» »

Oddaljenih posodobitev avtomobilov ne smemo ignorirati

Oddaljenih posodobitev avtomobilov ne smemo ignorirati

Slo-Tech - Prvi avtomobili so bili neumni, nato so dobili čipe in računalnike. A v svoji srži so bili še vedno samostojni stroji, ki se niso programsko posodabljali, še zlasti pa ne na daljavo. Današnji časi so drugačni, vse od prvih tesel pa so povezanost z internetom in oddaljene posodobitve realnost. Ne le da se jih v nekaterih primerih ne da izključiti, proizvajalci jih želijo tudi pravno napraviti obvezne.

General Motors je v garancijske pogoje za nova vozila Chevrolet, GMC, Buick in Cadillac v ZDA že dodal klavzulo, da je oddaljena nadgradnja (OTA, over-the-air) obvezna. Ko je nova posodobitev na voljo, bodo imeli vozniki 45 dni časa za namestitev. Kdor tega ne bo storil, mu garancijsko kritje ne bo več veljalo za vse težave, ki so posledica nenamestitve posodobitve. Predvidevamo lahko, da bo interpretacija tega določila sila široka. So pa dodali, da bodo krili škodo, ki bi morebiti nastala zaradi namestitve nadgradnje. Novost velja za vozila iz modelnih let 2025 in 2026, sčasoma pa jo bodo še razširili.

Podobna določila ima tudi Tesla, ki na primer v modelu Y zahteva čimprejšnjo namestitev posodobitev, sicer ne prizna škode, ki nastane zaradi nenamestitve.

112 komentarjev

«
1
2 3

skumpl ::

Podobna določila ima tudi Tesla, ki na primer v modelu Y zahteva čimprejšnjo namestitev posodobitev, sicer ne prizna škode, ki nastane zaradi nenamestitve.

Tesla je znana po tem, da je jajce od avtomobila. Muskov gargabe.

Ganon ::

Tričetrt avtomobilov je križancev, brez gumbov, z ekrani, popolnoma neintuitivni, garancija vezana na oddaljene posodobitve, slabi materiali, varčevanje na vsakem koraku, vrtoglave cene ... Bruha se mi od novodobnega avtomobilizma.

filip007 ::

Ne hvala, jaz še TV ne posodabljam, če kaj ne dela iz škatle "vrati brate".
HP prenosnik, Xbox SX in Hisense Qled.

smrko ::

Navalite ovce, takoj ko bodo z novimi pogoji na voljo, vse pokupit

Poldy ::

Meni se vse "posodablja", pa posodobitve zelo poredko vidim. Vidim pa zelo veliko ponastavitev. Tega je pa veliko.

Utk ::

smrko je izjavil:

Navalite ovce, takoj ko bodo z novimi pogoji na voljo, vse pokupit

Ja, medtem ko boste ta bolj inteligentni najprej počakali da nek debel nemec 8 let prdi po avtu in ga posodablja, šele potem ga boste vi kupili.
That will teach them...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

brbr21 ::

avto potrebuje natanko toliko posodobitev kot kuhinjski hladilnik. roko ma srce, zadnja leta tudi razlike med njimi prakticno ni vec. appliance for masses... naprava za upravljanje mnozic.

MrStein ::

Razen če je prva verzija polna bugov, potem pač rabiš update.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

dexterboy ::

MrStein je izjavil:

Razen če je prva verzija polna bugov, potem pač rabiš update.
Pozabil si dodati /S za sarkazem :D Ampak ja, danes kupiti nekaj takoj, ko pride ven iz škatle... ? khm
Ko ne gre več, ko se ustavi, RESET Vas spet v ritem spravi.

Zgodovina sprememb…

sbawe64 ::

Ganon je izjavil:

Tričetrt avtomobilov je križancev, brez gumbov, z ekrani, popolnoma neintuitivni, garancija vezana na oddaljene posodobitve, slabi materiali, varčevanje na vsakem koraku, vrtoglave cene ... Bruha se mi od novodobnega avtomobilizma.

To je zeleni prehod po Bruseljsko in pravkar si si znižal social score za 100 točk.
2020 is new 1984
Corona World order

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: sbawe64 ()

Seljak ::

Koga briga USA.

Ales ::

Sam "online" avtomobila ne bi imel. In ga zaenkrat tudi nimam, ampak to ne bo več šlo dolgo, razen če kar ostanem na "oldtimerju". Saj končno, zakaj ne.

