» »

Nafta - kdaj zmrzne

Nafta - kdaj zmrzne

jjohny ::

Zanima me ali je imel kdo danes kaj problemov z nafto v avtomobilu. Jaz ga imam v garaži, zato je bilo vse OK. Do koliko pod ničlo pa nafta sploh zdrži?

lp, jani

frke ::

"Zimska nafta", ki jo lahko pozimi prodajajo trgovci brez problemov zdrži do -15 st. C.
S "poletno nafto" bi lahko imel probleme že pri -10 st.C

jjohny ::

Danes je bilo skoraj po celi Sloveniji okrog -20. Ali je kdo imel probleme z nafto?
Razne dodatke pa je prepovedano dodajati v sodobne motorje.

lp, jani

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jjohny ()

Thomas ::

Če ti "zamrzne" nafta, to ni vodni led ki se razsiri in naredi škodo.

Samo počakaš, da se mau ogreje, pa bo.

Phoebus ::

Thomas: Ni glih čisto tako. Iz nafte se izloči zadeva, podobna vosku oz. v tako stvar se strdi. Ta zaqdeva pa veselo zamaši šobe in škoda sploh ni majhna ;)

mali tapravi ::

Nafta sploh ne zmrzne,to je bolj kot ne samo ljudski izraz, ko se začne iz derivata ločevati
parafin.Temperatura ki je potrebna,da avto "obstane", pa je pogojena tudi od avtomobila.
Avto, ki ima skrbnega lastnika, ki pred zimsko sezono menja naftne filtre, da se ne zadela vse že pri prvem ločevanju parafina iz nafte ter poskrbi za dober akumolator, ker dizli potrebujejo veliko startno moč, sploh ne bo imel problemov.Dokler ne pride do zelo nizkih temperatur, ampak takrat bodo že vsi nepripravljenih avtov stala ob cesti.Sicer pa se na bencinskem servisu kupijo tudi additivi za nafto, ki preprečujejo izločanje parafina.Sam sem več let vozil dizla, in prav prijetno je bilo gledati za cesto parkirane avtomobile, ko sem se jaz lepo vozil na toplem mimo.Avta pa nisem nikoli imel v garaži, temveč samo pod streho(teraso),saj garaža ni najboljša za avto, glede delovanja soli.
Pa lep dan še naprej....

Phoebus ::

Aja, btw, kolega v 1.9tdi (vw) pozimi redno toči nek dodatek, pa mu mašina, po veliko letih (bil je eden od prvih tdijev) lepo prede. Itak je razlika med "poletno" in "zimsko" nafto v dodatku...

AnWar ::

Se strinjam z Thomas-om, nafta ti zmrzne pri doloceni nizki temperature, ti pa nicesar ne poskoduje (motor,ter delov), ker proizvajalci ze vedo kaj delajo. V glavnem ce je vzunej npr -20 stopinj ti samo motor bolj neenakomerno dela (po domace povedano "avto cuka"),kasneje se pa segreje in je brez problemov.
[Asus ROG Strix SCAR III]

jjohny ::

V novejše WV dizle (pümpe-düse) je strogo prepovedano dodajati dodatke nafti. V starejše dizle, ki imajo bosch pumpo se lahko dodaja dodatke oz. aditive. Lahko se doda tudi 10% bencina, kar pomaga v zimskih razmerah.

lp, jani

Kekec ::

Vcasih smo tudi malo petroleja dodali, ali pa celo kar nekaj litrov bencina na polni tank nafte, pa je pomagalo.

DominusSLO ::

Torej Nafta D-2 zagotavlja po standardu poleti do -10°C, pozimi pa do -15°C. Kot je že povedal mali tapravi nafta ne zmrzne, pač pa se začne izločevati parafin.
Zadevo sem včeraj izkusil na lastni koži, pomagalo pa je sredstvo Anti parafin(meni ne-zeblo me je ko psa|O )...

jjohny: V novejše WV dizle (pümpe-düse) je strogo prepovedano dodajati dodatke nafti
Kako pa misliš, da dosežejo pri d-2 temperature do -15°C??? Seveda z aditivi-zato je tvoja trditev absurdna.,:\

mali tapravi ::

DeeYeey
Po domače povedano dizli ne cukajo.
Kvečjemu starejši motorji ali slabi motorji takoj po zagonu neenakomerno delujejo,to je pa zgolj zaradi hladnega motorja, ki "izpušča" delovne takte.Vendar se to dogaja le kratek čas, dokler se motor malce ne zagreje.Gretje motorja pred vožnjo(1-2), pa je skoraj pravilo za dizle pozimi,saj so dizli posebej občutljivi na priganjanje hladnega motorja.Npr.:prijatelju, ki mu je po dolgotrajnemu zaganjanju motorja le uspelo ga spraviti v pogon, razneslo oljni filer zaradi navijanja plina(viskoznost...).
Da pa so vsi dizli,posebej se v zimskih razmerah malce bolj glasni, pa vemo že skoraj vsi.
Pa lep dan še naprej....

