»

AMD najavil Radeone RX 6000

vir: AMD
AMD - Po tednih draženja in ugibanj smo dočakali še zadnje poglavje letošnjega troboja med rdečimi, modrimi in zelenimi: AMDjevo uradno najavo prvih grafičnih kartic na osnovi arhitekture RDNA2. Trojico izdelkov sestavljajo Radeoni RX 6800, RX 6800XT in RX 6900 XT.

Nvidia je z jesenskim lansiranjem Geforcov RTX 30 ljubiteljem računalniške grafike pošteno dvignila apetite in AMD je bil pred zahtevno nalogo, da se tej ponudbi ustrezno postavi po robu, saj že nekaj let caplja za konkurenco. Toda Lisa Su in druščina se očitno izziva niso ustrašili, kajti AMDjeva predstavitev (krajši video povzetek) je izzvenela v podobi grafov, kjer si najnovejši Radeoni in Geforci uravnoteženo izmenjujejo udarce. Razkrite so bile tri kartice z vrha ponudbe: Radeon RX 6800 XT, ki bo s ceno 650 evrov predstavljal neposredno konkurenco Geforcu RTX 3080; njegova malo počasnejša inačica RX 6800 za slabih 600 eur, ki se bo spopadal z RTX 3070; in pa Radeon RX 6900 XT za tisočaka, s katerim se želijo vsaj na...

52 komentarjev

Microsoft je predstavil DirectX 12 Ultimate

Slo-Tech - Pri Microsoftu so predstavili novo inačico programskega vmesnika za grafiko DirectX 12, ki so jo modno poimenovali Ultimate. Znaten del novosti pravzaprav že poznamo, toda dogodek je pomemben tudi z vidika, da vzpostavlja celovit standard za razvijanje iger na Xboxu Series X.

V okviru nesojenega GDCja bi morala potekati tudi predstavitev nove inačice Microsoftovega grafičnega APIja DirectX 12, a so zaradi prestavitve krovne prireditve vse skupaj izvedli na spletu. Gre v bistvu za prvo deklarirano diskretno inačico dvanajstice po tem, ko so jo pred petimi leti splovili, kajti njene podizvedenke prihajajo rahlo drugače kot tiste prejšnjih generacij, ki smo jih bili vajeni dobivati pod decimalkami. DX12 novosti dobiva bolj zvezno, v paketih funkcij na mestoma zelo različnih razvojnih stopnjah, in od grafičnih kartic ne terja tako brezpogojnega upoštevanja standardov kot poprej, saj lahko GPUji iz APIja bolj dinamično poberejo tiste zmogljivosti, ki jih podpirajo. Najnovejša verzija...

13 komentarjev

Pogled v drobovje naslednjega Xboxa

Xbox News - Po seriji mini predstavitev so se pri Microsoftu naposled izprsili in pokazali vse strojne podrobnosti Xboxa Series X. Med rečmi in funkcijami, ki jih doslej še nismo poznali, izstopajo samosvoj format razširljive shrambe podatkov, nenavadna pomnilniška struktura in samodejen HDR prikaz za nazaj združljive igre.

V Microsoftu so nas od decembra dalje dražili z objavicami, ki so postopoma odstirale tančico z njihove naslednje konzole, ki prispe konec leta. Zdaj so naposled končali s sramežljivostjo in v sodelovanju z Eurogamerjevim laboratorijem Digital Foundry natančno pokazali, kako bo Xbox Series X sestavljen. CPU bo arhitekture Zen 2, z osmimi jedri, oziroma šestnajstimi nitmi. Zanimiva sta dva režima delovanja: v tistem brez hyperthreadinga bo procesor tiktakal na 3,8 GHz, medtem ko bo z vključeno dvonitnostjo na jedro frekvenca 3,6 gigaherca. Inženirji pravijo, da bo zaklenjena in se ne bo prilagajala bremenu, kar zna imeti posledice za električno porabo. GPU, na arhitekturi...

