» »

Bike commuting

Bike commuting

1
2
»

kolesar ::

Priznam, tisto prehitevanje za 5cm je kmEčko :|
in tega ne bom več počel.


Lepo A. Smith:) , predvsem pa pametno.

Upajmo, da bo ob argumentih se kdo premislil in mogoce malo spremenil svoje ravnanje. Tudi kak pretirano zagrizen kolesar seveda.. Z malo strpnosti in bolj zivljenjskim pogledom na stvari (aka zdrava pamet), bi bil promet se varnejsi kot ob trmastem uveljavljanju cisto vseh "zakonov" in "pravic".

ahac ::

Pri kolesarjenju je problem, da je v veliko primerih desni rob (1/4) ceste bil razrit, ker so polagali vodo/telekom/kabel/plin/whatever. In alsfalt, ki ga potegnejo samo čez tisto četrtino cestišča je ponavadi za kolesarit obupen, ker ima majhne valove. Pri avtu se to ne pozna, na kolesu pa zelo. Zato se raje umaknem na sredino desnega pasu, kjer se lahko normalno peljem z cestnim kolesom. Za desni rob bi skoraj rabil mountainbike. ;(
No.. če slišim avto se ponavadi vseeno umaknem.
Slo-Tech Discord - https://discord.gg/ppCtzMW

Highlag ::

Ja kolesarjenje v Sloveniji je v nemalo primerih polno ovir. Kolesarskih stez ni. Če so so ali grdo valovite, presekane z uvozi in izvozi, pokrpane kot včasih ljudska oblačila. A se na določenih mestih le najde kak lep košček asfalta. Te ponavadi najdejo rolarji :D

Dokler se v mesto pelješ lepo penzionersko verjetno nimaš nobenih težav. Tistih 5 avtomobilov, ki so parkirani na pločniku ni problema obvozit. Tudi razgiban asfalt ne dela kakšnih hudih problemov.

V kolikor je hitrost malo višja recimo 25km/h pa je vsaka takšna ovira zelo moteča. Pospeševanje je utrujajoče. Sploh če nimaš pod sabo 150KM. >:D

Kar se tiče pa vožnje, bi morali biti vsi malo bolj tolerantni. Če je cesta lepa bo vsak normalen kolesar vozil lepo za robom. Jaz veliko časa prevozim kar po robni črti. Seveda če cesta to dopušča. Če ima cesta razrit rob, se po robu prav gotove no bom vozil. Prav tako se takšnega robu nebi lotil z avtom. Seveda se če avto slišim umaknem na rob. Tu je poudarek na slišim, ker če avto pridirka do mene z 100km/h ga bom verjetno preslišal. In nikoli ne vozim z slušalkami.

Malce več strpnosti nebi škodilo ne voznikom kolesov ne voznikom motornih vozil.

Kdor bi pa rad doživel kolesarski paradiž bi pa moral obiskati Nizozemsko. Tam je kolo zakon. Dobesedno. Kolesar ima namreč v vsakem primeru prednost. Tako da za vse nesreče odgovarjajo vozniki motornih vozil :P (No vsaj vodič je tako izjavil)

Ne vem sicer, kje bi do nesreče lahko prišlo, ker imajo 90% kolesarskih stez ločenih od vozišča za avtomobile. Pa ne z robnikom. 8-O
Never trust a computer you can't throw out a window

jype ::

Na nizozemskem ni tako kot pravis. Sem sel z biciklom tja in je priblizno takole:

Avstrija: vozis se pretezno po cestah, vsi lepo brez panike prehitijo na varni razdalji, ce se pa ne da vozijo zadaj.

Nemcija: vecina poti gre po kolesarskih stezah, ki so siroke 150 cm, po obeh smereh regionalnih cest, ponekod peljes po stranskih cestah, vozniki motornih vozil so disciplinirani.

