»

YouTube glavni vir širjenja prepričanja o ploščati Zemlji

Slo-Tech - Ključni dejavnik, ki je poskrbel za povečanje števila ljudi, ki verjamejo v teorijo ploščate Zemlje (flat earth), je YouTube. Asheley Landrum s Tehniške univerze v Teksasu je na konferenci predstavila rezultate raziskave, ki potrjuje, da internet in zlasti YouTube katalizirajo zadnji porast števila zagovornikov teorije ploščate Zemlje.

Landruma, ki na univerzi predava in raziskuje poljudno komunikacijo o znanosti, se zadnje časa ukvarja z vprašanjem, kako naše kulturne vrednote vplivajo na naše razumevanje znanosti. Pritegnil jo je fenomen ploščate Zemlje, ki je v zadnjih petih eksplodiral. Raziskovala je, od kod ljudem informacije in kaj jih je prepričalo v to teorijo. Ugotovila je, da je velika večina temu mnenju začela pritrjevati po ogledu...

128 komentarjev

YouTubov Content ID strelja kozle

vir: Wikimedia
Wikimedia - Vpeljava umetnopametnih filtrov, ki bi samodejno nadzorovali vsebine, naložene na splet, je zadnje mesece pogost predmet strokovnih in političnih debat. Zdi se, da upravičeno. Primer nemškega profesorja glasbe dr. Ulricha Kaiserja kaže, da celo YouTubov sistem, znan pod imenom Content ID, svoje delo opravlja daleč od perfektnosti.

Namreč, profesor si je zaželel ustvariti svoj lasten izobraževalni kanal, na katerega bi nalagal vsebine v javni domeni. Po nemški zakonodaji sodijo v to kategorijo vsi posnetki koncertov, ki so nastali pred letom 1963. Zato je na YouTube naložil video, v katerem razlaga namen svojega projekta, v ozadju pa je igra kompozicija Biberja, skladatelja, ki je živel v 17. stoletju, posneta pa je bila leta 1962. Tri minute zatem, ko je...

42 komentarjev

Založniki: snemanje glasbe z YouTuba največji problem

Slo-Tech - Založniki so našli novega krivca, ki bojda predstavlja največjo grožnjo glasbeni industriji, pa čeprav ta beleži rekordne dobičke. Grožnjo vidijo v straneh, ki omogočajo prenos videoposnetkov oziroma glasbe z YouTuba na lokalni disk. YouTube je največji vir teh posnetkov, ni pa edini, saj je glasbo mogoče snemati tudi z DailyMotiona, SoundClouda, Vimea in podobnih. A najbolj gre založnikom v nos YouTube.

Zaradi tega so že pred dvema letoma začeli boj proti tovrstnemu snemanju ("rippanju") posnetkov. Ta teden je svojo pot sklenila zelo popularna stran MP3Fiber, a še vedno jih obstaja na desetine. Založniki zato opozarjajo, da razširjena uporaba teh strani predstavlja celo večjo grožnjo kakor zloglasne strani s torrenti, kakršna je The Pirate Bay. Cehovska organizacija BPI...

51 komentarjev

Zlonamerne reklame na YouTubu rudarile kriptovalute

Slo-Tech - Tudi YouTube se je primerilo, da so nehote servirali oglase, ki so izrabljali računsko moč obiskovalcev strani in naskrivaj rudarili kriptovalute. Prve pritožbe so se na internetu pojavile že v torek, ko so ljudje ugotavljali, da jim protivirusni programi ob obisku YouTube blokirajo vsadek Coinhive. Gre za poznano kodo, ki se uporablja za rudarjenje monera v brskalniku, kar je v preteklosti sprožilo že veliko žgočih polemik. Obveljal je konsenz, da je tako početje vsaj neetično.

Iz Trend Micra so včeraj sporočili, da so zaradi okuženih reklam na YouTubu zabeležili trikratno povečanje števila odkritih primerov spletnih rudarskih oglasov. Zlikovci so...

