» »

Samsung povečal kapaciteto NAND flash čipa na 32 GiB

Samsung povečal kapaciteto NAND flash čipa na 32 GiB

vir: CNet
CNet - Poleg na Slo-Techu že predstavljenega PRAMa je Samsung povečal še kapaciteto NAND flash pomnilniških čipov. 32 gibibajtni produkt je narejen s 40 nm tehnologijo (trenutno najmanjša v polprevodniški industriji) in vsebuje novejšo t.i. Charge Trap Flash arhitekturo, ki zavzema le petino velikosti dosedanje Floating Gate. Zaenkrat je moč tako narediti do 64 GiB veliko Compact Flash kartico, z izboljšavami in prehodi na 30 in 20 nm tehnološki proces pa načrtujejo še dodatno povečanje kapacitet. Nekaj tehničnih podatkov najdete na strani EE Times.

16 komentarjev

mit3k ::

uh... 64 giga, še malo in mojemu disku nebo več treba mlet 24/7

mathjazz ::

A se je kdo dokopal do podatka, kdaj bo ta stvar na voljo na policah trgovin?
www.getfirefox.com

mathjazz ::

Aha, 2008.
www.getfirefox.com

CaqKa ::

tam piše da so zadeve sestavljene iz 32 Gbit. to pomeni da ima ena taka ekzaktno 32 000 000 000 / 8 = 4 000 000 000 bajtov.
kar pomeni da je raba gibi bajtov (spet) napačna? 4 GB x 16 modulov = 64 GB

kolkor jaz vem se enota binary bajt uporablja samo pri diskih in cd/dvdjih.

se pa strinjam da bo to fino met za swap, ali pa sistem :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: CaqKa ()

opeter ::

Ne vem, zakaj se mučite (ala Stepni Volk) z gibibajti ipd., ko pa večina folka itak nič ne razume. Gre not v Špar ali Hofer, vidi 32 GB... se zamisli, j*bemti, pred enim letom sem za tolko denarja kupil 4 GigaBajte. Kak so cene dol padle. Ej, sine, prinesi 4 zavitke 32 Gigabajtnih kartih. >:D GiB... eh, čakaj, a hočejo me nategniti? Prodajalc, prosim, da mi razložiš kaj je to GiB? A so se zatipkal? :D
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

opeter ::

Aja, še to: to je podobno, kot so želeli v celoti ukiniti "Scharfes S", torej ß, folk se enostavno ne more privaditi. Bi pa bilo super, če bi v slovenskem jeziku uknili šumnike :D
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

netanyahu ::

kolkor jaz vem se enota binary bajt uporablja samo pri diskih in cd/dvdjih.

Še kako narobe veš: Binary prefixes, Usage notes (Wikipedija). Te teme so bile tudi na ST že 100 krat razčiščene, ampak gospodje na mariborski fakulteti se očitno raje ukvarjate z Microsoftovimi tekomovanji, kot da bi pridobili osnovna znanja.

Novi čipi niso veliki 32 GiB (32 gibibajtov), to je 32 * 2^30 B, kot narobe trdi ST novica, ampak 32 Gibit (32 gibibitov). Povezane novice trdijo, da je velikost čipa 32 Gbit, torej uporabljajo stare (desetiške) predpone v binarnem smislu. Pri elektronskem pomnilniku je velikost pomnilnika vedno potenca števila dva, saj jo določa število naslovnih signalov, ki vodijo v čip, en signal pa lahko samo je ali ga pa ni.

Velikost novega čipa je torej:
32 Gbit (v bitih, če smo previdni in vemo, da G pomeni 2^30, ker gre za elektronski pomnilnik)
32 Gibit (v bitih, nov nedvoumen način z binarnimi predponami)
4 GiB (v bajtih, nov nedvoumen način z binarnimi predponami)

Nadalje govorimo v pomnilniški kartici, ki jo sestavlja več čipov. Njena velikost je 64 GiB (16 * 4 GiB), to je 64 * 2^30 B, kot je v ST novici pravilno zapisano. Povezane novice uporabljajo nepravilen zapis 64 GB, to je desetiške predpone. Tu je treba biti previden, ker ima trdi disk kapaciteto npr. 64 GB (64 * 10^9 B), flash kartica pa 64 GiB (64 * 2^30 B), kar je malo več kot 64 GB. Operacijski sistemi, ki nepravilno prikazujejo desetiške predpone, računajo pa z binarnimi faktorji, bi za disk trdili, da je nekoliko manjši od 64 GB, za kartico, pa da je velika točno 64 GB.

CaqKa ::

1. napisal sem 'kolkor jaz vem..' kar pomeni da nisem čisto šur
2. če hodim na feri še ne pomeni da sem na računalništvu. (mb ima feri in ne kot lj fe+fri)
3. a v lj pa vas naučijo binary enot?

nadalje k debati.. zakaj sploh uporabljat binary predpone za bite, ki so itak osnovna enota in pri njih ni potrebno delat dodatne zmede. tukaj se mi zdi da ga je komite in wiki malo mimo vsekal in naredil dodatno zmešnjavo.

>>> Še kako narobe veš

govoril sem o večinski praksi. in kot vidim sem se zmotil le pri cdju:

Hard disk drives: Most manufacturers state capacity in decimal units.
CD capacities are always given in binary units. A "700 MB" (or "80 minute") CD has a nominal capacity of about 700 MiB.[7] But DVD capacities are given in decimal units. A "4.7 GB" DVD has a nominal capacity of about 4.38 GiB.[8]

se opravičujem za to da sem se zmotil in povedal da sem zavajal za cd.
dejstvo da je v novici narobe uporabljena enota pa ostaja.

