» »

Apple prijazno onemogoča

Apple prijazno onemogoča

Slashdot - Iz Appla spet prihajajo novice o taktiki omejevanja uporabnikov iPhona. Telefon je pred kratkim dobil SDK, ki omogoča razvoj lastnih aplikacij, ki pa bodo na voljo le prek Applove spletne trgovine, kar pomeni, da si podjetje obeta popoln nadzor nad njimi. Uporabniki lahko torej na umetniško svobodo kar pozabijo, saj je znanih že nekaj nesramnih omejitev. VoIP aplikacije, ki bodo poskušale za telefoniranje uporabiti paketni prenos podatkov, ne bodo dovoljene. Prav tako ne ustrezata brskalnika Mozilla Firefox in Opera, probleme z Applovimi zahtevami pa ima celo nekaj programskih jezikov, kot so Ruby, Python, Perl in Java.



Iz tega lahko potegnemo več kot očiten sklep, da si tudi Apple želi postati tarča vladnih protimonopolnih regulacij.

42 komentarjev

edge540 ::

Seriously uncool. Če bi to bilo kakšno random podjetje in ne firma z večmiljonskim fan clubom, bi kaj hitro pregnali kupce. Tak pa jim je najbrž vseeno>:D

(šala mala, ne me ubit)

CaqKa ::

>>> Prav tako ne ustrezata brskalnika Mozilla Firefox in Opera, probleme z Applovimi zahtevami pa ima celo nekaj programskih jezikov, kot so Ruby, Python, Perl in Java.

samo zadnji stavek novice ve povedati več kot pa ona novica o sdkju... pa še to so neke izjave ki so v luftu, kak lahko to rangira kot novica?

borchi ::

> Iz tega lahko potegnemo več kot očiten sklep, da si tudi Apple želi postati tarča vladnih protimonopolnih regulacij.

vidiš, ballmer, si se smejal še ne eno leto nazaj. zdej ma pa iPhone že kar monopol med mobilnimi telefoni*.


* če je verjet piscu novice
l'jga

jype ::

Saj prijem je po moje kar OK za monopolista, samo časovna komponenta jih malo jebe... Če prezgodaj začneš omejevati uporabo bolj težko postaneš monopolist, ker ti tržni delež običajno ne raste, če se potrudiš onemogočati lastne uporabnike še preden imaš prevladujočega.

joebanana ::

Apple nima monopola med mobilniki. Poznam samo eno osebo, ki ga ima. Fora je sam v marketingu. Jst mam občutek, da ma iphone šterikrat večji delež kot npr. nokia)sej vse strani neprestano pišejo članke o njem pa una podrobnost pa tretja...

Zdi se mi žalostno, da je funkcionalnost postala drugotnega pomena, marketing pa prvotnega, še bolj žalostno pa je to da tehnično podkovani ljudje na raznih straneh podlegajo marketingu.

Dr_M ::

Jest sm ga pa ze hotu kupit. Sej vem, da je neuporaben, bi ga mel za sminkirat,tako kot ostali >:D :D
Sicer pa se s symbianom enako dogaja.Ukinl so offline podpisovanje programov, tako se je uporabnost symbian 3rd vsaj prepolovila.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

Beat-O ::

Porazna novica kar se tiče senzacionalizma in točnosti podatkov. Izvirni greh leži v Slashdotu od koder je novica povzeta. Temu kvaliteta pada z vsako tako senzacionalistično trollovsko novico, tole na ST pa zadevo še potencira.

Res je, da je Apple prevzel monopol nad vso distribucijo programov za iPhone. Gre za vprašanje svobode, konkurence, varnosti in kvalitetno in preprosto uporabniško izušnjo. Prvi dve bosta na slabšem, drugi dve na boljšem. Gre za stvar kompromisa in poslovne politike. Ne trdim da je rešitev najboljša možna a je solidno dobra, njeno izvajanje v praksi pa bomo videli ko bo storitev dejansko splavljena. Morda bodo s časom omejitve tudi sprostili, kot vidite gre trend v to smer.