14 komentarjev

Založnike skrbi snemanje pretočnih vsebin

BBC - Založniki imajo pred seboj nov problem s piratiziranjem glasbe, ugotavlja raziskava britanskih Intellectual Property Office (vladna služba za avtorske pravice) in PRS for Music (britanski SAZAS). Glavni problem predstavlja lokalno snemanje pretočnih vsebin za poznejše predvajanje, ki se je v letih 2014-2016 povečalo za več kot 140 odstotkov. Gre za strani, ki omogočajo shranjevanje pretočnih vsebin (stream-ripping), denimo videoposnetkov z YouTuba, skladb s Spotifyja in podobno. Založniki opozarjajo, da je to nezakonito.

O obsegu tega početja pričajo naslednje številke. V raziskavi je sodelovali 9000 ljudi. Lanskega septembra so ti ljudje te strani uporabljali v 500.000 primerih, medtem ko so spletne hrambe (Dropbox,...

175 komentarjev

Prihodki ameriške glasbene industrije iz pretočnih vsebin lani že vodilni

Slo-Tech - Ameriška cehovska organizacija glasbene industrija (RIAA) je v letnem poročilu za minulo leto ugotovila, da je delež prihodkov iz prodaje pretočnih vsebin (streaming) lani prvikrat presegel 50 odstotkov. Streaming je z naročninami in oglasi lani ustvaril 51 odstotkov prihodkov oziroma 3,9 milijarde dolarjev. Leto pred tem je na streaming odpadla zgolj tretjina prihodkov.

Večino povišanja pripisujejo porasti priljubljenosti plačljivih storitev, kot denimo Spotify ali Apple Music. Prihodki od teh storitev so se lani več kot podvojili in so dosegli 2,5 milijarde dolarjev. V povprečju jih je uporabljalo 22,6 milijona naročnikov, torej je vsak zanje letno zapravil dobrih 100 dolarjev. Predlani je bilo naročnikov zgolj 10,8 milijona.

Upada pa priljubljenost drugih digitalnih načinov distribucije, ki jih v primerjavi s...

13 komentarjev

YouTube: letno glasbenim založnikom plačamo milijardo; založniki: premalo

Slo-Tech - Včeraj je Google razkril, da lastnikom avtorskih pravic za glasbo prek YouTuba izplačajo že več kot milijardo dolarjev na letni ravni. To mejo so v zadnjih 12 mesecih prvikrat presegli, so zapisali v blogu.

Založniki imajo na spletu tri glavne načine, kako zaslužijo. Največja količina denarja se nateče iz naročnin na pretočne storitve, drugi kos pogače pa pristavijo storitve, ki se financirajo od oglaševanja, denimo YouTube. Znaten del zaslužijo tudi z digitalno prodajo albumov in posameznih skladb poslušalcem, a so od letos glavni del prihodki od pretočnih storitev. Letos se je po nekajletnem padanju prodaje trend obrnil, prihodki od digitalnih medijev pa so presegli tiste od prodaje fizičnih medijev. Temu sledijo tudi oglaševalski prihodki, ki se s...

21 komentarjev

YouTube prek sistema Content ID imetnikom avtorskih pravic razdelil dve milijardi dolarjev

Slo-Tech - Založniki se med vsemi Googlovimi storitvami zelo pogosto pritožujejo nad YouTube, ker da se platforma uporablja za množično kršenje avtorskih pravic, ker naj bi bil nadzor pomanjkljiv. Google jim odgovarja, da to sploh ne drži, zato so danes razkrili nekaj številk iz programa Content ID, ki poskrbi za 98 odstotkov sporov glede avtorskih pravic na YouTubu.

Gre namreč za primere, ko ljudje na YouTube nalagajo posnetke, ki vsebujejo avtorsko zaščitene elemente, npr. glasbo v...

4 komentarji

Zaživel je YouTube Gaming

Google - Po napovedih je zaživela spletna stran YouTube Gaming, ki je dosegljiva v formatih za namizni splet, iOS in Android. Gre za neposredno konkurenco že uveljavljeni strani Twitch, kjer je mogoče gledati odigrane igre. A po drugi strani ima YouTube več kot milijardo obiskovalcev, Twitch pa 34 milijonov.

Google se je svoj čas celo spogledoval z nakupom Twitcha, pa ga je potem za milijardo dolarjev prevzel Amazon. V Googlu so hitro zavihali rokave in začeli dodelovati YouTube tako, da je postal neposredna konkurenca. Izboljšali so streaming, dodali visoke ločljivosti in hitrost 60 sličic na sekundo. In sedaj je YouTube Gaming na voljo vsem. Priznati je treba, da se je Google res potrudil z dizajnom, a na koncu bo odločila...

