» »

IL2 - Sturmovik Forgoten Battles dedicated server

IL2 - Sturmovik Forgoten Battles dedicated server

««
22 / 32
»»

Rokomah ::

Fantje, začnite letet na 100% real in odkrili boste popolnoma novo perspektivo letenja.:D
IL_2 je ena izmed najboljših, če že ne ravno najboljša simulacija ever in hudo škoda je iz nje delat arkado:)

Jest včasih grem na klasičen eazy free flyit.
Procedura vzleta, dvig na 6000ft, malo izpopolnjevanja v navigaciji in že v šolski krog nad letališčem in pristanek. Nimaš lepšega:) :) :)
Vse je enostavneje, ko dobiš malo naleta.
Po moje je napaka, ko fantje mislijo, da bodo že po nekaj urah super in oh in sploh asi in sestreljevali vse živo okoli sebe. To ne gre in resnici na ljubo rabiš mučo-mučo naleta, trenaže v obvladovanju letala, gunner practice, navigacije itd, da pa potem lahko sploh greš na on-line letet proti živim nasprotnikom in ugotoviš...........da si slab:D

Meni je danes prvič uspelo na en večer sestreliti 4 nasprotnike in se vedno vrniti na matično letališče !!! Ne vem, kakšne rezultate dosegate drugi, vendar za mene je to bilo vredno enega odprtega pira in spitega na dušek:D :P

Dober lov vsem:)

JRY_slo ::

ej wiseguy,
- fanje bojo ''letel'' 100% real če jim bo tko sedl.
- fantje bojo ''igral'' arcade, če jim je to kul

drgac pa, vsaka čast za 4 kille (če so bli v enem letu-ju).

BaRtMaN ::

Mah, z garancijo zaenkrat ne bo nič, ker zapirajo že ob 3eh popoldne danes na Viču poslovalnico in jaz bom takrat še doma, ker nimam prevoza prej. No ja... Zdajle dela v redu (razen throttle noče do minimuma), upam, da tako tudi ostane še en mesec.

EDIT: Joystick na novem sistemu še bolj pohabljeno deluje! Klik prej! Klik zdaj!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BaRtMaN ()

slo-warhavk ::

Rokomah maš kar prav. Sem poslušal Nikota, ki pravi, če nimaš 10 sekund kaj pametnega za počet nabiraj višino..., morem rečt da ma hudičevo prav. Nabira in nabiram višino, sem na 3k, mislim da že dovolj visoko, kar naenkrat BZ in me sovrag sklati kot keks. Res je full real nekaj nepozabnega. Sam sem na začetku mislil kakšen "Car" sem, ko sem pokoku par frčeflanu. Zdaj pa vidim da se bom moral še o avionih učit, pa slabosti.., prednosti.. za vsakega posebej. Kdor ne leti full real ne ve kaj zamuja.. Fantje probajte!!! Pa poslušte mačke kot so Niko, Rokomah in ostali, dost vejo, pa izkušnje majo tut:)) Dolgo sem mislil da je fullreal dolgcaj. Nikjer nikogar..., letiš.. letiš.. nič se ne dogaja... Zdaj pa vidim kolk dela mam še posebej sam s sabo he.he,he... Fantje probajte...

ru7 ::

Hmm, izpit na faxu je bil mimo (dobesedno in drugače), kupu sm X45, dons zvečer pridem domov iz LJ pa probam. Bomo vidli, je pa že v roki drgač, kaj bo šele v zraku. Pogrešam twist ročico :\ . Ni pa poceni (27k), pa tudi z iskanjem sem se namatru. Ah, bomo vidli. Če bo kdo letu se verjetno vidmo/slismo kej.

Partizanen ::

smeh, warhavk. nabirat višino in GLEDAT OKOL!!! Pa spreminjat smer vsake tolk, na največ 30 sekund.

Ne pa eni (nam povedu kdo, da nau reku da ga zajebavam;) , ker čist resno mislim), ki sredi coop furballa nad tarčo s 500m višine odletijo v rahlem vzpenjanju naravnost v nebo, tko, turistično, in to po tem, ko je pravkar streljal po nasprotniku in se tako izpostavil.... Nakar dobijo rs82 pod rit, a ne? In šele ta druga salva je zadela8-O , ta prve sploh opazil ni....jejhata. No ja, res pa je, da sem iskal čist določenga meserja s čist določeno številko na fuselagu.:D Tko, hm, iz inata, da preverim znanje. Lovca z raketo sklatit je res fajn. Must not happen again!!! Bodte aktivni. Nej se drugi vam prilagajajo ne pa obratno.

Ajde, se vidmo zvečer.

N

ru7 ::

Prvi vtis od X45: Noro natančen (glede na Logitecka, ne rabiš praktično nič popravljat, da leti narazen). Navadt se bo treba na ruderje pa tipke (da ne pritiskam podzavestno tist "pinkie" gumb odspod). Leti se odlično, jebe me edino prekratka mizica doma, tko da ne leži dobro gor joystick (:| ). Ruderji so full občutljivi in je treba delat minimalne premike (se bo treba navadt).
BTW sem ugotovu, da obbbbbupnoooo ciljam (dosti slabše kot sm mislu (prej sm krivu joystick za skakanje :D )).

