Novice » Operacijski sistemi » Nič več golih računalnikov na Kitajskem
Radiant ::
Tu se jaz strinjam da gre za prvi korak v TC smer ! Ce nam pase ali ne ,gospodje v usnenih foteljih so se odlocili, da bodo krojili digitalni svet tako kot oni hocejo ( torej kot naso kurac ekonomijo, kjer se da napizdit na izi pa na koncu ni noben odgovorn ). Mi uporabniki pa smo jim na zalost dali sredstva zato ,ko smo se veselo naucili masterat sisteme in enkrat koncali nek faks in zaj ,ker smo ovce delamo za njih namesto za nas lol ... No ocitno bo moralo prej ko slej prit do digitalne francoske revolucije ... pa bo treba obglavit par teh CEOjov pa bo svet spet za nekaj cajta zbalanciran ... vsaj digitalni ... jing jang !!! In the end KARMA will get them all - unfortuionatly probably in the next life
No logo ,da se z TC zanima kitajska vlada in zakaj bojo meli pogovore z stircom velikega brata bushom ... TOR je njim porblem ... TC jim omogoca sledit vsem in vsakemu ... glede na to, da je v t.i. demokraticnem .. no raj recimo kapitalisticnem svetu tendenca v smeri masovne represije in t.i. financne zasuznjenosti posameznikov in s tem oblikovanje nespremenljive klasne druzbe ki dela v prid parih ,ki so do zdaj na tak al drugac nacin dobli skup dovolj infulence ... ala cash ... ( vecina ga je itaq nakradla al pa napizdla par milionov ljudi ) ...
Gre se za takozvani end-game ( samo ne tisti v nintendotovi viziji virtualne realitete) ... tega bo konec ko bo konec globalizacije ... ko bo nastal t.i. level playingfield... ki bo take biznespraktike onemogoco ( v kolikor nebodo tdo takrat pod pritiskom teh parih presle v t.i. prakso)... to bo priblizno ob istem casu koncano, ko nam bo zmanjkalo fosilnih goriv.
Grdo to zgleda grdo...
No jaz for my self bom pa sol v underground ce se bo zacelo razvijat v to smer ... bomo pa modali pa nucali stari sisteme ki jih bomo dobivali z cudnih virov ... koda bi plutonij uvozu nas bodo obravavali lol ... bomo v okviru preemptivnih politik postali teroristi al kak nas bodo imenovali ... am ziher nekaj kaj bo napizdlo joe averega .
No logo ,da se z TC zanima kitajska vlada in zakaj bojo meli pogovore z stircom velikega brata bushom ... TOR je njim porblem ... TC jim omogoca sledit vsem in vsakemu ... glede na to, da je v t.i. demokraticnem .. no raj recimo kapitalisticnem svetu tendenca v smeri masovne represije in t.i. financne zasuznjenosti posameznikov in s tem oblikovanje nespremenljive klasne druzbe ki dela v prid parih ,ki so do zdaj na tak al drugac nacin dobli skup dovolj infulence ... ala cash ... ( vecina ga je itaq nakradla al pa napizdla par milionov ljudi ) ...
Gre se za takozvani end-game ( samo ne tisti v nintendotovi viziji virtualne realitete) ... tega bo konec ko bo konec globalizacije ... ko bo nastal t.i. level playingfield... ki bo take biznespraktike onemogoco ( v kolikor nebodo tdo takrat pod pritiskom teh parih presle v t.i. prakso)... to bo priblizno ob istem casu koncano, ko nam bo zmanjkalo fosilnih goriv.
Grdo to zgleda grdo...
No jaz for my self bom pa sol v underground ce se bo zacelo razvijat v to smer ... bomo pa modali pa nucali stari sisteme ki jih bomo dobivali z cudnih virov ... koda bi plutonij uvozu nas bodo obravavali lol ... bomo v okviru preemptivnih politik postali teroristi al kak nas bodo imenovali ... am ziher nekaj kaj bo napizdlo joe averega .
Highlag ::
Men se to po eni strani zdi ok. Prodajalec ne bo mogel prodati ne-delujočega računalnika. Ob nakupu bi pač morali zahtevati, da naložijo neko Linux distribucijo. Manjša nevšečnost, za ljudi ki bi radi poganjali neko vezijo oken. Sicer je pa ob prvi intalaciji oken itak potrebno disk formatirat ...
Kolikor vem Kitajska razvija tudi nek svoj operacijski sistem, ki temelji na Linux-u. Bi se M$ fino za***al ko bi Kitajški dali okna dali na črno listo.
Kolikor vem Kitajska razvija tudi nek svoj operacijski sistem, ki temelji na Linux-u. Bi se M$ fino za***al ko bi Kitajški dali okna dali na črno listo.
Never trust a computer you can't throw out a window
LedStorm+++ ::
Kaj bo šele... ko bojo hotli dat kvazi DRM še v procesorje. Kaj bo takrat?
Pingvin :-)
borchi ::
> lahko pa greš do drugega prodajalca, ki ti bo pripravljen prodati računalnik brez OSa... ampak teh bo vedno manj
zaradi tega, ker jih bodo microsoft in brezhrbtenične države prisilile al zato ker bojo prodajalci resnično mislili, da je izbira slaba stvar?
ko bom kupoval prenosnika bom od prodajalca zahteval, da mi da prenosnik brez OSja. ampak, ker OS mora bit naložen, mu bom pač reku, da mi instalira OS, ki mi najbolj ustreza? verjetno bo prodajalec rekel: "ni problema, pridite čez 1 uro in čakal vas bo stage1 gentoo install. samo trenutek še gospod, povejte mi prosim še vaše željene CCFLAGS in LDFLAGS."
ja, SEVEDA
prodajalec bo v najboljšem primeru porabu pol ure, da mi bo instaliral neko instant linux distribucijo, ki jo bom povozu še isti dan.
zaradi tega, ker jih bodo microsoft in brezhrbtenične države prisilile al zato ker bojo prodajalci resnično mislili, da je izbira slaba stvar?
ko bom kupoval prenosnika bom od prodajalca zahteval, da mi da prenosnik brez OSja. ampak, ker OS mora bit naložen, mu bom pač reku, da mi instalira OS, ki mi najbolj ustreza? verjetno bo prodajalec rekel: "ni problema, pridite čez 1 uro in čakal vas bo stage1 gentoo install. samo trenutek še gospod, povejte mi prosim še vaše željene CCFLAGS in LDFLAGS."
ja, SEVEDA
prodajalec bo v najboljšem primeru porabu pol ure, da mi bo instaliral neko instant linux distribucijo, ki jo bom povozu še isti dan.
l'jga
hokuto ::
Dobro pa kako lahko kdorkoli pri zdravi pameti, ki ni neposredno vpleten in si torej ne more obetati direktne financne koristi od tega, zagovarja manjšanje izbire?! Do zdaj je človek lahko sam izbiral kaj bo kupil glede na želje in potrebe (vsak, ki je hotel kupiti računalnik z nameščenim OS, ga je lahko kupil, kakor tudi vsak, ki nameščenega OS ni hotel), tu se pa začenja predpisovati kaj lahko. Lahko okoli tega telovadite, stvari obračate, jih zvijate v nenaravne položaje in se sprenevedate v nedogled, vendar pa dejstvo ostane, da gre tu za krčenje možnosti, kar je za svobodnega človeka privzeto nekaj slabega. Rojenim hlapcem pa seveda ni hujšega, kot da morajo izbirati, se sami odločati - za njih je seveda najboljše, da se jim vse predpiše in tako točno vejo komu in kdaj je treba nastavit .
doke!
opeter ::
Saj a ni tako na volitvah? Vse se predpiše... smo demokratična država... imamo izbiro: ali greš volit ali pa ne. Vseeno pa situacije s tem ti sam ne boš spremenil .
