» »

EA-jev pogrom s SimCity DRM

EA-jev pogrom s SimCity DRM

DRM win

vir: Ars Technica
Slo-Tech - Kot glede na živahno temo na forumu najbrž že veste, se splavitev najnovejšega SimCity-ja ni najbolje obnesla .. kajti čeprav gre za eno redkih pristnih single player iger v letu, vseeno rabi ves čas prisotno internetno povezavo, da lahko njen DRM opravi svoje delo.

In že takoj po začetku prodaje 5. marca se je izkazalo, da EA ni pripravil dovolj strežnikov za vse igralce, tako da so nekateri morali na začetek igranja čakati tudi do pol ure, trpeti slabo odzivnost (lag) pri izvrševanju ukazov, oz. delati brez podpore za shranjevanje (ker se to dela v oblaku). Vse skupaj je že malo spominjalo na lanske težave z Diablo III (Error 37), zato je Amazon.com igro za nekaj časa celo umaknil iz prodaje. Odziv igričarjev in igričarskih revij je bil temu primeren: ocene so se gibale tam med 50 in 70%, kar je za tako pričakovan naslov kar malo premalo. "Brez DRM-ja bi zagotovo dobil vsaj 10% več", so pisali številni.

EA se je na hitro opravičil in v zameno za težave vsem prizadetim obljubil eno brezplačno igro iz svojega kataloga (Mass Effect 3, Plants vs Zombies ali Bejeweled). Obenem so priznali, da bi igra mirno lahko delovala v offline načinu, vendar so se že na začetku odločili, da bodo "zavoljo boljše igralske izkušnje" dodali nekaj "multiplayer elementov" (deljenje policijskih in gasilskih služb, onesnaževanje sosedovega mesta, DRM, ..). Hekerji so seveda hitro pokazali, da lahko igra še vedno teče brez stalne povezave -- sicer brez podpore za shranjevanje, a tudi to slednje bodo morda uspeli načarati. Hkrati so ugotovili, da EA sploh ni poskrbel za varnost. Posledično se lahko hekerji polastijo tudi tujih mest in nadnje spustijo naravne katastrofe (beri: godzillo), kar igri doda nekatere res zanimive večigralske razsežnosti (griefing način). EA-jev odziv? Z uradnih forumov so na hitro pobrisali vse teme na to temo, ker da je pogovarjanje o goljufanju v nasprotju s pravili igre.

In kot da že to ne bi bilo dovolj, se potem danes izkaže še, da EA-jeva igričarska platforma Origin "podpira" možnost zaganjanja poljubne kode na igralčevem računalu, če le uspe slednjega prepričati v klik na posebej pripravljeno origin:// povezavo. Kot se je slikovito izrazil eden od vas na forumu: EA + Origin = fail.

16 komentarjev

Tr0n ::

EA CEO John Riccitiello je ze sel pa-pa. :)

Meni se samo smili Maxis, ki verjetno ni imel neke opcije, ko se je EA odlocil za always online DRM in so morali dolocene funkcionalnosti seliti na server. Potem pa so namesto pravega open beta stress testa imeli zelo omejene demote, ki niti priblizno niso predstavljali server stressa ob releasu.

EA marketing je pa tudi poglavje zase.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Tr0n ()

Dami ::

EA CEO resigns
EA Disabling User Accounts Because It Thinks Any Contact With Amazon Must Be A Refund Request
Zakaj se folk ne zaveda, da dokler jim bojo dajal dnar, se take stvari ne bojo nehale.
Don't worry about me. The bleeding is just the begining of a healing process.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Dami ()

Tr0n ::

Dami je izjavil:

Zakaj se folk ne zaveda, da dokler jim bojo dajal dnar, se take stvari ne bojo nehale.

Mnja, generalno gledano imajo kar nekaj dobrih teamov in iger. Na zalost je management taksen, kot pac je.

Tr0n ::

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

[D]emon ::

Ah ja, EA si ze dlje casa pljuva v skledo. Vprasanje kako dolgo se bodo se obdrzali. Ko sem gledal prve gameplay video posnetke tega Sim City-ja me je dejansko zainteresiral, a me je minila dobra volja, ko se je pokazalo vse to sranje ob releasu.

Niti travniska verzija me ne zanima vec. :))
Mavrik ta forum uporablja za daljsanje e-penisa. Ker si ne upa iz hise.

