» »

Nič več golih računalnikov na Kitajskem

Nič več golih računalnikov na Kitajskem

Slashdot - Pred kratkim smo poročali, da je Microsoft britanske prodajalce računalnikov pozval, naj ne prodajajo računalnikov brez nameščenega operacijskega sistema. Zdaj so sledili še Kitajci, saj je kitajska vlada zapovedala, da morajo imeti vsi računalniki, ki se prodajajo ali proizvajajo znotraj kitajskih meja, prednameščen operacijski sistem. Uradni razlog za to odločitev je zatiranje piratstva, ki je na Kitajskem še vedno zelo pogost pojav, zaradi česar se bo kitajski predsednik konec tega meseca tudi sešel z ameriškim kolegom. Microsoft je se že znašel in z nekaterimi podjetji sklenil pogodbo o namestitvi njihovega operacijskega sistema.

85 komentarjev

«
1
2

opeter ::

No vidite... vse se integrira. Vprašanje je le, do kdaj bomo lahko še kupovali posebej grafične kartice in ostalo "šaro".
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

Spc ::

;((
To pa je res žalostno.
Če si jaz hočem sestaviti računalnik si ga imam vso pravico sestaviti ampak kot zgleda ne več dolgo.
:'(

Pouh ::

Ka pa ce hoces kupt svoj drugi racunalnik, pa mas doma ze operacijski sistem??SEVEDA ORIGINAL

s56vpe ::

Microsoft (po novem) trdi, da je licenca za Windowse vezana na matično ploščo, torej je treba ob menjavi matične plošče ali računalnika kupiti novo licenco, staro pa vržt v smeti >:D

CyberPunk ::

vsi računalniki, ki se prodajajo ali proizvajajo znotraj kitajskih meja, prednameščen operacijski sistem

To je pa v glavnem vecina racunalnikov, nicht wahr? :)

BladE_ ::

Ja sj ne recem, da je to slabo sam problem nastane k je nekdo prpravlen dat 200k za racunalnik pol pa more se za winse dat 40k in more zato kupt slabse komponete ;(( ;(( !!!
Akcija - Reakcija

Spc ::

Kaj pa če imaš doma ORIGINAL Windows 2000?
Windows 2000 nima vezane licence na matično ploščo ali pač?
:\

gumby ::

o to pomeni, da M$ umika iz prodaje polno razlicio oken?

ker ne vidim razloga, zakaj jo ne bi...:\

s56vpe ::

Mislim, da še to ni čisto uradno, bo pa kmalu. Veljalo bo pa verjetno za vse Winse. Kdo bo pa to upošteval bo pa drugo vprašanje. Se mi niti ne sanja kako mislijo to spravit v prakso. Tak de kr brez skrbi.

s56vpe ::

Ups. Očitno je že uradno:

Link

Zgodovina sprememb…

HyperKiller ::

IMHO je to Kitajska naredila zarad vse drugih razlogov kot zaradi preprečevanja piratstva. Sumim, da je to korak za vzpostavitev večjega nadzora.
In možno je, da druge države ne bodo sledile.

PS: Tudi če so vse komponente narejene na kitajskem, skupaj pa so zložene drugje, to po mojem mnenju ni računalnik, narejen na kitajskem.
Zanima me, kako bo OS sploh definiran. Morda bo LiveLinuxPlošček v cd-romu dovolj! Skoraj zagotovo pa bo legalno prodajat PC-je z Linuxom(vsaj pri nas, če do tega pride).

Zdi se mi, da na nas(tehWannabeMasetrs) takšni posegi ne bodo preveč vplivali. Bodo pa peljali čredo ovc malce naokoli, ta pa.

MEDENA ::

A vidite, to je pa zaradi vseh ljudi, ki so kupili licenčne in s tem obogatili njegov imperij. Sedaj se pa vrača kot boomerang.

Vlade so samo še marionete po svetu.