Poglejte: jaz nimam nič proti Linux-u. Da bi Linux imel tapravi Adobe-ov Photoshop in Illustrator bi ga naložil v 10 sekundah. Ker ga pa nima je pa (vsaj zame) še ena od neuporabnih eksotik.
Sem pa sploh vesel, da imamo po novem Mac uporabniki možnost, da poganjamo na enem (!) računalniku MacOS in Windows xp. Ker če mi en program manjka (ne deluje na določenem sistemu), preklopim na drugega in that's it! Problem Linuxa je, da nima standardiziranih komercialnih programov (Autodesk, Corel, Adobe, Microsoft, Apple, itn). Ko bodo za Linux OS na voljo ti komercialni programi ali pa bodo alternativni Open-Source programi postali de-facto standard, ja, potem se bo zgodilo prav to - digitalna revolucija - velike firme bodo potonile v pozabo... vendar pa menim, da je to zaenkrat le utopija.
OFF-TOPIC:
Fiktivna situacija:
Kako prepričas novopečenega uporabnika in njegovega otroka, ki je videl, da sosedov mulc špila NFS:Most Wanted 4 na svoji Windows VIsta kišti, da uporablja Linux?
En lep sončen popoldan. Nedelja. V tem tednu sem si kupil svoj (naš) prvi domači računalnik. Sicer ni najboljši, je pa dovolj dober za naše pojme. Kot sem že omenil je to moj prvi domači računalnik. Danes je bil moj sin pri sosedovemu Andreju. Hja, Martin (sosed) dela pri enem (naj bo neimenovano) večjem podjetju. Ima skoraj 3x večjo plačo kot jaz. Moja žena je trenutno brezposelna. Martinova žena pa je pri pravnica. Sinu so za rojstni dan kupili nov računalnik. Andrej se rad pohvali mojemu Janezu, da je njegov računalnik toliko stal, kot naš avto, ko je bil nov. Hah! Saj sem ga rabljanega kupil. Naš avto namreč. Stal pa je krepko nad milijon. ... Uh! Računalnik za milijon. Dobil je računalnik vreden več kot milijon! Janez gre vsak da po šoli k Andreju. Sem ga že večkrat prosil, naj raje naredi svoje domače naloge. Ampak ne... Sosedov mulec poganja NFS: Most Wnated 4 na Windows Vista OS. Jaz? Hja... ja pa pognajam Linux OS. Ki ima sicer čira-čara KDE4 desktop, ampak brez komercialnega programja in predvsem iger. Jaz, kot fotr tega prekleta mulca (uh, j*b*mti, kako mi gre na živce! Ne tečnari prkleti paglavec!) delam v podjetju v AutoCAD-u, pa Catia-i, na Linuxu pa ti programi ne laufajo (Wine sicer poskuša emulatirati zadeve, a kaj, ko ne deluje 100%-no). Ojoj! Mulc postaja tečen: tudi on želi igrati NFS:MW4... pa Vista ima tako super UI. WAUUU! Sicer je tudi KDE4 kar v redu, ampak... ne vem... dobro, Janezek, bodi pri miru, jutri bom vprašal Borisa... ja veš on je moj kolega iz sosednje pisarne. Ja, lahko priskrbi Windows Visto. Kaj praviš? Da ima neko zaščito? Ne, na to se ne razumem. Ah ja, saj boš ti že vedel, kako se to instalira, jaz se ne razumem na to. Janezek, samo pazi, ko boš zbrisal disk, da mi dokumente nekam shraniš. Ja ne, jaz ne vem peči CD-jev. Nekaj so sicer rekli v trgovini kjer sem kupil računalnik... neki program za CD-je. Kako praviš? Aja, oprosti, se popravljam program za peko CD-jev. N... n... le kako se je imenoval... Nari? Namo? Nemo? Aja, hvala, Nero, ja... vendar pa je Miha (sorodnik) rekel da je samo za Windows. Kaj praviš? Da je že tudi za Linux? A res? Nero Linux? Wow! Aja... samo je pa plačljivo, oz. rabiš ključ od Windows verzije. Nič zato... bomo vidli, kaj mi bo uspel zrihtat moj kolega Boris. Janezek, me sploh poslušaš? Kaj si rekel? INstaliral si Windows Vista... ampak kako? aMule? Kaj pa je to? Ah, vseeno. Bistvo je, da ga zdaj imaš Kaj pa je zdaj z Linuxom? Kaj si rekel? Ne slišim dobro. Žena, prosim malo utišaj radio! Formatiral si disk? ... Ehhrrrmmm... kaj pa moji podatki? Ja veš, moji podatki... jutri imam eno predavanje, pa. Kaj????!!!! Vse si izbrisal? Uh ti prekleti kur* CENZURED! Nadaljevanje prihodnjič.
On-Topic:
OS na računalniku mora bit. Kakšen pa, je odvisno od vsakega posameznika. To svobodo pa ne bi smeli odvzeti.
Poglejte: jaz nimam nič proti Linux-u. Da bi Linux imel tapravi Adobe-ov Photoshop in Illustrator bi ga naložil v 10 sekundah. Ker ga pa nima je pa (vsaj zame) še ena od neuporabnih eksotik.
Sem pa sploh vesel, da imamo po novem Mac uporabniki možnost, da poganjamo na enem (!) računalniku MacOS in Windows xp. Ker če mi en program manjka (ne deluje na določenem sistemu), preklopim na drugega in that's it! Problem Linuxa je, da nima standardiziranih komercialnih programov (Autodesk, Corel, Adobe, Microsoft, Apple, itn). Ko bodo za Linux OS na voljo ti komercialni programi ali pa bodo alternativni Open-Source programi postali de-facto standard, ja, potem se bo zgodilo prav to - digitalna revolucija - velike firme bodo potonile v pozabo... vendar pa menim, da je to zaenkrat le utopija.
OFF-TOPIC:
Fiktivna situacija:
Kako prepričas novopečenega uporabnika in njegovega otroka, ki je videl, da sosedov mulc špila NFS:Most Wanted 4 na svoji Windows VIsta kišti, da uporablja Linux?
