» »

Zakaj Apple ne mara Flasha

Zakaj Apple ne mara Flasha

Slo-Tech - Največ prahu je takoj po izidu Applovega tabličnega računalnika dvignil Flash. Kakor iPhone in iPod tudi novi iPad ne podpira Flasha, kar je za uporabnike slednjega večji problem kot ostale. Medtem ko sta iPhone in iPod telefon in predvajalnik glasbe, ki sicer nudita vrsto dodatnih funkcij, je iPad tablični računalnik, ki mu je brskanje po spletu osnovna funkcija. Ker splet brez Flasha ni splet, so uporabniki besni, Steve Jobs pa neomajen. Da bi ga bolje razumeli, jim je skušal vse skupaj pojasniti v odprtem pismu.

Takole jih razčlenil svoje argumente.
  • Odprtost. Apple si prizadeva za odprtost vseh internetnih standardov, kamor sodijo HTML5, CSS in Javascript. Flash je v ekskluzivnem upravljanju Adoba, ki lahko z njim počne, kar ga je volja. Za zdaj so bili benevolentni, a to ne spremeni dejstva, da je Flash v svoji srž zaprt in lastniški.
  • Video. Čeprav Apple pogosto posluša kritiko, da je uporabnike prikrajšal za video izkušnjo na spletu, je večina posnetkov vidna tudi na iPadu. Format H.264 je že tak, ki ga je mogoče gledati, in v njem so vsebine na YouTube in mnogo drugih priljubljenih straneh.
  • Zanesljivost in zmogljivost. Flash je po Symantecovih raziskavah eden najpogostejših razlogov za težave računalnikov, poleg tega pa na mobilnih napravah zaradi požrešnosti ne deluje preveč dobro. Apple želi ohraniti iPad zdrav in poskočen.
  • Avtonomija. Za dekodiranje H.264 obstojijo strojni dekoderji, medtem ko bi se stari Flash moral dekodirati programsko, kar porabi preveč baterije. Novi Flash podpira tudi H.264, a tega brez Flasha podpira tudi iPad.
  • Touch. Flash je spisan z mislijo na namizne računalnike in miške, ki jih iPad nima. Tako se zanaša na fokus miške in ne na ukaze, ki jih posreduje na dotik občutljiv zaslon.
  • Adobe poleg tega želi, da bi lahko uporabniki v Flashu pisali aplikacije, ki bi nato tekle na mobilnih napravah, torej tudi iPadu. Apple noče vmesnega člena pri razvoju aplikacij, saj bi tako pisci postali odvisni od funkcij, ki bi se jih Adobe odločil podpreti in ne bi imeli več neposrednega dostopa do operacijskega sistema, če bi uporabljali Flash. Ker je Flash orodje za pisanje aplikacij za več platform, bi po Applovih besedah Adobe dajal prednost delovanju na več platformah hkrati in ne zmogljivosti in optimalnemu izkoriščenju Applove strojne opreme.
Vse skupaj se sliši kar smiselno. Cel traktat je razvijalca aplikacij v Flashu Jesseja Wardena tako razhudil, da je Jobsovo odprto pismo seciral v prafaktorje. Z natančno analizo je naštel 13 laži, ki naj bi jih v pismu natrosil Steve Jobs, in eno polresnico. Z ostalimi točkami se strinja.

Toda najsi psi še tako lajajo, jabolčna karavana gre dalje. Brez Flasha.

228 komentarjev

«
1
2 3
...
5

dbevfat ::

In še razlaga, kako enostransko je njegovo pismo.
nvr2fat

ProGTX ::

Steve Jobs na kratko: Apple želi imeti popoln nadzor in celoten dobiček.

narodno ::

ProGTX je izjavil:

Steve Jobs na kratko: Apple želi imeti popoln nadzor in celoten dobiček.

kdo pa ne?

BlueRunner ::

Richard Stallman

KoMar- ::

Zgodovina sprememb…

  • zavaroval slike: Gandalfar ()

CoolBits ::

Jobs je lepo povedal, da imajo oni tudi zaprto platformo (iphone os, ipad, touch) ampak si prizadevajo pa za odprte standarde na spletu, kar dokazujejo z razvojem odprtokodne webkit platforme...
In ja flash je zaprta koda, lastniški od adobe... kdo bi pol rad kontrolo nad spletom?