Nizozemska: kolesarske poti so ponekod smotane ker so iz kock in te prisilijo, da gres pocasi. Vozis se lahko samo po kolesarskih stezah, a jih ne manjka. Avtomobilisti ti obicajno dajo prednost tudi tam, kjer je nimas, ampak nimas je kar povsod. Zelo pogosti so znaki za enosmerno cesto, pod katerimi pise "razen za kolesarje". Ker se ogromna vecina prebivalstva vozi samo s kolesi, znajo povedat kako se pride tja-in-tja samo s kolesom, z avtom pa ne znajo. Parkirna mesta so ZELO draga, ali pa jih sploh ni. Nihce se ne sekira, ce dezuje.

Danska: podobno kot nizozemska, samo se malo vec kolesarskih stez in malo vec motornega prometa. Legoland.

Highlag ::

Jype: potem nisi našel pravih cest. (Na nizozemskem namreč :D )

Sem bil tam 10 dni z kolesom. Če sem prevozil 20Km po cesti po kateri so vozili še avtomobili je veliko. Drugače sem prevozil po cca 50Km/dan :8)
Never trust a computer you can't throw out a window

balocom ::

Teorija>:D :
-peleš po svojem pasu, v uvinku nasprot po tvojem pasu pa prleti avto.
-se zaletiš
-A razbiješ z feltno odbijač in luč. B razbiješ odbijač in mostiček ki aktivira air bage.
-zletiš po haubi in jo razpraskaš z svojimi nohti in zadrgo.
-razbiješ vetrobransko stelklo.
-prletiš v voznika ali sopotnika in ga s silo trka ubiješ-ali pa doječka ali kogarkoli na srednjem zicu zadaj.
-peživiš.

To bi se zkodilo v parih sekudah.>:D
V svetu brez googla bi bil najbolj uporabljen ukaz v bash-u ukaz man

Yohan del Sud ::

Ok. Ene par postov nazaj sem se zajebaval. Upam da ste dojeli.

Tokrat iz prve roke.

Prvič sem šel iz predmestja samostojno v Ljubljano ene slabih dvajset let nazaj ko sem bil še šmrkav desteletnik (tega seveda sedaj ne bi pustil niti nevzgojenim sosedovim frocom). So bili drugačni časi tedaj (mama mi je rekla naj grem po lubenico na trg, kjer je ni mogla odnesti, jaz pa lačen :) :) ) Skratka 20 let kolesarjenja po Ljubljani je pustilo nekaj zasedenih nevronov v glavi (četudi zadnje dve leti leti vozim avto, ker imam delo na drugi strani mesta, 15min po avtocesi napram ene ure z biciklom skozi center ali PST).

Da povzamem:
1. STR. 12
2. EN . 10
3. AGI. 18+
4. INT. 12
5. WIS. 18
6. LCK. 18+

madmitch ::

Da povzamem:
1. STR. 12
2. EN . 10
3. AGI. 18+
4. INT. 12
5. WIS. 18
6. LCK. 18+

A lahko še prevod in razlaga za nas neposvečene?
Nobody is perfect, my name is Nob Ody

Yohan del Sud ::

Strenght
Endurance
Agility
Intelegence
Wisdom
Luck

Kar je nad 10 je okvirno v redu 18 je maksimum. Seveda pa tu in tam rabiš kakšen pameten saving throw (čez havbo)... :D

Chronoboy ::

Yohan del Sud:
Kaj si pa ti igral zadnje čase?:D

noraguta ::

ma zacnite kolesarji plačevati kolesarski tolar kot jih avtomobilisti za bencinskega in to namenite izgradnji kolesarskih stez ne pa ,da se vozi 1/2 koles itak neustrezno opremljenih za na cesto. potem pa se bunite.
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: noraguta ()

BigWhale ::

Yohan, najboljs bi bil kak protection from blunt weapons! Pa resistance do bludgeoning damage... ;> Ali pa Aura Of Invulnerabilty, pa potem se kak feat, Lightning Reflexes...