En lep sončen popoldan. Nedelja. V tem tednu sem si kupil svoj (naš) prvi domači računalnik. Sicer ni najboljši, je pa dovolj dober za naše pojme. Kot sem že omenil je to moj prvi domači računalnik. Danes je bil moj sin pri sosedovemu Andreju. Hja, Martin (sosed) dela pri enem (naj bo neimenovano) večjem podjetju. Ima skoraj 3x večjo plačo kot jaz. Moja žena je trenutno brezposelna. Martinova žena pa je pri pravnica. Sinu so za rojstni dan kupili nov računalnik. Andrej se rad pohvali mojemu Janezu, da je njegov računalnik toliko stal, kot naš avto, ko je bil nov. Hah! Saj sem ga rabljanega kupil. Naš avto namreč. Stal pa je krepko nad milijon. ... Uh! Računalnik za milijon. Dobil je računalnik vreden več kot milijon! Janez gre vsak da po šoli k Andreju. Sem ga že večkrat prosil, naj raje naredi svoje domače naloge. Ampak ne... Sosedov mulec poganja NFS: Most Wnated 4 na Windows Vista OS. Jaz? Hja... ja pa pognajam Linux OS. Ki ima sicer čira-čara KDE4 desktop, ampak brez komercialnega programja in predvsem iger. Jaz, kot fotr tega prekleta mulca (uh, j*b*mti, kako mi gre na živce! Ne tečnari prkleti paglavec!) delam v podjetju v AutoCAD-u, pa Catia-i, na Linuxu pa ti programi ne laufajo (Wine sicer poskuša emulatirati zadeve, a kaj, ko ne deluje 100%-no). Ojoj! Mulc postaja tečen: tudi on želi igrati NFS:MW4... pa Vista ima tako super UI. WAUUU! Sicer je tudi KDE4 kar v redu, ampak... ne vem... dobro, Janezek, bodi pri miru, jutri bom vprašal Borisa... ja veš on je moj kolega iz sosednje pisarne. Ja, lahko priskrbi Windows Visto. Kaj praviš? Da ima neko zaščito? Ne, na to se ne razumem. Ah ja, saj boš ti že vedel, kako se to instalira, jaz se ne razumem na to. Janezek, samo pazi, ko boš zbrisal disk, da mi dokumente nekam shraniš. Ja ne, jaz ne vem peči CD-jev. Nekaj so sicer rekli v trgovini kjer sem kupil računalnik... neki program za CD-je. Kako praviš? Aja, oprosti, se popravljam program za peko CD-jev. N... n... le kako se je imenoval... Nari? Namo? Nemo? Aja, hvala, Nero, ja... vendar pa je Miha (sorodnik) rekel da je samo za Windows. Kaj praviš? Da je že tudi za Linux? A res? Nero Linux? Wow! Aja... samo je pa plačljivo, oz. rabiš ključ od Windows verzije. Nič zato... bomo vidli, kaj mi bo uspel zrihtat moj kolega Boris. Janezek, me sploh poslušaš? Kaj si rekel? INstaliral si Windows Vista... ampak kako? aMule? Kaj pa je to? Ah, vseeno. Bistvo je, da ga zdaj imaš Kaj pa je zdaj z Linuxom? Kaj si rekel? Ne slišim dobro. Žena, prosim malo utišaj radio! Formatiral si disk? ... Ehhrrrmmm... kaj pa moji podatki? Ja veš, moji podatki... jutri imam eno predavanje, pa. Kaj????!!!! Vse si izbrisal? Uh ti prekleti kur* CENZURED! Nadaljevanje prihodnjič.
On-Topic:
OS na računalniku mora bit. Kakšen pa, je odvisno od vsakega posameznika. To svobodo pa ne bi smeli odvzeti.
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j
Zgodovina sprememb…
- spremenil: opeter ()
Stepni Volk ::
Predlagam novo anketo Slo-techa:
Koliko vas je do sedaj KUPILO GSM telefon BREZ OSa?
Enako za TV, komponente video / Hi-Fi, osebni avtomobil?
Koliko vas je do sedaj KUPILO GSM telefon BREZ OSa?
Enako za TV, komponente video / Hi-Fi, osebni avtomobil?
hokuto ::
crnapika a si ti malo pri zadet (samo fora na tvojo pri pravnico, nič zlonamernega ;) )?
Resno... pa kaj ti flancas, pa not vleces linux, neuke ljudi in vse mozno in nemozno. To je vse popolnoma (ampak res popolnoma) mimo. Kot sem ze rekel, predpisovanje kaj smes kupiti je omejevanje in si ga noben priseben, ki nima preko vpletenosti direktne koristi od tega, ne more zeleti. Ta predpis ne bo cisto NOBENEMU kupcu olajsal stvari, ker za kupca cisto nic ne doda. Kupec nima od tega nic - niti enega samega kupca ni, ki ze zdaj ne bi mogel kupiti racunalnika s prednamescenim OS, vkolikor si le tega zeli (pa saj prodajalci niso neumni, da ne bi poskusali prodati cimvec, torej tudi OS in prav nobene bojazni ni, da kdo OS ne bi kupil zaradi nevednosti). Poleg tega niti ni prikrito, ampak je celo eksplicitno, da je ta predpis nastal zaradi izdelovalca OS, ne pa zaradi kupca - se sam snovalec predpisa se (kolikor mi je znano) ne spreneveda, da je to nastalo v skrbi za kupca (zakaj se torej ti in ostali?!?). Potemtakem v najboljsem primeru za kupca nima ucinka, v najslabsem (zelo realnem) pa mu zoza moznost izbire in to je definitivno in nedvomno zanj slabo.
stepni: mi je prav zal ampak streljas mimo. Primerjas jabolke in hruske, pa se sicer je zgreseno: zakaj le, ce ze obstajajo na nekaterih podrocjih omejitve, bi jih morali sprejeti se na drugih?!
Resno... pa kaj ti flancas, pa not vleces linux, neuke ljudi in vse mozno in nemozno. To je vse popolnoma (ampak res popolnoma) mimo. Kot sem ze rekel, predpisovanje kaj smes kupiti je omejevanje in si ga noben priseben, ki nima preko vpletenosti direktne koristi od tega, ne more zeleti. Ta predpis ne bo cisto NOBENEMU kupcu olajsal stvari, ker za kupca cisto nic ne doda. Kupec nima od tega nic - niti enega samega kupca ni, ki ze zdaj ne bi mogel kupiti racunalnika s prednamescenim OS, vkolikor si le tega zeli (pa saj prodajalci niso neumni, da ne bi poskusali prodati cimvec, torej tudi OS in prav nobene bojazni ni, da kdo OS ne bi kupil zaradi nevednosti). Poleg tega niti ni prikrito, ampak je celo eksplicitno, da je ta predpis nastal zaradi izdelovalca OS, ne pa zaradi kupca - se sam snovalec predpisa se (kolikor mi je znano) ne spreneveda, da je to nastalo v skrbi za kupca (zakaj se torej ti in ostali?!?). Potemtakem v najboljsem primeru za kupca nima ucinka, v najslabsem (zelo realnem) pa mu zoza moznost izbire in to je definitivno in nedvomno zanj slabo.
stepni: mi je prav zal ampak streljas mimo. Primerjas jabolke in hruske, pa se sicer je zgreseno: zakaj le, ce ze obstajajo na nekaterih podrocjih omejitve, bi jih morali sprejeti se na drugih?!
doke!
Zgodovina sprememb…
- odbrisalo: Stepni Volk ()
HriBB ::
Glede winsev vezanih na maticno ... me prov zanima kaksni so bli odzivi par let nazaj ko so objavili da bo nove winse treba aktivirati. Verjetno isti kot zdej. Folk relax, se preden bo stvar dodobra zaživela bo vse shekano. Verjetno se celo windows "klik klik" style.
Glede novih kist z obveznim OS ... prodajalci ce so pametni, bodo lepo ponudili racunalnik in zravn vec variant OSa, potem se pa stranka sama odloci katero bo izbrala. Za win varianto bos pac doplacal 25(home) ali 40 (pro), za linux pa manj (suse, mandriva, ...) oz nic (fedora, ubuntu, ...). Zaradi mene lahko ponujajo tudi iz stage1 skompajlan Gentoo s KDE in vso potrebno programsko opremo hehe. Sam zanima me ker l33t linuxas bo kompajlal noc in dan.
