»

Najhitrejša kamera s 4,4 bilijona sličic na sekundo

Klasičen pump-probe.

Nature - Japonski raziskovalci so razvili kamero, ki zmore posneti 4,4 bilijona (1012) sličic na sekundo, s čimer so postavili svetovni rekord. S tako kamero so uspeli posneti proces prevajanja toplote v materialu, ki poteka s šestino svetlobne hitrosti, so dejali ob predstavitvi dosežka.

Dosežek je pomemben tudi zato, ker so uporabili drugačno tehnologijo od trenutno najpopularnejše pump-probe. Pri slednji posnetek dobimo tako, da na tarčo z laserjem Nd:YAG streljamo fotone z valovno dolžino v UV-delu spektra, ki jih vzorec absorbira, s čimer ga vzbudimo (pump). Potem pa z drugim laserjem (probe) merimo odziv, ki ga preračunamo v posnetek. Ta način se uporablja že nekaj...

22 komentarjev

Microsoft razvil oskubljen kinect - SoundWave

Microsoft - Medtem ko je Disney Research razvil sistem za naprednejše prepoznavanje dotikov, so bili raziskovalci aktivni tudi v Redmondu, kjer so pripravili okleščeno verzijo Kinecta, ki jo podpira pravzaprav vsak računalnik z zvočniki in mikrofonom. Klasični Kinect za sledenje kretnjam uporablja kamero (torej svetlobo), novi sistem SoundWave pa zvok, torej deluje kot nekakšen mini radar ali sonar. Takoj tudi opazimo glavno prednost - za delovanje ne potrebujemo nobene dodatne opreme.

Sistem izkorišča Dopplerjev efekt. Z vgrajenimi zvočniki oddaja neslišen zvok frekvence 18-22 kHz (otroci ga običajno sicer lahko slišijo). Če ta zvok trči v gibajoč predmet v okolici, se odbije z nekoliko spremenjeno frekvenco - podobno se z radarjem meri hitrost v prometu. Odbiti zvok se...

11 komentarjev

Microsoft predstavil prototipa OmniTouch in PocketTouch

Microsoft - Microsoft Research je na simpoziju UIST (User Interface Software and Technology) v Kaliforniji predstavil novo tehnologijo OmniTouch, ki omogoča uporabo skoraj katerekoli površine v okolju kot na dotik občutljiv zaslon. Gre za sistem, ki ga uporabnik nosi na svojih ramenih in sestoji iz majhnega projektorja (pico projector) in kamere z globinsko zaznavo na kratke razdalje (podobno kot Kinect, le da je njen domet manjši). Sistem zaznava površine in nanje po želji projicira vsebine, hkrati pa zaznava interakcijo uporabnika s projekcijo.

Predstavljeni prototip deluje presenetljivo dobro....

17 komentarjev

Bo Kinect zaznaval prste?

Neizkoriščen potencial

vir: bit-tech.net
bit-tech.net - Microsoft je ob predstavitvi Kinecta povedal, da infrardeča kamera, ki skrbi za zajem slike igralca in s tem zaznavo premikov, sliko zajema pri ločljivosti 320 x 240 pik. Ta je žal premajhna, da bi Kinect lahko med seboj ločil prste na rokah, a je jasno dovolj za razpoznavanje kretenj s celotnimi rokami in nogami. Z začetkom ustvarjanja gonilnikov in nadaljno uporabo Kinecta v druge namene so mnogi odkrili, da ima Kinect pravzaprav IR senzor z ločljivostjo 640 x 480 pik, kar je omogočeno tudi v gonilnikih na namiznih računalnikih, ne pa na Xboxu.

Razlog za omejitev naj bi se skrival v pasovni širini priključka USB, ki ga poleg Kinecta uporabljajo še druge naprave, npr. USB ključki. V primeru uporabe polne ločljivosti bi Kinect popolnoma zasedel pasovno širino USB-ja,...

10 komentarjev

Znana cena Kinecta (Natala)

X-Bit Labs - Microsoft je uradno potrdil cene za nov krmilnik za igre Kinect, ki je bil dolgo časa poznan pod kodnim imenom Natal. Sam senzor Kinect bo za obstoječe uporabnike konzole Xbox 360 stal 150 dolarjev, kar je v skladu z napovedmi. Nova štirigigabajtna konzola Xbox 360 bo na voljo od 3. avgusta za 200 dolarjev, ponujala pa bo modernejši videz, vgrajen Wi-Fi N, 4 GB bliskovnega pomnilnika in na dotik občutljive gumbe. Po izidu Kinecta bo komplet naprodaj za 300 dolarjev.

