»

Zuckerberg pokazal kopico prototipnih naočnikov

vir: Meta
Meta - V Metinem oddelku Reality Labs so razložili, v katere smeri peljejo razvoj VR in AR naprav. Zanimivosti so predvsem tehnične, saj prikazanih novosti v dejanskih izdelkih ne bo še lep čas.

Reality Labs je oddelek Mete za razvoj tehnologij za navidezno (VR) in obogateno (AR) resničnost. Tam naj bi delala skoraj petina vseh zaposlenih v podjetju, ali približno 17.000 oseb, kar odraža dejstvo, da Mark Zuckerberg prihodnost Mete močno naslanja na prihodnja VR okolja, ki jih popularno imenujemo metaverzumi. Vsekakor v ta namen ogromno zapravlja: v prvem letošnjem četrtletju so stroški Reality Labs znašali slabe tri milijarde dolarjev. V začetku tega meseca so sicer sporočili, da bodo prvo različico Metinih AR naočnikov, s kodnim nazivom Orion, prejeli zgolj razvijalci, saj da je za splošno potrošnjo predraga in še preveč nedodelana. Navadnim smrtnikom bo tako namenjena druga generacija te tehnologije, z delovnim imenom Artemis, toda še prej, predvidoma naslednje leto, nameravajo...

29 komentarjev

Facebook odslej Meta

Slo-Tech - Facebookov ustanovitelj in izvršni direktor Mark Zuckerberg je sporočil, da se je podjetje preimenovalo. Da bi izboljšali klavrno javno podobo, ki so jo načele razne afere (Cambridge Analytica, Frances Haugen in druge), bo podjetje odslej znano pod imenom Meta. Facebook želi s tem poudariti, da razvijajo naslednjo generacijo spletne interakcije, tako imenovane metaverzume, kjer se digitalno prepleta z resničnostjo.

Preimenovalo se je zgolj podjetje, medtem ko najpopularnejše družbeno omrežje ostaja Facebook. Zuckerberg pravi, da je prav to ime tako močno povezano z enim samim izdelkom, da je za podjetje potrebno novo, širše ime. Ostale storitve, kot na primer WhatsApp in Instagram, bodo prav tako obdržale svoja imena. Tudi na borzi bo podjetje od 1. decembra kotiralo z novo oznako (ticker) MVRS. Metaverzum sicer ni nov izraz, saj ga je Neal Stephenson prvikrat uporabil pred 29 leti v romanu Snow Crash, je pa v zadnjih mesecih postal hit v Silicijevi dolini. Predstavlja virtualna...

47 komentarjev

Facebook začasno ustavlja razvoj verzije Instagrama za otroke

Facebook - V Facebooku so se pod vsesplošnim pritiskom s strani aktivistov in politike odločili, da "začasno pavzirajo" razvoj razvpite različice Instagrama za otroke, mlajše od 13 let.

Letošnjega marca je javnost razburila pobegla informacija, da v Facebooku snujejo različico Instagrama, namenjeno mlajšim od 13 let, kolikor je trenutno mejna starost za pristop na to družbeno omrežje. V podjetju so hiteli z razlago, da je ideja še v plenicah in da je njen glavni namen najmlajšim najstnikom (se pravi, enajst- in dvanajstletnikom) omogočiti sodelovanje na te sorte socialnem omrežju ob strogih pogojih, ki bi jih starši lahko uveljavili z močnimi zaščitnimi orodji v aplikaciji. Toda interesne skupine za zaščitno otrok in varovanje osebnih podatkov so namero označile za morbidno in Facebook pozvale, naj se projektu odpove. Po njihovem bi bili otroci s sodelovanjem na takšni platformi prezgodaj vključeni v podivjano spletno oglaševanje, medtem ko se tudi pri starejših najstnikih kaže slab vpliv...

10 komentarjev

Facebook predstavil VR konferečno okolje Horizon Workrooms

Facebook - Facebookova platforma družabnega VR programja Horizon bo dobila konferenčno aplikacijo Workrooms, ki naj bi bila eden začetkov tistega, kar si Mark Zuckerberg predstavlja pod nazivom metaverse.

