» »

ReactOS začenja znova

ReactOS začenja znova

Nemška verzija ReactOS

Slashdot - ReactOS je odprtokodni operacijski sistem, ki je napisan tako, da je binarno združljiv z Windows. Razvoj se je pod tem imenom začel leta 1998, ko so prevzeli poskus FreeWin95, ki je skušal napraviti karseda verno kopijo Windows 95. V več kot desetih letih projekt ni prilezel do stabilne različice - zadnja nosi oznako 0.3.11. Smele načrte je ves čas teplo pomanjkanje razvijalcev, zaradi česar se je vodja Aleksey Bragin odločil, da projekt zažene popolnoma od začetka. Nova implementacije podsistema Win32 se imenuje Arwinss in se močno zgleduje po emulatorju Wine za Linux.

23 komentarjev

poweroff ::

Hmm, če bo število razvijalcev ostalo enako, bodo z novim imenom pridobili - kaj?
sudo poweroff

Karlos ::

Če jim rata spojiti Wine in ReactOS in stvar še malo dodelat, bi bila stvar zelo zanimiva.

Me pa zanima s katerimi Winodws naj bi bilo to združjivo.

Dosti razvijalcev je imelo probleme pri migraciji XP->Vista->W7,
ko bo pa reactos prišel do 1.0 bo pa že vsaj W10.
Sai Baba: "Dam vam to, kar hočete, da boste hoteli to, kar vam želim dati."

nekikr ::

World domination proceeding as planned :)

WhiteAngel ::

Userspace del od ReactOS je že sedaj ves od Wine - tudi Wine je dobival redno popravke s strani ReactOS. Mislim, da je problem niže pri implementaciji gonilnikov oz. vmesnikov.

Icematxyz ::

Dobra odločitev za moje pojme. Če hočeš kompatibilnost pač rabiš dober binary loader. Več ljudi bo delalo na tem področju. Boljša bo podpora.

Morda pa v prihodnosti to sploh ne bo več potrebno. In bo Microsoft Office tako imel različico za Linux. Za to ker bo jo Microsoft sam tržil. In ne za to ker bi moral nekdo drug ukvarjati s temi zadevami.

jest10 ::

Če jim rata spojiti Wine in ReactOS in stvar še malo dodelat, bi bila stvar zelo zanimiva.

Me pa zanima s katerimi Winodws naj bi bilo to združjivo.

Dosti razvijalcev je imelo probleme pri migraciji XP->Vista->W7,
ko bo pa reactos prišel do 1.0 bo pa že vsaj W10.

Na njihovi strani pišejo da:
ReactOS® is a free, modern operating system based on the design of Windows® XP/2003.

Dr_M ::

No, take stvari rabimo, ne pa linux.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

opeter ::

No, take stvari rabimo, ne pa linux.


Točno tako. Edina prava alternativa za Windows OS. Da lahko poganjaš vse Windows programe.
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

mtosev ::

itak ne bo nikoli koncan.
Core i9 10900X, ASUS Prime X299 Edition 30, 32GB 4x8 3600Mhz G.skill, CM H500M,
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UltraSharp UP3017, Win 11 Pro
moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013

techfreak :) ::

Itak ne bi nikoli delal tako dobro kot Windows in imel tako dobro podporo s strani aplikacij.

Dr_M ::

Točno tako. Edina prava alternativa za Windows OS. Da lahko poganjaš vse Windows programe.


Alternativa je tako slaba, da bi bilo bolje, ce je nebi bilo sploh.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

LightBit ::

Zanimiv projekt, ampak nima smisla, ker so windowsi glupo zasnovani (register, GUI vgrajen v jedro ... dejansko skoraj vse je zakomplicirano, nezanesljivo in počasno).
UNIX-like os-i so boljša rešitev (če rabiš kompatibilnost z windowsi pa uporabiš wine).

Pithlit ::

Točno tako. Edina prava alternativa za Windows OS. Da lahko poganjaš vse Windows programe.


