Forum » Loža » Zamenjava izdelka in najem izdelka in potrosniki in zakoni
Zamenjava izdelka in najem izdelka in potrosniki in zakoni
goba ::
Dragi Slo-techovci, prosim za vas komentar, nasvet.
[CopyPaste]
Spoštovani g. MojaMalenkost!
Razumem vaše razburjenje in spoštujem vašo odločitev.
Kljub temu želim poudariti, da smo tako kot vse ostale, tudi vaš
reklamacijski zahtevek obravnavali v skladu s politiko proizvajalca in
načeli dobrega gospodarjenja.
Kot določa Zakon o zaščiti potrošnikov imate, v primeru, da v času
garancije izdelek ne deluje pravilno, pravico zahtevati:
- da se odpravi napake na kupljenem izdelku
- da se kupljeni izdelek zamenja z novim izdelkom ali
- da se vrne kupnina za kupljen izdelek
Celo več, zahtevate lahko, da se vam kupnina vrne v revaloriziranem
znesku.
Ker se zavedamo vaših pravic in naših dolžnosti, ki jih določa Zakon o
zaščiti potrošnikov, povsem spoštujemo vašo odločitev.
Hkrati vas želimo opozoriti, da imamo, tudi mi (XX X.XXX d.o.o.) kot
prodajalec, v primeru, da zahtevate vračilo kupnine, zakonsko pravico,
da vam za vsak dan, ko nam izdelek X, ki ste ga kupili pri nas ni bil na
voljo za uporabo, zaračunamo stroške najema.
Ker bi strošek najema, v primeru da vam ga zaračunamo po tržnih cenah,
krepko presegel revalorizirano vrednost kupljenega izdelka X vam bomo
strošek najema zaraèunali po minimalni nominalni vrednosti 95,00
sit/dan, za vsak dan uporabe.
Revalorizirana vrednost izdelka X na dan 14.4.2004 (861 dni od dne
nakupa) je zanašala 158.156,15 sit.
Ker izdelka niste mogli uporabljati vseh 861 dni vam bomo najem
računali le za 831 dni.
Vrednost najemnine torej znaša 831dni*95,00sit = 78.945,00 sit
V primeru, da se boste odločili za vračilo kupnine vam bomo torej
nakazali znesek v višini 79.211,15 sit (revalorizirana vrednost opreme
zmanjšana za stroške najema).
Glede na to, da imate še vedno možnost da se odločite ali za zamenjavo z
novim izdelkom ali za vračilo kupnine (kot navedeno zgoraj) vas
prosimo, da nas o vaši odločitvi pisno obvestite v roku 8 dni.
V pričakovanju vašega odgovora vas lepo pozdravljam,
Direktor
[CopyPaste]
Dragi Slo-techovci, prosim za vas komentar, nasvet.
[CopyPaste]
Spoštovani g. MojaMalenkost!
Razumem vaše razburjenje in spoštujem vašo odločitev.
Kljub temu želim poudariti, da smo tako kot vse ostale, tudi vaš
reklamacijski zahtevek obravnavali v skladu s politiko proizvajalca in
načeli dobrega gospodarjenja.
Kot določa Zakon o zaščiti potrošnikov imate, v primeru, da v času
garancije izdelek ne deluje pravilno, pravico zahtevati:
- da se odpravi napake na kupljenem izdelku
- da se kupljeni izdelek zamenja z novim izdelkom ali
- da se vrne kupnina za kupljen izdelek
Celo več, zahtevate lahko, da se vam kupnina vrne v revaloriziranem
znesku.
Ker se zavedamo vaših pravic in naših dolžnosti, ki jih določa Zakon o
zaščiti potrošnikov, povsem spoštujemo vašo odločitev.
Hkrati vas želimo opozoriti, da imamo, tudi mi (XX X.XXX d.o.o.) kot
prodajalec, v primeru, da zahtevate vračilo kupnine, zakonsko pravico,
da vam za vsak dan, ko nam izdelek X, ki ste ga kupili pri nas ni bil na
voljo za uporabo, zaračunamo stroške najema.
Ker bi strošek najema, v primeru da vam ga zaračunamo po tržnih cenah,
krepko presegel revalorizirano vrednost kupljenega izdelka X vam bomo
strošek najema zaraèunali po minimalni nominalni vrednosti 95,00
sit/dan, za vsak dan uporabe.
Revalorizirana vrednost izdelka X na dan 14.4.2004 (861 dni od dne
nakupa) je zanašala 158.156,15 sit.
Ker izdelka niste mogli uporabljati vseh 861 dni vam bomo najem
računali le za 831 dni.
Vrednost najemnine torej znaša 831dni*95,00sit = 78.945,00 sit
V primeru, da se boste odločili za vračilo kupnine vam bomo torej
nakazali znesek v višini 79.211,15 sit (revalorizirana vrednost opreme
zmanjšana za stroške najema).
Glede na to, da imate še vedno možnost da se odločite ali za zamenjavo z
novim izdelkom ali za vračilo kupnine (kot navedeno zgoraj) vas
prosimo, da nas o vaši odločitvi pisno obvestite v roku 8 dni.
V pričakovanju vašega odgovora vas lepo pozdravljam,
Direktor
[CopyPaste]
Dragi Slo-techovci, prosim za vas komentar, nasvet.
Caligula ::
Caki caki, dej ti lepo za laike napisi-kaksen izdelek je to, kdaj je bil kupljen, koliko je garancije in akka okvara je sploh bila?
Business ::
Povedati moraš za kakšen izdelek se gre in kakšne si pogodbe podpisal pri nakupu., če hočeš kak dober nasvet. Koliko vem lahko izdelek vrneš samo v roku 8 dni od nakupa. Potem roku je navoljo samo servis in v drugi fazi, če se ne da popraviti v zakonsko dolečn roku pa ti morajo dat novega ali če več tega nimajo, ti morajo plačati toliko kot si dal za njega brez nekih uporabnin ali kak si ti omenil.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Business ()
Business ::
zakaj včasih ta slo-tech zašteka pri oddaji sporočila?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Business ()
glinik ::
Z gobo sva se že otem pogovarjala. Gre se za monitor Philips 109P, ki ima okvare. Monitor ti menjajo in ti spet "poturijo" neki klump, tako kot meni. Jaz imam čisto enak problen. Monitor je v megli, piska, pika na leči. Še bi hoteli kaj več slišat?
Skratka tile monitorji so vsi za en k... Jaz ga tudi grem zamenjat, drugi teden. Me zanima, kaj bodo meni rekli. Imam pa ga cca. 2 meseca.
No, kaj naj narediva (midva z gobo) ???
Lp
Skratka tile monitorji so vsi za en k... Jaz ga tudi grem zamenjat, drugi teden. Me zanima, kaj bodo meni rekli. Imam pa ga cca. 2 meseca.
No, kaj naj narediva (midva z gobo) ???
Lp
goba ::
Spostovani!
