»

Prodanih že 150 milijonov PlayStation 2

Prvotni PS2 na desni, kasnejši PS2 Slim na levi

vir: X-Bit Labs
X-Bit Labs - Čeprav je bitka na področju konzol med Microsoftom in Sonyjem precej ostra, v ringu pa sta predvsem PlayStation 3 in Xbox 360 s svojima upravljavcema, ki zaznavata premikanje (Move za PS3, Kinect za Xbox 360), rekorde v prodajnih številkah podira mnogo starejša konzola, Sonyjev PlayStation 2. Nedavno je bila namreč prodana že 150.-milijonta konzola iz t.i. 6. generacije konzol, ki se na prodajnih policah nahaja že skoraj polnih 11 let. V marcu leta 2000 je bila namreč prvič naprodaj na Japonskem, obenem pa je na tržišče prinesla za konzole izredno zanimivo noviteto, pogon DVD.

Podobno novost je s seboj sicer...

19 komentarjev

Linux se poslavlja s PlayStationa 3

Prizor preteklosti

Ars Technica - Sony je napovedal, da bo naslednja programska posodobitev 3.21 za PlayStation 3, ki bo izšla ta četrtek, onemogočila funkcijo Namesti drugi operacijski sistem. Ta je bila na PS3 na voljo do izida novih, tankih modelov lanskega septembra, in je omogočala tudi namestitev Linuxa na PS3. Kot pravi Sonyjev predstavnik za stike z javnostmi, bodo to možnost odstranili zaradi varnostnih pomislekov. Tako naj bi namreč zagotovili, da bodo imeli uporabniki še vedno dostop do iger in drugih zabavnih vsebin SCE-ja na varnejšem sistemu. Dodaja, da je namestitev popravka neobvezna, a se brez njega ne bo moč več povezati na PlayStation Network, igrati iger na spletu in poganjati novih iger ali filmov Blu-ray, ki bodo terjali nov firmware. Ne ravno izbira.

...

18 komentarjev

Steam prihaja na OS X

Draženje uporabnikov izpred nekaj dni

vir: engadget
engadget - Uporabniki jabolčnih računalnikov, ki radi uživate tudi v dobri igri, imate ob tej novici nedvomno razlog za veselje. Valve, podjetje, ki je ustvarilo celotno serijo Half Life in mnogo z njim povezanih razširitev, tudi Steama, bo del svojega nabora preneslo na Applov OS X. Sprva bodo za OS X predstavili celoten servis Steam, prek katerega mnogi kupujejo legalne in poceni različice iger (brez nadležnega DRM-ja) in predelan pogon Source. Na njem sta recimo osnovani seriji Half Life 2 (s svojimi epizodami) in Left 4 Dead, ki bosta za OS X na voljo istočasno, kot Steam. Izid se bo zgodil v aprilu. Konec leta 2010 se lahko nadejamo tudi izida nadaljevanja miselne prvo-osebne streljačine Portal, ki bo tako prva Valveova igra, istočasno predstavljena za Windows in OS X. Za vse uporabnike Applovih računalnikih, ki...

51 komentarjev

Podrobnosti o ekskluzivnosti Alana Wakea

bit-tech.net - Poročali smo že, da bo težko pričakovan Alan Wake, sprva ekskluziven naslov za osebne računalnike oz. celo za Windows Vista, spomladi pravzaprav na voljo le za Xbox 360. Skupaj s tem podatkom smo dobili tudi marketinško opravičilo, v katerem je bilo govora o intimnosti in sproščenosti osebnih računalnikov in igralnih konzol ter da Alan Wake enostavno ne bi deloval na osebnih računalnikih.

Ker se nobena juha ne poje tako vroča, kot se skuha, smo dobili tudi resnično razlago za to potezo, neposredno od razvijalcev igre. Oskari Hãkkinen, zaposlen pri Remedyju, je v intervjuju za VG247 povedal, da je Remedy izredno majhen razvijalski studio z le okrog 50 zaposlenimi. Logično se jim je tako zdelo, da se osredotočijo na le eno platformo in zanjo igro dodobra...

