» »

Zdravljenje depresije z računalniško igro

Zdravljenje depresije z računalniško igro

ABC News - Raziskovalci z Nove Zelandije poročajo o uspehu pri zdravljenju depresije pri mladih, ki so ga ti dosegli z igranjem posebej prilagojene računalniške igre. V primerjavi z vrstniki, ki so se zdravili s konvencionalno kognitivno vedenjsko terapijo, so se po nekaterih kazalcih odrezali enako dobro, po drugih pa celo bolje. Da je nekatere oblike depresije mogoče zdraviti tudi s pomočjo računalnikov, je pri odraslih že znano, medtem ko se pri mladih to ne uporablja.

Novozelandsko ministrstvo za zdravje je zato financiralo razvoj terapevtske računalniške igre Sparx (smart, positive, active, realistic, X-factor), ki se dogaja v tridimenzionalnem fantazijskem svetu. Igralec se mora prebiti skozi sedem provinc sveta (oziroma levelov v igri), ki so ukleščene v primež GNAT-ov (gloomy negative automatic thoughts, temne negativne avtomatične misli). Med osvobajanjem fantazijskega sveta se igralec nauči iskanja upanja, spopadanja s problemi, zatiranja škodljivih temnih misli - skratka, uči se tehnik kognitivne vedenjske terapije, ki se uporabljajo z zdravljenje depresije.

Bolniki so bili stari med 12 in 19 let ter so izkazovali blage do srednje simptome depresije. Po štirih do sedmih tednih igranja Sparxa so raziskovalci ugotovili, da so na ustreznem vprašalniku izkazovali povsem enak upad depresivnih nagnjenosti kot posamezniki, ki so se zdravili s klasičnimi seansami pri psihoterapevtu. Še več, po končanem ciklu zdravljenja je bila pri 44 odstotkih igralcev Sparxa depresija v remisiji, medtem ko je bilo pri konvencionalni metodi zdravljenja takih le 26 odstotkov. Igralci so bili z igro zadovoljni in so izkazali veliko zanimanje za nadaljevanje uporabe.

O študiji so objavili članek v British Medical Journalu.

25 komentarjev

digitalcek ::

No. Končno. Pa bomo Slovenci prihranili tistih 800 miljonov evrov. Na račun depresivcev.

Psihiatre, ki so 100 let in več (uspešno, ali manj uspešno) zdravili depresijo, nagnat na javna dela, bolnikom pa predpisat/zapovedat dnevno dve uri igranja neke video igrice.

Lačnim predpisat video igrico, kjer bi se igrali paznike in taboriščnike v kakšnem virtualnem Dachau, tistim brez službe pa predpisat igranje video igrice, ki8 se dogaja v Severni Koreji, kjer verjetno vsak nekaj dela tudi popoldne in zvečer.

Kdaj bo Nova Zelandija (ali kakšna druga država) poslala kakšno skupino znanstvenikov (s plačami 4000 do 10.000 dolarjev mesečno) delat javna dela? Za splošno korist!

gruntfürmich ::

točno tko!
vse kar ni v duhu enoumja, tradicije, primitivizma in debilizma je za na grmado!
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

black ice ::

V katero skupino spadaš ti, digitalni? Ker tvoje razmišljanje je hm... ne najdem besede, aja točno - digitalno. 0.

digitalcek ::

gruntfürmich je izjavil:

točno tko!
vse kar ni v duhu enoumja, tradicije, primitivizma in debilizma je za na grmado!


Dol s tradicijo. Nič več ne bo tako, kot je bilo, kajne?
In končno, le zakaj bi bilo, kot je bilo včasih, le zakaj bi se ljudje še dobivali na pivu, na debatah?
In depresivni hodili na terapije k psihiatrom? In psihiatri študirali (mislim da 6 let) in potem še najmanj 10 let prakticirali, da bi bili res dobri psihiatri?
Če pa je mašina boljša...

Zgodovina sprememb…

figula ::

... zato smo mi, ki igramo fantazijske igrice tako skulirani, fajn l´dje ... :)

Mipe ::

Vendar je obsedeno igranje iger dolgoročno škodljivo za fizično in psihično zdravje. Morda se splača ozdraviti depresije, a za kakšno ceno?

