Novice » Znanost in tehnologija » Slovenija po letu 2030 brez novih avtomobilov na nafto in bencin
NikolormousB ::
Kot posledica imamo manj kvalitetne avte kot pred 30 leti.
Od kje pa ta podatek? Kaj točno zate pomeni kvaliteta? Če se danes vsedem v 30 let star avto "kvaliteta" ni ravno prva stvar na katero pomislim.
In kot kupec nekega avta (ali x izdelka), me v prvi vrsti zanima kvaliteta.
Mene pa v prvi vrsti zanima vse drugo. Za trdo plastiko na armatuki mi je vseeno, pokvarljivost me ne zanima, ker imam 5 let garancije in dobro asistenco za tiste redke primere, ko bi lahko šlo kaj narobe (v resnici me do zdaj še noben avto ni pustil na cesti).
Nikec3 ::
Če bo država dala polovico za subvencijo električnih vozil drugače iz tega ne bo nič.
Nimam pojma od kot jim pridejo takšni neizvedljivi cilji.
Zakaj pa? Toyota Yaris Hibrid stane DANES 13 700 €. In ti mi govoriš, da bo neizvedljivo v letu 2030?
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
#000000 ::
A če vzameš nek recimo truck zamenjaš mašino z elektro motorjem, namesto baterij pa flikneš v keson star motor in ga predelaš v generator.
Je to hibridno vozilo ali ne ???
Je to hibridno vozilo ali ne ???
krneki0001 ::
nekikr ::
Avto industrija pa je, na žalost, sledila tem zahtevam. Kot posledica imamo manj kvalitetne avte kot pred 30 leti. Tudi avte se kot take ne razvija več za nas, kupce in uporabnike, ampak investitorje. Kar je tudi jedro problema.
Ker si očitno še zelo mlad, ti priporočam, da očeta povprašaš o kvaliteti lade, fička, bolhice in podobnih.
Druga Švica, Svetilnik Evrope, Start-up meka, Blockchain meka, Dežela brez ICE avtomobilov, Slovenija 2050 program. Ta dežela je res najboljšejša, ni ji para pod soncem.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: nekikr ()
krneki0001 ::
Tako kot smo uspešno postali novo silikonska dolina (ali se napiše silicijeva?) bomo tu ta vladin projekt uspešno izpeljali. V to sem prepričan.
Točno, tudi jezst sem prepričan. Najprej druga Švica, nato svetilnik Evrope, zdaj pa še ta briljantni plan. Iz sosednje novice je razvidno, da postajamo tudi vodilna evropska blokčejn sila. Uspehi se kar vrstijo, na to moramo biti ponosni (globok, rahlo otožen vzdih).
Edini dve stvari, kjer zmagujemo v svetovnem merilu, sta število traktorjev na prebivalca in število kvadratnih metrov prodajnih centrov na prebivalca.
bambam20 ::
NikolormousB ::
Druga Švica, Svetilnik Evrope, Start-up meka, Blockchain meka, Dežela brez ICE avtomobilov, Slovenija 2050 program. Ta dežela je res najboljšejša, ni ji para pod soncem.
Se strinjam. Samo nekateri očitno ne vidijo dlje od svojega nosa.
krneki0001 ::
NikolormousB je izjavil:
Kot posledica imamo manj kvalitetne avte kot pred 30 leti.
Od kje pa ta podatek? Kaj točno zate pomeni kvaliteta? Če se danes vsedem v 30 let star avto "kvaliteta" ni ravno prva stvar na katero pomislim.
Ker je edina stvar, na katero pomisliš jugo ali stoenka, pa mogoče Renault 4 ali 5.
Vsedi se v BMW 750 ali saab 9000 aero iz leta 1987. Kvaliteta izdelave je bila takrat taka, da ti avti še danes popolnoma brezhibno delujejo.
nekikr ::
Primerjaj povprečni avto takrat in zdaj. Ali pa vsaj enake modele med seboj. Potem pa resnega obraza poizkušaj povedati, da je bilo takrat bolje ;)
Tale komentar mi je precej všeč:
Tale komentar mi je precej všeč:
Takle mamo, ko se vlada odloči dati v javnost strategijo, ki je precej futuristična in ob kateri nekateri vriskajo, drugi pa se sprašujejo, če vsi živimo v istem svetu. Lepo je, da ima vlada tako zanimive strategije za leto 2030. Jaz bi bil povsem zadovoljen, če bi vlada imela strategijo upravljanja naložb za drugo leto, ali pa strategijo zmanjšanja čakalnih vrst v zdravstvu - namreč, če zdajle naročite svojega nerojenega otroka za ortodonta, boste prišli na vrsto ravno nekje okoli leta 2030.
andrejus ::
Na navadni bencinski avto se bo obesil enih 150 kg baterije in na zadnjo os montiral en elketromotor in bomo imeli hibrida.