Berserker ::

Kak ste patetični z slovnico, na novico se raje osredotočajte. Itak da si je folk sam kriv, če posega po industrijskih izdelkah tipa EA, Activision, Ubisoft pa ostali. Ta previdnejši in izbrani bodo posegali po alternativi ali pa po izdelkih pri katerih razvijalci itak vedo da jih sam fanbase gor drži. Gre za sklepanje kompromisov za katere pa EA dol visi, ker boste itak kupli vse kar bodo izdali (recimo že vidim da bo v kratkem odprta tema BF4 oz MOH, v kateri bodo stalni gostje teme bf3 in cod pa ostala kompanija najprej špil skurcala, potem kupila, nato zopet skurcala ter nabila do 300+ ur nba koncu pa opravičevala nakup premiuma).

Po tej tvoji logiki je edino kakšen zaostal indie špil vreden nakupa? Ker, newsflash, prav vsi so industrijski in narejeni z namenom prodaje masi.


Če je kvalitetno zastavljen in odličen v svojem žanru, potem res, ampak saj tukaj ne gre zgolj za indie vs industrija, imaš še sledilce, ki ponavadi ustvarjajo šodr z nižjim proračunom, kot so City Interactive, kjer zaslužijo z zavajanjem in podobo, pa tudi specialiste, ki so mojstri zgolj v svoji zvrsti, recimo BIS z Arma semi simulacijo. Pri tej industriji sem seveda izpostavil na najbolj zloglasne, ki igre dobesedno štancajo kot industrijski izdelek, na srečo so pa tudi takšni ki stavijo raje na kvaliteto kot so Rockstar, The Creative Asembley, Valve samo temu primernu špili prihajajo bolj poredko.

Zgodovina sprememb…

  • odbrisalo: gzibret ()

kriko1 ::

Naj propadejo.
V origin-u sem kupil 2 igri, sedaj pa mi vrača SYS_000001 napako (že več mesecev). Na QA molčijo, ne najdem pa nekega bolj direktnega, uradnega kontakta z njimi.

Podpora je zame na psu - raje bi se lotili takih področij kot npr. zagotavljanje delovanja osnovnih storitev namesto tlačenja DRM v igre.

Trupl0 ::

Sem danes dobil ponudbo preko origin za brezplačno igro.
Če ne drugega sem si vzel tanovega NFS most wanted.

Za instalirat, zalaufat bo...
If you are going through Hell, keep going !

gzibret ::

Nad offtopic posti se je zgodil pravi pogrom! Pordečeli, saj veste, o čem govorim ;)
Vse je za neki dobr!

Nummy ::

Problem je v tem, da so nekateri tudi zahtevali kupnino nazaj na amazonu in da se ne da dobiti travniške verzije, kar je zelo slaba reklama za igro. Poleg slabih ocen, je ta igra praktično obsojena na propad. Smilijo se mi samo programerji, ki so v igro vložili ves svoj trud, poplačan pa ne bo zaradi bedne založniške hiše...

ahac ::

Meni se samo smili Maxis, ki verjetno ni imel neke opcije, ko se je EA odlocil za always online DRM in so morali dolocene funkcionalnosti seliti na server. Potem pa so namesto pravega open beta stress testa imeli zelo omejene demote, ki niti priblizno niso predstavljali server stressa ob releasu.

Razumem, da je kul bit EA hater in da raznim gaming news stranem članki, kjer se pritožujejo čez "DRM" in zlobne založnike prinesejo največ ogledov, ampak nobenega znaka ni, da ne bi šlo za odločitev Maxisa samega (ki je sicer itak samo del EAja).

Hekerji so seveda hitro pokazali, da lahko igra še vedno teče brez stalne povezave -- sicer brez podpore za shranjevanje, a tudi to slednje bodo morda uspeli načarati.

Simcity je zgrajen okrog regij in z namenom, da jih bodo igral različni igralci. Mesto samo sicer očitno res čisto OK teče offline in od online iger je Simcity še najmanj online, ampak veliko stvari je povezanih z regijami, ki so pa na serverjih... ne samo trgovanje, policija, itd., tudi specialization unlocki so globalni za celo regijo in v enem mestu si zelo omejen pri tem kar lahko zgradiš (kar je verjetno posledica tega, da te želijo prisilit v sodelovanje), poleg tega cela regija sodeluje pri "great works" projektih.
Torej tudi, če nekomu uspe zrihtat shranjevanje, bo to še vedno igra brez regij. Kot bi želel igrat singleplayer fuzbal in to na igrišču brez golov...