Glede novih kist z obveznim OS ... prodajalci ce so pametni, bodo lepo ponudili racunalnik in zravn vec variant OSa, potem se pa stranka sama odloci katero bo izbrala. Za win varianto bos pac doplacal 25(home) ali 40 (pro), za linux pa manj (suse, mandriva, ...) oz nic (fedora, ubuntu, ...). Zaradi mene lahko ponujajo tudi iz stage1 skompajlan Gentoo s KDE in vso potrebno programsko opremo hehe. Sam zanima me ker l33t linuxas bo kompajlal noc in dan.
jaja
gumby ::
stepni:
si ze kdaj dal boot cd z memtest v racunalnik?
ali kakseh HD diagnostic?
a rabi OS?
ali pa beos/knoppix recimo? (nisem linux fan, tole je samo za primer)?
network boot na masinah, ko sploh nimajo hard diska?
itd
tole z posiljevanjem OS je cisti BULL, pac nekdo na veliko lobira za svoje interese
si ze kdaj dal boot cd z memtest v racunalnik?
ali kakseh HD diagnostic?
a rabi OS?
ali pa beos/knoppix recimo? (nisem linux fan, tole je samo za primer)?
network boot na masinah, ko sploh nimajo hard diska?
itd
tole z posiljevanjem OS je cisti BULL, pac nekdo na veliko lobira za svoje interese
frenk ::
tole me mal spominja na telekomov isdn ki ga je turil zraven adsl-a...kva pa če jest dobim nekje windows brezplačno?...msdnaa
to je tko kot če bi kupu pištolo pa bi ti rekl da morš metke tud zravn kupt...al pa kupš čopič, pol morš pa še barvo in obratno...pa še velik je takih primerov
to je tko kot če bi kupu pištolo pa bi ti rekl da morš metke tud zravn kupt...al pa kupš čopič, pol morš pa še barvo in obratno...pa še velik je takih primerov
M.B. ::
Jaz sem si skompajlal Stage 1 Gentoo v 3 dneh, ko sem bil newbie. Modular Xorg je bil v enem dnevu gori, XGL pa v enem popoldnevu.
AFAIK je Windows OEM vezan na matično kar že vsi trobijo v tej temi. Če windows kupiš v trgovini ga lahko nameščaš kolikokrat ti paše.
Mislim da izbira bi mogla bit glede OSa če ne pa vsaj en free OS gor dat. Ker brezveze je plačat še za Windows, zato da se pol Linux da gor.
AFAIK je Windows OEM vezan na matično kar že vsi trobijo v tej temi. Če windows kupiš v trgovini ga lahko nameščaš kolikokrat ti paše.
Mislim da izbira bi mogla bit glede OSa če ne pa vsaj en free OS gor dat. Ker brezveze je plačat še za Windows, zato da se pol Linux da gor.
Everyone started out as a newbie.
Sadly only a handful ever progress past that point.
Sadly only a handful ever progress past that point.
Gavran ::
Ne primerjajte telefonov s PC računalniki, ker je neprimerljivo. Telefon je namenjen telefoniranju (in ne recimo obdelavi videa), PC pa počne tisto kar od njega zahtevamo oziroma kakšen SW naložimo. Mogoče en primer: ko kupiš vrtalni stroj, je sicer delujoč (glava se vrti) kot PC (pač javi da nima operacijskega sistema) ampak z vrtalnim strojem brez svedra ne moreš nič, kot ne moreš nič z računalnikom brez programske opreme. In zahtevati prednaložen OS je enako kot prodajati vrtalne stroje z obveznim 6mm svedrom - da je takoj pripravljen za uporabo. Pa pri OS je še en neomenjen problem - računalnik z naloženim operacijskim sistemom je prav tako neuporaben - uporabnost mu dajejo uporabni programi kot OpenOffice, Winamp, Gimp in drugi uporabni programi. Res je, da danes vsi tako imenovani operacijski sistemi vsebujejo kup uporabnih programov (za Win recimo Write, Paint, Mediaplayer, Solitarie ipd) ampak ti programi NISO po svoji definiciji operacijski sistem. In Windows sploh ni mogoče dobiti golega operacijskega sistema - VEDNO dobiš zraven IE, Mediaplayer in še kup drugega programja, ki za resno delo ni primerno in le odžira prostor na disku. Zato je posiljevanje nakupa računalnika z obvezno prednaloženim operacijskim sistemom veliko s.anje in nič drugega. Obstoja veliko distribucij Linuxa in seveda precej uporabnikov ki so kupili škatla verzijo operacijskega sistema in jim s tako prisilo "neka firma" hoče krasti denar iz žepa.
metalc ::
Fantje, nikar zraven ne mešajte Appla, mobilcev in podobnega, kajti PC se od njih loči po pomembnni stvari, namreč je odprta arhitektura. Tako lahko kdorkoli izdeluje in prodaja komponente in tako ni nič čudnega, da po več konkurenčnnih si firm ponuja procesorje, pomnilnike, diske, grafične, matične in ostalo navlako, vsak lahko ustanovi firmo in začne delati kakšne nove komponente (npr. za komunikacijo prek dimnih signalov ali poštnih golobov ), slehernik lahko te dele sestavi v "končni" izdelek in nanje lepi svojo blagovno znamko, od Della do Comtrona do sosedovega Yože s.p. In ni ga boga, ki bi lahko kogarkoli sodno preganjal (v najslabšem primeru si lahko le ob garancijo), če svojo mašino odpre in šari po njej, npr. navija, olepša ohišje, utiša ventilatorje ali si montira kar vodno hlajenje. Ste se morda vprašali, zakaj se uporabljajo kar čisto navadni vijaki, ki se pustijo šraufati že čisto običajnemu izvijaču? Ali da se izdelki "velikih" sestavljalcev (Dell, IBM) dostikrat dajo odpreti enostavno brez izvijača?
In smo pri programju. Ravno Microsoftu gre zasluga (za kar mu ploskajo celo na najhujših hatepagih), da se je odprl trg tudi na tem področju, kajti pred cca. 25 leti je bilo podobno kot še danes pri ne-PC platformah, namreč proizvajalec je nadzoroval tudi ponudbo programske opreme, ki je prišla na trg šele ob njegovem "blagoslovu". No zaradi odprtja trga lahko danes vsakdo samodloči, ali bo poganjal Dos, Windows, Linux, *BSD ali katerikoli drug OS in podobno za uporabniške programe. In MS nima kaj za težiti, če se nekdo odloči, da ne bo poganjal Oken, šele ko jih poganja, ga lahko pobara, če jih je plačal!
In tu je največja ironija. Kot smo rekli, lahko kadarkoli odprem kišto in zamenjam HW komponento, prejšnjo, ki je prišla v "paketu", pa lahko popolnoma zakonito prodam, npr. na Bolhi, Salamoncu ali na Slo-Techu. Kaj pa naj z OEM OS, ki ga ravno tako dobim v paketu in ga ne nameravam uporabljati in ga niti ne aktiviram??? Lahko dobim denar nazaj (ali najraje kar ustrezno znižanje cene pri prodajalcu), ga lahko s še neaktivirano kodo prodam prek malih oglasov, se razume, da le enemu kupcu?
In smo pri programju. Ravno Microsoftu gre zasluga (za kar mu ploskajo celo na najhujših hatepagih), da se je odprl trg tudi na tem področju, kajti pred cca. 25 leti je bilo podobno kot še danes pri ne-PC platformah, namreč proizvajalec je nadzoroval tudi ponudbo programske opreme, ki je prišla na trg šele ob njegovem "blagoslovu". No zaradi odprtja trga lahko danes vsakdo samodloči, ali bo poganjal Dos, Windows, Linux, *BSD ali katerikoli drug OS in podobno za uporabniške programe. In MS nima kaj za težiti, če se nekdo odloči, da ne bo poganjal Oken, šele ko jih poganja, ga lahko pobara, če jih je plačal!
In tu je največja ironija. Kot smo rekli, lahko kadarkoli odprem kišto in zamenjam HW komponento, prejšnjo, ki je prišla v "paketu", pa lahko popolnoma zakonito prodam, npr. na Bolhi, Salamoncu ali na Slo-Techu. Kaj pa naj z OEM OS, ki ga ravno tako dobim v paketu in ga ne nameravam uporabljati in ga niti ne aktiviram??? Lahko dobim denar nazaj (ali najraje kar ustrezno znižanje cene pri prodajalcu), ga lahko s še neaktivirano kodo prodam prek malih oglasov, se razume, da le enemu kupcu?