Pri novici me moti navajanje dejstev, ki so bila očitno povlečena z zraka.

1. VoIP aplikacije niso prepovedane, to vprašanje je bilo zastavljeno in odgovorjeno že med samo predstavitvijo. Ne smejo uporabljati EDGE povezave mobilnega operaterja, na WiFi lahko delujejo brez problema. Kar je logično, AT&T bi jih verjetno zelo hitro tožil če bi uporabljali po pogodbi neomejen prenos EDGE za klice ki grejo mimo njih.

2. Nihče ni rekel da so alternativni spletni brskalniki prepovedani. Le tisti blog na Wired je izpostavil morebiten problem s plugini teh brskalnikov. Pravila SDK namreč prepovedujejo programom izvajanje nadaljnjih programov. To pa je tudi vse. Avtor bloga je še omenil da je klical podjetja s tem vprašanjem, a odgovora ni dobil. Kako lahko to šteje kot prepoved?

3. Sun se je verjetno malo prenaglil z razglasitvijo podpore Jave. Apple iz razumljivih razlogov hoče omejiti kateri programski jeziki in API-ji so uporabljeni. Mobilni telefoni namreč niso enaki osebnim računalnikom, čeprav so strojno gledano vedno bližje. Razlika je v tem, da telefon pove mnogo več o vaši lokaciji, škodljivi programi vam lažje povzročijo stroške pri mobilnem operaterju, težje se odločite da ne boste vpisovali pomembnih osebnih podatkov v imenik, nestabilnost pa je toliko bolj nadležna. Bolj nadzorovano okolje je zato razumljivo in nujno, a ne do vsake mere. Vsekakor upam da Apple te ne bo zlorabljal v monopolistične namene, a zaenkrat preprosto še ne vemo.
http://www.toshl.com/

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Beat-O ()

Looooooka ::

no no tole pa ni treba z microsoftom primerjat.
ko ti da microsoft sdk takih neumnosti nima not ker oni dejansko sluzijo z vsakim prodanim windows mobile phonom.tko da jim je v interesu, da je za njih narjenih cim vec aplikacij...pa tud ce prek telneta probavajo zastonj klicat v kitajsko.
apple je pa se zmer veliko manjsa riba in probava obdrzat reden kesh flow s svojimi debilnimi pogodbami (AT&T) in s svojim ultra neumnim programom iTunes.Kar se tice DRMja niso cist nc boljsi od microsofta...sam da gre prvemu pri tem velik slabse, ker preveckrat s pluvanjem po konkurenci dela sam seb skodo...namest da bi tko kot microsoft prenapihnil svoje izdelke...porinil 2x prevec kesha v reklamo in povozil konkurenco.
S temle SDKjem pa ciljajo bogve koga...folk k se ni slisu za paypal in se mu bo zdela prodaja prek applove strani kot nekaksno darilo iz nebes al kaj...

Looooooka ::

_The_Man_ upam da resno ne verjames da je applu kj do uporabnikov in njihove varnosti, ko omejuje programske jezike.
Njihova celotna preteklost kar se tice upgrejdov...cen...in zamenjav govori drugace.
Kar se tice financne skode ko si na tujih omrezjih pa apple skodo fino dela ze kr sam.Da ne bomo pozabil tistih racunov v visini 5.000 dolarjev bogih iPhone uporabnikov, ki jim je telefon besno pobiral email med tem ko je bil "ugasnjen".Se prav lahko pride do teh problemov brez te "resitve".
Ce bi jim blo kj do uporabnikov....bi quicktime fental ze 5 let nazaj.

