» »

Ruska razstrelitev satelita bo problem še vsaj desetletje

Ruska razstrelitev satelita bo problem še vsaj desetletje

Slo-Tech - Ponedeljkova razstrelitev odsluženega sovjetskega satelita Kozmos 1408, ki ga je nenapovedano izvedla Rusija, bo imela posledice še desetletje ali več. Povzročila je nastanek več kot 1500 kosov, ki krožijo na višinah med 450 in 500 kilometrov in predstavljajo nevarnost za druge satelite, mednarodno vesoljsko postajo (ta je sicer niže na višini 400 kilometrov) in prihodnje izstrelitve. Kozmos 1408 je pred razpadom krožil na višini 465-490 kilometrov z inklinacijo 82,5 stopinje.

Cel teden so skupine, ki se ukvarjajo z vesoljsko varnostno in sledenjem grušču v orbiti, simulirale, iskale in sledile. EU SST (EU Space Surveillance and Tracking) ugotavlja, da je nastalo 1000-2000 delcev, ki krožijo na različnih višinah v eliptičnih tirnicah. Njihov perigej je med 400 in 500 kilometri, apogej pa vse do 1500 kilometrov. Obhodni časi znašajo od 90 do 104 minut. Nižji kosi bodo v naslednjih dneh deževali v atmosfero, kjer bodo zgoreli, višji pa bodo še leta dirjali okrog Zemlje. Več informacij bo znanih šele po nekaj mesecih, ko bodo tirnice bolj jasne. AGI je izdelal simulacijo trka.

Nastali drobir je v kačasti formaciji, ki kroži približno po isti orbiti kakor nesrečni satelit. Nekaj pa se lahko naučimo iz preteklih trkov, ki so bili nezgode. Leta 2009 sta trčila satelita Iridium 33 in Kozmos 2251, leta 2007 pa so Kitajci uničili Fengyun 1C. Trk satelitov pred 12 leti je ustvaril približno 2000 kosov, večjih od 10 centimetrov. Sedem let pozneje je bilo dve tretjini kosov še vedno v orbiti. Leta 2012, torej tri leta po trku, je snop okruškov letel 120 metrov stran od Mednarodne vesoljske postaje. Kitajski test pa je ustvaril več kot 3000 kosov smeti, od katerih jih je bilo devet let po incidentu v orbiti še več kot 80 odstotkov.

Razstrelitev Kozmosa 1408 je problematična zlasti, ker je bil v orbiti z visoko inklinacijo in na višini v bližini zelo prometnih orbit. Malce nižje je ISS, nekoliko višje so komercialne konstelacije, denimo SpaceX Starlink. Z maso 2200 kilogramov je šlo za velik satelit, ki je razpadel na sorazmerno velike kose. Tisti z nizkimi perigeji bodo na Zemljo padli v kakšnem letu, tisti višji pa šele čez leta ali desetletja. Tovrstni incidenti lahko Zemljino orbito povsem zaklenejo za raziskovanje vesolje in izstrelitve satelitov, če bi bilo vesoljskih smeti preveč za varno utirjanje.


55 komentarjev

«
1
2

smrko ::

Je kdo mislil, da bodo rusi mirno gledali, kako bodo ameriške povampirjene korporacije gor pošiljale na miljone pločevink? Njet

Telbanc ::

To je blo opozorilo Rusije Ameriki, da v primeru vojne, bojo mogli špilat brez GPS ja. Ker jim bojo sklatli vse satlite.
Hvala bogu, nisem cepljen za covid-19.

hendriks ::

Telbanc je izjavil:

To je blo opozorilo Rusije Ameriki, da v primeru vojne, bojo mogli špilat brez GPS ja. Ker jim bojo sklatli vse satlite.


Tovariš, če mislite, da ZDA ni sposobna narediti kaj podobnega, se motite.

Telbanc ::

hendriks je izjavil:

Telbanc je izjavil:

To je blo opozorilo Rusije Ameriki, da v primeru vojne, bojo mogli špilat brez GPS ja. Ker jim bojo sklatli vse satlite.


Tovariš, če mislite, da ZDA ni sposobna narediti kaj podobnega, se motite.


Seveda so sposobni, sam je zaj problem, ker to znaju tud rusi, pa kitajci, pa še kdo mogoče.
Hvala bogu, nisem cepljen za covid-19.

gozdar1 ::

Sestreljevaje satelitov ni nek strašen dosežek. To zmogljivost imajo celo nekateri antibalistični sistemi.

NMH ::

Telbanc je izjavil:

To je blo opozorilo Rusije Ameriki, da v primeru vojne, bojo mogli špilat brez GPS ja. Ker jim bojo sklatli vse satlite.


In kdo bo potreboval satelite v primeru totalne nuklearne vojne? 8-O

gozdar1 je izjavil:

Sestreljevaje satelitov ni nek strašen dosežek. To zmogljivost imajo celo nekateri antibalistični sistemi.


Anti-satellite weapon @ Wikipedia
A similar project carried out under 199A, Lockheed's High Virgo, was initially another ALBM for the B-58 Hustler, likewise based on the Sergeant. It too was adapted for the anti-satellite role, and made an attempted intercept on Explorer 5 on 22 September 1959. However, shortly after launch communications with the missile were lost and the camera packs could not be recovered to see if the test was successful. In any event, work on the WS-199 projects ended with the start of the GAM-87 Skybolt project. Simultaneous U.S. Navy projects were also abandoned although smaller projects did continue until the early 1970s.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: NMH ()

gus5 ::

smrko je izjavil:

Je kdo mislil, da bodo rusi mirno gledali, kako bodo ameriške povampirjene korporacije gor pošiljale na miljone pločevink? Njet
Rusko onemogočanje konkurence je (avto)destruktivno: "Če mi ne znamo/zmoremo, tudi drugi ne smejo."

