Novice » Ostale najave » Preiskava električnega mrka v Španiji in na Portugalskem že teče

asinhronc ::
Portugalci se pritožujejo, da FR zavira gradnjo daljnovodov, ker se boji poceni elektrike.
Portugal to demand EU put pressure on France over power connectors
Nuclear-friendly France is, according to Spain and Portugal at least, is delaying new links to prevent cheap solar and wind energy from flooding the French market. French grid operator RTE denies this. Both a cable via the Bay of Biscay and an overland powerline should address the shortage.
"France has no interest in accelerating our interconnections for its nuclear energy," Carvalho told El País last week in an interview where she also called for pressure from Brussels.
https://www.politico.eu/article/france-...
Pravilo številka ena. Ko politika odpre usta, si moraš kot inženir zatisniti ušesa. So Francozi na letnem nivoju izvozniki električne energije, Nemci pa so postali uvozniki. Morda zgolj to moti Portugalce, pa bi radi še sami del smetane.

Da boste na tekočem s Francijo, ki jasno ne poslušajo nikogar. Saj poznate rek, nekdo se dela francoza? Iz SE pride tudi že četrtina. Francozi se upirajo zgolj VE. Na morju zaenkrat niti pod razno da bo imeli nemški model ali bog ne daj danski bodoči umetni otoki.
https://www.rte-france.com/en/eco2mix/p...

fujtajksel ::
....
Nuklearke, nasprotno ne morejo prilagajati moči proizvodnje a velike so. Izpad dalekovoda ali nekega dela sistema pa jih z lahkoto vrže iz omrežja. In s tem imamo problem. Velik problem. Veliko malih elektrarn na vseh vejah omrežja RAZBREMENJUJE omrežje in je faktor stabilnosti. Še posebej če natančno veš kaj bodo dale v omrežje naslednje ure.
Da ne omenjamo cene. Nuklearka dela, ker ne more zmanjšati moči energijo po 180€/MWh, a za stabilnost spuščaš vodo mimo hidro elektrarn, ki proizvajajo po 30€. Idiotizem.
Kaže da ne poznaš JE! To v glavnem velja za stare, za nove ni več težava!
JEK je amortizirana in ima precej nizko ceno, pred nekaj leti je krožila cena 35.
Cena elektrike iz stabilnih virov se je dvignila, ker zaradi prilagajanja "zeleni" energiji ne delujejo na projektiranem optimumu oz. so celo zaustavljeni. Fiksni stroški ostajajo, tudi če elektrarna ne dela.
Pri novih JE ni tehnična težava da ne bi mogli prilagajat (podobno kot velike TE), je pa ekonomski problem, ker je vsaj prvih 20 let tista visoka cena ob pogoju da dela stalno na 100%, če pa ne pa je še višja. Zato da povrneš kredite.
Francozi imajo z JE problem da so ugotovili da bodo rabili kar nekaj novih, če hočejo naprej podobno kot doslej, pri čemer je največji problem da je elektrika iz novih JE draga, pa še projekti radi kolosalno zaplezajo. Pri tem da imajo znatne število od stare flore zaradi okvar ustavljenih pred iztekom predvidene življenjske dobe.

fikus_ ::
Zato pa bi na nivoju EU morali razviti tipske JE po moči in jih graditi serijsko (št. na pamet v naslednjih 15 letih 50 novih JE), kar bi znižalo ceno. Težava, ki jo vidim, je DE in njihova zelena agenda ter delitev kolača od gradnje novih JE.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!

fujtajksel ::
Zato pa bi na nivoju EU morali razviti tipske JE po moči in jih graditi serijsko (št. na pamet v naslednjih 15 letih 50 novih JE), kar bi znižalo ceno. Težava, ki jo vidim, je DE in njihova zelena agenda ter delitev kolača od gradnje novih JE.
Sej Francozi načeloma gradijo tipske in serijsko. Edino zaenkrat še ne kaže da se bo ekonomsko izšlo. Medtem ko Kitajci furajo nevemkolk različnih tipov naenkrat in poleg tega vlagajo bajne denarje še v kup drugih tehnologij in v vojsko.

asinhronc ::
Francoske nuklerarke, sploh pa pristop in tehnologija niso tako zanesljivi. Se bo treba spomniti bloka 6. v prvih letih delovanja. Enake težave z ocevjem in ventili. Zaenkrat so od novih tipov v delovanju najbolj zanesljivi Westinghouse.

fikus_ ::
Navijam za EU JE, da bi denar ostal v EU. Npr. DE jeklarna/kovačnica za tlačne posode, FR znanje (seveda dopolnjeno z novimi spoznanji za odpravo kiksov), ostali druge komponente,... po zgledu Airbusa.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!

asinhronc ::
To bo pa odvisno zgolj od Francozov samih. Že leta so na področju razumevanja razvoja v resnem krču in daleč od tega kar je nekoč bil Citroën. Stavkat pa še znajo.
Westingouse ima zgolj tehnologijo, za izdelavo pa potrebuje nekoga. Težava tukaj zna biti trma Trumpa. Seveda pri gradnji nukleark gre za zelo široko področje in težko na. pamet rečeš v katero državo bo dejansko šel kakšen delež. Francozi imajo zgrajeno industrijo okoli opremljanja nukleark. Sedaj so nekaj menjali, ker je Alstom del prodal ameriškemu GE, ampak tovarne so še v Franciji. Je pa Siemens precej bolj konkurenčen, ni pa nujno da je boljši.
Na koncu v državi, ki si ne lasti tehnologije, zaslužijo največ betonarna in gradbinci, pa seveda kakopak gostinstvo.

Na koncu v državi, ki si ne lasti tehnologije, zaslužijo največ betonarna in gradbinci, pa seveda kakopak gostinstvo.

Zgodovina sprememb…
- spremenilo: asinhronc ()

Barbarpapa2 ::
Pozdrav
Pa Siemens še kaj miga na nuklearnem delu proizvodnje energije? Vem, da so zadnjih 10 ~ 20 let zelo konsolidirali področje energetike, odprodali marikaj, kar ni bilo del tega in tudi marsikaj dokupili... Samo z mrtvo nuklearno energijo v DE še kaj migajo, imajo kaj v izdelavi kje drugje?
Grem malo na vrt migat...
Jože
... Je pa Siemens precej bolj konkurenčen, ni pa nujno da je boljši...
Pa Siemens še kaj miga na nuklearnem delu proizvodnje energije? Vem, da so zadnjih 10 ~ 20 let zelo konsolidirali področje energetike, odprodali marikaj, kar ni bilo del tega in tudi marsikaj dokupili... Samo z mrtvo nuklearno energijo v DE še kaj migajo, imajo kaj v izdelavi kje drugje?
Grem malo na vrt migat...
Jože
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Barbarpapa2 ()

asinhronc ::
Seveda še migajo, tudi Ansaldo še dobavlja dele tukaj.
Verjetno boš vedel zakaj ta smajli. Generalno tehnologijo reaktorja imajo prakrično samo Američani, Rusi, Kitajci, Korejci in Francozi. Torej jim ostanejo drobtinice pri že delujočih. Verjetno so zgolj termo del izločili iz portfelja. So kar malo raztresena firma, kot se nekateri radi pošalijo. Vetrno imajo sedaj v Španiji in imajo kar težave pri vetrnicah največjih moči. Ne vem več kaj je bilo in kako so to rešili, ker se že določene že vrtijo. Alstom (GE) pri premogu še drži določene patente pri kurjenju v koltu. Siemens je mimogrede ravno dobavil novo visokotlačno turbino v Krško. So pa določeni deli tam nekompatibilni, torej še dodatni delež dobijo. 
Jih pa seveda zelena politika drži za vrat kaj lahko in kaj ne smejo. Tako pri Mobility, kot Energy. Madžari so to že občutili na lastni koži.


