Magic3D
vir: NvidiaAlgoritmi za generiranje vsebin iz navodil so bržkone prva tehnološka noviteta tega leta in trenutno pošteno burkajo področje umetnosti, ker sprožajo temeljna pravna ter etična vprašanja o tem, kdo si lahko lasti umetniške zamisli in na kakšen način jih lahko drugi povzemajo. Razvoj programja pa gre med temi polemikami nezadržno dalje: po tem, ko se je s področja 2D podob najprej prenesel še na gibljive sličice, oziroma kratki video format, je naslednja postaja ustvarjanje 3D objektov. Sredi oktobra so pri Googlu pokazali orodje DreamFusion, ki je prav tako izpeljanka iz njihovega difuznega slikovnega modela Imagen. Tridimenzionalne objekte napravi v dveh potezah; najprej z Imagenom nastane sličica, ki jo nato skozi metodo NeRF (Neural Radiance Fields) pretvorijo še v 3D obliko. Klasičen pristop, po katerem bi z nevronsko mrežo z difuznim modelom neposredno napravili 3D objekt, namreč še ni mogoč, ker bi zahteval baze podatkov označenih 3D objektov, kakršnih še nimamo na razpolago.
Na izziv so se prvi odzvali pri družbi, ki je trenutno pojem 3D grafike - Nvidii. Tudi algoritem Magic3D je sestavljen iz več stopenj in je v principu mišljen kot velika optimizacija DreamFusiona. Iz sličice najprej napravi grobo 3D mrežo, ki jo nato poveča v natančnejši objekt s še enim difuznim modelom. Po njihovih besedah naj bi bil Magic3D približno dvakrat hitrejši od Googlove zamisli - rezultat ustvari v 40 minutah namesto v uri in pol - obenem pa imajo izdelki 8-krat višjo ločljivost. Hkrati so takšni 3D objekti primernejši za izvoz v širše uporabljane formate 3D vsebin in jih bo tako morda že v bližnji prihodnosti mogoče izkoriščati v igrah ter animaciji. Kdaj bodo svoje orodje odprli pri Googlu, se še ne ve in je vezano predvsem na razpoložljivost Imagena, v Nvidii pa točnejših napovedi prav tako še niso podali.