56 komentarjev

Crysis 2 se bo dogajal v New Yorku

Naslovnica marčevske izdaje

vir: bit-tech.net
bit-tech.net - Crysis 2, igra, ki bo kot prva uporabljala pogon CryEngine 3, bo očitno nadvse pomembna tudi za konzole, za razliko od prve igre v seriji, ki je še danes znana kot igra za osebne računalnike, ki uspe na kolena spraviti še tako zmogljiv sistem. Prve podatke o Crysis 2 bomo ugledali v marčevski izdaji uradne revije PlayStation (PlayStation: The Official Magazine), katere naslovnico je glavni urednik revije na ogled postavil kar na svojem Twitterju. Na naslovnici se lepo vidi za Crysis...

68 komentarjev

PlayStation 3 zlomljen?

Presenetljivo varna konzola

vir: Wikipedia
engadget - George Hotz, že pred tem poznan v krogih igranja in hekanja iPhoneov (blackra1n), trdi, da je zlomil PlayStation 3 in tako omogočil prve korake proti podpori varnostnih kopij iger. Trdi, da ima dostop do procesorja na strojni ravni ter možnost branja in zapisovanja v delovni pomnilnik. Vse, kar ostane do delujočih varnostnih kopij, je zgolj programske narave s pomočjo povratnega inženiringa. Prav za slednje je dejal, da je pred njim še dolga pot do uporabnih rezultatov. Če je novica o dostopu do sistema resnična, je za to trajalo kar 3 leta, 2 meseca in 11 dni. George je na projektu delal 5 tednov in za to ni potreboval posebnega modchipa. Kot je dejal je postopek zahteval le nekaj preproste strojne...

39 komentarjev

Infinity Ward in Valve blokirata goljufivce

bit-tech.net - Ne dolgo po izidu zadnje izdaje serije Call of Duty, Modern Warfare 2, so že sledila tudi prva blokiranja s spleta. Razvijalec, Infinity Ward, je skupaj z Valveom oz. njihovim spletnim servisom Steam že preprečil dostop do spletnega dela igre 2.500 uporabnikom, ki so si do boljših rezultatov v igri pomagali s kodami in raznimi prepovedanimi pripomočki. Po besedah razvijalcev pri Infinity Wardu je to šele začetek takšnih posegov, saj je njihov namen igro popolnoma očistiti goljufivcev.

Z Modern Warfareom druge izdaje se je Call of Duty tudi oddaljil od namenskih strežnikov, s tem pa tudi proti-goljufivskega servisa oz. programa Punkbuster. Namesto tega zdaj uporabljajo Steam skupaj z Valveovim VAC (Valve Anti-Cheat), ki je ekvivalent Punkbusterju. Vseeno je slednji, čeprav v ročni obliki, mnogo hitrejši od avtomatiziranega sistema, ki ga uporablja Valve. Kar dva tedna je namreč trajalo, da je prišlo do prvih blokad računov. S Steamom se razvijalci tudi nekoliko bolj uspešno borijo...

34 komentarjev

IBM končal razvoj arhitekture Cell

engadget - IBMov podpredsednik Globokega Preračunavanja, David Turek, je potrdil, da je procesor PowerXCell 8i z eno PPE in osmimi SPE enotami, ki je v uporabi v superračunalniku Roadrunner ter Sonyjevem PlayStation 3, zadnji svoje vrste. IBM je sicer razvijal njegovega naslednika, ki bi dvema PPE jedroma dodal kar 32 pomožnih, SPE jeder. Skupaj s prekinitvijo razvoja novega procesorja je končan tudi razvoj, ter bolj ali manj tudi zgodba, arhitekture Cell. Rezultati, izsledki in posledice razvoja se bodo sicer nedvomno pokazale tudi v drugih projektih. Cell je bil ob IBMovi predstavitvi nekaj najboljšega po narezanem kruhu ter zamenjava za zastarelo...

