» »

nVidia Cg

nVidia Cg

več strani - Novica včerajšnjega dne, lahko mirno rečemo. nVidia, naš najbolj agresivni razvijalec 3D tehnologij za igričarje, je, vsaj po mojem mnenju, naredil velik korak v pohitritvi razvoja trodimenzionalnih aplikacij. Fora je v tem: nVidia Cg je vmesna plast med razvijalcem programske opreme ter API vmesnikom. Namesto da bi razvijalec pisal kodo direktno v OpenGL 1.3 ter DirectX 8.1 jeziku, bo ta korak zanj naredil kar nVidia Cg sam. Tako se odpirajo zelo velike možnosti za poenostavitev ter pohitritev razvojnih procesov, saj lahko z navadnim vtičem (plug-inom) za Mayo ali 3D Studio, ki izvrže končno sceno v Cg jeziku, imamo le-to sceno prenešeno v zelo kratkem času. Naslednji napredek leži v tem, da je Cg neodvisen od platforme ter strojne opreme, ki ga poganja. Tretji bonbonček? Cg bo skupek odprte kode, kar pomeni, da ga bodo lahko uporabljali popolnoma vsi ter prirejali svojim grafičnim čipom. Idejo so pozdravili prav vsi razvijalci programske opreme (igric [:D]), kani se pa dogoditi, da se bodo morali dotični ideji podrediti tudi preostali proizvajalci grafičnih čipov (ATi, Matrox, SiS) ter Cg implementirati tudi sami. Sicer pa vidim, da nVidia s svojim Cg podpira lenobo programerjev. Mar Cg pomeni "Crna Gora"? [:D] Sicer si pa članke na to temo oglejte na Hexus.NETu, na Game Spotu, na Cg Channelu, na Hot Hardwareu ter na Bjorn3D.

5 komentarjev

nodes ::

Najboljše zanje je da še igre pričnejo sami pisat, drugače ne bo nič.

luni ::

Heh glede na to, da je ze sam API nekaksen vmesnik med programerjem in dejansko zeleznino kartice, mi je malo smesno, da smo dobili se dodaten vmesnik. Vmesnik za vmesnik :). Ampak ok, ce bo pomagalo...
Artificial Intelligentia

Sergio ::

jah, seveda, vmesni layerji se dodajajo kar sproti. si še videl kje kakega kekeca, ki bi pisal programe v assemblerju? e, vids :D


zadeva je pač one-level-higher. tko da mislim, da bo mal sranja na začetku z optimizacijo ter hitrostjo, ampak glede na to, da je stvar open-source... ji je zagotovljen uspeh. ja.
Tako grem jaz, tako gre vsak, kdor čuti cilj v daljavi:
če usoda ustavi mu korak,
on se ji zoperstavi.

cyer^3d ::

Sergio, CG compiler scompila kodo v vertex in pixel shader asm, ki pa je compatible tudi z drugimi graficnimi, ne samo z Nvidia GPU. Tako da trenutno ATIju glede CG ni treba tudi premakniti prsta. Vecji problem je ker ATI forsira svoj nacin programiranja, DX8(8.1) forsira svoje, potem DX9 bo imel svoje nove shaderje ...pod OpenGL je prav tako drug nacin...tako da na koncu ostane XYZ nacinow da se stvar sprogramira...vse skupaj vodi v eno zmedo. Zmeniti bi se morali za en standard in ga narediti ubergood. Ne pa 10 razlicnih, vsako leto menjajocih...

Kmalu tudi pride prenovljen OpenGL 2.0, Nvidia res zna popestriti sceno ...

Vprasanje je tudi smiselnost (trenutna) high level language...za razliko od navadnih programov je asm kode za GPU presenetljivo malo in ni tako tezko urediti par sto vrstic. Je pa treba gledati v prihodnost :D

NoUse4AName ::

itak, kolko vem je tale CG samo jezik ki nadomesti asembler za pisanje vertex in pixel shaderjev. Igre bojo sevedno delali enako, samo da bo zdaj lazje delat shaderje


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Prihaja najhitrejši Fermi (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Grafične kartice
8326198 (23806) MrDelight
»

nVidiini gonilniki težavni (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Grafične kartice
7520007 (17881) dukenukem
»

Larrabee s približno 1,7 milijarde tranzistorjev

Oddelek: Novice / Procesorji
395091 (3708) PrimozR
»

ATi v Half-Life 2 pomete z nVidio (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Grafične kartice
838043 (8043) norvalk

Več podobnih tem