Jih pa seveda zelena politika drži za vrat kaj lahko in kaj ne smejo. Tako pri Mobility, kot Energy. Madžari so to že občutili na lastni koži.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: asinhronc ()

Barbarpapa2 ::
Dober večer 
Nisem niti blizu energetike, zato mi oni smajli ni ravno jasen. Drugače pa firmo Ansaldo (ASGEN) poznam, na železnici še vozi 5 kosov "Mopedov", ki so trenutno najstarejše vozne električne lokomotive pri nas. Z odprodajo pri Siemensu sem mislil na prodajo njihovega deleža v B/S/H (Bosch & Siemens Hausgeräte) Boschu pred leti. Takrat se je govorilo, da je Siemens svoj delež prodal, ker se je ravno na področju energetike konsolidiral in je potreboval kapital za nakup ene USA tovarne (kompresorjev, če se prav spomnim).
Sem pa na francoske atomiste na moji pofesionalni poti naletel kakih 30 let nazaj. Gre za francoski FRAMATOM, ki je takrat (če se ne motim), pod svojo kapo imel kompletno njihovo jedrsko industrijo. So razvijali kompletno znanstveno/tehniško okolje, med drugi tudi programsko opremo za analize s končnimi elementi (MKE). Njihov paket se je imenoval Systus in je bil zelo ambiciozno zastavljen, imeli so vizijom konkurirati Ansys-u... Sem se malo igral z njim...
Drugače malo spomina na Siemens Mobility (takrat Transportation Systems) še imamo v Mariboru
...
Za konec, kaj pa kanadčani? CANDU ne obstaja več? In kaj se je zgodilo Madžarom?
Me malo večerna radovednost daje...
Jože

Nisem niti blizu energetike, zato mi oni smajli ni ravno jasen. Drugače pa firmo Ansaldo (ASGEN) poznam, na železnici še vozi 5 kosov "Mopedov", ki so trenutno najstarejše vozne električne lokomotive pri nas. Z odprodajo pri Siemensu sem mislil na prodajo njihovega deleža v B/S/H (Bosch & Siemens Hausgeräte) Boschu pred leti. Takrat se je govorilo, da je Siemens svoj delež prodal, ker se je ravno na področju energetike konsolidiral in je potreboval kapital za nakup ene USA tovarne (kompresorjev, če se prav spomnim).
Sem pa na francoske atomiste na moji pofesionalni poti naletel kakih 30 let nazaj. Gre za francoski FRAMATOM, ki je takrat (če se ne motim), pod svojo kapo imel kompletno njihovo jedrsko industrijo. So razvijali kompletno znanstveno/tehniško okolje, med drugi tudi programsko opremo za analize s končnimi elementi (MKE). Njihov paket se je imenoval Systus in je bil zelo ambiciozno zastavljen, imeli so vizijom konkurirati Ansys-u... Sem se malo igral z njim...
Drugače malo spomina na Siemens Mobility (takrat Transportation Systems) še imamo v Mariboru


Za konec, kaj pa kanadčani? CANDU ne obstaja več? In kaj se je zgodilo Madžarom?
Me malo večerna radovednost daje...
Jože

asinhronc ::
Ne gre toliko za energetiko. Ansaldo, kot si že povedal so delali tudi železniška vozila in polom Fyra jih je zlomil, tako da jih je sedaj kupil Hitachi (po čudežu se je sedaj vse postavilo na svoje mesto), ampak nuklearkam pa še vedno prodajajo opremo pod starim imenom.
Sicer je to Ansaldo Energia, ampak bi lahko rekli malo strašljivo, če pomisliš da je to nekoč bila ista korporacija. Fyra je enaka zgodba, kot Lancia in Združeno Kraljestvo. Pa poleg dodajmo še kakšno Alfa Romeo Alfasud, ki je zgolj produkt reševanja juga Italije z delovnimi mesti in so prav tako rjavele na otoku.
Verjetno je šlo za tisto zgodbo, ko so Italijani razvili nek svoj tip nerjavečega jekla, ki je začelo rjaveti takoj ko je prišlo na zrak. Še posebej če je stalo v obmorskem mestu.
Še Francozom so to na koncu prodajali.
Tisto okoli gospodinjskih aparatov ne poznam, je pa res da je Siemens (kot verjetno veš) delal praktično vse in tudi veliko odprodal. Nisem ravno od teh da bi vedel. So se pa pri Mobilitiy sedaj umaknili iz ruskega lastništva, ampak posle pa majo sedaj v Egiptu in Indiji.
Če govorima o Kanadčanih, ti so še prisotni. So kar stari. 50 leta? Razvoj nove generacije so ustavili, ker ni kupcev, licenco za starega pa dali na hčerinsko družbo. Vprašnje če bo še kaj iz tega, ker tudi ta novi Westinghousov so zelo zanesljvi, za razliko od francoskega EDF, katera dva sta edina kandidata, ki sta oddala vlogo za študijo NEK2. Sedaj so se Kanadčani vrgli zgolj v modularne reaktorje SMR, ampak tukaj še niso prišli do česarkoli oprijemljivega. Koliko jih je že na svetu v testni fazi? Trije? Do prvih konvecionalih bo pa še trajalo... Upamo napovedati? 10-20 let? Za ene 80 let pa še kakšen nov tip za izrabljeno gorivo. Pol si pa preskrbljen. Razpolovna doba je še daleč.
A tisti Siemenes v Mariboru še kaj dela? Niso vse preselili? Se spomnim kako so kupili to s figo v žepu. Tudi v Srbiji sedaj imajo, pa ne delajo kar ekstra.
Madžari? Paks 2 bi radi imeli. Vsaj na madžarskem se vse bolj potiho govori, da prejšnja nemška vlada ni dala soglasja za opremo (saj veš kako proti so bili na začetku), Madžari pa so jim vrnili tako da je Siemens Mobility ostal brez posla na železnici. Zob za zob... Dobro dopuščam tudi možnost da je odzadaj zgolj pritisk na Orbana. Če pustimo ob strani madžarsko finančno stanje in kdaj bo ta Paks spoloh začel, verjetno ruske tehnologije tudi ne bo, ker ni več garant kako bo z znanjem, pa so se spoprijateljili s Kitajci za marsiksteri posel in če bodo gradili kaj, pol veš čigava bo lahko tehnologija. Kitajci pa Siemensa ne bodo prosili za tehnologijo. Pa tu govorimo zgolj o vodenju in strojnici.
Ko smo že pri Mobility. Z Nemci sem malo debatiral in smo prišli do zaključka, da kljub enormni potrebi po novi dizelski lokomotivi, je Siemens noče razviti, spet zaradi politike, zato pa spanski del Stadlerja pobira vse razpise, kjer še kaj diši po dizlu. Saj Švicaeji so kar poznani da imajo enormen ogljični odtis v letalskem prometu. Vsi za zeleno, samo ne še danes.