AndrejS ::

Ne vem zakaj pri tej novici pljuvate po M$. Saj je od vsakega prodajalca posebej odvisno kateri OS bo namestil. In niso M$ in windowsi krivi če jih bo prodajalec nemestil. Se bo pač pokazali če so dovolj dobri da se bo večina prodajalcev za njih odločila.>:D Temu se pa reče dober marketing.
Še vedno pa lahko potem vsak sam doma zamenja OS!

krho ::

AndrejS seveda. Pri tem, ko sem odštel nepotrebnih 40kSIT za polkna...
si.Mail odprto-kodni odjemalec elektronske pošte. - http://www.simail.si
Uredite si svojo zbirko filmov, serij in iger - http://xcollect.sf.net

AndrejS ::

Kdo te pa sili. Boš pač šel do drugega prodajalca ki bo prodajal računalnike z linuxom. Teh bo sicer zelo malo. Treba se vprašat zakaj ?
Ali pa boš kupil računalnik po delih. Večina uporabikov itak sploh ne ve kaj je Operacijski sistem.

frudi ::

a za možnost izbire gre, pravite? prav, pa zahtevate od prodajalca, da vam namesti drug operacijski sistem. če ga noče/ne more, greste k drugemu prodajalcu, ki vam bo ustregel. še vedno lahko izbirate, kje je problem?

da bi recimo prodajali računalnike brez matičnih plošč - češ, naj si jih uporabniki sami izberejo kjer in katero hočejo, ter sami vgradijo - to se verjetno nikomur ne bi zdelo normalno. zakaj je torej normalno, da se računalniki prodajajo brez kateregakoli bistvenega dela, pa naj bo to matična plošča, disk ali operacijski sistem?

kdor ne bo dal strankam možnost izbire operacijskega sistema - ta bo izgubil (nekatere) stranke, enostavna ekonomska logika. kdor ne bo zadovoljen s ponudbo operacijskih sistemov nekega prodajalca, bo odšel k drugemu, tako kot tudi sedaj gre k drugemu, če prvi ne ponuja tistih komponent, ki si jih želi.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

opeter ::

J*b*emti, nekateri ste res štorasti! Ko kupim Mac-a, kupim tudi sistem, mar ne? Saj sem zanj plačal... prekleto. In prav je tako, da se računalniki naj ne prodajajo brez OS-a.
Linux tukaj (v tej situaciji) sploh ne šteje (oz. šteje samo plačljiva verzija, od Novell/SUSE ipd. s pravim telefonskim in ostalim supportom - to pa tudi ni brezplačno).

Komponente boste lahko še kar nekaj časa kupovali posebej. Zgornja novice velja za KOMPLETEN (kompletno sestavljen) računalnik (in ne komponente).
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

k0lar ::

a to pomeni, da če boš hotel po delih sestavit svoj nov računalnik, da boš vseeno moral plačati licenco skupaj z matično ploščo oz. jo boš moral plačati, če boš kupil samo matično ploščo?

:| :\ :|

sem mislil, da bom prej doživel, da bomo na telefonu lahko izbirali OS, ne pa da ga na računalniku ne bomo mogli...

totek24 ::

@crnapika ja pri Macu je OS v ceni. Pri vecini navadnih PCjev pa OS ni v ceni. Torej bos moral 40k doplacat za WinXP Pro oz nekje 25k Za Home edition. Torej, ce jaz nocem dodatno placat za OS in prodajalec mora prodat pc z nalozenim OS, mi je potem dolzen namestiti brezplacen OS. Torej v tem primeru linux. Ce pa mi tega nebo pripravljen naredit, bom pa sel drugam PC kupit.
Če kdo kaj rabi: http://www.bolha.com/index.php/ukaz/show/kat/-4/userid/totek

CCfly ::

Da mi prodajalec ne bi mogel prodati računalnika brez naloženega operacijskega sistema je bedarija. Vezava licence na matično ploščo pa že bolj nategovanje.
"My goodness, we forgot generics!" -- Danny Kalev

_godzila ::

Mogoče pa le ni vse tako črno. Ker bodo hoteli prodajalci prodati največ za svojo ceno bodo začeli nameščati free linux distribucije?? logika ni napačna...

lp

frudi ::

tudi tole vezavo licence na matično ploščo smo že obdelali tukaj, ampak eni so očitno pretrdi, da bi jim se zasidralo v glavo. gre za OEM licenco, torej takšno, ki JE VEZANA NA RAČUNALNIK in bi se jih načeloma naj dalo dobiti samo ob nakupu novega računalnika! v bistvu je MS s tem zrahljal pogoje, saj sedaj lahko zamenjaš VSE v računalniku, razen matične plošče, in še vedno uporabljaš isto licenco, kot z originalno konfiguracijo. in tudi menjaš matično ploščo zaradi okvare, še ne pomeni, da boš zato moral kupiti novo licenco.