Dne 19. 3. 2004 sem vam ob prisotnosti priče v servis pripeljal monitor
Philips Brilliance model 109P20 s serijsko številko BZ000136622180 zaradi
tovarniške okvare katodne cevi, ki se je kazala kot vertikalne lise vzdolž
levega roba slike, delno pa tudi desnega roba, ki so vidne pri 85 Hz in
višjih frekvencah ter ločljivosti 1280 x 1024 in več. Sprva napake sploh
niste hoteli opaziti in je priznati, pozneje ste se premislili, a namesto
zamenjave monitorja, kar je ob podobnih napakah sicer pravilo, le-tega vzeli
v popravilo. Izgovarjali ste se, da monitor skoraj ni več v garanciji, oz.,
da bi ga morali pripeljati prej (!?). Naj poudarim, da je za takšno napako
zelo težko neposredno okriviti monitor najvišjega cenovnega razreda. Sprva
sem napako iskal v VGA kablu, grafični kartici, vplivih okolja (magnetizem).
Ko sem se, tudi s pomočjo forumov v svetovnem spletu in Philipsove tehnične
pomoči, prepričal, da gre za napako monitorja, sem vas nemudoma oz. v
zakonitem roku dveh mesecev o tem tudi obvestil ter monitor pripeljal na
servis v Trzin.
Dne 23. 3. 2004 me je poklicala vaša sodelavka in mi sporočila, da je
monitor popravljen. 25. 3. sem se oglasil in skupaj smo si ogledali monitor,
ki ni kazal napak. V računalniku, na katerega ste priklopili monitor, ste
imeli nameščene gonilnike za LCD monitor, ki ne uporabljajo visokih frekvenc
osveževanja. Kljub temu sem prevzel monitor s katodno cevjo, ki je bila po
vaših zagotovilih tista, ki je v računalniški reviji Monitor dobila
priznanje za odličnost. Doma sem ugotovil, da ima tudi ta katodna cev enako
napako, poleg tega je monitor v mirovanju tudi brnel.
31. 3. sem monitor na svoje stroške spet pripeljal v Trzin in zanj je bil
izdan delovni nalog A00550. V petek 9. 4. me je vaša sodelavka obvestila, da
me čaka nov monitor (109p40) in da ga lahko po predhodni najavi, da bi bil
ob prevzemu prisoten serviser, pridem iskat. V torek, dne 13. 4., sem
poklical, da bi se oglasil, a ste bili na dopustu. Vaši sodelavki sem v
telefonskem pogovoru razložil, da nimam časa kadarkoli hoditi in da sem vam
pisal že 31. 3. 2004, pa vašega odgovora do tistega dne še nisem prejel,
čeprav je bil dogovor s servisom tak, da me pokličete in se dogovorimo, kaj
in kako.
Odločil sem se, da monitorja ne bom menjal, in ker s PC h.and d.o.o. zaradi
opisanega odnosa ne želim več sodelovati, tudi ne sprejemam kakršnekoli
ponudbe, povezane z dobropisom. Prosim, da mi skladno z Zakonom o zaščiti
potrošnikov v celoti in v zakonitem roku 8 dni s poštno nakaznico vrnete
znesek 136.259,17 SIT, ki sem vam ga 5. 12. 2001 (račun KP 36-01000921) v
gotovini v enkratnem znesku izplačal kot kupnino za monitor Philips
Brilliance 109P20.
Pozdrav, d
Dne 19. 3. 2004 sem vam ob prisotnosti priče v servis pripeljal monitor
Philips Brilliance model 109P20 s serijsko številko BZ000136622180 zaradi
tovarniške okvare katodne cevi, ki se je kazala kot vertikalne lise vzdolž
levega roba slike, delno pa tudi desnega roba, ki so vidne pri 85 Hz in
višjih frekvencah ter ločljivosti 1280 x 1024 in več. Sprva napake sploh
niste hoteli opaziti in je priznati, pozneje ste se premislili, a namesto
zamenjave monitorja, kar je ob podobnih napakah sicer pravilo, le-tega vzeli
v popravilo. Izgovarjali ste se, da monitor skoraj ni več v garanciji, oz.,
da bi ga morali pripeljati prej (!?). Naj poudarim, da je za takšno napako
zelo težko neposredno okriviti monitor najvišjega cenovnega razreda. Sprva
sem napako iskal v VGA kablu, grafični kartici, vplivih okolja (magnetizem).
Ko sem se, tudi s pomočjo forumov v svetovnem spletu in Philipsove tehnične
pomoči, prepričal, da gre za napako monitorja, sem vas nemudoma oz. v
zakonitem roku dveh mesecev o tem tudi obvestil ter monitor pripeljal na
servis v Trzin.
Dne 23. 3. 2004 me je poklicala vaša sodelavka in mi sporočila, da je
monitor popravljen. 25. 3. sem se oglasil in skupaj smo si ogledali monitor,
ki ni kazal napak. V računalniku, na katerega ste priklopili monitor, ste
imeli nameščene gonilnike za LCD monitor, ki ne uporabljajo visokih frekvenc
osveževanja. Kljub temu sem prevzel monitor s katodno cevjo, ki je bila po
vaših zagotovilih tista, ki je v računalniški reviji Monitor dobila
priznanje za odličnost. Doma sem ugotovil, da ima tudi ta katodna cev enako
napako, poleg tega je monitor v mirovanju tudi brnel.
31. 3. sem monitor na svoje stroške spet pripeljal v Trzin in zanj je bil
izdan delovni nalog A00550. V petek 9. 4. me je vaša sodelavka obvestila, da
me čaka nov monitor (109p40) in da ga lahko po predhodni najavi, da bi bil
ob prevzemu prisoten serviser, pridem iskat. V torek, dne 13. 4., sem
poklical, da bi se oglasil, a ste bili na dopustu. Vaši sodelavki sem v
telefonskem pogovoru razložil, da nimam časa kadarkoli hoditi in da sem vam
pisal že 31. 3. 2004, pa vašega odgovora do tistega dne še nisem prejel,
čeprav je bil dogovor s servisom tak, da me pokličete in se dogovorimo, kaj
in kako.
Odločil sem se, da monitorja ne bom menjal, in ker s PC h.and d.o.o. zaradi
opisanega odnosa ne želim več sodelovati, tudi ne sprejemam kakršnekoli
ponudbe, povezane z dobropisom. Prosim, da mi skladno z Zakonom o zaščiti
potrošnikov v celoti in v zakonitem roku 8 dni s poštno nakaznico vrnete
znesek 136.259,17 SIT, ki sem vam ga 5. 12. 2001 (račun KP 36-01000921) v
gotovini v enkratnem znesku izplačal kot kupnino za monitor Philips
Brilliance 109P20.
Pozdrav, d
nAVID ::
"Ker bi strošek najema, v primeru da vam ga zaračunamo po tržnih cenah,
krepko presegel revalorizirano vrednost kupljenega izdelka X vam bomo
strošek najema zaračunali po minimalni nominalni vrednosti 95,00
sit/dan, za vsak dan uporabe."
