» »

Samsung pokazal "prosojen" tovornjak

Samsung pokazal "prosojen" tovornjak

Samsung - Samsung je izdelal delujoč prototip sistema za varnejše prehitevanje priklopnikov, ki izkorišča šest let staro zamisel. Glavni problem pri vožnji za počasnimi tovornjaki je zožano vidno polje, saj zaradi velikosti priklopnika skorajda ne vidimo ceste pred tovornjakom. Tovornjaka sicer ne moremo narediti prozornega, lahko pa se temu približamo s kamero in zasloni.

V Samsungu pravijo, da so jih je k razvoju vzpodbudile dolge enopasovne ceste v Argentini, na katerih vsako uro ugasne eno življenje. Zato so v sprednji del tovornjaka vgradili brezžično kamero, na zadnji vrata priklopnika pa štiri velike zaslone. Ti prikazujejo sliko, kot jo zajema kamera, tako da imajo vozniki za tovornjakom informacijo o dogajanju pred vozilom.

Prototip so neizvirno poimenovali Safety Truck, a so ga že razstavili in ne deluje več. Sedaj čakajo na homologacijo in ustrezna dovoljenja, da začno tehnologijo resno testirati. Kljub temu ideja najbrž ne bo zaživela, ker je predraga. Kamera je zanemarljiv strošek, štirje veliki zasloni na zadnji stranici pa sploh ne. Avtoprevozništvo je panoga, kjer so marže nizke - pa tudi sicer, la katero podjetje bi prostovoljno trošilo za tehnologije, od katere nimajo dobička? Bolj verjetna je uveljavitev tehnologije za komunikacijo med vozili, ki bo verjetno vmesna stopnja do razvoja popolnoma avtonomnih vozil. V2V pride prihodnje leto.

40 komentarjev

Phantomeye ::

ce bi bil jaz avtoprevoznik, bi, namesto feeda, rajši vrtel oglase (sori, biznis je biznis).;((

pviran3 ::

Ena bolj butastih. Sedaj se boš zaletel v "neviden" tovornjak, ker boš gledal na prazno cesto :D

Obstajajo boljše rešitve...

Superboyy ::

To se pa zgodi, ko ma marketing oddelek preveč budgeta na koncu leta.

Bedarija na kvadrat.

Furbo ::

Prenizko so postavili kamero, lahko bi bolje izkoristili višino vozila.
i5-13600K, Noctua NH-D15, STRIX Z790-F, 32GB DDR5, 2TB Samsung 990PRO,
Toughpower GF3 1000W, RTX3070, ALIENWARE AW3423DWF, Dell S2722QC

M-XXXX ::

Se strinjam, tole je pa ena večjih marketingških bedarij. Prijelo se ne bo čisto nikoli, je čisto samo za hvalisanje dobro...

terryww ::

totim je res dolgcajt
It is the night. My body's weak.
I'm on the run. No time to sleep.

fikus_ ::

Sploh ni bedarija, pa tudi nevarno ne! Ideja je dobra, celo tako, da jo bodo lahko patentiral! Za ta namen se verjetno ne bo uporablljalo, ker se vse konča pri denarju!
Prej se bodo prikazovali kakšni oglasi, kot pa slika izpred tovornjaka.

HPME ::

"Bolj verjetna je uveljavitev tehnologije za komunikacijo med vozili, ki bo verjetno vmesna stopnja do razvoja popolnoma avtonomnih vozil."
V mojem avtomobilu je že ne bo, če AI ni dovolj pameten da ne more voziti varno brez te tehmologije potem ne bom pustil v mojem avtomobilu naprave, ki bo avtomatično pošiljala podatke drugim ljudem o stanju mojega vozila.

flagellum ::

Iz tega članka in iz komentatorjev se vidi kako niska je razvojna stopnja človeštva. Za nekatere so človeška življenja nič vredna, saj imajo samo stroške s tem, drugi pa celo menijo, da je breveze reševati življenja ljudi?! Zame je ta ideja z zasloni in kamero na tovornjaku super a kot je že povedal Furbo bi lahko kamero postavili na vrh tovornjaka, tako bi bila preglednost že večja.