BigWhale ::
frudi:
> a res? kje je pa ta pravica zapisana? na istem mestu kot
> pravica, da kupiš avtomobil brez motorja ali pa hladilnik brez
Jaz sem 'zadnjic' kupil samo vrata od avtomobila. Res! Nic drugega samo vrata! Pa ce bi v resnici hotel bi lahko kupil tudi samo sasijo, sem preprican, da bi mi jo prodali. Hladilnik brez kompresorja, ja tudi to se da verjetno dobiti odvisno od povprasevanja.
> kompresorja? a ti v trgovini odpreš pakovanje petih hrenovk,
> vzameš ven tri in potem na blagajni lajaš, da imaš pravico
> kupiti samo tri hrenovke?
No, to pa ni vec isto.
> sestavljen računalnik, če naj bo uporaben zaključen izdelek,
> potrebuje operacijski sistem. če se prodajalec odloči, da ti
> sestavljenega računalnika ne bo prodal brez operacijskega
> sistema, mu ne moreš kaj; sklicevanje na 'pravice' je
Seveda, da mu nic ne mores. Lahko pa reces, da se neko tretje podjetje, v tem primeru Microsoft, posluzuje dvomljivih poslovnih potez, ko lobira pri drzavah, da naj se ne bi prodajalo racunalnikov brez operacijskega sistema. To je priblizno tako, kot ce bi en proizvajalec oken (tistih, ki jiih vgradimo v hiso) lobiral, da se morajo v vse hise vgraditi njihova okna. Da hise brez oken pa ne sme nihce prodajati.
Da bi pa uzakonil, da racunalnika ne smes prodajati brez operacijskega sistema je pa butasto. Totalen kretenizem, tako kot je kretenizem uzakonjanje, da v nedeljo pa trgovine ne smejo biti odprte. Ce so kupci, pa naj se prodajajo racunalniki brez operacijskega sistema in to v nedeljo! Pa ce bi kdo rad kupil avto brez koles, naj ga kupi!
Stepni:
Seveda je tvoja primerjava popolnoma zgresena. Zakaj? Imam mogoce kaksno izbiro kaj lahko dam na telefon? V bistvu nimam. Proizvajalec naredi telefon in naredi OS zanj. Prav. MS naj na svoje PCje tudi daje gor svoj OS. Meni pa ne bo govoril kaj naj dam jaz na MOJ pc. V najslabsem primeru mi lahko drzava rece, da MORAM dati gor OS. Katerikoli. Ne pa OS tistega proizvajalca.
> a res? kje je pa ta pravica zapisana? na istem mestu kot
> pravica, da kupiš avtomobil brez motorja ali pa hladilnik brez
Jaz sem 'zadnjic' kupil samo vrata od avtomobila. Res! Nic drugega samo vrata! Pa ce bi v resnici hotel bi lahko kupil tudi samo sasijo, sem preprican, da bi mi jo prodali. Hladilnik brez kompresorja, ja tudi to se da verjetno dobiti odvisno od povprasevanja.
> kompresorja? a ti v trgovini odpreš pakovanje petih hrenovk,
> vzameš ven tri in potem na blagajni lajaš, da imaš pravico
> kupiti samo tri hrenovke?
No, to pa ni vec isto.
> sestavljen računalnik, če naj bo uporaben zaključen izdelek,
> potrebuje operacijski sistem. če se prodajalec odloči, da ti
> sestavljenega računalnika ne bo prodal brez operacijskega
> sistema, mu ne moreš kaj; sklicevanje na 'pravice' je
Seveda, da mu nic ne mores. Lahko pa reces, da se neko tretje podjetje, v tem primeru Microsoft, posluzuje dvomljivih poslovnih potez, ko lobira pri drzavah, da naj se ne bi prodajalo racunalnikov brez operacijskega sistema. To je priblizno tako, kot ce bi en proizvajalec oken (tistih, ki jiih vgradimo v hiso) lobiral, da se morajo v vse hise vgraditi njihova okna. Da hise brez oken pa ne sme nihce prodajati.
Da bi pa uzakonil, da racunalnika ne smes prodajati brez operacijskega sistema je pa butasto. Totalen kretenizem, tako kot je kretenizem uzakonjanje, da v nedeljo pa trgovine ne smejo biti odprte. Ce so kupci, pa naj se prodajajo racunalniki brez operacijskega sistema in to v nedeljo! Pa ce bi kdo rad kupil avto brez koles, naj ga kupi!
Stepni:
Seveda je tvoja primerjava popolnoma zgresena. Zakaj? Imam mogoce kaksno izbiro kaj lahko dam na telefon? V bistvu nimam. Proizvajalec naredi telefon in naredi OS zanj. Prav. MS naj na svoje PCje tudi daje gor svoj OS. Meni pa ne bo govoril kaj naj dam jaz na MOJ pc. V najslabsem primeru mi lahko drzava rece, da MORAM dati gor OS. Katerikoli. Ne pa OS tistega proizvajalca.
Tear_DR0P ::
no sej MS je naredu svoj računalnik - pa se še vedno najdejo friki, ki ga grejo kupit in gor tlačit linux
PC je pa res tolk open, da ni prav da kdorkoli sere, kaj spada k njemu
aja pa hrenovke in odpiranje paketa
hrenovke lahko na kose kupiš za pultom, če odpreš paket in vn vzameš par kosov si debil.
komponente lahko kupiš ločeno, če odpreš sestavljeno kišto in vn vzameš tiste komponente (seveda preden kupiš) si spet debil.
če nočeš pakiranih hrenovk stopiš do mesarja, če hočeš računalnik po komponentah pa stopiš do ustrezne trgovine.
Če kupiš sestavljeno OEM kišto z windowsi, so wisi komponenta tega sestavljenga sistema. prav tako kot je tiger komponenta jabolka. in prav tako, kot je 50litrov petrolove nafte v avtu pač sestavni del, če kupiš nov avto in dobiš 50l kot darilo - je pa res da še nisem vidu, da bi petrol zahteval, da ti te nafte ne smeš prodat
PC je pa res tolk open, da ni prav da kdorkoli sere, kaj spada k njemu
aja pa hrenovke in odpiranje paketa
hrenovke lahko na kose kupiš za pultom, če odpreš paket in vn vzameš par kosov si debil.
komponente lahko kupiš ločeno, če odpreš sestavljeno kišto in vn vzameš tiste komponente (seveda preden kupiš) si spet debil.
če nočeš pakiranih hrenovk stopiš do mesarja, če hočeš računalnik po komponentah pa stopiš do ustrezne trgovine.
Če kupiš sestavljeno OEM kišto z windowsi, so wisi komponenta tega sestavljenga sistema. prav tako kot je tiger komponenta jabolka. in prav tako, kot je 50litrov petrolove nafte v avtu pač sestavni del, če kupiš nov avto in dobiš 50l kot darilo - je pa res da še nisem vidu, da bi petrol zahteval, da ti te nafte ne smeš prodat
"Figures don't lie, but liars figure."
Samuel Clemens aka Mark Twain
Samuel Clemens aka Mark Twain
opeter ::
Se strinjam z zadnjima dvema komentarjema. Imata absolutno prav. Pri sestavljenem OEM računalniku ne moreš (lahko, vendar pa s tem izgubiš garancijo) samo tako na hop odstraniti komponente. Tukaj zdaj ne mislim na OS. Lahko narediš, da vržes Windows XP CD v koš (v ta pravi), ampak, kako ti bo dalo podjetje (npr. Dell), podporo, če imaš drugi OS na računalniku, kot pa ko is ga kupil?
