» »

Oddaljenih posodobitev avtomobilov ne smemo ignorirati

1 2
3
»

FastWIND ::

iKst_ je izjavil:

FastWIND je izjavil:

Pred kakšnim desetletjem sem na različnih forumih pisal kaj bo prinesal digitalizacije avtomobilov.... In me je večina okrcala, da nisem za napredetk itd..

Sedaj pa:
* Novejša vozila stojijo na odstavnem pasu zardi xy okvare
* Uporabniki pizdijo nad neodzivnim, zapletenimi vmesniki
* Uporabniki izgubljajo živce ko izgubijo nastavljene vrednosti, zaradi pogostega avtomatskega reseta
* Uporabniki izgubljajo živce, ker jim non stop piska eden izmed mnogih "varnostnih" sistemov, ki se jih ne fda trajno izklopiti ni je potrebno vsakič znova po zagonu avtomobila izklaplajti... Ponavadi v zapeletenih menijih.
* Uporabniki pizdijo, ker določen asistenčni sistemi ne delujejo ali slabo delujejo v slabih vremenskih pogojih ( dež, sneg, itd...) in v takih pogojih piskajo..
* Uporabniki pizdijo že zaradi navadnih prtljažnih vrat, ker so postala "pametna" imajo svojo logiko, ki bi naj pomagal a mnogokrat uporabnika spravi od živce, ker se sama zapirajo, ko tega res nočeš..
* Uporabnik... vstavi poljubno...

In vse to so vam prodajali kot napredne funkcije...

HVala ne rabim, vozil ravno toliko star avto da se v največji možni meri tej krami izognem.


Večino od tega v resnici ni problem oz. ni res.

Par točk je takih, ki jih OTA update reši. VW je dober primer kako iz zanič, neodzivnega vmesnika v letu ali 2 narediti sodoben vmesnik z dobrim UX.

To če poznaš en avto še ne pomeni da ves o celoti.

Napiši po alinejah kar ni res. Jaz menin da veliko zapisanega drzi za mnogo novih vozil.

Seveda pa je odvisno od proizvajalca in od nivoja opreme.

Upam pa da razumes da za resitve ki so delovale desetletja ucinkovito ne rabis tlacit racunalnika v avto ker imas se samo en dodatni oz dva dodatna (software in hardware) potencialna problema.

Vecina dolka pa itak uporablja:

Navigacijo
Prostorocno telefoniranje - pa se to pogojno glede na to da srecujem folk s telefonom v roki.
Nastavljanje temperature
Radio…

Potem pa se se stevilo uporabikov ki posegajo redno po ostalih funkcijah drastislcno zmanjsuje.

nejc_nejc ::

iKst_ je izjavil:

Ne, ni imel. Ne piši neumnosti, če ne razumeš o čem se sploh pogovarjamo.

Kaj ni imel, mobi si lahko polnil nonstop.
Ce se je pa samodejno izkljucil se pa ne spomimm.

nejc_nejc ::

vklop USB in 12V vtičnic v parkiranem avtu, s temle si se hvalil.

iKst_ ::

Napiši po alinejah kar ni res. Jaz menin da veliko zapisanega drzi za mnogo novih vozil.


- Novejša vozila ne stojijo na odstavnih pasovih. V zadnjih 30-40 letih so avtomobili postali bolj zanesljivi.

- Uporabniki sicer res pizdijo nad neodviznimi in zapletenimi vmesniki, ampak to počnejo že desetletja. Danes pizdijo čez ikone in menije, 30 let nazaj so pizdili čez neumno postavljene gumbe.

- Mogoče kdo izgublja živce, ko izgubi nastavljene vrednosti, ampak spet nič takega, kar se ne bi dogajalo že desetletja. Danes lahko avtomobilu odklopiš akumulator, pa se bo postavil nazaj v stanje, ki ga je določil uporabnik, vključno s postavitvijo sedeža in izbrano glasbo. 20 let nazaj je crknil akumulator, pa si moral od začetka nastavljati čas, včasih celo radijske postaje itd.

- Tisto glede piskanja raznih varnostnih sistemov je res. Ampak to je čisto pravni/administrativni problem, nima veze s tehnologijo.

- Asistenčni sistemi delujejo toliko, kot jim fizika dopušča. Še vedno pa je boljše, da delujejo 99% časa in rešujejo življenja, kot, da jih sploh ni.

- Ne poznam nikogar, ki bi se pizdil zaradi prtljažnih vrat. Avtomatično zapiranje se sigurno da izklopiti. Vsaj pri spodobnih avtomobilih.

nejc_nejc je izjavil:

vklop USB in 12V vtičnic v parkiranem avtu, s temle si se hvalil.


Ja, točno. AX recimo ni imel 60/100W USB-C vtičnic. Preko 12V "vžigalnika" pa tudi nisi mogel prav dolgo poganjati hladilnika, s tistim 40Ah akumulatorjem.

V resnici ima zelo malo avtomobilov to, čeprav je v novejših avtomobilih (plug-in hibridi, EVji) baterija, ki je sposobna napajati takšne naprave.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: iKst_ ()

nejc_nejc ::

Ej, govorimo o 35 let staremu modelu....ti pa o USB-c.
Ali si sploh bil takrat že rojen?

iKst_ ::

Ti si napisal "En fucking citroen je v AX varianti to že imel v 90s".

nejc_nejc ::

Ja, je imel štrom, tudi če ni laufal.
Se ze cirka 20 postov o tem pričkamo.

