» »

Novi Applovi računalniki s T2 ne dovolijo poganjanja Linuxa

Novi Applovi računalniki s T2 ne dovolijo poganjanja Linuxa

Slo-Tech - Novi Applovi računalniki (iMac Pro in letošnji modeli Mac mini, MacBook Air in MacBook Pro) imajo vgrajen varnostni čip T2, ki je namenjen preprečitvi zagona nepodpisane programske opreme. Na ta način želi Apple uporabnike zaščititi pred različnimi virusi in samimi seboj, a to hkrati pomeni tudi, da na tak računalnik ni mogoče namestiti Linuxa ali Windows. Tudi onesposobitev Secure Boota trenutno ne pomaga.

S tovarniškimi nastavitvami omenjeni Applovi računalniki ne dovolijo poganjati Windows. V ta namen je Apple pripravil orodje Boot Camp Assistant, ki lahko namesti dodatne certifikate. za Windows Production CA 2011, ki bi to omogočili. Toda trenutno Microsoft Corporation UEFI CA 2011 ni določen kot zaupanja vreden, kar onemogoča poganjanje številnih drugih operacijskih sistemov, med drugim tudi Linuxa.

Ena izmed predlaganih rešitev je izklop Secure Boota, kar je mogoče storiti v Startup Security Utility, če sistem zaženemo v macOS Recovery mode. S tem bi v celoti izključili varnostne mehanizme, a kot kaže, ne pomaga niti to. V takem primeru MacBook Pro ne vidi vgrajenega SSD-ja, torej Linuxa nimamo kam namestiti. Lahko pa ga zaženemo kot živo distribucijo z USB-ključka.

V resnici malokdo kupi Applov računalnik, da bi nanj namestil Linux. A vseeno to lahko postane spodobna rešitev, ko se naprava postara ali pa zgolj želimo popoln nadzor nad kupljeno strojno opremo. Apple nam tega ne pusti več.

43 komentarjev

Spock83 ::

S tem ali podobnim cipom gredo tudi neuradna servisna popravila.

RegulusDraco ::

Ob prav vsaki novici o Applu se pojavi 1 velik razlog zakaj ne kupiti več nobenega Apple izdelka.

Ne spoštujejo več fotografov, ne spoštujejo več poslušateljev glasbe, ne spoštujejo več developerjev.
Sicer pa..kaj ta novica pomeni za Vmware Fusion ali pa Parallels? Vmware bo preživel ker živi tudi na Windowsih, Parallels pa lahko zaprejo svoja vrata? :)

Neverjento kako se lahko zgodba podjetja povsem spremeni.
A coding sequence cannot be revised once it's been established.

Zgodovina sprememb…

M.B. ::

Nevem če se skupini uporabnikov ki želijo popoln nadzor nad strojno opremo in Applovi uporabniki sploh dotikajo? Razem mogoče Linus.
Everyone started out as a newbie.
Sadly only a handful ever progress past that point.

RegulusDraco ::

glede na to, da ne obstaja konkurenčen izdelek podobne kvalitete kot je macbook pro...ja, obstajajo. Oziroma so obstajali.
A coding sequence cannot be revised once it's been established.

user1618 ::

To je signal, da bodo kmalu zaklenjeni tudi Windows pcji, da bomo uporabniki "varni pred samimi sabo" ...
"If we were supposed to talk more than listen
we would have been given two mouths and one ear"
- Mark Twain

Furbo ::

Kul, ker pri windows vedno bereš.. vrzi notri linux CD in obvozi to ali ono zaščito..

Na applu ne bo noben poganjal linux.. c'mon
i5-13600K, Noctua NH-D15, STRIX Z790-F, 32GB DDR5, 2TB Samsung 990PRO,
Toughpower GF3 1000W, RTX3070, ALIENWARE AW3423DWF, Dell S2722QC

RegulusDraco ::

user1618 je izjavil:

To je signal, da bodo kmalu zaklenjeni tudi Windows pcji, da bomo uporabniki "varni pred samimi sabo" ...


Microsoft močno podpira razvoj linuxa. Sploh zadnje čase.
A coding sequence cannot be revised once it's been established.

we_are_borg ::

Evo moj še vedno poganja Linux :)
death is irrelevant

Zgodovina sprememb…

MrStein ::

user1618 je izjavil:

To je signal, da bodo kmalu zaklenjeni tudi Windows pcji, da bomo uporabniki "varni pred samimi sabo" ...