36 komentarjev

Gabe Newell in Erik Johnson gresta v Avstralijo

bit-tech.net - Napoved izida Left 4 Dead 2 je med oboževalci povzročila obilico nemira, saj so bili prepričani, da bo Valve pričakovane razširitve za prvotno izdajo izdelal na hitro ter jih izdal kot popolnoma novo igro. Posledica je bila celo bojkot nove igre, na kar so pri Valveu odgovorili na zanimiv način. Dva najglasnejša akterja bojkota so pripeljali v Seattle, ju nastanili (na stroške studia seveda) ter jima omogočili izdaten predogled nove igre. Kasneje sta poskušala pomiriti skupnost, saj sta povedala, da je igra še pred izidom dodelana ter da ni skrbi, da bi bila spacana skupaj. A skupnost se je na to odzvala z obtožbami o podkupovanju.

Med zmešnjavo je bilo slišati tudi krike modifikatorja igre. Joe W-A je menil, da bi si tudi on zaslužil ogled Valveovega studia, s čimer bi dobil tudi priložnost pokazati svoj mod igre razvijalcem le-te. A Valve mu je odgovoril, da tokrat oni bojkotirajo modifikacijo. Joe jih je v hecu vprašal, če to pomeni, da bo moral k sebi domov na lastne stroške...

14 komentarjev

Izdelava PS3 cenejša, Rage počasen

PlayStation 3

vir: bit-tech.net
bit-tech.net - Rage, nova igra, ki bo izšla v letu 2010, in ki jo pripravlja slavni prvoosebno-streljaški studio id Software, po besedah ustanovitelja družbe, prav tako slavnega Johna Carmacka, teče najpočasneje na Sonyjevem PlayStaion 3. Carmack za počasno delovanje igre, ki na Xbox 360 in njemu primerljivih PCjih teče s 60 FPS, na PS3 pa z 20 do 30 FPS, krivi predvsem šibkejši grafični procesor PlayStationa. Obenem je povedal tudi, da je kljub podobnima arhitekturama procesorjev v PS3 in Xbox 360, programiranje za slednjega mnogo lažje. A brez skrbi, Carmack zagotavlja, da je vsaka njihova igra narejena kot 60-Hertzna igra ter da bodo pred izidom izboljšali delovanje Rage-a na PlayStation 3.

Mimogrede, v konferenčnem klicu o financah v prvi četrtini je...

20 komentarjev

Valve pripravlja PS3 ekipo

bit-tech.net - Kot smo že govorili, v preteklosti Valve ni bil preveč naklonjen Sonyjevemu PlayStation 3, vseeno pa so se na tej platformi znašle igre. Slednje je predelal kar založnik EA, tukaj pa se najde tudi težava oz. razlog za spremembo odločitve. Za primer so postavili The Orange Box, ki združuje Half-Life 2, HL2: Episode One, HL2: Episode Two, Team Fortress 2 in Portal. PC in Xbox360 igri sta pri Metacriticu dosegli oceno zavidljivih 96 %, medtem ko je PS3 različica dosegla le 84 %.

Pri Valve so se zato odločili, da bodo, kljub pomanjkanju navdušenja nad platformo, razvoj PlayStation 3 iger preselili pod isto streho. Tako bodo izidi vseh treh platform sovpadali, enaka pa bo tudi kvaliteta in podpora po izidu. Zato pravijo, da že iščejo talentirane programerje za PlayStation 3. A vseeno jim lahko pošljete življenjepis, tudi če nimate izkušenj s PS3. Talentiranih razvijalcev se nikoli ne branijo.

