» »

Ryzomova izvorna koda dostopna!

Ryzomova izvorna koda dostopna!

Slashdot - Winch Gate Properties, razvijalec in založnik popularne množične večigralske spletne igre igranja vlog (MMORPG), Ryzom je izdal izvorno kodo in spremljajoče skice in druge grafične materiale za Ryzom skupnosti Free Software Foundation. Razvijalci si lahko odslej pogledajo izvorno kodo verzije za končnega igralca, orodja za izdelavo vsebine in strežniško aplikacijo, če želijo izdelati popravke, dodatke, modifikacije ali svoje virtualne svetove v igri. Igra je sedaj izdana pod licenco GNU Affero General Public License (GNU AGPLv3).

Prav tako bo imela skupnost dostop do 3D-objektov, animacij, tekstur in drugih grafičnih elementov, ki se rabijo pri izdelavi igre. Ti bodo licencirani pod Creative Commons Attribution-ShareAlike (CC BY-SA). Winch Gate bo odprtokodni skupnosti poklonil več kot dva milijona vrstic kode, 20 tisoč tekstur in več tisoč 3D-objektov, kar je poteza brez premiere, ki, upajmo, nakazuje pot iger v prihodnosti.

15 komentarjev

Zero0ne ::

Še ena Free MMO igra, ki ima več razvijalcev kot igralcev...
uname -o

MrStein ::

V prvem stavku, za besedo Ryzom manjka vejica(, ali je nekaj drugega narobe).

upajmo, nakazuje pot iger v prihodnosti.

Zakaj?
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Spock83 ::

Ali v koš ali pa pod GNU licenco.

Icematxyz ::

Sami bodo še vedno ponudnik storitve. Modificirani klienti se na njihove strežnike ne bodo mogli povezovati. Skupnost ali konkurenca ki bo razvijala kodo na kateri teče igra bo jo morala javno objavljati tudi če je ne distribuira. Se pravi bodo tudi oni kot razvijalci igre ki jo ponujajo imeli do te kode dostop. Klient bo verjetno dobil podporo za Linux in Apple operacijske sisteme. Ponudniku online dostopa do igre je verjetno res vseeno na kateri platformi igra teče. Več podpore več potencialnih klientov? Verjetno bo podpora se razvila za blender. Da ne boš rabil za izdelovanje 3D likov le zaprto kodnih programov. Verjetno so ocenili da razgalitev kode ne pomeni njihov propad. Ampak je to najlažja pot da uspejo?

Bolj kot bodo uspešni. Več bo podjetij temu sledilo. Ker bodo v tem videli svoj interes. Več bo financiranja raziskave in v razvoj. Obstoječe zadeve bodo pa na voljo vsem da jih uporabijo za svoje interese. Pri tem jih avtomatsko razvijajo in dopolnjujejo. In v končni fazi izkazujejo poslovno uspešnost?

Poglejte samo GNU/Linux. Katero veliko podjetje zadnje čase ga ne uporablja za doseganje svojih ciljev? Pa se nič kaj ne pritožujejo da ne bi bili zaradi tega poslovno uspešni.

GNU/Linux je dokazal da se da. Verjamem da bo čedalje več podjetij tudi na drugih področjih v takšnem modelu videlo priložnost za uspeh!

No naj še dodam:

Lahko pa je vse skupaj na koncu po vseh objektivnih merilih zelo neuspešno. In ne zaživi. To je vedno odvisno od marsičesa. Zakaj nekaj uspe nekaj pa ne.

Zgodovina sprememb…

Aggressor ::

Je že res, da se modificirani klienti na uradne strežnike ne bodo mogli povezovati. Ampak a se ne odpre s tem vseeno veliko več potencialnih možnosti za zlorabe?
en CRISPR na dan odžene zdravnika stran

Icematxyz ::

Bomo videli. Zdravi odprto kodni projekti dokazujejo da ne.

Spura ::

Icematxyz je izjavil:


Poglejte samo GNU/Linux. Katero veliko podjetje zadnje čase ga ne uporablja za doseganje svojih ciljev?
Cel kup slovenskih podjetij uporablja izkljucno Windows produkte.

black ice ::

Očitno si spregledal besedico veliko. :)

Spura ::

Icematxyz je izjavil:

Bomo videli. Zdravi odprto kodni projekti dokazujejo da ne.