in vsi MS-haterji oz. Linux-loverji bi morali skakati v zrak od veselja ob tejle novici. kot je že godzila napisal - kaj je boljšega za širitev Linuxa, kot da ga začnejo prilagat novim računalnikom? nekomu, ki nima pojma o računalnikih in operacijskih sistemih, je vseeno kaj za en OS dobi, dokler bo lahko na njem delal vse kar rabi; ni mu pa vseeno, če je tisti z Windows XP $150 dražji kot tisti s pingvinom...
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

Tarzan ::

Meni pa se zdi da bo dolgoročno to naredilo microsoftu precej problemov. Na začetku se bo prodaja licenčne programske res verjetno neverjetno povišala, ampak sočasno se bo začela še s precej višjim tempom krepiti stran, ki bo uporabljala Linux operacijske sisteme. Kitajci bodo sedaj imeli na voljo dve možnosti, Windowse, kolikor je le mogoče okrnjene in vezane na matično ploščo ter Linux na drugi strani, ki bo precej bolj cenovno dostopen, poleg tega pa funkcionalno nič slabši od MS variante. Glede na število kitajcev, se bo dobesedno čez noč pojavilo ogromno uporabnikov Linuxa, čez dve noči bo prišlo do ogromne količine programov in iger prenešenih z Windowsov, saj tudi Linux več ne bo zanemarljiv trg...

Bolj striktni ko bodo pri MS, večje pljunke v svojo skledo bodo napljuvali.

[edit] Frudi, se strinjam z drugim odstavkom, za konkurenco to vsekakor ne more biti slabo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Tarzan ()

Jux ::

Se strinjam s frudijem, a ste dejansko prebrali novico linux-fanatiki? Prednaložiti je treba operacijski sistem in kitajec bo v poskusu da zniža stroške za svoj OEM box nalagal gor najbolj windowslike distribucijo. IMO je tole velik plus za razširjanje linuxa.
web&blog&etc: http://lukabirsa.com

frenk ::

jest pa mislm da se ne bo nč spremenil...vsi ki so dozdej prodajal računalnike brez os-a bodo dal gor linux(najverjetneje live distribucijo) in povedal stranki da nej si winse pač nek dobijo :)

edin kar se lahko spremeni je to, da bo vedno več ljudi uporabljal linux, kar pa ni slabo:)

CCfly ::

v bistvu je MS s tem zrahljal pogoje, saj sedaj lahko zamenjaš VSE v računalniku, razen matične plošče, in še vedno uporabljaš isto licenco, kot z originalno konfiguracijo.
Če kupim licenco za PC operacijski sistem je kar se mene tiče vezana name ne na en kos strojne opreme. Moje mnenje - nateg. Če je omogočen način prenosa licence, oz. ponovne aktivacije, ta argument seveda odpade.

in vsi MS-haterji oz. Linux-loverji bi morali skakati v zrak od veselja ob tejle novici. kot je že godzila napisal - kaj je boljšega za širitev Linuxa, kot da ga začnejo prilagat novim računalnikom?
Prav malo me zanima kaj prilagajo novim računalnikom. Jaz vem da, če si zaželim kupiti računalnik brez naloženega operacijskega, mora prodajalec ugoditi tej želji. Država ni tisti faktor, ki bi to smel prepovedovati.
Rabiš sidro za tole ?
"My goodness, we forgot generics!" -- Danny Kalev

HyperKiller ::

Hipotetično, ti lahko (če se zakon slučajno pojavi v evropi) prodajalec proda komponente računalnika, vsako zase ampak naenkrat, slučajno pa so se znašle sestavljene skupaj ;)
Ali pa brez enega vijaka, ker to ni cel računalnik:).
Ali pa z novim OSom "NZZ-NNN" (nameščen le zaradi zakonodaje, ne naredim ničesar)!

Resnično mislim da pride to v poštev le za Kitajsko, da bo kasneje dejala da mora vsak PC imet nameščen WindowsVista China editon. - privzeto ozadje: Hu Jintao (predsednik) se igra z dojenčkom na travniku z rožicami in zajčki in ptički skačejo okrog. Če razumete.