Ko bo avto star se bo vrglo baterijo ven in bomo imeli za 150 kg lažji avto.
To je realnost leta 2030 v Slolveniji.
Ko bo avto star se bo vrglo baterijo ven in bomo imeli za 150 kg lažji avto.
To je realnost leta 2030 v Slolveniji.
nikolahodin ::
Primer. Potuješ iz Ljubljane v Skopje ( Makedonija )z električnim avtom vmes so države hrvaška in Srbija. Kako bi lahko prepotoval celotno relacijo brez dodatnega polnjenja elektrike v avto ? Kako bi se sploh vrnil nazja iz Skopja če v Hrvaški, Srbiji in Makedoniji ne poznajo polnilnic za električni avto? kako se bi vi vozili po Skopju z električnim avtom če bi bili tam 7dni a tam polnilnic za električni avto ni.
Mene zanima kaj si mislite o tem.
Mene zanima kaj si mislite o tem.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: nikolahodin ()
konspirator ::
krneki0001 je izjavil:
Za ohranitev zelene Zemlje, bi jaz prepovedal peči na drva. Ker pozimi se ubijamo v smogu.
Dokler imam svojo hosto, bom pozimi kuril drva.
Dokler se ti ne zgodi nesreča (ne nujno da pri delu z drvmi).
Navadne kotle bodo počasi spravili v kategorijo VW motorjev, in jih novih ne bodo smeli več prodajati.
Verjetno bodo tudi davek na emisije nabili.
imagodei
Glede številk za nadomestno el. energijo najdi letošnje številke ŽIT.Gre za konkretne številke, ki jih Slo niti pod razno ne more spravati v realnost.
Glede novih elektrarn: za HE je potencial izkoriščen, za TE imaš teš 6, VE so kaplja v morju, za JE država nima dovolj EUREUREUR (računaj na številko vsaj 5 milijard).Poleg tega bo prej ali slej rešiti problematiko shranjevanja radioaktivnih odpadkov.Kakor kaže situacija bodo ostali v neposredni bližini sedanjega objekta.
--
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: konspirator ()
gus5 ::
Glugy ::
Mene tud preseneča kako so ljudje nezaupljivi do novih tehnologij. Tud takih ki pomenijo manj onesnaženja po ulicah naselij in potem pravijo da je to traparija ker da naj globalno segrevanje ne bi bilo tako zelo vplivano s strani človeštva. To je norost. Tud če bi vzel recimo hipotezo ki pogosto kroži in jo imel za resnično; to da naj bi avtomobili na elektriko bili celo bolj onesnažajoči kot recimo na bencin če gledaš na to kako onesnažujoče je proizvajanje energije. Tud če to vzameš kot resnično; še vedno se onesnaženje umika izpod nosa prebivalcev in ima že s tem mnogo pozitivnih učinkov na zdravje in posledično ekonomijo; ki si potem lahko tud privošči boljše filtre in pa vlaganja v proizvodnjo elektrike ki ne onesnažuje okolja.
Gre za prehod. In če se je kdo spraševal zakaj se razvoj tako počasi prelije v resničnost večine malih ljudi je tle razlog: Zato ker ste tako nezaupljivi do novosti. Medtem pa mnogi od vas celo sanjarite o tem kako je bilo fino nekoč ko so izumil to ali ono; pa ko je bil tak hype ( navdušenje ) okol teh stvari. Ja ampak če bi bili vi v tistih časih bi tud v tiste izume dvomil in bi rekl kaj se grejo. In stvari se potem ne bi nikoli prijele al pa zelo počasi pa brez kakršnega kol navdušenja in tud kasnej se ne bi spominjal dogodka kot prelomnega ker bi bil tako počasen in dolgočasen.
Zato je tud velik ljudi dons tako zdolgočasenih pa nimajo nekega pravega občutka o napredku človeštva. Povsod vidijo samo še pasti. Če vidš sam pasti ne boš deleč v življenju pršu; boš ostal tam nekje kot že si. Mladi niso tok naravno nagnjeni k temu ampak kaj ko starejši vsipajo v mlade to skrb po pasteh. Ni slabo če se kdaj opečeš iz svojih izkušenj. To te izpopolni kot osebo.
In ko so prve avtomobile naredil tud dvomim da so bili te upravičeni. Čisto prvi avtomobili so se veliko kvarili pa niso bili ekonomsko upravičljivi za vzdrževanje in vse to. Konjska vprega se ti je takrat bolj splačala. Pa ljudje zato niso ustavil avtomobilov; ampak so se jim zdeli zanimivi; znak napredka.
