ko pa ti prepustiš volan elektroniki pa postaneš potnik in kot potnik je nekdo drug odgovoren zate in bo šel v primeru nesreče v zapor.
Se strinjam, da bi bilo verjetno precej manj mrtvih kot sedaj.
Ampak za vse te smrti so sedaj odgovorni vozniki in ne tovarne avtomobilov.
Če pa bi se v primeru samovoznih avtomobilov na celem svetu zgodilo samo 10 nesreč na leto pa bi bilo že dovolj, da bi prepovedali uporabo takih avtomobilov.
Sedaj ko se jih ubije milijon, to ni problem, ker za njihovo smrt ni nihče odgovoren razen umrlih samih.
Mogoče se sliši kruto ampak razvoj je soodvisen z odgovornostjo.
Če obstaja najmanjša možnost nesreče nihče ne bo hotel nase prevzeti odgovornosti.
Pri vožnji avtomobila pa bo možnost nesreče vedno obstajalo in zato ni pričakovati, da bo kdajkoli elektronika v popolnosti prevzela nadzor nad avtom.
Tako, da pozabite, na ukazovanje avtu v smislu: "Odpelji me na morje", ti pa boš na zadnjem sedežu igral video igre.
Razvoj raznih pomagal se bo seveda nadaljeval, ampak NIKOLI ne bo avto vozil sam !
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Izi ()
OwcA ::
Razvoj raznih pomagal se bo seveda nadaljeval, ampak NIKOLI ne bo avto vozil sam !
Zarečenega kruha se največ poje.
Ja, ja, vem, notri ni bilo ljudi, ni bilo prometa, ...
Mogoče se sliši kruto ampak razvoj je soodvisen z odgovornostjo.
Če obstaja najmanjša možnost nesreče nihče ne bo hotel nase prevzeti odgovornosti.
1) V letalih je kar nekaj tehnologije, ki ob odpovedi lahko zakrivi smrt več sto ljudem.
2) Eno poglavitnih povodov za izbolševanje varnosti v letalski industriji so aktualizirane nesreče.
Otroška radovednost - gonilo napredka.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: OwcA ()
Izi ::
OwcA, prav tako trdim, da letala in celo vlaki nikoli ne bodo vozili brez voznika.
V avionu so celo štirje vozniki, ki se trudijo varno pripeljati do cilja.
Trdim pa da nikoli ne bo vozila, kjer bi sedeli samo potniki.
Edini tak poizkus kolikor mi je znano je bil na Nizozemskem z tistimi avtobusi brez voznika, ki so vozili po tračnicah in na območju brez ostalega prometa.
Ob prvi manjši nesreči je šel cel projekt k vragu
Voznik bo vedno potreben.
Če ne zaradi drugega pa zato, da lahko nekomu naprtijo odgovornost.
V avionu so celo štirje vozniki, ki se trudijo varno pripeljati do cilja.
Trdim pa da nikoli ne bo vozila, kjer bi sedeli samo potniki.
Edini tak poizkus kolikor mi je znano je bil na Nizozemskem z tistimi avtobusi brez voznika, ki so vozili po tračnicah in na območju brez ostalega prometa.
Ob prvi manjši nesreči je šel cel projekt k vragu
Voznik bo vedno potreben.
Če ne zaradi drugega pa zato, da lahko nekomu naprtijo odgovornost.
OwcA ::
V avionu so celo štirje vozniki, ki se trudijo varno pripeljati do cilja.
Ja, če zna še kakšen potnik pilotirati.
Če ne zaradi drugega pa zato, da lahko nekomu naprtijo odgovornost.
En odgovor nazaj si še trdil, da bi potemtakem naprtili odgovornost proizvajalcu, odloči se.
Trdim pa da nikoli ne bo vozila, kjer bi sedeli samo potniki.
Trdim, da takšno vozilo obstaja že zadnjih 150 let.