A si ti malo naiven? Spili pac niso Linux. Kako sploh lahko primerjas en spil z nekimi open source projekti? A se ti sploh zavedas kaksen problem so exploiti v spilih? In release kode za 100x (in 100 je tu premajhen faktor) olajsa delanje exploitov. Ce je prej bila komunikacija med serverjem in klientom obfuscirana, je zdaj povsem preprosto narediti exploit, ki posilja paketke, ki imajo goljufive ucinke. Da ne omenjamo kako easy postane kreiranje klientov, ki so avtomatizirani (boti).

Je pa celotna zadeva super zato, da si lahko tudi hobby programerji malo pogledajo, kako je en tak pravi spil narejen.

black ice je izjavil:

Očitno si spregledal besedico veliko. :)

Aja? V tujini se druge operacijske sisteme uporablja kot v Sloveniji? My bad, sm mislu da Windows fura tako visok trzni delez v svetovnem merilu.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Spura ()

Icematxyz ::

Ja res sem bolj mislil na podjetja kot so Google, Intel, IBM, Oracle, Dell, HP, Samsung, Nokia, Novell, Canonical... Ki na ta račun služijo. Nisem mislil na kupce. To pa smo mi verjetno ja. Pa brez zamere vsem tistim podjetjem kjer ni tako.

Glede iger pa res je verjetno prezahtevno ja. Bolje da odnehajo že sedaj. Pa še kakšen hobby projekt kot Apache strežnik naj sledi temu zgledu. Nenazadnje ni šans da bi to delovalo v praksi in bi bilo varno če je open source. Nenazadnje to lahko vsak vidi kodo in naredi "sranje". To pač ne bo šlo skozi!

Gejmerjem se vam sedaj slabo piše. Ko boste na open source tehnologije počasi prešli.

Se mi kar smilite! Tako kot kakšni poslanci ki jim denar servira GNU/Linux za njihovo obiskovanje FB pa po njihovem mnenju pač ni to dovolj dobro. Saj pa to vsak kodo vidi. Katastrofa. Kdor ne pokaže dan danes kode se je verjetno sramuje. Če ji zaupa je zagotovo ne bi skrival. Če pač druge razloge zakaj določena podjetja skrivajo kodo izpustimo. Predvsem tiste kjer jim tak način po njihovem mnenju prinaša več denarja. Splet je odličen primer. Toliko odprte kode na spletu. Pa toliko lačnih spletnih programerjev. Ah ta odprta koda!

Zgodovina sprememb…

darksamurai ::

Spura je izjavil:


A se ti sploh zavedas kaksen problem so exploiti v spilih? In release kode za 100x (in 100 je tu premajhen faktor) olajsa delanje exploitov. Ce je prej bila komunikacija med serverjem in klientom obfuscirana, je zdaj povsem preprosto narediti exploit, ki posilja paketke, ki imajo goljufive ucinke. Da ne omenjamo kako easy postane kreiranje klientov, ki so avtomatizirani (boti).


Načeloma imaš prav, vendar pa je vse odvisno od strežnika. Primer speedhacka; client pošilja svoje koordinate hitreje, kot je to normalno:
- 1. strežnik enostavno sprejme zadevo in jo posreduje ostalim clientom
- 2. strežnik preračuna hitrost in ugotovi, da je ta prehitra in zadevo enostavno zavrne... (lik obstane na mestu)

Vse je odvisno od kvalitete strežnika. Če bo ta narejen tako kot je treba, bo lahko cheaterjev manj, kot jih je v ostalih špilih.

poweroff ::

Normalna podjetja imajo poleg Winsow gotovo kje še kakšen Linux server.
sudo poweroff

Looooooka ::

Zakaj bi mela podjetja linux server ce jim na windows serverju vse dela?
In seveda tudi obratno.

techfreak :) ::

Looooooka je izjavil:

Zakaj bi mela podjetja linux server ce jim na windows serverju vse dela?

Ker moraš Windows strežnik za namestitev posodobitev ponovno zagnati. In ni ravno dobro (predvsem pri poštnem strežniku), da ne deluje 24/7.

poweroff ::

Zakaj? Njih vprašaj!

Hint: ker ene stvari bolje delajo na eni, druge pa na drugi platformi.
sudo poweroff


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

GPL/LGPL

Oddelek: Programska oprema
486713 (3887) čuhalev
»

Leap Motion

Oddelek: Strojna oprema
141947 (1558) celada
»

Novosti v prihajajočem Ubuntu 12.04 (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Operacijski sistemi
9323040 (19339) Icematxyz
»

ID objavil izvorno kodo Doom 3 pogona in to pod GPL 3 (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Igre
5813839 (10287) opeter
»

Ryzomova izvorna koda dostopna!

Oddelek: Novice / Ostala programska oprema
157684 (6815) poweroff

Več podobnih tem