Kar se pa novih vozil tiče, dokler potrošniki ne bomo glasovali z denarnico, naš glas ne bodo upoštevali. Razen če uspemo kake podobne spremembe uvesti v zakonodajo, z lobiranjem.

iKst_ ::

Saj glasujemo z denarnico. Samo večini se OTA updati zdijo odlična zadeva, ker avto skozi celo življenje pridobiva koristne featurje in varnostne posodobitve za katere bi sicer moral obiskovati servis.

Prav tako se zdi ljudem super, če je avto povezan v internet, da lahko na daljavo vklopiš klimo oz. ogrevanje, preveriš kamere, ko ti kdo šari okrog avtomobila, predvajaš glasbo direktno iz streaming servisov, vidiš kakšno bo vreme na destinaciji...

Utk ::

Mislim, kaj točno izgubi nekdo z OTA? V čem je problem, da se bi morali temu upirat?

LeQuack ::

A če ti upgrade bricka avto ti dajo novega? Ker to se je že dogajalo. In rezultat je bil, da so se proizvajalci izgovarjali da si na lastno odgovornost upgradal, in moraš skeširati več tisoč evrov za nov računalnik.
Quack !

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: LeQuack ()

iKst_ ::

Link?

starfotr ::

OTA je samo nadzor in prodaja podatkov. Update je čisto za zraven. In je v 99,99999 % nepotreben. To je samo neumnost, ki jo producirajo proizvajalci, ki na trg dajo nepreverejen HW in tudi SW. Potem pa kao rešujejo, uporabniki so pa zastonj testni zajci.

Verjetno kaj takega pri nas (še) ni mogoče, da bi uvedli, saj za napake na HW ne more biti v vseh primerih kriv SW.

Moj kolega je briknil nov avto evropskega premium proizvajalca. Več tednov je bil brez avta. Na srečo je bil nov in v garanciji. Kaj bi bilo po nekaj letih, si sploh ne upam predstavljat.

In koliko let bodo proizvajalci podpirali avte z nadgradnjami? Leto? 5 let? 10? 20? Verjetno je odgovor nekje pri prvih navedenih številkah.

Utk ::

iKst_ je izjavil:

Link?

Haha, optimist.

Moj kolega je briknil nov avto evropskega premium proizvajalca. Več tednov je bil brez avta. Na srečo je bil nov in v garanciji. Kaj bi bilo po nekaj letih, si sploh ne upam predstavljat.

To se zgodi samo pri OTA, če se serviser priklopi gor s kablom se ne more, a ne da?

OTA je samo nadzor in prodaja podatkov.

Aha. Ker brez OTA ne morejo vnaprej vgradit pošiljanja podatkov nazaj, samo če se vsak mesec izvede OTA update, se lahko pošiljanje podatkov nadaljuje.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

starfotr ::

Ampak, če ga pelješ na servis in ti ga uničijo, potem se bodo že potrudili da ti dajo delujoč avto nazaj.

Če delaš sam preko OTA (ali se ti avto posodobi brez vedenja uporabnika), se ti to lahko zgodi kjerkoli in kadarkoli. Že če mi avto ostane doma, bi jaz popizdil če postane neuporaben čez noč. In si v tem primeru v bistveno slabšem položaju. Če ne drugega si moraš naročit avtovleko.

Seveda lahko ima proizvajalec simko za diagnostiko in podatke. Ampak danes je itak vse all in one.

Tudi podatke lahko avto shranjuje in se potem naredi download na servisu. Ampak te podatki imajo bistveno manjšo vrednost kot pa real time personalizirani podatki.

iloveboobz ::

Najbols da gremo nazaj na fergije in points vzig. Nothin' to update there, pa se boomerji bojo srečni k čep.

/s

Matko ::

Ko se ti najbolj mudi, pride nujna posodobitev...

iloveboobz ::

mogoče pr neumnih nemskih avtih..

iKst_ ::

Matko je izjavil:

Ko se ti najbolj mudi, pride nujna posodobitev...


Update zaženeš takrat, ko veš, da bo avto stal tistih 15-20 minut. Ne takrat, ko si v gužvi.

BlaY0 ::

MrStein je izjavil:

Razen če je prva verzija polna bugov, potem pač rabiš update.

Dandanes je praktično ves softver, ki ga dnevno uporabljanmo za karkoli, beta "kvalitete". Skratka agile, bistveno je da lepo zgleda, vse ostalo je drugotnega pomena. Testirajo pa ga potrošniki direktno in zato, da so beta testerji, še plačujejo (v kakršni koli obliki).

Zimonem ::

iKst_ je izjavil:

Matko je izjavil:

Ko se ti najbolj mudi, pride nujna posodobitev...


Update zaženeš takrat, ko veš, da bo avto stal tistih 15-20 minut. Ne takrat, ko si v gužvi.