No, glede na alternative je morda to še najmanj škodljiv način... Basanje z zdravili se kaj zlahka nesrečno konča.

P4ajo ::

digitalcek je izjavil:

Dol s tradicijo. Nič več ne bo tako, kot je bilo, kajne?
In končno, le zakaj bi bilo, kot je bilo včasih, le zakaj bi se ljudje še dobivali na pivu, na debatah?
In depresivni hodili na terapije k psihiatrom? In psihiatri študirali (mislim da 6 let) in potem še najmanj 10 let prakticirali, da bi bili res dobri psihiatri?
Če pa je mašina boljša...
Prihodnost nikoli ni taka, kot je bila preteklost, tako stvari delujejo.
Zakaj nisi 200 let nazaj kričal naj ne razvijajo znanosti iz psihe in psihoterapijo, ker da to ni v skladu s tradicijo?
Zakaj človek ne živi več v jamah, če je pa tisočletja živel povsem uspešno v jamah?

Če bi bil ti svoja živalska vrsta bi ti z veseljem zaželel, da ostaneš čim bolj tradicionalen in ne slediš napredku, ker vendar tudi brez njega povsem lepo živiš... vse ostalo bi te naučila narava sama, je pa res da brez povratne karte.

Če je mašina boljša od psihiatrov, hvala bogu, ups, ne, hvala razvoju. Tako se nam ni treba več ukvarjati z psihoterapijo in lahko pametne ljudi namesto za to uporabimo za druge znanosti, ali pa jim damo preprosto prosto življenje.
Tudi hiperprodukcija je povsem logičen pojav, če v sistemu ni logične rešitve, je treba razmisliti o spremembah sistema.

Upam, da si zadovoljen z mojo razlago za vse nadalnje čase, če po kaki čudni nesreči nisi... no... tega zaenkrat človeštvo nažalost še ne zna rešiti.
______________________________

Sicer pa glede na to, da so računalniške igre neke vrste navidezna resničnost, katere logična evolucija bi bila postati navidez čim manj navidezna, je logično, da lahko rešuje tudi resnične probleme (ali jih ustvarja). Glede na našo povezanost s tehnologijo, je prav, da izkoristimo te prednosti.

(na koncu se itak vedno vse konča v Protokolu)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: P4ajo ()

jacal ::

In igra, ki bi blažila obsedenost z denarjem?

gnilojabolko ::

Lahko bi naredili se mod za kaksen COD, ki je tako popularen :)

Arto ::

digitalcek je izjavil:

No. Končno. Pa bomo Slovenci prihranili tistih 800 miljonov evrov. Na račun depresivcev.

Psihiatre, ki so 100 let in več (uspešno, ali manj uspešno) zdravili depresijo, nagnat na javna dela, bolnikom pa predpisat/zapovedat dnevno dve uri igranja neke video igrice.

Lačnim predpisat video igrico, kjer bi se igrali paznike in taboriščnike v kakšnem virtualnem Dachau, tistim brez službe pa predpisat igranje video igrice, ki8 se dogaja v Severni Koreji, kjer verjetno vsak nekaj dela tudi popoldne in zvečer.

Kdaj bo Nova Zelandija (ali kakšna druga država) poslala kakšno skupino znanstvenikov (s plačami 4000 do 10.000 dolarjev mesečno) delat javna dela? Za splošno korist!


Joj digitalcek, prav žalostno je že tvoje poste brat. Saj razumem, da si star in dogmatičen, ampak pretiravat pa tudi ni treba. Igra je orodje za psihiatre. Oblika terapije. Ne "nadomešča" psihiatrov. Po tvoje bi morali znanstvenikom prepovedat uporabo računalnikov - saj imajo lahko papir, nalivna peresa in abakuse!
Ti si se pač odločil, da od računalnikov ni koristi in je ne more bit, na noben način! V svojem postu pišeš že povsem nepovezane stvari (kaj imata lakota in brezposelnost tukaj veze?), ker od jeze nisi več sposoben normalnega razmišljanja. Takoj ko slišiš za neko novo uporabo računalnikov začneš cepetat od jeze in pihat kako so računalniki grozni. A te je res tako grozno povozil čas, ali samo nimaš kakšne bolj pametne stvari, nad katero bi se pritoževal?