14 komentarjev

Povratek PS2 emulacije v PS3?

bit-tech.net - Pred kratkim je bil odkrit patent, ki ga je vložil Sony že lanskega decembra in namiguje na možnost emulacije PlayStaion 2 iger na PlayStation 3. Prvih nekaj mesecev prodaje je v ZDA in na Japonskem Sony sicer prodajal PS3, opremljen s posebnim čipom, ki je omogočal strojno emulacijo PS2 iger. Takšna sta bila modela z 20 in 60 GB diskom, prenovljena linija s 40, 80 in 120 GB diski pa tega čipa niso imeli več, medtem ko PAL različice konzole čipa sploh niso imele.

Za razliko od emulaciji namenjenega čipa patent opisuje popolnoma programsko emulacijo starejše konzole, zaradi česar bi Sony to funkcijo lahko omogočil popolnoma enostavno s popravkom firmware-a. A poraja se vprašanje, če si Sony tega sploh želi, saj imajo patent vložen že več kot pol leta, tačas pa emulacije niso omenili niti enkrat. Druga možnost je, da bi lahko PS 2 igre prodajali prek PlayStation Network, a to bi lahko pomenilo, da lastniki velike zbirke že kupljenih iger teh sploh ne bi mogli igrati oz. bi jih...

5 komentarjev

Activision Blizzard razmišlja o koncu sodelovanja s Sonyjem

bit-tech.net - Težavnost programiranja iger za Sonyjevo 3. igralno postajo je dodobra znana in je tudi eden izmed razlogov, da so zmogljivosti daleč od izkoriščenih, medtem ko se nekateri razvijalci pritožujejo nad pomanjkanjem le-teh pri največjemu konkurentu, Xbox 360. Situacijo je za PlayStation 3 še dodatno poslabšal vodilni mož Activision Blizzarda, razvijalca znanih serij Call of Duty, Guitar Hero, World of Warcraft ter skejterskih Tony Hawkov, Bobby Kotick.

Pravi, da ne vidijo razloga v podpori PlayStation 3, razen če v kratkem pridobijo nekaj tržnega deleža, saj je poleg težavnosti razvoj za to platformo še drag, obenem pa prodajo manj kopij kot za konkurenčni konzoli, Xbox 360 in Wii. Meni, da je edini način za...

46 komentarjev

Valve ne mara PS3

bit-tech.net - Valve, najbolj poznan po svoji seriji prvoosebnih streljačin Half Life in spletnemu nakupovalnemu servisu Steam, ne razvija iger za PlayStation 3, temveč se ukvarjajo le z razvojem iger za osebne računalnike ter Xbox 360. Nekatere od teh je vseeno mogoče igrati tudi na PlayStationih, saj jih tja prenese eden največjih založnikov v industriji, Electronic Arts. Razlog za takšno odločitev je preprost in, glede na način razkritja, kar malo grob. Eden izmed Valveovih razvijalcev, Tom Leonard, je v intervjuju povedal, da se jim enostavno ne da ukvarjati s težavnostjo PlayStation 3, saj je programiranje za osebne računalnike in Xbox 360 veliko bolj enostavno od zahtevne arhitekture PS3. Pravi, da je v to...

70 komentarjev

Življenjski cikel Xbox 360 zastavljen na 10 let - ali pač?

vir: engadget
engadget - Microsoftov Shane Kim je v intervjuju o projektu Natal, namenjenemu zaznavanju gibanja za Xbox 360, povedal, da Microsoft verjame, da bo Xbox360 dosegel življenjski cikel desetih let. Podobno dolgo oz. celo daljše obdobje uporablja Sony pri vseh svojih igralnih konzolah, a doseg tega cilja je za Microsoft rahlo vprašljiv. Težave predstavlja Electronic Arts oz. njihov podpredsednik, Patrick Soderlund, saj pravi, da so pri EA že dosegli meje zmogljivosti Xbox 360. PlayStation 3 je s svojim težavnim razvojem iger ob splavitvi rahlo zajezil masovni izid novih naslovov, a zdaj, nekaj let po izidu, programerji začenjajo razumeti delovanje PlayStation 3. Prav tu se skriva še veliko neizkoriščenega potenciala, ki pa je na...

