» »

Novi daljši kamioni LZV v EU 25.25m

strani: « 1 2

dzinks63 ::

Do sedaj so v normalnem prometu v EU lahko vozili kamioni 16 do 18.75m dolgi in 40 do 44t mase. Toda to se bo spremenilo, oziroma ponekod se je že. Prihaja nov stanmdard 25.25m z 60t mase. Kamioni bodo lahko sestavljeni na različne načine kot je prikazano na sliki.


Na netu je kar nekaj posnetkov takšnih vozil.











Kamioni so vedno močnejši, klasika je že nekaj časa 400-500KM, najmočnejši so 600-700KM, prihajajo pa 800-1000KM močne zverine. Z temi kamioni se je odprla možnost brez oviranja prometa prevažati več tovora hkrati. Povečala se bo učinkovitost, manj kamionov na cesti za prevoz enake količine blaga, večja konkurenčnost, nižji stroški, vse to seveda preračunano na tono ali m3 blaga.

Razmišlja se pa že o LZV XXL kamionih.



Vse to bo očitno možno zaradi novega vodenja in vpetja priklopnikov, kateri se lahko obračajo in manevrirajo na majhnem prostoru in so kot takšni zmožni brez problemov sodelovati v prometu.

Matej_K ::

To bo šele fešta ko se bosta začela dva taka prehitevat na avtocesti.
... .. .

RejZoR ::

Train trucki pri nas imo nekak niso opcija. To je za ameriko in avstralijo, kjer imajo na stotine kilometrov same ravnine. Si nekak ne predstavljam, da mora šofer tako zadevo spravit čez naše ceste, kjer imaš krožne na vsake 5 kilometrov, ovinkaste ozke regionalke, avtoceste pa tud ne sežejo na vse konce države.
RejZoR's Flock of Sheep @ rejzor.wordpress.com

DimmniBurek ::

Čez krožišča že zdaj jahajo robnike, s tem bojo šoferji pomoje sam čez zapeljali.
________________________________
There Is No Stronger Drug Than Reality

Zheegec ::

Tole bo zakon v trojanski klanec, že sedaj je :)

-valvoline- ::

Prihranki bodo ogromni.Edino smiselno.Če tole uvedejo,vse kar bo pod 60 ton bo kar naenkrat postalo nerentabilno,60(ali več) tonski kompleti se bodo prodajal za med. Eur/1kg/1000km ratio se bo močno znižal.

Zgodovina sprememb…

SkIDiver ::

Takle ne pride v Krško, ker se zatakne v prvem krožišču, ko zapusti AC:)

-valvoline- ::

Lahko postavijo vsepovsod po EU velke terminale in skladišča ob AC,pa da bodo mega tovornjaki fural izključno po AC,za lokalno ditsribucijo seveda manjše tovornjake.Potle še 100 ton tovora oz truck train prevoz ni problem.Kot sem povedal prihranki bodo ogromni,sploh pri sedajnih cenah nafte.

dwinxp ::

LoL to bi bilo zanimivo videt, ko primorska burja udari v tak kamion :D

-valvoline- ::

dzinks63 ::

Avstralci imajo druge normative, 50m ponekod 53m, v EU je predvidenih polovico manj.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: dzinks63 ()

mr1two ::

Vse lepo in prav. Sam naše ceste niso narjene za to. Niti približno. Edini scenarij, v katerem si predstavljam te monstrume je avtocesta in nekaj izbranih izvozov.
Zanima me tudi davek, ki ga bodo morale ceste plačat za takšne teže. Že sedaj se mi zdi, da so kolesnice več kot izrazite na nekaterih delih AC :)

Tomay ::

Kako pa se s tem pelje vzvratno? Če je dvodelen še razumem, kako pa je pri tro-delnih?
Voodoo 4Ever

-valvoline- ::

mr1two je izjavil:

Vse lepo in prav. Sam naše ceste niso narjene za to. Niti približno. Edini scenarij, v katerem si predstavljam te monstrume je avtocesta in nekaj izbranih izvozov.
Zanima me tudi davek, ki ga bodo morale ceste plačat za takšne teže. Že sedaj se mi zdi, da so kolesnice več kot izrazite na nekaterih delih AC :)

Če je osna obremenitev pravilno razporejena je vseeno če se pele 20 ali 100 ton tovora.