Do USB-c še nismo prišli.:))

iKst_ ::

Ne, ti se pričkaš o stvareh, ki jih očitno ne poznaš :)

Evo, še enkrat, razlaga, na dolgo in široko, da boš razumel bistvo:

Navden avtomobilski akumulator ni primeren za napajanje hladilnikov in drugih naprav. Še polnjenje malo večjega števila prenosnih naprav je lahko problem, če so zraven še ostali običajni porabniki. Zato praktično vsi avtomobili odklopijo 12V in USB vtičnice, ko jih parkiraš in zakleneš. In prav je tako, ker akumulator enostavno nima kapacitete, da bi zagotavljal napajanje.

Pri plug-in hibridih in EVjih sabo voziš baterijo, ki z lahkoto napaja hladilnik in ostale naprave, ki jih običajno priklapljaš ali polniš v avtu. Glede na to, da ni tehničnih omejitev, je smiselno, da lahko vtičnice ostanejo pod napetostjo tudi, ko je avto parkiran in zaklenjen, da ti npr. hladilnik ohranja temperature, prenosnik polni baterijo itd.

Pri dveh plug-in hibridih, ki sem jih imel, te možnosti ni bilo, niti ni bilo možnosti nadgradnje, OTA updata, hackov z varovalkami sploh ne, glede na to, da je v igri HV baterija. Skratka, funkcionalnosti, ki je zame osebno in za veliko ljudi po forumih zelo uporabna, ni bilo.

Pri Tesli je bilo enako, ko sem avto dobil. Čez par mesecev pa so to funkcionalnost vklopili preko OTA updata in avto je zato bolj uporaben (spet, zame osebno in za ogromno ljudi, ki so izrazili željo po tej funkcionalnosti).

Upam, da smo ta feature obdelali in gremo lahko na naslednjo stvar, ki je zate povsem neumna in neuporabna, meni in mnogim drugim pa izboljša uporabniško izkušnjo.

nejc_nejc ::

Zato praktično vsi avtomobili odklopijo 12V in USB vtičnice, ko jih parkiraš in zakleneš.

To žal ni res.

starfotr ::

In če se vrnemo na naslov teme/novice. Zakaj ne bi smel ignorirati posodobitve, ki prinašajo neke take nadgradnje ki so koristne za omejen krog ljudi? In kaj narediti, če je po nekem slučaju uporabnik zadovoljen z avtom, kakršnega ima? Ali lahko dostopa do sim kartic avta in jih odstrani? Saj ne želi deliti zbranih informacij o avtu s proizvajalcem. Niti nima namena koristiti nekih obskurnih zadev, kot je preverjanje kamer ali vklop gretja na daljavo.

Je update možen offline (preko kartice, usb ključka) in zakaj ne?

Je izvorna koda na voljo in je mogoče pogledat, da ni vgrajenih kill switchev (tudi za politične ali vojaške namene)?

UkrFTW!! ::

iKst_ je izjavil:

Ne, ti se pričkaš o stvareh, ki jih očitno ne poznaš :)

Evo, še enkrat, razlaga, na dolgo in široko, da boš razumel bistvo:

Navden avtomobilski akumulator ni primeren za napajanje hladilnikov in drugih naprav. Še polnjenje malo večjega števila prenosnih naprav je lahko problem, če so zraven še ostali običajni porabniki. Zato praktično vsi avtomobili odklopijo 12V in USB vtičnice, ko jih parkiraš in zakleneš. In prav je tako, ker akumulator enostavno nima kapacitete, da bi zagotavljal napajanje.

Pri plug-in hibridih in EVjih sabo voziš baterijo, ki z lahkoto napaja hladilnik in ostale naprave, ki jih običajno priklapljaš ali polniš v avtu. Glede na to, da ni tehničnih omejitev, je smiselno, da lahko vtičnice ostanejo pod napetostjo tudi, ko je avto parkiran in zaklenjen, da ti npr. hladilnik ohranja temperature, prenosnik polni baterijo itd.

Pri dveh plug-in hibridih, ki sem jih imel, te možnosti ni bilo, niti ni bilo možnosti nadgradnje, OTA updata, hackov z varovalkami sploh ne, glede na to, da je v igri HV baterija. Skratka, funkcionalnosti, ki je zame osebno in za veliko ljudi po forumih zelo uporabna, ni bilo.

Pri Tesli je bilo enako, ko sem avto dobil. Čez par mesecev pa so to funkcionalnost vklopili preko OTA updata in avto je zato bolj uporaben (spet, zame osebno in za ogromno ljudi, ki so izrazili željo po tej funkcionalnosti).

Upam, da smo ta feature obdelali in gremo lahko na naslednjo stvar, ki je zate povsem neumna in neuporabna, meni in mnogim drugim pa izboljša uporabniško izkušnjo.
voziš hladilnik v Tesli?

iKst_ ::

Ja, občasno. Ne samo za kampiranje, tudi na kak daljši izlet ga vazamem.

nejc_nejc ::

starfotr je izjavil:

In če se vrnemo na naslov.......
Je update možen offline (preko kartice, usb ključka) in zakaj ne?

Je izvorna koda na voljo in je mogoče pogledat, da ni vgrajenih kill switchev (tudi za politične ali vojaške namene)?

Smesno bo, upam da ne, ko si bo armija sposodila tamočne đipe, neprijatelj, jib bo pa izklopil.
1 2
3
»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Oddaljenih posodobitev avtomobilov ne smemo ignorirati (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Novice / Varnost
1124358 (1144) nejc_nejc
»

Windows 11 Pro bo zahteval internetno povezavo (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Novice / Operacijski sistemi
27651630 (27649) Unchancy
»

Nvidia razvija samovozeče avtomobile, Michigan najliberalnejši (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
9029148 (25906) BigWhale
»

Microsoft z novimi triki za namestitev Windows 10 (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Novice / Operacijski sistemi
13156279 (48674) opeter

Več podobnih tem