Pa da ne bo kdo posploševal to na osx, ki je v veliki meri odprtokoden...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: CoolBits ()

Matevžk ::

CoolBits je izjavil:

Jobs je lepo povedal, da imajo oni tudi zaprto platformo (iphone os, ipad, touch) ampak si prizadevajo pa za odprte standarde na spletu, kar dokazujejo z razvojem odprtokodne webkit platforme...
In ja flash je zaprta koda, lastniški od adobe... kdo bi pol rad kontrolo nad spletom?


Na H.264 smo pa že pozabili?
lp, Matevžk

CoolBits ::

Matevžk je izjavil:

Na H.264 smo pa že pozabili?

Kaj ima pa to veze s flashom?

Matevžk ::

CoolBits je izjavil:

Matevžk je izjavil:

Na H.264 smo pa že pozabili?

Kaj ima pa to veze s flashom?

Tudi s flashom jo ima, ampak bolj sem ciljal na njegovo zaprtost in Applovo forsiranje tega kodeka za uporabo na spletu. (Naj spomnim tudi, da je Apple del konzorcija, ki za H.264 pobira patentne licenčnine.)
lp, Matevžk

CoolBits ::

Tega pa ne samo apple forsira...
http://blogs.msdn.com/ie/archive/2010/0...
http://www.neowin.net/news/microsoft-cl...

Je pa to druga zgodba in nima veze s flashom...

Matevžk ::

CoolBits je izjavil:

Tega pa ne samo apple forsira...
http://blogs.msdn.com/ie/archive/2010/0...
http://www.neowin.net/news/microsoft-cl...

Je pa to druga zgodba in nima veze s flashom...

Ima zveze z Applovim domnevnim prizadevanjem za odprt splet.
In seveda pobirajo licenčnine tudi drugi, zato ga tudi drugi forsirajo. Ja, MS je med njimi. Po drugi strani pri samem Flashu Apple nima svojega piskrčka.
lp, Matevžk

CoolBits ::

Zakaj bi potem moral bit še flash vmes za gledanje videa pa mi ni jasno...

Matevžk ::

Se absolutno strinjam glede videa. Ampak prvič flash ni samo video in drugič, če te še enkrat citiram:
Jobs je lepo povedal

-- seveda je lepo povedal, saj je dobro plačan za to. Človek na tak položaj pride zato, ker zna slabe stvari lepo povedati.
lp, Matevžk

CoolBits ::

In kaj je slabega v tem, da noče flasha? Je tudi lepo povedal zakaj...

Matevžk ::

CoolBits je izjavil:

In kaj je slabega v tem, da noče flasha?

Pravzaprav nič drugega kot to, da ga hočejo njegovi uporabniki. Meni je torej dokaj vseeno. Mi pa ni čisto jasno -- če se vsi znebimo flasha, ali to pomeni konec iger na spletu? (Ali pa ima Apple namen podpreti Silverlight?)
lp, Matevžk

CoolBits ::

Več kot očitno, ga uporabniki iphona in ipada ne pogrešajo toliko, da zaradi tega ne bi kupili izdelka...
Igre imaš pa kot aplikacije... zakaj bi jih na spletni strani igral?
No html5 prinaša še marsikaj zanimivega :)

Zmajc ::

Smells like bullshit

Limit-sky ::

Zmajc +1

Flash je en velik BS. Tudi strani z videovsebino razvijajo rešitve, prilagojene iPhone/iPad napravam, to je "flashless". Zakaj za hudiča rabiš flash, če hočeš pogledati video?

Ah, samo igric na spletu pa ne bo več. Damn it!

Matevžk ::

CoolBits je izjavil:

Več kot očitno, ga uporabniki iphona in ipada ne pogrešajo toliko, da zaradi tega ne bi kupili izdelka...
Igre imaš pa kot aplikacije... zakaj bi jih na spletni strani igral?
No html5 prinaša še marsikaj zanimivega :)

Tisto prvo imaš seveda prav.