FlyingBee ::

Pa saj s tem tudi svojim podvigom škodujejo in Kitajcem in še...
P200 MMX, 32mb ram, 2gb HDD, s3 virge 2mb, 14" CRT 640x480
New Sphincter Kvartet:
Roko Spestner, Namaž Zlevčar, Daje Heading, Maraje Spetan

widj3098dj32 ::

hendriks je izjavil:

Telbanc je izjavil:

To je blo opozorilo Rusije Ameriki, da v primeru vojne, bojo mogli špilat brez GPS ja. Ker jim bojo sklatli vse satlite.


Tovariš, če mislite, da ZDA ni sposobna narediti kaj podobnega, se motite.


https://www.forbes.com/sites/dawnstacey...

lol amerika

FlyingBee ::

Fouš so, ker ne znajo tako dobrega CGI nardit, da izgleda kot, da dron po Marsu zares leta.
P200 MMX, 32mb ram, 2gb HDD, s3 virge 2mb, 14" CRT 640x480
New Sphincter Kvartet:
Roko Spestner, Namaž Zlevčar, Daje Heading, Maraje Spetan

Unilseptij ::

gus5 je izjavil:

smrko je izjavil:

Je kdo mislil, da bodo rusi mirno gledali, kako bodo ameriške povampirjene korporacije gor pošiljale na miljone pločevink? Njet
Rusko onemogočanje konkurence je (avto)destruktivno: "Če mi ne znamo/zmoremo, tudi drugi ne smejo."


No, bodimo pošteni... Rusov in ostalih nihče nič ne vpraša, ko ameri šopajo gor stotine satelitov vsako leto... pri čemer bo to kmalu šlo v tisoče. To so ravno tako elementi, ki omejujejo izrabo orbite za druge. Ko bodo čez 20 let isto hoteli narediti Rusi in Kitajci, enostavno ne bo več prostora.

Zame recimo starlinkov plan, da bo gor spravil ne vem koliko tisoč (bral sem, da bo to nekje 40 tisoč) satelitov ravno tako ni kar nekaj nedolžnega, ampak neposredno posega v razpoložljivi prostor (oziroma ga efektivno "privatizira"), ki bi bil drugače na voljo drugim. Če bo kdo zasvinjal orbito, je ne bodo Rusi niti Kitajci, ampak Američani pa tudi mi Evropejci, ki veselo sodelujemo, kjer je le mogoče.

J.McLane ::

Eno je aktiven satelit za katerega se vsak trenutek točno ve kje je, čisto nekaj drugega so pa razbitine, ki kot projektili krožijo in samo čakajo da nekaj zadanejo.

Prostora v LEO je verjetno še kar nekaj na voljo, morda kdo ve koliko v višini je varna distanca, predstavljam si da 1 km razlike v višini je že kar nekaj da si na varni strani, ali pač?
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Mr.B ::

J.McLane je izjavil:

Eno je aktiven satelit za katerega se vsak trenutek točno ve kje je, čisto nekaj drugega so pa razbitine, ki kot projektili krožijo in samo čakajo da nekaj zadanejo.

Prostora v LEO je verjetno še kar nekaj na voljo, morda kdo ve koliko v višini je varna distanca, predstavljam si da 1 km razlike v višini je že kar nekaj da si na varni strani, ali pač?

Res maš prov, odkar Amerikami ne morejo oziroma sanjajo o total situation awernes za vojsko so te sateliti… "In ignoring a key piece of federal environmental legislation, the FCC could be sued in a court of law—and lose—potentially halting further launches of mega constellations until a proper review is carried out" , preseneti me tudi, kaj se bo zgodilo, če kaskadno odpove nekaj satelitov in odplavajo malo po svoje…. In je planiran deorbit, ko odsluži… no sej veš, govorimo o Tesli…
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold

Jazon ::

Če koga zanima precej dobra simulacija gužve v Zemljini orbiti: http://stuffin.space/

Npr. za Starlinkove satelite vpišete Starlink v iskalnik
Prvi njihov satelit najdete če vpišete 2018-020 (PAZ)
Za ostala Starlink utirjenja pa lahko uporabite COSPAR ID kode na Starlink @ Wikipedia

Cosmos 1408 ima kodo 1982-092A

Slovenska satelita najdete s kodami:
2020-061F (NEMO HD)
2020-061J (TRISAT)
Gor sta šla z raketo Vega, 2.septembra 2020

dsfsfawer235 ::

J.McLane je izjavil:

Eno je aktiven satelit za katerega se vsak trenutek točno ve kje je, čisto nekaj drugega so pa razbitine, ki kot projektili krožijo in samo čakajo da nekaj zadanejo.


Ja, Rusi so si na genialen nacin zagotovili rezervacijo za naslednjih 10 let. Postavili so "gajbico" :))

In? Kaj je to tebi? Se pizdis tudi cez Tesline ostale smeti? Aja to je pa nekaj drugega.

Kaksna je razlika med americani in sirom?
Ce pustis sir 300 let pri miru razvije kulturo.
If you don't work in a sweatshop, thank a Union.
If you do work in a sweatshop, start a Union.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/fe/Rb-star.svg

Zgodovina sprememb…

J.McLane ::

Kaj je to meni? Če ne poznaš direktnega odgovora na moje vprašanje bodi raje tiho.

