»

Epic spreminja pravila licenciranja za Unreal Engine, a ne za igre

Slo-Tech - Minuli mesec je splet razburila napovedana sprememba pogojev licenciranja pogona Unity, sedaj pa spremembe pripravlja še Epic za svoj Unreal Engine. To pot je pričakovati manj nasprotovanja, ker sprememba ne bo vplivala na razvijalce iger. Ti še vedno plačujejo pet odstotkov prihodkov po tem, ko zaslužijo vsaj milijon evrov. Spremembe bodo doletele druge uporabnike, denimo filme studie, proizvajalce avtomobilov in podobno.

V Epic Games, kjer so minuli teden odslovili 900 zaposlenih, zagotavljajo, da tudi novi pogoji ne bodo ekscesno dragi. Cenovna struktura bo podobna kot pri konkurenci, denimo Mayi ali Photoshopu. Razlog za spremembe pa so finančne težave, ki so se začele zgrinjati nad Epic Games pred dobrima dvema mesecema. Doslej je Epic Games velik del svojih prihodkov dobival od Fortnita, a so ti sedaj nekoliko pojenjali.

Nov cenovni model prinaša podoben način kot tako osovražena novost v Unityju. Tudi Epic bo zaračunaval glede na število kopij (per-seat licensing plan), o...

4 komentarji

Epic Games razkrili Unreal Engine 5

Slo-Tech - Epic Games so z navdušujočo video predstavitvijo odgrnili tančico s pete generacije grafičnega pogona Unreal Engine. UE5 predvidoma prispe konec prihodnjega leta in po videnem sodeč resnično pomeni generacijski preskok, ki ga bo mogoče izkusiti tudi na prihodnji generaciji konzol, saj naj bi omenjena prezentacija v realnem času tekla na Playstationu 5.

Epic Games so te dni še najbolj razvpiti po Fortnitu in svoji igričarski trgovini, toda jedro njihovega doprinosa industriji še vedno tvori grafični pogon Unreal Engine, ki z Unityjem sestavlja dvojico trenutno najbolj razširjenih. Najava naslednje, pete generacije pogona, je zato hudo pomembna reč, še posebno v luči dejstva, da prihaja skladno z nastopom nove generacije konzol in bo tako nosila stereotipno imenovani "next-gen" videz prihodnjih iger. Pred meseci je Microsoft z napovedjo DirectXa 12 Ultimate dal vedeti, da se lahko v grafičnem smislu kmalu nadejamo vznemirljivih kvalitativnih preskokov ... toda Epicovo razkritje je...

21 komentarjev

Epic: ljubitelji Fortnita bolščijo v črno luknjo

To je vse, kar je ostalo od Fortnita

Slo-Tech - Včeraj, pozno popoldne po našem času se je iztekla deseta sezona priljubljene večigralske igre Fortnite, ki jo izdaja Epic games. Kot je zdaj že nekaj časa običajno, so bili tudi tokrat uporabniki povabljeni, da se udeležijo posebnega dogodka, imenovanega The End. Toda ta se je pred očmi milijonov gledalcev (samo na Twitchu jih je dogodek spremljalo 4 milijone) iztekel precej presenetljivo.

Začelo se je z raketo, ki je poletela pod nebo in se razletela v več manjših, ki so nato popadale v okolico meteorita (ta je tam pristal med enim prejšnjih dogodkov) in ustvarile črno luknjo, ki je nato vase posesala vse. Predmete, zgradbe, igralce ... vse. Od tega trenutka dalje Fortnita ni mogoče več igrati, po vpisu v igro vas na zaslonu pričaka omenjena črna luknja, v katero pa kljub vsemu vsak trenutek strmi po nekaj tisoč uporabnikov.

Za zdaj ni jasno, kaj se je zgodilo in kako dolgo bo trajalo, preden se bo spet mogoče pomeriti v battle royalu. Družabna omrežja, povezana z igro,...