Mogoče je bila odločitev, da so šli delat Simcity z povdarkom na multiplayerju, res napačna, ampak ni pa to samo DRM, ki bi ga zahteval EA.
Čeprav tole tudi ni ravno uspešen žanr. Originalni razvijalec igre CitiesXL je propadel pa so poskušal tako z offline kot z online verzijo. Tropico (ki je sicer preveč omejen, da bi bil pravi city builder)tudi ni ravno velika uspešnica. Po drugi strani se pa pri online & social igrah obrača veliko denarja. A je čudno, da bi Maxis poskušal nekaj novega in to združit?

Poleg slabih ocen, je ta igra praktično obsojena na propad.

Ocene na gaming straneh so bile dejansko dobre, če ne upoštevaš pritožb čez serverje (kar se je zgodilo še pri skoraj vsaki online igri in je zdaj že zdavnaj popravljeno).
Launch je bil tak fail samo zato, ker so imel premalo serverjev, kar pomeni, da je bila prodaja verjetno veliko nad pričakovanji EAja. Če bi bil špil slab, potem ga nihče ne bi želel igrat, ampak bilo je pa ravno obratno: kdor ni mogel na serverje je bil jezen, kdor je pa prišel gor pa ni hotel dol!
Slo-Tech Discord - https://discord.gg/ppCtzMW

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: ahac ()

Bor H ::

Predprodaja nima veze s kvaliteto, vpliva pa na to da bi EA moral biti pripravljen na naval.

Rippy ::

Launch je bil tak fail samo zato, ker so imel premalo serverjev, kar pomeni, da je bila prodaja verjetno veliko nad pričakovanji EAja.


Dvomim...mislim, da je rahlo drugačna težava pri online only igrah. Razmišljam v smer, da je pri popularnih igrah ala Simcity in Diablo, obremenitnitev strežnikov izjemno visoka prvi dan in prvi teden, ker pač vsi želijo igrati takoj. Zdej, da gre vse gladko bi verjetno potrebovali kapacitete, ki tudi za več 10x presegajo nekakšno normalizirano stanje dva tedna, mesec dni pozneje.

Torej ta dodatna infrastruktura ne samo, da bi bila izjemno draga, ampak tudi popolnoma neuporabna, ko se zadeve nekako umirijo. In tukaj je mogoeče nekakšen konflikt. Želijo, da igro kupiš takoj, jo celo prednaročiš iz hypa, finančno je pa nespremljivo zagotoviti teh kapacitet.

Bor H ::

Zato pa imaš založnika, ki ima vsak mesec en velik špil na tapeti in bi pač žnjf strežnikov selili med špili, ko bi izhajali. Če je to prevelik zalogaj pa naj se tega pač ne grejo.

ahac ::

Rippy: Ja, postavit serverje za tistih par dni po izzidu je verjetno tolk smiselno kot če bi Dars gradil 8 pasovno avtocesto proti morju samo zaradi prvih par dni početnih počitnic, ko je veliko več prometa od običajnih dni.
Ampak EA je menda v dneh po izzidu veliko povečal št. serverjev tako, da jih je naval očitno vseeno prenesetil (čeprav bi res lahko iz preorderjev opazil, če je bila prodaja večja od pričakovane).
Slo-Tech Discord - https://discord.gg/ppCtzMW

St235 ::

če niso sposobni zagotovit serverjev potem ni potrebe da posiljujejo z stalno online drm zaščito. As simple as that. Naj pač omogočijo igralcu single player funkcije in MP se naloži ko serverji to omogočajo. Do tkarat pa pač igralec lahko mirno igra igro. Volk sit in koza cela, sam kravatarji žalostni, ker ne morejo nategovat ljudi.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Epic Games Store (strani: 1 2 3 414 15 16 17 )

Oddelek: Igre
81498550 (952) oo7
»

Untitled Star Wars Game (strani: 1 2 )

Oddelek: Igre
9813569 (565) oo7
»

SimCity (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 )

Oddelek: Igre
38339967 (21046) bluefish
»

Xbox One se bo moral redno povezovati na splet (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Konzole
6218093 (15341) blackbfm
»

EA-jev pogrom s SimCity DRM

Oddelek: Novice / Igre
167864 (3478) St235

Več podobnih tem