Netrunner ::

Če ne bo uzakonjeno ne bo nihče tega imel, saj predstavlja samo strošek od katerega prevoznik nima nič ... in če bi že imel bi prej vrtel reklame kot pa posnetek izpred tovornjaka. Verjetno bi bila podobna učinkovitost in cenejša izvedba z uporabo ladarja na tovornjaku in namenske luči zadaj ki bi nakazovala ali je varno ali ne. Druga opcija je da imel tovornjak kamero, na katero bi se lahko priklopil po želji ... kmalu bodo vsi avtomobili imeli vgrajene zaslone za gps navigacijo ipd, katere bi se lahko pokoristilo prikaz streama iz tovornjaka.

kakorkoli... zasloni so kul vendar niso za praktično rabo

zmaugy ::

Kaj pa če slika na zaslonu zamrzne za nekaj sekund? Zaradi trenutne neodzivnosti na primer...

stara mama ::

Ideja: vredu
Izvedba: draga
Praktičnost: nevarnost razbitja pri nakladanju in razkladanju
Obstojnost: kradli bojo zaslone kot srake
Reklame: ne, če bo zadeva kdaj zakonsko predpisana (ali pa samo v mirovanju)

Zgodovina sprememb…

ProGo ::

Stara mama, se povsem strinjam. Med vožnjo oglasov ne bo, ker se bodo ljudje zaletavali zaradi njih.
Če pa so hoteli pokazati pogled naprej, bi lahko dali kamero višje, je dosti bolj pregledno (npr. kaj se zgodi, če sta dva tovornjaka zaporedno?)

Netrunner ::

ProGo je izjavil:

(npr. kaj se zgodi, če sta dva tovornjaka zaporedno?)


Več kot eno vozilo v vrsti se smatra že kot kolona in kolone se ne sme prehitevat.

Runnagain ::

flagellum je izjavil:

Iz tega članka in iz komentatorjev se vidi kako niska je razvojna stopnja človeštva. Za nekatere so človeška življenja nič vredna, saj imajo samo stroške s tem, drugi pa celo menijo, da je breveze reševati življenja ljudi?! Zame je ta ideja z zasloni in kamero na tovornjaku super a kot je že povedal Furbo bi lahko kamero postavili na vrh tovornjaka, tako bi bila preglednost že večja.


Se strinjam...tudi meni top šit ideja.

Netrunner ::

Ideja ja je dobra, vendar izvedba je trenutno neizvedljiva za splošno uporabo. Da bi se ta zadeva obnesla, bi bilo potrebno to uzakonit ter pošteno zmanjšati ceno zaslonov. Upoštevati je tudi treba, da sam zaslon potrebuje zaščito pred vremenskimi vplivi kar pa ni zastonj. Tovornjaki čakajo ure in ure na žgočem soncu kjer elektronika hitro odpove ... po drugi strani pa se tudi vozijo krepko pod nulo kjer lahko tak zaslon hitro poči zaradi mraza.

Furbo ::

Saj zasloni niso dragi, nobene potrebe ni po 4K ekranih ali kakšno oslarijo je Samsung tlačil gor.
i5-13600K, Noctua NH-D15, STRIX Z790-F, 32GB DDR5, 2TB Samsung 990PRO,
Toughpower GF3 1000W, RTX3070, ALIENWARE AW3423DWF, Dell S2722QC

dronyx ::

Jaz pogrešam v avtu tudi nek sistem, ki bi me opozoril, če se mi približuje recimo vozilo na nujni vožnji (rešilci itd.). Že nekajkrat se mi je zgodilo, da sem imel radio bolj na glas in nisem slišal sirene, tako da sem ga šele zadnji trenutek opazil v ogledalu.

Tudi tole s tovornjaki in nasploh z vozili, ki ti bistveno omejijo pogled na cesto lahko vodi do zelo nevarnih situacij in jaz sem se iz izkušenj naučil da taka vozila prehitevam res zelo previdno. Če avtomobile pred seboj recimo še nekako opaziš pa so problem razni kolesarji, ki jih potem tak tovornjak seveda mora prehiteti in hitro te lahko izrine s ceste, če ga ravno prehitevaš.

nejcek74 ::

Netrunner je izjavil:

ProGo je izjavil:

(npr. kaj se zgodi, če sta dva tovornjaka zaporedno?)

