» »

Američanom se obeta stalni poletni čas

Američanom se obeta stalni poletni čas

Poletni čas omogoča izrabo jutranje svetlobe.

Večina držav leži v časovnih pasovih, ki ne ustrezajo sončnemu času.

Slo-Tech - Ameriški senat je soglasno sprejel zakon o poletnem času (Sunshine Protection Act of 2021), ki za celotne ZDA uvaja stalni poletni čas skozi vse leto. S tem bi se de facto odpravilo premikanje ure dvakrat letno, standardnega časa pa ne bi več uporabljali. Poleti sprememb ne bi bilo, pozimi pa bi sonce vzhajalo in zahajalo uro pozneje, zaradi česar bi bila jutra temnejša, večeri pa svetlejši. Zakon gre sedaj v spodnji dom ameriškega kongresa. Če bo sprejet tudi tam, ga bo ameriški predsednik podpisal in razglasil.

O premikanju ure dvakrat letno, kar del držav v zmernih geografskih širinah počne dvakrat letno, je bilo prelitega že mnogo črnila. V državah, kot je Slovenija, se s premikom ure izognemo zelo zgodnjemu vzhajanju sonca poleti, hkrati pa pridobimo še uro svetlobe zvečer. Evropska komisija je leta 2018 Evropejce vprašala, ali želijo ohraniti trenutni režim ali pa morebiti preiti na stalni standardni ali poletni čas. Večina Evropejcev se je tedaj odločila za stalni poletni čas, a v anketi je sodelovalo daleč največ Nemcev. Čeprav je Komisija predlagala, da se po letu 2021 premikanje ure ukine, za zdaj to še počnemo. Je pa premikanje ure ukinila Rusija, ki je tri leta vztrajala na stalnem poletnem času, potem pa je zaradi pretemnih juter prešla na stalni standardni čas.

V zmernih geografskih širinah, ki večinoma ustrezajo razvitemu svetu, je bistveno teže spreminjati vse urnike, kot je premakniti urine kazalce. Ker urniki niso usklajeni s soncem, je premikanje ure način, da se temu vsaj malo prilagodimo. Poletni premik ure nas prisili, da vstanemo bolj zgodaj, s čimer izkoristimo več jutranje svetlobe in si zagotovimo svetlejše večere (ker iz naše perspektive pač nastopijo prej). Če ure ne bi premikali, bi na primer v Sloveniji sonce poleti vzšlo ob 4.11 in zašlo ob 19.57. Zaradi premika ure se vse zgodi uro pozneje. In če bi imeli stalni poletni čas, bi pozimi sonce vzhajalo med 8.20 in 8.50, kar pa je že zelo pozno. Premikanje ure izravnava te ekstreme. S tem se resda odpovemo odliki, da je sonce v zenitu ob 12.00, a to v resnici velja zelo redko. Ker skozi Slovenijo poteka 15. poldnevnik, je to možno, sicer pa večina držav uporablja pasove, po katerih je sonce v zenitu kasneje. Drži tudi, da urniki niso več narejeni tako, da bi bilo poldne sredina delovnega dne.

Tudi v ZDA so debate o smiselnosti premikanja ure enako žolčne kot v Evropi. Prvi zakon, ki bi ga odpravil, je bil v senat vložen leta 2018, a se ni prebil skozi odbor. Enako se je zgodilo s poizkusom leta 2019. Lanski zakon pa je danes prejel soglasno podporo. In Evropa? Ukinitev premikanja ure smo že sprejeli, a se lahko države same odločijo, kateri časovni pas bodo obdržale. V luči brexita in covida so se odločile, da se s tem ne želijo ukvarjati, zato ostajamo pri preizkušeni varianti. Do nadaljnjega.


242 komentarjev

«
1
2 3
...
5

Avenger ::

Ampak a ni default zimski čas? Mislm, ko se je začelo premikat uro, se je prvič premaknilo poleti. In pravijo, da je zimski čas bolj naraven. V wikipediji piše da "the practice of advancing clocks (typically by one hour) during warmer months", se pravi spomladi pred 100 leti so se odločili nardit +1 vsake pol leta, zdaj pa so k temu priključili še drugo polovico leta. Ne štekam. Potem bo sredi poletja, sonce navpično točno ob 13h. WTF? A bojo še sončne ure popravili?
It is better to be hated for what you are than to be loved for something you are not.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Avenger ()

forplan ::

Najbolje je da ohranimo premikanje ure. Najbolj prikladno za pozimi in poleti.