Tisto okoli gospodinjskih aparatov ne poznam, je pa res da je Siemens (kot verjetno veš) delal praktično vse in tudi veliko odprodal. Nisem ravno od teh da bi vedel. So se pa pri Mobilitiy sedaj umaknili iz ruskega lastništva, ampak posle pa majo sedaj v Egiptu in Indiji.
Če govorima o Kanadčanih, ti so še prisotni. So kar stari. 50 leta? Razvoj nove generacije so ustavili, ker ni kupcev, licenco za starega pa dali na hčerinsko družbo. Vprašnje če bo še kaj iz tega, ker tudi ta novi Westinghousov so zelo zanesljvi, za razliko od francoskega EDF, katera dva sta edina kandidata, ki sta oddala vlogo za študijo NEK2. Sedaj so se Kanadčani vrgli zgolj v modularne reaktorje SMR, ampak tukaj še niso prišli do česarkoli oprijemljivega. Koliko jih je že na svetu v testni fazi? Trije? Do prvih konvecionalih bo pa še trajalo... Upamo napovedati? 10-20 let? Za ene 80 let pa še kakšen nov tip za izrabljeno gorivo. Pol si pa preskrbljen. Razpolovna doba je še daleč.
A tisti Siemenes v Mariboru še kaj dela? Niso vse preselili? Se spomnim kako so kupili to s figo v žepu. Tudi v Srbiji sedaj imajo, pa ne delajo kar ekstra.
Madžari? Paks 2 bi radi imeli. Vsaj na madžarskem se vse bolj potiho govori, da prejšnja nemška vlada ni dala soglasja za opremo (saj veš kako proti so bili na začetku), Madžari pa so jim vrnili tako da je Siemens Mobility ostal brez posla na železnici. Zob za zob... Dobro dopuščam tudi možnost da je odzadaj zgolj pritisk na Orbana. Če pustimo ob strani madžarsko finančno stanje in kdaj bo ta Paks spoloh začel, verjetno ruske tehnologije tudi ne bo, ker ni več garant kako bo z znanjem, pa so se spoprijateljili s Kitajci za marsiksteri posel in če bodo gradili kaj, pol veš čigava bo lahko tehnologija. Kitajci pa Siemensa ne bodo prosili za tehnologijo. Pa tu govorimo zgolj o vodenju in strojnici.
Ko smo že pri Mobility. Z Nemci sem malo debatiral in smo prišli do zaključka, da kljub enormni potrebi po novi dizelski lokomotivi, je Siemens noče razviti, spet zaradi politike, zato pa spanski del Stadlerja pobira vse razpise, kjer še kaj diši po dizlu. Saj Švicaeji so kar poznani da imajo enormen ogljični odtis v letalskem prometu. Vsi za zeleno, samo ne še danes.

Zgodovina sprememb…
- spremenilo: asinhronc ()

fikus_ ::
Bi naj kar Rusi delali novo JE za Madžare, razen ce ne bo EU kaj pritisnila.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!

Barbarpapa2 ::
Dobro jutro
Asinhronc, hvala za razlago. Da je tedanji Siemens Transportation System kupil mariborski TVT, je baje povezano s pogojem ob nakupu elektromotornih potniških vlakov Desiro za SŽ, da mora biti v to zgodbo vključeno slovensko gospodarstvo z določenim procentom pri dobavah. Pa so kupili TVT in vse vlake, razen enega ali dveh prvih, sestavili tam. Potem so še kar nekaj delali (se spomnim vagonov za Egipt in pa motorni vlaki za Iran), dokler ni prišla kriza leta 2008, ko so zadevo brezkompromisno zaprli in nikoli več zagnali. Hale so samevale nekaj let, mislim pa, da so jih prodali, ali pa jih v najem dajejo, je notri kar nekaj malih firm...
Se je pa takrat govorilo, da ima Siemens tako močno pozicijo v SŽ, da le-te ne bodo kupile nič drugega kot Siemens. Sem bil zelo presenečen par let nazaj, ko so nove potniške garniture pri Stadlerju kupili...
Je pa okoli Siemensa kar nekaj zgodb, npr. kako so se odločili za nakup CAD/CAM/CAE programske opreme Unigraphics (UG) ki ga sedaj razvijajo naprej in prodajajo pod imenom NX...
Eh, sem kavo spil, pa moram delat it
Jože
Asinhronc, hvala za razlago. Da je tedanji Siemens Transportation System kupil mariborski TVT, je baje povezano s pogojem ob nakupu elektromotornih potniških vlakov Desiro za SŽ, da mora biti v to zgodbo vključeno slovensko gospodarstvo z določenim procentom pri dobavah. Pa so kupili TVT in vse vlake, razen enega ali dveh prvih, sestavili tam. Potem so še kar nekaj delali (se spomnim vagonov za Egipt in pa motorni vlaki za Iran), dokler ni prišla kriza leta 2008, ko so zadevo brezkompromisno zaprli in nikoli več zagnali. Hale so samevale nekaj let, mislim pa, da so jih prodali, ali pa jih v najem dajejo, je notri kar nekaj malih firm...
Se je pa takrat govorilo, da ima Siemens tako močno pozicijo v SŽ, da le-te ne bodo kupile nič drugega kot Siemens. Sem bil zelo presenečen par let nazaj, ko so nove potniške garniture pri Stadlerju kupili...
Je pa okoli Siemensa kar nekaj zgodb, npr. kako so se odločili za nakup CAD/CAM/CAE programske opreme Unigraphics (UG) ki ga sedaj razvijajo naprej in prodajajo pod imenom NX...
Eh, sem kavo spil, pa moram delat it

Jože

starfotr ::
Edino Staler je imel proste kapacitete. Vsi ostali niso mogli zadostit želenem roku dobave.
Je pa Rosatom edini na svetu, ki lahko ponudi prav kompletno storitev kar se tiče JE. Od zasnove, izgradnje, goriva ... Tega v tem trenutku ne zmore nihče drug na svetu.
Je pa Rosatom edini na svetu, ki lahko ponudi prav kompletno storitev kar se tiče JE. Od zasnove, izgradnje, goriva ... Tega v tem trenutku ne zmore nihče drug na svetu.