Beat-O ::

Glede AT&T in ostalih ekskluzivnih pogodb. Tudi meni se zdi z uporabniškega stališča totalno glupo in nadležno. Z njihovega stališča je bila ta ekskluzivnost edini način da so jih operaterji res promovirali uporabnikom, ker drugače ne bi pristali na Applove pogoje o njihovem diktiranju cene distribucije ipd. Sumim da se bo to korenito spremenilo po pretečenih pogodbah in ko bo tržni delež višji.

iTunes: v osnovi kul zadeva kamor poskušajo stlačiti preveč, zato je program postal prenapihnjen in neokreten. Konkretna prenova bi mu dobro dela. QucikTime, tudi meni povečini nadležen a je program ki mora podpirat legacy formate in je zato spet prenapihnjen. Vseeno je na Macu nekoliko bolje implemenitran kot na Windowsih.

Dejansko gre Applu precej za uporabniško izkušnjo in to je del odločitve za mnoge izmed teh omejitev. Gre tudi za poslovni nadzor, seveda, zato tudi ni Flasha, ker to ni format, ki bi ga imeli pod nadzorom in tudi flash za Mace je precej slabše sprogramiran kot Win različica.

Spomnim se problema s pobiranjem maila v tujini, problem so odpravili takoj v naslednji posodobitvi programske opreme.
http://www.toshl.com/

Beat-O ::

Tukaj si lahko preberete dobro in temeljito kritiko iPhone SDKa in podobnih praks: http://www.rogueamoeba.com/utm/2008/03/07/code-signing-and-you/
Večinoma se kar strinjam.
http://www.toshl.com/

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Beat-O ()

fiction ::

Code signing je sam po sebi dobra zadeva. Samo kaj, ko podjetja v tem vidijo le dodaten vir zasluzka.
Telefon bi po defaultu moral podpirati to, da lahko TI instaliras gor certifikate, ki jim zaupas.
Ravno to je namrec cel point!

Ne pa da moras poskrbeti za to, da ti z Appla dajo certifikat za 99$ oz. pri J2ME je
se huje ker moras za popolno funkcionalnost dobiti nek trusted midlet code signing certifikat
(recimo od VeriSigna). Symbian je imel to dokaj dobro reseno.
Razen tega, da sedaj, kolikor sem slisal, tista symbiansigned stran ne dela vec tako.

Govorimo o tem, da na LASTNEM telefonu ne mores poganjati svojih aplikacij
(kot to recimo lahko na PC-ju).
Ce hoces program prodajati je jasno, da zadevo podpises z nekim placljivim trusted certifikatom ali pa,
da narocis naj vsak uporabnik tvoj self-signed certifikat doda med zaupanja vredne.

Razumem, da lahko to naredijo pri subvencioniranem telefonu, ampak ce placas polno ceno
(kot je to recimo pri iPhonu), bi bilo pa smiselno pricakovati, da ima tudi lasten software popolno
moznost izrabe strojne opreme.
Drugace je tako kot bi imel aparat le v najemu.

To, da ne smes uporabljati VoIP preko EDGE, je pa ze absurdno.
AT&T lahko prav malo briga kaksni podatki se prenasajo.
So pac sami krivi ker imajo tak paket. To je kot bi rekel ISP
ti bo blokiral dostop do vseh porn strani, ker se je zaradi interneta
njihov prihodek z 090 stevilke s pohotnimi zenskami, ki jo tudi ponujajo, zelo zmanjsal.

Problem pri Applovem SDK je poleg tega, da programi ne morejo ostati v ozadju.
Torej, ce dobis klic, se tvoj program ze neha izvajati. Blazno neuporabno.

fiction ::

> Apple iz razumljivih razlogov hoče omejiti kateri programski jeziki
> in API-ji so uporabljeni. Mobilni telefoni namreč niso enaki osebnim računalnikom,
> čeprav so strojno gledano vedno bližje. Razlika je v tem, da telefon pove mnogo
> več o vaši lokaciji, škodljivi programi vam lažje povzročijo stroške pri mobilnem operaterju,
> težje se odločite da ne boste vpisovali pomembnih osebnih podatkov v imenik,
> nestabilnost pa je toliko bolj nadležna.