36 komentarjev

Napihovanje YouTube ogledov

Guardian - Že malo pred božičem se je začela plesti zgodba o tem, da naj bi YouTube pošteno kaznoval nekatere največje glasbene založnike, ki da so s pomočjo spletnih strani za poceni crowdsourcanje računalniških nalog (Mechanical Turk, Fiverr, idr.) umetno nabijali število ogledov svojih glasbenih videospotov. Implicirana so sama največja imena - Universal EMI, od septembra največji in pravzaprav večinski svetovni glasbeni založnik, naj bi denimo izgubil več kot milijardo ogledov na posnetkih nekaterih največjih zvezd, med njimi Alicie Keys in Rite Ore. Sony naj bi izgubil slabo milijardo, RCA records 150 milijonov, še kup bolj znanih pevcev s svojimi youtube računi pa podobno več sto milijonov. To niso nizke številke, saj posnetkov z več kot 100...

3 komentarji

Novi varni pristan, tretjič: Youtube Content ID

Ars Technica - Tretja in za zdaj zadnja zgodba iz serije o (želenih) novih pogojih za čiščenje spletnih strani govori o sporu med Viacomom in YouTubom, in tehnični rešitvi za pregon piratskih uploadov, ki se je rodila iz vsega tega.

Viacom je tožbo vložil marca 2007, ne tako dolgo po najavi nakupa s strani Googla. Hoteli so 1 milijardo dolarjev odškodnine za "nonštarlantne in vseobsežne kršitve njihovih avtorskih pravic", skozi gostovanje video in zvočnih posnetkov njihovih investicij, med drugim Disneya, Time Warnerja, Murdochove News Corporation in TV mreže CBS. V številkah naj bi šlo za čez 150.000 youtube clipov z vsaj 1.5 milijarde skupnimi ogledi. Kronski dokaz v sporu je bila interna email komunikacija med YouTubovimi ustanovitelji, v katerih...

29 komentarjev

Universalove čeri v varnem pristanu

After the Smoke, tekom ustvarjalnega procesa.

vir: vice.com
Hollywood Reporter - Universal Music Group (UMG), največja svetovna glasbena založba, ki je v lasti francoskega medijskega konglomerata Vivendi, se je zapletla v še eno zlorabo sistema za odstranjevanje piratskih posnetkov na portalu YouTube.

Kako? Floridski raperski duet After the smoke, še brez založbe, je lani avgusta na portal naložil svojo lastno pesem One in a million, ki sicer ni bila deležna kakšnega posebnega zanimanja, vsaj dokler ni sredi tega meseca nenadoma izginila zaradi "kršitve avtorskih pravic založbe Universal". Avtorja sta vložila pritožbo (DMCA counter notice), a ju je YouTube zavrnil in napotil na sodišče.

Kaj se je v resnici zgodilo? Fanta sta prvotno spisala zgolj melodijo (beat) dotične pesmi in jo skušala...

14 komentarjev

Španija: Google ni odgovoren za vsebino na YouTube

The New York Times - Špansko zvezno sodišče je zavrglo tožbo zoper YouTube, ki jo je vložila španska komercialna televizija Telecinco, podružnica italijanskega medijskega konglomerata Mediaset, ki ga obvladuje družina Berlusconi. V njej so YouTubu očitali kršenje avtorskih pravic zaradi posnetkov, ki jih na strani objavljajo uporabniki. Madridsko sodišče je potrdilo doktrino varnega pristana, ki ščiti strani, na katere uporabniki objavljajo vsebino, vse dokler redno brišejo avtorsko zaščiten material, na katerega so opozorjene. V Googlu so razumljivo nad razsodbo navdušeni in dodajajo, da gre za jasno zmago interneta in pravil, ki veljajo na njem. Telecinco je že napovedal pritožbo na razsodbo.

V ZDA to ureja Digital Millennium Copyright Act, ki omejuje pravno odgovornost strani na brisanje vsebin, na katere jih opozorijo imetniki avtorskih pravic, ki so tako sami odgovorni za patruljiranje po spletu. V Evropi je uzakonjena podobna rešitev, a so imela sodišča več interpretacij. Posebej veliko prahu je...

2 komentarja