Na zemlji imamo na tleh 2d površino in na njej 8 milijard ljudi, 1,4 milijard avtomobilov, 10.000 letal v zraku naenkrat večina na višini med 9 in 11 km.

Nekaterim se ne sanja da vizualizacije "smeti" v vesolju niso v merilu, daj odpri flightradar in zajemi celo Evropo, poglej koliko smeti leti po naši atmosferi:
https://www.flightradar24.com/RYR652P/2...

Potem pa pogledaš v nebo pa opaziš 2 ali 3 letali na nebu, le kam so šle vse te "smeti"?

Zemljina orbita je ogromna, prostora je za vse dovolj samo pravo organizacijo potrebuje, ko pa letijo okrog nekontrolirani izstrelki razsutega satelita, ki so premajhni da bi jim sledil, si pa prepuščen samo še verjetnostnim računom. Ti računi bodo sicer pokazali da je verjetnost trka dokaj majhna, ampak še vedno mogoča.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

dsfsfawer235 ::

J.McLane je izjavil:

Kaj je to meni? Če ne poznaš direktnega odgovora na moje vprašanje bodi raje tiho.

Na zemlji imamo na tleh 2d površino in na njej 8 milijard ljudi, 1,4 milijard avtomobilov, 10.000 letal v zraku naenkrat večina na višini med 9 in 11 km.

Nekaterim se ne sanja da vizualizacije "smeti" v vesolju niso v merilu, daj odpri flightradar in zajemi celo Evropo, poglej koliko smeti leti po naši atmosferi:
https://www.flightradar24.com/RYR652P/2...

Potem pa pogledaš v nebo pa opaziš 2 ali 3 letali na nebu, le kam so šle vse te "smeti"?

Zemljina orbita je ogromna, prostora je za vse dovolj samo pravo organizacijo potrebuje, ko pa letijo okrog nekontrolirani izstrelki razsutega satelita, ki so premajhni da bi jim sledil, si pa prepuščen samo še verjetnostnim računom. Ti računi bodo sicer pokazali da je verjetnost trka dokaj majhna, ampak še vedno mogoča.


Ni panike, saj bos korono dobil in te bo zvilo.

Ali pa koronicno zastrupitev z ameriskim entuziazmom, prenapihnjenim senzacionalizmom in zlaganimi problemi.

Manj "Severna obzorja" glej, pa te ne bo vec tako strah (A se kdo ve o cem govorim? ;)).

Ali pa vec dokumentarce, da bos zvedel kaj se zgodi s padajocimi predmeti iz vesolja ob vstopu v atmosfero - saj ves, da te kaksen perzeoid ne zadane, sem na fox news slisal, da letala padajo iz neba kot domine. :))
If you don't work in a sweatshop, thank a Union.
If you do work in a sweatshop, start a Union.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/fe/Rb-star.svg

Zgodovina sprememb…

  • predlagal izbris: J.McLane ()

Unilseptij ::

J.McLane je izjavil:

Kaj je to meni? Če ne poznaš direktnega odgovora na moje vprašanje bodi raje tiho.

Na zemlji imamo na tleh 2d površino in na njej 8 milijard ljudi, 1,4 milijard avtomobilov, 10.000 letal v zraku naenkrat večina na višini med 9 in 11 km.

Nekaterim se ne sanja da vizualizacije "smeti" v vesolju niso v merilu, daj odpri flightradar in zajemi celo Evropo, poglej koliko smeti leti po naši atmosferi:
https://www.flightradar24.com/RYR652P/2...

Potem pa pogledaš v nebo pa opaziš 2 ali 3 letali na nebu, le kam so šle vse te "smeti"?

Zemljina orbita je ogromna, prostora je za vse dovolj samo pravo organizacijo potrebuje, ko pa letijo okrog nekontrolirani izstrelki razsutega satelita, ki so premajhni da bi jim sledil, si pa prepuščen samo še verjetnostnim računom. Ti računi bodo sicer pokazali da je verjetnost trka dokaj majhna, ampak še vedno mogoča.


Saj imaš prav in se strinjam, samo apelirati na neko solidarnost oz. obzirnost Rusov v situaciji, ko se istočasno tekmuje, kdo bo prej gor spravil čim več robe, je morda preveč poenostavljeno. Zadnjič sem recimo bral, da so nek satelit sestrelili, ker ga je enostavno nekdo shekal in ni bilo druge izbire (ne spomnim se, za katero državo je šlo)... večinoma gre za desetletja stare naprave in verjetno je teoretično možno, da s sodobnimi tehnologijami lahko pride tudi do takih problemov.

dsfsfawer235 ::

Seveda nima prav. Razen za druge man-made objekte, ki krozijo naokrog zemlje ni za zemljo nobene nevarnosti. Standardni nacin odstranjevanja odsluzenih satelitov je, da ga spravijo v atmosfero kjer zgori (in to cel satelit, ne pa njegovi prafaktorji) ali pa ga spravijo se dlje od zemlje kjer veselo krozi na veke vekov. Pac tip malo prevec spremlja ameriske oddaje in se je navlekel njihovih neumnosti.

Americane pa pac boli, ker je ravno v momentu, ko je naredilo bum, neka njihova pizda sanjal o miljardah, ki jih bo zasluzil s satelitom utirjenim ravno tja nekam, pa je v momentu besa pritisnil preko svojih lobisticnih kolegov, v belo hiso, ta je vrgla kost novinarjem, ti so pa napihnili celo zadevo izven vseh proporcijev. Cry me a river.