Ne razumem kako da električni avtomobili mnogim od vas niso znak napredka? Tehnologija električnih avtomobilov se bo samo še razvijala; ne bo stala na mestu. Ideja električnih avtomobilov gre v smeri izboljšav; in končni cilj je močno zmanjšanje onasnaževanja v primerjavi s prejšnjimi tehnologijami.
Edino če se bodo ljudje uprli in rekli da je to bogokletstvo; edino tako ne bomo prišli do električnih avtomobilov ki bodo oh in sploh super win win win za vse. In eni prov pritiskate na to; prov želite si več onesnaženja za vaše zanamce zato ker veste kako so bencinarji pa dizli fajn; takrt k ste odraščal pa vas pač noben ni navdušil nad električnimi avtomobili ker jih (praktično) ni bilo.
Tud tko k gledam starejše; najrajš imajo vonjave ki jih spominjajo na vonjave ki so jih srečevali v mladosti. Če bi imel mlajšo populacijo jz si upam trdit da 4/5 kometatorjev ne bi niti pomislila na to da električni avtomobili niso dobri; ja res je da trenutno niso na super duper svetniški čistosti ravni ampak so pa tam kjer lahko veliko bližje pride k tej čistosti kot pa dizli pa bencinarji.
Gre za prehod. In če se je kdo spraševal zakaj se razvoj tako počasi prelije v resničnost večine malih ljudi je tle razlog: Zato ker ste tako nezaupljivi do novosti. Medtem pa mnogi od vas celo sanjarite o tem kako je bilo fino nekoč ko so izumil to ali ono; pa ko je bil tak hype ( navdušenje ) okol teh stvari. Ja ampak če bi bili vi v tistih časih bi tud v tiste izume dvomil in bi rekl kaj se grejo. In stvari se potem ne bi nikoli prijele al pa zelo počasi pa brez kakršnega kol navdušenja in tud kasnej se ne bi spominjal dogodka kot prelomnega ker bi bil tako počasen in dolgočasen.
Zato je tud velik ljudi dons tako zdolgočasenih pa nimajo nekega pravega občutka o napredku človeštva. Povsod vidijo samo še pasti. Če vidš sam pasti ne boš deleč v življenju pršu; boš ostal tam nekje kot že si. Mladi niso tok naravno nagnjeni k temu ampak kaj ko starejši vsipajo v mlade to skrb po pasteh. Ni slabo če se kdaj opečeš iz svojih izkušenj. To te izpopolni kot osebo.
In ko so prve avtomobile naredil tud dvomim da so bili te upravičeni. Čisto prvi avtomobili so se veliko kvarili pa niso bili ekonomsko upravičljivi za vzdrževanje in vse to. Konjska vprega se ti je takrat bolj splačala. Pa ljudje zato niso ustavil avtomobilov; ampak so se jim zdeli zanimivi; znak napredka.
Ne razumem kako da električni avtomobili mnogim od vas niso znak napredka? Tehnologija električnih avtomobilov se bo samo še razvijala; ne bo stala na mestu. Ideja električnih avtomobilov gre v smeri izboljšav; in končni cilj je močno zmanjšanje onasnaževanja v primerjavi s prejšnjimi tehnologijami.
Edino če se bodo ljudje uprli in rekli da je to bogokletstvo; edino tako ne bomo prišli do električnih avtomobilov ki bodo oh in sploh super win win win za vse. In eni prov pritiskate na to; prov želite si več onesnaženja za vaše zanamce zato ker veste kako so bencinarji pa dizli fajn; takrt k ste odraščal pa vas pač noben ni navdušil nad električnimi avtomobili ker jih (praktično) ni bilo.
Tud tko k gledam starejše; najrajš imajo vonjave ki jih spominjajo na vonjave ki so jih srečevali v mladosti. Če bi imel mlajšo populacijo jz si upam trdit da 4/5 kometatorjev ne bi niti pomislila na to da električni avtomobili niso dobri; ja res je da trenutno niso na super duper svetniški čistosti ravni ampak so pa tam kjer lahko veliko bližje pride k tej čistosti kot pa dizli pa bencinarji.
imagodei ::
Ob tem velja poudariti, da je strategija v celoti nezavezujoč dokument. Predstavlja usmeritve države za prihodnost, kamor bo stremela tudi zakonodaja, a sama po sebi strategija ničesar ne zahteva.To je najbolj zaskrbljujoč podatek, da gre za v celoti nezavezujoč dokument.
V resnici je to še dobro, ker bi se Slovenci do leta 2030 v nasprotnem primeru pobili med sabo. Na Bledu ne znajo narest ene obvoznice, ker se ne zmorejo zmenit za traso. Kako boš v teh 12 letih posodobil el. omrežje, izdelal eno, dve ali tri HE...? NEK bo delovala predvidoma do 2043, glede na hitrost gradnje v Sloveniji bi mi morali začet zdajle planirat novo lokacijo za novo nuklearko - ampak dvomim, da jo bomo v Sloveniji še kdaj imeli - čeprav gre za najcenejši štrom, ki lahko krasno zagotavlja hrbtenico sistema.