Kako ti lahko računajo najemnino za izdelek, ki v času "najema" ne deluje brezhibno?
"Revalorizirana vrednost izdelka X na dan 14.4.2004 (861 dni od dne
nakupa) je zanašala 158.156,15 sit."
Od kje jim to? Kakšna revalorizacija neki, če je ni več? S čim so pa revaloriziral?
Nasvet: Pokliči na zavod za varstvo potrošnikov in se zmeni, da oni "kontaktirajo" s prodajalcem... Lahko jim pa tut kakšnega odvetnika omeniš..
LP, nAVID
krepko presegel revalorizirano vrednost kupljenega izdelka X vam bomo
strošek najema zaračunali po minimalni nominalni vrednosti 95,00
sit/dan, za vsak dan uporabe."
Kako ti lahko računajo najemnino za izdelek, ki v času "najema" ne deluje brezhibno?
"Revalorizirana vrednost izdelka X na dan 14.4.2004 (861 dni od dne
nakupa) je zanašala 158.156,15 sit."
Od kje jim to? Kakšna revalorizacija neki, če je ni več? S čim so pa revaloriziral?
Nasvet: Pokliči na zavod za varstvo potrošnikov in se zmeni, da oni "kontaktirajo" s prodajalcem... Lahko jim pa tut kakšnega odvetnika omeniš..
LP, nAVID
nAVID do konca....
Caligula ::
Ce je izdelek v garanciji nimajo kej racunat najemnine.
WTF!?!
Sploh pa izraz "skoraj ni vec garancije" ne obstaja.
Garancija je se ali pa je ni vec.
Klicivarstvo potrosnikov, povej jim to, razlozi, da je to ze kar dobro znana napaka teh monitorjev,..
Tel varstva potrosnikov mislim, da je:
01/4320089
WTF!?!
Sploh pa izraz "skoraj ni vec garancije" ne obstaja.
Garancija je se ali pa je ni vec.
Klicivarstvo potrosnikov, povej jim to, razlozi, da je to ze kar dobro znana napaka teh monitorjev,..
Tel varstva potrosnikov mislim, da je:
01/4320089
spider ::
Mislim da vse preveč se na tem forumu pljuva po prodajalcih. Kaj vse počnem in ne počnemo z računalniki, od navijanja pa do ne vem česa vse. Potem, pa se nekaj skuri in seveda mi nismo nič krivi. Včasih je fajn da se malo vprašamo kako in kaj. Ne pa da takoj neko inšekcijo in varstvo potrošnikov in nevem vse kaj. Kot dojenčki ki si iščejo zaščito pri starših, se zukaj obnapšamo z varstvom potrošnikov. Dejstvo je da imajo tudi prodajalci svoje obveznosti, ki jih vežejo do dobaviteljev in le-ti so nemalokrat kruti. prodajalci se morajo pač držati tega, drugače pa sami nosijo stroške, recimo polomljene plastike pri ide kablih na diskih, katere proizvjajci ne zamenjujeo,...
Kar se pa tiče monitorja. Očitno si bil zadovoljen. če si odnesel monitor iz servisa, to si priznal tudi sam. Torej si se etrinjal da je ok, pa čeprav kot sam praviš je deloval pri niszki frekvenci. Nevem zakaj nisi potem premaknil na višjo, saj si bil zraven in imel vso pravico to tudi zahtevati. Da ti nočeš več sodelovati z omenjenim podjetjem, je pač to tvoja osebna stvar in ne njihova, zato ti niso dolžni vračati kupnine za monitor. Zakon je tukaj jasen in specifičen. V roku 45dni so ti dolžni izdelek popraviti, zamenjati za identičnega ali boljšega ali pa konec koncev dati dobropis. Kar se tiče nekih amortizacij in revalvorizacij, sedaj tega ni več, je pa res da je v starem zakonu to še notri in upoštevano. Tvoja garancija pa velja po takrat obstoječih zakoni (se pravi na dan nakupa) in ne današnjih, zato ti predlagam da nekje izbrskaš te zakone, ker so se v zadnjih dveh letih zelo zelo spremenili. Da ti dajo dobropis je torej povsem njihova dobra volja in če bi bil jaz na njihovem mestu, ti bi v skrajni sili dal nov monitor, ki je pač boljši, kajti cene danes nikakor ne dosegajo cen izpred dveh let in pol. Ti pa si primoran izdelek sprejeti, ker so ti dali boljšega, tako piše v zakonu. Ne vem kaj ti bo tukaj pomagala neka inšpekcija in ne vem še kaj vse. Oni bodo šli in samo ugotovili dejstva in če so taka kot praviš tu, pač največ kar lahko naredijo je to, da jih prisilijo povrniti tvoje potne stroške (najmanjši možne, se pravo gls, pošta, door to door,...).
Upam sicer da ti bo na koncu uspelo dobiti dober monitor. Ker sem bil tudi sam že v tvoji poziciji, drugače pa moje delo vsebuje tudi dobro poznavanje zgoraj omenjenega zakona.
LP
Kar se pa tiče monitorja. Očitno si bil zadovoljen. če si odnesel monitor iz servisa, to si priznal tudi sam. Torej si se etrinjal da je ok, pa čeprav kot sam praviš je deloval pri niszki frekvenci. Nevem zakaj nisi potem premaknil na višjo, saj si bil zraven in imel vso pravico to tudi zahtevati. Da ti nočeš več sodelovati z omenjenim podjetjem, je pač to tvoja osebna stvar in ne njihova, zato ti niso dolžni vračati kupnine za monitor. Zakon je tukaj jasen in specifičen. V roku 45dni so ti dolžni izdelek popraviti, zamenjati za identičnega ali boljšega ali pa konec koncev dati dobropis. Kar se tiče nekih amortizacij in revalvorizacij, sedaj tega ni več, je pa res da je v starem zakonu to še notri in upoštevano. Tvoja garancija pa velja po takrat obstoječih zakoni (se pravi na dan nakupa) in ne današnjih, zato ti predlagam da nekje izbrskaš te zakone, ker so se v zadnjih dveh letih zelo zelo spremenili. Da ti dajo dobropis je torej povsem njihova dobra volja in če bi bil jaz na njihovem mestu, ti bi v skrajni sili dal nov monitor, ki je pač boljši, kajti cene danes nikakor ne dosegajo cen izpred dveh let in pol. Ti pa si primoran izdelek sprejeti, ker so ti dali boljšega, tako piše v zakonu. Ne vem kaj ti bo tukaj pomagala neka inšpekcija in ne vem še kaj vse. Oni bodo šli in samo ugotovili dejstva in če so taka kot praviš tu, pač največ kar lahko naredijo je to, da jih prisilijo povrniti tvoje potne stroške (najmanjši možne, se pravo gls, pošta, door to door,...).