Saj to je že dolgo. SecureBoot.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

WhiteAngel ::

Najprej cups, sedaj tole. Jobs se v grobu obraca.

Invictus ::

Zakaj bi kupoval Appla, da bi poganjal Linux? Preveč denarja???

Mac OS je tako ali tako UNIX. Linuxa niti rabiš ne.

Drugače so pa za take namene naredili VM...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Markoff ::

Furbo je izjavil:

Kul, ker pri windows vedno bereš.. vrzi notri linux CD in obvozi to ali ono zaščito..
Na applu ne bo noben poganjal linux.. c'mon

Iz novice:
torej Linuxa nimamo kam namestiti. Lahko pa ga zaženemo kot živo distribucijo z USB-ključka.

Bo treba pozorneje brati.
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021

carota ::

Markoff je izjavil:

Furbo je izjavil:

Kul, ker pri windows vedno bereš.. vrzi notri linux CD in obvozi to ali ono zaščito..
Na applu ne bo noben poganjal linux.. c'mon

Iz novice:
torej Linuxa nimamo kam namestiti. Lahko pa ga zaženemo kot živo distribucijo z USB-ključka.

Bo treba pozorneje brati.

Prav imaš:
V takem primeru MacBook Pro ne vidi vgrajenega SSD-ja,

Iluvatar ::

RegulusDraco je izjavil:

Ob prav vsaki novici o Applu se pojavi 1 velik razlog zakaj ne kupiti več nobenega Apple izdelka.

Ne spoštujejo več fotografov, ne spoštujejo več poslušateljev glasbe, ne spoštujejo več developerjev.
Sicer pa..kaj ta novica pomeni za Vmware Fusion ali pa Parallels? Vmware bo preživel ker živi tudi na Windowsih, Parallels pa lahko zaprejo svoja vrata? :)

Neverjento kako se lahko zgodba podjetja povsem spremeni.


Zakaj bi Parallels zaprl vrata? Če si novico razumel, da na računalnikih z t2 čipom ni mogoče poganjati windows ali linux virtualke, se motiš...

RegulusDraco ::

ah ok, nice.

Sem razumel kot da to ne dela.

Nativno res nihče ne bo šel na Mac nameščat linuxa.
A coding sequence cannot be revised once it's been established.

Zgodovina sprememb…

jukoz ::

RegulusDraco je izjavil:

Nativno res nihče ne bo šel na Mac nameščat linuxa.


Po ene 5 letih, če ti še dela in če nima več podpore s strani Appla, ga boš naložil.

jype ::

We told you so.

RMS je imel prav. Ne le, da vaši računalniki kmalu ne bodo več vaši, tudi vi kmalu ne boste več brez lastnika.

BigWhale ::

Vedno se bom spomnil na enega izmed NEST-ov, ko je bilo predavanje o tem.

In ljudje so rekl: 'hahaha, paranoiki, to se ne bo nikol zgodil in ce bi kdo hotu to narest, mu kupci nikol ne bodo dovolil tega.'

Mladi in naivni. :)

delpero ::

Apple je preteklost. Od kar več ni Steve Jobsa, ni več inovacije. Leta in leta sem bil zagriženi Apple fan, iskreno povem, ne ponujajo ničesar za to ceno pri novih modelih.

blackbfm ::

Od kar več ni Steve Jobsa, ni več inovacije.


Inovacije so v smislu profita.. Tko kot zna apple maximizirat profit ne zna noben drug:))

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: blackbfm ()

PrihajaNodi ::

Kaj pa je apple kaj drugačen od googla? Par korporacij grabi svet za jajca, v kolikor pa pride do nekih inovacij, pa ga kupijo in uporabijo/uničijo ali samo uničijo.

Kaj se je zgodilo z:
MeeGo @ Wikipedia

FlyingBee ::

Do zdaj so še vedno kupovali appla zaradi appla

Dr_M ::

delpero je izjavil:

Apple je preteklost. Od kar več ni Steve Jobsa, ni več inovacije. Leta in leta sem bil zagriženi Apple fan, iskreno povem, ne ponujajo ničesar za to ceno pri novih modelih.