Posledice skodljivega programa so na PC-ju, ki se uporablja za elektrosnko bancnistvo,
lahko veliko hujse kot na mobilnem telefonu, ki ga program recimo zlorablja za klicarjenje okrog.
Strinjam se s tem, da ne more biti vsak program, ki se namesti na telefon
kar avtomaticno v stanju uporabljati vse funkcije.
Ampak zaklep API-ja ni pravilna resitev!

V nekem advanced meniju oz. z namestitvijo certifikata (s katerim je bil program podpisan)
med zaupanja vredne, bi moral uporabnik biti v stanju omogociti katerokoli funkcionalnost.
Seveda ne bi smel sariti po jedru (prijava na bazno postajo itd, ampak vse ostalo kot naprimer
samodejno klicanje in podobno bi pa moralo biti nastavljivo).

Lepo, da ljudje zaupajo, da bo podjetje njihova nova varuska, ki bo skrbelo, da
zlobna koda ne delala skode, ampak treba se je zavedati, da je cilj kateregakoli podjetja
v prvi vrsti samo ustvarjati dobicek. In podjetja bodo to, da imajo kontrolo kaj na njihovem
hardwaru lahko tece sigurno tudi neusmiljeno izkoriscala. In to niti ne bo izgledalo
kot poteza monopolista. Pac tukaj to pa to ni podprto.
Poleg tega, bodo seveda sluzila tudi na racun izdajanja certifikatov.
Jaz pravim temu DRM najbolj zlobne vrste.

BTW: Kako lahko sploh Apple presodi, da je program, ki sam klice naokrog,
malware? Mogoce je direktor podjetja rabil resitev, ki avtomatsko ob treh poklice
v sluzbo tajnico in ji sporoci z generiranim glasom katere stvari iz opomnika
se ni uspel narediti...
V vsakem primeru: uporabnik je tisti, ki odloca kaj je ok in kaj ne, ne neko
podjetje. To bi moralo dolociti samo neko default nastavitev (ki bi bila dobra
za vecino neukih uporabnikov).

DRM je super stvar, ampak le dokler je uporabnik tisti ki odloca, ne dolocena multinacionalka.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: fiction ()

opeter ::

Hmm, če pogledamo stanje mobilnih brskalnikov, ima Apple vsekakor večji tržni delež v ZDA kot ostali.


Tudi če pogledamo število uporabljenih iPhonov to ni ravno zanemarljivo, vendar to ne pomeni, da bi bil monopolist.
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

Zgodovina sprememb…

  • zavaroval slike: OmegaBlue ()

filip007 ::

Zakaj VoIP blokirajo je čisto jasno vse pa ni zastonj...

iPhone monopol se mi zdi že malo prehuda, če hoče svoj "sotware" gor imet ga bo pač imel...če imajo lahko avto ali pralni stroj svoj software ga bo imel pa še telefon...

keber ::

@opeter:
in kdo je ta stric na levi, ki te podatke predstavlja?:D

borchi ::

če se izkaže, da je tale SDK zanič, pač ne bo aplikacij za iPhone. ga pač ljudje ne bodo kupovali, če je toliko boljših telefonov z boljšimi aplikacijami... če delate software za telefone, ga pač ne boste delali za iPhone.

sicer se men zdi 70:30 deal fenomenalen (za developerje, seveda). apple vam za piškavih 30% zrihta vso infrastrukturo, mega marketing in dostop do praktično 80% vseh prodanih iPhone-ov. če imaš znanje, idejo in zmoreš to naredit znotraj omejitev, ki jih postavlja SDK, nimaš kej študirat.
l'jga

charlotte ::

Brez zamere. Ampak da en telefon tok praha dviguje se mi zdi pa že bolano. Vsaka tadruga novica na Slo-techu je iphone gor, iphone dol.

driver_x ::

Nekaterim tukaj ni čisto jasno, da iPhone ni namenjen tehnično naprednim ljudem. Poznam nekaj "netehničnih" ljudi, ki so si kupili omenjeni telefon in ga nikakor ne morejo prehvaliti. O tam, kaj je Java, Flash ali SDK se jim niti približno ne sanja in niti slučajno ne bi na telefon nameščali dodatnih aplikacij. Za take ljudi je torej bistvena uporabniška izkušnja in v tem pogledu razumem Apple, da pač hoče nadzirati kaj in kako bo delovalo na iPhone-u. Za nas ostale, ki si na telefon želimo namestiti še 1000 dodatnih programčkov in nam je vseeno, če telefon zaradi tega 2x dnevno zmrzne pa so primernejše druge platforme.

