» »

Kaj naliti v tank?

Kaj naliti v tank?

Yohan del Sud ::

Bi rad sprožil odvod teme iz lože, ko je človek iz raztreseonsti tankal bencin v dizla.
Meni se še ni zgodilo, ampak poznam osebno kar nekaj primerov. Pa tema ni raztresenost. :D


Zanima me, kako težko ali enostavno je narediti multigorivni avto (ali predelati običajnega) za splošno rabo. Pač tankaš kar imaš na razpolago ali kar je ceneje (bencin, dizel, biodizel, etanol, utekočinjen bioplin, kerozin, metanol, olivno olje - vem naštevem vse vprek, ampak zanalašč). Vojska pozna to. Večgorivni avti so realnost v Braziliji ZDA, Švedski... Kje so problemi za vsakdanjo rabo tu okrog?

Se mi zdi, da vse novejši avti rabijo vse bolj namenski bencin, kar ni dobro.

Ja, draženje sodčkov je tudi razlog za to temo.

Pa pustimo plin, vodik, itd. Zanime me samo tisto kar lahko zlijem v tank.
www.strancar.com

Vesoljc ::

dozirnik + genericen motor

kaj je tezje naresti? imho dozirnik
Abnormal behavior of abnormal brain makes me normal...

Yohan del Sud ::

My point exactly. Tudi parni stroji so pretežno dizajnirani tako, da delajo na večino gorljivih trdlin. Imamo opravka spet s kakšno naftno mafijo (duh)>:D
www.strancar.com

Vikking ::

Vojska pozna to

Verjamem, recimo TANK je takšna zadeva ki požre vse. Ampak robustnost, mu omogoča to. Sigurno si ne želiš avta ki bi spil vse, zraven bi ti pa žru po 30 litru. Mislim pa da tank sam za ogrevanje rabi enih 200litru kurjave.

Poleg tega da vojska za gorivo vedno denar ima. Ti pa želiš šparat. Aja pa kar se tiče olivnega olja a deviško velja? :)

Večgorivni avti so realnost v Braziliji ZDA, Švedski... Kje so problemi za vsakdanjo rabo tu okrog?

Fenomenalno še procent mi povej teh avtu? pomoje boš kakšen promil.

Dr_M ::

mnja. najmn 2 skupine bi mogle bit.
ena je dizel, biodizel...razna samounetljiva olja lahko, in bencin,razni alkoholi, uglavnem tekocine, ki jih prizges z iskro.

kr vsega pa ne mores zlivat not.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

Vesoljc ::

če gori, lahko zliješ not, ni tko :)
Abnormal behavior of abnormal brain makes me normal...

Daedalus ::

Kolko je meni znano, en moderen ukrajinski tank z 2T motorjem dejansko požre vsako gorljivo tekočino...pa ni važno, če je to alkohol al pa odpadno olje... Sicer vprašanje, kako lavfa na olje, ampak premika se... Izkoristek je najbrž katastrofalen, sam v vojski to ne šteje, itak...
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]

BigWhale ::

T-90 gre na bencin, kerozin in diesel, podobno ma tudi T-72 multi fuel diesel engine. Ameriski M1 in ruski T-80 pa imata plinsko turbino. V M1 lahko nalijes prakticno kakrsen koli bencin, dizel, v teoriji tudi alkohol.

Ni pa to, da kar notri zlijes nekaj vnetljivega in bo delalo.

Aja, poraba se ponavadi meri v miles per galon, no pri tankih je to drugace. Se meri v galons per mile. ;)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BigWhale ()

tintorel ::

Med obleganjem Sarajeva na začetku devedesetih so gnali golf2 diesel na hladilno olje iz transformatorjev pa tudi na tiskarsko barvo je baje šel....

sverde21 ::

Spaček (on ciotroenov avto) tud dela na šnops (žganje) preizkušeno :D
<?php echo `w`; ?>

Tear_DR0P ::

zdej ne vem, al sem jst prevč indoktriniran, al pa tle eni ne vejo kaj govorijo
a ste že kdaj slišal za kemijo? al pa za fiziko? dejte kake linke na dejstva, o motorju ki deluje na karkoli?
dizel in bencin imata različni točki vžiga, potrebujeta različne količine zraka, za ustrezno izgorevanje, en meljon je razlik.
drgač sm pa že jst vidu avto ki je laufu na mazut, eno staro rabo. sam to je laufal sam enkrat pa nikol več.
"Figures don't lie, but liars figure."
Samuel Clemens aka Mark Twain

