Slo-Tech - Obstaja precejšnja verjetnost, da kdor je že poskusil naglavne komplete za navidezno resničnost, kakršen so na primer Oculus Rift, Samsung Gear ali Sony Morpheus, ni bil ravno navdušen nad dolgotrajno uporabo. Ker tridimenzionalna slika, ki jo ustvarjajo, ni enaka naravni percepciji globini, se pri številnih ljudeh hitro pojavijo glavoboli in utrujene oči, pri otrocih pa to lahko celo povzroči motnje v razvoju leče. Raziskovalci s Stanforda so zato razvili sistem, ki te težave znatno omili in omogoča naravno gledanje in ostrenje objektov, ki so v virtualnem svetu oddaljeni do poldrugega metra.
Glavni problem tridimenzionalnega prikaza slik je to, da je slika še vedno dvodimenzionalna. Resda pričara občutek treh dimenzij tako, da vsako oko vidi drugačno sliko, a naprava ne more vedeti, kateri del slike gledamo, da bi ustrezno prilagodila ostrino. Raziskovalci so zato razvili sistem z dvema zaslonoma, ki te težave zmanjša. Namesto enega LCD-panela za vsako oko so uporabili dva. Zadnji je klasičen, približno centimeter pred njim pa je nameščen še prozoren LCD-panel. Eden izrisuje oddaljene predmete v virtualni resničnosti, drugi pa bližnje. Na ta način dobimo sliko, ki so jo poimenovali 4D (3D na klasičen način, ko očesi ne vidita isto, četrto dimenzijo pa predstavlja fizična razdalja med LCD-jema in različni sliki tudi na njih).
Popolna rešitev to še ni, priznavajo raziskovalci. Da bi omogočili naravno ostrenje tudi predmetov, ki so več kot 1,2 metra oddaljeni od gledalca, bi morali uporabiti pet LCD-jev. Takšna naprava pa bi bila še bistveno težja, okornejša in tudi počasnejša, saj vsak sloj prinese zahteve po dodatni obdelavi slike, kar dviguje latenco in znižuje število sličic na sekundo.
Novice » Zasloni / projektorji / ... » Na Stanfordu rešili problem glavobola pri 3D navidezni resničnosti
antonija ::
Kaj pa spremljanje pozicije ocesa in ustrezna prilagoditev slike? Fotoaparati se ze nekaj casa hvalijo, da zmorejo zaznati kateri del slike gleda fotograf skozi okular.
Statistically 3 out of 4 involved usually enjoy gang-bang experience.
noraguta ::
Gaze tracking ni glih neki novga.
Niti kaj blazno dragega.
Niti kaj blazno dragega.
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: noraguta ()
win64 ::
A je že patentirano?: Naprava bi zaznala velikost zenice in glede na to nastavila fokus. Torej v tem primeru, bi premikalo prosojen lcd naprej/nazaj.
bMozart ::
Torej "so rešili".
Mislim, da pot ki so jo uporabili nima prihodnosti. Ampak nikoli ne veš =) Nimamo vsi očal. Torej bi za nas rabili uporabit vsaj 100 prozornih lcd-jev :>
Tudi jaz mislim da bo šlo bolj v to smer. S tem da naprava ne bo analizirala velikost zenice, ampak bo analizirala nekaj drugega... :>
Mislim, da pot ki so jo uporabili nima prihodnosti. Ampak nikoli ne veš =) Nimamo vsi očal. Torej bi za nas rabili uporabit vsaj 100 prozornih lcd-jev :>
A je že patentirano?: Naprava bi zaznala velikost zenice in glede na to nastavila fokus. Torej v tem primeru, bi premikalo prosojen lcd naprej/nazaj.
Tudi jaz mislim da bo šlo bolj v to smer. S tem da naprava ne bo analizirala velikost zenice, ampak bo analizirala nekaj drugega... :>
I NEED The Point of View Gun effectible on girls too! And then...
Parashurama ::
Znanost bo napredovala in toliko casa dokler ne bo ustvarila popolno reploko človeka, potem šele bo dojela, da je človek že cel čas tu.