asinhronc ::
Bi naj kar Rusi delali novo JE za Madžare, razen ce ne bo EU kaj pritisnila.
Če, če, če. Ne bom se spuščal v vojni konflikt, ampak kot garancijo da bodo Rusi to sploh śe sposobni narediti. Ni tukaj zgolj da imaš tehnologijo za reaktorski del in tovarne, ampak potrebuješ še znanje in dobavitelje za vso ostalo opremo. Alstom in Siemens sta bila vodilna dobavitelja za Ruse. Ker ju ni več, nastaja praznina v znanju. Kitajec ti bo že prodal, ampak prenosa znanja pa ne bo. Zadnja stvar pa je podpora skozi celotno življensko dobo. Ne veš kaj bo z Rusijo. Kaj misliš zakaj v Srbiji ni več ruskih železnic pri gradnji železniške infrastrukture? Ne toliko zaradi EU, ampak zaradi težav Rusov samih. Saj lahko poiskusijo Madžari z Rusi, ni moj problem, ampak nihče ne ve kako Rusi predajajo znanje na mlajšo generacijo. Reaktor bo tam stal tam naslednjih 50 let. Leta so se zanašali na zahod. Mi damo plin, vi dajte tehnično znanje, mi plačamo z delom denarja od prodaje plina. Sedaj so to pokupili Rusi saml, ampak sedaj nadaljne učenje? Da ne bodo spet Žigulini in Moskviči stil. Evropska industrija tehnologije od železnic do regluacij in vodenja še obstaja. Kitajci sicer prihajajo, vendar imajo eno težavo. Lokalnih značilnosti po kateri je znana Evropa, oni tega ne razumejo, ker se to naučiš šele ko tukaj živiš. Slovenija, Finska ali Italija. Kot noč in dan, ter konec sveta.

@Barbarpapa2: Hvala za razlago. Nekaj sem vedel o tem, samo kaj je sedaj tam pa ne. Vem da v Mariboru delajo revizijo kompresorjev za Žive. Pa zgleda da ravno na tem pogorišču.


Edino Staler je imel proste kapacitete. Vsi ostali niso mogli zadostit želenem roku dobave.
To si zamešal z govoricami za lokomotive. Pa še tam je verjetno v ozadju vse drugo. Kapaciteta Siemensa je 300 do 385 izdelanih lokomotiv na leto. Stadler je edini imel vse po zadnjih veljavnih standardih, kot vzemi iz prodajne police. Zgoraj sem napisal. Dizel je vsaj pri nemških proizvodnji že zgodovina. Politični vpliv, čeprav ustreznih alternativ ne ponudijo. Torej tipična evropska zelena politika kaznovanja.

tony1 ::
Ker se zelena politika s tako in tako industrijo ne strinja, jo bomo pač ukinili. In živeli od zraka.

Barbarpapa2 ::
Pozdrav
Verjetno delajo te revizije kompresorjev kar v kurilnici na Studencih, tam je SŽ vleka in tehnika d.o.o. Kolikor vem, SŽ dela revizje dizlov v Mariboru, elektro lokomotiv v Ljubljani... Bomo videli, kako bo, ko bodo dizelski Stadlerji šli v prvo revizijo. Je pa kurilnica takoj zraven prostorov bivšega TVT-ja, sta zgodovisnko zrasla skupaj iz delavnic južne železnice, ki je bila prva velika industrija v Mariboru (začele z obratovanjem leta 1863)- Velike prostore so imeli zaradi kotlarne, so izdelovali nadomestne kotle za vse vrste lokomotiv, ki so jih remontirali in revidirali...
... konec malice...
Jože
... Vem da v Mariboru delajo revizijo kompresorjev za Žive. Pa zgleda da ravno na tem pogorišču....
Verjetno delajo te revizije kompresorjev kar v kurilnici na Studencih, tam je SŽ vleka in tehnika d.o.o. Kolikor vem, SŽ dela revizje dizlov v Mariboru, elektro lokomotiv v Ljubljani... Bomo videli, kako bo, ko bodo dizelski Stadlerji šli v prvo revizijo. Je pa kurilnica takoj zraven prostorov bivšega TVT-ja, sta zgodovisnko zrasla skupaj iz delavnic južne železnice, ki je bila prva velika industrija v Mariboru (začele z obratovanjem leta 1863)- Velike prostore so imeli zaradi kotlarne, so izdelovali nadomestne kotle za vse vrste lokomotiv, ki so jih remontirali in revidirali...
... konec malice...
Jože

fujtajksel ::
... Ni tukaj zgolj da imaš tehnologijo za reaktorski del in tovarne, ampak potrebuješ še znanje in dobavitelje za vso ostalo opremo. Alstom in Siemens sta bila vodilna dobavitelja za Ruse. Ker ju ni več, nastaja praznina v znanju. Kitajec ti bo že prodal, ampak prenosa znanja pa ne bo. Zadnja stvar pa je podpora skozi celotno življensko dobo. ...
Krško smo kupli od Westinghousa, ampak precej bare-bones in je bilo vodenje razvito pri nas, tudi menjave goriva furamo sami.
Kitajci pa so nedavno kupli zadnjo generacijo od Westinghousa in je bila tam postavljena z manj zapleti kot Vogtle, zdaj pa imajo že svoj izboljšan dizajn.

fikus_ ::
Bi naj kar Rusi delali novo JE za Madžare, razen ce ne bo EU kaj pritisnila.
Če, če, če. Ne bom se spuščal v vojni konflikt, ampak kot garancijo da bodo Rusi to sploh śe sposobni narediti. Ni tukaj zgolj da imaš tehnologijo za reaktorski del in tovarne, ampak potrebuješ še znanje in dobavitelje za vso ostalo opremo. Alstom in Siemens sta bila vodilna dobavitelja za Ruse. Ker ju ni več, nastaja praznina v znanju. Kitajec ti bo že prodal, ampak prenosa znanja pa ne bo. Zadnja stvar pa je podpora skozi celotno življensko dobo. Ne veš kaj bo z Rusijo. Kaj misliš zakaj v Srbiji ni več ruskih železnic pri gradnji železniške infrastrukture? Ne toliko zaradi EU, ampak zaradi težav Rusov samih. Saj lahko poiskusijo Madžari z Rusi, ni moj problem, ampak nihče ne ve kako Rusi predajajo znanje na mlajšo generacijo. Reaktor bo tam stal tam naslednjih 50 let.
Rosatom dela JE v Egiptu (zastoji zaradi sankcij in nadomeščanja zahodne opreme), v Turčiji,... Na Slovaškem so jo pred kratkim pognali (začeli delati v času ZSSR),...
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!

spaget ::
Černobil je JE skopal jamo. Fokušima pa je zabila vse žeblje v krsto. Zadevo bodo sanirali še nekaj tisoč let. Si predstavlajte vzdrževati zamrznjeno zemljo 20m goboko in 200m široki pas le te. Potem pa še filtrirati hladilno vodo?
Kaj zavraga je "živa"? Živo srebro ali Eva z jabolčkom v roki?
@Barbarpapa2: Hvala za razlago. Nekaj sem vedel o tem, samo kaj je sedaj tam pa ne. Vem da v Mariboru delajo revizijo kompresorjev za Žive
Kaj zavraga je "živa"? Živo srebro ali Eva z jabolčkom v roki?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: spaget ()