šernk ::

skozi naše cestninske takšna zadeva ne uspe prepeljati, bo treba ali jih izravnat ali pa razširit :D
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

dzinks63 ::

Kako pa se s tem pelje vzvratno?

npr:


Zgodovina sprememb…

  • spremenil: dzinks63 ()

DimmniBurek ::

-valvoline- je izjavil:

mr1two je izjavil:

Vse lepo in prav. Sam naše ceste niso narjene za to. Niti približno. Edini scenarij, v katerem si predstavljam te monstrume je avtocesta in nekaj izbranih izvozov.
Zanima me tudi davek, ki ga bodo morale ceste plačat za takšne teže. Že sedaj se mi zdi, da so kolesnice več kot izrazite na nekaterih delih AC :)

Če je osna obremenitev pravilno razporejena je vseeno če se pele 20 ali 100 ton tovora.

Jabowčnik je verjetno mislu velikost, širina, krožišča, izvozi, ne pa same obremenitve :)
________________________________
There Is No Stronger Drug Than Reality

VelikiTun ::

Za naše ceste to odpade. Enostavno ni ustrezne infrastrukture.

Blazz ::

z vsako dodatno tono se obraba asfalta eksponentno poveča... tako da bo prednost manj kaminovo hitro zbledela, ko se bo asvalt toliko bolj obrabljal (število kamionov se bo zmanjšala linearno, obraba asfalta pa povečala eksponentno), in boš imel popravila na cestah....

enostavno je obraba asfalta 10x če ne kar 100x večja, če čez njega zapelje en 50 tonski tovornjak ali 50 avtomobilov, ki tehtajo 1 tono...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Blazz ()

RejZoR ::

Vbistvu je za cesto bolje več lažjih tovornjakov kot pa manj težjih. Tud če se teža razporedi, še vedno imaš ogromno ton na relativno majhni površini.
RejZoR's Flock of Sheep @ rejzor.wordpress.com

Zheegec ::

z vsako dodatno tono se obraba asfalta eksponentno poveča... tako da bo prednost manj kaminovo hitro zbledela, ko se bo asvalt toliko bolj obrabljal (število kamionov se bo zmanjšala linearno, obraba asfalta pa povečala eksponentno), in boš imel popravila na cestah....

Z dodatno tono se obraba poveča, ampak z dodatno tono na os, ne pa z dodatno tono na vozilo... Ali ima enako osi takšen tovornjak ali več?

pi pawr ::

Poglejte, kakšna so postajališča LPP, npr. pri drami

šernk ::

in kaj imajo postajališča LPP veze z dolžino avtobusa? (razen tega da so avtobusi močno prepolni ob konicah)

dejansko je bolje za ceste če je tovornjak daljši: 2 osi in 18 ton dovoljene skupne mase je cca 9ton obr. na os
60 ton skupne mase in 8 osi je 7,5 ton obr. na os. ob tem pa je največja dovoljena osna obremenitev 10 ton, ter sosednjih osi na polpriklopniku z medosno razdaljo med 1 in 1,3m 16 ton, tako da praktično več kot 8ton na os dolgi tovornjaki ne morejo doseči, ker so takoj v prekršku.

torej če gremo v podroben izračun fizika pravi: bolje en dolg kamion, kot 3 kratki, poleg tega se pa tako prepelje še več materiala in en tovornjak prepelje 40 ton materiala, za kar rabiš 4 majhne.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

RejZoR ::

Ja, ampak še vedno imaš vso težo na tistih 25 metrih ceste. Al pa več tovornjakov, ki nikoli ne bojo stal skupaj na cesti.
RejZoR's Flock of Sheep @ rejzor.wordpress.com

Senitel ::

Ne nimaš vse te teže na tistih 25m ceste. Težo imaš na površini ceste, ki jo pokrivajo pnevmatike. Sprehodi se s supergami po kakšni razmočeni gozdni potki nato pa pojdi čez še s salonarji.

Shkorc ::

Namesto da bi uporabljali vlak... zame je to fail.

DimmniBurek ::

A boš z vlakom prpelal robo do firme/tovarne. Ne splača se vlak...očitno.
________________________________
There Is No Stronger Drug Than Reality

Nagi Bator ::

Shkorc je izjavil:

Namesto da bi uporabljali vlak... zame je to fail.

Tocno tako. Kamijoni sodijo na zeleznico, na cesto pa samo tistih par km do koncnega cilja.

RejZoR ::

Senitel je izjavil:

Ne nimaš vse te teže na tistih 25m ceste. Težo imaš na površini ceste, ki jo pokrivajo pnevmatike. Sprehodi se s supergami po kakšni razmočeni gozdni potki nato pa pojdi čez še s salonarji.


In pnevmatike pa levitirajo v zraku al kako že? Da ti poneumim, da boš razumel. Imaš most z nosilnostjo 10 ton. Če čez spraviš 1x 20 tonskega vlačilca ali 3x 7 tonske, ki so ločeni z 200m razdalje. Kje je večja verjetnost, da se bo most sesedel oz poškodoval? Misliš da potem iste fizikalne zakonitosti ne veljajo za navadno cesto?