Alternativa je tako slaba, da bi bilo bolje, ce je nebi bilo sploh.


Zanimivo kako lahko večina navadnih uporabnikov uporablja to alternativo... ki je tako slaba da je nebi bilo. Ane?
Life is as complicated as we make it...

Matevžk ::

@Pithlit: Jo res? V produkciji/doma? S kakšnim namenom? Konec koncev - kaj je narobe z Wineom? Seveda, nekatere stvari ne delajo, ampak potem najbrž tudi v tem nimamo-dovolj-razvijalcev projektu ne bodo ...

Mislim, da je mnogo boljša alternativa dobro narejen in stabilen Linux desktop (marsikatera distribucija je temu relativno blizu, nobena pa noče narediti zadnjih korakov poliranja), ki bo privabil dovolj uporabnikov, da se bodo (mnogo bolj kot trenutno) zganili tudi proizvajalci komercialnega programja ...
lp, Matevžk

Gandalfar ::

nobena pa noče narediti zadnjih korakov poliranja


noce?

Matevžk ::

Ja, sem prepričan, da bi vsaj ena distribucija z ustrezno prerazporeditvijo virov lahko dosegla bistveno boljšo stabilnost namiznih sistemov. No, morda se težava skriva v tem, da so ti viri predvsem programerji (ljudje), ki so morda mnogo bolj motivirani ob menjavi HAL-a z DeviceKitom ali ponovnem pisanju (rewrite from scratch) določenih stvari, ki bi lahko še malo potrpele v obstoječem stanju, kot pa ob iskanju dobro kamufliranih napak v X.org-u ...
lp, Matevžk

Pithlit ::

@Pithlit: Jo res? V produkciji/doma? S kakšnim namenom? Konec koncev - kaj je narobe z Wineom? Seveda, nekatere stvari ne delajo, ampak potem najbrž tudi v tem nimamo-dovolj-razvijalcev projektu ne bodo ...


Če greš prebirat par postov nazaj, boš opazil, da naš ljubi Dr M z "Alternativa je tako slaba, da bi bilo bolje, ce je nebi bilo sploh." cilja na Linux.

Mislim, da je mnogo boljša alternativa dobro narejen in stabilen Linux desktop (marsikatera distribucija je temu relativno blizu, nobena pa noče narediti zadnjih korakov poliranja), ki bo privabil dovolj uporabnikov, da se bodo (mnogo bolj kot trenutno) zganili tudi proizvajalci komercialnega programja ...


Veliko distribucij dejansko prekaša vse to o čemer govoriš... problem pa so 'sosedovi mulci' in razni kvazi stručkoti (pa da slučajno ne pozabimo našega šolstva), kis se trmasto oklepajo prepričanja, da je Linux nek überhud bavbav in forsirajo Windows OS. Večinokrat 'ukraden' (in prav tako 'ukradeni' so ostali 'nepogrešljivi' programi tipa CorelDraw in Photoshop).

ReactOS? Dober pristop, ki pa je obsojen na podobno (ali slabšo) eksistenco kot, recimo, Linux. Ravno zaradi vsega zgoraj naštetega.

There can be only one!
Life is as complicated as we make it...

poweroff ::

Predost ReactOS projekta je predvsem v tem, da bo lahko zelo dobro podprt v Linux (hint: povezava z wine!), kar pomeni, da bodo Windows programi na Linuxu še bolje podprti. In to je tisto, kar rabimo.

Dejansko ima Linux možnost, da postane OS, kjer bo mogoče poganjati praktično VSE programe.

Glede informatike v šolah - poglejte si, kako imajo tole urejeno na Hrvaškem: http://www.ubuntu.si/novice/3767
Zakon!
sudo poweroff

Matevžk ::

Če greš prebirat par postov nazaj, boš opazil, da naš ljubi Dr M z "Alternativa je tako slaba, da bi bilo bolje, ce je nebi bilo sploh." cilja na Linux.