Upam sicer da ti bo na koncu uspelo dobiti dober monitor. Ker sem bil tudi sam že v tvoji poziciji, drugače pa moje delo vsebuje tudi dobro poznavanje zgoraj omenjenega zakona.
LP
Apple ::
tkole je:
v zadnjem Monitorju (april, stran 46) je en lepo besedilo, ki omenja nakup grafikulje in popravilo le-te...
Prepis:
"Kadar uveljavljate garancijo ali stvarno napako, kupec ni dolžan kriti stroškov prevoza, temveč je to dolžnost tistega, ki mora napako odpraviti (prodajalec, proizvajalec). Prav tako kupec ni primoran kriti prav nobenega stroška, ki bi nastal ob popravilu naprave - četudi vam morajo kaj zamenjati. Če, recimo, v računalniku odpove grafična kartica in je prodajalec/proizvajalec nima na zalogi (ker je morada niti ne izdelujejo več), vam ne more zaračunati stroška nove kartice, pa čeprav je ta boljša ali dražja - še več, če je ne more zamenjati z enako ali je popraviti, lahko v garancijskem roku celo zahtevate vračilo kupnine za grafično kartico, ki ste jo kupili."
Ker sem imel en podoben primer, sem si seveda ogledal tudi sam zakon o varstvu potrošnikov, ki tudi omenja nadomestilo za čas popravila v garancijskem roku...
V glavnem: vzemi denar!!! Glede računanja najmenine pa nimajo nobene podlage, saj nisi ničesar podpisal, razen, da si prevzel sposojeno napravo...
LP, M
v zadnjem Monitorju (april, stran 46) je en lepo besedilo, ki omenja nakup grafikulje in popravilo le-te...
Prepis:
"Kadar uveljavljate garancijo ali stvarno napako, kupec ni dolžan kriti stroškov prevoza, temveč je to dolžnost tistega, ki mora napako odpraviti (prodajalec, proizvajalec). Prav tako kupec ni primoran kriti prav nobenega stroška, ki bi nastal ob popravilu naprave - četudi vam morajo kaj zamenjati. Če, recimo, v računalniku odpove grafična kartica in je prodajalec/proizvajalec nima na zalogi (ker je morada niti ne izdelujejo več), vam ne more zaračunati stroška nove kartice, pa čeprav je ta boljša ali dražja - še več, če je ne more zamenjati z enako ali je popraviti, lahko v garancijskem roku celo zahtevate vračilo kupnine za grafično kartico, ki ste jo kupili."
Ker sem imel en podoben primer, sem si seveda ogledal tudi sam zakon o varstvu potrošnikov, ki tudi omenja nadomestilo za čas popravila v garancijskem roku...
V glavnem: vzemi denar!!! Glede računanja najmenine pa nimajo nobene podlage, saj nisi ničesar podpisal, razen, da si prevzel sposojeno napravo...
LP, M
goba ::
Spider:
Serviser bi mi moral pokazati delovanje monitorja na frekvencah, ki so za ta model obicajne in priporocene.
Da monitor brni, je v delavnici servisa nemogoce slisati.
S to firmo nocem vec poslovati, ker nateguje.
Nazaj hocem svojih 137 itd. K SIT. Garancija je 36 mesecov in v garancijskih pogojih ni ne duha ne sluha o kakrsnikoli najemnini, lepo prosim.
Tule je prepisana originalna garancijslka izjava:
Garancijski List PHILIPS
Izjava garanta
Philips Slovenija d.o.o., Trzaska 132, 1000 Ljubljana izjavlja:
da bo izdelek v garancijskem roku brezhibno deloval, ce se boste ravnali po prilozenih navodilih.
Garant se obvezuje, da bo na vaso zahtevo, ce bo predlozena v garancijskem roku, na svoje stroske poskrbel v svojih, ozirom,a pooblascenih servisnih prostorih za odpravo okvar in tehnicnih pomanjklivosti izdelka, ki bi nastale ob pravilni uporabi v casu, za katerega se daje garancija.
Izdelek, ki ne bo popravljene v roku 45 dni, od dneva predlozitve zahtevka za popravilo, bomo na vaso zahtevo zamenjali z brezhibnim izdelkom.
Garancija pricne teci z dnevom nakupa izdelka na drobno, kar dokazete s potrjenim garancijskim listom (ime in sedez druzbe, ki je prodala izdelek na drobno, pecat, datum in podpis prodajalca)
Garant ne jamci v naslednjih primerih:
- ce kupec ni ravnal po navodilih za uporabo izdelka
- ce je v izdelek posegla nepooblascena oseba
- ce je kupec nestrokovno in malomarno ravnal z izdelkom
- ce so bili v izdelek vgrajeni neoriginalni deli
- ce je opremanamescena v neprimernem prostoru (vlaga, prah, vrocina, mraz, ipd.)
V garancijo pravtako ne spadajo okvare povzrocene pri transportu po izrocitvi, okvare zaradi nepravilnih montaz ali vzdrzevanja, mehanske okvare, ki jih povzroci uporabnikokvare povzrocene zaradi napetosti elektricnega toka, visje sile, izteka baterij, neustreznega ciscenja artikla ali delov artikla...
Iz garancije so izvzeti deli, ki so podvrzeni stalni obrabi, baterije, mehanske poskodbe katodne cevi monitorjev, mehanske poskodbe prilozenih disket, CD zgoscenk, ...)
Serviser bi mi moral pokazati delovanje monitorja na frekvencah, ki so za ta model obicajne in priporocene.
Da monitor brni, je v delavnici servisa nemogoce slisati.
S to firmo nocem vec poslovati, ker nateguje.
Nazaj hocem svojih 137 itd. K SIT. Garancija je 36 mesecov in v garancijskih pogojih ni ne duha ne sluha o kakrsnikoli najemnini, lepo prosim.
Tule je prepisana originalna garancijslka izjava:
Garancijski List PHILIPS
Izjava garanta
Philips Slovenija d.o.o., Trzaska 132, 1000 Ljubljana izjavlja:
da bo izdelek v garancijskem roku brezhibno deloval, ce se boste ravnali po prilozenih navodilih.
Garant se obvezuje, da bo na vaso zahtevo, ce bo predlozena v garancijskem roku, na svoje stroske poskrbel v svojih, ozirom,a pooblascenih servisnih prostorih za odpravo okvar in tehnicnih pomanjklivosti izdelka, ki bi nastale ob pravilni uporabi v casu, za katerega se daje garancija.
Izdelek, ki ne bo popravljene v roku 45 dni, od dneva predlozitve zahtevka za popravilo, bomo na vaso zahtevo zamenjali z brezhibnim izdelkom.