Beat-O ::

Točno tako, geeki pa bodo že poskrbeli za jailbreak in nalagali katerekoli aplikacije: http://www.macrumors.com/2008/03/12/iphone-2-0-firmware-jailbroken-already/
http://www.toshl.com/

borchi ::

> Vsaka tadruga novica na Slo-techu je iphone gor, iphone dol.

jah, jebiga. čez pol leta bo pa vsaka druga novica o android-u. komej čakam. in na flamefeste android vs iphone... :D
l'jga

IceIceBaby ::

_The_Man_ upam da resno ne verjames da je applu kj do uporabnikov in njihove varnosti, ko omejuje programske jezike.


V enem postu govoriš kako je Appla samo marketing v drugem pa kako jim uporabniki nič ne pomenijo. Odloči se. Marketing = skrb za uporabnike. Če se Apple odloči, da bo raje ponujal telefon, ki dejansko deluje in je odličen za uporabo za 80% ljudi je to skrb za stranke. Če se odločijo, da bodo imeli določen quality control nad programi je to tudi skrb za stranke.

Za tiste, ki pa bi radi na vsak način imeli naložen določen software je pa trenutno na trgu Symbian, ki je po svoje tudi odličen OS. Uporabniška izkušnja je v primerjavi z iPhonom sicer obupna, je pa zato OS veliko bolj prilagodljiv in odprt.

Bo pa z novim SDK in naslednjimi verzijami iPhone OS veliko bližje Symbianu kar se tiče prilagodljivosti ampak še vedno bo uporabniška izkušnja veliko boljša.

Calligulla ::

1. iPhone je crappy polizdelek baziran na hypu.

2. Mozno, da se je Jobbs navelical tega, da imajo samo userje, ki padajo na hype in jih hoce vse odgnat :D

3. Apple je samo se ena crappy brezvezna korporacija, ki mogoce samo malo vec od povprecja zmece v dizajn in marketing.

Popolnoma nevredno toliksne pozornosti.

driver_x ::

[...]je pa trenutno na trgu Symbian, ki je po svoje tudi odličen OS [...]


Po svoje odličen, ja, ampak zares zelo po svoje ....

fiction ::

Fora je samo v tem, da se "uporabniska izkusnja" ter "odprtost" med sabo ne izklucujeta.
Upam da bo Android korak na bolje.

Apple ima vso pravico imeti nek quality control nad softwarom za iPhone, ki se bo prodajal na iTunes.
Ampak uporabnik mora se vedno biti v stanju naloziti na telefon karkoli. Magari od sosedovega Janeza,
ki je nekaj sprogramiral. Pac pri tem lahko dobi 5x opozorilo kako Apple ni odgovoren
za zmanjsanje uporabniske izkusnje zaradi tega ker software ni "certificiran za iPhone" in
bo to lahko imelo kot posledico slabse delovanje celotnega izdelka, ampak dovoliti bi pa to vseeno
moral (in to brez da mu omeji katere API-je lahko uporablja oz. je prav da to lahko doloci
lastnik telefona).

Vecini uporabnikov je vse skupaj itak vseeno, ampak meni se zdi pa uporabniska izkusnja,
kljub lepemu user interfacu in odzivnemu sistemu, obupna, ce samo pomislim, kako bo Apple
imel ves cas nadzor na programsko opremo, ki se izvaja na telefonu.