Splošno RULAAAAA

PS: Zeeeelo bi se rad zahvalu mesoreznici pa ali3nu ker sta mi zrihtala odsluženga logitecha praktično zastonj (dejansko). Zelo dobro mi je služu, da sm se mal navadu. Res hvallllla.

PS2: Me very happy (zaradi X45) čakam na rezultat izpita :D

JRY_slo ::

haha niko :). tu na misel mi ni prišlo da bos strelu z raketam. ko sm pogledu levo-dol sm vidu da en kacco strela name iz razdalje cca 1km+ in to s strojnicami. pol pa sam tema...

ali3n ::

S: Zeeeelo bi se rad zahvalu mesoreznici pa ali3nu ker sta mi zrihtala odsluženga logitecha praktično zastonj (dejansko). Zelo dobro mi je služu, da sm se mal navadu. Res hvallllla.


/me in mesoreznica - dobri duši :D
- "Rozi vidm." "S psom!"
- "A vidš, to je pa že delirij... preveč piješ! Dec nemarn..."

ru7 ::

...he he. Moje strelanje sux big time. Full je težje zadet zdej se mo zdi. ;(

Partizanen ::

ru7, dobrodošel v svet nenehnnega nazadovoljstva z X45. :D 8-)

Nč bat, dobra novica je, da gre za, realno gledano, nezadovoljstvo z doseženo izboljšavo. A vendarle izboljšavo.

1. FEDR. Tist pod palico. Vzemi 2 (dva) kosa plastificirane žice. Žički ovij okoli dveh zavojev vzmeti (vzporedno, na isti višini, tam nekje na sredini vzmeti) ter obe zavrti, da vzmet stisneš skupaj. Tako palica postane mehka. Muj mehka. Fina. Precizna. Killah stick.>:D

Dokler imaš palico na defaultu, imaš pri "finem" ciljanju težave, ker je stick prav tam najtrši za premaknit. Prtiskaš, prtiskaš, se premakne, baaam, daleč preko željenega premika. Potem pa še sam zafrustrirano stisneš fire in še bolj premakneš palico. Been there, did that. Argh. Still am. :\

Za še mehkejši premik z oljem, ki NE topi plastike, namaži spodnji del plastične rozete. Tiste pod fedrom, ki drgne ob podnožje.

2. Rudder thingie, saj veš, 10, 20, 30, etc, si daj na, recimo, 0, 3, 6, 11, 17, itd. Na defaultu je minimalen input rudderja preprosto pregromozanski. Not good. Testiraj nastavitve, vsakič v istem letalu, najraje tistem, ki ga najbolje poznaš. Enako benza bla bla...


Pa stakni nekje odslužen volan z delujočimi pedali, potem si na konju....:D

Bo kul, boš vidu. Če ti znese, si gumbe konfiguriraj tako, da imaš mitraljez in top na levi roki. Tako NE BOŠ VEČ premikal palice ob "click, you're dead";)

Lahk ti pošljem moj profil za komande, ampak najbolje je, da si ga sam nastaviš. Sam nisem nič programiral, vse kar gre na knofe joysticka, je pač gori, ostalo na tastaturi. Luči in druga nesnaga.
Gor mam fire 1, 2, 3, 4, mixture, kompresor1-2 (oboje na levem HAT switchu, desni spodnji HAT je pač HAT, tista zaprti pokrovček za bombe je, heh, bail. Na levi pa flaps, prop.pitch (slider), trimmer (slider), view changes na unmu tamaumu mehkemu thingiju, click gumbek je TS2 za govort, ta velk rumen pa izravna pogled.

Uživaj, počasi se ga navadi. Leti formacijo, to je najbolje za privajanje na nove razmere, šnel kurs, ter finese iskat, drugje smo itaq preveč evforični. ;)


IIIIIH, edit, skor pozabu:
JRY, js mam raketice naštimane na 320m konvergenco pa 1.6 sekunde leta. Kar je cca 350 m pr 300 na uro. To si nekoga drucga vidu, jst sm prletu teb na 11-12 visoko (lihk piču si po nekomu, nakar si šel gor ter, po moje, gledal nazaj), tako da sem le zarolal na hrbet, vzel gas in potegnil, saj veš, tako kot tisti defenzivni manever, in ti pristal na >>>>> sweet spotu. 6 low na mal pod 250m, ti v vzpenjanju, jst pa mčkn več energije and gaining baby... Piknu z vsako raketko v svoj koren krila. A vendarle je to mčkn tudi sreča, ipaq. Streljal sem prvič na 280m in faliu, drugič na 200+m. Zadet morš z vsako salvo, eh. :8) Pretiravam, bombnike z vsako drugo, drgač se tistga ne splača gor vlačit. Še bo treba vadt tele raketke, itak sem nate z raketo prtisnu samo zato, da se človek slučajno ne spozabi ter gre v furball, obtežen s 6 vodovodnimi cevmi pod krili...