Ne glede na to, ali bo leta 2030 v Sloveniji konec z ICE-ji ali pa bomo "šele" čez kako desetletje prisiljeni slediti drugim državam, ki bodo pri prehodu na hibride in popolnoma električna vozila nosile baklo, bi nas moralo začet počas orenk skrbet, kako se bomo čez četrt stoletja oskrbovali z elektriko. Ni videt, da bi število gadgetov v stanovanjih upadalo, ni videti, da bi se poraba el. energije na gospodinjstvo posebej zniževala. Dodaj k temu še električno vozilo, pa bodo cene el. energije v Sloveniji čez 25 let popolnoma podivjale.
- Hoc est qui sumus -
Zgodovina sprememb…
- spremenil: imagodei ()
krneki0001 ::
NikolormousB je izjavil:
Danes je pa BMW 7 skret al kako? Ne se hecat no.
BMW je bil vedno skret, ampak...
Govorimo o 30 let starih, ki se danes še vedno vozijo brez problemov. Ti pa trdiš, da takrat ni bilo kvalitete.
konspirator ::
pozabil prej dodati:
Pri OVE (VE, sončne, v manjši meri tudi HE) je problem tudi v tem, da nimaš nekega predvidljivega outputa, tako da potrebuješ za vzdrževanje stabilnosti el. sistema za backup vsaj v obliki TE v topli pripravljenosti, kar pa seveda pomeni višje obratovalne stroške.
Bi rad videl OVE lunatike, kako bi bili pripravljeni goniti svojo zeleno mantro, ko bi bila elektrika na voljo par ur dnevno, random ure (ali sploh ne) ob 3x zneskih današnjih cen za kWh.
Elektro avti so približno tako "zeleni", kot je zelena industrija pridobivanja redkih gradiv v Kitajski.
Pri OVE (VE, sončne, v manjši meri tudi HE) je problem tudi v tem, da nimaš nekega predvidljivega outputa, tako da potrebuješ za vzdrževanje stabilnosti el. sistema za backup vsaj v obliki TE v topli pripravljenosti, kar pa seveda pomeni višje obratovalne stroške.
Bi rad videl OVE lunatike, kako bi bili pripravljeni goniti svojo zeleno mantro, ko bi bila elektrika na voljo par ur dnevno, random ure (ali sploh ne) ob 3x zneskih današnjih cen za kWh.
Elektro avti so približno tako "zeleni", kot je zelena industrija pridobivanja redkih gradiv v Kitajski.
--
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: konspirator ()
vostok_1 ::
Ob tem velja poudariti, da je strategija v celoti nezavezujoč dokument.
Odlično! Naj tako tudi ostane, tja do leta 2130...
Sicer pa moje mnjenje glede avto industrije. Vsak dan se kaže, kako smo v evropi vse bolj sužnji borze iz new yorka. Le ta diktira celotni evropski industriji. Kam pa to pripelje, se pa vidi; avtomobili (in praktično vsi ostali izdelki) so manj kvalitetni, sorazmerno se pa poveča kvantiteta (ker avti prej in pogosteje crkujejo). Kar je v prid borzni mafiji, ki sili k konstantni "rasti", ki se jo gleda zgolj kot število prodanih enot.
Avto industrija pa je, na žalost, sledila tem zahtevam. Kot posledica imamo manj kvalitetne avte kot pred 30 leti. Tudi avte se kot take ne razvija več za nas, kupce in uporabnike, ampak investitorje. Kar je tudi jedro problema.
Skrajni čas, da se znebimo vpliva te borzne mafije, ter da avto industrija postane bolj avtonomna in začne izdelovati avte za kupce. In kot kupec nekega avta (ali x izdelka), me v prvi vrsti zanima kvaliteta. Pa tudi reklame so kar dober pokazatelj, kaj je (bojda) pomembno izpostavit o nekem avtu v 15 sekundah. Npr. posiljevanje z nekimi fensi blatniki, ki so kao "in motion" tudi, kadar avto ni v gibanju. Navadno sranje, ki nima nobene veze s tem, ali je avto kvaliteten, kako se pelje, udobnost zicev, varnost, itn. Ali pa razni SUVi, ki v osnovi sploh ne spadajo na naše ceste.
Ter, kot pravi rek "less is more, more is less". Naj obrnejo kurs, ponudijo manj različnih modelov, le ti pa naj bodo smiselni in top of the top, kar se tiče kvalitete. Tak avto je potem lahko v uporabi mnogo let (ob primernem servisiranju), kar na koncu zmanjša onasnaževanje tovarn, saj bi izdelovali manj avtov na voznika.