16 komentarjev

Epic Games zagnal lastno spletno trgovino

Slo-Tech - Igričarski studio in založnik Epic Games je pognal Epic Games Store, spletno trgovinico za igre, s katero se želi odprto zoperstaviti Steamu.

Nalinijska trgovina Steam ima sicer vse več vidnih tekmecev, kot sta GOG.com in Itch.io, a še vedno zelo trdno sedi na prestolu med igričarskimi tržnicami. Zdaj se je pojavil še en izzivalec, nihče drug kot Epic Games, ki ga mularija pozna po Fortnitu, tisti malo starejši pa po Unrealu in Gears of War. Očitno je nesluten in čisto divji uspeh Fortnita dvignil apetite v firmi, zaradi česar so se odločili nove milijone dolarjev vložiti v trgovanje. Pri tem povsem odkrito hodijo v zelje Steamu, saj je poglavitna prednost njihove trgovine, ki jo izpostavljajo, ta, da od razvijalcev iger zahtevajo zgolj dvanajst odstotkov prometa, v nasprotju s...

22 komentarjev

Kaj smo v resnici videli na Computexu?

null

vir: AnandTech
AnandTech - Intelova nedavna predstavitev 28-jedrnika, ki tečena 5 GHz je v smislu spremljajoče strojne opreme pustila veliko odprtih vprašanj in špekulacij. A ne za dolgo. Mediji so si uspeli izboriti dostop do sistema, ki je poganjal razvpito demonstracijo in ugotovili: da je bil procesor navit, obenem pa tudi krepko vodno hlajen. Ostra novinarska očesa so še opazila, da so v ta namen vpregli hladilnik Hailea, ki uspešno nevtralizira tudi do 1770 W toplote. Pri Intelu so se brž odzvali, s pojasnilom, da se je demonstracija nekoliko ponesrečila v komunikacijskem smislu, saj bi vse to moral povedati tudi prezenter na odru, a se žal ni držal pripravljenega teksta.

Naslednje logično vprašanje se zato glasi, koliko energije tak stroj potrebuje za svoje delovanje na 5 GHz?...

17 komentarjev

Unreal Engine 3 postaja še cenejši

Prizor iz igre The Ball, ene izmed neodvisnih uspešnic, izdelanih z UDK-jem

vir: Ars Technica
Ars Technica - Unreal Engine 3, osnova za igre, kot so Unreal Tournament 3, triologiji Gears of Wars in Mass Effect, serija BioShock, itd., je že dobro leto dni odlična izbira za garažne razvijalce ter študente. Epic Games, razvijalec pogona, je namreč oktobra 2009 izdal razvojni paket Unreal Development Kit, v katerem je mogoče brezplačno razvijati igre, s katerimi razvijalci nimajo namena služiti denarja. Preskok z nekomercialnih na komercialne projekte je preprost, saj je za začetek potrebno poravnati le enkratni licenčni znesek v višini $99, kar avtorji storijo, ko je razvit projekt prispe na tržišče.

Do nedavnega je bila to za razvijalce edina licenčnina, dokler z igro niso zaslužili $5.000, od koder naprej so morali nato Epic Games plačevati dodatnih 25 % od...

16 komentarjev

Običajni Jailbreak tudi za novejše iPhone

engadget - Za jailbreakanje iPhonov (in iPod Touchev) je bilo vse običajno (izkoriščanje luknje 24kpwn), dokler Apple ni izdal popravljenega iBoota verzije 359.3.2. Slednji, v uporabi na nekaterih iPod Touchih 2. in 3. generacije ter na iPhone 3GS, ki so v prodaji od lanskega oktobra, onemogoča običajen jailbreak. Uporabiti je treba t.i. tethered jailbreak, ki zahteva, da iPhone oz. iPod Touch priključite na računalnik pri vsakem novem zagonu. To pomeni pri ponovnem zagonu, če porabite baterijo, itd. Postopek je sicer enostaven (s pomočjo blackra1na zahteva le klik ali dva), a, jasno, zahteva uporabo računalnika.