Se bomo cez nekaj let vrnili v tole temo, vam ze kar vnaprej povem, kaj se bo zgodilo. Nic. Cisto popolnoma nic.
If you don't work in a sweatshop, thank a Union.
If you do work in a sweatshop, start a Union.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/fe/Rb-star.svg

Zgodovina sprememb…

Unilseptij ::

Point je v tem, da imaš zdaj že najmanj 3 države (ZDA, Kitajska, Rusija), ki lahko sestrelijo satelit in ki vesolje uporabljajo tudi za vojaške namene. In to je resna grožnja nekemu mirnemu izkoriščanju Zemljine orbite, ker če ti trije nekoč začnejo masovno uničevati satelite eden drugemu, je to recept za popolno onesnaženje orbite za bogve koliko desetletij ali stoletij. Nekaj podobnega kot MAD pri jedrski grožnji, le da v vesolju in brez direktnega pobijanja. Uničenje nasprotnikovih satelitov bi verjetno bil sploh prvi korak nekega spopada oz. merjenja moči v prihodnosti. In govorimo lahko o stotinah, morda tisočih satelitov v enem spopadu, razbitine bodo potem opravile ostalo.

Predstava, da je tam gori vse varno za vedno in da se nič ne more zgoditi, je daleč od resnice.

dsfsfawer235 ::

Unilseptij je izjavil:

In to je resna grožnja nekemu mirnemu izkoriščanju Zemljine orbite, ker če ti trije nekoč začnejo masovno uničevati satelite eden drugemu, je to recept za popolno onesnaženje orbite za bogve koliko desetletij ali stoletij.


Zato je pa noro, da se orbito svinja z ameriskimi sateliti in tale razstrelitev je postavila "ekolosko zasciteno obmocje" :)) na lepem razponu za naslednjih 10 let in niti americani s svojo ignorantsko in privatizacijsko drzo ne morejo proti temu narediti kaj dosti.

Kar je samo pozitivno, sicer bi potencialno, v prihodnosti, res lahko prislo do zgoraj opisanega scenarija. Ne samo to, dejansko je Rusila zadevo uredila na najbolj eleganten mozen nacin, namesto, da bi zaostrovala in se bockala z ameri, je zadevo odlozila v prihodnost.

Razen tega bi morali korporacijam prepovedati ideje kot je starlink (ceprav je v relativno nizki orbiti), ki jih realno gledano, nihce zares ne rabi.

Skratka dejanski problem v celotni zgodbi so ZDA, ki si lastijo nekaj kar pripada vsem.
If you don't work in a sweatshop, thank a Union.
If you do work in a sweatshop, start a Union.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/fe/Rb-star.svg

Zgodovina sprememb…

gozdar1 ::

Pravi problem ruskega vesoljskega programa je, da je danes v marsičem na slabšem kot v 90ih. Velik del krivde je ravno na ameriških zasebnih podjetjih, od tod tudi sovražna nastrojenost ruske propagande, do teh podjetji(npr. specex-a).

dsfsfawer235 ::

gozdar1 je izjavil:

Pravi problem ruskega vesoljskega programa je, da je danes v marsičem na slabšem kot v 90ih. Velik del krivde je ravno na ameriških zasebnih podjetjih, od tod tudi sovražna nastrojenost ruske propagande, do teh podjetji(npr. specex-a).


Da in cisto razumem jih, speljali jim bojo mrezo satelitov nad glavo in preprican sem, da nosijo te sateliti se kaj drugega kot samo "internet", je priloznost prevec lepa, da ne bi gor namontiral se kamer (#1) in opreme za spremljanje komunikacij na zemlji, sploh ker jim bi oboje rade volje financirala kar vlada ZDA. Me zanima kaj se bo zgodilo, ce Rusija prepove prelete njihovega ozemlja.

#1, prihodnost je zivobarna:
If you don't work in a sweatshop, thank a Union.
If you do work in a sweatshop, start a Union.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/fe/Rb-star.svg

Zgodovina sprememb…

gozdar1 ::

dsfsfawer235 je izjavil:

gozdar1 je izjavil:

Pravi problem ruskega vesoljskega programa je, da je danes v marsičem na slabšem kot v 90ih. Velik del krivde je ravno na ameriških zasebnih podjetjih, od tod tudi sovražna nastrojenost ruske propagande, do teh podjetji(npr. specex-a).


Da in cisto razumem jih, speljali jim bojo mrezo satelitov nad glavo in preprican sem, da nosijo te sateliti se kaj drugega kot samo "internet", je priloznost prevec lepa, da ne bi gor namontiral se kamer in opreme za spremljanje komunikacij na zemlji, sploh ker jim bi oboje rade volje financirala kar vlada ZDA. Me zanima kaj se bo zgodilo, ce Rusija prepove prelete njihovega ozemlja.


Tebi bi čisto jasno, kaj prepoved preletov satelitov pomeni. V tem primeru lahko rusi kar pozabijo na lastne geostacionarne satelite, ali pa polarne,..

Gagatronix ::

Kessler in 3... 2... 1...

dsfsfawer235 ::

gozdar1 je izjavil:

V tem primeru lahko rusi kar pozabijo na lastne geostacionarne satelite, ali pa polarne,..