Več kot eno vozilo v vrsti se smatra že kot kolona in kolone se ne sme prehitevat.

Ne posplošuj, ne sme se prehitevati:
10. vozila ali kolone vozil, ki vozi z zmanjšano hitrostjo zaradi gostote prometa ali drugih razmer v prometu;
Tri (pet, deset ali tisoc) vozila na cesti ki vozijo drug za drugim NISO KOLONA, lahko prehitevas, ce je med njimi dovolj prostora da se vkljucis nazaj. S primerno varnostno razdaljo zagotavljas, da:
(2) Varnostna razdalja mora ne glede na vozne razmere omogočati, da:
– se lahko voznik, ki prehiteva, varno vrne na izhodiščni prometni pas.

Pa ker vidim, da si nepozoren voznik, ne pozabi, da se motoristi lahko premikajo mimo tebe tudi po desni, ko ti stojis v koloni :P
(4) Če je v primeru iz prejšnjega odstavka na smernem vozišču dovolj prostora, lahko voznik enoslednega vozila s primerno hitrostjo in pazljivostjo vozi mimo ustavljenega vozila ali kolone vozil po desni strani, razen, kadar so se vozila v koloni ustavila pred križiščem.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: nejcek74 ()

SleepyFE ::

Najprej morm priznat da se mi ni dal vseh komentarjev brat in ne vem če je kdo že predlagu tole al so se vsi obesl na to da bojo na ekranih reklame. Drago je zaradi ekranov (Samsung pač dela ekrane). Zadevo lahko narediš samo z eno lučko namesto ekranov. Ko kamera na nasprotnem pasu zazna avto sveti rdeča, sicer zelena. Če je zadnja leva luč zelena lahko prehitevaš. Rabil bi mal procesorske moči, da prepozna kamera avto ali motor ampak bi blo še vedno krepko cenejš kot z ekrani.

Netrunner ::

nejcek74 je izjavil:

Pa ker vidim, da si nepozoren voznik,...


khm.. kako pa si prišel do tega ?? .. na osnovi česa si videl ?

Ja sem mogoče malo posplošil, ker ni v konceptu te debate in točen zakon ni relevanten. In ko sem jaz delal izpit prehitevanje kolone ni bilo dovoljeno, tako da dva tovornjaka ali dva avtomobila NE SMEŠ prehitet (če ne piše v zakonu pa piše v zdravi pameti) !! ... je pa res odvisno kolikšna je razdalja med dvema voziloma. Če je razdalja dovolj velika da se kadarkoli umakneš nazaj na svoj pas, potem to nevem če se smatra za kolono. Kakorkoli v takem primeru prehitevaš posamično, čeprav si stalno na levem pasu... kolone pa se ne prehiteva !!

pa saj nima veze ... :) prosim da mi tvoj negativni odgovor pošlješ zasebno da ne bomo smetili te teme.

kakorkoli .. svoje mnenje o zaslonih sem že povedal tako da se umikam iz debate :)

driver_x ::

SleepyFE je izjavil:

Najprej morm priznat da se mi ni dal vseh komentarjev brat in ne vem če je kdo že predlagu tole al so se vsi obesl na to da bojo na ekranih reklame. Drago je zaradi ekranov (Samsung pač dela ekrane). Zadevo lahko narediš samo z eno lučko namesto ekranov. Ko kamera na nasprotnem pasu zazna avto sveti rdeča, sicer zelena. Če je zadnja leva luč zelena lahko prehitevaš. Rabil bi mal procesorske moči, da prepozna kamera avto ali motor ampak bi blo še vedno krepko cenejš kot z ekrani.


Vprašanje, kaj je ceneje: montirati kamero in ekran ali razvijati sistem za prepoznavo ovir.

Sicer je pa ideja dobra, sam bi predlagal edino to, da bi namesto navadnih uporabili 3D ekrane, da bi zadaj vozeči (opremljeni s 3D očali) lahko dogajanje pred kamijonom spremljali v 3D tehniki.