Nič več! Geohot, ustvarjalec blackra1na in mladenič, ki naj bi razbil zaščito PlayStation 3, je namreč uspel izdelati jailbreak, ki na...

20 komentarjev

Unreal Engine 3 podpira 3D

HotHardware - nVidia na vzpon 3D tehnologije prikaza slike stavi veliko, podobno kot na uporabo grafičnih jeder za izračun podatkov. S podporo prikaza 3D Vision v pogonu Unreal 3 so nedvomno dobili močnega zaveznika, saj pogon že uporablja nekaj novejših popularnejših iger (npr. seriji Gears of War in Mass Effect, Bioshock 2 ter Batman: Arkham Asylum) ter tudi starejše igre, kot je Unreal Tournament 3 iz leta 2007. V letu 2010 se bo nabor iger, zgrajenih okrog Unreal Engine 3, seveda še nekoliko razširil in potencialno pripeljal 3D Vision k še večji publiki. Prav vse igre na Unreal Engine 3, že izdane oz. še v delu, bodo namreč dobile podporo za tro-dimenzionalni prikaz slike....

26 komentarjev

Alternativni načini upravljanja iger na GDC 2010

Heise - Ta konec tedna se je v San Franciscu sklenila Game Developers Conference, kjer so podjetja kazala obrise prihodnosti pri upravljanju videoiger. Obširno smo se razpisali o Sonyjevem PlayStation Move, a to ni bila edina nova zamisel na konferenci. Poglejmo si še ostale.

Mokre sanje vseh igralcev je seveda upravljanje z mislimi, čemur se proizvajalci sramežljivo bližajo. Neurosky je izdelal poceni sistem in k sodelovanju pritegnil podjetje Mattel z Mindflexom. Za 200 dolarjev so izdelali primitiven vmesnik med možgani in računalnikom v obliki slušalk s štirimi elektronskimi senzorji, ki zaznavajo alfa (8-13 Hz) in gama (nad 30 Hz) možganske valove. Cilj je doseči stanje maksimalne...

5 komentarjev

iPhone 3GS Titanium

engadget - Čeprav je prednost le enega modela mobilnega telefona za celotno platformo enostavnost razvoja, to pomeni tudi, da uporabniki praktično nimajo ekskluzivnosti. Po drugi strani enotna strojna oprema spet prinese obilico dodatkov, tudi v obliki zaščitnih ohišij vseh barv, materialov in oblik. S slednjimi nekateri uporabniki iPhonov pridobijo tisto raznolikost, ki jo želijo, a gredo nekateri vseeno še korak dlje.

Med njimi je zagotovo naš severni sosed, Martin Schrotz, ki se je odločil, da s plastičnim pokrovom zadnje stranice svojega iPhona 3GS enostavno ne more živeti. Odločil se je izdelati različico iz titana, ki je znan kot lahka in draga kovina. Izdelave se je lotil po korakih, saj je...

31 komentarjev

Tapulous služi $1 milijon mesečno

bit-tech.net - Razvijalcem, ki naredijo uspešno aplikacijo za iPhone in iPod Touch, zlahka pade sekira v med, kar se sicer ve že dolgo, a se ni vedelo povsem točno, kako globoko se lahko zarije. To so razkrili pri studiu Tapulous, ki stoji za igro Tap Tap Revenge. Le-ta je bila z App Store prenesena že 20-milijonkrat, v vsaki izmed namestitev pa je bilo v povprečju odigranih 30 skladb. Tap Tap Revenge je konceptualno namreč dokaj podoben seriji Guitar Hero.



Čeprav je igra brezplačna, Tapulous vseeno mesečno zasluži kar milijon dolarjev zgolj iz naslova iPhone/iPod Touch iger. Trik je v oglasih, ki se nahajajo v sicer brezplačni igri. Veliki zaslužki so možni tudi za majhne razvijalce, Tapulous ima zgolj 20 zaposlenih, a je za to potrebna pravilna...