Onasnaževanje z bencinom/dizlom je pa problem predvsem v mestih. Boljši (elektro?) javni prevoz bi že nekaj prispeval. Glavno, kar bi pa morala naredit država, je pa decentralizacija delovnih mest. Če se ljudje (100.000?) dnevno vozijo tudi iz Kopra in Maribora v Ljubljano, je s tem očitno nekaj narobe. Če bi bile službe v krajih, kjer živiš, bi v trenutko imeli čistejša mesta. Tistih 100.000 dnevnih migrantov pa, namesto +100 kilometrov dnevno, bi jih bilo npr. samo 20, pa je onasnaževanje 5x manjše. In v takih primerih, kjer bi večina imela službo 20 kilometrov od doma, bi marsikdo prešel vsaj na bencinarja, če ne celo na elektro kot drugi avto.
Skratka, avto industrija naj se osvobodi teh borznih parazitov, prisluhne dejanskim kupcem in naj prične z izdelavo kvalitetnih avtov. Država pa, namesto da vse klači v Ljubljano, uredi okolje, kjer bodo delovna mesta razpršena po celi državi, tam kjer ljudje tudi živijo, pa bo pot v službo krajša in posledično manj onasnaževanja.
Avto bi moral bi "viden" kot investicija za naslednjih 10-15 let, ne pa kot strošek naslednjih 3-4 let.
Tko kot v prejšnjem režimu ali kako?
Jz se sicer strinjam, da je planned obsolescence bedno. Ampak still, z državnim dekretom ne boš kar rešil.
Problem je širši.
@glede polnjenja ponoči
A res mislite, da bomo nočna tarifa nižja, enkrat ko bo vsako gostpodinjstvo vleklo 2-6kW,čez celo noč?
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
Master_Yoda ::
Tud če bi vzel recimo hipotezo ki pogosto kroži in jo imel za resnično; to da naj bi avtomobili na elektriko bili celo bolj onesnažajoči kot recimo na bencin če gledaš na to kako onesnažujoče je proizvajanje energije.
A na ekologijo proizvajanja baterij pa smo pozabili ? Eh saj to bodo tako ali tako na kitajskem delali, to se nas ne tice.
Tud če to vzameš kot resnično; še vedno se onesnaženje umika izpod nosa prebivalcev in ima že s tem mnogo pozitivnih učinkov na zdravje
Dvomim da bi se prebivalci Sostanja strinjali s tabo.
Danes je pa BMW 7 skret al kako? Ne se hecat no.
IMHO je potencialni v tem da je v danasnjih avtomobilih vsa elektronika od katere so odvisni, in je v avtih izpred 30 let ni bilo. Ta pa rada prej crkne, ko je izpostavljena ekstremnim temparaturam.
NikolormousB ::
krneki0001 je izjavil:
NikolormousB je izjavil:
Danes je pa BMW 7 skret al kako? Ne se hecat no.
BMW je bil vedno skret, ampak...
Govorimo o 30 let starih, ki se danes še vedno vozijo brez problemov. Ti pa trdiš, da takrat ni bilo kvalitete.
Ne, tega ne trdim. Če želiš govoriti o "kvaliteti" se najprej zjasni, kaj točno to pomeni. Potem pa začni primerjati primerljivo. Če omenjaš avte za 100 jurjev jih primerjaj z avti, ki danes stanejo podobno.
IMHO je potencialni v tem da je v danasnjih avtomobilih vsa elektronika od katere so odvisni, in je v avtih izpred 30 let ni bilo. Ta pa rada prej crkne, ko je izpostavljena ekstremnim temparaturam.
V BMW 7 je bilo pred 30 leti precej elektronike. Od telefonov, televizij, električnih, ogrevanih sedežev, električno nastavljivih volanov, faxov (ja v E38 sem imel vtičnico za fax mašino), CD vekslerjev...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: NikolormousB ()
IL_DIAVOLO ::
Se desetletja bo v obtoku vozil registriranih pred letom 2030. Nekje leta 2100 pa bi se lahko zacela masovna prodaja EV.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: IL_DIAVOLO ()
Machete ::
Nekaj takega. S tem da bo vožnja na štrom takrat 5x dražja kot zdaj na nafto.
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+
nekikr ::
Tako črnogled ne rabiš biti. Masovna prodaja bi se lahko zgodila precej prej. Sam bi rekel 10-15 let. Prednosti je dovolj, samo še cena in širša ponudba, ki je danes praktično ni. Pa vsa podpora zadaj, da se to lahko zgradi.
