PC World - Knjižnice DirectX so z nami že dve desetletji, a se je pred časom zdelo, da novih verzij počasi ne bo več. Kartic, ki docela izkoristijo DirectX 11, ni veliko, poleg tega pa je lani takle čas AMD-jev podpredsednik trdil, da DirectX 12 zagotovo ne bo nikdar izšel. Potem je še Microsoft nespretno izjavil, da se tehnologija DirectX ne razvija več. Zarečenega kruha se največ poje, in res bo DirectX 12 kmalu ti.
Microsoft ni odprl le kanala na Twitterju, ampak je na spletni strani uradno predstavitev napovedal za 20. marec. Platforma DirectX je torej še kako živa, pri novi verziji pa bodo kot partnerji sodelovali AMD, Intel, Nvidia in Qualcomm. Da se je toliko pompa okoli DirectX dvignilo prav zdaj, ni naključje, saj se bliža AMD-jeva predstavitev knjižni API Mantle.
DirectX je v dveh desetletjih prehodil dolgo in dobil številne novosti in izgubil nekaj sestavnih delov. Recimo Direct2D in DirectInput ali pa DirectSound so postali nepotrebni, ker so jih nadomestile druge tehnologije. Še vedno pa je glavni del Direct3D (tehnologija DirectX se tako imenuje, ker gre za skupek knjžnic Direct, kjer je X okrajšava za vse možnosti). Direct3D 10 je izšel leta 2006, enajstica pa davnega leta 2009 skupaj z Window 7. Čas je torej za dvanajstico. Kot je razvidno iz povzetka, bodo v Redmondu uslišali želje razvijalcem in jim omogočili bližji (programsko gledano) dostop do strojne opreme, da bodo iz nje iztisnili kar največ. Nekoč je imel Microsoft tudi ideje, da bi omogočil souporabo pomnilnika GPU in CPU, kar bi omogočilo mešane aplikacije, ki bi hkrati uporabljaje računsko moč CPU in GPU - trenutno je to mogoče na primer s CUDO, a sta pomnilnika ločena, prav tako je treba natančno paziti, kdo kje teče. Ali bo Microsoft to kdaj podprl, ni znano. Več bomo torej izvedeli danes teden.
Konkurenca je vsekakor huda, saj Steam pritiska z OpenGL, AMD pa s tehnologijo Mantle. Slednji namreč nudi neposrednejši dostop do strojnih virov, s tem pa boljše zmogljivosti.
ne. kvečjem opengl, pri razvoju katerega (da dobi podobne funkcionalnosti kot mantle) sodeluje tudi nvidia. pa za windows, za linux zaenkrat še ne toliko
aja, pa pri AMD pozdravljajo dx12, v bistvu celo delujejo kot da so pripravljeni zadevo opustiti, če bo dx12 prinesel podobno
@7982884e Kaj je bil namen AMD-ja z Mantlom - reduce CPU bottleneck... Prav tako mantle ima v proizvodnji 20+ iger kar ni malo... Prej OpenGL nima možnosti, kot pa mantle. Mantle je šele BETA pa je veliko boljši od obeh vsaj v gamingu.
Ko sem gledal benchmarke DX11.2 vs DX11 (BF4) je MS naredil kar velik napredek... Jaz nabolj opazim, ko se ozrem proti sredini mape - na MANTLE ni razlike medtem, ko na DX11 pade na grdo do 35FPS-jev
vsekakor je to samo dobro za AMD CPU-je saj "po mojem mnenju" v vseh igrah imeti dober low level API in MT podporo - tako, bo FX 8320 oz. FX 6300 TOP izbira.
Če bo omejen na Win 8+ ali kaka aka bedarijo se bojo vstrelili v nogo.
Grem stavit da DirectX 12 na Windows 8.1 ne boš videl nikoli. Še noben DirectX do sedaj ni bil za nazaj kompatibilen. Vsi DirectX do sedaj so bili ekskluzivni za določeno verzijo Windows in jo prejšnje Windows verzije niso nikoli podprle.