Ch4N93 ::

2. če hodim na feri še ne pomeni da sem na računalništvu. (mb ima feri in ne kot lj fe+fri)
3. a v lj pa vas naučijo binary enot?

če se ne motim CaqKa hodi na avtomatiko :).
Kar se tiče binary enot: asistent za Mikroprocesorske sisteme, je letos (2005/06) predstavil binarne enote, ter s tem dobro zmedel večino sošolcev, ki pač računalnik samo uporabljajo, o njem pa vedo bolj malo (navkljub študiju elektronike :D)
Koliko se je koga prijelo ne vem.

je pa na blogu Stepnega Volka zanimiva objava, o tožbi kupcev zaradi zavajanja Western Digitala.

btw: CaqKa, pohvale za odgovore za Meritve ;)
Ni nam lahko...

MrStein ::

CaqKa:
zakaj sploh uporabljat binary predpone za bite, ki so itak osnovna enota in pri njih ni potrebno delat dodatne zmede.

Zato, da bralec ve, ali je 1000 ali 1024. Če je bralcu vseeno, pa se nima kaj bunit, saj mu je vseeno.

netanyahu : xxxxB ni ravno nedvoumno 'xxxxbit' je nedvoumno, 'xxxxbyte' je nedvoumno. 'B' je precej dvoumen.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

CaqKa ::

na netanjahujevo izjavo bi še nekaj dodal, kar sem popoldne med vožnjo v šolo razmišljal.

namreč svoje subjektivne frustracije o uspešnosti feri študentov, kažeš na en tak zelo čuden način, s katerim v bistvu žališ in morebiti tudi potenciraš razliko med lj in mb...

Ch4N93

ja imaš prav. sem na avtomatiki.
a to je meolic povedal?

fino, jaz zdaj delam digitalno pa morem rečt da je blazno fajn. sej tisti kiri naše študente kake take 'nepomembne' stvari naučijo so ponavadi zagovorniki odprtokodnih rešitev :)

čist iz zajebancije in mičkene obrambe pa bi netanyahuja vprašal, če ve kaj je to nipl :)
če smo pač že pri binary enotah :)

mrstein hočem povedat to da pri bitih nimaš binary bitov.. vsi biti so binary biti. ker namreč en kilobit ni 1024 bitov, ampak vedno je in bo en kilobit enak 1000 bitom. razlika zaradi standardnih desetiških predpon nastane samo pri bajtih, ki je iz bita izpeljana enota.

in tuti 'B' ni prav nič nedvoumen. ker je to bajt. dočim 'b' pa je bit. tako lahko skup sestaviš sledeče:
1 kB - kilobajt (8000 b)
1 kiB - kibibajt (8192 b)
1 kb - kilobit (1000 b)

Ch4N93 ::


ja imaš prav. sem na avtomatiki.
a to je meolic povedal?
To je povedal Vlaovič. V tem šolskem letu (05/06) je "debitiral" na položaju asistenta.
Čeprav uči prvo leto, je IMO eden boljših asistentov na FERI.

sej tisti kiri naše študente kake take 'nepomembne' stvari naučijo so ponavadi zagovorniki odprtokodnih rešitev :)
se strinjam


še glede nipl-a: mislim da je bolj pravilno nibble :D

sicer si pa ravno sedaj vlečem image ferix-a, da malo preizkusim zadevo. Kolikor sem na hitro prečekiral izgleda obetavno. Bom poročal o vtisih.
Ni nam lahko...

netanyahu ::

// Še zadnji offtopic, potem pa nehamo.
CaqKa, vem kaj študiraš in vem kateri programi so na katerih fakultetah v Mariboru. Ne bi se smel jeziti nate niti stereotipizirati Maribora. Samo ni mi všeč, kadar ljudje govorijo o stvareh ki jih ne poznajo dobro. Velikokrat vidim študente, ki so zadovoljni s svojim znanjem že če pozitivno naredijo izpit, še posebej pa, če jim je uspelo s kakim trikom. Ampak čez nekaj let, ko ljudje začnejo delat, pa s tem manjšajo vrednost vsem diplomantom njihovega področja. Vzamem vse nazaj, ker moja jeza ni bila na mestu.

Pa da preidemo nazaj na enote, in nehamo offtopic, še odgovor na vprašanje. Če misliš na nibble je to pol bajta oz. 4 biti. Predvidevam, da si popačeno napisal, da ne bi mogel preveriti in potem pametovati. Ampak brez skrbi, da tudi na fakulteti to povejo :).

CaqKa ::

no se že lepše sliši.
ja nibble sem mislo.. sem ga iz navedenega razloga tudi zakrinkal.

sej pravi da sem govoril v negotovem tonu. če bi pa imel voljo pa je zame dovolj da vem kje to točno preverit :)

no te pa povejte če se za nibble sliši v šoli?

jaz vem da pri nas ga nismo 'jemali'

jest pa mam dva Mebinibbla :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: CaqKa ()

MrStein ::

Heh, jaz sem mislil da govoriš bradavicah >:D
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

CaqKa ::

;)
torej sem za ostale dovolj zakamufliral :O


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Samsung podvojil flash spomin

Oddelek: Novice / Apple iPhone/iPad/iPod
134079 (3361) Stepni Volk
»

Samsungov flash "trdi" disk, Seagate odpušča

Oddelek: Novice / Diski
83441 (3129) WarpedGone
»

Samsungov disk v trdnem stanju

Oddelek: Novice / Diski
294542 (3552) Spajky

Več podobnih tem