Seljak ::
Glavobol? Jaz vsaki dan igram z OR,včasih tudi po 6 ur skupaj in še nikoli glavobola. Glava me boli,če mi ženska teži. Kaj imajo kaj proti temu,da me takrat ne bi bolela? Svašta,odkrivajo toplo vodo a rešitve nimajo,vsaj ne takšne,ki bi bila smotrna in izvedljiva.
antonija ::
Kaj imajo kaj proti temu,da me takrat ne bi bolela?Analgesic @ Wikipedia
Statistically 3 out of 4 involved usually enjoy gang-bang experience.
getfe ::
Kaj imajo kaj proti temu,da me takrat ne bi bolela?Analgesic @ Wikipedia
bolj podrobno - Analgesic @ Wikipedia
antonija ::
No, za glavobol bojo vec kot dovolj ze tele: Analgesic @ Wikipedia
Statistically 3 out of 4 involved usually enjoy gang-bang experience.
Dr_M ::
Kaj pa proti glavobolu?
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
Trololololol ::
Napajalc ::
Za prec bi bilo dovolj "treack IR" z zasloni tako blizu oči da ne viš nič drugega kot zaslon. Megar ukrviljen zaslon, recimo take oblike:
http://www.agronet.si/image.ashx?id=161...
http://www.agronet.si/image.ashx?id=161...
011011100111010101100010
Highlag ::
Torej imamo naprave za prikazovanje 3D sveta ki to v resnici ni, saj je projiciran na ravno ploščo. Možgani se pa ne pustijo pretentati tako hitro. Zgleda kot en velik fail vse skupaj. Govorijo o 4h displejih na oko, ki "naj" bi bili dovolj... V resnici bi pa tudi 4 displeji bili samo približek. Če gledaš realnost je potrebno skoraj neskončno št. displejev, da bi prikazal resnično globino. Mislim, da bodo morali iznajti nekaj povsem drugega kot LCD za prikaz takšne slike.
Never trust a computer you can't throw out a window
Markoff ::
Glavobol? Jaz vsaki dan igram z OR,včasih tudi po 6 ur skupaj in še nikoli glavobola. Glava me boli,če mi ženska teži. Kaj imajo kaj proti temu,da me takrat ne bi bolela? Svašta,odkrivajo toplo vodo a rešitve nimajo,vsaj ne takšne,ki bi bila smotrna in izvedljiva.
Evo ene ideje: dump the woman. Ali pa naj ona tebe. Ne vem kako da nisi sam prišel do te rešitve?
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Markoff ()
antonija ::
Torej imamo naprave za prikazovanje 3D sveta ki to v resnici ni, saj je projiciran na ravno ploščo. Možgani se pa ne pustijo pretentati tako hitro. Zgleda kot en velik fail vse skupaj. Govorijo o 4h displejih na oko, ki "naj" bi bili dovolj... V resnici bi pa tudi 4 displeji bili samo približek. Če gledaš realnost je potrebno skoraj neskončno št. displejev, da bi prikazal resnično globino. Mislim, da bodo morali iznajti nekaj povsem drugega kot LCD za prikaz takšne slike.Ubistvu je se huje kot si mislis... Zivimo v 3D svetu (toliko prostorskih dimezij zmoremo zaznati), ampak slika se pa tvori v 2D na ocesu. To, da ti ves da si v 3D svetu omogoca samo mozganski hack, ker imas dve ocesi in vidita razlicno sliko, mozgani te pa prepricajo kateri objekti so blizu in kateri dalec. Se vedno pa vidis samo 2D sliko (oz. dve 2D sliki).
OR, 3DTVji in ostali ti projecirajo 2D sliko, tako da tukaj kaksnega hudega faila ne more biti. Tudi ce bos gledal hologram (==3D slika), ga bos ti se vedno gledal v 2D z nekaj globine (kolikor ti znajo mozgani pricarat).
Ce si vsaj priblizno prebral novico bos opazil, da ni rpoblem slika v 2D, ampak je rpoblem da clovesko oko zmore fokusirati samo omejeno obmocje globine, ekran pa lahko celotno sliko prikaze ostro, neglede a je objekt oddaljen pol metra ali 200m. In zaradi tega naj bi nekateri dobivali glavobole. To pa fantje iz novice resujejo tako, da imajo vec zaslonov, s katerimi lahko locijo "fokus" objektov na razlicnih razdaljah.