DirectX 9.0c je bil Windows XP SP2 ekskluziva, DirectX 10 je bil Windows Vista ekskluziva, DirectX 11 je bil Windows 7 exskluziva, DirectX 11.1 je bil Windovs 8 ekskluziva, DirectX 11.2 je Windows 8.1 ekskluziva, DirectX 12 pa bo Windows 9 ekskluziva (če ga bodo seveda razvili do takrat)
Vsi DX so kompatibilni samo za naprej, za nazaj pa nobeden. Bili so enkrat eni neuradni poskusi, da bi DirectX 10 omogočili na Windows XP, pa ni zadeva pravzaprav nikoli uspela.
Glede na to da je ravno prišla ven nova generacija konzol ki bodo na trgu vsaj 5 če ne več let in glede na ekstremno majhen tržni delež WIn8+ ne vem če je kje založnik (razen Microsofta),ki bo v srednji prihodnosti investiral v razvoj Dx12 igre.
Podobna situacija kot je bila s prehodom iz dx9 v 10/11
To sploh ni tako pomembno. Pomembno je, da bodo vse igre podpirale DX12.
Igre ne bodo kar same od sebe podpirale DX12. Treba jih bo spisat z DX12 podporo. Kdaj bodo začel pisat igre z DX12 podporo je trenutno vprašanje ker ne vemo niti: -kdaj bo DX12 na razpolago vsaj developerjem, če že ne uporabnikom -na katerem OS-u bo zadeva tekla (ampak glede na trende bo Windows 9, MS niti nima več ločenega SDK-ja za DirectX, ampak je spakirano vse skpaj v Windows SDK) -na kakšnem hardware-u bo zadeva tekla (torej ali bo tekla na danšanjih Keplerjih/GCN1.0/GCN1.1 ali bo feature locked na kaj specifičnega, kar današnjji hardware ne podpira) Idealno bi bilo, da zadeva ne bo vezana ne na nov hardware, ne na novo različico Windows. Torej da MS ponovno izda ločen DX SDK in se ne gre revolucije znotraj driverjev. To bi okvirno pomenilo, da bi DX postal ekvivalenten OpenGL 4.4.
To je vse jasno, da ne... vendar škoda :( Ravno to govorim, raje kupim Win 8.1 kot pa, da igram recimo kakšen GW2 na starem DX9 :( - tud če maš top mašino navito na 5.0Ghz pač v določenih momentih pade pdo 20 FPS-jev :( Hočem, samo povedat, da za mnoge je bolje, da igre začnejo uporabljat DX12 tako, nebo treba menjat malo švohnejših CPu-jev vendar boš samo dokupil win 9 in boljšo grafično :)
trenutno je MANTLE - najboljši API za deskop (tudi OpenGL se nemore "še" primerjati)
Boš dokupil Win9 in boljšo grafično, ampak GW2 boš še vedno špilal na DX9.
hehe.. saj to pravim. Če bi "game davelopers" naredili nove špile na DX12 oz. v tem pri9meru, da bi GW2 dobil podporo DX12, bi takoj kupil win9. No za i5 4670K + dobro plato + hlajenje si pa takoj na 380EUR+ poleg tega slabši performance kot ga bi prinesel DX12
Drugi del Gearsov je na voljo tudi za Windows sistem?
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j
trenutno je MANTLE - najboljši API za deskop (tudi OpenGL se nemore "še" primerjati)
Dober,najboljsi,uporaben ipd. - to bomo lahko dorekli takrat, ko ga bodo podpirale vse igre in vse graficne kartice. Do takrat lahko govorimo o demo prikazu necesa, ki morda ima potencial.
MANTLE ima predost, da so njegove funkcije čim večji približek tistim, katere se uporabljajo na konzolah in ker je večina iger narejenih za konzole, nato par popravkov in vizualnih dodatkov in izide še za PC, MANTLE predstavlja manj dela za razvijalce, da ga vklučijo (čeprav morajo igro še vseeno prilagodit za DX9, da bo dostopna veliki večini PC igralcem).