Barbarpapa2 ::
Pozdrav
Živa ni Brižita, pa ni Moped, pa Meh tudi ni pa niti Breda ne...
Živa je Taurus, uradno Eurosprinter U4, siemensov...
S%C5%BD serija 541 @ Wikipedia
...malo heca mora bit
...
Jože
...Kaj zavraga je "živa"? Živo srebro ali Eva z jabolčkom v roki?...
Živa ni Brižita, pa ni Moped, pa Meh tudi ni pa niti Breda ne...
Živa je Taurus, uradno Eurosprinter U4, siemensov...
S%C5%BD serija 541 @ Wikipedia
...malo heca mora bit

Jože

mertseger ::
Bi naj kar Rusi delali novo JE za Madžare, razen ce ne bo EU kaj pritisnila.
Če, če, če. Ne bom se spuščal v vojni konflikt, ampak kot garancijo da bodo Rusi to sploh śe sposobni narediti. Ni tukaj zgolj da imaš tehnologijo za reaktorski del in tovarne, ampak potrebuješ še znanje in dobavitelje za vso ostalo opremo. Alstom in Siemens sta bila vodilna dobavitelja za Ruse. Ker ju ni več, nastaja praznina v znanju. Kitajec ti bo že prodal, ampak prenosa znanja pa ne bo. Zadnja stvar pa je podpora skozi celotno življensko dobo. Ne veš kaj bo z Rusijo. Kaj misliš zakaj v Srbiji ni več ruskih železnic pri gradnji železniške infrastrukture? Ne toliko zaradi EU, ampak zaradi težav Rusov samih. Saj lahko poiskusijo Madžari z Rusi, ni moj problem, ampak nihče ne ve kako Rusi predajajo znanje na mlajšo generacijo. Reaktor bo tam stal tam naslednjih 50 let. Leta so se zanašali na zahod. Mi damo plin, vi dajte tehnično znanje, mi plačamo z delom denarja od prodaje plina. Sedaj so to pokupili Rusi saml, ampak sedaj nadaljne učenje? Da ne bodo spet Žigulini in Moskviči stil. Evropska industrija tehnologije od železnic do regluacij in vodenja še obstaja. Kitajci sicer prihajajo, vendar imajo eno težavo. Lokalnih značilnosti po kateri je znana Evropa, oni tega ne razumejo, ker se to naučiš šele ko tukaj živiš. Slovenija, Finska ali Italija. Kot noč in dan, ter konec sveta.
@Barbarpapa2: Hvala za razlago. Nekaj sem vedel o tem, samo kaj je sedaj tam pa ne. Vem da v Mariboru delajo revizijo kompresorjev za Žive. Pa zgleda da ravno na tem pogorišču.Siemens nima več takšnega vpliva. Več sedaj zasluži drugje.
Edino Staler je imel proste kapacitete. Vsi ostali niso mogli zadostit želenem roku dobave.
To si zamešal z govoricami za lokomotive. Pa še tam je verjetno v ozadju vse drugo. Kapaciteta Siemensa je 300 do 385 izdelanih lokomotiv na leto. Stadler je edini imel vse po zadnjih veljavnih standardih, kot vzemi iz prodajne police. Zgoraj sem napisal. Dizel je vsaj pri nemških proizvodnji že zgodovina. Politični vpliv, čeprav ustreznih alternativ ne ponudijo. Torej tipična evropska zelena politika kaznovanja.
Zakaj misliš da Rusi ne bi bili sposobni zgraditi nukleark, gradijo jih precej več kot cel zahod skupaj, do 2027 imajo predvideno gradnjo oziroma dokončanje 15 reaktorjev o čemer lahko zahod samo sanja. 7 jih je v gradnji še v Rusiji od tega 2 SMR in BREST OD 300 ki velja za prvi reaktor 4 generacije pri njih.
Sicer pa francoska EPR ima očitno hude pomankljivosti enako velja za tisto grajeno na Finskem in bo potrebno en kup zamenjav. V zadnje letu je že 2x prišlo do zaustavitve.

spaget ::
Barbarpapa2 je izjavil:
Pozdrav
Jože
A to so železničarji, nekdajni strah in trepet političnih sistemov.

Rdeča je pa res. Znak radoživosti in ljubezni, da ne bo kateri napačno intepretiral.

asinhronc ::
Barbarpapa2 je izjavil:
Pozdrav
... Vem da v Mariboru delajo revizijo kompresorjev za Žive. Pa zgleda da ravno na tem pogorišču....
Verjetno delajo te revizije kompresorjev kar v kurilnici na Studencih, tam je SŽ vleka in tehnika d.o.o. Kolikor vem, SŽ dela revizje dizlov v Mariboru, elektro lokomotiv v Ljubljani... Bomo videli, kako bo, ko bodo dizelski Stadlerji šli v prvo revizijo. Je pa kurilnica takoj zraven prostorov bivšega TVT-ja, sta zgodovisnko zrasla skupaj iz delavnic južne železnice, ki je bila prva velika industrija v Mariboru (začele z obratovanjem leta 1863)- Velike prostore so imeli zaradi kotlarne, so izdelovali nadomestne kotle za vse vrste lokomotiv, ki so jih remontirali in revidirali...
... konec malice...
Jože
Kolikor vem generalno revizijo pnevnatskega sistema na Živah so dali zunanjim. Je le velika revizija. V Studencih trenutno delajo remotorizacijo čeških ČKD trafika lokomotiv z Volvo motorjih za Srbijo.
Zakaj misliš da Rusi ne bi bili sposobni zgraditi nukleark, gradijo jih precej več kot cel zahod skupaj, do 2027 imajo predvideno gradnjo oziroma dokončanje 15 reaktorjev o čemer lahko zahod samo sanja. 7 jih je v gradnji še v Rusiji od tega 2 SMR in BREST OD 300 ki velja za prvi reaktor 4 generacije pri njih.
Sicer pa francoska EPR ima očitno hude pomankljivosti enako velja za tisto grajeno na Finskem in bo potrebno en kup zamenjav. V zadnje letu je že 2x prišlo do zaustavitve.
Nikjer nisem napisal da danes ne znajo, ampak prihodnost. Prenos znanja terja precej inovativnosti, če imaš diktaturo pa smo spet pri srpu in kladivu in kaj so takrat pokazali. Teža sankcij je trenutno precej kruta, to se lepo vidi na njihovem paradnem konju prevoza, ki se mu reče železnica. So v takšnem stanju, da so prisiljeni ustanoviti prvega privatnika v tovornem prometu, kar je bilo leta nazaj strogo prepovedano. Torej svež denar od kdo si ga vedi kje. Obrat vagonov? Prioriteta prevoza, kar pomeni da določen tovor stoji. Enako letalstvo. Pa je nuklearka raketna znanost nampram temu.
Če je francoski na Finskem padel samo dvakrat, je to zelo dobro.
Statistika samodejnih zaustavitev NEK v prvih sedmih letih delovanja: 7,14,4,3,7,8,4, potem pa vse bolje... Francoski na Finskem ima težave z ventili, reaktor zgleda ni problematičen. Stanje ocevja se bo pa še pokazalo, kot se je v Šoštanju, ki je po zamenjavi ocevja deloval odlično.