Nevem zakaj bi bil to problem, razen enih par hipohonderjev, ki imajo premik ure za smrtno nevarno :)
da se strinjam

WhiteAngel ::

Kdaj pa EU?

Bakunin ::

ni "default", ker je vse stvar dogovora.

Kdo pravi da MORA biti sonce na višku ko je ura 12:00?

V resnici mi je bolj ljubo to, da bom po prihodu iz službe imel še eno uro svetlobe VEČ, da bom tudi doma imel kaj od sončne svetlobe.

Se strinjam z ZDA - permanentni premik ure na "poletni čas".

bbf ::

"Potem bo sredi poletja, sonce navpično točno ob 13h." Že danes ni tako, glej karto, ki predstavlja odklon sončne ure od domenjene ure. +-2 uri imaš, rdeče/modro, v isti državi.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: bbf ()

KTr1sk ::

Tako bi moralo biti tudi pri nas, pa se vleče že leta :(
i5-14500k,32gb ddr5,6700xt,nvme2x,hdd4x, Dell G3223Q

ahac ::

"Stalni poletni čas" ne obstaja. To samo pomeni, da bodo v napačnem timezone.

Zakaj? Ker hočejo začet s službo ob osmih, ampak hkrati hočejo, da ura kaže devet...
Kaj pa, če bi enostavno se zmenil, da bi začel delat 1 uro prej? TO PA NE! Tolk kmalu pa ne bomo vstajal! :))
Slo-Tech Discord - https://discord.gg/ppCtzMW

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: ahac ()

D3m ::

WhiteAngel je izjavil:

Kdaj pa EU?


Točno to.

KDAJ!
|HP EliteBook|R5 6650U|

profii ::

Bakunin je izjavil:

ni "default", ker je vse stvar dogovora.

Kdo pravi da MORA biti sonce na višku ko je ura 12:00?

V resnici mi je bolj ljubo to, da bom po prihodu iz službe imel še eno uro svetlobe VEČ, da bom tudi doma imel kaj od sončne svetlobe.

Se strinjam z ZDA - permanentni premik ure na "poletni čas".



100000% pravo razmišljanje.
Če damo uro na zimski čas, bomo imeli poleti ob 4:00 zjutraj sonce že na nebu... Nevem komu to koristi?

Furbo ::

To premikanje ure je tako srednjeveško.. stalni poletni čas prosim.
Če se ne morete zmeniti, pojdimo pa na zlato sredino. >:D Premaknimo samo za pol ure.
i5-13600K, Noctua NH-D15, STRIX Z790-F, 32GB DDR5, 2TB Samsung 990PRO,
Toughpower GF3 1000W, RTX3070, ALIENWARE AW3423DWF, Dell S2722QC

wcpapir ::

Bi se strinjal, s premikom na poletni čas, da bi tam tudi ostalo.

Invictus ::

ja, daljši dan vedno prav pride...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

GupeM ::

Klinc gleda stalni poletni čas. Piše v novici, da so Rusi šli s stalnega poletnega časa nazaj na standardni čas, ker je bila zjutraj predolgo tema. In ja, poleti je precej lažje vstati za na šiht, ko je zunaj sonce, kot pa pozimi, ko je še vse črno ali v mraku.

Sicer bi mi dodatna ura svetlobe zvečer bila všeč, ampak fizike pač ne moremo spremeniti. Raje imam zjutraj prej svetlo, kot pa da bomo skoraj do malice v temi.

Ashrack ::

Za sluzbo me briga ce je cel cas tema, saj nisem placan da gledam sonce. Meni je vazno da ko se konca sluzbeni del imam svetlobo, ki jo s familijo z veseljem izkoristimo.
....

jotunn2 ::

ahac je izjavil:

"Stalni poletni čas" ne obstaja. To samo pomeni, da bodo v napačnem timezone.