A bomo potrebovali kakšen TEŠ 7 za vso to dodatno elektriko? Pa tretji tir recimo, da dodatni premog iz Indonezije pripeljemo? 30 milijard, pa imamo še to. Ampak se moramo lotili takoj zdaj tega, če ne nas jutri ne bo več!
A bomo potrebovali kakšen TEŠ 7 za vso to dodatno elektriko? Pa tretji tir recimo, da dodatni premog iz Indonezije pripeljemo? 30 milijard, pa imamo še to. Ampak se moramo lotili takoj zdaj tega, če ne nas jutri ne bo več!
ZaphodBB ::
Nisem zasledil v tem izjemno ambicioznem načrtu tudi tega, kako mislijo Cerarjevi nadoknaditi izpad v proračunu iz naslova trošarin? Kaj to potem pomeni, da bomo leta 2030 plačevali 2 do 3 krat dražjo elektriko kot sedaj?
A ti to dvomiš?
imagodei ::
konspirator je izjavil:
imagodei
Glede številk za nadomestno el. energijo najdi letošnje številke ŽIT.Gre za konkretne številke, ki jih Slo niti pod razno ne more spravati v realnost.
Glede novih elektrarn: za HE je potencial izkoriščen, za TE imaš teš 6, VE so kaplja v morju, za JE država nima dovolj EUREUREUR (računaj na številko vsaj 5 milijard).Poleg tega bo prej ali slej rešiti problematiko shranjevanja radioaktivnih odpadkov.Kakor kaže situacija bodo ostali v neposredni bližini sedanjega objekta.
Če bi se ti lahko dokopal do številk iz ŽIT-a in jih objavil tu, bi ti bil zelo hvaležen.
Verjamem, da smo s HE precej zaključili. Vem pa, da so imeli ideje za postavitev vsaj nekaj pretočnih (eno so želeli narediti nekaj km za HE Moste v bližini Bleda, pa so šli okoljevarstveniki v luft, češ da bodo poginile ogrožene žabe... Zgleda da niso samo ogrožene, ampak defektne, ker ne znajo plavat.
Za VE vem, da so kaplja v morje. Hočem rečt, da medtem ko v "zeleni EU" vlada hype glede alternativnih in obnovljivih virov, se mi ne moremo dogovorit niti glede tega. Kolikor vem, v Sloveniji stojita celo dve taki vetrnici, nekje ob Primorski AC, če se prav spomnim.
Cifra za JE se zdi res zelo zelo zelo velika, ampak da tega ne bi znali in zmogli plačat, so pa buče. Za TEŠ smo dali milijardo in pol, za 2. tir se omenjajo tudi cifre preko 2 milijardi €. Zavedat se moramo, da ko bo NEK enkrat dokončno ugasnila (četudi še podaljšajo obratovanje do 2050), bomo v Sloveniji imeli izjemno drago elektriko iz uvoza. To bo podražilo tudi proizvodnjo in vse storitve, pomembno bo vplivalo na konkurenčnost... Jaz sem sicer glede tega čisti laik, ampak kolikor slišim, ima jedrska elektrarna trenutno največji bang for buck...
Glede odpadkov - tako kot vedno v Sloveniji, je problem najt lokacijo. Vem, vsaka bi fu***a, pa ostala devica, ampak to ne gre. Ne vem, a se v Sloveniji tako bojimo ostankov diktature, da ne znamo stvari rešit z "dekreti", pa naj se folk postavlja na glavo, če se hoče. Če korist za skupnost pretehta interese posameznika, se mora v doglednem času najti meč, ki bo presekal gordijski vozel.
Kot vem, FBR-ji delujejo na jedrske odpadke?
- Hoc est qui sumus -
ZaphodBB ::
Kot vem, FBR-ji delujejo na jedrske odpadke?
Ja, samo proizvajajo Plutonij, kar je za nekatere problem.
Zmajc ::
Zadeve ki jo nobene ne omenja ... če bo večina vozil na električni pogon, kam bomo z vsemi tonami odsluženih baterij ki lahko potencialno onesnažujejo še bolj?
NikolormousB ::
imagodei
Glede številk za nadomestno el. energijo najdi letošnje številke ŽIT.Gre za konkretne številke, ki jih Slo niti pod razno ne more spravati v realnost.
Potreba po elektriki raste linearno.
Če leta 2030 končno prepovejo registracijo novih ICE vozil, bo to pomenilo 80.000 do 90.000 novih EV in HEV letno, če registracije novih avtomobilov ostanejo na enakem nivoju.
Če računaš, da bo od tega 50% klasičnih hibridov (ne plug in), so številk povsem drugačne, kot, če računaš koliko elektrike rabimo za 1 milijon EV.
jype ::
ZaphodBB ::
NikolormousB je izjavil:
imagodei
Glede številk za nadomestno el. energijo najdi letošnje številke ŽIT.Gre za konkretne številke, ki jih Slo niti pod razno ne more spravati v realnost.