Geostacionarne satelite? Kje, nad ZDA? Arktika in antarktika imata poseben status. Se mi ne da gledati ampak dvomim, da se je ZDA spravila namontirat kaksen geostacionaren satelit nad Rusijo in obratno, sicer bi bilo v vesolju se vec razbitin. Starlink in ostala nizkoleteca svinjarija pa efektivno naredi tocno to.
If you don't work in a sweatshop, thank a Union.
If you do work in a sweatshop, start a Union.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/fe/Rb-star.svg

Zgodovina sprememb…

gozdar1 ::

dsfsfawer235 je izjavil:

gozdar1 je izjavil:

V tem primeru lahko rusi kar pozabijo na lastne geostacionarne satelite, ali pa polarne,..


Geostacionarne satelite? Kje, nad ZDA? Arktika in antarktika imata poseben status. Se mi ne da gledati ampak dvomim, da se je ZDA spravila namontirat kaksen geostacionaren satelit nad Rusijo in obratno. Starlink in ostala nizkoleteca svinjarija pa efektivno naredi tocno to.


Rusija in zda nekako ne ležita na ekvatorju. Ima pa rusija problem, ker za pokrivanje krajev visoko na severu potrebuje satelite z visoko inkalnacijo. Si predstavljaš, da ji kar naeknrat nebi mogli več uporabljat?

Markoff ::

smrko je izjavil:

Je kdo mislil, da bodo rusi mirno gledali, kako bodo ameriške povampirjene korporacije gor pošiljale na miljone pločevink? Njet

Se pravjot je potrebnjot zaradi nestrinjajot z Amerikanjot razstreljajot vse sateljitjot? Dobrajot logikjot!
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021

dsfsfawer235 ::

Markoff je izjavil:

smrko je izjavil:

Je kdo mislil, da bodo rusi mirno gledali, kako bodo ameriške povampirjene korporacije gor pošiljale na miljone pločevink? Njet

Se pravjot je potrebnjot zaradi nestrinjajot z Amerikanjot razstreljajot vse sateljitjot? Dobrajot logikjot!


Ne, samo enega je dovolj, da za ~10 let americanom prepreci samovoljo v pasu kjer so ostanki. Dosegli so kar so hoteli. Vmes bo pa diplomacija Rusije in Kitajske zapela.
If you don't work in a sweatshop, thank a Union.
If you do work in a sweatshop, start a Union.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/fe/Rb-star.svg

Mr.B ::

gozdar1 je izjavil:

Pravi problem ruskega vesoljskega programa je, da je danes v marsičem na slabšem kot v 90ih. Velik del krivde je ravno na ameriških zasebnih podjetjih, od tod tudi sovražna nastrojenost ruske propagande, do teh podjetji(npr. specex-a).

Folijo si tud pozabil. 40 k satelitev za kao internet. Dihaj
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold

gozdar1 ::

dsfsfawer235 je izjavil:

Markoff je izjavil:

smrko je izjavil:

Je kdo mislil, da bodo rusi mirno gledali, kako bodo ameriške povampirjene korporacije gor pošiljale na miljone pločevink? Njet

Se pravjot je potrebnjot zaradi nestrinjajot z Amerikanjot razstreljajot vse sateljitjot? Dobrajot logikjot!


Ne, samo enega je dovolj, da za ~10 let americanom prepreci samovoljo v pasu kjer so ostanki. Dosegli so kar so hoteli. Vmes bo pa diplomacija Rusije in Kitajske zapela.


Kitajska gre po poti zlih korporacij. Očitno bodo rusi imeli še dosti dela.

dsfsfawer235 ::

gozdar1 je izjavil:

dsfsfawer235 je izjavil:

Markoff je izjavil:

smrko je izjavil:

Je kdo mislil, da bodo rusi mirno gledali, kako bodo ameriške povampirjene korporacije gor pošiljale na miljone pločevink? Njet

Se pravjot je potrebnjot zaradi nestrinjajot z Amerikanjot razstreljajot vse sateljitjot? Dobrajot logikjot!


Ne, samo enega je dovolj, da za ~10 let americanom prepreci samovoljo v pasu kjer so ostanki. Dosegli so kar so hoteli. Vmes bo pa diplomacija Rusije in Kitajske zapela.


Kitajska gre po poti zlih korporacij. Očitno bodo rusi imeli še dosti dela.


Ne bojo, Kitajska jih ne moti, ze tale razstrelitev je bila zagotovo domenjena z njimi. Sicer pa dokler to pocnejo drzave mi je vseeno, ko pa to zacnejo poceti korporacije, jih je za sestreliti.
If you don't work in a sweatshop, thank a Union.
If you do work in a sweatshop, start a Union.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/fe/Rb-star.svg

Zgodovina sprememb…

gozdar1 ::

dsfsfawer235 je izjavil:

gozdar1 je izjavil:

dsfsfawer235 je izjavil:

Markoff je izjavil:

smrko je izjavil:

Je kdo mislil, da bodo rusi mirno gledali, kako bodo ameriške povampirjene korporacije gor pošiljale na miljone pločevink? Njet

Se pravjot je potrebnjot zaradi nestrinjajot z Amerikanjot razstreljajot vse sateljitjot? Dobrajot logikjot!


Ne, samo enega je dovolj, da za ~10 let americanom prepreci samovoljo v pasu kjer so ostanki. Dosegli so kar so hoteli. Vmes bo pa diplomacija Rusije in Kitajske zapela.


Kitajska gre po poti zlih korporacij. Očitno bodo rusi imeli še dosti dela.


Ne bojo, Kitajska jih ne moti, ze tale razstrelitev je bila zagotovo domenjena z njimi. Sicer pa dokler to pocnejo drzave mi je vseeno, ko pa to zacnejo poceti korporacije, jih je za sestreliti.


