Novice » Avtorsko pravo » Deset najbolj piratiziranih iger
3p ::
stein: torej predlagaj motivacijo, zakaj bi nekdo sploh še razvijal igre ali snemal filme... če pa nima pravice razpolagati s svojo intelektualno lastnino. Zaenkrat samo zato, ker večina ljudi enostavno:
Proste vsebine folk večinoma podpira dokler je vložek le gobcanje. Poglej (kot primer) samo top 10 spletno mesto Wikipedijo. Zbirajo 6 milijonov $, pa so v dobrem mesecu prišli do polovice. Kljub množici uporabnikov. Pa gre za eno samo spletno mesto.
Na dolgi rok sklepam, da bo posledica pač, da bo naslednja generacija konzol še bistveno bolj zaprta...
rolih: torej nekaj takega kot itunes (ipd), samo da bi ti uvedel pavšalni (vinjetni) sistem, ki sponzorira velike konzumente na račun tistih, ki prenesejo malo, namesto obstoječega, kjer plačaš po porabi.
- verjame, da si lastnik pravic zasluži kompenzacijo
- se boji, da jih bodo zalotili
- ne obvlada downloadanja in kopiranja in potem čiščenja virusov
Proste vsebine folk večinoma podpira dokler je vložek le gobcanje. Poglej (kot primer) samo top 10 spletno mesto Wikipedijo. Zbirajo 6 milijonov $, pa so v dobrem mesecu prišli do polovice. Kljub množici uporabnikov. Pa gre za eno samo spletno mesto.
Na dolgi rok sklepam, da bo posledica pač, da bo naslednja generacija konzol še bistveno bolj zaprta...
rolih: torej nekaj takega kot itunes (ipd), samo da bi ti uvedel pavšalni (vinjetni) sistem, ki sponzorira velike konzumente na račun tistih, ki prenesejo malo, namesto obstoječega, kjer plačaš po porabi.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: 3p ()
roli ::
rolih: torej nekaj takega kot itunes (ipd), samo da bi ti uvedel pavšalni (vinjetni) sistem, ki sponzorira velike konzumente na račun tistih, ki prenesejo malo, namesto obstoječega, kjer plačaš po porabi.
Nekako tako ja! To stvar bi uvedel v svetovnem merilu. Torej tudi, če ljudje potegnejo 1000 filmov mesečno bi še vedno avtor dobil par centov od vsakega kar se pa lahko hitro nabere. Morda bi lahko dal še omejitev na 2000 vsebin mesečno. To bi bilo nekje to. Avtorji bi dobili plačilo, ljudje pa bi imeli hiter dostop do česarkoli hočejo - in to legalno.
http://www.r00li.com
Senitel ::
Iz istega razloga, kot Fructal ne bi smel imeti (in dejansko nima, hvala bogu) pravice dolocati kaj se z njegovimi sokovi dogaja.
Da, Fructal ti ne predpisuje recimo, da moraš njihove sokove nujno popit ali servirat pri 15 stopinjah celzija...
Ne bodo se pa stvari končale dobro, če se boš ti spravil analizirat kaj točno je v Frucu in potem začel prodajat svoj skok z imenom Fpuc in točno enako sestavo kot Fruc. Niti se ne bo dobro končalo, če boš ta svoj Fpuc talal zastonj v BTC-ju recimo...
Če so recimo Windowsi za tvoje pojme predragi jih za boga ne uporabljaj ne pa da jih uporabljaš brez licence.
Po mojem so Windowsi danes tam kjer so ravno zaradi piratstva, ker so "univerzalno popularni".
V resnici pa tako samo škodiješ vsem alternativam (in konec koncev nižanju cene recimo Windowsem).
Uporabljal bom en X software, ki je sicer 10x predrag, ampak itak ga lahko zastonj spiratiziram. Alternativnega software-a Y pa ne mislim uporabljat, čeprav je čisto vredu in obenem še zastonj ali bistveno cenejši.
Zakaj bi se kdo sedaj trudil ponudit boljšo in cenejšo alternativo X, če itak vsi ali legalno ali nelegalno hočejo uporabljat X? Zakaj bi se proizvajalec software-a X sploh ubadal recimo z pocenitvijo, če itak "vsi" uporabljajo njegov software? Ja ne bo se, ker je edini način kako lahko on pride do še več profita tako, da se spravi nad nelegalne uporabnike...
Zakaj je delež recimo linuxa celo v domačih računalnikih vse višji? Zato ker so začeli ljudje uporabljat legalno alternativo namesto piratizirat! Kaj je večja grožnja Microsoftu? Da bo 50% njihovih uporabnikov ne bo plačalo za Windowse ali to, da bo 50% njihovih uporabnikov prebegnilo na Linux?
techfreak :) ::
Vsekakor vsi ne uporabljajo Linuxa samo zaradi cene, ampak tudi zaradi njegovega delovanja in programov namenjenih njemu.
3p ::
Sentinel: Moraš priznati, da trg iger, o katerem je tule v prvi meri govora, vendarle deluje drugače. Nihče pri zdravi pameti ne bo vložil milijonov v razvoj igre, ki jo bo potem delil naokoli (ok, to si lahko privošči ameriška vojska, mogoče še kdo). Poleg vsega, je tudi najboljša igra zanimiva zelo omejen čas. Potem hočejo kupci novo.
Uporaba legalnega "Tux Racerja" namesto "Fallouta" je dosti dlje od realnosti, kot uporaba recimo OpenOffica namesto MS Offica.
Uporaba legalnega "Tux Racerja" namesto "Fallouta" je dosti dlje od realnosti, kot uporaba recimo OpenOffica namesto MS Offica.
opeter ::
Razvoj iger je točno takšen, kot je razvoj programov. Za obe se porabi ogromno milijonov (to velja za velike komercialne izdelke), zato pa imajo takšno ceno. Kdor si to ne more privoščiti, naj jih ne bi uporabljal. Jebiga, sam nimam denarja za kakšnega BMW-ja, zato pa ga naj ukradem? Na srečo je dovolj drugih, cenejših alternativnih avtomobilskih modelov, tako, da se res ne morem pritoževati. Sploh pa je v ozadju še trg z rabljenimi avtomobili. Tudi ena od opcij.
Super bi bilo, če bi v prihodnosti imeli inteligentno strojno opremo, katera bi se skozi internet postopoma posodabljala in dobivala/pošiljala informacije o tem, če je naložena plačjiva programska oprema na tvojem kompu res licenčna oz. si za njo dejansko plačal. Če ne, se vse skupaj zablokiralo. Tako bi dosti pridobili freeware in tudi odprtokodna programska oprema, saj bi z enim mahom dobili še takoj točne statistične podatke o uporanbikovih navadah, uporabljenih programih, OSih, strojne opreme itn. A ste paranoični?
Super bi bilo, če bi v prihodnosti imeli inteligentno strojno opremo, katera bi se skozi internet postopoma posodabljala in dobivala/pošiljala informacije o tem, če je naložena plačjiva programska oprema na tvojem kompu res licenčna oz. si za njo dejansko plačal. Če ne, se vse skupaj zablokiralo. Tako bi dosti pridobili freeware in tudi odprtokodna programska oprema, saj bi z enim mahom dobili še takoj točne statistične podatke o uporanbikovih navadah, uporabljenih programih, OSih, strojne opreme itn. A ste paranoični?
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j
BigWhale ::
Ne ni. To je tvoje mnenje. In to mnenje imajo še drugi ljudje. In trenutno zakon to mnenje več ali manj uzakonja. En drug zakon pa uzakonja, da žid ne sme na ulico brez ustrezne "nalepke".
pa moral utemeljit zakaj, jaz, kot avtor, ne bi smel imeti pravice dolocati kaj se z mojimi deli dogaja.