Ti pa si majčkeno poseben. Vmes naj pada berem eula pogoje? Pa s co jem naj se zastrupimo vmes. Tipičem iUporabnik.

iKst_ ::

Tvoja stvar, kaj boš delal vmes. Jaz ponavadi spim.

Zimonem ::

iKst_ ::

A zdaj si pa jezen, ker nisi vedel kako izgleda posodobitev avtomobila? :)

bbbbbb2024 ::

iKst_ je izjavil:

Saj glasujemo z denarnico. Samo večini se OTA updati zdijo odlična zadeva, ker avto skozi celo življenje pridobiva koristne featurje in varnostne posodobitve za katere bi sicer moral obiskovati servis.

Prav tako se zdi ljudem super, če je avto povezan v internet, da lahko na daljavo vklopiš klimo oz. ogrevanje, preveriš kamere, ko ti kdo šari okrog avtomobila, predvajaš glasbo direktno iz streaming servisov, vidiš kakšno bo vreme na destinaciji...


Pdpišem! +1

chuck ::

Tečno je samo to, da posodobitev traja 30 do 50min in v tem času avto ne moreš vozi. Drugače pa recimo remote omogoča, da komu odkleneš vrata, mu posodiš digitalni ključ na daljavo, pogledaš kdo ti šari okoli avta ali naredi škodo.

nejc_nejc ::

Nov izdelek, ki ga je potrebno po 1 mesecu upgrejdat je polizdelek.

Zakaj ne menjamo vijakov na kolesih po 1 mesecu?

Zgodovina sprememb…

iKst_ ::

Zakaj ne menjamo vijakov na kolesih po 1 mesecu?


Saj včasih jih. Za vpoklice še nisi slišal? Pa facelifti modelov so tudi standard.

Z OTA updati je oboje precej lažje. Določene vpoklice lahko opraviš na daljavo pa določene nove funkcionalnosti lahko strankam ponudiš takoj, ne samo, če kupijo nov model po 3 letih.

nejc_nejc ::

Vpoklici so izredni dogodek.
Ubgrejdi so pa postali obvezno normalni. Šalabajzerstvo na kubik. Seveda je vse zapakirano v celofan ter ima mašno na vrhu. Sem spadajo kao povečana varnost ter povečana funkciknalnost.:))

iKst_ ::

Vpoklici so izredni dogodek.
Ubgrejdi so pa postali obvezno normalni.


Seveda. Dokler je treba vse avtomobile fizično spraviti na servise, bo ta postopek rezerviran le za najbolj kritične popravke, ki ogrožajo varnost.

Če je možno produkt izboljšati praktično zastonj (za proizvajalce, servise in uporabnike) je pa pogosta uporaba precej smiselna.

nejc_nejc ::

Ne bodi naiven.
V osnovno obliko so vlozili čimmanj, ostalo boma pa že.
Folk, ko mu rožice po ekranu skačejo, je pa itak navdušen.

OK.d ::

Tako je, ker jih je en velik pohlep, kot v videu zakaj več skoraj ne izdelujejo majhnih avtomobilov.
LPOK.d

iKst_ ::

Ne razumem tvojega argumenta. O kom govoriš, ko praviš "so vložili čimmanj"? Pa zakaj je za uporabnika slabo, da ta "čimmanj" čez čas postane malo več?

Drugače pa jaz nimam nič proti temu, da rožice skačejo po ekranu, ampak sem dobil tudi nekaj zelo uporabnih funkcionalnosti z OTA. Ne vem zakaj bi se temu odrekel, če imam možnost.

Jure14 ::

Z OTA se ne izboljšuje izdelek, ampak odpravljajo stare napake SW.
Hudo pa bo, ko bodo z OTA začeli HW napake odpravljat namesto vpoklicev.

"Nestabilnost pri višjih hitrostih?" Ni problema. Preprogramiramo števec, da kaže 15km/h več, kot je dejansko.

"Pri določenih smereh trka so poškodbe potnikov večje, zaradi napačno oblikovanih airbagov?" Ni problema. Pri teh trkih zakasnimo odpiranje AB za 0,2 s. Smrt je za zavarovalnico cenejša kot težje poškodbe .

nejc_nejc ::

Med drugim zato, ker brezveze plačuješ umetno ustvarjeno POTREBNO inflacijo upgrejdov, zaradi varnosti naprave same ter preprecevanja nepooblascenega vstopa v njo.
Isto kot s telefini.
Sedaj mi pa povej katera je prepotrebna nova funkcijinalnost, ki si jo dobil?

starfotr ::

iKst_ je izjavil:

Vpoklici so izredni dogodek.
Ubgrejdi so pa postali obvezno normalni.