Me prav zanima kaj bi rekli, ce bi vas OS dovolil poganjati le urejevalnik besedil.
En dodaten program bi sicer lahko pognal za doplacilo 99$, ampak le za 5 minut.
Karkoli se bo izvajalo dlje je pa najbrz itak nekaj zlobnega.
Seveda, zakaj bi sploh hotel imeti moznost pognati vec kot en proces?
S tem bi si uporabnik lahko obupno poslabsal uporabnisko izkusnjo pri tipkanju teksta!

borchi ::

> Me prav zanima kaj bi rekli, ce bi vas OS dovolil poganjati le urejevalnik besedil.

rekel bi, pha, kar naj imajo ta OS. grem kupit drugega. glasuješ z denarnico. če pa imaš to nesrečo, da je na voljo samo en OS, bi pa seveda zahteval, da pristojni regulator uperi v proizvajalca OS-a svoj "kalkulator".

seveda upam, da bo android za nas "geeke" boljši.
l'jga

shubell ::

go go symbian...

Gandalfar ::

Me prav zanima kaj bi rekli, ce bi vas OS dovolil poganjati le urejevalnik besedil.


Spletne platforme oz. blogerski servisi ti npr. sedaj to onemogocajo.

BigWhale ::

> Govorimo o tem, da na LASTNEM telefonu ne mores poganjati svojih aplikacij

En korak naprej k Trusted Computing.... ;>

IceIceBaby ::

Na konzolah je isto, pa se noben ne pritožuje.

opeter ::

Na konzolah je isto, pa se noben ne pritožuje.


Se strinjam. Konzole so pa ja zaprtega formata. Xboxov Live servis, Nintendo Wiijeva trgovina itn. uporabniki lepo mastno plačujejo, pa se nič ne pritožujejo. Zanimivo, ne?

Se pa tudi strinjam z borchijem, saj bo kupec sam vedel, kaj resnično potrebuje.
Na srečo imamo danes, kar se tega tiče, velikansko izbiro tako mobitelov kot oper. sistemov zanj in vsak se naj odloči kaj rabi.
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

zos ::

Dejstvo je, da je novica malce zavajajoca in nastavljena za flame - kot so ze drugi ugotovili. Sicer pa jaz gledam na zadevo takole. Seveda je nekaj na tem, da Apple onemogoca druge in si zagotavlja kontrolo. Je pa res tudi nekaj drugega.
Apple je predvsem pri iPodu pogruntal kaj se prodaja. Izdelki namenjeni geekom se ne prodajajo dobro. Vecina ljudi ni tehnicno naravnanih in hoce preproste izdelke, ki dobro delujejo in jih ne zmedejo. Vedno znova se pokaze, da je preprostost in kvaliteta vedno pred kolicino "featurjev". iPhone je bil narejen med drugim tudi z namenom, da v mobilni prostor prinese nekaj preprostosti in uporabnosti. Zato je potrebna izjemna kontrola nad tem, kar se bo gor izvajalo, sicer si bodo ljudje gor nalagali vse zivo, zadeva bo postala neodzivna in se marsikaj in to bo metalo slabo luc na izdelek.
Seveda si tukaj zelimo neko zadevo s katero lahko pocnemo karkoli, eksperimentiramo in jo uporabimo na nove nacine. Bodo pa zaradi taksnih ukrepov ostali uporabniki imeli boljso izkusnjo. Sploh pri mobilnih napravah so taksne stvari se pomembnejse. Dajte se enkrat naucit da firme niso neki dobrotniki ampak so tu z namenom, da ustvarjajo denar in v tistem 1% geekovske populacije pac ni denarja.

zimen ::

Tiste slike, ki jih je nekdo poslal glede deleža uporabe mobitelov različnih firm, najbolše pokažejo kako dobro zna apple zavajati ljudi. Preprosto si sami izmislijo parametre, ki jim ustrezajo in jih uporabijo za promocijo svojih izdelkov...

fiction ::

Sicer je offtopic, ampak ja, na konzolah je tudi tak problem.
Samo, da je tam vzrok kao piratstvo. Namesto, da bi uporabnik lahko pognjal
karkoli, mu lepo podjetje dovoli kaj sme in cesa ne sme poceti s svojim hardwarom.
Tako sigurno ne more programsko obiti zascite oz. igrati piratskih iger.
Obstajajo pa zato razni modchipi... Bo kmalu tako tudi s telefoni?