Seveda tesni zavezniki, z vojsko na mejah.
A nisi ravno trdil, da za spacexovimi izstrelitvami stoji ameriška režava, ki hoče špijonirat?

dsfsfawer235 ::

gozdar1 je izjavil:

Seveda tesni zavezniki, z vojsko na mejah.
A nisi ravno trdil, da za spacexovimi izstrelitvami stoji ameriška režava, ki hoče špijonirat?


Dokler obstaja vecji problem - ZDA - bojo best buddyi.

Problem z ZDA je, da ni drzava, ampak korporacijski fevd.
If you don't work in a sweatshop, thank a Union.
If you do work in a sweatshop, start a Union.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/fe/Rb-star.svg

gozdar1 ::

dsfsfawer235 je izjavil:

gozdar1 je izjavil:

Seveda tesni zavezniki, z vojsko na mejah.
A nisi ravno trdil, da za spacexovimi izstrelitvami stoji ameriška režava, ki hoče špijonirat?


Dokler obstaja vecji problem - ZDA - bojo best buddyi.

Problem z ZDA je, da ni drzava, ampak korporacijski fevd.


To že sedaj niso.
Rusija pa oligarhični fevd, kaj hočeš s tem povedat.

Smurf ::

Tale sestrelitev je bila fail poteza. Za kratek trenutek kazanja misic, so si nasvinjali vesolje. Tukaj noben ni profitiral.

Silver ::

To ste se vsi čisto narobe lotili razlagat ... Ruski satelit je mesec nazaj po zaznanem rahlem trku izgubil povezavo. Ko se je po dveh tednih mrka zbudil nazaj je nekaj začelo vdirati v povezane ruske sisteme. Vse je kazalo na visoko razvito nezemeljsko umetno inteligenco, edino kar so lahko naredili, je bilo, da so širitev AI zamejili s sestrelitvijo! :))

jovani123 ::

Ne vem, kaj so hotel Rusi dokazat... da kljub galonom spite doma izdelane vodke še zmeraj lahko zadenejo satelit iz 80 ih?
Tisti, ki ščitite Ruse vam tudi domači zvarki niso tuji... druge logike ne vidim

Gagatronix ::

A ti si se eden tistih, ki je vse o Rusih zvedel iz zahodne propagande ?

dsfsfawer235 ::

jovani123 je izjavil:

Ne vem, kaj so hotel Rusi dokazat... da kljub galonom spite doma izdelane vodke še zmeraj lahko zadenejo satelit iz 80 ih?
Tisti, ki ščitite Ruse vam tudi domači zvarki niso tuji... druge logike ne vidim


Nihce ne sciti Ruse, vsaj opazil nisem nikogar, sem jih pa precej, ki zagovarjajo americane. So pa oboji enake pizde, zaradi svoje pozicije pa so americani bolj skodljivi.

Gagatronix je izjavil:

A ti si se eden tistih, ki je vse o Rusih zvedel iz zahodne propagande ?

Da.
If you don't work in a sweatshop, thank a Union.
If you do work in a sweatshop, start a Union.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/fe/Rb-star.svg

Zgodovina sprememb…

joze67 ::

gozdar1 je izjavil:

dsfsfawer235 je izjavil:

gozdar1 je izjavil:

V tem primeru lahko rusi kar pozabijo na lastne geostacionarne satelite, ali pa polarne,..


Geostacionarne satelite? Kje, nad ZDA? Arktika in antarktika imata poseben status. Se mi ne da gledati ampak dvomim, da se je ZDA spravila namontirat kaksen geostacionaren satelit nad Rusijo in obratno. Starlink in ostala nizkoleteca svinjarija pa efektivno naredi tocno to.


Rusija in zda nekako ne ležita na ekvatorju. Ima pa rusija problem, ker za pokrivanje krajev visoko na severu potrebuje satelite z visoko inkalnacijo. Si predstavljaš, da ji kar naeknrat nebi mogli več uporabljat?

Z ruskega stališča je to sprejemljivo - če jih tudi Ameri ne morejo in je zato ta del Rusije nepokrit.

Rusija ni začela oboroževalne tekme v vesolju, niti se ne izogiba ustavitvi le te (ker po definiciji regulacija - delujoča - ustreza šibkejši strani, in to ni vladajoči Imperij). Ko pa tekma je, sta pa uporabnost in lepota vesolja v tretjem planu.

Oberyn ::

dsfsfawer235 je izjavil:

Se mi ne da gledati ampak dvomim, da se je ZDA spravila namontirat kaksen geostacionaren satelit nad Rusijo in obratno, sicer bi bilo v vesolju se vec razbitin.

Ajde no. Geostacionarna orbita je samo ena in sicer v ekvatorialni ravnini na višini cca 42.000 km od središča mase. Objekt v taki orbiti bo za opazovalca na tleh nepremičen, zato je primerna za komunikacijske satelite. Ker ozemlje Rusije nikjer ne seka ekvatorja, je izraz "geostacionaren satelit nad Rusijo" nesmiselen in enako velja za ZDA. Se pravi, tudi če bi se ti dalo gledati, česa takega ne bi našel.

gozdar1 ::

joze67 je izjavil:

gozdar1 je izjavil:

dsfsfawer235 je izjavil:

gozdar1 je izjavil:

V tem primeru lahko rusi kar pozabijo na lastne geostacionarne satelite, ali pa polarne,..