Zgodovina sprememb…

CCfly ::

Hipotetičen primer. Kupiš HP-jevo mašino z operacijskim sistemom Windows 2003. Čez pol leta te prime,da bi zamenjal matično ploščo. Licenca velja ali ne ?
"My goodness, we forgot generics!" -- Danny Kalev

HyperKiller ::

Mislim da ne. Lahko pa prelomiš matično na pol, jo reklamiraš, doplačaš za novejšo. In potem morda.

frudi ::

Če kupim licenco za PC operacijski sistem je kar se mene tiče vezana name ne na en kos strojne opreme. Moje mnenje - nateg.
kupiš ne-oem licenco, pa je. če greš v trgovino in vzameš s police škatlo z windows xp (2003, karkoli), jo lahko inštataliraš na trenutni računalnik, na tistega ki ga bo zamenjal čez tri mesece in še na par naslednjih, dokler ne bo ta operacijski sitem že zastarel. vmes boš sicer izkoristil število avtomatskih aktivacij, ampak to se da urediti preko telefona.
kar je vezano na matično ploščo so OEM licence, dajte si to že enkrat dopovedat! in ja, čisto logično je, da če je OEM licenca vezana na računalnik, mora vsaj en del računalnika ostati po nadgradnji isti (ali vsaj enak :), da lahko še vedno uporabljaš isto licenco. in matična plošča je najbolj logična izbira, ker predstavlja osnovo računalnika in se načeloma menjuje bolj poredko.

Jaz vem da, če si zaželim kupiti računalnik brez naloženega operacijskega, mora prodajalec ugoditi tej želji.
pojdi v katerokoli računalniško trgovino in jim reči, da bi rad računalnik brez procesorja, ali pa matične plošče - da boš to sam vgradil naknadno - in jim zateži, da vseeno hočeš dvoletno garancijo za celoten računalnik. potem pa pridi sem povedat, kako resno te bodo jemali. in tako kot je procesor ali osnovna plošča bistven sestavni del računalnika, enako velja tudi za operacijski sistem - brez njega je računalnik neuporaben.
če ga res nočeš, pa boš zraven zahteval freedos ali kako drugo zastonj zadevo, ki se jo da zbrisat enako enostavno kot da sploh ne bi bila inštalirana.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

opeter ::

frudi... a je v redu, glede OEM licence, če mi ostane ohišje enako? :P Ker razen ohišja se je vse spremenilo. Sam imam v lasti en OEM Windows XP pro, kupil sem ga pa zraven stare Abit AN-7 matične plošče. Seveda pa uporabljam (vse do danes) ta eni in isti Win xp (aktiviral sem ga približno 6x - 3x po telefonu - tolikokrat sem moral Windows na novo naložiti)
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: opeter ()

CCfly ::

Ok v redu, s prvim delom debate sva zaključila. Imaš prav glede OEM licence.

Drugi del. Veliko podjetj dobro živi, ker prodaja celotno rešitev in veliko takih, ki prodaja beige-box in komponente. Nikakor ne nasprotujem temu, da se podjetje odloči in prodaja le računalnike v paketu. Naprotujem pa ureditvi, kjer to diktira država.

pojdi v katerokoli računalniško trgovino in jim reči, da bi rad računalnik brez procesorja, ali pa matične plošče - da boš to sam vgradil naknadno - in jim zateži, da vseeno hočeš dvoletno garancijo za celoten računalnik. potem pa pridi sem povedat, kako resno te bodo jemali.
Prodajalec naj se odloči ali mi bo prodal npr. barebone SFF sistem brez procesorja, brez operacijskega sistema ali pa brez grafične kartice. Morda mi za tako kisto celo da 2. leti garancije, če oceni da je tveganje majhno.

če ga res nočeš, pa boš zraven zahteval freedos ali kako drugo zastonj zadevo, ki se jo da zbrisat enako enostavno kot da sploh ne bi bila inštalirana.
Ponovno, naj prodajalec in kupec ugotovita, kakšen izdelek bo šel iz skladišča k uporabniku. Naj tega ne počne Janša, Drnovšek ali kakšen podoben tič na drugem koncu poloble.
"My goodness, we forgot generics!" -- Danny Kalev

Z-lot ::

"Uradni razlog za to odločitev je zatiranje piratstva, ki je na Kitajskem še vedno zelo pogost pojav, zaradi česar se bo kitajski predsednik konec tega meseca tudi sešel z ameriškim kolegom." -> kakšen predsednik je tu mišljen? :/

Yerpo ::

Verjetno g. Jiang Zemin, ne vem kdo drug bi še lahko bil to.