Statistically 3 out of 4 involved usually enjoy gang-bang experience.
nejcek74 ::
S tem da so tudi ljudje, slepi na eno oko, cisto sposobni orientacije v 3D svetu. V glavnem sodimo globino/oddaljenost na podlagi poznavanja velikosti objekta.
antonija ::
Imas ljudi, ki z dvema ocesoma nimajo globinske predstave. SIcer znajo lociti kaj je spredaj in kaj je zadaj (velikost objekta, sence, prekrivanje, itd.), ampak imajo pa grozne probleme recimo pri prehitevanju na cesti, ker ne zmorejo oceniti, kako hitro se jim bliza avto na nasprotnem voznem pasu. To je tisti hack ki ga mozganio znajo narest, da z dvema 2D slikama pogruntas kaj se dogaja v dimenziji, ki je uradno ne vidis.
Statistically 3 out of 4 involved usually enjoy gang-bang experience.
nejcek74 ::
saj se strinjava :) zelel sem povedat da je vse tole vrtenje okoli 3D projekcije bolj ali man fama in nima prav veliko veze s kvaliteto dojemanja prostora. Racunalniski/filmski 3D pa je tako ali tako vezan na 'vau' efekt predmetov, ki letijo proti tebi. Jaz se ponavadi tega navelicam ze v najavni spici.
in ga zadnje case tako dobro simuliramo z dvema navpicnima crtama
in ga zadnje case tako dobro simuliramo z dvema navpicnima crtama
Seljak ::
Zdaj ne vem koliko ljudi,ki tukaj komentira je že dejansko poskusilo igrati igro,ki 100% podpira VR z Oculus Rift-om. Proizvajalec itak opozarja,da ni priporočljivo,da se uporablja njihov izdelek,če ste srčni bolnik,če imate migrenske napade,epilepsijo,... Jaz edino po dolgotrajni uporabi,ko preneham igrati čutim le rahlo vrtoglavico in to samo zaradi tega,ker dejansko pretiravam Druga slaba lastnost,ki vpliva na počutje je dejansko slabost v trebuhu,sploh,če igraš simulacijo dirkanja. Dejansko mi dvigne želodec,ko z dirkalnikom z veliko hitrostjo pripeljem in nato sunkovito zaviram in nato hitro "rikverc",potem se telesu malce zmeša. Možgani dobijo info o nenadni spremembi,ki pa je fizično sploh ne občutiš. Enako je pri pospeševanju in nato vzpenjanje po strmem hribu navzgor z polno hitrostjo. Včeraj sem igral p.CARS in bilo je spremenljivo vreme. Na sredini dirke se je pooblačilo in pojavile so se prve dežne kaplje. Tega vam ne morem opisati kako je,ko se na Formuli začnejo pojavljati dežne kapljice,ki zgledajo tako realno,da sem že večkrat v prazno zamahnil,ker sem jih želel dotakniti. Kar želim povedati je,da ne morete primerjati ogleda filma v 3D tehniki ali pa uporabo naprave za VR.
Ps: Glavobolov ni več,ker,ko se je začela dreti,sem si dal Oculus rift gor in slušalke
Ps: Glavobolov ni več,ker,ko se je začela dreti,sem si dal Oculus rift gor in slušalke
noraguta ::
Včasih je bil pri čeladah(10-15 let nazaj) moteč tud lag. Enostavno ti je porušil navajeno koordinacijo. Teh novih reči pa še nism sprobal.
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!
m0LN4r ::
Recimo v dirkačinah ni sicknessa, ker sediš in se okolica giba, ter fokusiraš pretežno na isto razdaljo/točko in se ne obračaš 360.
Tam kjer se pa ti gibaš po prostoru je drugače, hujše.
