» »

MIT razvija natrijeve gorivne celice

MIT razvija natrijeve gorivne celice

Slo-Tech - Raziskovalci na MIT so predstavili prototip gorivne celice, ki uporablja tekoči natrij in zrak, o čemer poročajo v zadnji števili revije Joule. V novi gorivni celici kovinski natrij s kisikom iz zraka reagira v natrijev oksid, ki se potem z atmosferskim ogljikovim dioksidom pretvori v natrijev karbonat, ki je neškodljiv.

Glavna prednost natrijevih gorivnih celic v primerjavi z litij-ionskimi baterijami je približno štirikrat višja energijska gostota, ki dosega 1200 Wh/kg. A je osnovni koncept drugačen kot pri baterijah, ki se napolnijo, medtem ko je v gorivne celice treba naliti gorivo. Natrij se raztali pri 98 °C, zato prototip deluje pri temperaturi 110-130 °C. To ni ekstremno visoko, je pa še vedno nepraktično in nevarno. Natrij že pri sobni temperaturi eksplozivno reagira z vlago, razgret pa še toliko bolj.

Natrijeve baterije že obstajajo, gorivne celice s kovinskim natrijem pa še niso razvite. Raziskovalci trdijo, da je gorivna celica obdana s trdnim keramičnim elektrolitom, ki preprečuje stik med natrijem in vodo. Druga težava je natrijev oksid oziroma hidroksid (soda), ki sta oba sorazmerno jedka. Z ogljikovim dioksidom iz zraka lahko reagirata v natrijev karbonat, a reakcija ni zelo hitra.

Kovinski natrij v naravi ne obstaja, pridobiva se z elektrolizo. Tekoči natrij je torej zaloga električne energije, podobno kot to velja za kovinski aluminij. Nova iznajdba tako ni vir energije, podobno kot to niso baterija, temveč zgolj posoda za shranjevanje energije. Raziskovalci poudarjajo, da bi bila uporabna zlasti, kjer je energijska gostota izjemno pomembna, denimo v letalskem prometu. Še vedno pa ima tekoči natrij v takšni gorivi desetkrat nižjo energijsko gostoto od - nafte.


8 komentarjev

gruntfürmich ::

naj se raje fokusirajo na gorivne celice za težje ogljikovodike.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

Ghost7 ::

Še vedno pa ima tekoči natrij v takšni gorivi desetkrat nižjo energijsko gostoto od - nafte.


Eh ja... važno, da se neki dela...
https://www.bitstamp.net/ref/OM6lA9mwoeRO5Rba/

lucca brassi ::

neuporabno
moments before detonation

PluribusUnum ::

Mediator hlajenja jedra pri talenju jeka in proizvodnji true green vodika kot druga polovica oble sedaj govori zagovornik baterij.:P

Sindrom ::

Zakaj pa namesto natrija raje ne uporabijo zlitino natrija in kalija, ki je tekoča že pri sobni temperaturi?
"If privacy is outlawed, only outlaws will have privacy." - Phil Zimmerman

wajdouc ::

Ker ima drugačne električne lastnosti??

Geho ::

Sindrom je izjavil:

Zakaj pa namesto natrija raje ne uporabijo zlitino natrija in kalija, ki je tekoča že pri sobni temperaturi?

Veš kolk je to reaktivno?

Markoff ::

"Naj se raje..."
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

MIT razvija natrijeve gorivne celice

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
81975 (178) Markoff
»

Zakaj vodikovi avtomobili nikoli ne bodo prihodnost_ovržena tipična zavajanja zagovor (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
938754 (4102) Grinmir3
»

Natrij-ionske baterije prihajajo (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
5119143 (5283) matobeli
»

Proizvedli bencin iz ogljikovega dioksida in vode

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
4013943 (10890) nekikr
»

Aluminij za proizvodnjo vodika. (strani: 1 2 )

Oddelek: Znanost in tehnologija
7725570 (23332) gruntfürmich

Več podobnih tem