Drugače pa mislim, da uredba sama po sebi ni sporna. Problem bo nastal, ko se bodo spomnili, da Linux ne šteje za licenčni OS z namenom izpolnitve tega pogoja (zaradi kateregakoli razloga že). Potem bomo pa lahko bentili nad M$.
Mrbit ja

frudi ::

Naj tega ne počne Janša, Drnovšek ali kakšen podoben tič na drugem koncu poloble.
ja, imaš prav da se država načeloma nima kaj vmešavat v poslovne modele prodajalcev računalnikov. pri nas (upajmo) kaj takega zato tudi ne bi bilo možno, Kitajska je pač druga zgodba.
ampak moraš se zavedat, da tudi velika večina prodajalcev nima ravno veliko posluha za potrebe naprednejših domačih uporabnikov. ta veliki proizvajalci (dell, hp, ibm...) že dolgo prodajajo svoje računalnike s prednaloženimi operacijskimi sistemi, ker 1. - večina strank si želi računalnik uporabljati takoj in nima ne časa ne znanja, da bi se še ubadali z inštalacijo; 2. - ker je zanje (proizvajalce) ceneje.
če pa nek prodajalec oceni, da se mu lahko splača prodajati 'pohabljene' računalnike, ker naj bi zanje obstajalo zadosti veliko zanimanje, pa vsekakor mora imeti to pravico.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

tomaz 06 ::

Ja, moja mama se strinja s tabo, sam ki se vedno ne zna prebrat maila...

3p ::

Ta novica v prvi fazi kaže na korist free OS-om, po logiki - če dam janezu free sistem, bo kupil namesto grafične za 40 jurjev tisto za 80k (pri kateri itak ne vem če zasluži kaj manj, kot če bi prodal še winse...). V drugi fazi pa znajo plačljivi (MS&Apfln & co) po mojem dejansko vezati OS na komponente - in to v tem smislu, da recimo še CPU ne bo stekel, če ga ne bo OS aktiviral. Če se folk ne navadi kupovat SW, jim je pač treba le dopovedat, da je OS (recimo) del hardvera...
Tako kot kupite mobilni telefon, pa ne penite, zakaj ste morali kupiti še ne-vem-keri-namenski-OS in ne telefon za tretjino cene pa Reglja-linux gor. Ali pa zakaj ne pride XBOX/playstation brez OS-a?
Me ne bi čudilo, če bi na koncu MS postal drugi jabolk (začel delat "svoje" PCje, kjer je sw del sistema...)

opeter ::

Ja, to se lahko zgodi... da bi MS proizvajal (oz. dal proizvajati) PC-je...
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

3p ::

Yerpo: pri kitajcih ne bi bilo čudno, če bi edini pravi in primerni OS postal ne Linux, niti Windows, ampak China-government-OS.

AndrejS ::

Mac-a tudi ne moreš kupit brez OS-a pa noben ne pizdi.
Ker pa je pač OS od M$ pa vsi Linuxaši pizdite. Neredite nekaj s svojo skupnostjo in naredite linux dostopen širšim množicam ne pa da pizdite.
Če kupim nov computer itak kupim še Win OEM verzijo.

Še vedno bo možnost izbire samo pravo trgovino treba najt

zee ::

@frudi: za proizvajalce cenejše, če dajo OS gor?! A ni vseeno, če dajo v prenosnik prazen/blank trdi disk ali pa trdi disk, na katerem je (klonirana) inštalacija Windowsov? Vijačenja je enako v obeh primerih. 8-O
zee
Linux: Be Root, Windows: Re Boot
Giant Amazon and Google Compute Cloud in the Sky.

aljazh ::

To je "le" počasno kuhanje žabe na poti do trusted computinga, ko bo OS popolnoma povezan z individualno določenim HW.

borchi ::

Mac-a tudi ne moreš kupit brez OS-a pa noben ne pizdi.