35 komentarjev

Naslednji Xbox bo imel GPU z dvanajstimi teraflopi

Xbox News - Pri Microsoftu so razkrili še nekaj več podatkov o svoji naslednji konzoli, Xbox Series X. Grafični del čipa z močjo dvanajstih teraflopov bo v resnici napravljen na arhitekturi RDNA 2 in poznal strojni raytracing ter variable rate shading. Zanimiva je napovedana zmogljivost korenitega prilagajanja igre strojni zmogljivosti modela konzole, na kateri jo bomo poganjali.

V času, ko se najave z odrov velikih prireditev vse bolj selijo na splet, nam tako Sony kot Microsoft podrobnosti o naslednji generaciji igralnih konzol dostavljata po kapljicah. Po tem, ko so v Redmondu decembra pokazali naziv in podobo prihodnjega Xboxa, so zdaj še okvirno zarisali njegove zmogljivosti. Xbox Series X bo imel CPU s štirikratno močjo tistega v Xbox One, medtem ko bo GPU z dvanajstimi teraflopi osem- do devetkrat hitrejši, oziroma dvakrat hitrejši od tistega v Xbox One X. Potrjena je AMDjeva arhitektura RDNA 2, se pravi Navi druge generacije, skupaj z več tehnologijami, ki smo jih tudi že slutili....

63 komentarjev

AMD najavil Radeona RX 5700 XT

AnandTech - V okviru sejma E3 je AMDjeva Lisa Su podrobneje razkrila prihajajočo družino grafičnih kartic Radeon na arhitekturi Navi, začenši s karticama RX 5700 in RX 5700 XT. Ob robu je pokazala še šestnajstjedrnega Ryzena 9 3950X, o katerem se je zadnje tedne dosti šušljalo.

Če so bili na nedavnem Computexu v ospredju AMDjevi prihajajoči procesorji Ryzen 3000 in smo Radeonov dobili zgolj za vzorec, je bila slika na sejmu E3 v Los Angelesu obrnjena. Soja luči (skrajšana verzija posnetka) sta bila najbolj deležna prva dva napovedana Radeona prihajajoče generacije Navi: RX 5700 XT in njegov malo šibkejši brat RX 5700. Prvi nosi polno verzijo čipa Navi 10, z 2560 stream procesorji in frekvenco jedra do 1905 megahercev, drugi je malo obtesan. Oba imata 8 gigabajtov Rama...

339 komentarjev

Nvidia prinaša podporo DXR raytracingu na kartice GTX

vir: Nvidia
Nvidia - Nvidia je na svoji tradicionalni konferenci GTC najavila, da pride podpora raytracingu skozi DirectX 12 prihodnji mesec tudi na "ne-RTX" kartice, in sicer Geforce serij 10 in 16.

Tekoči teden bo za vse ljubitelje računalniške grafike izjemno zanimiv, saj v Kaliforniji vzporedno potekata tako Nvidiina konferenca GPU Technology Conference, kot tista za razvijalce iger - Game Developers Conference. Na Nvidiini strani je za običajne uporabnike bržkone glavno vprašanje, kako namerava zelena firma čim bolj pospešiti prodor sledenja žarkom (raytracing) v same igre. Njena najmodernejša serija grafičnih kartic Geforce RTX, ki to metodo kot prva strojno podpira, je namreč skrajno draga, igričarskih naslovov, ki bi tehnologijo izrabili, pa zelo malo, oziroma so njene...

122 komentarjev

DirectX 12 vendarle bo

Microsoft DirectX 12

PC World - Knjižnice DirectX so z nami že dve desetletji, a se je pred časom zdelo, da novih verzij počasi ne bo več. Kartic, ki docela izkoristijo DirectX 11, ni veliko, poleg tega pa je lani takle čas AMD-jev podpredsednik trdil, da DirectX 12 zagotovo ne bo nikdar izšel. Potem je še Microsoft nespretno izjavil, da se tehnologija DirectX ne razvija več. Zarečenega kruha se največ poje, in res bo DirectX 12 kmalu ti.

Microsoft ni odprl le kanala na Twitterju, ampak je na spletni strani uradno predstavitev napovedal za 20. marec. Platforma DirectX je torej še kako živa, pri novi verziji pa bodo kot partnerji sodelovali AMD, Intel, Nvidia in Qualcomm. Da se je toliko pompa okoli DirectX dvignilo prav zdaj, ni naključje,...

207 komentarjev