Mislim, da se motiš.

Veliko distribucij dejansko prekaša vse to o čemer govoriš... problem pa so 'sosedovi mulci' in razni kvazi stručkoti (pa da slučajno ne pozabimo našega šolstva), kis se trmasto oklepajo prepričanja, da je Linux nek überhud bavbav in forsirajo Windows OS. Večinokrat 'ukraden' (in prav tako 'ukradeni' so ostali 'nepogrešljivi' programi tipa CorelDraw in Photoshop).

Se precej strinjam. Z inštalacijami operacijskih sistemov po celi vasi sem se sicer že davno nehal ukvarjati, ker čas porabim za (v mojih očeh) bolj pomembno delo, ampak tista peščica kolegov, ki jim še administriram mašine, uporablja Linux (tudi jaz na vseh svojih mašinah; samo ena (kupljena!) XP virtualka je, ker sem pač računalničar in občasno rabim različne OSe) - razen enega znanca. Zakaj je on na Windowsih? Ker je osnovnošolski učitelj, tem pa naša ljuba država pod nos tišči grafično zelo dodelane (vsaj v očeh avtorjev) v .NETu pisane programe samo zato, da lahko vnašajo ocene. (Ali nekaj takega; se nisem poglabljal, samo na hitro sem inštaliral, kolikor se na dotični platformi hitro inštalirati da.) Mislim, da se te razmere počasi umirjajo in selijo na splet, tako da bo tudi ta kolega lahko zamenjal OS za takega, ki je cenejši in lažji za administracijo.

ReactOS? Dober pristop, ki pa je obsojen na podobno (ali slabšo) eksistenco kot, recimo, Linux. Ravno zaradi vsega zgoraj naštetega.

Lahko utemeljiš, zakaj je to dober pristop (boljši od dobrega Linux desktopa z dobro delujočim Wineom)? Se pa strinjam z Matthaiem - če bodo ReactOS-ovi fantje veliko šarili po Wineovi kodi, bomo pridobili vsi. Spet ena prednost odprte kode, ki jo bodo nekateri skušali prikazati kot nično.
lp, Matevžk

opeter ::

Če greš prebirat par postov nazaj, boš opazil, da naš ljubi Dr M z "Alternativa je tako slaba, da bi bilo bolje, ce je nebi bilo sploh." cilja na Linux.

Mislim, da se motiš.


Ne, res je bil mišljen Linux.

Glede informatike v šolah - poglejte si, kako imajo tole urejeno na Hrvaškem: http://www.ubuntu.si/novice/3767
Zakon!


Odlično! To še nisem videl. Le zakaj pri nas ni kaj takega?
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: opeter ()

Smeagol ::

Če greš prebirat par postov nazaj, boš opazil, da naš ljubi Dr M z "Alternativa je tako slaba, da bi bilo bolje, ce je nebi bilo sploh." cilja na Linux.

Mislim, da se motiš.


Ne, res je bil mišljen Linux.


Ne. Ne pise tako. Preberi se predhodne poste

opeter ::

Kaj potem? Jaz razumem kot Linux.
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

poweroff ::

Naj Dr.M sam pove, ne pa da brezplodno bluzite tlele.
sudo poweroff


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Office 2007 Home & Student SLO medij

Oddelek: Programska oprema
254225 (3484) Han
»

Samsungovi in Crucialovi SSD-ji ne znajo varno šifrirati

Oddelek: Novice / Varnost
317396 (4152) bbbbbb2015
»

Spodnja Saška gre z Linuxa na Windows (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Operacijski sistemi
6016835 (12897) pegasus
»

München bo delil Lubuntu CD-je

Oddelek: Novice / Operacijski sistemi
4712471 (10834) b3D_950
»

Izšel Wine 1.0 (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Ostala programska oprema
5711159 (7994) Jst

Več podobnih tem