fujtajksel ::
To so kar neki brezvezni izgovori. Preiskujejo zato ker jih je sram priznati da imajo zanič infrastrukturo saj gre ves denar za nogometne stadione medtem ko je preostala infrastruktura na ravni kakšne Afriške države. Za obnovi stadiona v Madridu so zapravili kar 2 milijard dolarjev, za obnovi tistega v Barceloni pa še dodatni 2 milijardi. Medtem ko se šlepajo pri vojaških izdatkih.
Ko pride do poplav je tudi problem in potem se ljudje čudijo zakaj so takrat z blatom obmetavali Kralja. Kar naj gredo Kitajcem in jih prosijo za posojilo ter potem gradnjo projektov.
Morda bi jim lahko pomagal Izrael, pa so se raje odločili da bodo podprli Hamas.
Ne infrastrukturo imajo delujoč, to lahko iz javnih podatkov ugotovimo da je boljše vzdrževana kot Nemška, in Francosko.
Ps: Čudno da še nisi začel blodit z ti. rough communication device v Kitajskih inventarjih in EV panelih. Vse za ti. Clean coal
No dejansko kolikor je znano je šel grid dol zaradi serijskega izpada 2200GW fotovoltaike, ni pa znano kaj točno in zakaj je izpadlo. Lahko so bile okvare, lahko pa bi tudi kdo zanalašč ugasnil, rogue communication device ali pa kar po internetu. Španci so se zadnje čase precej zamerili Izraelu, ker nočejo več tiho gledat genocida ;(

kow ::
Vir, da je slo za izpad fotovoltaike? "kolikor je znano" namiguje, da nimas pojma.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

fujtajksel ::

kow ::
Sem poguglal. Nikjer nobenega podatka o izpadu fotovoltaike. Le, da je slo za izpade v regiji na jugu, kjer je vecina proizvodnje podnevi itak iz fotovoltaike. Pise tudi, da so pred izpadom detektirali 2 vecji oscilaciji voltaze/frekvence.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

fikus_ ::
In ti dve oscilaciji sta povzročili verižno reakcijo odklopa fotovoltaike (elektronika, odstopanja in podoben algoritem odklopa), kar je privedlo do mrka. Tako pišejo nekateri.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!

kow ::
Ce prav razumem, je verjetno tretja oscilacija povzrocila verizno reakcijo odklopa proizvodnih virov. Kakorkoli, bomo cez nekaj mesecev lahko prebrali porocilo.

fikus_ ::
Prav tako bi dejal, da je podoben algoritem/odziv upravljanja fotovoltaike in dajanja elektrike v omrežje sam povzročil oscilacije.
Tako, da bodo morali to še naštudirati in sprogramirati dovolj različne odzive, da se to ne bo ponovilo.
Tako, da bodo morali to še naštudirati in sprogramirati dovolj različne odzive, da se to ne bo ponovilo.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!

fujtajksel ::
Sem poguglal. Nikjer nobenega podatka o izpadu fotovoltaike. Le, da je slo za izpade v regiji na jugu, kjer je vecina proizvodnje podnevi itak iz fotovoltaike. Pise tudi, da so pred izpadom detektirali 2 vecji oscilaciji voltaze/frekvence.
Je bilo govora o izpadu FV, čeprav nihče ni specificiral.
https://www.reuters.com/world/europe/sp...
REE said it had identified two incidents of power generation loss, probably from solar plants, in Spain’s southwest that caused instability in the electric system and led to a breakdown of its interconnection with France.
https://theconversation.com/spain-portu...
REE sources indicate that the problem may have been triggered by the disconnection of some solar plants in southwest Spain, but the grid would normally be able to balance this out through regulation – the mechanism for balancing supply and demand.
https://www.linkedin.com/posts/luisbade... (podroben timing izpadov)

kow ::
Na tvojem linku, je profesorjeva hipoteza da je bil problem v "Rate of Change of Frequencey" oz. RoCoF stikalih.
Da bi hkrati padle 2 vecje solarne elektrarne se zdi zelo malo verjetno, razen ce gre za kaksno korelacijo (software ali kaj podobnega).
Zdi se tudi malo verjetno, da oscilacije malo pred izpadom niso imele vpliva.
Da bi hkrati padle 2 vecje solarne elektrarne se zdi zelo malo verjetno, razen ce gre za kaksno korelacijo (software ali kaj podobnega).
Zdi se tudi malo verjetno, da oscilacije malo pred izpadom niso imele vpliva.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

mertseger ::
Na tvojem linku, je profesorjeva hipoteza da je bil problem v "Rate of Change of Frequencey" oz. RoCoF stikalih.
Da bi hkrati padle 2 vecje solarne elektrarne se zdi zelo malo verjetno, razen ce gre za kaksno korelacijo (software ali kaj podobnega).
Zdi se tudi malo verjetno, da oscilacije malo pred izpadom niso imele vpliva.
V bistvu je smešno kako se poskuša vse drugo sedaj prikazati kot problem. Oscilaciej v omrežju nso nikakršen problem če imaš stabilno omežje. Če je pa 3/4 na SE in VE potem pa je problem. Profesorjeva hipoteza (pa ni samo njegova ker o njem govorijo vsi) bo na koncu tudi del težave, katere vzrok so pa spet obnovljivi viri. Ti ne moreš izvesti ukrepov če ti frekvenca zaradi pomanjkanja inercije tako hito pade da sistem ne more odreagiat. Pa spo spet pri sončnih.

fujtajksel ::

GizmoX ::
Wiki:
Za občutek: v 20 sekundah so se odklopile 3 elektrarne, skupne moči kot 3 naše jedrske v Krškem.
Zakaj se je odklopila prva?
Zakaj v 19 sekundah sistem ni odreagiral v +?
Zakaj sta se druga in tretja odklopili skoraj istočasno?
Bomo zvedeli ...
12:03 – 12:07 CEST – first period of oscillations in the grid detected and mitigated.Nikjer nisem opazil, da bi se oscilacije pojavile tudi v tretje. Kakšen vir za to?
12:19 – 12:21 CEST – second period of oscillations in the grid detected and mitigated. Since then the grid appeared stable, with no oscillations detected.
12:32:57 – 12:33:17 CEST – a series of generation trips in southern Spain, the first near Granada, the second near Badajoz and the third near Seville causes a loss of 2200 MW in generation capacity.[24] Frequency decreased and voltage increased.
Za občutek: v 20 sekundah so se odklopile 3 elektrarne, skupne moči kot 3 naše jedrske v Krškem.
Zakaj se je odklopila prva?
Zakaj v 19 sekundah sistem ni odreagiral v +?
Zakaj sta se druga in tretja odklopili skoraj istočasno?
Bomo zvedeli ...
udirač => uni. dipl. inž. rač.