Chronoboy ::

Feat dodge in nekaj pointou pri tumble manjka:D :D
Vidim da nas veliko igra Nwn ali je to kaksna druga igra?:))

jype ::

noraguta: verjetno se ti zdi, da kolesarji ne placujemo davkov? Narobe se ti zdi.

Kolesarji morajo po kolesarski stezi neprestano voziti smesno dolgo, ce jo zelijo poskodovati (se se ni zgodilo, da bi se kolesarska steza poskodovala zaradi kolesarjev). Avtomobili morajo po cesti voziti priblizno eno leto, potem se pa pojavijo luknje, vdolbine, razpoke in podobne reci. Po 10 letih brez vzdrzevanja je cesta v neprevoznem stanju oz. nevarna za voznjo.

Kolesar izdiha priblizno 4% prostornine pljuc CO2, v povprecju je to slabe tricetrt litra (0.7) na kilometer. Nobenega strupenega plina. Za avtomobile vemo, da izpustijo v ozracje priblizno 90% komponent goriva v obliki strupenih plinov.

noraguta: ne znas racunat, verjetno, ce se ti zdi da kolesarji manj placamo za ceste kot avtomobilisti. Pa ce se ti zdi da ti kolesarji delajo krivico, zacni dihat (in nehaj avto vozit), pa bomo kvit. Aja, ze dihas? Potem si nam pa dolzan priblizno 550 litrov zraka na minuto, ko je tvoj avtomobil imel prizgan motor.

zile ::

jype: good one :D . Povrh vsega pa Noraguta še neumnosti govori :|

madmitch ::

Poleg tega bi mi morali prenekateri "avtomobilisti" plačevati nove gume na kolesu, ki jih predrem na kolesarski stezi zaradi razbitih steklenic odvrženih iz avtomobilov ponoči. Očitno je to nov šport v Ljubljani. Celovška je včasih dobesedno neprevozna zaradi tega.
Nobody is perfect, my name is Nob Ody

Gemm ::

Avtomobili morajo po cesti voziti priblizno eno leto, potem se pa pojavijo luknje, vdolbine, razpoke in podobne reci. Po 10 letih brez vzdrzevanja je cesta v neprevoznem stanju oz. nevarna za voznjo.


Misliš, da je to maslo avtomobilov?
Nek 15+ tonski kamion poškoduje cesto za faktor 40.000 (ali je 60.000, nevem točno, bom pa probal izbrskati točen podatek) huje v primerjavi z osebnim avtomobilom. Poglej si recimo desne pasove večjih mestnih cest, posebej na avtobusnih postajah. Tudi na avtocestah desni pas ni brez razloga dodatno ojačan.

P.S. Koeficienti obremenitve cestišča:
osebno 0,00003
avtobus 1,20
tovorno:
lahko 0,01
srednje 0,20
težko 1,10
težko s prikolico 2,00

Vir: Janez Žmavc: Gradnja cest - voziščne konstrukcije

Drgač pa,.. tud sam se precej fijakam s kolesom, ker na moji relaciji dejansko profitiram pol ure v eno smer napram mestnemu prometu. Pa v Lj. se je situacija v zadnje par letih malo izboljšala, vendar še zmeraj bi se našel kakšen pas trave med pločnikom in cesto, ki bi lepo služil kot kolesarska steza.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gemm ()

BigWhale ::

Pri kolesarju das pa lahko se ene trideset nul zraven, na desno stran vejice... ;>

jype ::

Gemm: saj je vseeno cigavo maslo je, noraguta misli, da kolesarji manj placamo za ceste kot avtomobilisti. Glede na delez obrabe ceste in druge negativne posledice voznje z avtomobili zagotovo placamo vecji delez kot avtomobilisti.

Ja, verjetno ni tako grozno za cestisce ce se z osebnimi vozili fijakajo sem in tja, je pa se vedno grozno za zrak, varnost v prometu, problem parkiranja in prometnih zamaskov. Teh efektov je manj tam kjer se manj vozijo z avtomobili.

