» »

Nvidia predstavila oblačni grafični rešitvi GRID in VGX

Nvidia - Nvidia je ta teden predstavila svojo vizijo prihodnosti grafičnih procesorjev, ki utegne korenito spremeniti prihodnost računalništva. Računsko intenzivne procese smo že navadili odlagati v izračun v gruče hitrih računalnikov, medtem ko dela grafičnih procesorjev nismo mogli prenesti drugam. V Nvidii menijo (izjava za javnost), da ni razloga, da lahkih odjemalcev (prenosnih računalnikov, pametnih telefonov, ultrabookov, namiznih računalnikov itd.) ne bi odrešili tudi GPU-jev in njihovo delo poslali v centraliziran oblak.

Na konferenci, ki je v torek potekala v San Joseju, so predstavili VGX. Gre za platformo, ki ima na eni plošči štiri zelo zmogljiva grafična jedra Kepler (vsako s 768 procesorji CUDA), 4 GB predpomnilnika (frame buffer) in 16 GB pomnilnika ter klasičen priključek za PCI Express. Kartice bodo merile 26,7 cm v dolžino in 11,2 cm v višino, zato bomo zanje potrebovali posebna ohišja in napajalnike. Kartice nato vstavimo v namenske strežnike, ki bodo opravljali grafične naloge za vse odjemalce na omrežju in bodo po besedah proizvajalca šli v ležišča (rack) klasičnih dimenzij. Nvidia zatrjuje, da so zakasnitve minimalne in nemoteče celo pri igranju iger. Na predstavitvi so demonstrirali delovanje tako, da so poganjali 3D-simulacijo v Autodesku v Windows v realnem času in nato še prav tako v realnem času urejali prizore v filmih Bojna ladja in Maščevalci na MacBooku Air. Ena sama plošča s štirimi jedri naj bi uspela streči do 100 uporabnikom, ki jo lahko uporabljajo za grafične izračune ali s tehnologijo CUDA za kaj povsem svojega.

Druga predstavljena novost se imenuje GRID in temelji na VGX. Namenjena je igralcem iger, ki bi jih želeli poganjati tudi na šibkejših sistemih. Osnovno vozlišče GRID vsebuje dve kartici Kepler, ki imata skupno 3072 stream procesorjev in zmoreta 4,7 teraflops. Tako centralni strežnik poganja celotno igro na GPU-jih, tudi del, ki ga sicer računalniki odložijo na CPU-je. S tem se poveča učinkovitost za faktor dve, ocenjujejo v Nvidii. Glavno vprašanje je seveda zakasnitev, ki lahko igralnost popolnoma ubije. Nvidia in Gaikai sta testirala virtualno igralno konzolo, kjer je bil grafični procesor 15 km oddaljen od televizorja. Igra je bila povsem igralna, zakasnitve pa s prostim očesom neopazne.

Bodo grafične kartice v računalnikih postale preteklost?

11 komentarjev

nebivedu ::

Farmo 100 extreme plat s po štirimi pcie sloti in na vsaki po 4 take kartice, pa imaš že super računalnik, ki bi bil kr orenk zmogljiv.
Z400 (X5650,24GB ram,250GB SSD, 2x 500GB WD Black, 2x nvidia quadro 2000)

Dr_M ::

Vsak cip na kartici bo imel 192 CUDA jeder in ne 768.

bsaksida ::

Me prav zanima kakšen strošek bo in kako bo podatke med seboj prenašal. Po Internetu je lahko slaba odločitev.

Pesimist ::

toplo vodo odkrivajo. To ze obstaja več kot leto dni z navadnimi grafičnimi.

FlyingBee ::

čudno, da bi jim bilo v interesu, da ne bi več rabili diskretnih grafičnih v PC-jih

Gregor P ::

Boljše, da oni komercialno uvedejo to tehnologijo med prvimi kot pa, da postanejo kakšen izmed dinozavrov, ala Nokia, ki se ne bo mogel več prilagoditi trgu zaradi konkurence, ki bi jih dobila s spuščenimi spodnjimi hlačami. Zagotovo pa bodo prodali še veliko diskretnih grafičnih kartic preden bomo to začeli množično uporabljati.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Invictus ::

Pesimist je izjavil:

toplo vodo odkrivajo. To ze obstaja več kot leto dni z navadnimi grafičnimi.


Bi rekel da ne. Lahko podaš kak link? Me zanima ...
Looking for people with the same mental disorder. Oh, already found you ...

Truga ::

Glavno vprašanje je seveda zakasnitev, ki lahko igralnost popolnoma ubije. Nvidia in Gaikai sta testirala virtualno igralno konzolo, kjer je bil grafični procesor 15 km oddaljen od televizorja. Igra je bila povsem igralna, zakasnitve pa s prostim očesom neopazne.
Igra ocitno ni bla q3, ali kaj podobnega, kjer stejejo stotinke...

Dami ::

Truga je izjavil:

Glavno vprašanje je seveda zakasnitev, ki lahko igralnost popolnoma ubije. Nvidia in Gaikai sta testirala virtualno igralno konzolo, kjer je bil grafični procesor 15 km oddaljen od televizorja. Igra je bila povsem igralna, zakasnitve pa s prostim očesom neopazne.
Igra ocitno ni bla q3, ali kaj podobnega, kjer stejejo stotinke...

Ja če jim bo merilo da na konzolah dela ok, pol bomo na pcjih še vedno moral svojo grafo.
Don't worry about me. The bleeding is just the begining of a healing process.

pegasus ::

nebivedu je izjavil:

Farmo 100 extreme plat s po štirimi pcie sloti in na vsaki po 4 take kartice,

Dell že nekaj časa prodaja škatle, ki so neke vrste pcie extenderji, nabasani z GPUji.

nebivedu je izjavil:

pa imaš že super računalnik, ki bi bil kr orenk zmogljiv.

Na papirju. Programerji še ne znajo kej več kot 30-50% tega potenciala izkoristit ... Zato se mi zdi intlova mic rešitev bolj učinkovita.

boiler ::

Bi rekel da ne. Lahko podaš kak link? Me zanima ...


Ena taka zadeva:

http://www.gaikai.com/


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

AMD Radeon HD 7900 (strani: 1 2 3 447 48 49 50 )

Oddelek: Strojna oprema
2487137399 (17352) rdecaluc
»

Nvidia predstavila oblačni grafični rešitvi GRID in VGX

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
112580 (1453) boiler
»

Zla koda v grafičnih procesorjih

Oddelek: Novice / Grafične kartice
61827 (774) denial
»

[NVIDIA] GeForce GTX 200 (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Strojna oprema
24913585 (3834) Jst

Več podobnih tem