Ko je Mark Zuckerberg pred mesecem dni pompozno oznanil, da v Facebooku aktivno in odločno snujejo Metaverse, ki bo po njegovem nič manj kot naslednik interneta, je vse skupaj še najbolj izpadlo kot dimna bomba, s katero je želel zakriti aktualne težave, s katerimi se podjetje srečuje. Toda pred dnevi smo vendarle dobili prvi praktični zametek nečesa, kar bi lahko peljalo v to smer, kajti podjetje je pognalo odprto beta testiranje VR-konferenčne aplikacije Horizon Workrooms, ki naj bi po njihovem eventuelno nasledila videokonferenčno programje, kot je Zoom. Zaenkrat je zanjo nujno potrebno imeti Oculusove naočnike Quest 2 (enica ne zadostuje), Mark in druščina pa še ne govorijo, kdaj se lahko nadejamo končne inačice.



Workrooms podpira do 50 uporabnikov, od tega 16 s čeladami na glavi in...

5 komentarjev

Mark Zuckerberg še vedno verjame v Metaverse

Slo-Tech - V Facebooku so oblikovali namensko skupino za razvoj Metaversa, vseobsegajočega VR okolja, ki naj bi ne le združevalo vse VR in AR izkušnje, temveč nadomestilo današnji internet. Toda analitiki se sprašujejo, ali ni objava zgolj poskus skreniti pozornost s kopice problemov, s katerimi se podjetje trenutno sooča.

Konec junija je Mark Zuckerberg v interni predstavitvi zaposlenim v Facebooku razgrnil načrte o dolgoročni izgradnji Metaversa: virtualnega okolja prihodnosti, ki bi bilo v grobem funkcijsko podobno internetu, a na bistveno višji izkustveni ravni, saj bi se ljudje v njem skozi VR tehnologijo gibali na intuitivnejši način. Seveda gre za že dobro znan koncept iz znanstvene fantastike, ki je ime dobil v romanu Snow Crash Neala Stephensona, do danes pa smo ga lahko v takšni ali drugačni obliki videli že v obilici filmov in knjig, na primer Matrici ali Ready Player One. Pred tednom dni je v intervjuju za The Verge namero naznanil tudi širši javnosti, a nekaj več konkretne teže...

7 komentarjev

Facebook začenja testirati ciljane oglase znotraj VR okolij

Facebook - Iz Facebooka so sporočili, da pričenjajo s preizkušanjem predvajanja ciljanih oglasnih vsebin znotraj iger in drugih VR okolij svoje platforme z naočniki Oculus. Pri tem bodo uporabljali osebne podatke uporabnika, zbrane na družbenem omrežju Facebook.

Ko je lansko poletje prišla novica, da bo za rabo Oculusovih naočnikov kmalu obvezna povezava v Facebookov uporabniški račun, je bilo jasno, da skušajo Mark Zuckerberg in druščina oglaševalsko dejavnost, ki je njihov daleč največji vir prihodkov, dvigniti na novo raven. Po tem, ko so prejšnji mesec pričeli oglase najprej testno predvajati v Oculusovi aplikaciji, si reklame sedaj pot utirajo tudi v same VR igre. Pri čemer gre - pozor - za ciljano oglaševanje na podlagi podatkov, ki jih velikan o uporabniku zbere preko družbenega omrežja Facebook. Prva igra s takšno funkcionalnostjo je Blaston, v kratkem naj bi sledile še druge. Verjetno slej ko prej tudi Beat Saber, katerega razvojni studio je pod Facebookovim okriljem.

Podrobnejši...

19 komentarjev

Odstranitev Facebooka pobriše podatke povezanega Oculusovega računa

GamesIndustry.biz - Kdor je povezal svoja uporabniška računa na omrežju Facebook in v VR okolju Oculus, prvega ne sme pobrisati, ker tako izprazni tudi drugega.