Otroška radovednost - gonilo napredka.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: OwcA ()
McAjvar ::
za njihovo smrt ni nihče odgovoren razen umrlih samih.
mhm. cetudi sami niso bili povzrocitelji nesrec, pac pa se je vanje zakantal en prepotenten voznik (ne glede na starost in "izkusnje")? ki jim je prevec vozil za ritjo ali je vozil prehitro in ni mogel pravi cas zavreti vozila ali je nepravilno prehiteval, zanasajoc se na "izkusnje", etc.?
aktualizacija elektronske asistence pri voznji bo imo precej pripomogla k varnosti. res je, vsak zacetek je tezak, vseeno pa je nekje treba zaceti. in menim, da ob morebitnih nesrecah taksnih vozil razvijalci niti pod razno ne bodo obupali ali bili prisiljeni odnehati, morda jim bo celo to v zelji narediti se bolj varen sisteml dalo novega zaleta.
ce bi bilo po tvoje, bi se najbrz se dandanes fijakali v kocijah ali hodili pes. avtomobili bi namrec bili prenevarni za na ceste, neke mehanske posasti, ki jih vrhu tega poganjajo vnetljive snovi? kaj pa, ce se polomi zavorni pedal, kako potem ustaviti vozilo; konja lahko vseeno nekako zaustavis? ta tehnologija je za v smeti! herezija! ;)
"[...] the advance of civilization is nothing
but an exercise in the limiting of privacy."
- Isaac Asimov
but an exercise in the limiting of privacy."
- Isaac Asimov
BigWhale ::
Izi,
> Sedaj ko se jih ubije milijon, to ni problem, ker za njihovo smrt ni
> nihče odgovoren razen umrlih samih.
Za tisto (hipoteticno) 10 letno puncko, ki je umrla na prehodu za pesce, ker jo je spregledal voznik, po moznosti se pod vplivom kaksnega alkohola, ti trdis, da je v bistvu sama kriva?
Ti pa si res na easy...
Pametna elektronika lahko ze danes nadzoruje 1000x vec parametrov voznje kot jih je sposoben nadzorovati najboljsi cloveski voznik. Ze dejstvo, da lahko pokrije 360 stopinjski kot okrog vozila je preecj bolje kot pa vprasljivih 120 stopinj pri cloveku.
In tudi za smrti dandanes so krive tovarne, tako avtomobilov kot tudi letal, ladij in podobniih prevoznih sredstev. Se spominjas Firestone gum na Fordovih (se mi zdi, da je bil ford...) SUVjih v ZDA? Pokale so kot za stavo, posledice je nosil Ford/Firestone.
Poleg pametne elektronike, ki precej bolje obvladuje in nadzira vozilo je tukaj se sposobnost elektronike, da se sama uci oziroma, da jo naucijo prej v laboratorijih. Na milijone razlicnih situacij, ki jih clovek ne bo nikoli sposoben obdelat in predelat, kaj sele, da bi pravilno reagiral v dani situaciji.
Aja, pa 'refleksi' elektronike se merijo v milisekundah, cloveski pa v desetinkah sekunde. Pri 130km/h je to kar precejsnja razlika.
> Sedaj ko se jih ubije milijon, to ni problem, ker za njihovo smrt ni
> nihče odgovoren razen umrlih samih.
Za tisto (hipoteticno) 10 letno puncko, ki je umrla na prehodu za pesce, ker jo je spregledal voznik, po moznosti se pod vplivom kaksnega alkohola, ti trdis, da je v bistvu sama kriva?
Ti pa si res na easy...
Pametna elektronika lahko ze danes nadzoruje 1000x vec parametrov voznje kot jih je sposoben nadzorovati najboljsi cloveski voznik. Ze dejstvo, da lahko pokrije 360 stopinjski kot okrog vozila je preecj bolje kot pa vprasljivih 120 stopinj pri cloveku.