J.McLane ::
V bistvu je smešno kako se poskuša vse drugo sedaj prikazati kot problem. Oscilaciej v omrežju nso nikakršen problem če imaš stabilno omežje. Če je pa 3/4 na SE in VE potem pa je problem. Profesorjeva hipoteza (pa ni samo njegova ker o njem govorijo vsi) bo na koncu tudi del težave, katere vzrok so pa spet obnovljivi viri. Ti ne moreš izvesti ukrepov če ti frekvenca zaradi pomanjkanja inercije tako hito pade da sistem ne more odreagiat. Pa spo spet pri sončnih.
Menim da je tole močno odvisno od tega na kakšnih inverterjih in morda še na hranilnikih so ti sistemi. Tipičen anti argument je da inverterji samo sledijo frekvenci in je ne znajo gor držat če pride do problemov, mislim da je bila pred časom ena novica o novi generaciji inverterjev ki so tega sposobni, da ne rečem kaj so sposobni sistemi s hranilniki.
Res ne vidim razloga da eni s prstom kažete na neke (že zastarele) inštalirane zadeve in hkrati je to vaš zaključek kar za vse kar je tehnologija danes sposobna. Tehnologija se ne bo ustavila, če pride do problema se ga anlaizira in pride nova generacija, ki to odpravi.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

kow ::
Na tvojem linku, je profesorjeva hipoteza da je bil problem v "Rate of Change of Frequencey" oz. RoCoF stikalih.
Da bi hkrati padle 2 vecje solarne elektrarne se zdi zelo malo verjetno, razen ce gre za kaksno korelacijo (software ali kaj podobnega).
Zdi se tudi malo verjetno, da oscilacije malo pred izpadom niso imele vpliva.
V bistvu je smešno kako se poskuša vse drugo sedaj prikazati kot problem. Oscilaciej v omrežju nso nikakršen problem če imaš stabilno omežje. Če je pa 3/4 na SE in VE potem pa je problem. Profesorjeva hipoteza (pa ni samo njegova ker o njem govorijo vsi) bo na koncu tudi del težave, katere vzrok so pa spet obnovljivi viri. Ti ne moreš izvesti ukrepov če ti frekvenca zaradi pomanjkanja inercije tako hito pade da sistem ne more odreagiat. Pa spo spet pri sončnih.
Mimogrede, spanci nimajo samo fotovoltaike. Kako ves, da se niso izklopile solarne termalne? Poleg tega, kolikor vem so posamezne fotovoltaicne elektrarne ponavadi velike nekaj 10MW oz. najvecje so nekaj 100MW
Za občutek: v 20 sekundah so se odklopile 3 elektrarne, skupne moči kot 3 naše jedrske v Krškem.
Katere elektrarne?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

mertseger ::
V bistvu je smešno kako se poskuša vse drugo sedaj prikazati kot problem. Oscilaciej v omrežju nso nikakršen problem če imaš stabilno omežje. Če je pa 3/4 na SE in VE potem pa je problem. Profesorjeva hipoteza (pa ni samo njegova ker o njem govorijo vsi) bo na koncu tudi del težave, katere vzrok so pa spet obnovljivi viri. Ti ne moreš izvesti ukrepov če ti frekvenca zaradi pomanjkanja inercije tako hito pade da sistem ne more odreagiat. Pa spo spet pri sončnih.
Menim da je tole močno odvisno od tega na kakšnih inverterjih in morda še na hranilnikih so ti sistemi. Tipičen anti argument je da inverterji samo sledijo frekvenci in je ne znajo gor držat če pride do problemov, mislim da je bila pred časom ena novica o novi generaciji inverterjev ki so tega sposobni, da ne rečem kaj so sposobni sistemi s hranilniki.
Res ne vidim razloga da eni s prstom kažete na neke (že zastarele) inštalirane zadeve in hkrati je to vaš zaključek kar za vse kar je tehnologija danes sposobna. Tehnologija se ne bo ustavila, če pride do problema se ga anlaizira in pride nova generacija, ki to odpravi.
Ne problem je ker je treba za to tehnologijo dodatno vložiti še milijarde € da sistem potem deluje, ampak te milijarde seveda zagovorniki Zelene ne smatrajo kot stroška obnovljivih virov ki so "kao" tako poceni. Da je zadeva čisto enostavno razložljiva ugasni vse konvencionalne vire pa boš videl kako dolgo bo sistem obratoval (do polnoči nikoli tudi ob BESS). Ampak nekaterim to ne bo nikoli potegnilo, ko se je treba zgovarjat za manjko energije bodo pa že konvencionalne pokrile.

J.McLane ::
Nihče ni govoril o tem, da konvencionalne vire kar ugasnemo. Električno omrežje je in tudi vedno bo sestavljalo več različnih virov. Je pa tako, da do nekega % deleža SE ne delajo problemov, če bomo hoteli delež povečat ga bo treba vzporedno z BSS in naprednejšimi inverterji. Samo to sem želel povedati. Torej višja cena pride z dodatno inštalacijo OVE, ne nujno za to da podpiramo stare SE.
...no razen v tem Španskem primeru če se izkaže da so dejansko obstoječe SE problem in bodo zaradi tega morali vlagat v omrežje, potem imaš delno prav. Ampak očitno to pomeni da so Španci šli z deležem SE na "zastareli" tehnologiji predaleč. Špekulacije, počakajmo na poročilo.
...no razen v tem Španskem primeru če se izkaže da so dejansko obstoječe SE problem in bodo zaradi tega morali vlagat v omrežje, potem imaš delno prav. Ampak očitno to pomeni da so Španci šli z deležem SE na "zastareli" tehnologiji predaleč. Špekulacije, počakajmo na poročilo.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

mertseger ::
Nihče ni govoril o tem, da konvencionalne vire kar ugasnemo. Električno omrežje je in tudi vedno bo sestavljalo več različnih virov. Je pa tako, da do nekega % deleža SE ne delajo problemov, če bomo hoteli delež povečat ga bo treba vzporedno z BSS in naprednejšimi inverterji. Samo to sem želel povedati. Torej višja cena pride z dodatno inštalacijo OVE, ne nujno za to da podpiramo stare SE.
...no razen v tem Španskem primeru če se izkaže da so dejansko obstoječe SE problem in bodo zaradi tega morali vlagat v omrežje, potem imaš delno prav. Ampak očitno to pomeni da so Španci šli z deležem SE na "zastareli" tehnologiji predaleč. Špekulacije, počakajmo na poročilo.
Ja to se gre za GMF inverterje ki ustavrjajo neko virtualno inercijo. Ampak to je treba plačat potem je pa projekt drag. Investitorji gledajo kako bodo čim več potegnili denrja za njihove napačne naložbe naj pa država/davkoplačevalci vlagajo. Ampak to ne bo rešilo problema ker zvečer bo njihova proizvodnja še vedno natanko 0. Bodo krile konvecionalne, ampak one delajo veliko izgubo če bodo delale samo od 20-8h zjutraj. Kdo bo pa njihovo izgubo kril, naj jo lastniki SE če zaradi njih ne morejo obratovati.
Danes se sončna na trgu če ne dobiš subvencij za odkup popolnoma nič ne splača ker dela tekom dvena ko so cene elektrike najnižje, v zahodni EU bi jih morali če bi bile direktno na trgu pol poletja izklaplati zaradi negativnih cen elektrike. Ampak ni problema , saj bodo na koncu uporabniki plačali, preko cene elektrike in omrežnine ko bo treba sistem uredit. Ampak vidimo kakšen problem je v sloveniji ko nekdo reče zdaj bo treba pa plačat.