Iz istega razloga, kot Fructal ne bi smel imeti (in dejansko nima, hvala bogu) pravice dolocati kaj se z njegovimi sokovi dogaja.
No, to ni utemeljitev. To je samo zgresen primer, ker Fructal dejansko lahko doloca kaj se z njegovimi sokovi dogaja. Pojdi na Rdeci Kriz po liter soka ali pa liter mleka. Bos videl, kako je na veliko natisnjeno na tisti embalazi, da je bila stvar proizvedena za Rdeci Kriz in ni za nadaljno prodajo. Ali pa katerikoli drugi izdelek na katerem pise: "Free Sample, not for resale." Tak izdelek ti sicer lahko prodajas vendar si bos na vrat nakopal proizvajalca. Prav tako ne smes reverse-engineerat njihovega soka in ga pod lastno znamko prodajati.
In ja tudi te stvari so uzakonjene 'samo zaradi mnenj' nekaterih ljudi.
In vse dokler imamo zakone, ki to na globalni ravni dolocajo imam jaz kot avtor vso pravico dolocati kaj se dogaja z mojimi deli.
MrStein ::
Sem pravkar kupil liter soka.
Tretjino sem spil, tretjino zlil na cesto, tretjino pa v rezervoar kosilnice.
Me zatozis ?
Tretjino sem spil, tretjino zlil na cesto, tretjino pa v rezervoar kosilnice.
Me zatozis ?
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Senitel ::
Pa kolk si ti trd ej... Dej kup eno cocacolo pa ugotovi kaj je skrivna sestavina in začni talat to staincolo na Prešernovem trgu pa povej kako dolgo boš zdržal na prostosti!
3p ::
Sem pravkar kupil liter soka.
Tretjino sem spil, tretjino zlil na cesto, tretjino pa v rezervoar kosilnice.
Me zatozis ?
Dve pripombi...
Zakaj nisi začel s: "sunil sem liter soka". To bi bil ekvivalent downloadanja. Ko si ga pa kupil, imaš pa res v zvezi z njim (njegovim uživanjem) skoraj neomejene pravice. Ne pa z njegovim kopiranjem. In ne, ne smeš ga vliti v sosedovo kosilnico. Ker je njegova.
Se pa seveda strinjam, da so nekatere omejitve, ki jih poskušajo lastniki AP vsiliti kupcem, čisto neživljenjske. Kot recimo prepoved prodaje (originalnega primerka - ob tem, da ga ne uporabljaš več).
MrStein ::
Senitel, torej se strinjas, da v mojem primeru avtor nima kaj "diktirati" ?
PS: Lahko tudi komot prodam sok, ce mi ostane kaj neuporabljenega.
3p, saj sem ga v svojo kosilnico.
In avtor se nima kaj glasiti.
Ampak eni tu zdaj "upognejo" zgodbo, da bi zgledalo, kot da imajo oni prav.
PS: Lahko tudi komot prodam sok, ce mi ostane kaj neuporabljenega.
3p, saj sem ga v svojo kosilnico.
In avtor se nima kaj glasiti.
Ampak eni tu zdaj "upognejo" zgodbo, da bi zgledalo, kot da imajo oni prav.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Zgodovina sprememb…
- spremenil: MrStein ()
Pyr0Beast ::
Zakaj nisi začel s: "sunil sem liter soka". To bi bil ekvivalent downloadanja.
E, wrong !
Ce hoces prakticni ekvavilent dowloada, bi ta primer popolnoma zadostoval;
V svoj kozarec bi natocil vodo iz vodovodnega omrezja.
Vendar se ta ista voda prodaja v plastenkah v trgovini.
Tukaj ne vidim popolnoma nic spornega.
E, wrong !
Ce hoces prakticni ekvavilent dowloada, bi ta primer popolnoma zadostoval;
V svoj kozarec bi natocil vodo iz vodovodnega omrezja.
Vendar se ta ista voda prodaja v plastenkah v trgovini.
Tukaj ne vidim popolnoma nic spornega.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Pyr0Beast ()
Senitel ::
Senitel, torej se strinjas, da v mojem primeru avtor nima kaj "diktirati" ?
PS: Lahko tudi komot prodam sok, ce mi ostane kaj neuporabljenega.
Nihče ti tudi ne diktira, da ti ne smeš DVD razrezat in ga 1/3 vstavit v DVD enoto, 1/3 zalučat na cesto in 1/3 zdrobit v rezerovar kosilnice...
V svoj kozarec bi natocil vodo iz vodovodnega omrezja.
Vendar se ta ista voda prodaja v plastenkah v trgovini.
Ne ni isto! V vodi iz vodovoda nimaš samo H2O ampak imaš še določene stvari zraven, isto pri vodi, ki jo kupiš v trgovini!
P.S.: Stisni not eno limono in pojdi vodo iz vodovoda talat na Prešernov trg zastonj kot "Zala Lemon" pa boš imel ekvivalenco.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Senitel ()
ahac ::
Zakaj nisi začel s: "sunil sem liter soka". To bi bil ekvivalent downloadanja.
E, wrong !
Ce hoces prakticni ekvavilent dowloada, bi ta primer popolnoma zadostoval;
V svoj kozarec bi natocil vodo iz vodovodnega omrezja.
Vendar se ta ista voda prodaja v plastenkah v trgovini.
Tukaj ne vidim popolnoma nic spornega.
Jaz bi vodo z pipe raje imel za cenejšo konkurenco tisti z plastenk. Sej ni ukradena. Plačaš jo v vsakem primeru. Če pa nočeš plačaš pa vzameš tisto z potoka.
Če se ne strinjaš z ceno vode v plastenki, je zaradi tega ne ukradeš, ampak si lepo dobiš drugo (cenejšo) vodo.
Slo-Tech Discord - https://discord.gg/ppCtzMW
Zgodovina sprememb…
- spremenil: ahac ()
Pyr0Beast ::
Kaj je fora dajati primere, ce ljudje sploh nocejo razumeti .. ccc
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
AmokRun ::
Ko jaz potegnem dvd preko p2p nisem nič ukradel, kršil pa sem avtorske pravice.
Če pa grem v big bang in dam na skrivaj v žep dvd ter se nekako izmuznem iz trgovine, pa sem dvd ukradel in kršil avtorske pravice.
Če pa grem v big bang in dam na skrivaj v žep dvd ter se nekako izmuznem iz trgovine, pa sem dvd ukradel in kršil avtorske pravice.
BigWhale ::
Sem pravkar kupil liter soka.
Tretjino sem spil, tretjino zlil na cesto, tretjino pa v rezervoar kosilnice.
Me zatozis ?
Zakaj? Saj to lahko pocnes.
Moj primer si pa prakticno ignoriral. Verjetno zato, ker ti tako ustreza.
Ljubljanske mlekarne so Rdecemu Krizu podarile 10.000 litrov mleka, pod pogojem, da ga razdeli zastonj naprej tistim, ki ga potrebujejo. Mislis, da ga lahko Rdeci Kriz kar proda naprej? Ali pa razdeli usluzbencem, ki ga sicer ne nucajo nujno, prav jim bo pa vseeno prisel.
Za vse vodovodarje pa se primer z vodo. :>
Vzames kramp in zacnes kopati vodnjak in po treh mesecih trdega dela ga skopljes in je sedaj poln vode. Jaz sem pa medtem vrtal po nosu in se delal norca iz tebe, da na takem vrocem soncu kopljes vodnjak. Kak teden potem, ko ti skopljes vodnjak, pa pridem jaz s svojo cisterno in jo napolnim z vodo. To vodo potem ponucam zase, za svojo druzino, zivali in tako naprej, pa se kakega soseda napojim. Ko mi vode zmanjka, se pa spet v tvoj vodnjak spravim po vodo.
Pyr0Beast ::
... seveda se vodnjak nikoli ne izprazne.