Anyway, sem šel gledat track. Ne gledat tarče, ki si jo pravkar zoomnu. Itaq je bivša, ni je več, nepomembna je (za delček sekunde), ker si NAD njo IN hitrejši. Torej glej okoli in GOR, PREDVSEM pa spremeni smer leta glede na smer tracerjev, torej smeri, v kateri si bil OB TRENUTKU streljanja na tarčo. Ti si pa šel (VEM, isto delam:\ :D ) nazaj gledat, "hm, bohve, a sm ungale ruknu v krilo al ne, bemtiš, prmejduš da sm vidu blesk tmle na levi zvezdi ko je krupp opravil svoje, golazen rdeča, bejž dol v tla..." Viš, takrat si najbolj ranljiv, ker si v climbu in izgubljaš hitrost. Una tarča ne bo nikamor odšla, pa še slišiš jo tam nekje spodaj. Če VEŠ, DA SI SAM, potem se seveda lahko afnaš z enim napadom za drugim, sej veš, greš v nenehne spirale nad tarčo in na dnu streljaš. Če je nasprotnik bedak, se razume. Ter če je v počasnejšem avionu. Trikrat če... Ti si pa preprosto preveč fokusiral na eno samo letalo. Okol jih je blo pa kot listja in trave.

Lahk ti track pošljem, mam posnet. Probite se vsi navadt, da ko ribneš, greš track gledat in RES ugotoviš, zakaj si crknu, ne pa sam, eh, spet sm bil nepazljiv. Jst sm se tko velik nauču. Ko greš in rečeš:"ajaaaaaa...." in tup z roko po čelu;)

Hawg :)

Zgodovina sprememb…

JRY_slo ::

lol.posl.

ru7 ::

Bomo mal probal. Predvsem morm nastavt ruderje. Drugače pa me jebejo predvsem deflektion shoti, tako, da morm mal trenirat.
...sej bo bolje čez čas 0:)

destiny ::

Tale mod s fedrom pri X45 je točn to kar sem rabu. Še mal oljčka si zrihtam, pa bo! Super nasvet Niko. Keep it going...

destiny ::

Niko, a bi bil taka faca pa objavil še svoje nastavitve za ruderje al pa kr cel rts_yojstick iz conf.ini...

ru7 ::

...glede na to da ma pedala, ne vem če ti kaj pomaga (mogoče pa). Meni bo tudi dišal setup za sprobat ;) :D . Destiny, a letiš kej na HL. Lahko se bi dobili kdaj.

destiny ::

Zanimajo me tud nastavitve za elevatorje in krilca, zato se za cel rts_joystick interesiram.
On line (na ubi-ju in HL-ju) sem bil do zdej ene 5x, pa sem ugotovil da je boljš, če grem še mal v single player mode trenirat :8) . Sem pa definitivno za kak skupni trening na HL-ju. Še TS2 usposobim (mikrofon sem že najdu, še slušalke nekje staknem, pa bo!), da bomo lohk kšno rekl v stilu "I'm hit! I'm bailing out!!!" :P

Rokomah ::

Bi mi lahko kdo malo bolj natančno opisal izvedbo scissor manevra. Iz razpoložljivih trakcev, mi ni najbolj jasna zadeva.

jamiroq ::

tukaj maš en kar obsežen članek.

in še malo krajše:

Rokomah ::

@JamiroQ
Thx, ravno to potrebujem!
:)

Partizanen ::

[rts_joystick]
X=0 1 4 9 16 25 36 49 64 81 100 0
Y=0 1 4 9 16 25 36 49 64 81 100 0
Z=0 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100
RZ=0 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 0
FF=0
U=0 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 0
V=0 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 0
1X=0 7 15 26 38 50 60 70 80 90 100 0
1Y=0 7 14 21 30 41 51 61 74 87 100 0
1RZ=0 12 19 30 40 50 61 73 85 93 100 0
1U=0 100 100 100 100 100 100 100 100 100 100 0
1V=0 100 100 100 100 100 100 100 100 100 100 0
1Z=0 100 100 100 100 100 100 100 100 100 100 0
1RX=0 100 100 100 100 100 100 100 100 100 100 0
1X1=0 20 40 60 100 100 100 100 100 100 100 0
1Y1=0 20 40 60 100 100 100 100 100 100 100 0
1RX1=0 100 100 100 100 100 100 100 100 100 100 0
1RZ1=0 100 100 100 100 100 100 100 100 100 100 0
1U1=0 100 100 100 100 100 100 100 100 100 100 0
1V1=0 100 100 100 100 100 100 100 100 100 100 0