In tudi za smrti dandanes so krive tovarne, tako avtomobilov kot tudi letal, ladij in podobniih prevoznih sredstev. Se spominjas Firestone gum na Fordovih (se mi zdi, da je bil ford...) SUVjih v ZDA? Pokale so kot za stavo, posledice je nosil Ford/Firestone.
Poleg pametne elektronike, ki precej bolje obvladuje in nadzira vozilo je tukaj se sposobnost elektronike, da se sama uci oziroma, da jo naucijo prej v laboratorijih. Na milijone razlicnih situacij, ki jih clovek ne bo nikoli sposoben obdelat in predelat, kaj sele, da bi pravilno reagiral v dani situaciji.
Aja, pa 'refleksi' elektronike se merijo v milisekundah, cloveski pa v desetinkah sekunde. Pri 130km/h je to kar precejsnja razlika.
Microsoft ::
OwcA, prav tako trdim, da letala in celo vlaki nikoli ne bodo vozili brez voznika.
Ultra dvomim, da tega ze niso dosegli. A ni bla nekaj malega nazaj novica o letalu, ki je pri poletu sledil eni reki?
Kakor koli ze, tole bo dokaj kmalu. Ce ze ni celo realnost, ki caka se samo na to, da zadevo premestijo iz testnih prog v promet.
by Miha
Ultra dvomim, da tega ze niso dosegli. A ni bla nekaj malega nazaj novica o letalu, ki je pri poletu sledil eni reki?
Kakor koli ze, tole bo dokaj kmalu. Ce ze ni celo realnost, ki caka se samo na to, da zadevo premestijo iz testnih prog v promet.
by Miha
s8eqaWrumatu*h-+r5wre3$ev_pheNeyut#VUbraS@e2$u5ESwE67&uhukuCh3pr
B-D_ ::
Ko bo sistem sposoben še brati znake ga bomo lahko vrgli samo še v smeti. Zakaj?
Ker bo njegovo ime: BABA ZA VOLANOM v0.1 (več od alpha verzije itaq nikoli ne bomo videli - podobno kot je situacija znanja vožnje pri babah in fosilih na cesti)
Raje vozim enega Yugota do konca lajfa normalno, kot da me "napredno" ovira pri normalni vožnji z enim bipanjem in zaviranjem brez veze na ravni cesti ker je slučajno videl od vseh normalnih ljudi ignoriran znak z omejitvijo 50.
p.s.: Bo pa kul če bodo avtomobili povezani na internet in na neki strežnik pošiljali opozorila kdaj je kamera zaznala eno kurbico, ki krade z radarjem. Tako bodo vsi avti z "upgrejdanim firmwerom" na verzijo DEC ZA VOLANOM v5.7 znali pogledati na splet in vsak odsek posebej že vnaprej preverjali, če je v odseku katerega pokriva prometni znak tudi policajski ropar. Takrat se bo znak izjemoma upoštevalo dokler kamera ne bo zaznala plavega kraljivca (v nasprotnem primeru gre na splet komanda o lažnem alarmu, da radarja ni več, vožnja pa se povrne v normalno dinamično brez neumnih omejitev).
Ker bo njegovo ime: BABA ZA VOLANOM v0.1 (več od alpha verzije itaq nikoli ne bomo videli - podobno kot je situacija znanja vožnje pri babah in fosilih na cesti)
Raje vozim enega Yugota do konca lajfa normalno, kot da me "napredno" ovira pri normalni vožnji z enim bipanjem in zaviranjem brez veze na ravni cesti ker je slučajno videl od vseh normalnih ljudi ignoriran znak z omejitvijo 50.
p.s.: Bo pa kul če bodo avtomobili povezani na internet in na neki strežnik pošiljali opozorila kdaj je kamera zaznala eno kurbico, ki krade z radarjem. Tako bodo vsi avti z "upgrejdanim firmwerom" na verzijo DEC ZA VOLANOM v5.7 znali pogledati na splet in vsak odsek posebej že vnaprej preverjali, če je v odseku katerega pokriva prometni znak tudi policajski ropar. Takrat se bo znak izjemoma upoštevalo dokler kamera ne bo zaznala plavega kraljivca (v nasprotnem primeru gre na splet komanda o lažnem alarmu, da radarja ni več, vožnja pa se povrne v normalno dinamično brez neumnih omejitev).