Volk nalit pa krava cela :)
Volk nalit pa krava cela :)
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Tr0n ::
BigWhale ::
... seveda se vodnjak nikoli ne izprazne.
Volk nalit pa krava cela :)
To se ne pomeni, da ga nekomu ni bilo treba izkopati. Vodnjak se sicer ne izprazni ampak po nekaj letih je mehanizem za zajemanje vode nekompatibilen z novimi posodami za vodo, ker so ze vsi itak zamenjali posode za vodo. So ze vsi hardware nadgradili... Zato mors pa tko al tko nov, boljsi, vecji vodnjak izkopat.
3p ::
PC Game Piracy Examined
10 strani dolg clanek, ki malce bolje pojasni komplekstnost vprasanja.
Odličen članek.
Pyr0Beast ::
Ta vodnjak pa nato se vedno zadostuje manj zahtevnim porabnikom, tistim, z predpotopnimi kanglicami za vodo in navadnimi 17" steklenicami.
Ostali pa so s casom nekako postali nekompatibilni, saj so presli na trovedrnimi sistem in 64-nitno vrv, da ne omenjamo ReadyBoost™ vreteno, ki pospesi izmenjevanje veder za neverjetnih 17%.
Vendar se ta vodnjak zavraga posusi, sosed pa, glej no glej tebe ne bo vec cakal. Iz prostodostopnih nacrtov (in opazovanja tebe) se tako odloci zgraditi nov, boljsi vodnjak, zdruzljiv tudi z pravkar prihajajocimi 8-vedrnimi sistemi, in navsezadnje z vretenom kateri podpira tudi naprednejso, 128 nitno vrv (64-nitna vrv vcasih preprosto ni dovolj pri takem stevilu veder, pa ne da bi bila kaj mocnejsa).
Situacija je idilicna, vse dokler se pri tem vodnjaku ne oglasi poslovnez, kateremu gredo posli usteklenicene vode zadnje case (zelo) slabo, pa ne da bi bil za casom s svojim starim sistemom steklenic.
Vidi, da si ljudje celo raje sami zajemejo vodo, kot da jo kupijo, nekateri so sli do te meje, da so si celo izgradili vodovod.
Njegov trzni um kmalu ugotovi, da je ta vodovod zagotovo kriv za njegov neuspeh, kljub temu, da v tej poletni vrocini prodaja se vedno narasca.
Kmalu poklice dezelnega glavarja in mu razlozi to zaskrbljujoco situacijo. Seveda nasega bistroumca zasrbijo podplati in moz se nemudoma opravi preuciti situacijo v to hudomusno vas, kjer se brez njegovega privoljenja pretakajo divje vode gor in dol.
Seveda mu to ni po godu, saj se mu, visokomislecemu in navsesploh umsko razvitemu cloveku, misel na pitje teh divjih voda preprosto gnusi, zato se isti dan (zejen) pride do polnilnice da poroca o situaciji. Seveda se strinjata, da je potrebno prepovedati ta divja napajalisca, nato pa suhih ust nazdravita v en glas !
Bistri poslovnez se cez cas spomni, da bi lahko s posebnimi zamaski in krusljivimi vratovi steklenic preprecil njihovo ponovno uporabo, seveda to (skoraj) nobenemu ni po godu, tako da se se nekaj tistih, zadnjih uporabnikov te zastarele opreme prikljuci na vodovod.
Seveda je ogenj v strehi in bistri mozje posljejo po vaske krvnike da se neposlusen narod nauci kozjih molitvic, a glej ga glej, ti krvniki ze uporabljajo sistem vodovoda ...
:>
Ostali pa so s casom nekako postali nekompatibilni, saj so presli na trovedrnimi sistem in 64-nitno vrv, da ne omenjamo ReadyBoost™ vreteno, ki pospesi izmenjevanje veder za neverjetnih 17%.
Vendar se ta vodnjak zavraga posusi, sosed pa, glej no glej tebe ne bo vec cakal. Iz prostodostopnih nacrtov (in opazovanja tebe) se tako odloci zgraditi nov, boljsi vodnjak, zdruzljiv tudi z pravkar prihajajocimi 8-vedrnimi sistemi, in navsezadnje z vretenom kateri podpira tudi naprednejso, 128 nitno vrv (64-nitna vrv vcasih preprosto ni dovolj pri takem stevilu veder, pa ne da bi bila kaj mocnejsa).
Situacija je idilicna, vse dokler se pri tem vodnjaku ne oglasi poslovnez, kateremu gredo posli usteklenicene vode zadnje case (zelo) slabo, pa ne da bi bil za casom s svojim starim sistemom steklenic.
Vidi, da si ljudje celo raje sami zajemejo vodo, kot da jo kupijo, nekateri so sli do te meje, da so si celo izgradili vodovod.
Njegov trzni um kmalu ugotovi, da je ta vodovod zagotovo kriv za njegov neuspeh, kljub temu, da v tej poletni vrocini prodaja se vedno narasca.
Kmalu poklice dezelnega glavarja in mu razlozi to zaskrbljujoco situacijo. Seveda nasega bistroumca zasrbijo podplati in moz se nemudoma opravi preuciti situacijo v to hudomusno vas, kjer se brez njegovega privoljenja pretakajo divje vode gor in dol.
Seveda mu to ni po godu, saj se mu, visokomislecemu in navsesploh umsko razvitemu cloveku, misel na pitje teh divjih voda preprosto gnusi, zato se isti dan (zejen) pride do polnilnice da poroca o situaciji. Seveda se strinjata, da je potrebno prepovedati ta divja napajalisca, nato pa suhih ust nazdravita v en glas !
Bistri poslovnez se cez cas spomni, da bi lahko s posebnimi zamaski in krusljivimi vratovi steklenic preprecil njihovo ponovno uporabo, seveda to (skoraj) nobenemu ni po godu, tako da se se nekaj tistih, zadnjih uporabnikov te zastarele opreme prikljuci na vodovod.
Seveda je ogenj v strehi in bistri mozje posljejo po vaske krvnike da se neposlusen narod nauci kozjih molitvic, a glej ga glej, ti krvniki ze uporabljajo sistem vodovoda ...
:>
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
MrStein ::
BigWhale:
Saj ti si tudi mojega.
Moj primer si pa prakticno ignoriral.
Saj ti si tudi mojega.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
BigWhale ::
BigWhale:
Moj primer si pa prakticno ignoriral.
Saj ti si tudi mojega.
Erm, ne nisem. Sem ti razlozil, da lahko ti komot sok stran zlijes. :)
3p ::
Ne morem si kaj, da ne bi dodal odstavka iz članka, na katerega je povezavo dal Tron (http://www.tweakguides.com/Piracy_10.ht...... Ta odstavek namreč povzema element sodobnega piratstva, ki mene osebno še najbolj moti:
The Culture of Piracy
In researching this article I read literally hundreds of articles, studies, forum posts, blog posts and general comments from a wide range of people. What disturbed me more than the blatant misinformation and falsehoods regarding various aspects of the debate was the unashamed 'Culture of Piracy' which now appears to be prevalent around the Internet. Not only are the people who are pirating games openly bragging about it, they're flowering it up with a range of excuses, even suggesting that it's their right to do so. Back in the 1980s when my friends and I swapped copies of Amiga games, we didn't blame the copy protection for forcing us to do it, we didn't blame copyright laws, or assume it was our right to copy any game we want in the name of 'freedom', we didn't even make a point of openly advertising that we did it. We copied games for one simple reason: because we could.
Fast forward to the 21st century, and piracy has apparently somehow become a political struggle, a fight against greedy corporations and evil copy protection, and in some cases, I've even seen some people refer to the rise of piracy as a "revolution". What an absolute farce. Truth be told I have the greatest respect for the people who simply come out and just say that they pirate because they can, no more, no less. At least then I know I'm dealing with someone who's being honest and has got their head screwed on straight.