Seveda. Dokler je treba vse avtomobile fizično spraviti na servise, bo ta postopek rezerviran le za najbolj kritične popravke, ki ogrožajo varnost.

Če je možno produkt izboljšati praktično zastonj (za proizvajalce, servise in uporabnike) je pa pogosta uporaba precej smiselna.



Nisem vedel, da so ure programerjev zastonj. Prav tako da je komunikacija zastonj in vsa infrastruktura (strežniki, računalnik v avtu itd.)

Da ne omenjam avtovlek, izgubljenih ur ali tednov uporabnikov, izgubljenega denarja v primeru težav izven garancije itd. Morda tudi izgubljenih življenj zaradi blesavega in nepreverjenega SW ali zaradi napak v SW.

iKst_ ::

Z OTA se ne izboljšuje izdelek, ampak odpravljajo stare napake SW.
Hudo pa bo, ko bodo z OTA začeli HW napake odpravljat namesto vpoklicev.

"Nestabilnost pri višjih hitrostih?" Ni problema. Preprogramiramo števec, da kaže 15km/h več, kot je dejansko.


Ne, izboljšuje se izdelek. Dobiš funkcionalnosti, ki jih prej ni bilo.

HW pa že zdaj izboljšujejo na daljavo. Ne tako, da preprogramirajo števec ampak tako, da npr. izboljšajo software, ki upravlja vzmetenje.

Sedaj mi pa povej katera je prepotrebna nova funkcijinalnost, ki si jo dobil?


Jih je preveč, da bi lahko vse naštel. Ampak iz glave: Adaptivne matrične luči, dodatnih cca. 100 konjev, konstantne izboljšave navigacije, ki vključujejo alternativne poti, nastavitev baterije na cilju, vremensko napoved itd, vklop USB in 12V vtičnic v parkiranem avtu (izjemno priročno za kampiranje, če imaš npr. sabo kak hladilnik), izboljšave pri dashcamu in sentry modu (snemanje parkiranega vozila), prtljažniku lahko zdaj nastavim višino odpiranja glede na lokacijo...

Nisem vedel, da so ure programerjev zastonj. Prav tako da je komunikacija zastonj in vsa infrastruktura (strežniki, računalnik v avtu itd.)


V primerjavi z vpoklici milijonov vozil je vse omenjeno praktično zastonj, ja.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: iKst_ ()

nejc_nejc ::

Torej po moje več šare, kot koristi.
Kar se konjev tiče, si se pa že v štartu nategnil in krepko preplačal, sedaj si pa navdušen nad zastojn povečavo.
A diski so pri recimo 300 oziroma 400 hp enaki. Pa zgirnji limit pri vzmetenju? :))

starfotr ::

Glede na tvoj "i" v nicku mi je jasno, da si fenboj "i" izdelkov in tudi "T" avtov.

Spet mešaš redne servise z izrednimi vpoklici.

Aha to je ta kustomer satisfekšn. Vgradijo ti motor, ki je močnejši in ga SW zablokirajo. Potem izven homologacije zvišajo moč motorja z odpravo blokade na daljavo, da se fenbojem erekcija še bolj ojača. To je to, kar moramo vedet o OTA in EV.

Utk ::

Tvoja evolucija se je očitno končala v 90ih.

nejc_nejc ::

Nč se ni končala v 90s, ta generacija VAS žejne čez vodo vozi.

Jure14 ::

iKst_ je izjavil:

... dodatnih cca. 100 konjev, ...

A v prometni pa zavarovanju se tudi sprememba pozna?

Utk ::

Jure14 je izjavil:

iKst_ je izjavil:

... dodatnih cca. 100 konjev, ...

A v prometni pa zavarovanju se tudi sprememba pozna?

Ne. Kot sem reku, nekateri ste ostali v 90ih.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

starfotr ::

Sedaj bo povedal, da pri ICE pa obstaja chip tuning.

Utk ::

Ne, zdaj bom povedal da nimate pojma kaj pomeni moč v homologaciji.
Jaz imam tudi 180 konjev, v prometni pa 150. Iz tovarne, 100% legalno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()
«
1
2 3


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Oddaljenih posodobitev avtomobilov ne smemo ignorirati (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Novice / Varnost
1123263 (49) nejc_nejc
»

Windows 11 Pro bo zahteval internetno povezavo (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Novice / Operacijski sistemi
27651161 (27180) Unchancy
»

Nvidia razvija samovozeče avtomobile, Michigan najliberalnejši (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
9029002 (25760) BigWhale
»

Microsoft z novimi triki za namestitev Windows 10 (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Novice / Operacijski sistemi
13156090 (48485) opeter

Več podobnih tem