AnWar ::

mali tapravi:

V glavnem jst poznam enga ki ima passat 1.9 TDI letnik 2001, ter avto mu je cukal ko je bil hladen motor...ter vzunej je je bilo pod niclo, cez cas pa je avto normalno delal, ko je naredil 1-2 kilometra.

Lp David
[Asus ROG Strix SCAR III]

Ales ::

Ko sem še imel diesla se mi je enkrat zgodilo, da je avto zjutraj sicer vžgal in do 60 km/h šel dokaj v redu, potem pa s precej cukanja prišel še do 75-85 km/h in nič več. Nafta je bila ravno na meji, toliko da je motor še delal... Prav nor občutek... Vožnje v takem stanju seveda ne priporočam, je pa en dan v garaži odpravil problem. Ni šlo torej za klenkanje ampak za problem z gorivom in takrat pošteno cuka, če siliš avto v višjo hitrost.

Po mojih izkušnjah je precej odvisno od avta, pri katerih stopinjah motor ne bo več vžgal. Tako od obrabe motorja (nižja kompresija), kot tudi od izoliranosti linij med tankom in motorjem ter samega tanka. Za mojega Mercedesa 240d (500k prevoženih km+) in petrolovo zimsko nafto (brez dodatnih aditivov) je bilo to -18C, takoj ko je bilo bolj hladno, sem vedel, da se sploh nima smisla trudit. Domače recepte mešanja nafte z bencinom ali petrolejem pa odsvetujem, ker se bosch pumpa maže samo z nafto, le-te ni priporočljivo dodatno redčiti na ta način... Se je pa to res včasih delalo, ja...

MilkoSan ::

tist model s passatom nima probleme z nafto ali vremenom, temveč z motorjem samim...ali pa z njegovo vožnjo...kje si še vidu da diesel cuka? razn pr starih reno 5...

sam vozim 1.9 tdi z novo tehnologijo pűmpe-dűse in jo nimam v garaži al pa pod kako streho...resda je bil en dan -20 čez noč...malo dlje sem počakal da je lučka gasnla pa vžgal, mal bolj poskočno vžgal kot ponavad, pa mal glasnejši motor je bil...kar se tiče pa cukanja pa močno dvomim..(zakaj je potem več in več avtošol z dizli??) zato ker ženske...ja ok veste naprej :8)

DominusSLO ::

Iz kje vam ideje, da bencinci cukajo dizli pa ne?:\
Vsak motor lahko cuka, če nekaj ne štima...

mali tapravi ::

Vsak motor lahko cuka, če nekaj ne štima...


Ne pa krivit slabo nafto in nizke temperature.
Slabi dizli imajo tudi sred poletja težave,pa ne zmrzuje nafta.
Pa lep dan še naprej....

R0K ::

DeeYeey : povej prijatelju, da je pri njem problem v čem drugem, kot v sami nafti.

Prej kakšne grelne svečke, filter, zapacane šobe ...

Nisem še slišal, da bi kakšen dizel klenkal .. seveda novejši modeli.

Bencinarji pa imajo itak že po večini vsi elektroniko proti klenkaju, ki sama nastavlja predvžig ..

Aja še to, kakšna pol litra na tank nafte nima kaj škodovati tudi pri sodobnih dizlih (common-rail,..)..

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: R0K ()

tomaz321 ::

Aja še to, kakšna pol litra na tank nafte nima kaj škodovati tudi pri sodobnih dizlih (common-rail,..)..


Poškodovat mogoče ne, ampak avtomobili imajo danes takšne senzorje, da se mu zmeša (elektronika)!

Poznam primer Peugeot 307 HDI! Motor deluje krasno in je tudi deloval z dodatkom bencina, ampak ima neke senzorje, da so to takoj prepoznali in vklopili vse kontrolne lučke, rezultat je bil pa še tak, da se je kar sam začel čistiti filter sajastih delcev, kar naj bi se zgodilo pri 120.000 km , to se je pa zgodilo pri 20.000 km! Avto je skratka samo piskal in po dveh dneh na servisu so ga šele spet skup spravili! (menjali neke senzorje, čistili ne vem kaj) ==> skratka prej se pozanimajte kaj točite v kateri avto (za passate vem da ni bilo problema ampak Peugeot :\ )

mali tapravi ::

tomaz123

Kateri filter je bil poln sajastih delcev?
Pa lep dan še naprej....

AnWar ::

Vzamem svoje izjave nazaj, pokvarjen je bil en del v avtu (govorimo o passatu), namrec ta del ki se je pokvaril deluje da odpira pa zapira loputo za turbino (ne vem tocno kaj in kako), tako da je zdej zamenjal in dela normalno brez "cukanja".:D

Lp David
[Asus ROG Strix SCAR III]

R0K ::

To je LMM (luft-meser po domače) . Se dogaja na večini sodobnih dizlov, predvsem pa na VAG TDIjih.