34 komentarjev

PlayStation 3 najpožrešnejši

ComputerBase - Navadno preizkušamo zmogljivosti računalnikov, konzol, telefonov in kar je še zabavne elektronike, medtem ko si je ameriška naravovarstvena organizacija NRDC tokrat pogledala njihovo energetsko potratnost in se dokopala do nekaterih zanimivih odkritij. Ugotovili so, da je najpožrešnejši Sonyjev PlayStation 3 iz leta 2006, ki porabi skoraj 190 W, sledi pa mu leto starejši Xbox 360. Konkurenta Nintendo Wii najdemo šele bolj proti koncu lestvice s pičlimi 16 W.

Prav tako je zanimiv podatek, kako so konzole z vsako naslednjo revizijo učinkovitejše. Xbox 360 iz leta 2007 tako porabi za tretjino manj energije kot dve leti starejši model. Izkazalo se je še, da so razlike v porabi med obremenjenimi in neobremenjenimi...

26 komentarjev

Valve išče inženirje za prenos njihovih iger na Linux

Slo-Tech - Na Valve-ovi strani se je pojavil razpis za novo delovno mesto. Med odgovornostmi je naveden tudi prenos iger iz Windows platforme na Linux. Očitno so pri Valve-u opazili, da se Linux trg počasi a vztrajno veča in hočejo biti med prvimi ponudniki Linux iger. Ker konkurenca ne počiva, so tudi pri ID-ju obljubili, da bo njihov nov FPS Enemy Territory: Quake Wars imel podporo za Linux, isto pa so obljubili tudi pri Epic-u za njihov Unreal Tournament III. Kmalu ne bo več izgovorov zakaj ostati na Windows-u.

100 komentarjev

PS4 brez optičnega pogona?

Slo-Tech - Čeprav PS3 še ni prišel na police, Sony že govori o nasledniku (PS4), vsaj glede optičnega pogona. Tega namreč, po besedah Sony-evih predstavnikov, v PS4 sploh ne bo.

Razlog za takšno odločitev je v tem, da se tako Sony kot NVidia strinjata, da je pričakovani proizvodni ciklus PS3 deset let. Do takrat naj bi bilo dovolj širokopasovnih povezav, pa tudi digitalna tržnica naj bi bila toliko razvita, da fizičnih kopij multimedijskih vsebin ne bo več.

22 komentarjev

PlayStation 2 kot nadomestek za PC

Slashdot - Zadnje čase se veliko govori o PlayStationu 2, ki naj bi v bližnji prihodnosti delal konkurenco osebnim računalnikom. To da bi PS2 do neke mere nadomestil PC-je je navsezadnje zelo dobra ideja, saj PS 2 ponuja dobro osnovo. Ima nekaj skupnega z računalniki: ima USB, izhod za monitor, možnost priključitve trdega diska, ima vgrajen modem in seveda - za PlayStation so programerji napisali tudi operacijski sistem Runix, o katerem sem že pisal nekaj dni nazaj. Kaj je dosedaj onemogočalo razširitev najcenejših računalnikov? Predvsem zmogljivost. Poceni računalniki so največkrat vsebovali procesorje in grafične kartice s kronično računsko močjo. Sicer je res, da se da shajati tudi s šibkim računalnikom, vendar to ni to (igričarji, ki pokupijo večino najzmogljivejših desktop računalnikov, že vejo kako je s tem). PlayStation 2 je resda poceni, vendar je obenem prekleto zmogljiva stvarca - predvsem grafično (igre), tako de jo bomo v prihodnosti še vedno lahko uporabili tudi za zabavo in ne...

7 komentarjev