Netrunner ::

driver_x je izjavil:


Sicer je pa ideja dobra, sam bi predlagal edino to, da bi namesto navadnih uporabili 3D ekrane, da bi zadaj vozeči (opremljeni s 3D očali) lahko dogajanje pred kamijonom spremljali v 3D tehniki.


:D ... to bi bilo zabavno .. še bolje pa da bi kar imeli ocluar rift oz. kaj podobnega in bi vozili s pomočjo google mapsa, kamere na tovornjaku in še česa :)

Še bolje pa je da bi vsak avto imel svojega drona na strehi, kateri bi po potrebi šel preverit situacijo pred vozilo :)

... fantazija nima meja .. realizem jo pa ima .. na srečo

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Netrunner ()

zmaugy ::

SleepyFE je izjavil:

Najprej morm priznat da se mi ni dal vseh komentarjev brat in ne vem če je kdo že predlagu tole al so se vsi obesl na to da bojo na ekranih reklame. Drago je zaradi ekranov (Samsung pač dela ekrane). Zadevo lahko narediš samo z eno lučko namesto ekranov. Ko kamera na nasprotnem pasu zazna avto sveti rdeča, sicer zelena. Če je zadnja leva luč zelena lahko prehitevaš. Rabil bi mal procesorske moči, da prepozna kamera avto ali motor ampak bi blo še vedno krepko cenejš kot z ekrani.

Tole se mi zdi super ideja.

nejcek74 ::

Seveda je ta projekt fantazija oziroma marketing, ne bi pa skodil. Je pa tako, da kdorkoli bi se zanasal na kamero ali lucke vozila, bi za moj obcutek prevec tvegal na cesti. 3D nima smisla, nasi mozgani tako ali tako ocenjujejo razdaljo na osnovi vzorcev.

Nepozoren povrsen voznik:
aha avtomobili pred mano, za mano - vozim v koloni - itak me noben ne sme prehitet - mozgani na paso - od kje pa se je ta vzel,glej ga norca, prehiteva, kam se bo pa vrinil - bum
pozoren voznik:
vzdržuje varnostno razdaljo

Argument dve kaminona sta kolona je nepravilen, dva kamiona morata voziti z varnostno razdaljo, ki omogoča da se prehitevajoče vozile vrne na svoje pas med njiju. Lahko prehitevas vec vozil ki vozijo po isti cesti v isto smer, seveda ce je med njimi dovolj prostora da se vrneš nazaj na svoj pas (ce ne si življenja ogrožajoči gambler). Se enkrat, to kar ti in se marsikdo trdi, kaze na nevarnega in nepozornega voznika, zato te je treba izobraževati, da bos spremenil svoje navade na cesti in nehal ogrožati ostale udeležence prometa.

m0LN4r ::

Še manj gledanja na cesto in okoli sebe in več prehitevanja na pamet.

Zakaj ne naredijo v avtih GPS, ki bi zaznalo drugo vozilo, ko se približa in te opozori: "nemoj sine"
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: m0LN4r ()

WamPIRe- ::

m0LN4r je izjavil:

Še manj gledanja na cesto in okoli sebe in več prehitevanja na pamet.

Zakaj ne naredijo v avtih GPS, ki bi zaznalo drugo vozilo, ko se približa in te opozori: "nemoj sine"

Hmmm kako pa bo zaznal moj avto v katerem nimam GPSa?

m0LN4r ::

AMZS bi lahko to komot vgradil, kot obvezno opremo pri naslednji registraciji recimo.

Hmmm kako pa bo zaznal moj avto v katerem nimam GPSa?

Še vedno boljše če veš za enega ali dva, kot nobenega IMO.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

WamPIRe- ::

m0LN4r je izjavil:

AMZS bi lahko to komot vgradil, kot obvezno opremo pri naslednji registraciji recimo


Raje ne...