Potreba po elektriki raste linearno.
Če leta 2030 končno prepovejo registracijo novih ICE vozil, bo to pomenilo 80.000 do 90.000 novih EV in HEV letno, če registracije novih avtomobilov ostanejo na enakem nivoju.
Če računaš, da bo od tega 50% klasičnih hibridov (ne plug in), so številk povsem drugačne, kot, če računaš koliko elektrike rabimo za 1 milijon EV.
Jaz mislim, da bo leta 2030 stanje na trgu tako, da bo 90%+ novih vozil na trgu bodisi hibridov bodisi električnih vozil.
Zato je tovrstna regulacije še toliko bolj neumna. Praktično edini učinki bodo morebitni nepričakovani negativni stranski učinki. Prazen virtue signalling.
imagodei ::
NikolormousB je izjavil:
imagodei
Glede številk za nadomestno el. energijo najdi letošnje številke ŽIT.Gre za konkretne številke, ki jih Slo niti pod razno ne more spravati v realnost.
Potreba po elektriki raste linearno.
Če leta 2030 končno prepovejo registracijo novih ICE vozil, bo to pomenilo 80.000 do 90.000 novih EV in HEV letno, če registracije novih avtomobilov ostanejo na enakem nivoju.
Če računaš, da bo od tega 50% klasičnih hibridov (ne plug in), so številk povsem drugačne, kot, če računaš koliko elektrike rabimo za 1 milijon EV.
Jaz ne pravim, da se bo leta 2030 nenadoma pojavilo 1 milijon EV na slovenskih cestah. Številka bo naraščala že prej, dvomim da linearno. In že pred letom 2030 bomo počasi imeli težavo z elektriko. Zato pa pravim, da smo že danes vsaj desetletje prepozni s planiranjem novih elektrarn. Solarni paneli in solarno-parne (Solar thermal energy @ Wikipedia) bojda pri nas ne pridejo v poštev že samo zato, ker smo preveč severno. Ampak, nekaj bomo rabili, drugače se bomo mi leta 2050 kurca vozili z EV. Če ne bomo imeli redukcij, bomo zelo veseli.
- Hoc est qui sumus -
Magic1 ::
Nekdo je že nekaj računal in ves vozni park porabi malo manj od proizvodnje JE. Torej bi rabili proizvodnjo elektrike povečat za kakšnih 50% (dodal sem nekaj za povečanje prometa in izgube pri prenosu), če bi bilo vse na elektriko.
Magic
krneki0001 ::
NikolormousB je izjavil:
krneki0001 je izjavil:
NikolormousB je izjavil:
Danes je pa BMW 7 skret al kako? Ne se hecat no.
BMW je bil vedno skret, ampak...
Govorimo o 30 let starih, ki se danes še vedno vozijo brez problemov. Ti pa trdiš, da takrat ni bilo kvalitete.
Ne, tega ne trdim. Če želiš govoriti o "kvaliteti" se najprej zjasni, kaj točno to pomeni. Potem pa začni primerjati primerljivo. Če omenjaš avte za 100 jurjev jih primerjaj z avti, ki danes stanejo podobno.
Torej je bil BMW 750 30 let nazaj manj kvaliteten avto, kot je 750 danes?
NikolormousB ::
Jaz ne pravim, da se bo leta 2030 nenadoma pojavilo 1 milijon EV na slovenskih cestah.
Klasičnih hibridov, PHEV in EV ne moreš metati v isti koš.
Do 2030 je 12 let oz. manj kot 2 generaciji (če privzameš, da je model aktualen 7 let). Jaz verjamem, da bo v tem času večina avtomobilov imela vgrajene elektromotorje za pogon, ne verjamem pa, da bo večina EV. Verjetno bodo večji del še vedno predstavljali klasični hibridi, ki so danes v večini, nekaj bo PHEV, ki sicer obremenjujejo omrežje ampak bistveno manj kot EV. Masovne proizvodnje čistih EV zaenkrat še ni na obzorju. Tesla in Renault Nissan sta praktično edina resna playerja.
bambam20 ::
krneki0001 je izjavil:
Torej je bil BMW 750 30 let nazaj manj kvaliteten avto, kot je 750 danes?
Zagotovo, ker so 30 let stari BMW-ji močno podvrženi rjavenju. Razen redkih izjem je vse rja pojedla.
Pa danes BMW z oznako 750 nima 5.0 motorja. Leta 87 ga je imel in je bil motor sam neuničljiv.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: bambam20 ()
NikolormousB ::
Torej je bil BMW 750 30 let nazaj manj kvaliteten avto, kot je 750 danes?
Da.
Nasploh so danes v popvprečju avtomobili bolj kvalitetni kot pred 30 leti.