Piracy is the result of human nature: when faced with the option of getting something for free or paying for it, and in the absence of any significant risks, you don't need complex economic studies to show you that most people will opt for the free route. However to back this up, the data presented in this article shows quite clearly that DRM or no DRM, good game or bad game, demo or no demo, available via Steam or not, cheap or expensive, whether sold by an independent or a major publisher - all games are being pirated on a massive scale. The most significant determinant of which games will get pirated more is how desirable they are. No surprises there.
The purely self-serving nature of the arguments people use to justify piracy has become quite galling, and frankly is an insult to the collective intelligence of all internet users. Whether you pirate games or not is ultimately none of my business, but at least have the decency to be honest with yourself and everyone else about the real reasons why you're doing it.
The Culture of Piracy
In researching this article I read literally hundreds of articles, studies, forum posts, blog posts and general comments from a wide range of people. What disturbed me more than the blatant misinformation and falsehoods regarding various aspects of the debate was the unashamed 'Culture of Piracy' which now appears to be prevalent around the Internet. Not only are the people who are pirating games openly bragging about it, they're flowering it up with a range of excuses, even suggesting that it's their right to do so. Back in the 1980s when my friends and I swapped copies of Amiga games, we didn't blame the copy protection for forcing us to do it, we didn't blame copyright laws, or assume it was our right to copy any game we want in the name of 'freedom', we didn't even make a point of openly advertising that we did it. We copied games for one simple reason: because we could.
Fast forward to the 21st century, and piracy has apparently somehow become a political struggle, a fight against greedy corporations and evil copy protection, and in some cases, I've even seen some people refer to the rise of piracy as a "revolution". What an absolute farce. Truth be told I have the greatest respect for the people who simply come out and just say that they pirate because they can, no more, no less. At least then I know I'm dealing with someone who's being honest and has got their head screwed on straight.
Piracy is the result of human nature: when faced with the option of getting something for free or paying for it, and in the absence of any significant risks, you don't need complex economic studies to show you that most people will opt for the free route. However to back this up, the data presented in this article shows quite clearly that DRM or no DRM, good game or bad game, demo or no demo, available via Steam or not, cheap or expensive, whether sold by an independent or a major publisher - all games are being pirated on a massive scale. The most significant determinant of which games will get pirated more is how desirable they are. No surprises there.
The purely self-serving nature of the arguments people use to justify piracy has become quite galling, and frankly is an insult to the collective intelligence of all internet users. Whether you pirate games or not is ultimately none of my business, but at least have the decency to be honest with yourself and everyone else about the real reasons why you're doing it.
BlueRunner ::
Za tisti fructalov sok ste naredili slabo primerjavo. Pri njemu je zaščiteno ime (npr. Fruc), ki je breztelesen predmet varovanja. Če ga bi npr. prilepil na steklenico svojega soka s tem res ne bi ničesar neposredno ukradel, kratil pa bi pravice lastnika registrirane blagovne znamke (in iz njih izhajajoče prihodke).
Sama receptura za pijačo ni varovana v smislu varovanja intelektualne lastnine. Varovana je samo kot poslovna skrivnost - njeno razkritje bi za sabo potegnilo čisto drugačne postopke.
Po enakem načelu delujejo tudi farmacevtska in avtomobilska industrija. Lahko sestaviš kopijo Golfa, samo ne smeš mu reči Golf. Lahko narediš kopijo Aspirina (po preteku patentov), ne smeš pa je poimenovati Aspirin. Čeprav so to breztelesne stvari, se v skladu z zakonom še vedno lahko zavaruje določene pravice nad njimi.
Čeprav avtorska dela, blagovne znamke in patenti niso ena in ista stvar, so sorodni, saj se tičejo breztelesnih stvari, kjer se škoda ne povzroča z odtujitvijo. Tako jih ni možno ukrasti v "materialnem" smislu, lahko pa se lastnika pravic še vedno okrade za pravice, ki mu jih jamči zakon.
Kar se pa tiče pravic, pa imam eno kratko razmišljanje:
Sama receptura za pijačo ni varovana v smislu varovanja intelektualne lastnine. Varovana je samo kot poslovna skrivnost - njeno razkritje bi za sabo potegnilo čisto drugačne postopke.
Po enakem načelu delujejo tudi farmacevtska in avtomobilska industrija. Lahko sestaviš kopijo Golfa, samo ne smeš mu reči Golf. Lahko narediš kopijo Aspirina (po preteku patentov), ne smeš pa je poimenovati Aspirin. Čeprav so to breztelesne stvari, se v skladu z zakonom še vedno lahko zavaruje določene pravice nad njimi.
Čeprav avtorska dela, blagovne znamke in patenti niso ena in ista stvar, so sorodni, saj se tičejo breztelesnih stvari, kjer se škoda ne povzroča z odtujitvijo. Tako jih ni možno ukrasti v "materialnem" smislu, lahko pa se lastnika pravic še vedno okrade za pravice, ki mu jih jamči zakon.
Kar se pa tiče pravic, pa imam eno kratko razmišljanje:
- Vsakdo ima pravico početi karkoli, dokler to ne posega v pravice drugih ljudi.
- Če meniš, da imaš pravico do dobrine - avtorskega dela, potem priznavaš, da ima ta dobrina zate otipljivo vrednost.
- Vrednost se na prostem trgu izrazi z menjavo za drugo dobrino ali opis vrednosti dobrine - denar.
- Zakon na koncu definira kdo so tisti, ki imajo pravico do tega nadomestila za uporabo.
- Če lastniku pravic - upravičencem ne daš nadomestila, ki ga pričakuje, potem si avtorja prikrajašal za tisto do česar je upravičen.
- S tem, ko ne spoštuješ zahtev lastnika pravic, neposredno omejuješ njegovo pravico samo zato, da si bi pridobil ugodje. S tem poskušaš ohranjati svoje pravice, vendar tudi kršiš pravice drugih.
- Aha... torej ti lahko omejuješ pravice drugim, drugi pa jih ne smejo tebi. Kar pomeni, da posledično meniš, da lahko počneš karkoli ti ustreza, ne da bi za to kadarkoli in komurkoli odgovorjal.
- Bodisi se pišeš Rupel, bodisi je tvoja logika notranje nekonzistentna.
Gregor P ::
... v zgoraj omenjenem članku me predvsem moti napačna uporaba besede "piracy", ki jo avtor članka konstantno uporablja kar tako lahkotno za vse uporabnike, tudi tiste navadne, ki imajo samo kopijo brez ustrezne licence ... nekateri se resnično na vse mogoče načine trudijo, da bi kar iz vsakega "otroka" naredili kriminalca
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
3p ::
Po enakem načelu delujejo tudi farmacevtska in avtomobilska industrija. Lahko sestaviš kopijo Golfa, samo ne smeš mu reči Golf. Lahko narediš kopijo Aspirina (po preteku patentov), ne smeš pa je poimenovati Aspirin. Čeprav so to breztelesne stvari, se v skladu z zakonom še vedno lahko zavaruje določene pravice nad njimi.
Kolikor vem, niti kopije golfa ne smeš narediti, ker je tudi oblika avtorsko zaščitena. Saj je bil lani primer, ko so vzhodnjaki prekopirali "rit" od neke nemške krave (džipa), pa so jih takoj privili.
Se pa strinjam, da se gre včasih s tem varovanjem občutno predaleč (pri patentih, ki dovoljujejo patentiranje poslovnih idej, očitnih algoritmov...). Tudi pri obliki podobni neki drugi gre bolj po sistemu, kdo si bo kupil boljše plačane odvetnike...