BigWhale ::

TearDrop, ce meni ne verjames, potem malo pogooglaj. Nekateri motorji dejansko so multi fuel. :)

Dr_M ::

Tear_DR0P: se strinjam.


nafta se pri dovolj visoki temperatiru sama vzge (zato majo dizli mnogo vecjo kompresijo), bencin se pa nikol ne bo tko vzgal, ampak mu mors mal pomagat. nafta se pa ne bo vzgala z iskro. :)
razn ce majo tanki ksn hud brener not, da skos zge in da zgori vsaka pomija, ki jo zlijes not :)
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

b ::

Tudi bencin se lahko vzge sam. Pa niti ni treba tko veliko. A si kdaj slisal za pojav "klenkanje"? Ne vem sicer, kako se temu strokovno rece, ampak to se dogaja, ko se v bencinskem motorju zmes prehitro vzge. In ne, v tem primeru je ne vzge svecka, ampak zadeva kar sama od sebe poci. Recimo v primeru motorja, ki zahteva 95 oktanski bencin, ti pa tankas kje v kaksni vukojebini, kjer imajo samo slab benz. Ali pa je pac s tvojim motorjem kaj drugega narobe.

Dr_M ::

ja klenkanje poznam.
ampak pri tej stvari, je neki narobe z motorjem, da se bencin vzge. ker sam od sebe se ne bo.
je ze kr neki casa minil, odkar sm se jest neki malega ukvarju z motorji, tko da sm mal pozabu, ampak kolikor se spomnim, klenkanje povzrocajo slabe svecke in ksni zareci ostanki v izgorevalnem prostoru.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

andromedar ::

Bojim se, da ni tako. Dr.M. Kolikor jaz vem, klenkanje ni posledica okvar motorja, pač pa nižjega oktanskega števila goriva, kot je predpisano za tisti motor.

LP
Eh?

Dr_M ::

jest pa sm preprican, da je tako. zagotovo. :)

menim, da pa je tudi res, da lahko na t upliva slaba kvaliteta bencina. ampak, kot sm reku, bencin se nikol in nikdar ne bo tako vzgal, kot se nafta :) sploh pa ne pri tako mejhni kompresiji. ce bi blo 100:1, bi se reku da obstaja ksna moznost.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

Utk ::

Linkec na to:
They run on gasoline, alcohol or any combination of the two and now represent nearly 20 percent of the new cars sold in Brazil.

V Braziliji so kar resno to vzeli...se bi lahko malo zgledovali.

Dr_M ::

samo 20%?? to je zelo mal, glede na to, kok casa ze majo oni to tm.
pred leti sm meu eno nemsko avto revijo, iz leta 88 in so ze tm bli not avtomobili, ki so jih izdelovali v braziliji in so laufal na alkohol.
pa verjetn so zacel ze mnogo pred letom 88.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

Utk ::

Ja ni to tako slabo. No, pa še to.

Millions of Brazilians switched to the alcohol-only cars in the 1980s, but a 1989 shortage of alcohol left enraged motorists unable to fill up and drive their cars. Falling gas prices in the 1990s added to the end of the country's affair with alcohol-only cars.
Last year's sales of alcohol-only cars represented only 3.5 % of new vehicle sales.

Tistih 20% je kombiniranih, teh 3.5% so pa pravi alkoholiki. Včasih jih je blo pa celo več najbrž ja, ali je pa vsaj že dolgo enako.