Apple in inovacije je rekel... :)):)):))
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

tony1 ::

Apple je delal vesoljske inovacije. Poglej si Macov server danes in šest let pred tem.

Poldi112 ::

delpero je izjavil:

Apple je preteklost. Od kar več ni Steve Jobsa, ni več inovacije. Leta in leta sem bil zagriženi Apple fan, iskreno povem, ne ponujajo ničesar za to ceno pri novih modelih.


Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.

nevone ::

WOW!

o+ nevone
Either we will eat the Space or Space will eat us.

Spura ::

Jst bom kupil kaj drugega od Macbook Pro, ko bo kdorkoli drug ponudil kako smiselno alternativo. Denar mi ni problem in ne bom na slabse hodil.

Furbo ::

Dajte mi povedati, kakšne hude inovacije imajo računalnikih ostalih podjetij?

Tisti ki jamrate o tem, ste sami najbolj nahypani z nerealnimi pričakovanji. Prenosniki se niso bistveno spremenili že od pamtiveka, edino kar mi pade na pamet je večja ločljivost ekranov in dieta.
i5-13600K, Noctua NH-D15, STRIX Z790-F, 32GB DDR5, 2TB Samsung 990PRO,
Toughpower GF3 1000W, RTX3070, ALIENWARE AW3423DWF, Dell S2722QC

jype ::

Pred kratkim sem v rukzaku peljal 3 thinkpade iz 2012, pa dock ni šel več v rukzak.

Danes bi jih komot 5, pa bi tudi dock še pasal not, pa še na bateriji zdržijo cel dan.

Meni se zdi napredek očiten in pomemben.

Mavrik ::

A samo to? Bistveno boljši in točnejši ekrani, bistveno manjša teža za isto hitrost in celodnevno trajanje baterije? Precej boljši zvočniki, hitrejši protokoli za prenos podatkov, močno hitrejši wifi in še kaj? :P

Pa vidim da eni v tej temi še vedno hočejo živeti v svetu, kjer je Windows/IE6 (oz. tokrat macOS/Safari) edina dovoljena opcija in se konkurenca ter izboljšave v OSu niso nikoli zgodile.
The truth is rarely pure and never simple.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Mavrik ()

no comment ::

Na sloteku najbolj osovrazen kup kode (vsaj trenutno) ne dela na, vsaj na sloteku, najbolj osovrazeni zeleznini --> previdljiv slotek crying game.

tomaz- ::

Ja, tole je res malce ironično.. najbolj zagrizeni in zgroženi ravno tisti, ki tega NIKOLI NE BODO UPORABLJALI...

janig ::

WhiteAngel je izjavil:

Najprej cups, sedaj tole. Jobs se v grobu obraca.

To bi bilo approved by Jobs.

blackbfm ::

A samo to? Bistveno boljši in točnejši ekrani, bistveno manjša teža za isto hitrost in celodnevno trajanje baterije? Precej boljši zvočniki, hitrejši protokoli za prenos podatkov, močno hitrejši wifi in še kaj? :P


To so inovacije proizvajalcev komponent, ne sestavljalcev racunalnikov>:D

Tomay ::

Zasloni so bili oz. so še top. Barve...
Kolikor se spomnim 10 let nazaj nisi dobil nič primerljivega. Kak boljši dell ali pa eizo je bil cenovno tudi blizu.

Večina pa je potem tako ali tako uporabljala parallels z windows. Razen tistih, ki so poganjali Adobe programje ali pa kake namenske zadeve.

Za srednjo oblikovalsko v Avstiji je zahteva Macbook pro.
Voodoo 4Ever

filipk ::

PrihajaNodi je izjavil:

Kaj pa je apple kaj drugačen od googla? Par korporacij grabi svet za jajca, v kolikor pa pride do nekih inovacij, pa ga kupijo in uporabijo/uničijo ali samo uničijo.

Kaj se je zgodilo z:
MeeGo @ Wikipedia

Fork: Sailfish. Ravnokar so izdali verzijo 3.

nejcek74 ::

Tomay je izjavil:

Zasloni so bili oz. so še top. Barve...
Kolikor se spomnim 10 let nazaj nisi dobil nič primerljivega. Kak boljši dell ali pa eizo je bil cenovno tudi blizu.
Večina pa je potem tako ali tako uporabljala parallels z windows. Razen tistih, ki so poganjali Adobe programje ali pa kake namenske zadeve.
Za srednjo oblikovalsko v Avstiji je zahteva Macbook pro.