Tam kjer se pa ti gibaš po prostoru je drugače, hujše.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
Zgodovina sprememb…
- spremenil: m0LN4r ()
Seljak ::
Ja in sigurno ni priporočljivo prej pojesti kakšen dober obrok,ker se zna zagotovo zgoditi,da bo pristal zunaj vaših ust in to prej kot pa je šlo pred tem v usta Nisem pa še sprobal nobene streljačine in bi bilo prav fino še to sprobati. Sicer pa so sedaj vsi strokovnjaki,vsi nekaj pametujejo,kje pa so bili ti hudi strokovnjaki,ko so si pravi mojstri VR razbijali glavo kako sploh narediti VR napravo,ki si jo nadaneš na glavo in po vrh vsega ni pretežka oz se lepo prilega na glavo in najbolj pomembno,da je funkcionalna in nam pričara vse te lepote navidezne resničnosti.
m0LN4r ::
Jaz sem igral neko grozljivko, ko si dojenček pa hodiš in plaziš po tleh. Tam cirka po 15 minutah se je že začelo dogajat ja. Še dobro, da ga nisem pil takrat.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
Kocka ::
Kaj pa spremljanje pozicije ocesa in ustrezna prilagoditev slike? Fotoaparati se ze nekaj casa hvalijo, da zmorejo zaznati kateri del slike gleda fotograf skozi okular.
To se mi zdi pot v pravo smer in ne večanje števila zaslonov. Kamera bi spremljala spremembe medzenične razdalje obeh očes in na podlagi tega spreminjala fokus obeh leč.
Ko opazuješ bližnji predmet, ti gresta obe očesi bolj skupaj in se medzenična razdalja zmanjša, goriščna razdalja razdalja leč v očesu pa skrajša. Temu primerno je potrebno spremeniti fokus leče v očalih in to v realnem času.
Čeprav se mi še vedno zdi precej večji problem pri Oculus Riftu lag pri obračanju glave ter slaba resolucija. Slabost pa mi postane prej od tega, če se z joystikom prehitro premikam po virtualnem prostoru sem in tja kot od nepravega focusa, ker takšnega gibanja pač nismo še navajeni.
Seljak ::
Lag sicer je pri premikanju glave ampak je pogojen z strojno opremo in nastavitvijo grafike v opcijah igre,ter kako je igra optimizirana za VR. Recimo v Assetto Corsa je lag zelo majhen,dočim je pri nekaterih drugih igrah dosti večji. Govorim predvsem o dirkaških igrah. Opazil sem razliko v Project CARS,da so nekatera dirkališča dosti bolj optimizirana in je lag dosti manjši,je pa prisoten. Tega menda v končni različici OR ne bo več opaziti.
bMozart ::
Ja in sigurno ni priporočljivo prej pojesti kakšen dober obrok,ker se zna zagotovo zgoditi,da bo pristal zunaj vaših ust in to prej kot pa je šlo pred tem v usta Nisem pa še sprobal nobene streljačine in bi bilo prav fino še to sprobati. Sicer pa so sedaj vsi strokovnjaki,vsi nekaj pametujejo,kje pa so bili ti hudi strokovnjaki,ko so si pravi mojstri VR razbijali glavo kako sploh narediti VR napravo,ki si jo nadaneš na glavo in po vrh vsega ni pretežka oz se lepo prilega na glavo in najbolj pomembno,da je funkcionalna in nam pričara vse te lepote navidezne resničnosti.
Možno, da nas takrat še ni bilo, razvijanje VR seže nazaj daleč v zgodovino.
Tako kot vse stvari ;)
I NEED The Point of View Gun effectible on girls too! And then...
Seljak ::
Ja,sem gledal na You Tube en dober dokumentarec o zgodovini VR in njenem razvoju. Res zanimivo kako so se lotili nekateri te zadeve.
konspirator ::
Dokler ne po porntube/vr sex v 3d vr je vse skupaj akademsko nakladanje in višanje ratinga .
--
m0LN4r ::
konspirator je izjavil:
Dokler ne po porntube/vr sex v 3d vr je vse skupaj akademsko nakladanje in višanje ratinga .
VR porn že obstaja, btw z DK2 je že skoraj varanje :) Japonci pa še razne đojstike delajo za to.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Kako gledati za vogalOddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 5114 (4129) | 7982884e |
» | Baterije z zaviralci gorenjaOddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 3984 (2853) | Rias Gremory |
» | Na Stanfordu rešili problem glavobola pri 3D navidezni resničnostiOddelek: Novice / Zasloni / projektorji / ... | 10296 (6618) | m0LN4r |
» | 3D Filmi? Ne pa ne! (strani: 1 2 3 )Oddelek: Zvok in slika | 20037 (13053) | kitl76 |
» | Nova vrsta litij-ionskih baterij z Berkeleya (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 17849 (14876) | Lion29 |