Dr_M ::

a premal sadja so pobiral 89 leta... ;)
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

Tear_DR0P ::

jst sm se po nasvetu BWja spravu mal tole preverjat in ja obstajajo motorji, ki pijejo vse, tudi nissan razvija enega. nisem bral kako daleč so prišli z razvojem, tist v braziliji pa v glavnem niso multifuel ampak na alkohol.
je pa z motorji ki grejo na vse en zanimiv hec, to so dizli, ki so še bolj robustni od običajnih, sam če devaš not benz, je treba dodat še olje, da se motor maže in ne zariba.
torej glede na to kar sem dozdej prebral, maš še vedno samo bencinca in dizla, samo eni dizli zakurijo tud žaguno verjetno :D
pa še en citat
Modern tank engines are in some cases multifuel engines, a form of two-stroke design which can operate on diesel, petrol or similar fuels. However the exhaust is hotter than a diesel giving a larger thermal signature (see below).

citat je iz te povezave

do klenkanja v bencinskih motorjih pride zaradi slabih nastavitev vžiga. bencinski motorji v uplinjaču zmešajo zrak in bencin, potem to vbrizgnejo v cilinder in stisnejo. Malo pred vrhom hoda bata, svečka doda iskro in zmes vžge.
če je ta vžig prehiter, je premajhna kompresija, bat pa še poskuša stisnat kasneje vroč zrak, tako slišimo klenkanje. če je vžig malce poznejši, stisnemo iz motorja še kakšen dodaten kW moči (danes so ta navitja že tovarniška), če je vžig prepozen, slišimo phooooof, če pa je vžig zelo prepozen, se vžgejo plini in ostanki goriva v izpušni cevi, zato na vsake toliko časa slišimo avte za katerimi poka.
dizelski motorji pa potegnejo poln cilinder zraka potem ga pričnejo stiskati in s tem segrevati. na koncu vbrizgajo še gorivo, ki se vžge od vročine - karkoli se vžge na 300 stopinj celzija, bo gorelo v dizlu - sam kot je že bilo omenjeno, bo bencin prečistil silinder do te mere, da ne bo več trenja.
"Figures don't lie, but liars figure."
Samuel Clemens aka Mark Twain

Zgodovina sprememb…

Daedalus ::

ampak pri tej stvari, je neki narobe z motorjem, da se bencin vzge. ker sam od sebe se ne bo.

Dr_M - nimaš prav. Motor klenka zaradi prenizkega oktanskega števila bencina. Bencin z nizkim oktanskim številom se ne da tako stisniti, kot tisti z višjim in se zato v cilindru predčasno vže - motor klenka. Slabe svečke ne morejo biti vzrok - kvečjemu nepravilno nastavljen vžig motorja (svečka da iskro preden bat pride do zgornjega položaja - motor ne deluje pravilno). Pa kot si omenil bi kak žareč ostanek slabega zgorevanja lahko predčasno vžgal mešanico zraka in bencina. Je pa lahko slbokvaliteten bencin komot vzrok klenkanja drugače popolnoma brezhibnega motorja. Evo še ene debate na to temo.

Pa še ena bolj "kvalificirana" povezava.
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Daedalus ()

Azrael ::

Mislim, da je še plinska turbina možno poganjati na različne vrste goriv.

Kot sem prebral v eni knjigi o avtomobilizmu iz 1952 leta, so med WW1 obstajali tudi diesel motorji na premogov prah.
Nekoč je bil Slo-tech.

BigWhale ::

Klenkanje je najbrz lahko tudi problem z natavitvami motorja. Ampak predvsem gre pa to na racun premajhnega oktanskega stevila goriva.

Link.

Aja, se klenkanje. Knocking po 'domace'. Spet Wiki.

Berite te stvari ljudje, ker so pametne!

(Nekje sem trdil, da je lahko motor slabse odziven, ce tankas gorivo z visjim oktanom, kot je predpisano za tisti motor. Pa se v bistvu nisem motil. Ponavadi se visje oktanska goriva tezje vzgejo, ker potrebujejo vecjo kompresijo. Pa tudi oktansko stevilo ne predstavlja neke preproste povezave z energetsko vrednostjo bencina.)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BigWhale ()

Dr_M ::

Klenkanje je najbrz lahko tudi problem z natavitvami motorja.

to je se najvec. tok slabga bencina, da bi klenku, ze skor ne mores dubit.
ok razn na petrolu pa na hrvaskem mogoce :)
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

Tear_DR0P ::

Kot sem prebral v eni knjigi o avtomobilizmu iz 1952 leta, so med WW1 obstajali tudi diesel motorji na premogov prah.

ah to bi jaz mel, pa še kakega črnca, da mi not šafla :D Kaj pa če daš not žagovino?
"Figures don't lie, but liars figure."
Samuel Clemens aka Mark Twain

Vesoljc ::

resnost!
Abnormal behavior of abnormal brain makes me normal...