Igre bi igral na spletni strani ravno zato, da ni potrebno ničesar nameščati. Thin client. Svoj tetris želim igrati takoj in čez dvajset minut mi ne bo več mar zanj; nasledjič bom tako ali tako poiskal drugo igro ali pa drugo implementacijo tetrisa.

Kaj pa na tem področju prinaša HTML5, pa res ne vem -- na spletu sem zgolj uporabnik. :) Če ima kdo kakšen primer v rokavu, na dan z njim! :)
lp, Matevžk

69charger ::

Da bi kupil računalnik za 500EUR potem pa še Flash ne dela? Ga takoj nazaj nesem.

Zmajc ::

Limit-sky je izjavil:

Zmajc +1

Flash je en velik BS. Tudi strani z videovsebino razvijajo rešitve, prilagojene iPhone/iPad napravam, to je "flashless". Zakaj za hudiča rabiš flash, če hočeš pogledati video?

Ah, samo igric na spletu pa ne bo več. Damn it!


Jaz povsem razumem zakaj so Apple naprave "flashless" ampak glavni razlogi za to odločitev so povsem drugi od teh bullshit malekosti z odprtega pisma.

Applu želim da dosežejo status monopolista da jih bodo začeli vsi j***t v glavo za vsako malenkost kot Microsoft, etc. :)

nekikr ::

Kakšne bullshit malenkosti? Zgornje točke so 100% resnične. In če bi uporabniki res zahtevali in si želeli flasha potem ne bi kupovali Apple izdelkov tako množično.

pss-m ::

steve me je kar malo razjezil s svojo pridigo o odprtosti in adobovi kontroli nad svojim produktom... najprej pred svojim pragom pomest.
http://arstechnica.com/tech-policy/news...

Matevžk ::

nekikr je izjavil:

Kakšne bullshit malenkosti? Zgornje točke so 100% resnične.

Tale: Apple si prizadeva za odprtost vseh internetnih standardov. Tale ni niti 1% resnična.
Edit: Apple si namreč prizadeva za svoj profit, kar je za gospodarsko družbo edino normalno. Narobe je samo, da marketinškemu bullshitu verjameš. (Temu, da mu verjameš, je seveda namenjen. Da boš znal prebrati zrnje od plev, moraš poskrbeti sam.)
lp, Matevžk

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Matevžk ()

CoolBits ::

Po čem pa sklepaš da ni resnična?

Matevžk ::

CoolBits je izjavil:

Po čem pa sklepaš da ni resnična?

Še enkrat? Ne, nimam časa.
lp, Matevžk

CoolBits ::

Ja če že praviš, da ni resnica bi lahko tudi obrazložil zakaj... do sedaj še nisi.

Stark ::

Filmčki na youtubu so v flashu. Youtube je od Google. Google in Apple si konkurirata. Konkurenčni boj poteka na hrbtih uporabnikov.

Če gledam filme preko youtuba se komp dosti bolj greje kot, če gledam 1080p filme.

O "izginjanju" flash strani je pisala tudi med dizajnerji in razvijalci spletih strani zelo popularna (e)Revija Smashingmagazine:
http://www.smashingmagazine.com/2010/04...

HTML 5 dejansko prinaša toliko enih stvari, da bodo marsikatere stvari, ki jih danes uporabljamo razvijalci postale odveč.

Zakaj folk iz tega dela štalo. Podjetje se odloči tako kot se njemu zdi najbolje. Tako kot youtubu bana ljudi, ki uporabljajo IE6, ki je roko na srce zastarel, ga pa še vedno uporablja dosti ljudi. Zakaj je na PS3 slim verzijah ne delajo več špili iz starejših playstationov.

Če uporabljaš doma računanlnik ni problema. Na delovnih mestih, kjer imaš omejen dostop pa si ne moreš naložiti flasha, ne moreš videti kar nekaj strani - poleg youtuba še SouthPark studios. Res pa, da ni namen, da bi na delovnem mestu bulil filmčke.