prav tako noben ne pizdi, ker dobi xbox-a z ms sistemom (tut tisti ne, ki si potem linux na xbox-a dajo). prav tako noben ne pizdi, ko zraven ms miške dobi ms softver...
ko bo ms delal pc-je bo lahko po mili volji si instaliral windoze gor. dokler pa nekdo drug dela pc-je pa nima microsoft kj za govorit kaj naj bo instalirano gor. zaradi mene lahko pošiljajo policaje vsakemu gospodinjstvu na dom in preverjajo, če je kj ukradene programske opreme gor.
microsoft ima na razpolago vsa pravna sredstva, tako kot vsi drugi gospodarski subjekti, da se borijo proti kraji njihove intelektualne lastnine. NE SME pa microsoft izkoriščat svoje moči za vsiljevanje prodajalcem, izdelovalcem in še posebej ne kupcem strojne opreme!
l'jga

Looooooka ::

glede na to da si kupu winse ti lahko recejo da mas support pr microsoftu.
ce bojo dal gor linux pa nekak dvomim da je pr nas helpdesk k se ga da poklicat(joj sam da proba kdo napisat lugos.si al pa #lugos pa bom klet zacel :) )

balocom ::

En ke je zadel ppint te novice-^(Edit: 1 post zgorej preskočte)
Za ka pa pol Hoolywood vsiljuje DRM? Najbrš ga ne vsiljuje M$, ke zanje je aktivacija dost. Sicer pa naj bulšo zaščito napišejo ala usb klučki. Al pa kodiranje določene vsebine, odkodrila ti jo bo pa usb ključek, ne pa do sranje siljo v proce.
V svetu brez googla bi bil najbolj uporabljen ukaz v bash-u ukaz man

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: balocom ()

frudi ::

@frudi: za proizvajalce cenejše, če dajo OS gor?! A ni vseeno, če dajo v prenosnik prazen/blank trdi disk ali pa trdi disk, na katerem je (klonirana) inštalacija Windowsov? Vijačenja je enako v obeh primerih.

ja, ampak v drugem primeru ne rabiš 1000 ljudi na tehnični podpori, ki lolekom razlagajo zakaj njihov nov računalnik 'ne dela'.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

Nejc Pintar ::

Moja pravica je da kupim računalnik brez OSja. Prav tako kot je moja pravica da kupim plato brez procesorja in prazen cd, na katerem ni nobenih podatkov.
Lahko je biti prvi, če si edini!

frudi ::

Moja pravica je da kupim računalnik brez OSja.

a res? kje je pa ta pravica zapisana? na istem mestu kot pravica, da kupiš avtomobil brez motorja ali pa hladilnik brez kompresorja? a ti v trgovini odpreš pakovanje petih hrenovk, vzameš ven tri in potem na blagajni lajaš, da imaš pravico kupiti samo tri hrenovke?
plata brez procesorja je samostojen izdelek, namenjen kupovanju ločeno od drugih komponent. sestavljen računalnik, če naj bo uporaben zaključen izdelek, potrebuje operacijski sistem. če se prodajalec odloči, da ti sestavljenega računalnika ne bo prodal brez operacijskega sistema, mu ne moreš kaj; sklicevanje na 'pravice' je brezpredmetno, ker teh pravic nimaš.
lahko pa greš do drugega prodajalca, ki ti bo pripravljen prodati računalnik brez OSa... ampak teh bo vedno manj.
1ACDoHVj3wn7N4EMpGVU4YGLR9HTfkNhTd... in case I've written something useful :)

MrStein ::

Looooooka:
glede na to da si kupu winse ti lahko recejo da mas support pr microsoftu.

(+lugos)

Kaj je narobe z Lugos?
Tam se bodo vsaj pogovarjajli s tabo, medtem ko bodo na MS rekli : "Gospod, vaša licenca ne vključuje podpore, adijo!"

(ti kar nadaljuj z "argumenti", mam čas celi dan ...)
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Bo Vista zamujala v EU? (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Tožbe
657996 (6763) Ch4N93
»

Po rahlem predahu se boj med Google in Microsoft nadaljuje (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Brskalniki
749669 (7207) BigWhale
»

Novosti s področja trdih diskov

Oddelek: Novice / Nakupi / združitve / propadi
263912 (3016) Stepni Volk
»

Intelovi štirje T-ji

Oddelek: Novice / Operacijski sistemi
82794 (2794) Dr_M

Več podobnih tem