bm1973 ::
SE se danes splača za kak vikend, z nekaj baterij, plus kuhanje in ogrevanje na fosilna goriva...
Za bivalno bajto se splača, ko bo investicija tam 2-3k, z baterijami tam 10kWh vred, da si boš poleti laufal klimo in imel nekaj backupa...
Se bolj se jo splača imeti tam, kjer ogrevanja sploh ne rabiš... V toplih krajih, kjer proizvedeno elektriko takoj porabiš za hlajenje...
Če ne bi bilo letnega netmeteringa in subvencij, bi jih bilo 95% manj...
Za bivalno bajto se splača, ko bo investicija tam 2-3k, z baterijami tam 10kWh vred, da si boš poleti laufal klimo in imel nekaj backupa...
Se bolj se jo splača imeti tam, kjer ogrevanja sploh ne rabiš... V toplih krajih, kjer proizvedeno elektriko takoj porabiš za hlajenje...
Če ne bi bilo letnega netmeteringa in subvencij, bi jih bilo 95% manj...

J.McLane ::
HE lahko polnijo svoje jezove, ko SE delajo in drago prodajajo elektriko zvečer ko SE ne delajo. Če nebi bilo SE, bi zvečer proizvedle manj elektrike in bi potrebovali drug dodaten vir.
TE itak delajo izgubo samo, da vržeš malo premoga v njih, nima smisla gonit 100% časa, za neko povprečno ceno, fosilce se splača kurit samo ko je elektrika draga. Če SE nebi imeli bi imeli iz fosilcev cel čas drago elektriko, morda malnekost cenejšo kot je danes v večernih urah, ampak še vedno dražjo.
TE itak delajo izgubo samo, da vržeš malo premoga v njih, nima smisla gonit 100% časa, za neko povprečno ceno, fosilce se splača kurit samo ko je elektrika draga. Če SE nebi imeli bi imeli iz fosilcev cel čas drago elektriko, morda malnekost cenejšo kot je danes v večernih urah, ampak še vedno dražjo.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

fikus_ ::
SLO HE na rekah so pretočne, nimajo veliko akumulacije, tako da pokojno lahko delajo po tvojem scenariju.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!

J.McLane ::
Nekaj akumulacije imajo, pa tudi če ga direktno nima, akumulacija enega jeza posredno vpliva na vse HE nižje po reki.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

mertseger ::
SLO HE na rekah so pretočne, nimajo veliko akumulacije, tako da pokojno lahko delajo po tvojem scenariju.
V bistvu ne morejo ker HE ne deluje v črpalnem režimu in niti ni temu namenjena, mi imamo zato samo ČHE. Ta lahko porablja 185 MW kar je 1/4 konične dnevne proizvodnje, ostalo pa lahko stran mečeš. Zvečer morajo pa HE z 800 MW pokrivati manjko.

kow ::
Zakaj bi potreboval crpalni rezim? Potrebujes le zmoznost manjse moci delovanja in akumulacijo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

J.McLane ::
Tako je, in akumulacijo prihraniš za zvečer, ko HE lahko dela na polno.
Zelo lepo vidno na grafu proizvodnjeo:
https://www.eles.si/podatki-slovenija
Lahko tudi vklopiš pogled za črpalno HE, ampak ja sedaj bo vsak po svoje interpretiral te grafe. Kakorkoli, meni je tole lep prikaz kako se SE v kombinaciji s HE zelo dobro obnese. Jasno ko pa SE preseže nek odstotek pa zadeve niso več tako "lepe". Bo treba imeti možnost reguliranja lektrike iz SE, pa BSS, da gremo naprej.
Zelo lepo vidno na grafu proizvodnjeo:
https://www.eles.si/podatki-slovenija
Lahko tudi vklopiš pogled za črpalno HE, ampak ja sedaj bo vsak po svoje interpretiral te grafe. Kakorkoli, meni je tole lep prikaz kako se SE v kombinaciji s HE zelo dobro obnese. Jasno ko pa SE preseže nek odstotek pa zadeve niso več tako "lepe". Bo treba imeti možnost reguliranja lektrike iz SE, pa BSS, da gremo naprej.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Zgodovina sprememb…
- spremenil: J.McLane ()

asinhronc ::
Wiki:12:03 – 12:07 CEST – first period of oscillations in the grid detected and mitigated.Nikjer nisem opazil, da bi se oscilacije pojavile tudi v tretje. Kakšen vir za to?
12:19 – 12:21 CEST – second period of oscillations in the grid detected and mitigated. Since then the grid appeared stable, with no oscillations detected.
12:32:57 – 12:33:17 CEST – a series of generation trips in southern Spain, the first near Granada, the second near Badajoz and the third near Seville causes a loss of 2200 MW in generation capacity.[24] Frequency decreased and voltage increased.
Za občutek: v 20 sekundah so se odklopile 3 elektrarne, skupne moči kot 3 naše jedrske v Krškem.
Zakaj se je odklopila prva?
Zakaj v 19 sekundah sistem ni odreagiral v +?
Zakaj sta se druga in tretja odklopili skoraj istočasno?
Bomo zvedeli ...
Zakaj še vedno govorijo o 2200 MW. Porkda duš, 9000 MW iz SE je padlo v 15 minutah. To je druga oscilscija. To lahko vsak preveri na prvi strani, kjer sem dal link.
Tu je še malo bolje pojasnjeno.
https://fakti.bg/en/bulgaria/971436-why...

kow ::
Stric ni nic pojasnil kaj se je zgodilo. Zakaj je v sekundah padlo za vec elektrarn proizvodnje. Nekaj je trigger, drugo je sam odziv na zmanjsano proizvodnjo oz. "resilience" omrezja.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Preiskava električnega mrka v Španiji in na Portugalskem že teče (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Novice / Ostale najave | 11348 (2954) | kow |
» | Razpad elektroenergetskega sistema na Iberskem polotoku (strani: 1 2 3 4 5 6 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 23010 (3751) | socialec |
» | Stanje razogljičenja ob koncu leta 2023 (strani: 1 2 3 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 13415 (7492) | OChack |
» | Iberski polotokOddelek: Loža | 2423 (2190) | singular |