CoolBits ::

Youtube že nekaj časa dela tudi s html5 in brez flasha btw...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: CoolBits ()

Limit-sky ::

Vimeo bo tudi kmalu (če že ni).
Aja, pa Hulu.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Limit-sky ()

sirotka ::

Matevžk je izjavil:

CoolBits je izjavil:

In kaj je slabega v tem, da noče flasha?

Pravzaprav nič drugega kot to, da ga hočejo njegovi uporabniki. Meni je torej dokaj vseeno. Mi pa ni čisto jasno -- če se vsi znebimo flasha, ali to pomeni konec iger na spletu? (Ali pa ima Apple namen podpreti Silverlight?)


Ne, uporabniki ga noče(jo/mo). Forsirajo ga v večji meri tisti, ki se srečajo z iphonom in se bodo nekoč z ipadom nekako 2x letno.

opeter ::

pss-m je izjavil:

steve me je kar malo razjezil s svojo pridigo o odprtosti in adobovi kontroli nad svojim produktom... najprej pred svojim pragom pomest.
http://arstechnica.com/tech-policy/news...


Appleov iPad itak ne more zaživeti izven Applovega ekosistema (iTunes, AppStore). Nanj ne moreš naložiti enostavne .txt ali .pdf datoteke, ne da bi zagnal iTunes.

In ravno tukaj ima bodoča konkurenca močno prednost.
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

noraguta ::

Matevžk je izjavil:

nekikr je izjavil:

Kakšne bullshit malenkosti? Zgornje točke so 100% resnične.

Tale: Apple si prizadeva za odprtost vseh internetnih standardov. Tale ni niti 1% resnična.
Edit: Apple si namreč prizadeva za svoj profit, kar je za gospodarsko družbo edino normalno. Narobe je samo, da marketinškemu bullshitu verjameš. (Temu, da mu verjameš, je seveda namenjen. Da boš znal prebrati zrnje od plev, moraš poskrbeti sam.)

jobsove floskule , apple noče imeti odprte platforme , zato tudi ne dovoli flaha , kateri je sam po sebi platforma s katero se da zaobiti appstore. ravno tako ne spusti zraven tudi ostalih razvojnih platform. fino za apple in mogoče določen krog uporabnikov ampak killer za poslovno rabo. apple pač ne bo mogel konkurirat platformam katere so "odprte" iz stališča razvijalca.
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!

poweroff ::

Ko v Linuxu pred leti ni delal Flash, smo poslušali kako beden OS je to. Ko sedaj ne dela na Applu, je pa to nek nov feature.

Se strinjam - Flash ima cel kup grehov. Vendar odprtost zahteva, da se na tvoji napravi/OS-u da poganjati katerikoli software.
sudo poweroff

ProGTX ::

Menim, da bi see vseeno morali potruditi in iti preko sebe teb uporabnikom ponuditi, kar si želijo - in to je Flash. Res ni najboljša tehnologija, vendar je zaenkrat še precej uporabljana.

Mene prav ta prezir odvrača od Appla. Mar niso prav oni znani po celoviti izkušnji "iz škatle"? Se mi zdi, da se čedalje bolj oddaljujejo od tega.

MacQ ::

Najbolj resnična točka je seveda zadnja, kjer lepo pove, da noče imeti tujega softvera, ampak hoče zaprto platformo, ki jo ima v 100% rabi. Vse lepo in prav, vendar potem je to monopol in je čas, da mu EU stopi za vrat. MSju težijo za vsak nepomembni drek, Apple pa si lahko privošči kar si hoče, ker ima očitno najmanj zahtevne uporabnike na svetu.
The sound of the ocean is dead, it's just the echo of the blood in your head.

cleanac ::

Tu mo pa dam čisto prav. Poleg tega še flash niti na windowsih ni podprt 100%. Recimo 64-bitni IE. Zaradi tega moram uporabljati tudi 32-bitnega. Upam, da bomo čimprej neodvisni od tega flasha.

Limit-sky ::

@opeter: mislim, da se vedno bolj vsebina seli v oblak. Sedaj že lahko preko dropboxa preneseš fajle na iPhone/iPad. Legalno.