Garancija pricne teci z dnevom nakupa izdelka na drobno, kar dokazete s potrjenim garancijskim listom (ime in sedez druzbe, ki je prodala izdelek na drobno, pecat, datum in podpis prodajalca)
Garant ne jamci v naslednjih primerih:
- ce kupec ni ravnal po navodilih za uporabo izdelka
- ce je v izdelek posegla nepooblascena oseba
- ce je kupec nestrokovno in malomarno ravnal z izdelkom
- ce so bili v izdelek vgrajeni neoriginalni deli
- ce je opremanamescena v neprimernem prostoru (vlaga, prah, vrocina, mraz, ipd.)
V garancijo pravtako ne spadajo okvare povzrocene pri transportu po izrocitvi, okvare zaradi nepravilnih montaz ali vzdrzevanja, mehanske okvare, ki jih povzroci uporabnikokvare povzrocene zaradi napetosti elektricnega toka, visje sile, izteka baterij, neustreznega ciscenja artikla ali delov artikla...
Iz garancije so izvzeti deli, ki so podvrzeni stalni obrabi, baterije, mehanske poskodbe katodne cevi monitorjev, mehanske poskodbe prilozenih disket, CD zgoscenk, ...)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: goba ()
goba ::
Dr. Palm: Denarja mi nocejo dati oz. samo polovico.
Namesto 136.259,17 SIT bi oni dali 79.211,15 SIT.
Namesto 136.259,17 SIT bi oni dali 79.211,15 SIT.
CaqKa ::
ko boste našli zakon od tistega datuma nakupa se lahko dalje menite..
do takrat boste pa samo brezglavo ugibali.
do takrat boste pa samo brezglavo ugibali.
bozicek ::
Prepis:
"Kadar uveljavljate garancijo ali stvarno napako, kupec ni dolžan kriti stroškov prevoza, temveč je to dolžnost tistega, ki mora napako odpraviti (prodajalec, proizvajalec). Prav tako kupec ni primoran kriti prav nobenega stroška, ki bi nastal ob popravilu naprave - četudi vam morajo kaj zamenjati. Če, recimo, v računalniku odpove grafična kartica in je prodajalec/proizvajalec nima na zalogi (ker je morada niti ne izdelujejo več), vam ne more zaračunati stroška nove kartice, pa čeprav je ta boljša ali dražja - še več, če je ne more zamenjati z enako ali je popraviti, lahko v garancijskem roku celo zahtevate vračilo kupnine za grafično kartico, ki ste jo kupili."
Tu mene nekaj zanima.
Kolega je kupil Elitko, na kateri pa je sedaj crknil IDE kontroler (je se v garanciji). V Mlacomu nimajo vec Elite (K7S5A) in, da recimo tega ne morejo popraviti. Vem, da ti morajo izdelek zamenjati z drugim v isti vrednosti prejsnega, ce nimajo vec tega.
Bolj me zanima del stavka: "ne more zaracunati stroska nove kartice, pa ceprav je ta boljsa ali drazja."
To je meni slisati, kot da ni potrebno doplacati razlike za izdelek, katerga bos dobil zamenjanega.
Se pravi: On je dal takrat 12k. Najcenejsa trenutno je 14k. Ali moras doplacati razliko ali ne (2k)? Ker po tistem je brati, kot da ne
"Kadar uveljavljate garancijo ali stvarno napako, kupec ni dolžan kriti stroškov prevoza, temveč je to dolžnost tistega, ki mora napako odpraviti (prodajalec, proizvajalec). Prav tako kupec ni primoran kriti prav nobenega stroška, ki bi nastal ob popravilu naprave - četudi vam morajo kaj zamenjati. Če, recimo, v računalniku odpove grafična kartica in je prodajalec/proizvajalec nima na zalogi (ker je morada niti ne izdelujejo več), vam ne more zaračunati stroška nove kartice, pa čeprav je ta boljša ali dražja - še več, če je ne more zamenjati z enako ali je popraviti, lahko v garancijskem roku celo zahtevate vračilo kupnine za grafično kartico, ki ste jo kupili."
Tu mene nekaj zanima.
Kolega je kupil Elitko, na kateri pa je sedaj crknil IDE kontroler (je se v garanciji). V Mlacomu nimajo vec Elite (K7S5A) in, da recimo tega ne morejo popraviti. Vem, da ti morajo izdelek zamenjati z drugim v isti vrednosti prejsnega, ce nimajo vec tega.
Bolj me zanima del stavka: "ne more zaracunati stroska nove kartice, pa ceprav je ta boljsa ali drazja."
To je meni slisati, kot da ni potrebno doplacati razlike za izdelek, katerga bos dobil zamenjanega.
Se pravi: On je dal takrat 12k. Najcenejsa trenutno je 14k. Ali moras doplacati razliko ali ne (2k)? Ker po tistem je brati, kot da ne
goba ::
CaqKa ne pametuj ;]
bozicek: ni treba doplacati
ZAKON O VARSTVU POTROŠNIKOV je bil sprejet dne 26. februarja 1998 in je stopil v veljavo 15. dan po objavi v Uradnem listu RS.
V proceduri so spremembe in dopolnitve, ki pa nic ne govorijo o najemu kupljenega :]: TU
bozicek: ni treba doplacati
ZAKON O VARSTVU POTROŠNIKOV je bil sprejet dne 26. februarja 1998 in je stopil v veljavo 15. dan po objavi v Uradnem listu RS.
V proceduri so spremembe in dopolnitve, ki pa nic ne govorijo o najemu kupljenega :]: TU
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: goba ()
CaqKa ::
če je to tak bom jaz moj eno leto star monitor nesel nazaj v trgovino reko naj mi dajo nazaj denar.. odšel v drugo trgovino, poiskal monitor, ga kupil.. ter ga pred pritekom spet nazaj prinesel in zahteval denar nazaj ker z njim nisem zadovoljen.. postopek bom ponavljal v nedogled.
EjTi ::
K je en reku: kakšne si pogodbe podpisal pri nakupu
To je pomembno samo takrat, kadar je pogodba v skladu z zakonom.
Pomoje je to najbolš. Vpraš kakšen monitor ti bodo dali, če ti tega zamenjajo in poglej kakšnega dobiš za denar, ki ti ga ponujajo. In vzemi najboljšo varianto. Seveda poglej, če ima zamenjani monitor tako katodno cev kot prejšnji (ali boljšo). In če podpira vse tiste resolucije kot prejšnji (ali večje).
To je pomembno samo takrat, kadar je pogodba v skladu z zakonom.
Pomoje je to najbolš. Vpraš kakšen monitor ti bodo dali, če ti tega zamenjajo in poglej kakšnega dobiš za denar, ki ti ga ponujajo. In vzemi najboljšo varianto. Seveda poglej, če ima zamenjani monitor tako katodno cev kot prejšnji (ali boljšo). In če podpira vse tiste resolucije kot prejšnji (ali večje).
EjTi ::
Če ti stvar ne ustreza, jo lahko zamenjaš samo v 8ih (oz 15ih dneh, če kupuješ preko interneta), če se ne motim.