1x je pitch
1y je roll
Z je rudder

Nastavitve so stvar zasebne preference. Sam s svojimi še vedno nisem zadovoljen. Težava je v kompromisu, če imajo nastavitve na začetku položno krivuljo, lahko letalo bolj "fino" upravljaš, težava se pojavi, ko krivulja potem tam nekje na 3/4 "potega" palice prehitro naraste, tako da letalo preveč sunkovito trzne. Hence the problem. Zavisi od pilota in stila letenja. Jst sm bolj brutalen v zraku in, kot pravi moj poveljnik Bagatur, letim instinktivno in domiselno. Baga že ve, hehe, še zmeraj me nabije 6-4. Torej ni zaslediti kakih hudih vzorcev letenja in "v tem primeru stori to" zapovedanih manevrov (v škarjicah me ne najdeš, preveč dobro vem, kaj nardim tarči, ki se česa takega loti. Come to papa, got some deflection shot for ya, hihi.). Zato mam na začetku položno krivuljo za fino upravljanje, za brutalne manevre pa itaq vse z rudderjem in rollom nardiš, jebeš pitch... Kar te zna sicer v kak stall ruknt, če nisi previden, ampak un na riti te pa zelo težko sledi:D :D . Itaq je pa vsak(!) vlek komand preko 50% too much, ker to pomeni, da bleedaš kup energije, tako da se je tega najbolje izogibat. Keep it simple and smooth.


Destiny, treniraj izključno online, borba proti AI letalom te nič ne nauči. Računalniško voden nasprotnikov avion lahko po pol leta letenja preprosto sesuješ tako, da se mu na rit postaviš in ga goniš, dokler se sam ne zabije v tla. Pa še na municiji prišparaš, jst to v VEF in VWF skoz počnem ;) Ena borba proti povprečnemu pilotu te bo več naučila kot 100 borb proti AI. Garantirano. PC leti po vzorcu in ko enkrat ta vzorec poznaš, ga začneš izkoriščat. Ljudje pa niso vzorčeni in prav to te največ nauči, ker se odzivaš na nekaj novega in nepredvidljivega, ter žal kasneje analiziraš, kje si storil napako:8)

Skratka, get online, leti striktno full real in voila, learning curve gre pod strop. Trust me, najbolš je koncept "vrž otroka v vodo, pa če splava, splava, drgač pa jebiga"tm :D
Na HL pa kr prid, bomo mal preverl znanje. Ru7 se že počasi odvaja climba s sovragom na riti. No ja, skoraj;) Se pa še zmeraj nekam velik sam od sebe v tla zabija, če mu prideš na rit>:D Aja, Ru7, povej tistmu tvojmu kolegu, da če rečem 50% bencina v Ki84, to pomeni 50%, ne 25%. Kar ga kaže v še slabši luči, vsaj pobegnt bi mi moral bit sposoben, če je že imel 150 kil manj kot jest :\ Naj trenira v slabih avionih, ne pa v tistem japonskem čudu (matr je Ki84 lep avion, a?)

Se vidmo v HL.

Zgodovina sprememb…

ru7 ::

Kako ne, ko prideš na rit (how the f*ack do you do that anyway) na razdaljo ~0.1 with blazing guns >:D . Pa še hribovita mapa je bla :D >:D (tko da "me NOT Guilty;) "). Sam pa res ne zavijam več tko gor.

EDIT: Nism niti vidu da je mel 25%. No, še slabše pol. A sm jst pol sploh mel 50% v BFju (zase sem skor 100%, da sm mel).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: ru7 ()

destiny ::

Going back on-line, sierra five ... 8-)
Mam bol mal časa zarad izpitov na faksu zadnje čase, ampak bom poizkusil čim več free time-a za trening porabit.

ru7 ::

Hmm, vem kaj mislis z izpiti :( , sicer pa lahko uživam zdej do oktobra (kokr pač dam, glede na to,da se učim), pol pa ne bo več online igranja, ker grem v LJ (nimam neta tam). In zdej, če si odnesem komp v LJ, nimam pol doma in IL2 online odpade. Ali pa da ne vozim od pondelka do petka, pa vozim pol za vikend. Dilema (zna kdo rešt). Mam en kur*ev P3 600Mhz v LJ glih za filme gledat. Kok ma IL2 min zahteve sploh. Bom probu tok ta silo nadgradit, da bom lahk vsaj mal nabiju.

mirage ::

Vprašanje za lastnike saitekov x45. Ali so gumbi za rudderje na hotasu "občutljivi" na moč pritiska al delujejo isto kot tipkovnica (ob pritisku gre rudder do konca v levo ali desno)?

mesoreznica ::

Vsi lastniki saitekov: za podmazovanje uporabite silikonski sprej ali mast. Fantastična vodljivost. Sam sem preverjal če se ročka še sploh drži podna.:D

Jao kaj ga bom najebal ko pridem nazaj.:8) :D

Si bom pr Lock on-u sposodil F-15 pa uletim.:D

@mirage naj bi bili progresivni vendar je hod premajhen.