Zakaj? Ker hočejo začet s službo ob osmih, ampak hkrati hočejo, da ura kaže devet...
Kaj pa, če bi enostavno se zmenil, da bi začel delat 1 uro prej? TO PA NE! Tolk kmalu pa ne bomo vstajal! :))

Sicer imas 100% prav, ampak za to, da se premakne delovni cas iz 8-16 na 7-15 se morajo naceloma strinjati vsi in spremeniti vse od pogodb o zaposlitvi naprej za vse. Ce se zgolj spremeni ura, da je od danes dalje 7:00 tisto, kar je bilo vceraj 8:00, vsi ti problemi odpadejo.
Drugace pa sem tudi jaz za stalni poletni cas... ce grem zjutraj v sluzbo po svetlem ali po temnem me ne zanima, mi je pa precej bolj pomembno, da grem popoldan, ko pridem iz sluzbe lahko se kam ven, ne pa da je ze temno. In ja, ni problema lahko bi delal tudi od 6:00-14:00, ampak kaj ko vecina strank dela od 8:00-16:00 pa potem nekako ne gre, da bi delal po svoje, ampak se moras nekako prilagoditi delovnemu casu strank.

Bakunin ::

ahac je izjavil:

"Stalni poletni čas" ne obstaja. To samo pomeni, da bodo v napačnem timezone.

Zakaj? Ker hočejo začet s službo ob osmih, ampak hkrati hočejo, da ura kaže devet...
Kaj pa, če bi enostavno se zmenil, da bi začel delat 1 uro prej? TO PA NE! Tolk kmalu pa ne bomo vstajal! :))


To bi šlo za samske ali pa tiste brez otrok (vrtec,šola?).
in za tiste brez živali....

ikeman ::

"bi pozimi sonce vzhajalo med 8.20 in 8.50" - problematična sta predvsem december in januar. ( btw. od tod veseli decmeber ;) oz. kvečjemu še polovici novembra in februarja.
Torej zaradi 2 mesecev naj imamo pol leta zimski čas.
Prosim ne trosite "mainstream industrijalskih buč". Precej bolje bi bilo v zimskem času preživeti ~1h dnevne svetlobe POPOLDNE izven delovnega časa.
In ja v zimskem času je sonce v zenitu ob ~11h.

Bakunin ::

Ashrack je izjavil:

Za sluzbo me briga ce je cel cas tema, saj nisem placan da gledam sonce. Meni je vazno da ko se konca sluzbeni del imam svetlobo, ki jo s familijo z veseljem izkoristimo.


TO!

ahac ::

jotunn2 je izjavil:

ahac je izjavil:

"Stalni poletni čas" ne obstaja. To samo pomeni, da bodo v napačnem timezone.

Zakaj? Ker hočejo začet s službo ob osmih, ampak hkrati hočejo, da ura kaže devet...
Kaj pa, če bi enostavno se zmenil, da bi začel delat 1 uro prej? TO PA NE! Tolk kmalu pa ne bomo vstajal! :))

Sicer imas 100% prav, ampak za to, da se premakne delovni cas iz 8-16 na 7-15 se morajo naceloma strinjati vsi in spremeniti vse od pogodb o zaposlitvi naprej za vse. Ce se zgolj spremeni ura, da je od danes dalje 7:00 tisto, kar je bilo vceraj 8:00, vsi ti problemi odpadejo.
Drugace pa sem tudi jaz za stalni poletni cas... ce grem zjutraj v sluzbo po svetlem ali po temnem me ne zanima, mi je pa precej bolj pomembno, da grem popoldan, ko pridem iz sluzbe lahko se kam ven, ne pa da je ze temno. In ja, ni problema lahko bi delal tudi od 6:00-14:00, ampak kaj ko vecina strank dela od 8:00-16:00 pa potem nekako ne gre, da bi delal po svoje, ampak se moras nekako prilagoditi delovnemu casu strank.


Saj ni treba, da se to zgodi takoj. Začeli bi itak s tem, da bi se šole začenjale prej, potem trgovine odpirale prej, itd.