Če maš pokvarjeno stvar (oz. se ti pokvari), seveda lahko pokvarjeno uporabljaš do skorajšnjega izteka garancije in takrat zamenjaš za novo. Seveda pa tvegaš, da ne dobiš takrat novega izdelka (ampak samo popravljenega in si zato recimo 3 leta brezveze trpel s pokvarjeno stvarjo) ali pa ugotovijo, da je do napake prišlo že 2 meseca prej in ti garancijo zavrnejo.
Če maš pokvarjeno stvar (oz. se ti pokvari), seveda lahko pokvarjeno uporabljaš do skorajšnjega izteka garancije in takrat zamenjaš za novo. Seveda pa tvegaš, da ne dobiš takrat novega izdelka (ampak samo popravljenega in si zato recimo 3 leta brezveze trpel s pokvarjeno stvarjo) ali pa ugotovijo, da je do napake prišlo že 2 meseca prej in ti garancijo zavrnejo.
Caligula ::
Poklici na zvezo potrosnikov in naj oni v trgovino poklicejo. Bos videl kako hitro se bodo zacele stvari premikat.
Sploh zdaj, ko je Tehnounion na sodiscu najebal zaradi iste fore. So enmu prodali Roverja, ki se je samo kvaril,.. pa niso hotli kupnine vrnit,.. pa so mu zdaj morali pa se doplacat pa se sodne stroske.
Skratka ne sprasuj vec tukaj ampak klici zvezo potrosnikov. Razlozi tidi, da je lastnikov teh monitorjev s to tezavo veliko.
Sploh zdaj, ko je Tehnounion na sodiscu najebal zaradi iste fore. So enmu prodali Roverja, ki se je samo kvaril,.. pa niso hotli kupnine vrnit,.. pa so mu zdaj morali pa se doplacat pa se sodne stroske.
Skratka ne sprasuj vec tukaj ampak klici zvezo potrosnikov. Razlozi tidi, da je lastnikov teh monitorjev s to tezavo veliko.
Edelweiss ::
Goba: no,ker imaš izkušnje te bom pa neki vprašal.
Na začetku si napisal:
Kot določa Zakon o zaščiti potrošnikov imate, v primeru, da v času
garancije izdelek ne deluje pravilno, pravico zahtevati:
- da se odpravi napake na kupljenem izdelku
- da se kupljeni izdelek zamenja z novim izdelkom ali
- da se vrne kupnina za kupljen izdelek
Celo več, zahtevate lahko, da se vam kupnina vrne v revaloriziranem
znesku.
Zanima me,ali to velja samo za to dotično trgovino in servis, ali je to zakon,ki se ga morajo (naj bi se) držale vse trgovine?
Saj vemo,kako je v trgovini težko dobiti denar nazaj.
Hvala za pojasnilo in lp.
P.S.
Počakajte še malo !! Vsi naši ponudniki raznorazne opreme ...itd se bodo (upam) začeli do nas potrošnikov lepše obnašat in nas ceniti,saj drugače jih bodo konkurenčne trgovine iz tujine (AUT,ITA...) pokopale.Bomo videli po 1.maju oziroma,ko bodo množično na naš trg prišli tujci,takrat se bodo tolkli po glavi,ko jim bomo obrnili hrbte.
Jaz imam eno izkušnjo iz Avstrije,ko sem šel v Leibnitz kupit avtoradio Blaupunkt.
Po dveh tednih je enostavno nehal delat.In sem se lepo odpravil v Avstrijo in ni bilo problema glede zamenjave.Ponudili so mi sami,ali ga bom dal popravljat,ali ga zamenjam z istim novim,ali vzamem drugega dražjega ali pa cenejšega.
Prodajalec mi je sam to ponudil.
Pri nas pa sem nazaj odnesel Joystick,ker ni delal,pa je nastal takšen HALO v trgovini,da to ni res.
Toliko.
Na začetku si napisal:
Kot določa Zakon o zaščiti potrošnikov imate, v primeru, da v času
garancije izdelek ne deluje pravilno, pravico zahtevati:
- da se odpravi napake na kupljenem izdelku
- da se kupljeni izdelek zamenja z novim izdelkom ali
- da se vrne kupnina za kupljen izdelek
Celo več, zahtevate lahko, da se vam kupnina vrne v revaloriziranem
znesku.
Zanima me,ali to velja samo za to dotično trgovino in servis, ali je to zakon,ki se ga morajo (naj bi se) držale vse trgovine?
Saj vemo,kako je v trgovini težko dobiti denar nazaj.
Hvala za pojasnilo in lp.
P.S.
Počakajte še malo !! Vsi naši ponudniki raznorazne opreme ...itd se bodo (upam) začeli do nas potrošnikov lepše obnašat in nas ceniti,saj drugače jih bodo konkurenčne trgovine iz tujine (AUT,ITA...) pokopale.Bomo videli po 1.maju oziroma,ko bodo množično na naš trg prišli tujci,takrat se bodo tolkli po glavi,ko jim bomo obrnili hrbte.
Jaz imam eno izkušnjo iz Avstrije,ko sem šel v Leibnitz kupit avtoradio Blaupunkt.
Po dveh tednih je enostavno nehal delat.In sem se lepo odpravil v Avstrijo in ni bilo problema glede zamenjave.Ponudili so mi sami,ali ga bom dal popravljat,ali ga zamenjam z istim novim,ali vzamem drugega dražjega ali pa cenejšega.
Prodajalec mi je sam to ponudil.
Pri nas pa sem nazaj odnesel Joystick,ker ni delal,pa je nastal takšen HALO v trgovini,da to ni res.
Toliko.
spider ::
Vidim da vsi vse preveč pričakujete neke drastične spremembe ko bomo v EU. Da malo razsvetlim zadevo, na privat sem delal z Italijo 4 leta in z Avstrijo 3 leta. Zadeva teče takole, kupiš robo v veleblagovnici (hervy norman,...) se ti pokvari in jo odneseš nazaj. Oni zadeve zberejo do določene kvote in jih pošljejo v popravilo v servis , robo čakaš tudi več kot določa zakon. V palmanovi recimo lahko čakaš do dva meseca in pol, najhitreje sem uspel dobiti pa v mesecu dni, pa še to je bilo samo enkrat. V avstriji so zadeve podobne, le da tu lovijo za rep tistih 45dni, media markt,...
Takoj po 1.maju bodo imeli v Hervy Normanu LCD monitorj in še kar nekaj stvari po zelo ugodnih cenah, saj je v njihovem centralnem skladišču v Nemčiji že vse pripravljeno, da se pripelje v Slovenjo. Vendar pa bodo garancijska popravila izvajali v tujini (nimamo pooblaščenega servisa za NEC, Iiyamo,...) to pa bo trajalo. Vsaj take so informacije od tam.