@Partizanen a si opazil, da imaš podoben stil pisanja kot Clostermann.:D Kr tako naprej zanimivo napisani posti.8-)
Gigabyte UD3P, E8500 @ 4.5 GHz , HD4870-X2, 4GB ram (Xtreeme Dark),
WD Velociraptor, LC Legion-X

Zgodovina sprememb…

ru7 ::

O lejga, nism vedu da si še živ :D . Dark forces had you >:D

EDIT: Če kdo še ne ve, Mudmovers are back under a new name.

....:::: AIRWAFARE ::::....

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: ru7 ()

mirage ::

Zdaj sem tudi jaz ponosni lastnik X45 in imam en manjši problem. Mi lahko prosim kdo razloži kako si nastavim gumb auxiliary 1 za flapse?

Partizanen ::

@mirage
jst mam flapse na levem kazalcu, tist knof zraven rudderjev. gor/dol so flapsi, levo/desno pa gear. Pa nč nisem kompliciral s programiranjem, lepo sm vsakemu knofu "zapovedal", da je posamezen knof pač neka črka ali kombinacija črk, ustrezno komandam v FB.

jamiroq ::

mirage: če hočeš programirat aux switch (in pa rotary) moraš ukaz nastavit tako, da tudi spusti gumb, ker po defaultu aux switch deluje kot da je stalno pritisnjen. Moraš dat Advanced Command ali nekaj podobnega... Ne vem točno, ker nimam inštaliranih Saitekovih driverjev.

Vendar pazi, če uporabljaš pinky kot shift ti bo, ko ga boš spustil, vsak ukaz na aux stikalu (če je premaknjen v levo ali desno) in na rotaryju (če maš kakšen nastavljen kakšen band) ponovilo. To je "quirk" (aka bug) Saitekovih driverjev, če hočeš uporabljat hkrati shift in aux moraš poseči po Dhauzimmerjevih driverjih in XD-Profileu ali HazardScriptu.

ru7 ::

Dons je blo kr ql se dogfightat. Malo je blo hard, ker nisi vedu, kdo je kdo (dobro da nobenga svojga nism[:D ), sem pa enepar tujih. Partizanen, a so ti fanti že dolgo pr PE (Tihi, Papundek, Crni). Ne letijo slabo. Sploh sem se smeju skos, ko je un take bolane prbiju po TSu (un južni kolega). I even got a few kills :D

ali3n ::

He he - Crni ma precej "sočen" besednjak - lepo nazorno pove, kaj se dogaja :D

Se verjetno še kaj oglasim... (sam morm mal več letet - sem ornk iz vaje... + našturidat navigacijo - 20min sem porabu, da sem ugotovil kam sem se "zgubu"...)...
- "Rozi vidm." "S psom!"
- "A vidš, to je pa že delirij... preveč piješ! Dec nemarn..."

ru7 ::

...hmm, jst pičim v LJ jutri dopoldan (ker doma samo IL2 nabijam in se ne učim, morm v LJ, kjer nimam tega :( ). ali3n (pa mesoreznica pa JRY), a bi mel čas za kako pivo, čas anytime. Ker punce ni, tko da mam čas 24/7 ;) . Ko boš pr volji oz. v bližini se slismo če si za. Nismo se dolgo vidli, tko da zdej nism nič pil.

PS: Hitro me prime zdej, tko da ne izkoriščat, da se pol ne spomnim pol (vsaj bruhanja se ne >:D :D ).

ru7 ::

Prihaja X52, ki ima odpravljen rudder ne levi ročki, so šli raje na Twist handle nazaj. Evo priporočilo na IL2 forumu:

The Saitek X-45 HOTAS is great - well eh not 100% -
lol
DON'T GET IT NOW!

don't get it - period!

wait till 10/2004 and get the http://www.saitekusa.com/usa/prod/x52.h...
It will be about the same price... -


Škoda, če bo res tok gud, bom pa magari prodal X45 pa tega kupu :D

destiny ::

Zgleda v redu, čeprav za rudderje bi blo še zmer zlo lepo, če bi pedala zraven dobu. Lohk tud bolj cheep varianto, sam da so! Sicer bi mal podražil vseskupi ampak bi se pomoje splačal. Lohk bi jih tud zraven prodajal kot dodatno opcijo...

Rokomah ::

Dejte mi nekaj povedat...
Nižji kot so procenti pri prop. pichu (95%, 80%, 60%...) manjša je moč propelerja oz. hitrost pada??!! Tako jest razumem.
Sem pa bral v nekem komentarju, kjer trdi avtor ravno obratno, da nižji kot so procenti, več zraka propeler zajema in večja je potisna moč in večja je hitrost.

Kaj je sedaj res?
Po moje sem neki zamešal :\
Kakšen prop. pich uporabljate npr. na višini 2000m, full speed?
Pri Bfju 100% itak ne moreš letet. Hitro skuriš motor! Razen vertikalo, ko HP pade pod 2000, takrat pa lahko naštepaš skoraj na 100%.

Pa zakaj v navodilih piše da imajo Bfji fuel mixture na roke, če pa se to ne da in očitno dela samo na AUTO.