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j
Zgodovina sprememb…
- spremenil: opeter ()
3p ::
BigWhale: A če ti ne dajo PCja brez OS, se MS poslužuje dvomljivih poslovnih potez?
Drugače pa se srinjam, da obstaja nekaj dobrih argumentov za gole računalnike, ki so jih navedli drugi: razne obstoječe licence, network boot... Zdaj ok... če ti dajo gor free OS, ti ga sicer ni problem dol vrečt, ampak na koncu bo še vedno treba (po nepotrebnem) plačat vsaj to, da si je nekdo vzel pol ure in zadevo gor nalagal...
Drugače pa se srinjam, da obstaja nekaj dobrih argumentov za gole računalnike, ki so jih navedli drugi: razne obstoječe licence, network boot... Zdaj ok... če ti dajo gor free OS, ti ga sicer ni problem dol vrečt, ampak na koncu bo še vedno treba (po nepotrebnem) plačat vsaj to, da si je nekdo vzel pol ure in zadevo gor nalagal...
Daedalus ::
Predlagam novo anketo Slo-techa:
Koliko vas je do sedaj KUPILO GSM telefon BREZ OSa?
Enako za TV, komponente video / Hi-Fi, osebni avtomobil?
Stepni, mešaš jabolka in hruška. PC je široko namenska, modularna reč, od nivoja strojne opreme navzgor. Tu primerjve z ozko specializiranimi "embeded" rešitvami (kar zgoraj naštete kategorije dejansko so) preprosto NI. Najbližje še pride Apple, s praktično lastniško strojno opremo. Če pa bi bili HW in SW standardi za zgoraj naštete naprave splošni, bi se pa ravno tako za te napravice prodajal OS ločeno od strojne opreme. Tako pa se ne more - ker ni specifikacij.
Koliko vas je do sedaj KUPILO GSM telefon BREZ OSa?
Enako za TV, komponente video / Hi-Fi, osebni avtomobil?
Stepni, mešaš jabolka in hruška. PC je široko namenska, modularna reč, od nivoja strojne opreme navzgor. Tu primerjve z ozko specializiranimi "embeded" rešitvami (kar zgoraj naštete kategorije dejansko so) preprosto NI. Najbližje še pride Apple, s praktično lastniško strojno opremo. Če pa bi bili HW in SW standardi za zgoraj naštete naprave splošni, bi se pa ravno tako za te napravice prodajal OS ločeno od strojne opreme. Tako pa se ne more - ker ni specifikacij.
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]
Stepni Volk ::
Niste čisto dojeli poante.
PC je odprta arhitektura. OK.
Zakaj potem ne zahtevamo še "odprtih" telefonov in predvsem pametnih telefonov, dlančnikov, TVjev? Torej sprejemamo del proizvodov pod danimi pogoji, drugega pa ne?
Halo? Vse naj bo odprto. Da si sam izbereš kakšen GUI, OS, OSD hočeš imet, ane?
PC je odprta arhitektura. OK.
Zakaj potem ne zahtevamo še "odprtih" telefonov in predvsem pametnih telefonov, dlančnikov, TVjev? Torej sprejemamo del proizvodov pod danimi pogoji, drugega pa ne?
Halo? Vse naj bo odprto. Da si sam izbereš kakšen GUI, OS, OSD hočeš imet, ane?
martinjaka ::
to ni fer
ke bi potem nekdo hotel imet linux bi potem moral vseeno plačat licenco za majkrosoft
kira beda ej....
ke bi potem nekdo hotel imet linux bi potem moral vseeno plačat licenco za majkrosoft
kira beda ej....
-
Daedalus ::
Zakaj potem ne zahtevamo še "odprtih" telefonov in predvsem pametnih telefonov, dlančnikov, TVjev? Torej sprejemamo del proizvodov pod danimi pogoji, drugega pa ne?
Heh, ti nisi dojel poante. PC se je razvil v odprto platformo, mobilci pač ne. Čeprav pri "pametnih" mobilcih Symbian OS recimo kaže možno pot razvoja. Če se bo dovolj razširil, je čisto možna standardizacija platforme. Zaenkrat pa na ostalih trgih ni tako močne prevlade enega, kot jo je imel svoje čase IBM PC. Al pa recimo Intel x86. So se pač mogli nekaj zmenit, če je še kdo drug htel pristopit.
In ja, narava trga je taka, da ene izdelke sprejme pod takimi, druge pod drugačnimi pogoji. Nič novega, torej.
Heh, ti nisi dojel poante. PC se je razvil v odprto platformo, mobilci pač ne. Čeprav pri "pametnih" mobilcih Symbian OS recimo kaže možno pot razvoja. Če se bo dovolj razširil, je čisto možna standardizacija platforme. Zaenkrat pa na ostalih trgih ni tako močne prevlade enega, kot jo je imel svoje čase IBM PC. Al pa recimo Intel x86. So se pač mogli nekaj zmenit, če je še kdo drug htel pristopit.
In ja, narava trga je taka, da ene izdelke sprejme pod takimi, druge pod drugačnimi pogoji. Nič novega, torej.
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]
Daedalus ::
Povprašaj okoli. Ni lahko, da pa se.
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]
Matevžk ::
Tale debata je spet postala zmeda.
Povzetek bi bil: Eni pravimo, da MS nima kaj vsiljevat svojega produkta na vse računalnike. Drugi pravite, da ne veste, zakaj "pizdimo", saj Apple dela isto, pa se nihče ne pritožuje. Mi odgovarjamo, da Apple sestavlja in prodaja svoje računalnike (pod svojo blagovno znamko), MS pa skuša svoj OS vsiliti kar vsem proizvajalcem (isti argument kot v primerjavi z Applom velja pri primerjavi z mobilnimi telefoni, avtomobili, pralnimi stroji in zapestnimi urami). Ostali to ignorirate in pravite, da konec koncev tako ali tako prodajalci ne bodo hoteli več prodajati računalnikov brez OSa (iz raznih razlogov -- med drugim zato, ker jih bo MS v to prisilil). Mi pravimo, da je to njihova poslovna odločitev in ostajamo prepričani, da bo takih proizvajalcev kar nekaj; v primeru, da bodo pa vsi nameščali OSje in bodo vsi (ali vsaj vsi kvalitetni proizvajalci) izbrali ravno Microsoft, bo pa šlo za monopol.
Tu se nekako debata ustavi in če nihče nima več povedati česa, kar presega te okvirje, naj ne smeti in zaseda dragocenega prostora na slotechovih strežnikih.
Povzetek bi bil: Eni pravimo, da MS nima kaj vsiljevat svojega produkta na vse računalnike. Drugi pravite, da ne veste, zakaj "pizdimo", saj Apple dela isto, pa se nihče ne pritožuje. Mi odgovarjamo, da Apple sestavlja in prodaja svoje računalnike (pod svojo blagovno znamko), MS pa skuša svoj OS vsiliti kar vsem proizvajalcem (isti argument kot v primerjavi z Applom velja pri primerjavi z mobilnimi telefoni, avtomobili, pralnimi stroji in zapestnimi urami). Ostali to ignorirate in pravite, da konec koncev tako ali tako prodajalci ne bodo hoteli več prodajati računalnikov brez OSa (iz raznih razlogov -- med drugim zato, ker jih bo MS v to prisilil). Mi pravimo, da je to njihova poslovna odločitev in ostajamo prepričani, da bo takih proizvajalcev kar nekaj; v primeru, da bodo pa vsi nameščali OSje in bodo vsi (ali vsaj vsi kvalitetni proizvajalci) izbrali ravno Microsoft, bo pa šlo za monopol.