Če bo DX12 približek tistemu na konzolah, bo prehod na PC še lažji, samo M$ zna to kaj zakomplicirat, ker njim je v interesu, da čim več ljudi kupi konzole in plačuje kakšno mesečno naročnino, kot da bi sedaj vsi razvijalci naredili eno verzijo špila, ki bi delal na konzoli in PCju. Kar pa je bil tudi eden največjih razlogov, da se DX ni razvijal, sedaj ko je folk videl, da je DX na PCjih za časom, pa seveda morajo nekaj spremenit.
In DX12 bo vrjetno tako kot predhodniki zahteval novo generacijo grafičnih kartic, tako da bo potem šele čez kakšna 3 leta prišel v špile, ta čas pa bo folk še lahko kupoval konzole.
To si zopet nekaj zelo prosto po Prešernu razlagaš... Mantle ni po svojih funkcijah čisto nič blizu tistemu kar uporabljajo konzole. API sam je še najbližje OpenGL-u (seznam funkcij imamo). Funkcionalno so si vsi ti API-ji zelo zelo podobni. Je pa precejšnja razlika koliko je overheada. Tukaj Mantle in OpenGL 4.4 bistveno prednjačita pred DX. API-ji na konzolah pa itak nimajo razloga za nek hud overhead, ker so okleščeni in prirejeni arhitekturi konkretne konzole.
Glede na to da je ravno prišla ven nova generacija konzol ki bodo na trgu vsaj 5 če ne več let in glede na ekstremno majhen tržni delež WIn8+ ne vem če je kje založnik (razen Microsofta),ki bo v srednji prihodnosti investiral v razvoj Dx12 igre.
Podobna situacija kot je bila s prehodom iz dx9 v 10/11
>ekstremno majhen tržni delež WIn8+
Market share Win8 in Win8.1 je 11%, leto in pol po splavitvi. Za primerjavo, Mac OS delez je 7% in Linux 1,5%.
To si zopet nekaj zelo prosto po Prešernu razlagaš... Mantle ni po svojih funkcijah čisto nič blizu tistemu kar uporabljajo konzole. API sam je še najbližje OpenGL-u (seznam funkcij imamo). Funkcionalno so si vsi ti API-ji zelo zelo podobni. Je pa precejšnja razlika koliko je overheada. Tukaj Mantle in OpenGL 4.4 bistveno prednjačita pred DX. API-ji na konzolah pa itak nimajo razloga za nek hud overhead, ker so okleščeni in prirejeni arhitekturi konkretne konzole.
Updated @ 2:40: The story originally stated that the OpenGL spec is usually ahead of DirectX — but that hasn’t been true for a few years now.
Glede deleža je tu recimo dobro gledati Steam statistiko: cca. 20% za W8 in W8.1 ter blizu 65% za W7. Vse to pri skupnem Windows deležu 95% med sistemi.
Updated @ 2:40: The story originally stated that the OpenGL spec is usually ahead of DirectX — but that hasn’t been true for a few years now.
Me ne briga kje si to staknil, ampak danes (marec 2014), je OpenGL kar lepo pred DirectX kar se sledenja GPU feature-jev tiče. In to drži že kar nekaj časa. Je pa res, da je bilo za časa DX10 praktično "dark age" v OpenGL svetu.