Netrunner ::

nejcek74 je izjavil:


aha avtomobili pred mano, za mano - vozim v koloni - itak me noben ne sme prehitet - mozgani na paso - od kje pa se je ta vzel,glej ga norca, prehiteva, kam se bo pa vrinil - bum


Ko si pisal ta post si ti očitno imel možgane na paši, ker si usekal tako mimo da bolj ne bi mogel. Kako lahko iz nekega stavka sestaviš cel profil voznika in kako razmišlja ??

nejcek74 je izjavil:

Se enkrat, to kar ti in se marsikdo trdi, kaze na nevarnega in nepozornega voznika, zato te je treba izobraževati, da bos spremenil svoje navade na cesti in nehal ogrožati ostale udeležence prometa.


Vedi da, če bi vsi vozili tako kot jaz, nesreč na cesti ne bi bilo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Netrunner ()

dronyx ::

SleepyFE je izjavil:

Ko kamera na nasprotnem pasu zazna avto sveti rdeča, sicer zelena. Če je zadnja leva luč zelena lahko prehitevaš. Rabil bi mal procesorske moči, da prepozna kamera avto ali motor ampak bi blo še vedno krepko cenejš kot z ekrani.

Pri prehitevanju kamiona je pomembno tudi kaj je pred njim, ne samo na nasprotnem voznem pasu. Če je pred njim počasni kolesar ga bo prehitel in verjemi da bo prej tebe izrinil iz ceste (če ga ravno takrat prehitevaš) kot zadel kolesarja. Nenazadnje bi potem lahko kar šofer sam v kamionu imel stikalo in ročno vklapljal, kdaj je prehitevanje "varno". Samo tu je pa trik, ker če pride do nesreče postane to resen pravni zaplet in v igri velike odškodnine.

Včasih hočejo voznikom tako pomagati kolesarji, da z roko zamahnejo, da ga lahko prehitiš, samo jaz dokler se na lastne oči ne prepričam tega ne upoštevam.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: dronyx ()

NLight ::

Play porn on it. Nobody would overtake then. This could save lives..

Vir: Facebook

opeter ::

Lahko bi kakšen film ali karkoli predvajal, da se vozniki za šleperji v kolonah ne bi dolgočasili ;)
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

m0LN4r ::

Ja bodo, reklame.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

opeter ::

m0LN4r je izjavil:

Ja bodo, reklame.


To je dobro, ker lahko vmes greš na malo ali veliko potrebo.
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: opeter ()

Superboyy ::

Tole pomoje sploh ni dovoljeno gor namontirat, če gledamo isti zakon s katerim so preganjal mulce, ki so si na podvozje avtomobilov in skuterjev montiral ledice in neonke za časa NFS:Underground.

3furious ::

Med vožnjo naj kaže cesto, ko se ustavi pa reklame.
In the age of information, ignorance is a choice.

m0LN4r ::

To je dobro, ker lahko vmes greš na malo ali veliko potrebo.
Pa kokice :))
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

Janac ::

SleepyFE je izjavil:

Najprej morm priznat da se mi ni dal vseh komentarjev brat in ne vem če je kdo že predlagu tole al so se vsi obesl na to da bojo na ekranih reklame. Drago je zaradi ekranov (Samsung pač dela ekrane). Zadevo lahko narediš samo z eno lučko namesto ekranov. Ko kamera na nasprotnem pasu zazna avto sveti rdeča, sicer zelena. Če je zadnja leva luč zelena lahko prehitevaš. Rabil bi mal procesorske moči, da prepozna kamera avto ali motor ampak bi blo še vedno krepko cenejš kot z ekrani.


kaj pa v primeru, da sistem zataji?

opeter ::

Janac je izjavil:

kaj pa v primeru, da sistem zataji?


Vklopiš tvoja rentgenska očala.
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Nalepke max hitrost na kamionih/busih

Oddelek: Na cesti
164357 (3611) MisterR
»

Vzratna vožnja na cestninski postaji

Oddelek: Na cesti
152452 (2066) Unknown_001
»

Prva smrtna žrtev samovozečih avtomobilov, ki to niso (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
20571185 (63929) Mare2
»

Samsung pokazal "prosojen" tovornjak

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
4030062 (10730) opeter
»

Novi daljši kamioni LZV v EU 25.25m (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
6413945 (11231) maxipin

Več podobnih tem