Nisem rekel da je treba avtomobile prepovedat, se mi pa zdi prav, da tisti, ki se vozi z avtom zgolj iz svoje lenobe (oz. svojega neosnovanega prepricanja da bi brez redne uporabe avtomobila umrl v 48 urah), to tudi posteno placa. Kompenzacijo si tisti, ki svoje udobje zrtvujemo zato da vi dihate bolj cist zrak, imate bolj prazne in manj zrukane ceste in vec parkirnih mest, menda zasluzimo.

Ce mislite da si je ne, hja, jaz pac nisem tolk bedast, da bi si iz same zlobe kupil velik avto in hodil vsak dan v mesto malo vijugat in parkirat, da bi delal se vecji dren kot je ze, lahko pa bi bil tako bedast, ampak potem bi to ze pocel, tako kot vecina voznikov osebnih vozil, ki se vsak dan iz Ljubljane vozijo v Ljubljano na delo, vsak s svojim avtom.

username ::

Glede na delez obrabe ceste in druge negativne posledice voznje z avtomobili zagotovo placamo vecji delez kot avtomobilisti.
1. Kaj so v tem primeru "druge negativne posledice"? Prosim naštej jih ter jih ovrednoti v smislu tega, kar trdiš.
2. Zagotovo plačate manj kot avtomobilisti. Pri registraciji avtomobila vsako leto plačamo "povračilo za uporabo cest" v višini cca 11.000 do 26.000 SIT (odvisno od prostornine motorja, vir AMZS). Kolesar (nelastnik avtomobila) seveda ne plača NIČ. In zato nima kaj jokat.

Še vedno pa trdim, da bi bilo koristno tudi za kolesa vpeljati registracijo in za kolesarje obvezen vozniški (oz. kolesarski) izpit.

Bi bilo pa fajn že vsaj to, da bi kolesarji upoštevali že veljavne predpise (glede same vožnje in glede opremljenosti koles, pa prižganih luči ponoči itd.).
I've got a solution for the rainforest: napalm the lot. (Jeremy Clarkson)

BigWhale ::

> Kolesar (nelastnik avtomobila) seveda ne plača NIČ.
> In zato nima kaj jokat.

Si upas dokazat, da nekdo, ki je zaposlen in ne uporablja avtomobila NIC ne placa za ceste, torej tudi en sam stotin od njegove place ne gre v proracun za ceste?

DVOMIM!

username ::

Si upas dokazat, da nekdo, ki je zaposlen in ne uporablja avtomobila NIC ne placa za ceste, torej tudi en sam stotin od njegove place ne gre v proracun za ceste?
Pa si ti upaš dokazat, da plača in koliko plača?

Sicer pa: tudi če bi plačevali za ceste še dodatno iz proračuna (torej posredno preko davkov), potem plačamo povprečno vsi isto - torej povprečen kolesar NE plača več od povprečnega avtomobilista (kar je bila jupetova trditev).

Če se boš slučajno skliceval na manjšo obrabo cest (ki jih v bistvu poškodujejo predvsem tovornjaki in avtobusi ter zmrzal), boš moral pa dokazati/izračunati, da povprečen avtomobilist naredi na površini cestišča več škode, kot plača za cestnino ob registraciji. Ti bo uspelo?
I've got a solution for the rainforest: napalm the lot. (Jeremy Clarkson)

BigWhale ::

> Pa si ti upaš dokazat, da plača in koliko plača?

Ja, enostavno. Drzavi damo toliko in toliko prispevkov. Drzava ima odprto bilanco kjer je napisano koliko denarja je slo kam in od kje je bil pridobljen. Nekaj racunov pa je ta stevilka tukaj...

O tocnosti drzavnih bilanc ne bi tukaj razpravljal in o nedostopnosti podatkov tudi ne. Ampak zracunat nekaj takega je bolj ali manj preprosto.