7 komentarjev

Unreal Engine 3 na iPhone in iPod Touch

vir: AnandTech
AnandTech - Kljub večinoma neoptimiziranim in hroščatim predelavam iger za računalnike, prvotno namenjene konzolam, imamo igralci na osebnih računalnikih še vedno nekatere bisere, kjer razvijalci svoje pogone dejansko dodelajo in omogočijo gladko igranje na širokem spektru konfiguracij. Mednje spadata npr. Valve (s svojim Source pogonom) ter Epic Games, ki stoji za Unreal Engine, trenutno v različici 3. Fleksibilnost slednjega dobro pokaže dejstvo, da je razvijalcem pogon uspelo v delovanje spraviti celo na iPhone 3GS in iPod Touch 3. generacije.



Pogon, ki za delovanje zahteva OpenGL ES 2.0, je zaenkrat zgolj tehnološka demonstracija, ki uporablja nekoliko predelano mapo iz Unreal Tournament. Ubijanje enega sovražnika, ki se nato...

13 komentarjev

Apple odobril politično aplikacijo, izgublja razvijalce

Karikiran John McCain s svojimi kontakti

vir: CNet
CNet - Prejšnji teden je v javnosti ponovno završalo, ker je Apple z dokaj slabim razlogom zavrnil umestitev aplikacije v App Store za iPod Touch in iPhone. Vest se je razširila zahvaljujoč avtorju aplikacije, ki je o tem napisal prispevek na svoj blog ter v njem tudi citiral del Applovega sporočila, ki je vključeval uradni razlog za zavrnitev.

Aplikacija, ki je poleg vseh kontaktnih poti za 540...

17 komentarjev

Apple predstavil iPhoneOS 3.0

Slashdot - Apple je sinoči le obelodanil novo verzijo operacijskega sistema za svoj iPhone. Natančen zapisnik celotnega dogodka v Cupertinu imajo na MacWorld, mi pa si poglejmo bistveno. Namreč, kaj je Apple novega dodal v tretjo verzijo sistema za iPhone.

Funkcija kopiraj-izreži-prilepi je končno dostopna v vseh aplikacijah, kar bo gotovo olajšalo rokovanje z napravo. Vgradili so še iskanje po celotni vsebini iPhona, ležečo tipkovnico (landscape keyboard), podporo za MMS in glasovne opomnike (voice memo). Razvijalci bodo veseli zmožnosti nakupovanja v aplikacijah, kar bo prišlo prav za razne plačljive nadgradnje, razširitve in podobno, povezljivosti s soležniki (peer-to-peer) prek Bluetootha ter dostopa do strojne opreme prek dock priključka in Bluetootha. Razvijalska beta je izšla zdaj, končni uporabniki pa bodo prejeli novo verzijo poleti - lastniki telefonov 3G brezplačno, za iPod Touch pa bo stala 10 dolarjev.

49 komentarjev

Nov popravek in razširitev za Unreal Tournament 3

Slo-Tech -

Pri Epic Games so izdali težko pričakovan popravek za igro Unreal Tournament 3. Poleg izboljšanega uporabniškega vmesnika so posodobili brskalnik po strežnikih, izboljšali umetno pamet, dodali možnost snemanja demo posnetkov iger in podprli Steam Achievements. Seznam popravkov je orjaški, če koga zanima, naj si ogleda changeloge: 1, 2, 3, 4.

Poleg masivnega popravka, ki je velik kar 309 MB, pa je na voljo tudi brezplačna razširitev UT3 Titan Pack. Poleg novih načinov igranja kot so Titan, Betrayal in Greed, boste v paketu našli tudi 19 novih map. Paket pa je velik kar 916 MB!

Žal Linux klienta še vedno ni, čeprav naj bi bil v izdelavi. Vsekakor pa si je Epic z zavlačevanjem izdaje Linux klienta nakopal precej jeze uporabnikov Linuxa.

Epic je znova presenetil z razširitvijo, ki jo kot lastnik igre toplo pozdravljam. Do vrnitve stare slave pa igri definitivno manjka Linux klient.