BlueRunner ::
Kolikor vem, niti kopije golfa ne smeš narediti, ker je tudi oblika avtorsko zaščitena. Saj je bil lani primer, ko so vzhodnjaki prekopirali "rit" od neke nemške krave (džipa), pa so jih takoj privili.
Uf... Še bolje, pa sem sam spregleda. Oblika je dejansko avtorsko delo, ki ga lahko zaščitiš. Sem pa želel samo ilustrirati razliko med telesnim objektom, katerega obliko lahko povzameš in breztelesno lastnino (ime blagovne znamke, oblika, ...), ki je zaščitena ločeno od fizičnega objekta. Iskra je pred davnimi leti naredila napako in pozabili zaščititi obliko enega izmed svojih tel. aparatov, potem so pa kitajci naredili svoje... Mnja, škoda za takšno napako se bi še danes štela v milijonih €.
Sicer pa je (obstaja) zelo velika razlika med avtorskim delom in medijem na katerem se nahaja.
Če neavtorizirano prenesem komad, sem kršil avtorske pravice.
Če ukradem CD v trgovini, avtorskih pravic nisem kršil. Sem pa naredil neko drugo škodo.
Debate v smislu ali se neavtorizirani izrabi avtorskih del reče kraja, piratstvo ali pa kaj tretjega zgrešijo bistveno poanto: v današnjem sistemu se s tem dejansko povzroča škoda.
Poanta, oziroma bistveno vprašanje, je, kaj storiti, saj trenutne razmere niso "zdrave" za nikogar. Ali naj se sistem spremeni, naj se družba spremeni, ali pa naj se morda spremeni razmerje med pravicami avtorjev in pravicami uporabnikov? Morda pa nekaj čisto tretjega...
3p ::
... v zgoraj omenjenem članku me predvsem moti napačna uporaba besede "piracy", ki jo avtor članka konstantno uporablja kar tako lahkotno za vse uporabnike, tudi tiste navadne, ki imajo samo kopijo brez ustrezne licence ... nekateri se resnično na vse mogoče načine trudijo, da bi kar iz vsakega "otroka" naredili kriminalca
Piratstvo v pravnem smislu itak ne obstaja. Gre za kršitve avtorskih pravic, te pa se ne razlikujejo, če imaš "samo kopijo brez ustrezne licence" ali pa kopiraš za koga tretjega.
Preprodajalcev piratskih kopij itak praktično več ni, ker torrentov res ni težko uporabljati. Škoda pa je na koncu enaka.
Tr0n ::
Heh, preprodajalcev je na tone v azijskih drzavah, kjer imajo ravno gamerske firme najvecje izgube.
Tom Phoenix ::
Ker je ta debata vzbudila moje zanimanje, bom še sam prispeval k njej.
Čeprav je tisti članek zanimiv, moram reči da sem precej razočaran nad njim. Kljub temu da avtor na začetku trdi da se trudi biti nepristranski, se v nadeljevanju izkaže da je kar precej pristranski kar se tiče piratstva. Zato sicer priporočam branje članka, ampak z nekaj pazljivosti.
Moje osebno mnenje je, da je piratstvo pravzaprav dokaz pomanjkanja pomembne funkcije v industriji video iger in to je možnosti preizkušanja pred nakupom. To ne pomeni da teh možnosti ni, ampak da niso izkoriščeni oz. niso dovolj dobro izkoriščeni. Sistem v katerem živimo pač sili ljudi, da so glede svojih nakupov čim bolj ekonomični. Navsezadnje 50 € ni malo denarja, zato za njih kupec pričakuje veliko število ur zabave. Zato, da bi jih dobil, se mora osebno prepričati da je izdelek zanj dejansko zanimiv. Sicer obstajajo razne strokovne ocene iger, ampak te so že po naravi subjektivne. Kar ocenjevalcu ni bilo všeč, še ne pomeni da nobenemu ne bi bilo všeč.
Demoti in razne trial verzije so kar v redu rešitve, ki so se v preteklosti že izkazale za zelo dobra sredstva preizkušanja in ki so pomagala uspehu neke igre. Ampak mislim, da bi bila zdaleč najboljša rešitev obstoj sposojevalnic video iger t.i. "igrotek" (oz. kakšno boljše ime). Na tak način bi lahko ljudje poskusili polno igro in bi se potem lahko na osnovi tega odločili za nakup. Sicer bi rad bil popolnoma jasen, da to ne bi popolnoma preprečilo piratstva. Ampak vseeno verjamem, da bi ga do velike mere zmanjšal, ker bi bili ljudje bolj sigurni v kvaliteto nekega izdelka.
Na žalost pa obstajata dva problema kar se tiče te ideje. Najprej je dejstvo, da je obstoječa struktura neustrezna za tako dejavnost. Enostavno je preveč možnosti prek katerih bi lahko uporabnik sposojeno igro zlorabil za to, da si ustvari lastno kopijo (izpiše si CD-key, prekopira igro, naloži polno igro na računalnik itd.). Sicer bi lahko za rešitev nekaterih teh problemov lahko uporabili "piratske" metode (piratski CD-keyi, privatni servetji itd.), ampak potem je zelo dvomljivo da bi distributerji želeli poslovati s temi "igrotekami".
To se navezuje na drug problem. Prvi problem bi bilo mogoče rešiti, če bi "igroteke" sodelovale z izdelovalci pri ustvarjanju posebnih kopij za sposojanje. Vendar je problem v temu, da ni nujno če bi izdelovalci želeli to storiti. Kot dokazuje primer Atarijeve igre E.T. iz leta 1982, izdelovalci se včasih zavedajo da je njihov izdelek slab (ali pa celo namerno delajo slab izdelek), zato računajo na neigralni material (oglaševanje, znana licenca, "podkupovanje" znanih ocenjevalnih revij in strani itd.) da jim prinese bajne dobičke. Z vse večjimi stroški izdelovanja video iger, je dokaj verjetno da se je tako ravnanje samo še razširilo. Zato raje vidijo, da morajo potrošniki na slepo kupovati video igre. Ampak ker potrošniki tega ne želijo, se potem pač obrnejo na druge, manj legalne metode. Kar nas spet zopet privede k piratstvu in s tem je ta začaran krog sklenjen.
Zadnji sklep? Piratstvo je sigurno velik problem in je prav, da se podjetja trudijo zaščititi svojo intelektualno lastnino. Vendar glede na dejavnike ki sem jih omenil, lahko z nekaj gotovosti trdimo da izdelovalci sami in komercialna narava področja tudi do neke mere podpihujeta rast internetnega piratstva. Zato dokler se ne bo našla prava metoda preko katere lahko kupec zadovoljivo preizkusi izdelek pred nakupom, je zelo verjetno da bo piratstvo še zmeraj škodovalo industriji video iger.
Čeprav je tisti članek zanimiv, moram reči da sem precej razočaran nad njim. Kljub temu da avtor na začetku trdi da se trudi biti nepristranski, se v nadeljevanju izkaže da je kar precej pristranski kar se tiče piratstva. Zato sicer priporočam branje članka, ampak z nekaj pazljivosti.
Moje osebno mnenje je, da je piratstvo pravzaprav dokaz pomanjkanja pomembne funkcije v industriji video iger in to je možnosti preizkušanja pred nakupom. To ne pomeni da teh možnosti ni, ampak da niso izkoriščeni oz. niso dovolj dobro izkoriščeni. Sistem v katerem živimo pač sili ljudi, da so glede svojih nakupov čim bolj ekonomični. Navsezadnje 50 € ni malo denarja, zato za njih kupec pričakuje veliko število ur zabave. Zato, da bi jih dobil, se mora osebno prepričati da je izdelek zanj dejansko zanimiv. Sicer obstajajo razne strokovne ocene iger, ampak te so že po naravi subjektivne. Kar ocenjevalcu ni bilo všeč, še ne pomeni da nobenemu ne bi bilo všeč.