Mislm, čez desetletja smo se že zelo uspešno uspeli zmenil, da z delom začenjamo vedno kasneje in kasneje. Ljudje so se s tem očitno strinjal.
Zdaj se pa ne več in bi radi nazaj? Ja, kul... zmenite se, ne... ;)
Ne pa, da gre Slovenija (in tudi Španija?) v romunski timezone.
Saj bodo zdaj tudi obstajali ljudje, ki jim bo pa to spet prekmalu in se bodo zmenil, da bodo začel delat kasneje. Ameriški "9 to 5" bo šel 20 let že "10 to 6"... :))

ps. Če bi imeli "poletni" čas celo leto, verjetno vsaj Španija ne bi ostala v našem timezone. Že zdaj so zamaknjeni (ampak navajeni na to), še 1 uro več bo pa čisto neprimerno za njih pa mogoče še za kakšno drugo državo.
Mislm, da je zelo možno, da se bo potem uro prestavljalo na meji med Francijo in Španijo al pa celo med Italijo in Francijo...
Slo-Tech Discord - https://discord.gg/ppCtzMW

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: ahac ()

GupeM ::

ikeman je izjavil:

In ja v zimskem času je sonce v zenitu ob ~11h.

Ne, ni. Poleti je ob ~13 h. Pozimi je ob ~12 h. V Sloveniji. V Španiji je drugače.

nekikr ::

D3m je izjavil:

WhiteAngel je izjavil:

Kdaj pa EU?


Točno to.

KDAJ!

Kmalu, le še vse države članice se morajo strinjati, pa vsako zadnje okrožje v njih, pa tudi sleherna Micka in Tonček. Nato gre v parlament na parlamentiranje. Ekspresno no. Recimo kakšnih 20 let, pa bi kaj takega lahko EU naredila. Če ne bo vmes treba popraviti kakšnih toleranc za ukrivljenost banan, to zna pa potem konkretno podaljšati vse skupaj.

Jaz sem pa proti stalnemu poletnemu času. To je največja neumnost, ki jo lahko naredimo, če se že gremo neko spreminjanje. Naredimo tako, da bo res dobro. Poletni čas naj ostane poletni, zimski naj se pa prestavi za dve uri v kontra smer, da bo ob 18 še vedno nekaj sonca.

Ampak, ampak, ampak, potem bo pa ob 9 zjutraj noč?!!? Ja, in? A ima veze, ko buliš v računalnik, po možnosti v majhni pisarni z micenim oknom ali celo v nekem open-space kretenizmu?

D3m ::

le še vse države članice se morajo strinjati


FUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUCK!
|HP EliteBook|R5 6650U|

ikeman ::

GupeM je izjavil:

ikeman je izjavil:

In ja v zimskem času je sonce v zenitu ob ~11h.

Ne, ni. Poleti je ob ~13 h. Pozimi je ob ~12 h. V Sloveniji. V Španiji je drugače.


Zame je zenit, ko je sonce najvišje na nebu. Ne vem pa kaj ti gledaš :)
Mogoče bi malce pogledal včasih nad seboj. Ob 12h je že močno preč.

Karamelo ::

ne vem zakaj bi premikanje ure ukinili, tako se vsaj nekaj dogaja...meni je to premikanje cel žur, vsaj 2x na leto se telo mal pretrese

Avenger ::

Ashrack je izjavil:

Za sluzbo me briga ce je cel cas tema, saj nisem placan da gledam sonce. Meni je vazno da ko se konca sluzbeni del imam svetlobo, ki jo s familijo z veseljem izkoristimo.


:)) Mislm, da maš kar prav. Sploh je pa tko, da je zdaj verjetno več kot pol služb štart ob 8h al pa 9h. Ne ob 6h ali 7h kot je bilo prej. Tko da ja, pozim je najbrž res mal bedno skurit 2 uri svetlobe preden prideš do službe, potem se pa vračat v temi.
It is better to be hated for what you are than to be loved for something you are not.

cliorulz ::

Bakunin je izjavil:

ni "default", ker je vse stvar dogovora.

Kdo pravi da MORA biti sonce na višku ko je ura 12:00?

V resnici mi je bolj ljubo to, da bom po prihodu iz službe imel še eno uro svetlobe VEČ, da bom tudi doma imel kaj od sončne svetlobe.

Se strinjam z ZDA - permanentni premik ure na "poletni čas".


Tepec!
Si že slišal za slovenski termin: "polnoč"? Si si ga kdaj razumsko razložil?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: cliorulz ()

gus5 ::

Karamelo je izjavil:

ne vem zakaj bi premikanje ure ukinili, tako se vsaj nekaj dogaja...meni je to premikanje cel žur, vsaj 2x na leto se telo mal pretrese
Za to obstaja vrsta adrenalinskih športov. Za normalne ljudi je pa zimski čas.