Geostacionarne satelite? Kje, nad ZDA? Arktika in antarktika imata poseben status. Se mi ne da gledati ampak dvomim, da se je ZDA spravila namontirat kaksen geostacionaren satelit nad Rusijo in obratno. Starlink in ostala nizkoleteca svinjarija pa efektivno naredi tocno to.


Rusija in zda nekako ne ležita na ekvatorju. Ima pa rusija problem, ker za pokrivanje krajev visoko na severu potrebuje satelite z visoko inkalnacijo. Si predstavljaš, da ji kar naeknrat nebi mogli več uporabljat?

Z ruskega stališča je to sprejemljivo - če jih tudi Ameri ne morejo in je zato ta del Rusije nepokrit.

Rusija ni začela oboroževalne tekme v vesolju, niti se ne izogiba ustavitvi le te (ker po definiciji regulacija - delujoča - ustreza šibkejši strani, in to ni vladajoči Imperij). Ko pa tekma je, sta pa uporabnost in lepota vesolja v tretjem planu.


Rusija tu ne more prav veliko storiti, razenm da kot razvajen otrok, toliko "zapaca" orbito, da postavljanje satelitov onemogoči tudi ostalim. Samo potem naj tudi računa na kontra kontra sankcije. Tekma pa že kar nekaj časa poteka med zda in kitajsko, rusija je tu stranski igralec.

J.McLane ::

dsfsfawer235 je izjavil:

jovani123 je izjavil:

Ne vem, kaj so hotel Rusi dokazat... da kljub galonom spite doma izdelane vodke še zmeraj lahko zadenejo satelit iz 80 ih?
Tisti, ki ščitite Ruse vam tudi domači zvarki niso tuji... druge logike ne vidim


Nihce ne sciti Ruse, vsaj opazil nisem nikogar, sem jih pa precej, ki zagovarjajo americane. So pa oboji enake pizde, zaradi svoje pozicije pa so americani bolj skodljivi.



Aha, tu je torej problem, ker ni nihče na strani Rusov si se ti sedaj postavil na njihovo stran, nekega razloga pa itak nisi navedel. Še več, ker si se ti postavil na stran Rusov so iz tvojega vidika vsi, ki niso na tvoji strani privzeto na strani američanov. Tako si iz prve obtožil mene, čeprav se nisem postavil na nobeno stran, samo dejanje Rusov sem obtožil in napisal "da nekontrolirani projektili niso primerljivo z delujočmi satelti". :))
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

Pac-Man ::

dsfsfawer235 je izjavil:

Ne bojo, Kitajska jih ne moti, ze tale razstrelitev je bila zagotovo domenjena z njimi. Sicer pa dokler to pocnejo drzave mi je vseeno, ko pa to zacnejo poceti korporacije, jih je za sestreliti.


Torej jih bo za sestreliti, kar primi fračo. Iz Gozdarjeve povezave:

The State-Owned Assets Supervision and Administration Commission (SASAC), a government body overseeing state-owned enterprises, issued a press release April 29 announcing the creation of the China Satellite Network Group Co. Ltd.


In malo dvomim, da te Starlink ne bi motil, če bi bila spodaj podpisana NASA ali Space Force.
The ideal subject of totalitarian rule is not the convinced Nazi or
the convinced Communist, but people for whom the distinction between fact and
fiction and the distinction between true and false no longer exist.

joze67 ::

gozdar1 je izjavil:

joze67 je izjavil:

gozdar1 je izjavil:

dsfsfawer235 je izjavil:

gozdar1 je izjavil:

V tem primeru lahko rusi kar pozabijo na lastne geostacionarne satelite, ali pa polarne,..


Geostacionarne satelite? Kje, nad ZDA? Arktika in antarktika imata poseben status. Se mi ne da gledati ampak dvomim, da se je ZDA spravila namontirat kaksen geostacionaren satelit nad Rusijo in obratno. Starlink in ostala nizkoleteca svinjarija pa efektivno naredi tocno to.


Rusija in zda nekako ne ležita na ekvatorju. Ima pa rusija problem, ker za pokrivanje krajev visoko na severu potrebuje satelite z visoko inkalnacijo. Si predstavljaš, da ji kar naeknrat nebi mogli več uporabljat?

Z ruskega stališča je to sprejemljivo - če jih tudi Ameri ne morejo in je zato ta del Rusije nepokrit.

Rusija ni začela oboroževalne tekme v vesolju, niti se ne izogiba ustavitvi le te (ker po definiciji regulacija - delujoča - ustreza šibkejši strani, in to ni vladajoči Imperij). Ko pa tekma je, sta pa uporabnost in lepota vesolja v tretjem planu.


Rusija tu ne more prav veliko storiti, razenm da kot razvajen otrok, toliko "zapaca" orbito, da postavljanje satelitov onemogoči tudi ostalim. Samo potem naj tudi računa na kontra kontra sankcije. Tekma pa že kar nekaj časa poteka med zda in kitajsko, rusija je tu stranski igralec.

Res je, ampak ne storiti nič ni boljša možnost (za njih).

Mr.B ::

gozdar1 je izjavil:

dsfsfawer235 je izjavil:

Markoff je izjavil:

smrko je izjavil:

Je kdo mislil, da bodo rusi mirno gledali, kako bodo ameriške povampirjene korporacije gor pošiljale na miljone pločevink? Njet

Se pravjot je potrebnjot zaradi nestrinjajot z Amerikanjot razstreljajot vse sateljitjot? Dobrajot logikjot!