morbo ::

Očitno Digitalček rabi enih par obrokov dotične antidepresijske igre. Se da DL-jat to ali rabiš imet recept? :)

spamer ::

Ma kake neumne joj in kaj se zgodi, ko clovek preobrne igro? Pade nazaj v depresijo:) Pa zakaj mislijo,da toliko ljudi igra igre, ravno zato, ko jim je dolgcas in, da jih ne daje kaksna depresija. Te budale pa odkrivajo neko toplo vodo in hocejo narediti neko svojo igro lol. Po moznosti bodo celo prodajali igro.

Aja pa se ena dobra terapija proti depresiji je to, kadar z interneta povleces zastonj filme, muziko, igre, programe. Eni bi radi se z prodajanjem le teh sluzili.

digitalcek je izjavil:

No. Končno. Pa bomo Slovenci prihranili tistih 800 miljonov evrov. Na račun depresivcev.

Psihiatre, ki so 100 let in več (uspešno, ali manj uspešno) zdravili depresijo, nagnat na javna dela, bolnikom pa predpisat/zapovedat dnevno dve uri igranja neke video igrice.

Lačnim predpisat video igrico, kjer bi se igrali paznike in taboriščnike v kakšnem virtualnem Dachau, tistim brez službe pa predpisat igranje video igrice, ki8 se dogaja v Severni Koreji, kjer verjetno vsak nekaj dela tudi popoldne in zvečer.

Kdaj bo Nova Zelandija (ali kakšna druga država) poslala kakšno skupino znanstvenikov (s plačami 4000 do 10.000 dolarjev mesečno) delat javna dela? Za splošno korist!


No ne vem ali si to napisal resno ali sarkasticno, toda vsaj koncno si napisal en pameten odgovor.
(\__/) This is Bunny. Copy and paste bunny
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: spamer ()

.:joco:. ::

Bolniki so bili stari med 12 in 19 let ter so izkazovali blage do srednje simptome depresije. Po štirih do sedmih tednih igranja Sparxa so raziskovalci ugotovili, da so na ustreznem vprašalniku izkazovali povsem enak upad depresivnih nagnjenosti kot posamezniki, ki so se zdravili s klasičnimi seansami pri psihoterapevtu.

Kontrolne skupine brez zdravljenja pa ni bilo?
"Is science true?"
You don't get it.
Science is the process of trying to find out what's true.

spamer ::

jacal je izjavil:

In igra, ki bi blažila obsedenost z denarjem?


V vecini iger je prisoten nek virtualni denar ali tocke, katerega ljudje nabirajo, saj, ce v realnem svetu ne morajo nabrati denarja lahko vsaj v igri, kjer si dejansko nagrajen z opravljenim delom, saj si placan enakopravno glede na ucinkovitost. Ce bi bilo tako tudi v realnosti bi bilo lepo.
(\__/) This is Bunny. Copy and paste bunny
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.

spamer ::

.:joco:. je izjavil:

Kontrolne skupine brez zdravljenja pa ni bilo?


Dandanes ni vec zdravih ljudi, saj so vsi bolni na tak ali drugacen nacin.
(\__/) This is Bunny. Copy and paste bunny
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.

.:joco:. ::

?!
Ni bilo skupine, ki ne bi prejemala nobenega zdravljenja.
Kaj če bi depresija minila kar sama od sebe? Brez igranja ali terapije.
"Is science true?"
You don't get it.
Science is the process of trying to find out what's true.

Markoff ::

Oseba, ki je podpisuje pod psevdonimom "Digitalcek", me po stilu in vsebini pisanja spominja na situacijo, ko bi se Adolf Hitler predstavljal v poljubnem mediju pod psevdonimom "Empat" ali pa Herr Goebbels kot "Resnicoljub".

Groteskno.

Pa ne, da menim, da človek ne sme razmišljati tako, kot razmišlja (pač, naj), ampak naj si vsaj za božjo voljo izbere temu ustrezen psevdonim.