Master_Yoda ::

Poletni ne zimski. Zjutraj pozimi itak gres v temi v sluzbo, imas potem vsaj malo dalje svetlo. Ali bi rad poleti na zimskem casu imel ob 4 zjutraj svetlo zunaj ?
Dovie'andi se tovya sagain.

GupeM ::

ikeman je izjavil:

GupeM je izjavil:

ikeman je izjavil:

In ja v zimskem času je sonce v zenitu ob ~11h.

Ne, ni. Poleti je ob ~13 h. Pozimi je ob ~12 h. V Sloveniji. V Španiji je drugače.


Zame je zenit, ko je sonce najvišje na nebu. Ne vem pa kaj ti gledaš :)
Mogoče bi malce pogledal včasih nad seboj. Ob 12h je že močno preč.

Daj zresni se, pa raje ti poglej okrog sebe.

Evo, marec za Ljubljano. Se tudi lepo vidi, kdaj se ura prestavi.


Pa še za Januar, da ne boš rekel, da marec ni zima:
https://www.timeanddate.com/sun/sloveni...

Evo, tukaj se pa lahko še malo poigraš, da ti bo bolj jasno:
klik

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: GupeM ()

jotunn2 ::

GupeM je izjavil:

ikeman je izjavil:

In ja v zimskem času je sonce v zenitu ob ~11h.

Ne, ni. Poleti je ob ~13 h. Pozimi je ob ~12 h. V Sloveniji. V Španiji je drugače.


In kaj ima veze koliko kaze ura, ko je sonce v zenitu? Zivljenje je precej bolj odvisno od tega, koliko svetlobe lahko izkoristis (pa ne za sluzbo, kjer sonca sploh ne vidis), kot pa od tega ob kateri stevilki je sonce v zenitu.

gus5 je izjavil:

Za normalne ljudi je pa zimski čas.

Za tiste ki imajo zivljenje za sluzbo in potem lezanje na kavcu ja. Za vse ostale je letni neprimerno boljsa opcija. Ampak za prve je potem zares tako ali tako vseeno ali lezijo na kavcu v temi ali pri soncu.

Nikonja ::

Jaz sem zato da se nadaljuje premikanje, mene nič ne moti, skoraj vse ure pri meni doma (razen na pečici) se same premaknejo tko da jaz nimam problemčkov zaradi tega.
Bolj debilno bi bilo če bi vsaka država okrog slovenije imela različno ker bi to šele bil drek na kvadrat za navadit se.

jotunn2 ::

Osebno bi imel precej raje samo poletni cas, ampak ravno ker je opcija da bi mogoce eni izbrali zimski cas, pa ena drzava enega, druga drugega itd. je zares v izogib vsem moznim fuckupom najboljse ce ostane kot je. Tisti, ki imajo blazne tezava s spremebo bioritmov ali premikanjem ur, naj si pa najdejo enega pravega psihitatra da jih postima :))

ginekk ::

Bakunin je izjavil:

ni "default", ker je vse stvar dogovora.

Kdo pravi da MORA biti sonce na višku ko je ura 12:00?

V resnici mi je bolj ljubo to, da bom po prihodu iz službe imel še eno uro svetlobe VEČ, da bom tudi doma imel kaj od sončne svetlobe.

Se strinjam z ZDA - permanentni premik ure na "poletni čas".


Točno tako. Naravnega časa ni. Ta je določen z dogovorom, politično, kajti dejansko je merjenje časa le človekov problem.

Ob 12h je lahko sonce najvišje, ampak komu in zakaj to koristi?
Delovni cikel se za marsikoga več ne začne s sončnim vzhodom ali konča s sončnim zahodom.

blink ::

ahac je izjavil:

"Stalni poletni čas" ne obstaja. To samo pomeni, da bodo v napačnem timezone.

Zakaj? Ker hočejo začet s službo ob osmih, ampak hkrati hočejo, da ura kaže devet...
Kaj pa, če bi enostavno se zmenil, da bi začel delat 1 uro prej? TO PA NE! Tolk kmalu pa ne bomo vstajal! :))


Exactly. Folk je tako butast, da misli da je ob 12:00 povsod sonce na visku ne glede na katerem poldnevniku/vzporedniku se nahajajo. Ljubljana je pa itak sredisce sveta.