"Vendar odprtost zahteva, da se na tvoji napravi/OS-u da poganjati katerikoli software."

Tole je utopija. Na katere odprte sisteme pa lahko inštaliram Final Cut?

Omen3 ::

CoolBits je izjavil:

Ja če že praviš, da ni resnica bi lahko tudi obrazložil zakaj... do sedaj še nisi.


In kaj ti ni jasno?!?8-O

Če bi res prebral objavljeno novico,kaj je v pismu napisal Steve Jobs in kaj je na pismo odgovoril Jesse Warden,bi vedel o katerih 13 laži je govora (poleg tega je dbevfat objavil še eno razlago).

Vse kar pravijo pri Applu pač ne "drži vode".Saj se razume,vsak "cigo svojega konja hvali" - ampak ne tako da se sesedovega konja v drek tlači - in to z neresničnimi izjavami.
In ni res,da vsi Apple fani ne pogrešajo flasha (ki še ni čisto nepogrešljiv).Samo kaj pa jim preostane drugega - hoteli so "hi-tech" izdelek,ki pa pač nima vseh hi-tech atributov.Da se razumemo,zato to še ni slab izdelek - NI PA PERFECT!!!

Primer še ene primerjava Appla in konkurence:
(vir RN)

http://www.racunalniske-novice.com/novi...

O.K. je kopija in ni "jabolko" a je vsaj pol cenejši.In podpira aplikacijo flas in ima HDMI video izhod.
8-O Shame on you Apple :D
Nobody Is Perfect,I'm Nobody

MasterBlaster ::

Pomanjkanje flasha na linuxu in mobilni napravi ni isto. V primeru flasha na linux-u, ta v drugem OS na istem HW dela. Celo sedaj ta dela na win bistveno bolje. Za to je pa kriv izključno Adobe.

Flash na mobitelu je pa žalost. Ravno prejle sem ga malo testiral na sodelavčevem HTC Desire. Tak kot je tam gor je bolje, da ga sploh ne bi bilo. Za test sem probal maxtv, ki seveda sploh ni delal. Oz je, samo kazal je samo kocke, pa nek zatikajoč zvok je bil. Tak produkt je za mene neuporaben in je bolje da namesto tega vidim modro kockico.
Tk je pa pika .

Stark ::

CoolBits je izjavil:

Youtube že nekaj časa dela tudi s html5 in brez flasha btw...


Ja moj zajeb. :)

Sej ravno evropska komisija je MSju očitala zaprtost za kar so plačali visoko kazen.

Legitimna odločitev podjetja je, da se odloči kaj se poganja na njehovih napravah. Če tako rabiš flash pač ne boš kupil iPada in potem pizdil, da ga rabiš...

HTML 5.0 bo na smetišče zgodovine poslal marsikatero danes uporabljano stvar. En kup strani je narejenih v flashu, ki samo štekajo, čakaš po pol minute, da se kaj naloži. Je že hudo narejeno ni pa vedno uporabno.

HTML 5.0 je popolnoma odprt standard, ki ga razvija skupnost, podjetja. Flash je pa Adobov. Če bi hotel Apple "zapreti" iPad bi razvijal svojo alternativo HTML 5.0 kar pa je itak skoraj brezveze.

Limit-sky ::

"O.K. je kopija in ni "jabolko" a je vsaj pol cenejši.In podpira aplikacijo flas in ima HDMI video izhod.
Shame on you Apple "

Grem stavt, da bo tole prodajna uspešnica. Cenejši, zmogljivejši, podpira aplikacijo flash, hdmi, ogromna baterija, SD... Zakon!!! Če bi še lahko oltarčke postavili po trgovinah...

LukaSLO ::

Limit-sky je izjavil:

"O.K. je kopija in ni "jabolko" a je vsaj pol cenejši.In podpira aplikacijo flas in ima HDMI video izhod.
Shame on you Apple "

Grem stavt, da bo tole prodajna uspešnica. Cenejši, zmogljivejši, podpira aplikacijo flash, hdmi, ogromna baterija, SD... Zakon!!! Če bi še lahko oltarčke postavili po trgovinah...