Če imaš večjo težo na manjši površini ceste imaš lahko 500 koles, pa bojo še vedno skupaj na tisti relativno majhni površini prenašali ogromno težo. Z večimi lažjimi tovornjaki samo še bolj razpršiš težo na večje razdalje ceste, kar sigurno vpliva manj kvarno kot pa 1 zelo težek tovornjak.
RejZoR's Flock of Sheep @ rejzor.wordpress.com

DimmniBurek ::

RejZor, ja, sej maš prav, samo vprašanje kolk se dejansko pozna če maš obremenitev še zmeraj nekaj metrov narazen.
Most vseeno ima le 2 ali recimo 3 točke kjer je vpet, cesta pa "leži na tleh" :D
________________________________
There Is No Stronger Drug Than Reality

s1m0n ::

Ti tovornjaki bodo vozili samo po avtocestah ter nekaj km po izvozu.
|4770K/H100i|ASUS Z87 Deluxe|16GB Vengeance Pro|
|840EVO 250GB|MSI 760|Seasonic X|FD Define XL R2|

dzinks63 ::

Za cestišče je pomebna osna obremenitev (obremenitev pod gumo) , katera je predpisana za vsako cesto kolišno prenese. Po cesti so se vozili že dosti težji tovori, seveda s primernimi vozili z veliko osi in kolesi, da se teža porazdeli na manjše enote. Ceste prenesejo dosti več kot mostovi, ogromno težo, če je le ta pravilno razporejena po cestišču.
npr.:

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: dzinks63 ()

RejZoR ::

Prenese že, ampak še vedno veljajo ista pravila fizike.
RejZoR's Flock of Sheep @ rejzor.wordpress.com

JanK ::

Po slovenski zakonodaji se pri staticnem tehtanju dve osi, ki sta dalj kot 1.8m vsakasebi, tretirata kot posamezni osi - obremenitvi cestica se smatrata za neodvisni. Ce je medosna razdalja manjsa, lahko pride do krizanja vplivov, odvisno od globine asfalta, zato se v tem primeru stejeta osi kot skupina osi, za katero veljajo bolj ostre omejitve, kot ce bi samo sestel posamezne teze.
"Think about how stupid the average person is,
then realize that 50% are stupider than that"
-George Carlin

Senitel ::

RejZoR je izjavil:

In pnevmatike pa levitirajo v zraku al kako že? Da ti poneumim, da boš razumel. Imaš most z nosilnostjo 10 ton. Če čez spraviš 1x 20 tonskega vlačilca ali 3x 7 tonske, ki so ločeni z 200m razdalje. Kje je večja verjetnost, da se bo most sesedel oz poškodoval? Misliš da potem iste fizikalne zakonitosti ne veljajo za navadno cesto?

Če imaš večjo težo na manjši površini ceste imaš lahko 500 koles, pa bojo še vedno skupaj na tisti relativno majhni površini prenašali ogromno težo. Z večimi lažjimi tovornjaki samo še bolj razpršiš težo na večje razdalje ceste, kar sigurno vpliva manj kvarno kot pa 1 zelo težek tovornjak.

Levitirajo ja... ;(( S kakšno silo pa deluje kamion na cestišče recimo direkt na polovici priklopnika? Priklopnik levitira, kolesa pa ne.
Če je kamion širok 2,4m in vse skup dolgo 25m potem stična površina s cestiščem niti približno ni 60m^2! Je bilo že prevečkrat povedano, da je pomembna obremenitev na os. Kolesa so tista, ki obremenjujejo cesto. Če ti prevažaš 20t na dveh oseh, ki so 10m narazen ali pa na dveh oseh, ki so 30m narazen je čisto isto sranje! Problem je edino če so osi skup, ker potem lahko pride do križanja vplivov, kot je že JanK omenil. Zato imajo tele zadeve za ekstremne prevoze bistveno "pametnejša" podvozja, kot jih imajo običajni kamioni.

In most boš prej podrl s tremi 7 tonskimi tovornjaki kot pa z enim 20 tonskim (pod prepodstavko, da so vsi trije jasnko hkrati na mostu). Razen v primeru, da imaš več nosilnih stebrov in je teh 200m dovolj, da je vsak kamion "na svojem".

Bellatrix ::

Jst pa mislim, da je to bedarija od bedarije. Nej izpopolnijo vlake in izboljšajo proge. Pa je rešen problem.
People are quick to judge and slow to correct themselves.