GupeM ::

jotunn2 je izjavil:

GupeM je izjavil:

ikeman je izjavil:

In ja v zimskem času je sonce v zenitu ob ~11h.

Ne, ni. Poleti je ob ~13 h. Pozimi je ob ~12 h. V Sloveniji. V Španiji je drugače.


In kaj ima veze koliko kaze ura, ko je sonce v zenitu?

In kaj ima tvoj komentar veze s tem, da je ikeman navedel napačen podatek, jaz pa sem ga popravil? Zaradi mene je lahko ob sončnem vzhodu ura 23:00. Bom pač ob 23:00 vztajal namesto ob 6:00.

In tisti, ki pravite, da je v službi lahko tema, ker itak ne vidiš dnevne svetlobe ... Delajte ponoči. Jaz imam pozimi prav težavo zjutraj vstajati, ker je še tema takrat ko moram vstati. Od marca do oktobra mi je veliko lažje, ker je zunaj že svetlo. Poleti grem pogosto celo pred službo že na bližnji hrib, ko je še bolj frišno. Pa sem raje popoldne dlje v klimatizirani pisarni, kot pa da bi pri 32 stopinjah lezel v hrib.

In kot sem rekel že nekaj postov nazaj: Ja, pozimi bi tudi meni zvečer prav prišla kakšna ura svetlobe dlje. Ampak bi mi prav prišla tudi zjutraj. Tako da mi ostane le opcija, da se preselim bližje ekvatorju ali da se selim s severne na južno poloblo in obratno.

Krofojed ::

Po mojem je glavni problem, da utegne vsaka drzava imeti svoj rezim, kar pomeni, da se bo treba pri vsakem prestopu meje, dogovarjanju za sestanek s tujcem, usklajevanju voznih redov in se kopici drugih reci ukvarjati s tem. In nemalokrat bomo kaj zafrknili. Tako da pustimo vso rec pri miru ali pa jo kvecjemu spremenimo za vso Evropo enako.
blog.mitja.ws

ahac ::

Slo-Tech Discord - https://discord.gg/ppCtzMW

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: ahac ()

user1618 ::

Avenger je izjavil:

Ampak a ni default zimski čas? Mislm, ko se je začelo premikat uro, se je prvič premaknilo poleti. In pravijo, da je zimski čas bolj naraven.

In kdaj je to bilo? Takrat, ko so vse službe bile med 6:00 in 14:00.
"If we were supposed to talk more than listen
we would have been given two mouths and one ear"
- Mark Twain

ginekk ::

Tako je. In zahod EU ima še večji problem s tem.

V Španiji je 9.00 zgodnja ura in tudi ob 20.00 "zvečer" še ne dobiš večerje, ker šele restavracijo odprejo.

Mi smo vsi naše urnike bolj adaptiral na zahod. Tud šolski pouk pri nas se začenja kasneje kot pred 30 leti.

blink ::

Krofojed je izjavil:

Po mojem je glavni problem, da utegne vsaka drzava imeti svoj rezim, kar pomeni, da se bo treba pri vsakem prestopu meje, dogovarjanju za sestanek s tujcem, usklajevanju voznih redov in se kopici drugih reci ukvarjati s tem. In nemalokrat bomo kaj zafrknili. Tako da pustimo vso rec pri miru ali pa jo kvecjemu spremenimo za vso Evropo enako.


Sistem dobro tece in se mu rece 24 casovnih pasov (brez letnih sprememb casa). Vse ostalo so kaprice ljudi in razvajenost.

MrStein ::

S tem bi se de facto odpravilo premikanje ure dvakrat letno


Ameri spet pred nami...

Poleti sprememb ne bi bilo, pozimi pa bi sonce vzhajalo in zahajalo uro pozneje

Ne bi. Le ure bi kazalo uro več (ali manj) kot po starem.

Rusija... potem pa je zaradi pretemnih juter prešla na stalni standardni čas.

Edino pametno.

(ZDA)Prvi zakon, ki bi ga odpravil, je bil v senat vložen leta 2018, a se ni prebil skozi odbor. Enako se je zgodilo s poizkusom leta 2019. Lanski zakon pa je danes prejel soglasno podporo.