Avto cuka, več kuri, nikamor ne gre ... na TDIjih je normalno, da crkne pri cca 50-150k km. Kak imaš pač srečo :D

Ga pa na servisu zamenjajo tudi po 7letih starosti avtomobila, če je redno servisiran na pooblaščenem servisu. Je priznan kot 'serijska napaka'.

MilkoSan ::

mojmu fotru se je isto nardil, pa je šu do modela k ma v ljubljani tuning..rsrmotorsport.com in mu je poštimal za 20k

vsi veseli :)

gzibret ::

Najboljša preventiva proti zmrzovanju nafte (izločanju parafina) je poln tank in pa vsakodnevna vožnja, torej, da avto ne stoji nekaj dni skupaj na mrazu. Stvar zanesljivo deluje, tudi pri -25 (lani na smučariji v Dolomitih).
Vse je za neki dobr!

tomaz321 ::

Zakaj poln tank? Namreč jaz si ne predstavljam zakaj? Če se ti že parafin izloča, a ni bolje da maš čimmanj nafte => pol pa k tu vžge pa pejt tankat, da boš mel čimmanj parafina v celem tanku!

Mislim, jaz si ne predstavljam, kako stvari delujejo, ampak ni mi pa jasno zakaj bi bilo dobro imeti poln tank.

gzibret ::

Zato ker se 5 litrov nafte dosti hitreje ohladi kot 40 litrov nafte.
Vse je za neki dobr!

tomaz321 ::

No, dosti hitreje ohladi je verjetno že mogoče, ampak slejkoprej se ti vsa nafta ohladi, ker avto nima nekega notranjega ogrevanja (ali pač, samo pol je pa čisto vseeno koliko nafte maš not), če se ti pa 40 l nafte vseeno ohladi na -20 maš pa pol verjetn več parafina, kot pa če se ti samo 5 in greš zjutri natankat še ostalih 35 npr.!:\

gzibret ::

Morate računat na to, da noč traja maksimalno 15 ur.

Hipotetiziram. Recimo, da je zunaj -25 C, T nafte pa 15 C, ker avto zvečer peljemo na krajšo vožnjo, pol pa ga pustimo na parkirišču. T je temperatura, t pa čas.

5 l nafte: dT=40 K, t do izenačitve T= 5h, T nafte zjutraj = -25C
20 l nafte: dT=40 K, t do izenačitve T= 13 h, T nafte zjutraj = -25C
40 l nafte: dT=40 K, t do izenačitve T= 37 h > 14 h, T nafte zjutraj = -15C (recimo..)

Te številke sem si izmislil, ker se mi ne ljubi računati - stvar se ohlaja podobno, kot razpadajo radioaktivna jedra (diferencialna enačba...). V bistvu pa številke nakažejo poanto.
Vse je za neki dobr!

tomaz321 ::

Samo še eno vprašanje! Če greš na krajšo vožnjo, kako za vraga ti uspe nafto, ki je v rezervarju, segreti na 15 stopinj? Sej rezervar je spodaj na avtu in stran od motorja in če se pelješ (sploh pa na krajšo vožnjo), kako se naj bi zadeva sploh segrela? V tem primeru pa bi se po mojem 5 litro tudi veliko hitreje segrelo oz. na veliko več kot 40l (saj mora tvoja teorija od prej veljati tudi za segrevanje) :\ !

Mislim pa da je zadeva sila zanimiva, če bi nekdo lahko izmeril, kako hitro se izloča parafin in kakšne so dejansko temp. nafte (vsak dan mamo več dizlov ampak sej se itak svet globalno segreva :D )

gzibret ::

Avtomobil (vsaj moj Clio 1.5dci) ima vgrajeno pumpico, ki črpa nafto iz rezervoarja do motorja (kjer se nafta ogreje) in nato nazaj v rezervoar. Da segreješ nafto v rezervoarju zadostuje že 5 minutna vožnja.
Vse je za neki dobr!

mali tapravi ::

Praktičpno vsi avtomobili imajo pumpico za gorivo in pri vseh je dovodni vod iz rezervoarja in povratni vod nazaj v rezorvoar.Vendar mi ni jasno kje bi se na tej poti gorivo segrelo na takšno temperaturo.gledati moramo tudi da tu ne gre za velike pretoke goriva,prav tako so na povratnem vodu tudi toplotne izgube.Res pa je da je bolje imeti bolj poln tank, mogoče tudi kje obtičiš.
Pa lep dan še naprej....


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Zamrznila Nafta v Golfu IV TDI (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
8315853 (12283) Malajlo
»

Nafta na OMVju (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
6026243 (24393) ;-)
»

Na kateri temp točki zmrzuje poletni dizel ?

Oddelek: Loža
81479 (1282) Brane2
»

Natočil bencin namesto nafte kaj sedaj z bencinom? (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
6517366 (14934) celada
»

Petrol prodaja vodeni bencin? (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
8420993 (18458) gzibret

Več podobnih tem