Očitno imaš precej slab spomin, oziroma spomin na nivoju sodobnih Applovih zaslonov, ker ravno cca 10 let nazaj je Apple začel ukinjati "matte" zaslone in prehajati na "glossy". skupaj z ostalimi prijemi dejansko izginja njihova superiornost na področju dizajna in grafike. Se jih pa stara slava še vedno drži in ljudje se radi oklepamo navad.

Furbo ::

In kaj so drugi medtem naredili revolucionarnega, da bi si zaslužili kako frišno slavo?
i5-13600K, Noctua NH-D15, STRIX Z790-F, 32GB DDR5, 2TB Samsung 990PRO,
Toughpower GF3 1000W, RTX3070, ALIENWARE AW3423DWF, Dell S2722QC

tony1 ::

Niso šli na slabši tip ekrana.

Geho ::

Spura je izjavil:

Jst bom kupil kaj drugega od Macbook Pro, ko bo kdorkoli drug ponudil kako smiselno alternativo. Denar mi ni problem in ne bom na slabse hodil.

Tudi jaz čakam junaka, ki bi naredil novo platformo ali pa vsaj linijo računalnikov.
Vse kar rabim je:
- stabilen OS, enostaven za uporabo in uporabniku prijazen (like macOS)
- dober in sposoben HW, ki je v balanced konfiguraciji in se da nagraditi vsaj RAM in grafično
- za prenosnik še super duper ekran, torej dobre in lepe barve in dobro "retina" ločljivost ali bolje.
- sposobnost poganjati večino programja, ki ga že danes lahko poganjamo na windblows ali macOS: adobe, steam, intelliJ, chrome,...
- dober design računalnikov, da niso prevelki in pretežki z dobrim hlajenjem, ki ni preglasno
- ne rabim miljone enih nastavitev, ampak da računalnik po defaultu dela v najbolj optimalnem načinu in da lahko delam svoje delo brez ovir in downtime-a
- sposobnost pisanja in poganjanja native kode za mobilne platforme ali še bolje imeti svojo platformo, ki ni android.
- opcijo nadgradnje oz. uporabo extensionov na samem sistemskem nivoju in aplikacijskem nivoju
- enoten API, ki se ga morajo držati vsi developerji

Cena ni toliko pomembna, le da ni 10x dražji kot če bi sam sestavljal računalnik.
(aja čak... sej mac že to vse ponuja...)

NikolormousB ::

- dober in sposoben HW, ki je v balanced konfiguraciji in se da nagraditi vsaj RAM in grafično


(aja čak... sej mac že to vse ponuja...)


Does not compute :)

AštiriL ::

Najprej cups, sedaj tole. Jobs se v grobu obraca.

CUPS? Meni še vedno dela... A ni GPL?

Verjetno je napačna slika... Kakor jaz razberem iz slike, je "protection" možno izklopiti.
Ostani 127.0.0.1, ko si 0.0.0.0, nosi 255.255.255.255.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: AštiriL ()

Furbo ::

tony1 je izjavil:

Niso šli na slabši tip ekrana.

Torej niso naredili nič?
Nisem vedel, da je apple edini z glossy ekrani.
i5-13600K, Noctua NH-D15, STRIX Z790-F, 32GB DDR5, 2TB Samsung 990PRO,
Toughpower GF3 1000W, RTX3070, ALIENWARE AW3423DWF, Dell S2722QC


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Apple novosti: 12-palčni MacBook, Apple Watch in kopica drugih izboljšav (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 )

Oddelek: Novice / Apple iPhone/iPad/iPod
390127817 (105510) opeter
»

Popravilo MacBook Pro- ja (mid 2010)

Oddelek: Pomoč in nasveti
92415 (2036) spinn
»

Izkušnje z Applovimi prenosniki? (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Kaj kupiti
10811664 (7711) zee
»

Apple posodobil linijo MacBook Pro (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Grafične kartice
9910602 (7384) madviper

Več podobnih tem