V čem pa se ta zakon razlikuje od prejšnjih dveh predlogov?
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

gus5 ::

jotunn2 je izjavil:

Za tiste ki imajo zivljenje za sluzbo in potem lezanje na kavcu ja. Za vse ostale je letni neprimerno boljsa opcija. Ampak za prve je potem zares tako ali tako vseeno ali lezijo na kavcu v temi ali pri soncu.
Sonce je v Sloveniji ob 12h po zimskem času skoraj v zenitu. Ni pomembno, kdaj sonce vzide ali zaide, šteje to, da je ob 12h v zenitu ali zelo blizu njega. Ljudje imamo pač različne preference, odloči naj večina na referendumu. Demokracija je diktatura večine. ;((

Master_Yoda je izjavil:

Poletni ne zimski. Zjutraj pozimi itak gres v temi v sluzbo, imas potem vsaj malo dalje svetlo. Ali bi rad poleti na zimskem casu imel ob 4 zjutraj svetlo zunaj ?
Rana ura, zlata ura. ;)

MrStein ::

Bakunin je izjavil:

ni "default", ker je vse stvar dogovora.

Kdo pravi da MORA biti sonce na višku ko je ura 12:00?

Besedi "poldan" in "polnoč".

Je sicer stvar dogovora, ampak tak je.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

jotunn2 ::

gus5 je izjavil:

Sonce je v Sloveniji ob 12h po zimskem času skoraj v zenitu. Ni pomembno, kdaj sonce vzide ali zaide, šteje to, da je ob 12h v zenitu ali zelo blizu njega. Ljudje imamo pač različne preference, odloči naj večina na referendumu. Demokracija je diktatura večine.

Ta kretenizem z zenitom in 12h je najbolj brezvezen podatek kar jih je lahko. Ja se strinjam da je in to ljudem pomeni kaj? Tocno nic! Kot drugo pa "ko je v zenitu ALI BLIZU NJEGA"... no saj ob 13:00 je blizu njega, pa ob 10:00 tudi. Blizu je pa dokaj relativen pojem. In v Lendavi je ta blizu drugacen kot v Ratecah (ce ostanemo zgolj v Sloveniji).
Drugace pa kolikor vem je bilo odloceno, da ce se gre v to, naj bi bil v Sloveniji poletni cas. Ampak pride druga vlada in drug pametnjakovic pa bo drugace... ker bo hotel imeti ob 12:00 sonce v zenitu, pa ker je tako bilo ze leta 300 in ker morajo cerkveni zvonovi zvoniti ko je sonce v zenitu, ne ko ni. Zato, naj kar ostane kot je..

smihael ::

jotunn2 je izjavil:

ahac je izjavil:

"Stalni poletni čas" ne obstaja. To samo pomeni, da bodo v napačnem timezone.

Zakaj? Ker hočejo začet s službo ob osmih, ampak hkrati hočejo, da ura kaže devet...
Kaj pa, če bi enostavno se zmenil, da bi začel delat 1 uro prej? TO PA NE! Tolk kmalu pa ne bomo vstajal! :))

Sicer imas 100% prav, ampak za to, da se premakne delovni cas iz 8-16 na 7-15 se morajo naceloma strinjati vsi in spremeniti vse od pogodb o zaposlitvi naprej za vse. Ce se zgolj spremeni ura, da je od danes dalje 7:00 tisto, kar je bilo vceraj 8:00, vsi ti problemi odpadejo.
Drugace pa sem tudi jaz za stalni poletni cas... ce grem zjutraj v sluzbo po svetlem ali po temnem me ne zanima, mi je pa precej bolj pomembno, da grem popoldan, ko pridem iz sluzbe lahko se kam ven, ne pa da je ze temno. In ja, ni problema lahko bi delal tudi od 6:00-14:00, ampak kaj ko vecina strank dela od 8:00-16:00 pa potem nekako ne gre, da bi delal po svoje, ampak se moras nekako prilagoditi delovnemu casu strank.