Glede monitorja če ne dela po specifikacijah tovarne (dovoljena so nekatera od stopanja kot pri LCD nekaj mrtvih pixlov,..) potem so ti ga vsekakor dolžni zamenjati za enakega ali boljšega brez doplačila vsekakor. Nobenemu ni potrebno doplačati za zamenjavo izdelka, če pač nimajo identičnega in je zamenjava dražja. Ne moreš pa vrniti idelka po več kot osmih dnevih od datuma nakupa, da z njim nisi zadovoljen in hočeš drugeg ali kupnino nazaj. Pa še če se hoče uveljaviti to pravico, mora biti izdelek tak kot jer bil prevzet (embalaža, navodila, kabli,...). To so na zadnjem seminarju izrecno poudarli, ravno zaradi zlorab.
Omenil si podpisovanje nekih pogodb oziroma oveznosti. To velja le v primerih, da prodajalec kakorkoli naredi drugečne oveznosti do kupca, ki niso v skladu z zakonom, drugače pa veljajo zakonske obveznosti na dan nakupa.
še enkrat pa ponavljam, denarja ti niso dolžni dati nazaj, lahko ti dajo drug produkt, ki je po specifikacijah identičen ali boljši. To vprašanje je bila vroča razprava in zaenkrat velja takole. Tudi inšpektorat z gospodom Kladuškom načelu se tega drži.
Edelwisse
kar se tiče avtoradia je pa takole, Blaupunkt ima interno pravilo kaj je za nih DOA roba in v tujini je to mesec dni po nakupu. Zato so ti ga zamenjali takoj, s tem pač dvigajo ugled znamke.
Takoj po 1.maju bodo imeli v Hervy Normanu LCD monitorj in še kar nekaj stvari po zelo ugodnih cenah, saj je v njihovem centralnem skladišču v Nemčiji že vse pripravljeno, da se pripelje v Slovenjo. Vendar pa bodo garancijska popravila izvajali v tujini (nimamo pooblaščenega servisa za NEC, Iiyamo,...) to pa bo trajalo. Vsaj take so informacije od tam.
Glede monitorja če ne dela po specifikacijah tovarne (dovoljena so nekatera od stopanja kot pri LCD nekaj mrtvih pixlov,..) potem so ti ga vsekakor dolžni zamenjati za enakega ali boljšega brez doplačila vsekakor. Nobenemu ni potrebno doplačati za zamenjavo izdelka, če pač nimajo identičnega in je zamenjava dražja. Ne moreš pa vrniti idelka po več kot osmih dnevih od datuma nakupa, da z njim nisi zadovoljen in hočeš drugeg ali kupnino nazaj. Pa še če se hoče uveljaviti to pravico, mora biti izdelek tak kot jer bil prevzet (embalaža, navodila, kabli,...). To so na zadnjem seminarju izrecno poudarli, ravno zaradi zlorab.
Omenil si podpisovanje nekih pogodb oziroma oveznosti. To velja le v primerih, da prodajalec kakorkoli naredi drugečne oveznosti do kupca, ki niso v skladu z zakonom, drugače pa veljajo zakonske obveznosti na dan nakupa.
še enkrat pa ponavljam, denarja ti niso dolžni dati nazaj, lahko ti dajo drug produkt, ki je po specifikacijah identičen ali boljši. To vprašanje je bila vroča razprava in zaenkrat velja takole. Tudi inšpektorat z gospodom Kladuškom načelu se tega drži.
Edelwisse
kar se tiče avtoradia je pa takole, Blaupunkt ima interno pravilo kaj je za nih DOA roba in v tujini je to mesec dni po nakupu. Zato so ti ga zamenjali takoj, s tem pač dvigajo ugled znamke.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: spider ()
kuglvinkl ::
Zdej se bo treba odločit. Al boste jedl štrudl s sirom al pa z jabolki. Oz. uveljavljali zahtevke na podlagi garancije ali stvarnih napak.
Your focus determines your reallity
glinik ::
Me zanima kaj bodo z mano naredili, jaz v glavnem drugi teden šibam na servis z mojim Philipsom. Zahteval bom, da mi pokažejo še vsaj 3 druge monitorje, da bom primerjal. V Avstriji je res kupec kralj, tukaj pa si samo en hlapec ki te nategnejo (eni bol, drugi manj).
Lp
Lp
goba ::
37. clen
Prodajalec mora potrošniku izroèiti blago v skladu s pogodbo in odgovarja za stvarne in pravne napake svoje izpolnitve.
Napaka je stvarna:
1. èe stvar nima lastnosti, ki so potrebne za njeno normalno rabo ali za promet;
2. èe stvar nima lastnosti, ki so potrebne za posebno rabo, za katero jo kupec kupuje, ki pa je bila prodajalcu znana oziroma bi mu morala biti znana;
3. èe stvar nima lastnosti in odlik, ki so bile izrecno ali molèe dogovorjene oziroma predpisane;
4. èe je prodajalec izroèil stvar, ki se ne ujema z vzorcem ali modelom, razen èe je bil vzorec ali model pokazan le zaradi obvestila. Primernost blaga za normalno rabo se presoja glede na obièajno blago enake vrste in ob upoštevanju kakršnihkoli prodajalèevih izjav o znaèilnostih blaga, ki jih je dal prodajalec ali proizvajalec zlasti z oglaševanjem, predstavitvijo izdelka ali navedbami na blagu samem. Za odgovornost za stvarne in pravne napake se uporabljajo doloèbe zakona, ki ureja obligacijska razmerja, èe ta zakon ne doloèa drugaèe.
37.a èlen Potrošnik lahko uveljavlja svoje pravice iz naslova stvarne napake, èe o napaki obvesti prodajalca v roku dveh mesecev od dneva, ko je bila napaka odkrita. Potrošnik mora v obvestilu o napaki natanèneje opisati napako in prodajalcu omogoèiti, da stvar pregleda. Obvestilo o napaki lahko potrošnik prodajalcu sporoèi osebno, o èemer mu prodajalec mora izdati potrdilo, ali ga pošlje v prodajalno, kjer je bila stvar kupljena, ali pa zastopniku prodajalca, s katerim je sklenil pogodbo.
37.b èlen Prodajalec ne odgovarja za stvarne napake na blagu, ki se pokažejo potem, ko mineta dve leti, odkar je bila stvar izroèena. Èe je predmet pogodbe med prodajalcem in potrošnikom rabljena stvar, ne odgovarja prodajalec za stvarne napake na blagu, ki se pokažejo potem, ko mine leto dni, odkar je bila stvar izroèena. Šteje se, da je napaka na stvari obstajala že v èasu izroèitve, èe se pojavi v roku šest mesecev od izroèitve.
37.c èlen Potrošnik, ki je pravilno obvestil prodajalca o napaki, ima pravico od prodajalca zahtevati, da:
- odpravi napako na blagu ali
- vrne del plaèanega zneska v sorazmerju z napako ali
- blago z napako zamenja z novim brezhibnim blagom ali
- vrne plaèani znesek.