Tvoja trditev je bila butasta. Vsak, ki placuje davke placuje za ceste. Ti si pa trdil, da nelastniki ne placujejo nic. Nelastniki avtomobilov ne placujejo cestnine, ki se placa pri registraciji. Tega pa res ne.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BigWhale ()

username ::

Bigwhale, če je tako enostavno in preprosto, samo nekaj računov,... - potem boš gotovo to hitro izračunal in dokazal, mar ne? Čakam.

Aja, si rekel da so podatki nedostopni? Hja torej jih nimaš in s tem tudi svoje (oz. jypetove) trditve pač ne moreš dokazati.

Tvoja trditev je bila butasta. Vsak, ki placuje davke placuje za ceste. Ti si pa trdil, da nelastniki ne placujejo nic. Nelastniki avtomobilov ne placujejo cestnine, ki se placa pri registraciji. Tega pa res ne.
Moja trditev ni bila butasta, ampak je bila mišljena tako, kot si sam proti koncu odstavka ugotovil.

Se morda lahko kot uporabnik nadejam, da se boš kot moderator v bodoče vzdržal takih žaljivih izpadov ali mogoče celo opravičil?...
I've got a solution for the rainforest: napalm the lot. (Jeremy Clarkson)

BigWhale ::

Username,

Ce si mislil tako kot pravis, potem tista trditev ni butasta in sem se zmotil. Jasno. Ce je bilo pa to, da sem rekel, da je bila trditev butasta zaljivo, se ti pa vsekakor, iskreno opravicujem in te prosim, da mi odpustis za moje nepemisljene in prehitre izjave s katerimi te nisem hotel zalit, kaj sele puscati kaksne hujse posledice. Seveda dejstvo, da sem moderator to vse skupaj samo se poslabsa. Potrudil se bom, da se bom poboljsal in da bom vedno vsaj dvakrat premislil kaj napisem preden napisem in tudi trikrat celotem post prebral. Za vsak primer, da se tak incident ne ponovi nikoli vec! Prosim te Username, sprejmi moje opravicilo.


On the subject, tudi kolesarji in pesci in vsi, ki so zaposleni (pa tudi nekateri tisti, ki niso) placujejo vsaj nek prispevek za ceste. To je dejstvo in zato imajo vso pravico jokat. Mogoce osebni avto sam po sebi ne unici najvecjega dela ceste ima pa najverjetneje najvecji kill ratio na cestah.

username ::

BigWhale, sprejmem opravičilo. No hard feelings. :)

tudi kolesarji in pesci in vsi, ki so zaposleni (pa tudi nekateri tisti, ki niso) placujejo vsaj nek prispevek za ceste. To je dejstvo
OK, ne bom ugovarjal. Ampak šlo je za to, kdo plačuje VEČ (glede na obrabo ceste, ki jo domnevno povzroči). Tega pa ne moremo kar na pamet trditi. Samo, če bi dokazali (izračunali), da je skupna vsota poškodb asfalta v enem letu večja od vsote prispevka za cestnino, ki jo v enem letu plačajo lastniki avtomobilov ob registraciji. (pri čemer bi pri škodi morali oceniti le tiste poškodbe asfalta, ki dejansko nastane zaradi vožnje osebnih avtomobilov; del poškodb nastane zaradi težkih vozil ter vremena in bi bilo ceste treba popravljati tudi če v državi ne bi bilo nobenega osebnega avta).