Torej zavoljo neke birokracije bi se raje odrekli smiselno definiranemu sistemu (poldan na polovici dneva, sonce v zenitu opoldan, sredina noči ob polnoči). Čez nekaj let bo to samo nek nerazumen in absurden predpis, tako kot so nerazumne nestandardne enote. Meni je povsem vseeno, kaj piše na uri ko grem v službo, rad pa imam urejen časovni sistem.

zimurg ::

smihael je izjavil:

sredina noči ob polnoči


kako pa veš kdajje sredina noči...a takrat zombiji uletijo?
Sinclair ZX Spectrum, Zilog Z80A, 48kB, kasetofon, TV-OUT, Sinclair-Basic

GupeM ::

zimurg je izjavil:

smihael je izjavil:

sredina noči ob polnoči


kako pa veš kdajje sredina noči...a takrat zombiji uletijo?

Takrat ko luna pomežikne in pocinglja s cofkom na svoji spalni kapi.

Je na slo-techu res tako zabit folk, da ne ve, da je sredina noči takrat, ko je od zahoda sonca preteklo enako časa kot ga bo še preteklo do vzhoda? Mislim... Kakšna vprašanja...

ginekk ::

smihael je izjavil:



Torej zavoljo neke birokracije bi se raje odrekli smiselno definiranemu sistemu (poldan na polovici dneva, sonce v zenitu opoldan, sredina noči ob polnoči). Čez nekaj let bo to samo nek nerazumen in absurden predpis, tako kot so nerazumne nestandardne enote. Meni je povsem vseeno, kaj piše na uri ko grem v službo, rad pa imam urejen časovni sistem.


Ne zavoljo birokracije, ampak zavoljo več svetlega "dne" po tem ko končam delo.
Zjutraj je čisto vseeno, ker moram viset v službi in večina ima glavni urnik aktivnosti tako. Mi je čist vseeno za poldan in polnoč, ker se itak že zdaj uporabljajo za povedat koliko je ura, ne kje je sonce.

Dasiravno imamo ta "luksuz" na geografskem območjo Slovenije, nihče ko reče "poldan je", ne podaja informacije kje je sonce, ampak zgolj in izključno da je ura 12h.

Izven tega območja, pa še bolj.

GupeM je izjavil:

[Je na slo-techu res tako zabit folk, da ne ve, da je sredina noči takrat, ko je od zahoda sonca preteklo enako časa kot ga bo še preteklo do vzhoda? Mislim... Kakšna vprašanja...


Ni zabit, samo očitno ti to pove, da se izraza "polnoč" in "poldne" ne uporabljata za povedat kje leži sonce.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: ginekk ()

MrStein ::

jotunn2 je izjavil:

Osebno bi imel precej raje samo poletni cas, ampak ravno ker je opcija da bi mogoce eni izbrali zimski cas, pa ena drzava enega, druga drugega itd. je zares v izogib vsem moznim fuckupom najboljse ce ostane kot je. Tisti, ki imajo blazne tezava s spremebo bioritmov ali premikanjem ur, naj si pa najdejo enega pravega psihitatra da jih postima :))

Kdor ima blazne težave z enotnim sistemom, naj si pa najdejo enega pravega psihitatra da jih postima.

jotunn2 je izjavil:


Ta kretenizem z zenitom in 12h je najbolj brezvezen podatek kar jih je lahko. Ja se strinjam da je in to ljudem pomeni kaj? Tocno nic! Kot drugo pa "ko je v zenitu ALI BLIZU NJEGA"... no saj ob 13:00 je blizu njega, pa ob 10:00 tudi. Blizu je pa dokaj relativen pojem. In v Lendavi je ta blizu drugacen kot v Ratecah (ce ostanemo zgolj v Sloveniji).

Razlike med Lendavo in Izolo je tam 10 minut, tako da je to bulšit argument.

ginekk je izjavil:


Ni zabit, samo očitno ti to pove, da se izraza "polnoč" in "poldne" ne uporabljata za povedat kje leži sonce.

Iz slovarja (poguglaj, ful zanimiva knjiga):

pôldan -dnéva [pou̯dan] m (ȏ ẹ̑)
1. trenutek ali krajši čas v sredini dneva

"polnoč" pa lahko sam poiščeš
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: MrStein ()
«
1
2 3
...
5


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Američanom se obeta stalni poletni čas (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
24229419 (19198) DostMam
»

V EU premikanje urinih kazalcev še vsaj do leta 2021 (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
5310237 (5736) Lonsarg
»

Poletni/zimski čas (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Problemi človeštva
27834332 (29205) St235
»

Bruselj sprašuje: prestavljati uro ali ne (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
15639614 (32943) Vajenc

Več podobnih tem