Drugače pa zmerno igranje iger zagotovo koristi vsakomur, obsesija / odvisnost pa približno toliko kot prekomerna doza prozaca ali kakšne sorodne substance.
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021

gzibret ::

Meni se zdi, da se depresijo jemlje vse preveč nalahko, kot da je to zgolj neka kaprica posameznika, ki zapade v duševno stisko (ali da se mu ne ljubi delat ali kaj podobnega...). In komentarji nekaterih so seveda tudi temu primerni - totalni balast, ker nimajo blage veze.

Resnici na ljubo je depresija precej nevarna in resna zadeva, ki se nemalokrat konča s smrtjo (samomor!). In če je nezdravljena, se ponavadi le stopnjuje. Antidepresivi (tablete) niso rešitev sama zase. So le pripomoček k rešitvi, ki pomaga odganjati črne misli. In takrat mora posameznik delati na sebi s polno paro, saj črne misli slej kot prej spet pridejo nazaj. Primer po analogiji: to je nekako tako, kot bi neplavalca vrgel v vodo (padec v depresijo), kjer bi se le-ta utapljal, tablete pa ga za trenutek vržejo na suho, in takrat, ko je "na suhem", se mora karsedahitro učiti plavalnih gibov.

Sedaj, če to naredi računalniška igrica, je sploh super. Prvič, igranje ni toliko stigmatizirano kot jemanje antidepresivov, in predvidevam, da je tudi bistveno cenejša opcija. Hkrati igranje pomaga odgnati oz. ignorirati črne misli, ter khrati tudi uči tehnik, kako se z njimi spopasti v vsakdanu. Poleg tega seveda ni potrebno jesti potencialno nevarne kemije.

V glavnem... sploh super novica.
Vse je za neki dobr!

technolog ::

Dammit. Sem pogledal trailer pa sem postal depresiven, čeprav prej nisem bil. :D

spamer ::

Me zanima socialno stanje depresivnih ljudi, kaksno premozenje imajo, itd... Ce imas denar in dobro druzbo ne moras biti depresiven.
(\__/) This is Bunny. Copy and paste bunny
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.

Arto ::

spamer je izjavil:

Ce imas denar in dobro druzbo ne moras biti depresiven.

To seveda niti slučajno ni res. Depresija ne pomeni "biti žalosten".

cryptozaver ::

Ne gre sodit in obsojat nekaj kar ne poznaš. Depresivna stanja so precej resna, zahrbtna in trdovratna zadeva, ki lahko doletijo tudi take za katere se zdi, da jih nikoli ne bi. Pri nas je to, glede na odzive zgoraj, še vedno tabu tema.

Sicer pa... zanimiv pristop. Vsekakor bolje kot kemija :)

Gregor P ::

No, saj v bistvu to je še vedno "kemija", igra pač sproži določene kemične procese v glavi:D
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

mtosev ::

zanimivo. nisem si mislil, da tudi z igricami zdravijo ljudi
Core i9 10900X, ASUS Prime X299 Edition 30, 32GB 4x8 3600Mhz G.skill, CM H500M,
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UltraSharp UP3017, Win 11 Pro,
Enermax Platimax 1700W | moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: mtosev ()

BaToCarx ::

spamer je izjavil:

Me zanima socialno stanje depresivnih ljudi, kaksno premozenje imajo, itd... Ce imas denar in dobro druzbo ne moras biti depresiven.


Ce te kemijsko neravnovesje zacne jebat, ni vazno v kakem socialnem stanju si bil prej, se samo stopnuje in zacne ciklat, kje vidis samomor kot edino resitev. Ta igra mogoce pomaga pri zacetku depresije, ko je "taprava" pozabi na igre in funkcionalnost si zaloopan. Pa se leta potem ko si "zdrav" pridejo nazaj, kot je rekel "se naucis plavat" vseeno pa te "orkan" lahko spet odnese.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Študija: vpliv nasilnih iger na agresijo izjemno šibek

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
259313 (7854) Markoff
»

Slabost (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
11030487 (23120) [D]emon
»

Zdravljenje depresije z računalniško igro

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
257086 (5206) BaToCarx
»

Čakalne vrste pri psihologu? (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
8427142 (25200) Tero

Več podobnih tem