Demoti in razne trial verzije so kar v redu rešitve, ki so se v preteklosti že izkazale za zelo dobra sredstva preizkušanja in ki so pomagala uspehu neke igre. Ampak mislim, da bi bila zdaleč najboljša rešitev obstoj sposojevalnic video iger t.i. "igrotek" (oz. kakšno boljše ime). Na tak način bi lahko ljudje poskusili polno igro in bi se potem lahko na osnovi tega odločili za nakup. Sicer bi rad bil popolnoma jasen, da to ne bi popolnoma preprečilo piratstva. Ampak vseeno verjamem, da bi ga do velike mere zmanjšal, ker bi bili ljudje bolj sigurni v kvaliteto nekega izdelka.
Na žalost pa obstajata dva problema kar se tiče te ideje. Najprej je dejstvo, da je obstoječa struktura neustrezna za tako dejavnost. Enostavno je preveč možnosti prek katerih bi lahko uporabnik sposojeno igro zlorabil za to, da si ustvari lastno kopijo (izpiše si CD-key, prekopira igro, naloži polno igro na računalnik itd.). Sicer bi lahko za rešitev nekaterih teh problemov lahko uporabili "piratske" metode (piratski CD-keyi, privatni servetji itd.), ampak potem je zelo dvomljivo da bi distributerji želeli poslovati s temi "igrotekami".
To se navezuje na drug problem. Prvi problem bi bilo mogoče rešiti, če bi "igroteke" sodelovale z izdelovalci pri ustvarjanju posebnih kopij za sposojanje. Vendar je problem v temu, da ni nujno če bi izdelovalci želeli to storiti. Kot dokazuje primer Atarijeve igre E.T. iz leta 1982, izdelovalci se včasih zavedajo da je njihov izdelek slab (ali pa celo namerno delajo slab izdelek), zato računajo na neigralni material (oglaševanje, znana licenca, "podkupovanje" znanih ocenjevalnih revij in strani itd.) da jim prinese bajne dobičke. Z vse večjimi stroški izdelovanja video iger, je dokaj verjetno da se je tako ravnanje samo še razširilo. Zato raje vidijo, da morajo potrošniki na slepo kupovati video igre. Ampak ker potrošniki tega ne želijo, se potem pač obrnejo na druge, manj legalne metode. Kar nas spet zopet privede k piratstvu in s tem je ta začaran krog sklenjen.
Zadnji sklep? Piratstvo je sigurno velik problem in je prav, da se podjetja trudijo zaščititi svojo intelektualno lastnino. Vendar glede na dejavnike ki sem jih omenil, lahko z nekaj gotovosti trdimo da izdelovalci sami in komercialna narava področja tudi do neke mere podpihujeta rast internetnega piratstva. Zato dokler se ne bo našla prava metoda preko katere lahko kupec zadovoljivo preizkusi izdelek pred nakupom, je zelo verjetno da bo piratstvo še zmeraj škodovalo industriji video iger.
BlueRunner ::
Zato dokler se ne bo našla prava metoda preko katere lahko kupec zadovoljivo preizkusi izdelek pred nakupom, je zelo verjetno da bo piratstvo še zmeraj škodovalo industriji video iger.
Večino podjetij ta odgovor išče ravno v uporabi DRM. Vendar pa so vsi takšni poskusi že zaradi velike odprtosti in fleksibilnosti PC platforme obsojeni na propad. Hkrati pa DRM sistemi na odprti platformi, brez strojne podpore, nujno posegajo v način in stabilnost delovanja vseh aplikacij. Strojna podpora pa je vprašljiva.
Včasih smo tulili zato, ker je Intel na svoje procesorje dal možnost pozvedbe za enolično številko. Zaradi tistega tuljenja je ta možnost v BIOS nastavitvah danes privzeto onemogočena. Ali bomo sedaj sprejeli TPM (vedno več računalnikov ga ima), če nam bo to omogočilo, da bomo začeli dobivati vsebine na način, ki bo varoval pravice avtorjev?
Hmm... morda rešitev ni tehnična, ampak bolj socialna, družbena.
techfreak :) ::
TPM je v nekaterih primerih dober tudi za varovanje podatkov na računalniku.
Največja težava DRMja pa je to, da lahko aktiviraš vsebino samo tako dolgo, dokler server za aktivacijo obstaja. Ko potem neko podjetje, ki ima določeno spletno trgovino (recimo glasbe) propade, ne boš mogel več aktivirati in je edina možnost samo brisanje vseh datotek, ker ti tako nič več ne koristijo.
Glede DRMja pri igrah pa je v tem, da nima neke standardizirane podpore od OSa. Če bi vse to skupaj povezali, bi bila uporaba tega veliko preprostejša in veliko manj moteča.
Največja težava DRMja pa je to, da lahko aktiviraš vsebino samo tako dolgo, dokler server za aktivacijo obstaja. Ko potem neko podjetje, ki ima določeno spletno trgovino (recimo glasbe) propade, ne boš mogel več aktivirati in je edina možnost samo brisanje vseh datotek, ker ti tako nič več ne koristijo.
Glede DRMja pri igrah pa je v tem, da nima neke standardizirane podpore od OSa. Če bi vse to skupaj povezali, bi bila uporaba tega veliko preprostejša in veliko manj moteča.
Tom Phoenix ::
Večino podjetij ta odgovor išče ravno v uporabi DRM. Vendar pa so vsi takšni poskusi že zaradi velike odprtosti in fleksibilnosti PC platforme obsojeni na propad. Hkrati pa DRM sistemi na odprti platformi, brez strojne podpore, nujno posegajo v način in stabilnost delovanja vseh aplikacij. Strojna podpora pa je vprašljiva.
Ne vidim kako točno naj bi bil DRM odgovor na potrebo potrošnika da preizkusi izdelek pred dejanskim nakupom. Navsezadnje je namenjen zaščiti kupljenega izdelka.
Če podjetja res hočejo dovoliti dober preizkus izdelka, potem je treba ustvariti posebno kopijo ki je namenjena za izposojo. Ampak, kot sem že rekel, je zelo malo verjetno da bodo to naredila.
BlueRunner ::
Ne vidim kako točno naj bi bil DRM odgovor na potrebo potrošnika da preizkusi izdelek pred dejanskim nakupom. Navsezadnje je namenjen zaščiti kupljenega izdelka.
DRM - Digital Rigths Management - je samo orodje. Oziroma cela paleta različnih orodij. Kako se ga uporabi je stvar tistega, ki ga uporablja. Hipotetičen primer za preizkuse je, da si bi igra neizbrisno zapisala datum namestitve v strojni del DRM-ja. Potem bi pa delovala npr. 7 dni - za preizkus. Dokler imaš isto matično ploščo, ne boš mogel še enkrat preizkušati iste igre.
Težava je v temu, da ti danes nič ne brani "popraviti" izvršljive datoteke in igri/programu preprečiti, da bi sploh karkoli preverjal v strojnem delu DRM-ja. To pa se lahko reši edino tako, da operacijski sistem sam del svojih pristojnosti prenese na strojni del DRM-ja, ki sistemu potrjuje, da je izvršljiva slika aplikacije identična tisti, ki jo pričakuje dobavitelj.
No, to se potem napade z ločeno aplikacijo, ki pusti programsko kodo na disku nedotaknjeno, izvajanje pa dejansku ustavi ali prestreže že na prvem koraku, potem pa kar neposredno v pomnilniku popravi izvršljivo sliko aplikacije. Edini način, da se pa zavaruješ še proti temu, pa je znova omejitev, ki jo operacijski sistem izvede v sodelovanju s strojnim delom DRM-ja, kjer se varuje seznam odobrenih aplikacij, ki se jih lahko varno poganja, ne da bi bila ogrožena varnost sistema.