PrihajaNodi ::
Nisem zasledil kako pa je s celicami pri -5 in vec stopinj? Vsi vemo da akumulatorji ne marajo mraza.
Wrop ::
Povprečno št. prevoženih kilometrov avtomobilov je 12500 km/leto. Vseh osebnih avtov je okoli 1,1 milijona. Skupno znese 13,75 milijard prevoženih kilometrov na leto. Na 100 km ima el. avto povprečno porabo rečmo čez palec 15 kWh. To znese okoli 2 milijard kWh na leto. Na dan 5,6 GWh. NEK na dan proizvede 16 GWh.
Strošek bencina in dizla za končne uporabnike je cca 1.100 milijonov €/leto, elektrike pa bi bilo cca 300 milijonov €/leto.
Več ko bo el. avtov bolj se bo večala trošarina na el. energijo za namene prevoza. Tudi v strategiji so omenjeni 3 ali več tarifni merilni sistemi porabe, ne vem pa, če bi to veljalo tudi za gospodinjstva.
Strošek bencina in dizla za končne uporabnike je cca 1.100 milijonov €/leto, elektrike pa bi bilo cca 300 milijonov €/leto.
Več ko bo el. avtov bolj se bo večala trošarina na el. energijo za namene prevoza. Tudi v strategiji so omenjeni 3 ali več tarifni merilni sistemi porabe, ne vem pa, če bi to veljalo tudi za gospodinjstva.
D3m ::
NikolormousB je izjavil:
Torej je bil BMW 750 30 let nazaj manj kvaliteten avto, kot je 750 danes?
Da.
Nasploh so danes v popvprečju avtomobili bolj kvalitetni kot pred 30 leti.
Ermmmm, ne.
|HP EliteBook|R5 6650U|
Oberyn ::
NikolormousB ::
Ermmmm, ne.
Seveda so. Tehnološki napredek je precej pocenil proizvodnjo. Za enak denar danes dobiš bistveno boljši (se pravi, bolj kvaliteten) avto.
Razen, če imate kakšno čudno definicijo besede "kvaliteta".
__luka__ ::
NEK na dan proizvede 16 GWh.
Ne, NEK na dan proizvede 8 GWh. Ne pozabi, da polovica ni naša.
Genij, daj si preberi kaj si napisal. :)
the truth is out there
Grey ::
Seveda, ko bodo začeli menjavati baterije na Petrolu in OMVju. Da bi kupil baterijo z avtom...japajade.
krneki0001 ::
Tehnološki napredek je samo pocenil proizvodnjo, kvaliteta ni šla pa nič gor, kvečjemu navzdol.
Praviš za enak denar? Serijski Twingo je leta 1998 z vso opremo stal 1.431.000 tolarjev. To je približno 5970€. Danes je najnižja cena 8990€. Torej kljub pocenjeni proizvodnji ni avto nič cenejši, ampak dražji.
Praviš za enak denar? Serijski Twingo je leta 1998 z vso opremo stal 1.431.000 tolarjev. To je približno 5970€. Danes je najnižja cena 8990€. Torej kljub pocenjeni proizvodnji ni avto nič cenejši, ampak dražji.
cleanac ::
Leta 1998 je bil tečaj EUR/SIT ribližno 186 (30.6.1998 - sem vzel sredino leta), torej je stal Twingo cca. 7.700 EUR. Potem pa imaš še inflacijo od uvedbe EUR naprej (2007).
Edit: https://www.bsi.si/podatki/tec-BS-SIT.a...
Edit: https://www.bsi.si/podatki/tec-BS-SIT.a...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: cleanac ()
darksamurai ::
Z inflacijo bi stal približno 8500, kar je malenkost ceneje, ni pa upošteval, da je novi Twingo težji, ima najmanj za 50% več sestavnih delov, velik več opreme...
Wrop ::
Povprečna neto plača takrat je bila cca 100.000 SIT. Torej si takrat plačal 14 mesečnih plač za enega twingota. Sedaj je neto plača cca 1.000 €, torej imaš ga za 9 mesečnih plač. Človek si ga torej sedaj precej lažje privošči kot takrat, pa tudi precej več dobi od avta sedaj, kot takrat.
nikolahodin ::
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Irska bi čez deset let prepovedala nove bencinske in dizelske avtomobileOddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 11016 (7199) | AndrejO |
» | Slovenija po letu 2030 brez novih avtomobilov na nafto in bencin (strani: 1 2 3 4 5 6 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 86702 (78626) | AštiriL |
» | Finska bo zakonsko prepovedala termoelektrarne na premogOddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 11025 (8333) | konspirator |
» | EU z novo strategijo za izgon avtomobilov iz mest do leta 2050 (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 14149 (12349) | Pyr0Beast |