Izi ::
Za tisto (hipoteticno) 10 letno puncko, ki je umrla na prehodu za pesce, ker jo je spregledal voznik, po moznosti se pod vplivom kaksnega alkohola, ti trdis, da je v bistvu sama kriva?
Nikjer ne trdim tega. V tem primeru je kriv voznik, ki jo je povozil.
Zamisli pa si da bi avto brez voznika ali avto z samo potnikom na zadnjem sedežu povozil 10 letno punčko.
Kaj bi se po tvojem zgodilo?
Revolucija, ljudje bi šli na ulice in tovarno, ki je naredila dotični avto bi morali takoj zapreti, direktor pa bi šel v zapor.
Če pa bi tisti pijani voznik povozil 10 letno punčko pa bo plačal kazen in ostal za nekaj časa brez izpita. To je vse.
Tako je pač življenje.
Ljudje smo vedno bolj tolerantni do posameznikov kot do korporacij. In tega se korpopracije zavedajo in zato pač nikoli ne bomo imeli popolnoma avtomatiziranih vozil.
Jumping Jack ::
Ena zanimiva misel, kar se tiče odgovornosti. Malo za šalo, ampak ni nujno, da se ne uresniči.
Jaz trdim, da bojo roboti lahko popolnoma prevzeli nadzor nad vozilom takrat, ko bodo sami približno tako inteligentni kot človek. Lahko malo manj, kar bodo kompenzirali z drugimi vrlinami, kot so bliskoviti refleksi, 360 stopinj vidni kot itd. Ampak za popolnoma samostojno vožnjo v vseh mogočih nepredvidljivih situacijah bodo gotovo potrebovali stopnjo inteligentnosti, primerljivo s človeško.
In ko se bo to zgodilo, bodo roboti dobili tudi človeške lastnosti, kot sta učenje in osebnost. Vsak robot se bo razvijal po svoje in bo edinstven primerek, tako kot smo ljudje. In tako bodo roboti nosili tudi (so)odgovornost za svoje napake. Tovarne in lastniki robotov pa bodo namesto njih odgovarjali samo, dokler roboti ne bodo dosegli "polnoletnosti".
Jaz trdim, da bojo roboti lahko popolnoma prevzeli nadzor nad vozilom takrat, ko bodo sami približno tako inteligentni kot človek. Lahko malo manj, kar bodo kompenzirali z drugimi vrlinami, kot so bliskoviti refleksi, 360 stopinj vidni kot itd. Ampak za popolnoma samostojno vožnjo v vseh mogočih nepredvidljivih situacijah bodo gotovo potrebovali stopnjo inteligentnosti, primerljivo s človeško.
In ko se bo to zgodilo, bodo roboti dobili tudi človeške lastnosti, kot sta učenje in osebnost. Vsak robot se bo razvijal po svoje in bo edinstven primerek, tako kot smo ljudje. In tako bodo roboti nosili tudi (so)odgovornost za svoje napake. Tovarne in lastniki robotov pa bodo namesto njih odgovarjali samo, dokler roboti ne bodo dosegli "polnoletnosti".
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | LenobaOddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 2826 (2362) | gobice |
» | Avtovoznik (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 10372 (8474) | OwcA |
» | Pestro pri namiznih okoljihOddelek: Novice / Ostala programska oprema | 2670 (2670) | noraguta |
» | Intelovi štirje T-jiOddelek: Novice / Operacijski sistemi | 2800 (2800) | Dr_M |