V vsakem primeru ima potrošnik tudi pravico, da od prodajalca zahteva povrnitev škode, zlasti pa povraèilo stroškov materiala, nadomestnih delov, dela, prenosa in prevoza izdelkov, ki nastanejo zaradi izpolnitve obveznosti iz prejšnjega odstavka tega èlena. Pravice potrošnika iz prvega odstavka ugasnejo s potekom dveh let od dneva, ko je o stvarni napaki obvestil prodajalca.
37.è èlen Z nobenim pogodbenim doloèilom ni mogoèe omejiti ali izkljuèiti prodajalèeve odgovornosti za stvarne napake, kot je doloèena s tem zakonom. Pogodbeno doloèilo, ki nasprotuje prejšnjemu odstavku, je nièno.
38. èlen Potrošnik ima pravico, èe je bila storitev opravljena nepravilno, od izvajalca storitve zahtevati, da: - odpravi pomanjkljivosti pri opravljeni storitvi ali - vrne del plaèanega zneska v sorazmerju s pomanjkljivostjo pri opravljeni storitvi ali - ponovno opravi storitev ali - vrne plaèani znesek. Roki, ki so doloèeni za odgovornost prodajalca za stvarne napake, se smiselno uporabljajo tudi za izvajalca storitve, èe s posebnim zakonom ni doloèen daljši rok.
39. èlen Èe v primerih iz 37. in 38. èlena napaka ni sporna, mora podjetje èimprej, vendar najpozneje v roku osmih dni ugoditi potrošnikovi zahtevi. Podjetje mora pisno odgovoriti potrošniku na zahtevo najpozneje v osmih dneh po njenem prejemu, èe je napaka sporna.
Prodajalec mora potrošniku izroèiti blago v skladu s pogodbo in odgovarja za stvarne in pravne napake svoje izpolnitve.
Napaka je stvarna:
1. èe stvar nima lastnosti, ki so potrebne za njeno normalno rabo ali za promet;
2. èe stvar nima lastnosti, ki so potrebne za posebno rabo, za katero jo kupec kupuje, ki pa je bila prodajalcu znana oziroma bi mu morala biti znana;
3. èe stvar nima lastnosti in odlik, ki so bile izrecno ali molèe dogovorjene oziroma predpisane;
4. èe je prodajalec izroèil stvar, ki se ne ujema z vzorcem ali modelom, razen èe je bil vzorec ali model pokazan le zaradi obvestila. Primernost blaga za normalno rabo se presoja glede na obièajno blago enake vrste in ob upoštevanju kakršnihkoli prodajalèevih izjav o znaèilnostih blaga, ki jih je dal prodajalec ali proizvajalec zlasti z oglaševanjem, predstavitvijo izdelka ali navedbami na blagu samem. Za odgovornost za stvarne in pravne napake se uporabljajo doloèbe zakona, ki ureja obligacijska razmerja, èe ta zakon ne doloèa drugaèe.
37.a èlen Potrošnik lahko uveljavlja svoje pravice iz naslova stvarne napake, èe o napaki obvesti prodajalca v roku dveh mesecev od dneva, ko je bila napaka odkrita. Potrošnik mora v obvestilu o napaki natanèneje opisati napako in prodajalcu omogoèiti, da stvar pregleda. Obvestilo o napaki lahko potrošnik prodajalcu sporoèi osebno, o èemer mu prodajalec mora izdati potrdilo, ali ga pošlje v prodajalno, kjer je bila stvar kupljena, ali pa zastopniku prodajalca, s katerim je sklenil pogodbo.
37.b èlen Prodajalec ne odgovarja za stvarne napake na blagu, ki se pokažejo potem, ko mineta dve leti, odkar je bila stvar izroèena. Èe je predmet pogodbe med prodajalcem in potrošnikom rabljena stvar, ne odgovarja prodajalec za stvarne napake na blagu, ki se pokažejo potem, ko mine leto dni, odkar je bila stvar izroèena. Šteje se, da je napaka na stvari obstajala že v èasu izroèitve, èe se pojavi v roku šest mesecev od izroèitve.
37.c èlen Potrošnik, ki je pravilno obvestil prodajalca o napaki, ima pravico od prodajalca zahtevati, da:
- odpravi napako na blagu ali
- vrne del plaèanega zneska v sorazmerju z napako ali
- blago z napako zamenja z novim brezhibnim blagom ali
- vrne plaèani znesek.
V vsakem primeru ima potrošnik tudi pravico, da od prodajalca zahteva povrnitev škode, zlasti pa povraèilo stroškov materiala, nadomestnih delov, dela, prenosa in prevoza izdelkov, ki nastanejo zaradi izpolnitve obveznosti iz prejšnjega odstavka tega èlena. Pravice potrošnika iz prvega odstavka ugasnejo s potekom dveh let od dneva, ko je o stvarni napaki obvestil prodajalca.
37.è èlen Z nobenim pogodbenim doloèilom ni mogoèe omejiti ali izkljuèiti prodajalèeve odgovornosti za stvarne napake, kot je doloèena s tem zakonom. Pogodbeno doloèilo, ki nasprotuje prejšnjemu odstavku, je nièno.
38. èlen Potrošnik ima pravico, èe je bila storitev opravljena nepravilno, od izvajalca storitve zahtevati, da: - odpravi pomanjkljivosti pri opravljeni storitvi ali - vrne del plaèanega zneska v sorazmerju s pomanjkljivostjo pri opravljeni storitvi ali - ponovno opravi storitev ali - vrne plaèani znesek. Roki, ki so doloèeni za odgovornost prodajalca za stvarne napake, se smiselno uporabljajo tudi za izvajalca storitve, èe s posebnim zakonom ni doloèen daljši rok.
39. èlen Èe v primerih iz 37. in 38. èlena napaka ni sporna, mora podjetje èimprej, vendar najpozneje v roku osmih dni ugoditi potrošnikovi zahtevi. Podjetje mora pisno odgovoriti potrošniku na zahtevo najpozneje v osmih dneh po njenem prejemu, èe je napaka sporna.
goba ::
37.c clen: Ptrošnik, ki je pravilno obvestil prodajalca o napaki, ima pravico od prodajalca zahtevati, da:
- odpravi napako na blagu ali
- vrne del placanega zneska v sorazmerju z napako ali
- blago z napako zamenja z novim brezhibnim blagom ali
- vrne placani znesek.
- odpravi napako na blagu ali
- vrne del placanega zneska v sorazmerju z napako ali
- blago z napako zamenja z novim brezhibnim blagom ali
- vrne placani znesek.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Mrtev piksel na zaslonu novega prenosnika (strani: 1 2 )Oddelek: Zvok in slika | 12539 (10642) | coffeetime12 |
» | Nov artikel po 45 dneh na servisu - kako naprej?Oddelek: Pomoč in nasveti | 2952 (2619) | St235 |
» | HTC HD7 nakup????Oddelek: Mobilne tehnologije | 2996 (2634) | Jaži |
» | Stvarna napaka - garancija (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 10599 (9249) | bobby |