Ne, samo enega je dovolj, da za ~10 let americanom prepreci samovoljo v pasu kjer so ostanki. Dosegli so kar so hoteli. Vmes bo pa diplomacija Rusije in Kitajske zapela.


Kitajska gre po poti zlih korporacij. Očitno bodo rusi imeli še dosti dela.

Lepo ko iz napačnih osnov narediš zate smiselen zaključek.

gozdar1 je izjavil:

dsfsfawer235 je izjavil:

gozdar1 je izjavil:

Seveda tesni zavezniki, z vojsko na mejah.
A nisi ravno trdil, da za spacexovimi izstrelitvami stoji ameriška režava, ki hoče špijonirat?


Dokler obstaja vecji problem - ZDA - bojo best buddyi.

Problem z ZDA je, da ni drzava, ampak korporacijski fevd.


To že sedaj niso.
Rusija pa oligarhični fevd, kaj hočeš s tem povedat.

No vidiš.
Še sreča da ne veš pod kaj spada EU, kot del tega koncepta.

Pac-Man je izjavil:

dsfsfawer235 je izjavil:

Ne bojo, Kitajska jih ne moti, ze tale razstrelitev je bila zagotovo domenjena z njimi. Sicer pa dokler to pocnejo drzave mi je vseeno, ko pa to zacnejo poceti korporacije, jih je za sestreliti.


Torej jih bo za sestreliti, kar primi fračo. Iz Gozdarjeve povezave:

The State-Owned Assets Supervision and Administration Commission (SASAC), a government body overseeing state-owned enterprises, issued a press release April 29 announcing the creation of the China Satellite Network Group Co. Ltd.


In malo dvomim, da te Starlink ne bi motil, če bi bila spodaj podpisana NASA ali Space Force.

Ne skrbi, sem mislil da tebe bolj skrbijo nukice, ko se bodo bolj selile na mejo z rusijo. No ne skrbi, sej poslušamo samo da nije invazije n ukrajino.
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Mr.B ()

Markoff ::

dsfsfawer235 je izjavil:

Ne bojo, Kitajska jih ne moti, ze tale razstrelitev je bila zagotovo domenjena z njimi. Sicer pa dokler to pocnejo drzave mi je vseeno, ko pa to zacnejo poceti korporacije, jih je za sestreliti.

Ko mi sestro posiljuje moj veliki idol VodjaNaroda™, mi je vseeno, ko pa to začne početi mozoljasti sosed, ga je za ustreliti.

dsfsfawer235 je izjavil:

Ne, samo enega je dovolj, da za ~10 let americanom prepreci samovoljo v pasu kjer so ostanki. Dosegli so kar so hoteli. Vmes bo pa diplomacija Rusije in Kitajske zapela.

Hm. Sleepy Joe bo vrgel samo eno vodikovo na Mockba, pa bo dovolj, da za ~10 let Rusom prepreci samovoljo v vesolju. Dosegel bo, kar bo hotel. Vmes pa bo diplomacija Kitajske in Antarktike zapela.

Ti si na vrsti.

dsfsfawer235 je izjavil:

Nihce ne sciti Ruse, vsaj opazil nisem nikogar, sem jih pa precej, ki zagovarjajo americane. So pa oboji enake pizde, zaradi svoje pozicije pa so americani bolj skodljivi.

Potem nikoli ne prebereš komentarjev, ki jih napišeš? Poizkusi, so informativni.
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Markoff ()

merlin2 ::

Za kaj je v bistvu šlo?

NATO SE JE POSRAL IN POSCAL,. DOBESEDNO. ZATO PA TOLK KRIČANJA :-D

Nato kopiči orožje na mejah RF.
Star ruski satelit je bil v rokah NATA. Za to so poskrbeli izdajalci v Roskosmosu, ki se zdaj čisti liberalne sodrge.
In čemu je služil ruski satelit, s katerim so upravljale ZDA?

Vojno zračno vesoljne sile RF so izvedle "testiranje" novega orožja -kompleksa S-500. Z njim so sestrelile satelit Tundra preko katerega so se upravljali ameriški raketni sistemi Tomahawk. Zdaj je NATO bos in gol. Izdajalci iz Roskosmosa pa počitnicah na ne tako mondenih mestih.

Pred parimi dnevi so vojne sile proti elektronskega bojevanja RF praktično prekinile vaje Nata.
Nato v šoku.
NATO je izvajal vajo jedrnega napada na Kaliningrad z najnovejšimi lovci f-35.
Enote proti elektronskega bojevanje vojske RF, pa so "zaslepile" vse povezave letal s sateliti in centri poveljevanja.
Kompleksi proti radio elektronskega bojevanja RF imajo doseg do 3000 km. Torej lahko v celoti prekrijejo vso Evropo.
Šlo je za psihološko uspešno izvedene akcije pred odvračanjem agresivnih namer NATA, napasti RF.

V tem sklopu je bilo s strani RF izvedenih še nekaj akcij. Kogar zanima naj postavi vprašanje ;-D

Ne verjemte vsemu kar preberete ali slišite v medijih. :-D
«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Rusija izvedla nevaren test sestrelitve satelita (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
6915698 (10674) Jazon
»

SpaceX-ovi sateliti bodo lahko bliže

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
205770 (3971) 7982884e
»

Najstarejša vesoljska smet stara skoraj 60 let (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
5318329 (15208) lucca brassi
»

Švica razvija čistilni satelit za orbito

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
187859 (6012) Poldi112
»

Space junk

Oddelek: Problemi človeštva
3711219 (10260) Truga

Več podobnih tem