Tu se nekako debata ustavi in če nihče nima več povedati česa, kar presega te okvirje, naj ne smeti in zaseda dragocenega prostora na slotechovih strežnikih.
lp, Matevžk
Stepni Volk ::
Daedalus: Ponavljam vprašanje: Kje?
Ni ničesar, kar si ne bi želel bolj, kod možnost izbire OS na vseh dosedaj omenjenih napravah.
Kot je zelo lepo povzel Matevzk, se izhaja iz dveh različnih koceptov.
Recimo jima Applov in Microsoftov.
Apple dela tako celoten proizvod in ga kot takšnega trži.
Microsoftov proizvod je OS in ostalo programje in si želi, da bi vse naprave premlevale prav njegov OS in programje.
Tako ga lahko zasledimo med drugim:
na dlančnikih (ki jih brez OS ne moreš dobiti),
telefonih (derivat zgornjega)
UMPCjih - najnovejša Microsoftova pogruntavščina (pred tem so bili Tablet PCji)
na prenosnikih (ki jih brez OS ni na našem tržišču),
na PC-jih,
v avtomobilih (povezava s Fiatom).
Na vseh omenjenih platformah Microsoft nima monopola. A imajo vedno manj konkurence. S svojo potezo, lahko dosežejo ravno nasprotno. Saj bodo trgovci na tržiščih, kjer je pomemben vsak cent, raje ponudili PC-je z Linux odprtokodnimi OSi... in tu pride do kavlja 22 o katerm smo že: Trusted Computing... DRM in Microsoft.
Kaj ti bo računalnik, ki ne sme predvajati HD-DVDjev in BluRayev?
EDIT: Microsoft potrebuje potem samo še razglastiti, da mlinčki z ne MS OSi ogrožajo varnost in jih tako izključijo iz večjega dela interneta...
Zgodba o Babilonu se bo ponovila. Del sveta bo imel svoj localnet, drugi drugega, tretji tretjega...
Ni ničesar, kar si ne bi želel bolj, kod možnost izbire OS na vseh dosedaj omenjenih napravah.
Kot je zelo lepo povzel Matevzk, se izhaja iz dveh različnih koceptov.
Recimo jima Applov in Microsoftov.
Apple dela tako celoten proizvod in ga kot takšnega trži.
Microsoftov proizvod je OS in ostalo programje in si želi, da bi vse naprave premlevale prav njegov OS in programje.
Tako ga lahko zasledimo med drugim:
na dlančnikih (ki jih brez OS ne moreš dobiti),
telefonih (derivat zgornjega)
UMPCjih - najnovejša Microsoftova pogruntavščina (pred tem so bili Tablet PCji)
na prenosnikih (ki jih brez OS ni na našem tržišču),
na PC-jih,
v avtomobilih (povezava s Fiatom).
Na vseh omenjenih platformah Microsoft nima monopola. A imajo vedno manj konkurence. S svojo potezo, lahko dosežejo ravno nasprotno. Saj bodo trgovci na tržiščih, kjer je pomemben vsak cent, raje ponudili PC-je z Linux odprtokodnimi OSi... in tu pride do kavlja 22 o katerm smo že: Trusted Computing... DRM in Microsoft.
Kaj ti bo računalnik, ki ne sme predvajati HD-DVDjev in BluRayev?
EDIT: Microsoft potrebuje potem samo še razglastiti, da mlinčki z ne MS OSi ogrožajo varnost in jih tako izključijo iz večjega dela interneta...
Zgodba o Babilonu se bo ponovila. Del sveta bo imel svoj localnet, drugi drugega, tretji tretjega...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Stepni Volk ()
hokuto ::
ce te je prav razumeti Stepni, si ti sicer naceloma za moznost izbire, vendar pa vidis v tem predpisu moznost, da dobijo alternative, ki so trenutno (upraviceno ali ne) zanemarjane vec prostora in pozornosti? torej si za ta predpis, ker si mnenja, da si MS dela z njim medvedjo uslugo?
v tem primeru se da sprejeti tvoj pogled in je morda celo pravilen, vseeno pa se mi zdi prevec riskanten - nekako tako kot, da bi bush dal irancem atomsko bombo v upanju, da bojo tako nespretni in z njo sami sebe (pa po moznosti se druge v okolici, ki mu stojijo na poti do nafte) pokoncali.
v tem primeru se da sprejeti tvoj pogled in je morda celo pravilen, vseeno pa se mi zdi prevec riskanten - nekako tako kot, da bi bush dal irancem atomsko bombo v upanju, da bojo tako nespretni in z njo sami sebe (pa po moznosti se druge v okolici, ki mu stojijo na poti do nafte) pokoncali.
doke!
Stepni Volk ::
Ne. Narobe sva se razumela. Ne prvič :)
Pravim samo, da je vrsto proizvodov za katere je samoumevno, da jih kupujemo takšne, kot si jih želi Microsoft.
Dvojnost v vseh, ki sedaj udrihajo po Microsoftu, kakšen da je. Hkrati ima v žepu Nokio, Ericssona... ali še huje dlančnika z Microsoftovim OS za katerega se niti enkrat samkrat ni vprašal, kakšen OS ima. Ali nemara zahteval izbiro.
Moje sanje so seveda zelo utopične: da bi povsod lahko imel izbiro.
Večji proizvajalci računalnikov od nekdaj ponujajo osebne računalnike le in zgolj s predinstaliranimi OSi, kot je temu tako z dlančniki, telefoni, TVji itd... Majhni ti dajo izbiro: prazen PC, MS, Linux...
Microsoftova poteza nima dejansko nobene teže. Vsi majhni "proizvajalci", bolje rečeno trgovci lahko nalagajo Linuxe. Kupec še vedno lahko vzame piratske Windowse in jih naloži na PC enako, kot na "prazne".
Malim trgovcem samo podlajšajo čas "izdelave" PCjev. A tisto, kar vemo vsi, je da se takšni PCji tudi do sedaj niso prodajali prazni. Temveč naloženi s piratiziranimi Windovsi, kar počne tudi marsikateri naš trgovec (vedno redkeje sicer). In to je tisto, kar dejansko moti Microsoft.
BTW Kitajci so znani po piratiziranju. Pravem na morju, kot na kopnem. Za nekaj zelencev dobiš "originalne" Windovse... s škatlo, hologramom, knjigami, CDji.
Vse skupaj je bolj pesek v oči. Če bi Microsoft naredil preiskavo v SLO podjetjih bi bil odstotek piratskih Window-sev dokaj visok, kako je na Kitajski in večini Azije, si predpostavljaj sam.
Pravim samo, da je vrsto proizvodov za katere je samoumevno, da jih kupujemo takšne, kot si jih želi Microsoft.
Dvojnost v vseh, ki sedaj udrihajo po Microsoftu, kakšen da je. Hkrati ima v žepu Nokio, Ericssona... ali še huje dlančnika z Microsoftovim OS za katerega se niti enkrat samkrat ni vprašal, kakšen OS ima. Ali nemara zahteval izbiro.
Moje sanje so seveda zelo utopične: da bi povsod lahko imel izbiro.
Večji proizvajalci računalnikov od nekdaj ponujajo osebne računalnike le in zgolj s predinstaliranimi OSi, kot je temu tako z dlančniki, telefoni, TVji itd... Majhni ti dajo izbiro: prazen PC, MS, Linux...
Microsoftova poteza nima dejansko nobene teže. Vsi majhni "proizvajalci", bolje rečeno trgovci lahko nalagajo Linuxe. Kupec še vedno lahko vzame piratske Windowse in jih naloži na PC enako, kot na "prazne".