Kot je že znano, se bo Kinect vključil neposredno v vsak Xbox 360 in poseduje kamero, zvočne senzorje in tehnologijo za zaznavanje gibanja, ki sledi 48 točkam človeškega telesa. Zmogel naj bi do 30 sličic na sekundo.

21 komentarjev

Kinectove zmogljivosti razkrite

Microsoft Kinect

vir: engadget
Kotaku - Na britanski trgovini Play.com so najverjetneje nekoliko prezgodaj razkrili tehnične zmogljivosti Kinecta, Microsoftovega sistema za zaznavanje gibanja in uporabe le-tega za upravljanje z igrami. Že pred tem smo vedeli, da Kinect uporablja infrardeče kamere, s katerimi zaznava igralce. Slednjih bo zaznal do šest, a bosta začuda lahko aktivna le dva, ki se bosta lahko sama sebe uporabila tudi za prikazno sliko na Xbox LIVE. Število aktivnih igralcev je nekolikšno razočaranje, saj oba konkurenta, Wii in PS3 Move, omogočata hkratno igranje štirim igralcem.

Infrardeča kamera z ločljivostjo 320 x 240 pik pri 16 bitih globine in 30 sličicah na sekundo bo pri vsakemu igralcu zmožna videti do 20 sklepov ter bo delovala na oddaljenosti 1,2 do 3,5 metra. Poleg infrardeče kamere, katere...

21 komentarjev

Prihaja Nokia X10?

engadget - Na Engadgetu poročajo o videoposnetku, ki prikazuje shemo in prve domnevne lastnosti Nokie X10, potencialne naslednice N97. Čeprav naj bi bila na prvi pogled nadvse podobna Nokii X6, bo tudi X10 pod ekranom skrivala fizično QWERTY tipkovnico. Ekran, 3,2-palčni AMOLED, bo dotike prstov zaznaval s kapacitivno tehniko, podobno kot na Nokii X6. Bolj kot oblika same naprave in zaslon so pomembne komponente, ki se bodo skrivale znotraj ohišja.

Operacijski sistem Symbian^3 bo namreč poganjal 600 MHz procesor z ARM-ovo Cortex A8 arhitekturo, ki mu bo v pomoč 256 MB delovnega pomnilnika. Za shranjevanje podatkov bo vgrajenega tudi 16 oz. 32 GB podatkovnega pomnilnika, za brezžično povezljivost pa bosta jasno skrbela vsaj 3G (HSPA) in WiFi....

11 komentarjev

Canon EOS 550D

Canon 550D

Slo-Tech - Canon je pred kratkim najavil nov model v svoji široki družini EOS digitalnih zrcalnorefleksnih fotoaparatov - EOS 550D.
Novinec se lahko pohvali z mnogimi lastnostmi, ki jih drugače najdemo le v aparatih višjega cenovnega ranga.
Navdušencem nad fotografijo so tako na voljo:

- 18MP APS-C CMOS tipalo
- ISO 100 - 6400
- DIGIC 4 procesor
- 3" zaslon ločljivosti 1.040.000 pik
- 9-točkovni AF sistem ostrenja
- zaporedni zajem 3,7 slike na sekundo
- snemanje videa v HD ločljivosti 1080p
...

Za razliko od modela 500D so HD video posnetki veliko bolj tekoči, saj tokrat zajemanje poteka pri 30 sličicah na sekundo za 1080p ločljivost oz. pri 60 sličicah...

43 komentarjev

'FPS-ji' so pomembni

Razlog za gladko sliko televizije

vir: Significant Bits
Significant Bits - Debata o prednosti 60 in več sličic na sekundo v igrah oz. manj, tja do le 30 sličic, je stara skoraj toliko, kolikor časa obstaja igranje iger prek interneta. Glavni argument zagovornikov 30 sličic na sekundo je, da človeško oko ni sposobno zaznavati več kot ~25 sličic na sekundo (kolikor jih ima televizija). Kot so razložili na Significant Bits, dovolj visoko število sličic na sekundo pravzaprav je pomembno, saj podatek o osveževalni frekvenci očesa sploh ne drži.

Človeško telo ni digitalno, kar pomeni, da informacije o sliki oko, posledično pa tudi možgani, zajemajo ves čas, neprekinjeno. Argument o 25 Hz osvežitvi izhaja prav iz televizije, saj jo lahko gledamo brez težav, brez da bi se slika zatikala oz. bi preskakovala. A to je posledica majhne...

150 komentarjev