Kar je nepomembno. Verjetno spet streljajo na to, da se bo dal razvijat za več naprav. Tablica, telefon, PC in xbox. In v primeru, da bo v tem lažje razvijati(kar je tud vedno bilo) je totalno nepomembno kaj lahko stisneš iz opengl-ja. Stiskale bodo firme z veliko kapitala(ID Software in tako naprej). Pač hočejo pridobiti developerje in uporabnike. Zato pa mečejo ven stvari kot so zatonj licenciranje za proizvajalce...bundlanje v smislu 2 leti zastonj klicev če kupiš surface, pa zastonj storage pa ne vem kaj še. V bistvu je počasi že tragikomično kok stvari dajejo zastonj ven pa jim kar ne gre in ne gre :)
Kaj je bil namen AMD-ja z Mantlom - reduce CPU bottleneck... Prav tako mantle ima v proizvodnji 20+ iger kar ni malo... Prej OpenGL nima možnosti, kot pa mantle. Mantle je šele BETA pa je veliko boljši od obeh vsaj v gamingu.
Ko sem gledal benchmarke DX11.2 vs DX11 (BF4) je MS naredil kar velik napredek...
opengl lahko ponudi skoraj vse kot mantle, ker je v zadnjem času dobil en kup stvari, s katerim se minimizira cpu overhead, pa seveda ga uporabljajo vsi proizvajalci.
veliko boljši od obeh? to je mal relativno. r9 290x in 780ti sta strojno nekje tam-tam, pa ima v bf4 slednji na dx11 še vedno konkretno večji framerate od 290x z mantle, kljub temu da so amdjevci dost sodelovali z developerji
sicer res da v tem primeru cpu skoraj nič ne omejuje, ampak zdej takih špilov kjer bi bil soliden intel cpu bottleneck pri manj kot 60 fps itak ni.
We may see a HSA type software level control which allows hardware to run in a more unified way and a physics co-processing application to reduce load from the CPU and transfer it on the GPU
@7982884e Tale test je čisto nepomemben! res mantle narejen za Single player? Si že igrall BF4? Mogoče MP?
No priznam, da nerabim več kot 60 FPS-jev saj igram "za hec" - tudi K/D imam porazen :). Če pa pogledam druge, ki morajo imeti nad 120 FPS+ v MP (z 120hz monitorji) je pa mantle zelo pomemben. Pomemben je za snemanje in streaming!!
najprej omeniš bf4 kot argument za mantle, pol pa zavrneš? kaj ma single player veze/neveze z mantlom? tistih ki snemajo in streamajo ni dosti. point je, da zmanjša cpu overhead, ki je lahko povsod, ampak fora je, da velike revolucije ne bo, ker - bo samo v določenem številu naslovov kjer morejo developerji dodatno delat na njem - dela samo na grafičnih od enega proizvajalca - nvidijini driverji so na primerljivih grafičnih boljši kot amdjev mantle - na tistih špilih kjer mantle je/bo, ga večina ne bo nucala, ker ima večina, ki ima taprave grafične, tud zadost orenk procesor in ker večina od teh ne rabi več kot 60fps kjer cpu še ni bottleneck
Potem bi pa lahko naredili vsaj izjeme pa bi podali i3 vs i5 vs penitum vs celeron z R9 290X - pa bi videl kaj prinaša mantle :)
- ni res, i7 štopa v Bf4 MP top end grafične sploh če govorimo o kakšnem SLI/CF kakor sme ti rekel - tudi če imaš x2 GTX 780 TI se pač z x2 r9 280X v MP nemore primerjati ker nastopi CPU obttleneck. Poglej si kakšen CPu bottleneck dela na win7
Pa brez veze se pregovarjat porabaj sam pa boš videl
pri kolk fpsjih i7 štopa grafične? si ziher da cpu štopa in ne grafična? i call bullshit, zelo dvomim da tak high end cpu ne bi bil sposoben zagotavljat 60fps, drugače pa pokaži kje ma i7 tak bottleneck da masta titan in 7970 oba 55fps ker jih očitno cpu bremza. pa cpu bottleneck je seveda večji, če maš zapreženi dve enthusiast grafični in nastavitve kjer sta oni sposobni zagotavljat >100 fps
FlyingBee ne vem kako, ampak jest mam 3770k in 680gtx pa mi gw2 dela konstantno nad 50 fps brez navijanja.
glede dx 12 pa lahko rečem da bomo po moje na prste ene roke lahko našteli igre z vsakim dx-om je tko
če vpišem v google List of games with DirectX 11 support vidm da je bl mal tega da ne omenjam kdaj je bla narjena prva kartica zdx11 supportom. Seveda so tut takrat obljubljal ene 20 iger na katere smo čakali doug doug časa...
ampak jest mam 3770k in 680gtx pa mi gw2 dela konstantno nad 50 fps brez navijanja.