Če misliš tisti kitajski ponaredek hahahha. Ne, ne bo uspešnica. Kdo pa kupuje neke kitajske ponaredke?

barson ::

Odprtost. Apple si prizadeva za odprtost vseh internetnih standardov, kamor sodijo HTML5, CSS in Javascript. Flash je v ekskluzivnem upravljanju Adoba, ki lahko z njim počne, kar ga je volja. Za zdaj so bili benevolentni, a to ne spremeni dejstva, da je Flash v svoji srž zaprt in lastniški.


Zakaj pol za gledat trailerje na http://trailers.apple.com/ rabiš QuickTime, če si tolk prizadevajo, da je vse odprto?!?!

Omen3 ::

LukaSLO je izjavil:

Limit-sky je izjavil:

"O.K. je kopija in ni "jabolko" a je vsaj pol cenejši.In podpira aplikacijo flas in ima HDMI video izhod.
Shame on you Apple "

Grem stavt, da bo tole prodajna uspešnica. Cenejši, zmogljivejši, podpira aplikacijo flash, hdmi, ogromna baterija, SD... Zakon!!! Če bi še lahko oltarčke postavili po trgovinah...


Če misliš tisti kitajski ponaredek hahahha. Ne, ne bo uspešnica. Kdo pa kupuje neke kitajske ponaredke?



Ja pa res velika razlika med kitajskim originalom in kitajskim ponaredkom (se opravičujem,če sem Taiwanu ali drugim azijskim deželam naredil krivico,ker vse res ni s Kitajske).LukaSLO dream on.....8-)
Večina tehničnih stvari je itak narejenih na "rumeni celini".
Če bo kdo prevzel servis za tale tablični računalnik v EU,lahko res postane prodajna uspešnica.

In močno dvomim,da Apple izdelke delajo v "domači deželi".Če jih pa že,to sigurno niso izobraženi domačini ampak "uvoženi" Turki in druga low-cost delovna sila.Tako da v vsakem primeru velike razlike ni.
Nobody Is Perfect,I'm Nobody

Omen3 ::

MasterBlaster je izjavil:

...

Flash na mobitelu je pa žalost. Ravno prejle sem ga malo testiral na sodelavčevem HTC Desire. Tak kot je tam gor je bolje, da ga sploh ne bi bilo. Za test sem probal maxtv, ki seveda sploh ni delal. Oz je, samo kazal je samo kocke, pa nek zatikajoč zvok je bil. Tak produkt je za mene neuporaben in je bolje da namesto tega vidim modro kockico.


Ni nujno,da je težava v flashu.Za mobilno TV potrebuješ tudi dober UMTS signal.
Nobody Is Perfect,I'm Nobody

CoolBits ::

Težava je v flashu, ker normalno delujočega na mobilnih napravah še ni...
Adobe ga obljublja že od prve polovice 2009... pol je bla druga polovica 2009... pol prva polovica 2010, zdej že druga polovica... heh

LukaSLO ::

Flash je preveč hroščata zadeva ... Za ogled video posnetkov bo kmalu postal nepotreben...

Youtube podpira HTML5, Vimeo pa tud ...

zee ::

To že, vendar potem ne bomo mogli igrat (inteligentnih) igric tipa Farmville :))
zee
Linux: Be Root, Windows: Re Boot
Giant Amazon and Google Compute Cloud in the Sky.
«
1
2 3
...
5


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Zakaj Apple ne mara Flasha (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Novice / Apple iPhone/iPad/iPod
22865222 (59495) BigWhale
»

Flash na mobitelih zamuja (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Novice / Android
16025091 (22738) lurker
»

Apple priznal težave iPada z internetom (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Apple iPhone/iPad/iPod
6011295 (9364) zee
»

Adobe je jezen na Apple, Apple odgovarja? (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Novice / Apple iPhone/iPad/iPod
11432704 (29617) sirotka
»

Danes Apple-ove tiskovne konference, domnevno predstavljen tablični Mac (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Novice / Apple iPhone/iPad/iPod
22320685 (15333) Lion29

Več podobnih tem