šernk ::

Most je drug problem in na večini "slabo konstruiranih" mostov najdeš opozorilne table z največjo dovoljeno maso (problem je v konstrukciji), največji problem pri cestah so kolesnice za katere je pa popolnoma vseeno ali gre čez 150 tonski tovornjak z 20 osmi ali 15 tonski z dvema osema.

sicer pa na enem mostu je vsako jutro parkiranih tudi do 10 tovornjakov, pa čeprav ne bi smeli biti in most še vedno stoji, na asvalt jih vpliva vseh 10 pa ravno toliko kot če bi en tovornjak 10 dni zapored stal na 10ih različnih mestih.

edit:
Jst pa mislim, da je to bedarija od bedarije. Nej izpopolnijo vlake in izboljšajo proge. Pa je rešen problem.

se strinjam, ampak tega pri nas ne bomo videli še kar precej let, pač 10ur potovanja z vlakom je za bogo slovenijo, ki se jo v celoti prevozi v 3 urah preveč.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: šernk ()

Tear_DR0P ::

Bellatrix je izjavil:

Jst pa mislim, da je to bedarija od bedarije. Nej izpopolnijo vlake in izboljšajo proge. Pa je rešen problem.

super. zdaj pa pritrosi še ceno tekočega metra ceste in železnice, stroške vzdrževanja in potem še enako z vlake, da izračunamo kaj nas v roku 50 let pride ceneje.
"Figures don't lie, but liars figure."
Samuel Clemens aka Mark Twain

Mipe ::

Daljši tovornjaki so samo zato, ker so podjetja preškrta, da bi zaposlovala več voznikov. Ne vidim nobenega drugega razloga za daljše tovornjake.

Furbo ::

Po tvoji logiki naj tudi vlake skrajšajo na en vagon in zaposlijo več strojevodij?
Lp,f

Zheegec ::

boljši price/performance.
Nižja poraba na prevožen kg in na splošno nižji stroški na prevožen kg, pa še več se lahko prepelje v enem šusu.

para! ::

Po tvoji logiki naj tudi vlake skrajšajo na en vagon in zaposlijo več strojevodij?

Ja, nekateri tako razumejo reševanje brezposelnosti. Se ne hecajo, niti najmanj.

lp
Death before dishonor!

Mipe ::

Furbo: več vlakov ne moreš imeti hkrati na enem odseku tira, zato je tam zaželjen čim daljši vlak. Drugače je na cestah.

Poleg tega daljši tovornjaki povzročajo zastoje v prometu. Si že videl priklopnik, kako zavija na majhnem križišču med hišami? Kar nekaj hiš ima poškodbe na vogalih.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Mipe ()

VelikiTun ::

DimmniBurek je izjavil:

A boš z vlakom prpelal robo do firme/tovarne. Ne splača se vlak...očitno.
Tudi s tako dolgim tovornjakom bolj težko.

šernk ::

Tovornjaki so določeni za določene ceste, problem nastane ko viličar dobi popizditis prekladanja ene in iste robe 16 ur na dan 4 dni zapored in pošlje šleparja direktno do trgovine :D te dolge zveri si nikakor ne predstavljam skozi določene vasi peljati :)
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

Matev ::

tazga prehitevat je kar klicanje po nesreči

Utk ::

A eni res ne štekate da se s temi tovornjaki ne bo opravljala dostava v knjigarno v Sp. Kašlju?

Baja ::

to bojo halo pizza pa door2door firme nabavle :))

berac ::

Meni se zdi odlično. Vsak razvit kraj v Sloveniji ima avtocesto. Nekaj km od izvoza bodo že pripeljali tudi, če se odklopi del tovornjaka. Vsekakor dobra vzpodbuda za izboljšanje cest...

BigWhale ::

Mipe je izjavil:

Poleg tega daljši tovornjaki povzročajo zastoje v prometu. Si že videl priklopnik, kako zavija na majhnem križišču med hišami? Kar nekaj hiš ima poškodbe na vogalih.


Vec manjsih tovornjakov naredi vecji zastoj kot en daljsi tovornjak. V majhna krizisca pa taksni tovornjaki ne vozijo.
strani: « 1 2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Krožno križišče - prednost (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Loža
18311825 (7778) floyd1
»

Dogodki na cestah (strani: 1 2 3 412 13 14 15 )

Oddelek: Na cesti
72235095 (9783) flipflop
»

[Fork] Zakaj so tovornjaki prava stvar (strani: 1 2 )

Oddelek: Znanost in tehnologija
503184 (2208) keber
»

Zelo dober spot proti prehitri vožnji ! (strani: 1 2 3 4 5 6 7 )

Oddelek: Loža
32510778 (5244) Matthai

Več podobnih tem