BigWhale ::

Nizji so procenti, vec zraka zajame propeler. Torej kot propelerja je vecji in obrati motorja padejo.

Ce zajame vec zraka se avion premika hitreje, ce se pa obrati znizajo, pa se propeler vrti pocasneje in spet zajame manj zraka... Treba najt neko optimalno varianto.

Rokomah ::

Nizji so procenti, vec zraka zajame propeler. Torej kot propelerja je vecji in obrati motorja padejo.

Ce zajame vec zraka se avion premika hitreje, ce se pa obrati znizajo, pa se propeler vrti pocasneje in spet zajame manj zraka... Treba najt neko optimalno varianto.


Ja točno tole sem bral (verjetno tudi ti v istem komentarju):) .
Torej, kaj potem gledaš?
Po moje samo obratomer in cager držiš na željenih obratih, odvisno kaj počneš. Da pa dosegaš željene obrate pa uporabljaš prvenstveno prop. pich, a drži ???
Z gasom si samo pomagaš, največ dela prop. pich. Včasih sem letel samo z gasom, zdej pa zgleda, da je prop. pich skoraj pomembnejši.
Vaši komentarji, prosim.:)

Partizanen ::

EEEEEEEEEEEEEEEE, wrong.

Propeler se v večini letal vrti z enako hitrostjo, spreminja se le pitch propelerja (torej kot, pod katerim propeler zajema zrak).

Nižji prop pitch pomeni MANJ zajetega zraka, ne več. Največ ga zajame pri 100%, zato ima tam tudi največ potiska in tako najbolje vzpenja. Bolj ko prop.pitch pada, "lažje" se propeler vrti (ker zrak "napade" pod manjšim kotom, zatorej zajame manj zraka, torej je tudi potrebna moč za vrtenje manjša, rezultat je (počasno) pospeševanje, ergo večja hitrost.)

Glej na zadevo kot na menjalnik v avtu.
100% je prva prestava.
90% je druga
80% tretja in tko....(recimo...)

Razliko si najlažje ponazorite takole: pejte na, recimo, 3000m in izklopte mašino. Če boste imeli prop.pitch na 100%, bo propeler s svojim vrtenjem v zračnem pišu zaviral letalo. Če pa je prop.pitch na 0%, bodo obrati motorja (ki je sicer ugasnjen, a prop se v zračnem pišu vseeno vrti) nižji, torej je kompresija manjša in voila, manj zaviranja. Pustite defaultno natriman avion z enim in drugim pitchem, pa samo štopajte, kol časa traja, da v obeh variantah zgubiš tistih 3000m...
Mimogrede, to morte vedt, če se prestreljeni vračate proti domači bazi in vam zmanjka bencina= PRVA STVAR ko mašina rikne je????? You guessed it, PROP PITCH NA 0%, da boste kar se le da daleč jadrali....Razlike so ogromne, probajte v zgoraj omenjenem testu, dejte si une ikonce na mapi naštimat, pa poglejte, kolk daleč prideš z nizkim in koliko z visokim prop.pitchem.

Climbat med 90-100%, odvisn od letala. Lahk ga tud napičiš na 75-80%p.pitch, trimaš nos mal dol, da pridobiš hitrost, pa potem vzpenjaš na, recimo, 380kmh. V hitrem avionu. V drvarnicah pa pač 260-280kmh, 95%-95%

Cruise=50%-60% pitch, max. Save that fuel, no such thing as "too much fuel" in the plane. Benza nikoli ni dost.


Vis a vis doga včeraj. Ja, Crni, Papundek in Tihi so veterani.

NIKAR blizu Papundeku, če je v p39.... bo hitr bam-bam-bam. Crni je pa v nemških avionih precej soliden. Rad jabo leti pa take zadeve, sploh je zabavno, če v VEF leti za švabe, jst pa za ruse. Pol mava pa zasebne skrivalnice. Niko wins:D (jebiga, preveč dobr ga poznam, da bi mu uspelo tihotapljenje, hihi. ŠŠŠŠŠŠ, ne mu povedat, da sem ga skužil, že tko je besen in ma prijave a la:"p.m., 10 švabskih avionov nas prileti naenkrat, ti pa vedno lihk mene najdeš...";))

Predvidljivost je nevarna stvar>:D, pa še trmast je kt bk.

Ajde:)

Zgodovina sprememb…

BigWhale ::

Hmmm, mogoce se nisva razumela najbolje... najprej nekaj teorije o propelerjih...

http://www.avweb.com/news/columns/18208...

Potem se en CEM guide, ki je precej dobro napisan...

http://people.ee.ethz.ch/~chapman/il2gu...

Najvecji problem je v izrazih, ker ima vsak svoje izraze, ki so ponavadi glih kontra pomena... ;>

Ok. Najbolj pomembno je to, da sta propeler in motor povezana. CSP (constant speed propellers) so priblizno constant. V propelerju je governer, ki uravnava pitch propelerja tako, da se motor vrti z vedno priblizno isto hitrostjo... Hitreje ko gre letalo vec zraka 'poskusa poganjat' propeler in propeler bi se rad hitreje zavrtel.