Ergo: konzole oz. telefoni niso Turingovi storji, ki lahko izracunajo vse kar se da izracunati,
ampak omogocajo samo majhno podmnozico tega (tisto ki jo dovoli proizvajalec v dolocenem trenutnku).
Na zalost se mi zdi, da ceprav vsi govorijo, kako telefoni vedno bolj postajajo podobni PC-jem, dejansko
bolj drzi obratno. Kmalu se tudi na PC-ju ne bo dalo nic vec delati brez da bi nam to
proizvajalec eksplicitno dovolil. :)

driver_x ::

zos: se absolutno strinjam

fiction: jaz imam na moj WM6 telefon naložene skoraj več navlake kot na PC-ju.

Dr_M ::

Kot sm ze omenil, symbian (in Nokia kot najvecji ponudnik symbian telefonov) je zacel omejevat svobodo uporabnikov s tretjo generacijo OSa. Zdej so pa se onemogocil izdelavo certifikatov za podpisovanje programov. Tiste ovce, ki kupujejo telefon samo z to ker je lep, tega niti ne opazijo, tisti, ki pa hocejo neki vec, ga pa ne bodo vec kupil. Jest symbian uporabljam ze dobre 3 leta, ampak bom definitivno presel na WM, ker imas proste roke. S takimi potezami se uporabnike odganja, ne pa privablja.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

OmegaBlue ::

Hm, jaz sem si ravno 2 tedna nazaj izdal certifikat in brez problema podpisal aplikacije za telefon. Nevem od kje vlečete Symbian FUD.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity.

Dr_M ::

Symbiansigned je 15 februarja onemogocil izdajanje certifikatov za offline podpisovanje. Obstojece certifikate (tiste ki si jih kreiral ze prej) si lahko ponovno downloadas,novih pa ne mores ustvarit. Nardijo si jih lahko samo uporabnikiki imajo publisher ID.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

IceIceBaby ::

Bo kmalu tako tudi s telefoni?


iPhone lahko že zdaj odkleneš in nalagaš gor dodatne aplikacije.

opeter ::

iPhone lahko že zdaj odkleneš in nalagaš gor dodatne aplikacije.


Izi, povej to Applovim pravnikom in odvetnikom, ki pravijo, da je to početje ilegalno.
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

iveco18 ::

Malo zavajajoča informacija, ker apple ne prepoveduje nalaganje programčkov ki se ne bodo dali kupit na njihovi strani temveč prepušča odločitev, o tem kje in kako bo prodajal aplikacije, uporabniku. Ne bodo pa prodajali pornografije in "škodljivih aplikacij."

vir: http://www.apple.com/quicktime/qtv/ipho...

Ginginova ::

Joj, koliko bajtov ste prelili na to temo. Še vsak firmware iPhone-a do sedaj se je dal jailbreakat in enako bo tudi v prihodnje. In ko je Jailbreak narejen, se gor lahko inštalira poljubno aplikacijo. Pa še user friendly Installer je za to narejen. :D


Tako da, brezveze paničarite. >:D

Ogo

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Množica iOS aplikacij zbira in prodaja podatke o uporabnikih

Oddelek: Novice / Zasebnost
267585 (6306) Unknown_001
»

App Store zabeležil že 15 milijard prenosov

Oddelek: Novice / Apple iPhone/iPad/iPod
4413968 (12423) PrimozR
»

Podrobnosti o Windows Phone 7 (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Apple iPhone/iPad/iPod
5816043 (14729) Lonsarg
»

Prek 60% aplikacij za Android brezplačnih (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Android
8111672 (9798) Lonsarg
»

Prenesene pol milijarde aplikacij z App Stora

Oddelek: Novice / Ostale najave
145006 (3678) hidetr

Več podobnih tem