In tako pridemo do zaprte platforme, na kateri v skrajnem primeru ne moreš pognati niti razhroščevalnika, vsak dodatek pa mora biti podpisan in odobren s strani neke centralne avtoritete, če želiš da bo "sodeloval" z najnovejšo igro. Sicer pa takšne platforme že imamo: igralne konzole.
To zaporedje korakov pri varovanju avtorskih pravic pa je tisto, ki te s samimi dobrimi nameni pripelje do vrat pekla. Pri enonamenski igralnih konzolah to ni problematično, pri večnamenskih odprtih strojih, kot je PC platforma, pa je uporaba DRM-ja na ta način napad na njeno bistveno prednost.
Tom Phoenix ::
V redu, ampak jaz nisem mislil tako omejitev. Mislim, da se lahko na tem strinjava, da to ne bi bila učinkovita zaščita.
Veliko boljše so fizične in monetarne omejitve, ki jo prinašajo s sabo sposojevalnice.
Veliko boljše so fizične in monetarne omejitve, ki jo prinašajo s sabo sposojevalnice.
BlueRunner ::
Jp. To se strinjava, da tovrstna zaščita bodisi ni učinkovita, bodisi uniči PC-je, kot jih poznamo danes. Za fizične in monetarne omejitve izposojevalnic pa se strinjava, da je težava (še vedno) v temu, da je kopiranje še vedno možno - težava še vedno ni odpravljena.
Zato še vedno mislim, da je potrebno spremeniti nekaj v okolju, ker znotraj "sistema" ne vidim tehničnih rešitev, ki bi lahko dolgoročno res delovale. Tako kot npr. SMTP protokol. Sam protokol ni varen in ne nudi nikakršnih garancij. Lahko pa spročila zavarujemo na nekem drugem nivoju, s čemer postanejo pomankljivosti SMTP protokola nepomembne.
Če ne moremo tehnično rešiti problema "piratstva", potem je potrebno najti nekaj, kar bo piratsvo naredilo za irelevantno. Lahko odstranimo vzrok, lahko pa razmišljamo tudi v smeri kakšnih čisto novih pristopov k igranju/plačevanju. Vendar....
Dosedanji poskusi z "zategovanjem" zakonodaje so se še povsod izkazali za neproduktivne. DRM se je izkazal za neproduktivnega. Mikroplačila še vedno niso zares zaživela. Vse igre ne morejo biti MMO. Pavšali niso pravični (samo spomnite se dodatka za prazne pomn. medije). Za igranje omrežna povezava ni vedno potrebna/smiselna. Vse to je na nek perverzen način problem "piratstva" še povečalo: na eni strani so višji stroški produkcije in podpore, na drugi strani je zaradi težav, ki ji zaščite povzročajo, vedno več "povpraševanja" po nelegalnih kopijah in dodatkih (no-cd popravki, ipd.). Uporabniki - stranke teh produktov pa vedno bolj mislijo, da je piratstvo legitimna rešitev tega problema, tudi če ni legalna.
Pff... v kakšnem močvirju smo končali... Ampak nič hudega. Če ne prej, se bodo zadeve spremenile, ko bo prišla na oblast današnja mladina
Zato še vedno mislim, da je potrebno spremeniti nekaj v okolju, ker znotraj "sistema" ne vidim tehničnih rešitev, ki bi lahko dolgoročno res delovale. Tako kot npr. SMTP protokol. Sam protokol ni varen in ne nudi nikakršnih garancij. Lahko pa spročila zavarujemo na nekem drugem nivoju, s čemer postanejo pomankljivosti SMTP protokola nepomembne.
Če ne moremo tehnično rešiti problema "piratstva", potem je potrebno najti nekaj, kar bo piratsvo naredilo za irelevantno. Lahko odstranimo vzrok, lahko pa razmišljamo tudi v smeri kakšnih čisto novih pristopov k igranju/plačevanju. Vendar....
Dosedanji poskusi z "zategovanjem" zakonodaje so se še povsod izkazali za neproduktivne. DRM se je izkazal za neproduktivnega. Mikroplačila še vedno niso zares zaživela. Vse igre ne morejo biti MMO. Pavšali niso pravični (samo spomnite se dodatka za prazne pomn. medije). Za igranje omrežna povezava ni vedno potrebna/smiselna. Vse to je na nek perverzen način problem "piratstva" še povečalo: na eni strani so višji stroški produkcije in podpore, na drugi strani je zaradi težav, ki ji zaščite povzročajo, vedno več "povpraševanja" po nelegalnih kopijah in dodatkih (no-cd popravki, ipd.). Uporabniki - stranke teh produktov pa vedno bolj mislijo, da je piratstvo legitimna rešitev tega problema, tudi če ni legalna.
Pff... v kakšnem močvirju smo končali... Ampak nič hudega. Če ne prej, se bodo zadeve spremenile, ko bo prišla na oblast današnja mladina
Pyr0Beast ::
Če ga bi npr. prilepil na steklenico svojega soka s tem res ne bi ničesar neposredno ukradel, kratil pa bi pravice lastnika registrirane blagovne znamke (in iz njih izhajajoče prihodke).
Kupljene pravice ! To je VELIKA razlika.
Iskra je pred davnimi leti naredila napako in pozabili zaščititi obliko enega izmed svojih tel. aparatov, potem so pa kitajci naredili svoje... Mnja, škoda za takšno napako se bi še danes štela v milijonih €.
Niso bili ravno ameri tisti, kateri so ukradli zasnovo ter jo poleg tega se prijazno lepo patentirali ?
Skoda no no .. ce bi bila iskra res tako uspesna in vodje pametne bi preprosto preplavili ameriski trg z izdelki. V sloveniji so se ti telefoni se vedno prodajali, pravzaprav jih niso mogli sproti izdelovati, kolikor so izvozili, tu pa so druga podjetja videla priloznost.
Iskra se zdalec ni propadla zaradi tega..
Tudi zaradi tega, ker je nek proizvajalec povzel samo obliko telefona niso imeli izgub ker tistega trga sploh nikoli niso zavzeli.
Pff... v kakšnem močvirju smo končali... Ampak nič hudega. Če ne prej, se bodo zadeve spremenile, ko bo prišla na oblast današnja mladina [:D]
Upam da res.
Kupljene pravice ! To je VELIKA razlika.
Iskra je pred davnimi leti naredila napako in pozabili zaščititi obliko enega izmed svojih tel. aparatov, potem so pa kitajci naredili svoje... Mnja, škoda za takšno napako se bi še danes štela v milijonih €.
Niso bili ravno ameri tisti, kateri so ukradli zasnovo ter jo poleg tega se prijazno lepo patentirali ?
Skoda no no .. ce bi bila iskra res tako uspesna in vodje pametne bi preprosto preplavili ameriski trg z izdelki. V sloveniji so se ti telefoni se vedno prodajali, pravzaprav jih niso mogli sproti izdelovati, kolikor so izvozili, tu pa so druga podjetja videla priloznost.
Iskra se zdalec ni propadla zaradi tega..
Tudi zaradi tega, ker je nek proizvajalec povzel samo obliko telefona niso imeli izgub ker tistega trga sploh nikoli niso zavzeli.
Pff... v kakšnem močvirju smo končali... Ampak nič hudega. Če ne prej, se bodo zadeve spremenile, ko bo prišla na oblast današnja mladina [:D]
Upam da res.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
opeter ::
Če ne prej, se bodo zadeve spremenile, ko bo prišla na oblast današnja mladina
In kaj konkretnega bi se spremenilo? Učijo se od svojih staršev ali pa vzornikov, ki niso pozitivno misleči in vidijo le materialne dobrine. Nič se ne bo spremenilo. Le hujše bo.
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j
BlueRunner ::
Če ga bi npr. prilepil na steklenico svojega soka s tem res ne bi ničesar neposredno ukradel, kratil pa bi pravice lastnika registrirane blagovne znamke (in iz njih izhajajoče prihodke).