^^This
sem men tud dela zelo lepo ko imam 1.6V 5.2Ghz 3C/3M (under 50C) .. vendar noben CPu pri 5.0Ghz ni zmožen ohraniti med WvW large zergs (oz. velikimi boji) nad 30 FPS-ji pa verjemi, če nimaš navitega je moj FX hitrejši :)
Pa prosim ne govorit, da tvoje je zmožen ker se na forumu veliko ljudi z i7 (navitim) pritožujejo glede performanca - pač DX9 dela svoje
prjatu tekmuješ s skoraj 2leti starim pc jem :D kje si bil 2leti nazaj?
sploh pa ne vem zakaj ti to pišem men je važn da MEN dela tist kar rabm... vzel sm pa unlocked proc da ga bom navil ko bo kej rahlo lag-al prej pa ne vem zakaj bi to počel
sploh pa sm šele level 20 Elementalist mogoče kasnej začne srat (zato sm napisu da ne vem kako to da mi dela nad 50fps)
Metek saj ni pomembno kdo ima boljše fps-je ko pa so ti pri nobeh zanič :( DX9 je krivec. Upam, da bodo naredili kaj na tem recimo DX11.2 ali DX 12 bi bilo prijetno presenečenje
Updated @ 2:40: The story originally stated that the OpenGL spec is usually ahead of DirectX — but that hasn’t been true for a few years now.
Me ne briga kje si to staknil, ampak danes (marec 2014), je OpenGL kar lepo pred DirectX kar se sledenja GPU feature-jev tiče. In to drži že kar nekaj časa. Je pa res, da je bilo za časa DX10 praktično "dark age" v OpenGL svetu.
Problem je samo v tem, da "no one gives a flying fart about it". Kaj ti pomaga OpenGL nabasan s featurji, če pa ga noben ne uporablja. Zadnji moderni špil kjer ga pomnim je Natural Selection 2, kjer pa z uporabo OpenGL-a dobiš tak posran framerate, da je povsem neigralno. Medtem ko na DX10/DX11 špil leti kot sneta sekira. Radeon HD7950 3GB grafa na Win8.1. Pa v končni fazi mi je vseeno kdo je kriv, game dev ali pisci driverja, meni kot uporabniku je neuporabno in to je vse kar mi je pomembno.
Metek saj ni pomembno kdo ima boljše fps-je ko pa so ti pri nobeh zanič :( DX9 je krivec. Upam, da bodo naredili kaj na tem recimo DX11.2 ali DX 12 bi bilo prijetno presenečenje
nikoli niso in tudi zdaj nebojo. DX12 bo samo za tiste spile ki bojo prsli po izidu dx12 (pa se to ni zihr da bojo vsi)
Ni nujno. Natural Selection 2 je recimo DX11 dobil kasneje, začel pa so z DX9. Pa niso izdal novega špila. Podobno kot AMD Mantle pri Battlefield 4. Niso naredil BF5, ampak so samo updejtal obstoječ špil. Sej ni tko nemogoča stvar...
Rajši se pregovarajte kakšna bo grafika z dirext12, a bodo res dvignili nivo in končno začeli delati next-gen šilke ali ne.. Grafika ala Animirani filmi. Cajt bi že bil!!
Rajši se pregovarajte kakšna bo grafika z dirext12, a bodo res dvignili nivo in končno začeli delati next-gen šilke ali ne.. Grafika ala Animirani filmi. Cajt bi že bil!!