Mogoce osebni avto sam po sebi ne unici najvecjega dela ceste ima pa najverjetneje najvecji kill ratio na cestah.
Mogoče, vendar:
1. govorili smo o poškodbah cestišča zaradi redne uporabe cest in ne posledicah prometnih nesreč, kar je nekaj drugega;
2. tudi to novo trditev bi bilo treba dokazati - ali je skupne škode zaradi stroškov zdravljenja ponesrečencev, izgubljenih delovnih ur itd ter materialne škode v nesrečah večje od vsote zavarovalnin, ki jih avtomobilisti plačajo ob registraciji?
Ker to škodo plačajo zavarovalnice (kolikor vem), je to a) stvar zavarovalnic, ki so v bistvu zasebna podjetja; b) upravičeno lahko domnevamo, da je škoda manjša od zavarovalnin (ker bi drugače zavarovalnice povišale zavarovalnino al pa finančno propadle).
I've got a solution for the rainforest: napalm the lot. (Jeremy Clarkson)

jype ::

username: narobe si razumel mojo trditev. Trdil sem, da vec placujemo za ceste tisti, ki ne uporabljamo avtomobilov, racun pa je preprost:

Avtomobili cesto obrabijo toliko-in-toliko, kolesa pa za vse prakticne pomene besede natanko nic (po 100 letih je nevzdrzevana kolesarska pot ne glede na kolesarski promet po njej se vedno v odlicnem stanju, naravne vplive pa lahko zanemarimo ker veljajo enako za obe vrsti cestisca). Ker je koeficient obrabe cest ulomljeno s placilom ustreznega nadomestila v avtomobilisticnem primeru neko realno stevilo, v kolesarskem pa zaradi nicle v stevcu ulomka neizmerno blizu nic, lahko recemo da za skodo, ki jo naredimo na cestah, placamo vec kot avtomobilisti. Tudi ce placamo samo stotin od vsega denarja, ki nam ga drzava zaracuna za svoje storitve.

No, v resnici je zelo verjetno da se precejsen del avtocest in drugih prometnih povrsin, ki so namenjene predvsem avtomobilom, financira iz mnogo razlicnih virov (in ne pravim da je to a priori narobe) in da tudi moj denar konca v kaksnem od takih objektov. Proti temu nimam nic, bi me pa zelo veselilo, ce bi avtomobilisti to imeli v mislih, ko pizdijo cez sibkejse udelezence v prometu.

Ostali negativni vplivi avtomobilov so bili nasteti, ce jih nisi prebral, pa so tule se enkrat:

Ja, verjetno ni tako grozno za cestisce ce se z osebnimi vozili fijakajo sem in tja, je pa se vedno grozno za zrak, varnost v prometu, problem parkiranja in prometnih zamaskov. Teh efektov je manj tam kjer se manj vozijo z avtomobili.

Ker si bil nedvomno ze udelezen v prometnem zamasku, ali pa si iskal parkirni prostor, ko se ti je zelo mudilo, verjamem, da si mi zelo hvalezen, ker je zaradi moje neuporabe avtomobila gneca na cesti in na parkirnih mestih bila malenkost manjsa. Ce bi tudi ti uporabljal nekaj, kar ni osebni avtomobil, bi bila se manjsa.

Strinjam se tudi, da morajo kolesarji brezpogojno upostevati predpise tam, kjer je to smiselno. Ponekod to ni samo nesmiselno, ampak zivljensko nevarno. Primer je seveda upostevanje prednosti pri voznji skozi krizisce, kjer mora kolesar, ce zeli ostati ziv, pred vstopom v krizisce ustaviti, ne glede na prometno signalizacijo.

Re: prednostna voznja v krizisce: pogosto mi trobijo, da naj se ze spokam, ker imam itak prednost. Vcasih kdo celo zavpije, da kaj meckam. Hja, jaz ze vem da imam prednost, a ne stavim svoje glave, komolcev ali nog, da se tega zaveda tudi tisti, ki mi bo prednost potencialno nasilno odvzel.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: jype ()
1
2
»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Kolesarska steza je za kolesa! (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
14219610 (12437) zmaugy
»

Semafor velja tudi za kolesarje (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Šport
10818321 (6617) Invictus
»

Prepoved vožnje kolesarjem po regionalnih cestah (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Šport
22548756 (42045) BigWhale
»

Kolesarji in voznja v rdeco luc (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Šport
23337338 (33397) jype

Več podobnih tem