»

Zdravljenje depresije z računalniško igro

ABC News - Raziskovalci z Nove Zelandije poročajo o uspehu pri zdravljenju depresije pri mladih, ki so ga ti dosegli z igranjem posebej prilagojene računalniške igre. V primerjavi z vrstniki, ki so se zdravili s konvencionalno kognitivno vedenjsko terapijo, so se po nekaterih kazalcih odrezali enako dobro, po drugih pa celo bolje. Da je nekatere oblike depresije mogoče zdraviti tudi s pomočjo računalnikov, je pri odraslih že znano, medtem ko se pri mladih to ne uporablja.

Novozelandsko ministrstvo za zdravje je zato financiralo razvoj terapevtske računalniške igre Sparx (smart, positive, active, realistic, X-factor), ki se dogaja v tridimenzionalnem fantazijskem svetu. Igralec se mora prebiti skozi sedem provinc sveta (oziroma levelov v igri), ki...

25 komentarjev

Napredek v boju proti HIV-u

HIV napda celico (umetno obarvanje)

Slo-Tech - Raziskovalci z UCLA so dosegli pomemben mejnik v iskanju zdravila proti HIV-u, ki se raziskovalcem izmika že polna tri desetletja. V praksi so demonstrirali, da lahko z gensko modifikacijo matičnih krvotvornih celic vzgojimo celice imunskega sistema, ki so namenjene uničenju HIV-a in tako znatno okrepimo imunski odgovor na okužbo s HIV-om. Za zdaj sicer v - miših.

Mnogokrat beremo, da je HIV oziroma njegova posledica AIDS neozdravljiv, ker ga imunski sistem ne zazna in zato lahko neovirano počne škodo po telesu. To ne drži. V akutnem stadiju bolezni, ki nastopi šele nekaj tednov po okužbi (zato so tudi testi okuženosti v prvih tednih po izpostavljenosti lažno negativni!), se v telesu izvede obsežen odgovor, v katerem se...

83 komentarjev

Povprečni igralec iger star 37 let

CNet - Nova študija Entertainment Software Association (2011 Essential Facts About the Computer and Video Game Industry) je pokazala nekaj zanimivih dejstev o igralcih računalniških iger, ki jih nismo pričakovali. Odkrili so, da ni res, da je igranje iger v glavnem dejavnost mladostnikov, saj je povprečni igralec star 37 let in ima za seboj 12 let igranja. Kar 82 odstotkov igralcev pa je starejših od 18 let. Povprečni kupec igre je star 42 let. Med igralci je 42 odstotkov žensk, prirast v deležu pa je v njihovi skupini največji. Še zdaleč torej ne velja, da žensk igre ne zanimajo.

Zanimiv je tudi porast med starejšimi igralci, saj je delež starejših od 50 let dosegel 29 odstotkov. Od vseh igralcev jih 65 odstotkov igra z drugimi igralci v živo (torej v isti sobi ali hiši), 55 odstotkov pa jih...

53 komentarjev

Obstaja korelacija med zasvojenostjo z internetom in depresijo

Guardian - Britanski znanstveniki z Leeds University so raziskovali (plačljiv PDF-članek) korelacijo med uporabo interneta in depresijo na vzorcu 1319 mladih Britancev. V prvi zahodni študiji povezave internetne uporabe in depresije so ugotovili, da je med njimi 1,4 odstotka resno zasvojenih z internetom. Prav tako so odkrili, da je med njimi večja pogostnost zmerne do močne depresije kot pri zmernih uporabnikih. Zasvojenci z internetom preživijo sorazmerno več časa na pornografskih straneh, spletnih stavnicah in straneh za spletno druženje. Dober odstotek zasvojenih se na prvi pogled ne sliši mnogo, a to je kar dvakrat več, kot je odvisnih od iger na srečo.

Poudariti je treba, da korelacija še ne pomeni vzročnosti. Znanstveniki tudi v študiji opozarjajo, da ni jasno, ali internet povzroča depresijo, ali pa nemara depresivni ljudje pogosteje posegajo po internetu. Prva avtorica članka Catriona Morrison pojasnjuje: Nedvomno jasno je le, da je pretirana raba interneta lahko opozorilni znak za...

6 komentarjev

Štiri petine otrok igra igre

X-Bit Labs - Pred kratkim se je v našem forumu ob novici o zagrizenem igralcu, ki je (skoraj) preigral World of Warcraft razplamtela žolčna debata o normalnosti igralcev iger. Kakšnih posebnih zaključkov nismo dosegli, je pa k temi zelo relevantna naslednja raziskava, ki so jo izvedli pri NPD Group. Ugotovili so, da je v ZDA med otroci med 2. in 17. letom starosti kar 82 odstotkov igralcev. Njihov delež s starostjo pada, tako da je absolutno največji razred igralcev starih med 9 in 11 let. V povprečju uporabljajo 2,5 naprave za igranje iger (računalniki, mobilni telefoni, konzole ...); mlajši predvsem računalnik, starejši pa se pomikajo proti manj konvencionalnim.

Več kot polovica (51 odstotkov) jih igra igre na spletu, kjer je najbolj aktivna starostna skupina med 9 in 14. Največ časa v igrah preživijo 12 do 14 let stari otroci, in sicer 10,6 ur tedensko. Starejši mladostniki in dekleta za igre porabijo občutno manj časa, kar pripisujejo odraščanju, menjavi interesov in manj časa.

14 komentarjev

Depresija je evolucijsko orodje

Prefrontalni korteks

vir: Berkeley.edu
Slashdot - Depresija je ena izmed najbolj razširjenih duševnih motenj, kažejo raziskave. V ZDA, verjetno pa nikjer na Zahodu ni kaj drugače, naj bi za hudo obliko depresije vsaj enkrat v življenju trpelo 30 do 50 odstotkov ljudi. Simptomi depresije so znani: težave z vsakdanjimi opravili, nezmožnost koncentracije na delo, socialno odmikanje, otopelost, malodušje in podobno. Ker je evolucija domala izkoreninila večino duševnih bolezni, tako da se te pojavljajo le pri majhnem odstotku ljudi, je vprašanje, zakaj se to ni zgodilo z depresijo. Mar je koristna?

Ena teorija pravi, da je depresija pravzaprav posledica modernega življenjskega sloga, na katerega nas evolucija ni pripravila, a...

45 komentarjev