Tear_DR0P ::

OK js verjamem v ta post in mi je zanimiva ideja, sam žaguna pa priznam da je bla zajebancija
"Figures don't lie, but liars figure."
Samuel Clemens aka Mark Twain

Azrael ::

@Tear_DR0P:

Tudi na žaganje ali les lahko poganjaš otto motor. So obstajali generatorji lesnega in generatorskega plina (iz premoga ali koksa) za pogon vozil.

Problem je v tem, da moč takega motorja pade za ~30% in da generator plina rabi precej priprav, preden greš lahko na vožnjo.

Glede motorja na premogov prah, nisem našel nič, zato je tu sken dela 128. strani iz knjige Avtomobil, ki jo je spisal prof. ing. Albert Struna in je izšla 1951 pri založbi Ljudska tehnika.
:
Nekoč je bil Slo-tech.

Thomas ::

To je zanimivo ja, kako nekatere reči še niso dospele na net.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Azrael ::

Še to glede klenkanja, Dr_M ima (vsaj delno) prav, klenkanje lahko povzroči tudi motor, ne samo gorivo. Vzrok zanj so debele obloge oglja v glavi motorja (izrabljen ali zamorjen motor). Oglje lahko zviša najnižje oktansko število, ki ga zahteva motor, tudi do 5 enot.

Napačna toplotna vrednost svečk ali preveč oglja pa poleg klenkanja lahko povzroči še žarilni vžig (rezultati so bolj ali manj enaki kot pri klenkanju). Tak motor ima zanimivo lastnost, da teče še nekaj časa po tistem, ko se mu izključi vžig.

Zgornje ne zamenjevati s primerom, ko se vrti motor ventilatorja hladilnika, lahko ta ob izklopu vžiga še nekaj časa daje potrebno energijo za vžig (to se dogaja pri R4).
Nekoč je bil Slo-tech.

Brane2 ::

Heh, Crvena Zastava rules them all. Yugo na drva.

Je že bilo na ST, a mogoče še niso videli vsi...

http://www.medijaklub.cg.yu/zanimljivi/zanimljivi01-00/19-5.htm

Stvar baje žge 35 kg drv na 15 km ali 24 kg na 100 km. Nisem našel podatek za katero vrst drv to velja...
On the journey of life, I chose the psycho path.

Yohan del Sud ::

Bemtiš. Ne gre. Vhod v tank je širok 3 cm, povprečno poleno pa več kot 10 cm. >:D
www.strancar.com

Brane2 ::

Hja, zato pa je gospod inovator prišraufal furunče na svojega GXF-a... :D
On the journey of life, I chose the psycho path.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Brane2 ()

Dr_M ::

Brane2: skoda, da nis najdu originalne strani. je mal vec slikc, pa se vecje so :)


sam tle je pa prov huda :D :D

Ukoliko se auto zaustavlja manje od sata ne isplati se gasiti motor, bolje je ostaviti ga da radi na leru a i jednostavnije je zbog potpale
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Dr_M ()

der_Alte ::

Dr_M: na vsaki črpalki dobiš bencin, ki povzroča klenkanje. Ga ni bencina, ki ni nagnjen k samovžigu.
Toluen je pa predrag in se ga samo uporablja kot dodatek k bencinu, ki zviša oktansko število.
Omisli si VAG-COM in ga priklopi na OBD vmesnik tvojega VAG-a. ;) Mogoče boš presenečen, kolikokrat elektronika zamakne predvžig, ker zazna klenkanje in ti s tem zmanjša moč motorja.;((


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

100 oktanski bencin (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
6110344 (9097) Blinder
»

95/98/100 oktanski bencin (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Na cesti
16444151 (23801) ...:TOMI:...
»

Kje tankati benz? (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Loža
16339409 (34532) Pithlit
»

Ali je v Avstriji boljši (kvalitetnejši) bencin? (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
9425943 (23379) krneki0001
»

OMV in 100 oktanov (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
6312379 (10764) OmegaM

Več podobnih tem