Poleti so v Facebooku ljubitelje navidezne resničnosti razburili z zahtevo po obvezni rabi njihovega družbenega omrežja v spregi z Oculusovimi VR naočniki, kar naj bi poskrbelo za kvalitetnejšo rabo in naprednejšo vsebino, a je naletelo na praktično univerzalen odpor širom skupnosti. Čeprav bo združitev Facebookovega in Oculusovega uporabniškega računa za starejše izdelke obvezna šele z letom 2023, pa to že velja za najnovejše, kot je Oculus Quest 2. In nekateri uporabniki so sredi oktobra že poročali o posebni dodani vrednosti storitve, saj jim je podjetje iz nejasnih razlogov blokiralo račun na družbenem omrežju, s čimer je njihov Quest 2 postal drag "obtežilnik za papir". Problem je bil očitno zvečine vezan na uporabniške račune, ki so jih ljudje na Facebooku ustvarili na hitro, zgolj za rabo VR očal, in tako niso zadoščali muhastim...

26 komentarjev

Facebook kupuje Oculus

Ekipa Oculusa

Slo-Tech - Facebook je napovedal, da bo prevzel ameriško podjetje Oculus, ki se ukvarja z razvojem tehnologije navidezne resničnosti. Za podjetje bodo odšteli dve milijardi dolarjev, od tega 400 milijonov dolarjev v denarju, preostanek pa v delnicah. Dodatno obljubljajo še 300 milijonov dolarjev nagrade, če bodo dosegli zastavljene cilje.

Podjetje Oculus poznamo predvsem kot razvijalca opreme in tehnologije za navidezno resničnost. Njihov paradni konj je Oculus Rift, ki se pritrdi na glavo in uporabnikom omogoča popolni vstop v navidezno resničnost. Za njegov razvoj so na Kickstarterju zbrali poltretji milijon dolarjev, skupno pa kar 91 milijonov. Izid izdelka je napovedan za konec tega leta. Oculus ima že 75.000 naročil za...

96 komentarjev

Microsoft napovedal sodelovanje s Facebookom pri iskanju

CNet - Navzočnost Facebooka na vseh ravneh internetnega življenja se preliva tudi v iskanje po spletu, saj je Microsoft napovedal, da bo sodeloval s Facebookom pri izpisovanju iskalnih zadetkov na svojem Bingu. Uporabniki bodo kmalu dobili možnost prebiranja rezultatov iskanja, ki bodo vsebovali tudi teme, skupine, interese, pojme in drugo, kar bodo njihovi prijatelji na Facebooku označili s klikom na gumb Všeč mi je (Like). Novost so predstavili danes ponoči po evropskem času na Microsoftovi izpostavi v Silicijevi dolini. Podjetji pravita, da bodo rezultati iskanja na ta način kakovostnejši, saj bomo dobili...

18 komentarjev

Bo Facebook začel kotirati?

Heise - Facebook je leta 2004 ustanovil Mark Zuckerberg s sošolci s Harvarda in vse do danes je podjetje ostalo v zasebni lasti. V teh letih je dobilo nekaj finančnih infuzij skladov tveganega kapitala, ki so bile zaradi negativnega poslovnega rezultata nujno potrebne. Še leta 2005 naj bi namreč pridelali 3,6 milijona dolarjev izgube. Prva resna spogledovanja so se zgodila leta 2006, ko se je Yahoo resno zanimal za prevzem podjetja, vsote pa so dosegale milijardo dolarjev. Do končnega dogovora takrat ni prišlo, tudi zaradi optimističnih internih ocen, da naj bi bil Facebook vreden osem milijard dolarjev. Zuckerberg je vztrajno ponavljal, da do ponudbe delnic javnosti (IPO) ne bo prišlo. Hongkonški milijarder Li Ka-shing naj bi leta 2007 v Facebook vložil 60 milijonov dolarjev, transakcije med zaposlenimi in vložki skladov tveganega kapitala v letu 2008 pa naj bi tržno kapitalizacijo podjetja postavljali med vrednost 4 in 5 milijard dolarjev.

Vedno glasnejše pa so govorice, da se bo...

4 komentarji