Malim trgovcem samo podlajšajo čas "izdelave" PCjev. A tisto, kar vemo vsi, je da se takšni PCji tudi do sedaj niso prodajali prazni. Temveč naloženi s piratiziranimi Windovsi, kar počne tudi marsikateri naš trgovec (vedno redkeje sicer). In to je tisto, kar dejansko moti Microsoft.
BTW Kitajci so znani po piratiziranju. Pravem na morju, kot na kopnem. Za nekaj zelencev dobiš "originalne" Windovse... s škatlo, hologramom, knjigami, CDji.
Vse skupaj je bolj pesek v oči. Če bi Microsoft naredil preiskavo v SLO podjetjih bi bil odstotek piratskih Window-sev dokaj visok, kako je na Kitajski in večini Azije, si predpostavljaj sam.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Stepni Volk ()
hokuto ::
hehe, ne prvic ;)
ok zdaj te razumem, se mi pa zato zdis malo kontradiktoren... pravis namrec "Moje sanje so seveda zelo utopične: da bi povsod lahko imel izbiro.", ker pa je marsikje nimas, podpiras, da (ti) jo vzamejo tudi tukaj (pri PC-jih). Malo fatalisticno a... ce ne morem imeti povsod, potem pa nikjer.
Zelo pomembna razlika ni samo v tem, da ti vecinoma nastevas namenske naprave, ki se bistveno razlikujejo od PC-jev, ampak po moje predvsem v tem, da tu hoce MS (pac je tako, da je prav MS ta, zaradi mene bi bilo isto, ce bi to zahteval kdorkoli drug) zakon glede prilaganja OS, pri napravah, ki jih ti nastevas, pa ne obstaja zakon, ki bi zapovedoval prilaganje OS, ampak je do tega pripeljal trg. Namrec nihce ni bil zakonsko prisiljen, da mora k TV, telefonu, dlancniku itd priloziti OS, ampak se je proizvajalec/prodajalec za to sam odlocil.
Res je, da takale zakonska "prisila" sama na sebi in v idealnem svetu, ne bi imela neke resne teze, je pa tudi res, da ne ziviva v idealnem svetu, cesar se mislim, oba zavedava in zatorej ta MS-jeva zahteva le ni tako nedolzna - tu MS le postavlja nogo med vrata, kaj vse bo potem (lahko) vsilil preko teh priprtih vrat, pa mislim, da gre kar resno jemati.
ok zdaj te razumem, se mi pa zato zdis malo kontradiktoren... pravis namrec "Moje sanje so seveda zelo utopične: da bi povsod lahko imel izbiro.", ker pa je marsikje nimas, podpiras, da (ti) jo vzamejo tudi tukaj (pri PC-jih). Malo fatalisticno a... ce ne morem imeti povsod, potem pa nikjer.
Zelo pomembna razlika ni samo v tem, da ti vecinoma nastevas namenske naprave, ki se bistveno razlikujejo od PC-jev, ampak po moje predvsem v tem, da tu hoce MS (pac je tako, da je prav MS ta, zaradi mene bi bilo isto, ce bi to zahteval kdorkoli drug) zakon glede prilaganja OS, pri napravah, ki jih ti nastevas, pa ne obstaja zakon, ki bi zapovedoval prilaganje OS, ampak je do tega pripeljal trg. Namrec nihce ni bil zakonsko prisiljen, da mora k TV, telefonu, dlancniku itd priloziti OS, ampak se je proizvajalec/prodajalec za to sam odlocil.
Res je, da takale zakonska "prisila" sama na sebi in v idealnem svetu, ne bi imela neke resne teze, je pa tudi res, da ne ziviva v idealnem svetu, cesar se mislim, oba zavedava in zatorej ta MS-jeva zahteva le ni tako nedolzna - tu MS le postavlja nogo med vrata, kaj vse bo potem (lahko) vsilil preko teh priprtih vrat, pa mislim, da gre kar resno jemati.
doke!
KoKi ::
ni se mi za prepirat: http://www.alldea.si/html/i1300c.html
# hackable
Zgodovina sprememb…
- spremenil: KoKi ()
BigWhale ::
3p,
> BigWhale: A če ti ne dajo PCja brez OS, se MS poslužuje
> dvomljivih poslovnih potez?
Ne. Ce MS to zahteva od prodajalcev. To so dvomljive poteze.
-----
Stepni,
Jaz sem svoj notebook brez operacijskega sistema kupil v comtronu... Happy? :)
In kot so ti ze povedali, ti v svojih utopicnih sanjah primerjas slive in breskve.
Ko bo nekdo zacel proizvajati telefone brez OSa in bo te telefone proglasil za OpenPhonePlatform, ki jo bo lahko vsak kopiral, se bo pojavila tudi izbira razlicnih OSov. Tako kot je nekoc nekdo zacel proizvajati racunalnike brez vgrajenega OSa. :)
> BigWhale: A če ti ne dajo PCja brez OS, se MS poslužuje
> dvomljivih poslovnih potez?
Ne. Ce MS to zahteva od prodajalcev. To so dvomljive poteze.
-----
Stepni,
Jaz sem svoj notebook brez operacijskega sistema kupil v comtronu... Happy? :)
In kot so ti ze povedali, ti v svojih utopicnih sanjah primerjas slive in breskve.
Ko bo nekdo zacel proizvajati telefone brez OSa in bo te telefone proglasil za OpenPhonePlatform, ki jo bo lahko vsak kopiral, se bo pojavila tudi izbira razlicnih OSov. Tako kot je nekoc nekdo zacel proizvajati racunalnike brez vgrajenega OSa. :)
opeter ::
Telefona brez OS? Po mojem tega ne bo nikoli. Oziroma vsaj masovno ne... ker ne bi šle v prodajo. Predpostavljam
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j
Matevžk ::
Če bi se na netu pojavili kakšni dve dobri open-source varianti OSja za tak telefon, bi šel med geeki zelo dobro v prodajo (pa po celem svetu geekov ni prav malo).
lp, Matevžk
MrStein ::
Daedalus:
Ne, ni se.
PC je bil odprt od vsega začetka.
Po tem se razlikuje od ostalih računalnikov.
Ko ne bo več odprt, ne bo več PC.
PC se je razvil v odprto platformo
Ne, ni se.
PC je bil odprt od vsega začetka.
Po tem se razlikuje od ostalih računalnikov.
Ko ne bo več odprt, ne bo več PC.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
64202 ::
> PC je bil odprt od vsega začetka.
Kolikor vem, si je IBM kar fejst lastil zadevo od zacetka, kljub temu da je bil sestavljen iz standardnih industrijskih cipov. Potem je compaq naredil "clean-room" implementacijo BIOS-a in PC je postal PC.
stran na en.wikipedia.org
Kolikor vem, si je IBM kar fejst lastil zadevo od zacetka, kljub temu da je bil sestavljen iz standardnih industrijskih cipov. Potem je compaq naredil "clean-room" implementacijo BIOS-a in PC je postal PC.
stran na en.wikipedia.org
I am NaN, I am a free man!
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Bo Vista zamujala v EU? (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Tožbe | 7996 (6763) | Ch4N93 |
» | Po rahlem predahu se boj med Google in Microsoft nadaljuje (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Brskalniki | 9669 (7207) | BigWhale |
» | Novosti s področja trdih diskovOddelek: Novice / Nakupi / združitve / propadi | 3912 (3016) | Stepni Volk |
» | Intelovi štirje T-jiOddelek: Novice / Operacijski sistemi | 2794 (2794) | Dr_M |