37 komentarjev

Linux na iPhonu

CrunchGear - Rečenica, da z Linuxom lahko poganjamo vse od ure do jedrske podmornice očitno še kako drži. Na CrunchGear poročajo, da je skupina zagrizenih Linuxovcev uspešno presadila Linux z jedrom 2.6 na iPhone 2G, 3G in iPod Touch ter zagnala BusyBox. Cel kup stvari še manjka, med drugim brezžična povezljivost, touchscreen, zvok, akcelerometer in podpora za baseband, tako da je ta različica še bolj eksperimentalne narave. A razvoj poteka dalje in kmalu nameravajo usposobiti...

90 komentarjev

Apple iTunes na voljo tudi v Sloveniji

Slovenija na seznamu podprtih držav

vir: jabuk.si
jabuk.si - Od danes naprej lahko tudi slovenski uporabniki iTunes posežejo po svojih kreditnih karticah in opravljajo nakupe preko Apple-ove spletne prodajalne iTunes Store. Na precejšnjo žalost kljub pomembnosti dogodka v iTunes Store še ni zaslediti glasbe (še manj pa filmov), saj lahko kupujemo le iPhone in iPod Touch aplikacije, kar pa bi znalo podžgati nove govorice, da bo iPhone na voljo tudi na sončni strani Alp.

48 komentarjev

Test grafičnih kartic z Unreal Tournament 2003

AnandTech - Anandtech že kar lep čas testira grafične kartice s programom, ki ga poganja srce Unreala II, sedaj pa so se spravili testirati še z igro Unreal Tournament 2003. V test so vključili vse GeForce 3 in 4, celotno paleto kartic GeForce MX, ostarelega a še vedno močnega Kyra II, ATI-jeve Radeone 7500, 8500 in 8500 LE ter Matroxovo Parhelijo. Kartice so prestajale težke trenutke pod bremenom te igre, ki je tekla v različnih ločljivostih in z različno količino podrobnosti. Kako so se kartice odrezale, si lahko ogledate tukaj. Ne bo pa škode, če kar takoj povem, da premočno vodijo GeForci 4 Ti, zanimivo pa si je ogledati tudi nihanje Parhelije, ki je enkrat popolnoma pri dnu, drugič pa se povzpne vse do vodečih Nvidiinih kartic.

3 komentarji

Kako do skrite igre

Slo-Tech - Novico nam je poslal Koci:

Za vse, ki imate Ericsone T39 ali R520, so na Gambitu objavili pravilen postopek pritiskov, s katerimi pridete do "izvenserijske" igre kača. Postopek je naslednji: najprej pojdite v meni Igre, vstopite v Erixa in ko se pojavi startna stran igre pritiskajte tipke v naslednjem vrstnem redu: Leva puščica, desna puščica, #, 1, 2 (na nekaterih modelih je potrebno pritiskati: Leva puščica, desna puščica, #, 1, 2, 3 ali levo, desno, 1, 3). Obstaja še tretja serija pritiskov, s katerimi lahko aktivirate Kačo: 1, 2, 3 ali 7, 8, 9. Načeloma vsaj eden izmed navedenih načinov deluje, seveda pa je to nedokumentirana funkcija telefona, za katero ni zagotovila o delovanju.
Več o tem.

10 komentarjev

Nova inkarnacija Unreal pogona

The Fastest Game News - Najnovejša inkarnacija pogona Unreal je prirpavljena za licenciranje (prodaja programejem, ki nato napišejo igre). Pogon sedaj podpira 2048x2048 teksture, izboljšano upravljanje z video pomnilnikom (zadevo so končno prepustili kar DirectX-u ) - kar je bila ena največjih hib pogona, ki je uporabljen v Unreal Tournament. Izboljšana pa so tudi orodja za delo z pogonom. Epic pa zelo očitno namerava s tem pogonom prodreti tudi na področje X-Boxa (ja, ja vsi na X-Boxa...). Epic pa je objavil še dva nova screen-shota, ki dokazujeta sposobnosti novega pogona. Klik.

7 komentarjev