Kupljene pravice ! To je VELIKA razlika.
Ne razumem kaj si želel povedati.
Iskra je pred davnimi leti naredila napako in pozabili zaščititi obliko enega izmed svojih tel. aparatov, potem so pa kitajci naredili svoje... Mnja, škoda za takšno napako se bi še danes štela v milijonih €.
Niso bili ravno ameri tisti, kateri so ukradli zasnovo ter jo poleg tega se prijazno lepo patentirali ?
Obliko se je zlorabljalo levo in desno. Od ZDA do Kamčatke.
Iskra se zdalec ni propadla zaradi tega..
Tudi zaradi tega, ker je nek proizvajalec povzel samo obliko telefona niso imeli izgub ker tistega trga sploh nikoli niso zavzeli.
Tega nisem nikjer zapisal.
Pyr0Beast ::
In kaj konkretnega bi se spremenilo? Učijo se od svojih staršev ali pa vzornikov, ki niso pozitivno misleči in vidijo le materialne dobrine. Nič se ne bo spremenilo. Le hujše bo.
Niso -vsi- taki ..
Ne razumem kaj si želel povedati.
Z dovolj denarja bi se lahko na primer spomnili, da lahko ta izdelek pijes doma le iz njihovega kozarca, z njihovo slamico in njihovim pooblastilom ...
Povedati hocem, da je prakticno v njihovem -interesu- da ti krsis njihove (kupljene) pravice.
Spomnijo se lahko skorajda karkoli (trapastega), kar se ze na splosno ne odobrava med javnostjo, da se lahko nato pritozujejo nad krsenjem tega pa tega ..
Tako kot ti ne mores svojemu otroku dati ime McDonald, ker s tem krsis njihove pravice.
Ta o kratenju prihodkov je pa se vedno bosa.
Obliko se je zlorabljalo levo in desno. Od ZDA do Kamčatke.
In se kljub temu niso splomnili da bi lahko prodajali -authentic- robo ?
Tega nisem nikjer zapisal.
Samo pravim ..
Niso -vsi- taki ..
Ne razumem kaj si želel povedati.
Z dovolj denarja bi se lahko na primer spomnili, da lahko ta izdelek pijes doma le iz njihovega kozarca, z njihovo slamico in njihovim pooblastilom ...
Povedati hocem, da je prakticno v njihovem -interesu- da ti krsis njihove (kupljene) pravice.
Spomnijo se lahko skorajda karkoli (trapastega), kar se ze na splosno ne odobrava med javnostjo, da se lahko nato pritozujejo nad krsenjem tega pa tega ..
Tako kot ti ne mores svojemu otroku dati ime McDonald, ker s tem krsis njihove pravice.
Ta o kratenju prihodkov je pa se vedno bosa.
Obliko se je zlorabljalo levo in desno. Od ZDA do Kamčatke.
In se kljub temu niso splomnili da bi lahko prodajali -authentic- robo ?
Tega nisem nikjer zapisal.
Samo pravim ..
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Pyr0Beast ()
BlueRunner ::
Ne razumem kaj si želel povedati.
Z dovolj denarja bi se lahko na primer spomnili, da lahko ta izdelek pijes doma le iz njihovega kozarca, z njihovo slamico in njihovim pooblastilom ...
Povedati hocem, da je prakticno v njihovem -interesu- da ti krsis njihove (kupljene) pravice.
Spomnijo se lahko skorajda karkoli (trapastega), kar se ze na splosno ne odobrava med javnostjo, da se lahko nato pritozujejo nad krsenjem tega pa tega ..
Tako kot ti ne mores svojemu otroku dati ime McDonald, ker s tem krsis njihove pravice.
Na srečo temu ni tako. Lastnik avtorskih pravic ti lahko omeji le tiste pravice, ki jih zakon pozna in priznava. Ostale stvari ti lahko omeji le s posebno pogodbe, še v tej pa ne more postaviti omejitev, ki bi posegale v tvoje osebne pravice, ki ti jih jamčijo naša ustava, mednarodne konvencije, zakonodaja in ostali podzakonski akti.
To pomeni, da lahko svojega froca mirno poimenuješ Fruc, pijačo lahko v javnosti mirno kritiziraš pijačo in proizvajalca (če imaš argumente) pa še kaj se bi našlo. Ne smeš pa poimenovati svoje pijače Fruc. Če bi to storil, bi kratil pravico, kot jo zakon pozna, hkrati pa bi med potrošniki ustvaril zmedo, zaradi katere bi bil Fructal upravičen do tožbe za povrnitev gospodarske škode. Sodišče bi mu lahko priznalo, da je prodal toliko litrov manj, kolikor si jih ti prodal z zlorabo njegove blagovne znamke + ostali stroški za zaščito lastništva blagovne znamke. Hipotetično seveda. Ne bi se želel sedaj spuščati v prakso in razmišljanje sodišča v takšnem primeru. Zagotovo pa trapastost v takšnih primerih ne igra bistvene vloge.
Enako tudi pri avtorskih delih: lastnik avtorskih pravic mi ne more odreči ali omejiti pravic, ki jih zakon ne pozna. Nekaterim pravicam se lahko odpovem s posebno pogodbo, te pa se pojavljajo kvečjemu pri programski opremi, pa še tam veljajo samo v tistih členih, ki ne kršijo mojih pravic, ki jih zagotavljajo drugi predpisi: npr. svobodo do izražanja.
In se kljub temu niso splomnili da bi lahko prodajali -authentic- robo ?
V takšnih primerih ne obstaja "authentic" roba. Obstaja samo registrirana roba, ali pa nič. Ko se enkrat začno prodajati kopije je zaradi nekaj dobrih razlogov praviloma prepozno.
3p ::
Spomnijo se lahko skorajda karkoli (trapastega), kar se ze na splosno ne odobrava med javnostjo, da se lahko nato pritozujejo nad krsenjem tega pa tega ..
Kot recimo davke. A smo zato, da se ukinejo?
Senitel ::
Ne! Dodamo še en "davek" na internetno povezavo, recimo 50€ na mesec, in legaliziramo izmenjavo avtorsko zaščitenih del preko P2P omrežij. Tako da boš plačal 1x za xDSL/fiber in še 1x za GSM... In da bodo tud vse zlobne babice in dedki plačeval, čeprav komaj znajo uporabljat telefon.
sarcasm off
sarcasm off
T-h-o-r ::
vau, v tem članku sem omenjen! jeee
Why have a civilization anymore
if we no longer are interested in being civilized?
if we no longer are interested in being civilized?
BigWhale ::
Spomnijo se lahko skorajda karkoli (trapastega), kar se ze na splosno ne odobrava med javnostjo, da se lahko nato pritozujejo nad krsenjem tega pa tega ..
Kot recimo davke. A smo zato, da se ukinejo?
Komot! Samo ne potem jokat ce bos placal 500 EUR za popravilo zoba. :>
Gregor P ::
... no v ZDA je v bistvu tako, pa jim kljub temu še ni dovolj
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Pyr0Beast ::
U bistvu bi teh 500EUR z manjko davkov nabral ze z .. prvo placo ?
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Kitajska pokazala prenos s kvantno prepletenostjo na razdalji 1200 kilometrov (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 41646 (35053) | FrRoSt |
» | Firefox 4 bolje drugi danOddelek: Novice / Brskalniki | 5044 (4057) | k4vz0024 |
» | Primož Kozmus svetovni prvak! (strani: 1 2 3 )Oddelek: Loža | 9724 (7556) | hamax |
» | Primanjkljaj ne presežek - 2007Oddelek: Problemi človeštva | 2803 (1956) | Ted |
» | MedaljeOddelek: Loža | 2931 (2464) | McMallar |