A ce pustimo nastavitve v FBju (ker so zbluzene ;)) in recemo, da je ob nastavitvi 100% propeler pravokoten smeri leta, pri nastavitvi 0% pa je vzporeden s smerjo leta, torej v feather position.

Pri nastavitvi 95% je motor lazje vrti kot pri nastavitvi 80% saj je manj zravnega upora (zracnega upora za propeler, ki mora narediti cel krog, ne za letalo), tam propeler zajame MANJ zraka, ker je pac pod manjsim kotom. Pri nastavitvi 60% se motor vrti precej tezje, kot propelerja je vecji in tudi vec zraka zajames.

Se pravi, vecji kot propelerja, vec zraka, manj obratov.

Zato imajo dvo in vec motorna letala moznost feather prop, da se propeler postavi paralelno s smerjo leta in se ne obnasa kot vetrnica in ustvarja negativnega potiska na letalo. V prvem linku tudi pise, da je 'windmilled' propeler najslabsi, ce motor ne dela, takoj zatem je ustavljen propeler, najboljse je pa imeti feathered propeler.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BigWhale ()

Rokomah ::

@Partizanen
All aircraft in IL2FB start at a prop pitch setting of 100% whether in manual or auto. At 100% the blades bite or grabs the air the least. The angle of incidence is displayed on the right hand side of your screen notated as 100%, 95%, 90% on down to 0% at 5% increments. 100% is the easiest for the engine to turn and grabs the least air. As you change from 100% to 95% the blades bite more air and takes more horsepower to turn the prop. Prop pitch set at 95% and 2,800 rpm’s is going to move the aircraft faster through the air than 100% and the same 2,800 rpm’s.


Najprej sem bil tvojih misli, potem so me pa nekateri komentarji "zmešali" .
Mislim, da ima BigWhail prav. Je pa res, da je celoten postopek dokaj zapleten in zato bi rad prišel definitivno na čisto.

destiny ::

Se strinjam z BW-jem. Če daš motor na idle (0%), ima vrtenje propelerja zanemarljiv vpliv na potisno silo letala (vrtenje je tako počasno, da je ustvarjen vzgon propelerja zelo majhen), pač pa ima korak propelerja signifikanten vpliv na celoten upor letala. Torej če maš prop. pitch 0% in je propeler postavljen pravokotno na smer leta, je večji upor in zato krajši gliding path iz 3000 do 0m. Nasprotno je pri 100% nastavitvi upor najmanjši in zato gliding path daljša...

Partizanen lohk dam na ftp ATPL knjige (pdf). Jih je 13, v njih je pa vso gradivo za atpl(airline traffic pilot licence) izpit (če kdo hod na strojno PPL smer je to super gradivo za učenje). Problem je sam k skupaj zasedejo 264MB. Lohk pa uploadam le Principles of Flight (mislim da je 13MB) kjer je vse od propelerjev(no ja, kr precej) in še mnogo več.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: destiny ()

ru7 ::

Hmm, Bigwhale, tole bo mogoče malo offtopic, samo me zanima a še letiš kej ali samo bereš. Nismo se že dolgo vidli v zraku. Verjamem, da poleg Jakoba ni veliko prostega časa :D.

BigWhale ::

Hmmmm...

> Torej če maš prop. pitch 0% in je propeler postavljen pravokotno na smer
> leta, je večji upor in zato krajši gliding path iz 3000 do 0m. Nasprotno je
> pri 100% nastavitvi upor najmanjši in zato gliding path daljša...

Tukaj si se pa ti zmotil... Ali pa sem jaz narobe prebral...

Ce hoces povecat gliding path, pru ustavljenem motorju moras povecati korak propelerja, tore kot pod katerim kraki propelerja rezejo zrak, glede na smer leta...


Hm, evo sem sel narisat... ;) Ni bogve kej... :P



Modra puscica je smer vetra, crna je smer leta, svetlo sivo je 'hub' propelerja, kjer je notri ze en del governerja, temno sivo pa je propeler, ki je postavljen tam nekje od oka na nek pitch...

Tkole, ce je kot alfa, 0 stopinj, torej 0% je propeler vzporedno s smerjo leta, takrat bo ZA LETALO predstavljal najmanjsi upor in bo letalo najdlje glidalo po zrako, ce je motor na idle. Ce dodamo moc motorju, se bo motor v tem polozaju propelerja najtezje vrtel, ker ima propeler sam najvecju upor, v smeri svojega vrtenja. Propeler grabi najvec zraka (ampak tukaj ne ustvarja vec potisn/vlecne sile za letalo, zato je ta nastavitev tudi neuporabna). Ta postavitev je 'feathered prop'.

Ce je kot alfa 90 stopinj, bo propeler pravokoten na smer leta in bo imel najvecji upor za letalo in ga bo najbolj ustavljal, motor se bo v tem polozaju najlazje vrtel in grabil najmanj zraka!

Se pravi, sedaj damo throttle na 100%. Propeler je nastavljen na FBjevskih 100%, torej najvecji pitch. Motor se vrti najhitreje in doseze najvecje stevilo vrtljajev. Ce gremo sedaj v en steep dive, bo masino razneslo... ;) Zato moramo zmanjsati moc motorja, ali odvzeti throttle ali pa zmanjsati pitch (FBjev pitch). S tem povecamo kot alfa in kolicino zraka, ki ga zajame propeler. Obrati bodo padli in vse bo ok. Masina ostane cela...

V bistvu je koncni rezultat vsega tega, da bo motor iz sebe iztisnil najvec moci pri malo manjsem pitchu pri enakih obratih.

2500 obratov pri 100% bo slo pocasneje kot 2500 obratov pri 80%

Tako pravi teorija in real life... Kako dela FB ne vem, nisem testiral. ;)

Ce sem kaj narobe povedal, me pa popravite :)

ru7: zadnje case sem pocel precej drugih stvari. Takole zvecer imam se vedno cas, tako kot sem ga imel prej... Zdaj sem se malo na EVE Online spravil... ;)

Zgodovina sprememb…

  • zavaroval slike: BigWhale ()

destiny ::

Hja, tvoja slika me mal bega. Helix angle (angle of advance) je kot med tvojo x osjo in relativnim tokom zraka (na tvoji sliki bi bil ta tok malce manjši kot kot beta). Torej kjer je pri tvoji sliki kot alfa (predvidevam da je to helix angle) 0° bi bil pri meni 90° (s tem mislim literaturo, ki jo uporabljam). Zdej kaj so točno tist % v FB jest ne vem (al predstavljajo 0 ali 90° pri 100%). Ponavadi se uporabljajo samo stopinje.
Sej bi prilepu eno slikco, ki nazorno prikazuje vse kote in tok zraka, pa je nimam kam dat...

JRY_slo ::

boyz u got all technical on me 8-O

Rokomah ::

Zato moramo zmanjsati moc motorja, ali odvzeti throttle ali pa zmanjsati pitch (FBjev pitch). S tem povecamo kot alfa in kolicino zraka, ki ga zajame propeler. Obrati bodo padli in vse bo ok. Masina ostane cela...


Torej sem imel le prav...
Najpomembnejši cager v letalu je tisti na obratomeru !:D
Nikoli čez 3000 :D :D

destiny ::

@BW Uf, sem ugotovu da je moj prejšnji post precej zblojen napisan, tko da ti lohk slikco pošljem pa ti bo prec vse jasno!

2500 obratov pri 100% bo slo pocasneje kot 2500 obratov pri 80%


S tem se strinjam le če upoštevamo zvitost profila kraka propelerja. Pri 100% pitchu korena kraka bi konica kraka že bila v negativnem kotu in tako ustvarila negativni potisk (podobno kot pri pilatusu porterju, kjer se letalo na višini 1200m po odmetu padalcev postavi skoraj v navpični let in spremeni korak propelerja na negativni kot, da mu ta pomaga pri zaviranju; v nasprotnem primeru bi letalo prehitro pikiralo).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: destiny ()

Partizanen ::

Uf.

Ne mešat FB in pravih letal.
PRAVA LETALA=
Blade pitch is loosely defined as the angle made by the chord of the blade and its plane of rotation, as shown in Figure 6-6 . When the angle is great, the propeller is said to have high pitch. A high-pitch propeller will take a bigger bit of air and move the aircraft farther forward in one rotation than will a low-pitch propeller. Propellers may be classified as to whether the blade pitch is fixed or variable. The demands on the propeller differ according to circumstances. For example, in takeoffs and climbs more power is needed, and this can best be provided by low pitch. For speed at cruising altitude, high pitch will do the best job. A fixed-pitch propeller is a compromise

Pri FB je 100% prop.pitch (KAR MI JEMLJEMO KOT VISOK PITCH, V ŠPILU)= low speed pa presviranje motorja v strmopičenju. V real lifu je to low pitch.

Stvar besednjaka, tuki je Oleg zeznu.

http://www.allstar.fiu.edu/aero/flight6...
http://www.southendflyingclub.co.uk/lec...
http://www.thaitechnics.com/propeller/p...



Nehite komplicirat. 100% je prva prestava. Pika.;)

Partizanen ::

pozabil Rokomaha komentirat...

najbolj pomemben cagar v letalu je un za bencin. ipaq;) :D
««
22 / 32
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

War Thunder (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Igre
11916105 (7357) ziga1990
»

Falcon 4.0, Lock-On, ... moderne simulacije (strani: 1 2 )

Oddelek: Igre
757061 (4188) SLO_Robert
»

simulacije letenja

Oddelek: Igre
403736 (2759) jamiroq
»

Fly igre

Oddelek: Igre
282515 (2173) San
»

Prvi popravek za IL2 - Sturmovik: Forgotten Battles

Oddelek: Igre
71678 (1607) ali3n

Več podobnih tem